eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از آرشیو
12.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای سه ماه رجب و شعبان و رمضان از همین امروز برنامه ریزی کن ! از ماه رجب دو كار را بايد تمرين كرد؛ يكي روزه و يكي قرآن خواندن و حداقل حداقل حداقل آن، اين است كه در ماه رجب، روزی يک جزء قرآن و در ماه شعبان دو جزء و در ماه رمضان سه جزء بخواند؛ ولي اگر كسي را خدا توفيق داد، در ماه رجب، دو جزء و در ماه شعبان سه جزء و در ماه رمضان پنج جزء الي هفت جزء بخواند. 🔸 بعضي‏ها در ماه رمضان تا ده جز هم مي‏خوانند كه بستگي به توان و استعداد دارد. اگر در سال اول نشد، در سال دوم مي‏شود ان شاء الله... ‌ ‌ حاج شیخ جعفر ناصری 👇👇👇👇 پس تشریف بیار تو گروه ما و این قرآن خوندنت رو به نیت سلامتی و فرج آقا و شادی روح اموات بخون تا ثواب بیشتری ببری قرائت نورگل نرگس 👇 http://eitaa.com/joinchat/2104557579Cb7738ed9e8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨دائره المعارف قرآن کریم✨ 🍀> 👈ویژگى هاى قوم ابراهیم علیه السلام .... ادامه 🌺ارائه به ابراهیم علیه السلام به این معنا است که خداوند ، چشم جان او را همواره به این واقعیت در موجودات گشوده و چون در این ، شرکت دیگری با خداوند غیر ممکن است ، کننده بیدرنگ به این قضاوت آشکار می‌رسد که هیچ یک از آفریدگان ، توان داری تدبیر و ربوبیت دیگری را ندارد . 🌸طبیعی است که درک همه این واقعیت ، با شناخت ابعاد گوناگون موجودات و نیز شناخت حاکم بر آنها برای آشنا شدن با چگونگی جریان تدبیر الهی درباره آنها و همگانی در برابر این تدبیر ملازم است ؛ چنانکه نمی‌تواند از شناخت موثر در نظام تدبیر الهی جدا باشد ؛ 🌺به همین دلیل می‌توان این را با ترسیم روایات از ارائه ملکوت هماهنگ دانست ؛ زیرا در مزبور ، گاه سخن از پرده برداری خداوند از زمین و آسمان و در آن از جمله ملائکه است و گاه سخن از توانمند ساختن فوق العاده ابراهیم به گونه‌ای که پنهان و آشکار ، از جمله اعمال آدمیان را ببیند . ادامه دارد ...... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
8.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۸۹ قَدِ افْتَرَيْنا عَلَى اللَّهِ كَذِباً إِنْ عُدْنا فِي مِلَّتِكُمْ بَعْدَ إِذْ نَجَّانَا اللَّهُ مِنْها وَ ما يَكُونُ لَنا أَنْ نَعُودَ فِيها إِلَّا أَنْ يَشاءَ اللَّهُ رَبُّنا وَسِعَ رَبُّنا كُلَّ شَيْ‌ءٍ عِلْماً عَلَى اللَّهِ تَوَكَّلْنا رَبَّنَا افْتَحْ بَيْنَنا وَ بَيْنَ قَوْمِنا بِالْحَقِّ وَ أَنْتَ خَيْرُ الْفاتِحِينَ «اعرافا آیه 89» (شعيب به مخالفان گفت:) اگر پس از آنكه خداوند مارا از آيين شما نجات داد، دوباره به آن برگرديم بى‌گمان بر خدا دروغ بسته‌ايم، ما را نسزد كه به آيين شما برگرديم، مگر آنكه خدا بخواهد كه او پروردگار ماست (خدا هم هرگز چنين نخواهد خواست). پروردگارِ ما بر هر چيز احاطه‌ى علمى دارد، ما بر خداوند توكّل كرده‌ايم. پروردگارا! ميان ما و قوم ما به حقّ داورى و راهگشايى كن كه تو بهترين داوران و راهگشايانى. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💠 نور (محسن قرائتی)💫 قَدِ افْتَرَيْنا عَلَى اللَّهِ كَذِباً إِنْ عُدْنا فِي مِلَّتِكُمْ بَعْدَ إِذْ نَجَّانَا اللَّهُ مِنْها وَ ما يَكُونُ لَنا أَنْ نَعُودَ فِيها إِلَّا أَنْ يَشاءَ اللَّهُ رَبُّنا وَسِعَ رَبُّنا كُلَّ شَيْ‌ءٍ عِلْماً عَلَى اللَّهِ تَوَكَّلْنا رَبَّنَا افْتَحْ بَيْنَنا وَ بَيْنَ قَوْمِنا بِالْحَقِّ وَ أَنْتَ خَيْرُ الْفاتِحِينَ «اعرافا آیه 89» (شعيب به مخالفان گفت:) اگر پس از آنكه خداوند مارا از آيين شما نجات داد، دوباره به آن برگرديم بى‌گمان بر خدا دروغ بسته‌ايم، ما را نسزد كه به آيين شما برگرديم، مگر آنكه خدا بخواهد كه او پروردگار ماست (خدا هم هرگز چنين نخواهد خواست). پروردگارِ ما بر هر چيز احاطه‌ى علمى دارد، ما بر خداوند توكّل كرده‌ايم. پروردگارا! ميان ما و قوم ما به حقّ داورى و راهگشايى كن كه تو بهترين داوران و راهگشايانى. نکته ها «ملت»، به معناى كيش و آيين است، چنانكه در جاى ديگر مى‌خوانيم: «مِلَّةَ أَبِيكُمْ إِبْراهِيمَ» «1». «فتح» در اين گونه موارد، به معناى قضاوت و داورى براى راهگشايى است، يعنى سخن آخر را خداوند مى‌گويد تا از بن‌بست خلاص شده و راه باز شود. چون ياران شعيب عليه السلام، دين را بر اساس بيّنه و استدلال پذيرفته‌اند، نه هوا و هوس؛ پس آن را رها نخواهند كرد. مگر آنكه خداوند دستور دهد و خداوند هم هرگز دستور بازگشت به شرك و كفر را نمى‌دهد، چون معمولًا كسى از دستورش بر مى‌گردد كه از كردارش پشيمان شود و خداوند هرگز چنين نيست. «1». حج، 78. جلد 3 - صفحه 117 پیام ها 1- ارتداد وبرگشت از آرمان‌ها و عقائد حقّ و پذيرفتن شريك براى خداوند، نوعى افترا بر خدا و پيمان‌شكنى است. قَدِ افْتَرَيْنا ... ما يَكُونُ لَنا أَنْ نَعُودَ 2- شرك، اسارت و يكتاپرستى، نجات است. «بَعْدَ إِذْ نَجَّانَا اللَّهُ» 3- مؤمن، هرگز نبايد از حقّ عدول و بر عقائدش سازش كند. ما يَكُونُ لَنا ... (عقب‌گرد و ارتجاع، ممنوع است و تساهل وتسامح همه جا ارزش نيست.) 4- هدايت و ضلالت در دائره‌ى اراده خداوند است. «إِلَّا أَنْ يَشاءَ اللَّهُ» 5- دليل تسليم شدن و پذيرفتن ربوبيّت خداوند، علم بى‌پايان اوست. إِلَّا أَنْ يَشاءَ اللَّهُ‌ ... وَسِعَ رَبُّنا كُلَّ شَيْ‌ءٍ عِلْماً 6- دليل توكّل ما بر خداوند نيز علم مطلق او بر همه چيز است. «وَسِعَ رَبُّنا كُلَّ شَيْ‌ءٍ عِلْماً عَلَى اللَّهِ تَوَكَّلْنا» 7- براى پايدارى در ايمان، از خداوند استمداد و به او توكّل كنيم. ما يَكُونُ لَنا أَنْ نَعُودَ ... عَلَى اللَّهِ تَوَكَّلْنا 8- در برابر پيشنهادهاى شوم دشمنان، بايد با توكّل بر خدا، قاطعانه ايستاد. ما يَكُونُ لَنا ... تَوَكَّلْنا 9- واگذارى داورى به خداوند، نمونه ومصداق توكّل و تسليم است. عَلَى اللَّهِ تَوَكَّلْنا رَبَّنَا افْتَحْ‌ ... 10- در دعا، رعايت تناسب بين خواسته و اسماى الهى مطلوب است. آنجا كه نياز به فتح داريم، خدا را با خيرالفاتحين صدا مى‌زنيم. افْتَحْ‌ ... خَيْرُ الْفاتِحِينَ‌ 11- لازمه‌ى داورى صحيح، علم وآگاهى همه‌جانبه است. داورى، حقّ كسى است كه همه چيز را مى‌داند. وَسِعَ رَبُّنا كُلَّ شَيْ‌ءٍ عِلْماً ... رَبَّنَا افْتَحْ‌ ... 12- داورى، از شئون ربوبيّت خداوند است. «رَبَّنَا افْتَحْ» 13- هدف انبيا تثبيت و بر كرسى نشاندن حرف حقّ است، نه سخن خويشتن. «افْتَحْ بَيْنَنا وَ بَيْنَ قَوْمِنا بِالْحَقِّ» تفسير نور(10جلدى)، ج‌3، ص: 118 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️قرآن سفرۀ هفتاد رنگ خداست؛ ادیبان، فقیهان و حکیمان هر کدام بسته به ذائقۀ خود از این مائدۀ آسمانی لقمه‌چینی می‌کنند، حساب عاشقان اما جداست. همه مشغول سفره‌‌‌اند و آن‌ها غرق در تماشای سفره‌دار. 📖طه آیه ۸۴ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🔰 🔹سوره مبارکه الرّسول (صلی الله علیه و آله)- مَنْ قَرَأَ هَذِهِ السُّورَهًَْ سَقَاهُ اللَّهُ تَعَالَی مِنْ نَهَرِ الْکَوْثَرِ وَ مِنْ کُلِّ نَهَرٍ فِی الْجَنَّهًِْ وَ کَتَبَ لَهُ عَشْرَ حَسَنَاتٍ بِعَدَدِ کُلِّ مَنْ قَرُبَ قُرْبَاناً مِنَ النَّاسِ یَوْمَ النَّحْرِ وَ مَنْ قَرَأَهَا لَیْلَهًَْ الْجُمُعَهًِْ مِائَهًَْ مَرَّهًٍْ رَأَی النَّبِیَّ (صلی الله علیه و آله) فِی مَنَامِهِ رَأْیَ الْعَیْنِ لَا یَتَمَثَّلُ بِغَیْرِهِ مِنَ النَّاسِ إِلَّا کَمَا یَرَاهُ. پیامبر (صلی الله علیه و آله)- هرکه این سوره را بخواند، خداوند همچون کسی که کعبه را طواف میکند و در مسجد الحرام معتکف میشود، به او پاداش میدهد و چون این سوره بر غذایی خوانده شود که ترس از خوردن آن میرود، شفابخش آن غذا شود، به‌گونهای که خورندهاش را به هیچ روی نیازارد. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۴۰۶ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
22.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استاد 🌼🌾 وَالسَّلَامُ عَلَيَّ يَوْمَ وُلِدْتُ 🌼🌾 وَيَوْمَ أَمُوتُ وَيَوْمَ أُبْعَثُ حَيًّا ﴿۳۳﴾ 🌸🌾 و سلام بر من آن روز كه متولد شدم 🌸🌾 و آن روز كه مى‏ ميرم 🌸🌾 و آن روز كه زنده برانگيخته خواهم شد (۳۳) 📖 سوره مبارکه مریم 🌷 آیه ۳۳ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🍃قرآن 🔸سوره نحل، آیه ١۴: وَهُوَ الَّذِي سَخَّرَ الْبَحْرَ لِتَأْكُلُواْ مِنْهُ لَحْماً طَرِيّاً وَتَسْتَخْرِجُواْ مِنْهُ حِلْيَةً تَلْبَسُونَهَا وَتَرَي الْفُلْكَ مَوَاخِرَ فِيهِ وَلِتَبْتَغُواْ مِن فَضْلِهِ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ ⚡️ترجمه : و اوست آنكه دريا را رام نمود تا از آن گوشت تازه بخوريد و زيورهايى براى پوشيدن از آن بيرون آوريد و مى بينى كه كشتى ها سينه دريا را شكافته (و پيش مى روند، چنين كرد تا از كشتى ها، تجارت ها، ماهى گيرى ها، غوّاصى ها وحمل ونقل ها كه همه وسيله درآمد است، استفاده كنيد) وبه سراغ فضل ولطف او رويد وشايد سپاس گزار باشيد. 💥توضیح : نقش دريا در زندگى انسان بسيار است. 🍃با آن همه عظمت وخروش، رام ودر خدمت انسان است. 🍃مهم ترين منبع تأمين گوشتِ تازه و سالم است. 🍃بهترين زينت هاى طبيعى را به انسان هديه مى كند. 🍃آبِ آن مايه بخار و ابر و باران است. 🍃عمقِ آن تأمين كننده ى غذاى انسان با لذيذترين ماهى ها، 🍃و سطح آن، ارزان ترين و گسترده ترين راه براى حمل ونقلِ كالا و مسافر است، ✨و همه ى اينها، تنها به تدبير و قدرت الهى است و بشر هيچ نقشى در آن ندارد. 🍂راستی؛ آیا تا بحال خدا را بخاطر وجود دریا شکر کرده ایم؟! کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا