eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ گاهی یک اسباب‌بازی دوست‌داشتنی کودکی بازیگوش را خوشحال‌تر می‌کند تا یک نقشۀ گنج. اگرچه وجود پیامبر برای همگان نعمت است اما فقط مؤمنین متوجه این نعمت‌اند و شکرگزار آن. 📖آل عمران آیه ۱۶۴ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷ویژگیهای کعبه درقرآن🌷 1⃣ﻛﻌﺒﻪ، ﺍﻭّﻟﻴﻦ ﺧﺎﻧﻪ🌹 إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ ﺧﺎﻧﻪ ﺍﻱ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ [ ﻧﻴﺎﻳﺶ ﻭ ﻋﺒﺎﺩﺕ ] ﻣﺮﺩم ﻧﻬﺎﺩﻩ ﺷﺪ ، ﻫﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﻜﻪ ﺍﺳﺖ .(آل عمران٩٦) 2⃣پربرکت 🌹 لَلَّذِي بِبَكَّةَ مُبَارَكًا ﻛﻪ ﭘﺮ ﺑﺮﻛﺖ است ...(آل عمران٩٦) 3⃣مایه هدایت مردم🌹 وَهُدًى لِّلْعَالَمِينَ ﻭ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﺑﺮﺍﻱ ﺟﻬﺎﻧﻴﺎﻥ ﺍﺳﺖ .(آل عمران٩٦) 4⃣ﻣﺮﻛﺰ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭﻱ ﻭ ﺑﻪ ﭘﺎﺧﺎﺳﺘﻦ ﻣﺮﺩم🌹 جَعَلَ اللَّهُ الْكَعْبَةَ الْبَيْتَ الْحَرَامَ قِيَامًا لِّلنَّاسِ ﺧﺪﺍ ، [ ﺯﻳﺎﺭﺕِ ]ﻛﻌﺒﻪ ،ﺭﺍ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﻗﻮﺍم ﻭ ﺑﺮﭘﺎﻳﻲ [ ﺯﻧﺪﮔﻲ ، ﻣﻌﻴﺸﺖ ﻭ ﺳﺎﻣﺎﻥ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺁﺧﺮﺕ ]ﻣﺮﺩم ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ.(مائده٩٧) 5⃣ﺧﺎﻧﻪ ﺍﻱ ﺁﺯﺍﺩ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﻣﺎﻟﻚ 🌹 وَلْيَطَّوَّفُوا بِالْبَيْتِ الْعَتِيقِ ﻭ ﺑﺮ ﮔﺮﺩ ﺧﺎﻧﻪ گرامی و ﺧﺎﻧﻪ ای که ﺍﺯ ﻗﻴﺪ ﻣﻠﻜﻴﺖ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺁﺯﺍﺩ ﺍﺳﺖ ﻃﻮﺍﻑ ﻛﻨﻨﺪ(حج٢٩) 6⃣ﻣﺤﻞ ﺗﺠﻤّﻊ ﻭ ﺧﺎﻧﻪ ﺃﻣﻦ ﻣﺮﺩم🌹 وَإِذْ جَعَلْنَا الْبَيْتَ مَثَابَةً لِّلنَّاسِ وَأَمْنًا ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﻣﺎ ﺍﻳﻦ ﺧﺎﻧﻪ [ ﻛﻌﺒﻪ ] ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﻫﻤﻪ ﻣﺮﺩم ﻣﺤﻞ ﮔﺮﺩﻫﻤﺎﻳﻲ ﻭ ﺟﺎﻱ ﺍﻣﻦ ﻭﺍﻣﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻳﻢ (بقره ١٢٥) 🌷🌴🌷🌴🌷🌴🌷 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
هدایت شده از آرشیو
🔸 بسم الله الرحمن الرحیم به نیت ظهور هر چه سریعتر امام زمان عج الله تعالی ✅ متوسل می شیم به معصوم علیه السلام و چله می گیریم تا چشممون به آقا روشن بشه ان شالله در چهل روز 👇 هر روز یک‌مرتبه زیارت و چهل مرتبه اللهم عجل لولیک‌الفرج به امید دیدار آقاجانمان امام عصر ان شاالله شروع ⬅️ ۱۴۰۲/۱۲/۵ مصادف با شب نیمه شعبان پایان ⬅️ ۱۴۰۳/۱/۱۵ مصادف با ۲۳ رمضان المبارک ثبت نام در گروه چله متوسل به ام البنبن 👇( خانمها ) http://eitaa.com/joinchat/2122973195Cbb62a2a6cc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨دائره المعارف قرآن کریم✨ 🍀> 👈ابراهیم علیه السلام در آتش .....ادامه 🌸 ابراهیم پس از آن ، مشغول به درگاه خداوند شد . 🌺 در منابع روایی ، متعدّدی از ابراهیم در این لحظه نقل شده است . 🌸 ابراهیم به درون پرتاب شد ؛ ولی خداوند سبحان ، او را از آتش رهانید : * فانجاه الله من النّار * ( عنکبوت ۲۴ ) 🌺روایتی از امام محمد علیه السلام که مضمون آن در روایات عامه نیز آمده ، حاکی از آن است که پس از خداوند به آتش : * کونی بردا * ( انبیاء ۶۹ ) ابراهیم از سرما به هم خورد و با افزودن * و سلاما * ابراهیم گرفت . 🌸 پس از آنکه علیه السلام به آتش پرتاب شد ، جبرئیل نیز با او فرود آمد و در میان با یکدیگر به گفتگو نشستند . 🌺 این جریان چنان آشکاری بر حقانیت ابراهیم و قدرت خداوند بود که نمرود بی‌اختیار به ستایش ابراهیم پرداخته ، گفت :اگر کسی خدایی بر می‌گزیند ، باید مثل خدای را برگزیند . ادامه دارد ..... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
11.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَّ الَّذِي يَجِدُونَهُ مَكْتُوباً عِنْدَهُمْ فِي التَّوْراةِ وَ الْإِنْجِيلِ يَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهاهُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ يُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّباتِ وَ يُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبائِثَ وَ يَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلالَ الَّتِي كانَتْ عَلَيْهِمْ فَالَّذِينَ آمَنُوا بِهِ وَ عَزَّرُوهُ وَ نَصَرُوهُ وَ اتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِي أُنْزِلَ مَعَهُ أُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ «اعراف آیه 157» (رحمت الهى، شامل كسانى است كه علاوه بر ايمان، زكات وتقوا،) از رسول و پيامبر درس نخوانده‌اى پيروى مى‌كنند كه (نام و نشانه‌هاى او را) نزد خويش در تورات و انجيل نوشته مى‌يابند. (پيامبرى كه) آنان را به نيكى فرمان مى‌دهد و از زشتى باز مى‌دارد و آنچه را پاكيزه و پسنديده است برايشان حلال مى‌كند و پليدى‌ها را بر ايشان حرام مى‌كند و از آنان بار گران (تكاليف سخت) و بندهايى را كه بر آنان بوده برمى‌دارد (وآزادشان مى‌كند). پس آنان كه به او ايمان آورده و او را گرامى داشته و يارى كنند و از (قرآن) نورى كه همراه او نازل شده است پيروى كنند، آنان همان رستگارانند. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💠تفسیر نور (محسن قرائتی)💫 الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَّ الَّذِي يَجِدُونَهُ مَكْتُوباً عِنْدَهُمْ فِي التَّوْراةِ وَ الْإِنْجِيلِ يَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهاهُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ يُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّباتِ وَ يُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبائِثَ وَ يَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلالَ الَّتِي كانَتْ عَلَيْهِمْ فَالَّذِينَ آمَنُوا بِهِ وَ عَزَّرُوهُ وَ نَصَرُوهُ وَ اتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِي أُنْزِلَ مَعَهُ أُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ «اعراف آیه 157» (رحمت الهى، شامل كسانى است كه علاوه بر ايمان، زكات وتقوا،) از رسول و پيامبر درس نخوانده‌اى پيروى مى‌كنند كه (نام و نشانه‌هاى او را) نزد خويش در تورات و انجيل نوشته مى‌يابند. (پيامبرى كه) آنان را به نيكى فرمان مى‌دهد و از زشتى باز مى‌دارد و آنچه را پاكيزه و پسنديده است برايشان حلال مى‌كند و پليدى‌ها را بر ايشان حرام مى‌كند و از آنان بار گران (تكاليف سخت) و بندهايى را كه بر آنان بوده برمى‌دارد (وآزادشان مى‌كند). پس آنان كه به او ايمان آورده و او را گرامى داشته و يارى كنند و از (قرآن) نورى كه همراه او نازل شده است پيروى كنند، آنان همان رستگارانند. نکته ها كلمه‌ى «امى»، منسوب به «ام»، به معناى مادر، به كسى گفته مى‌شود كه درس نخوانده باشد، مثل كسى كه از مادر متولّد شده است. بعضى گفته‌اند: امّى، يعنى برخاسته از امّت و توده‌ى مردم، نه اشراف. برخى هم آن را منسوب به «أُمَّ الْقُرى‌» دانسته‌اند كه نام مكّه است، پس امّى يعنى مكّى. پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله امّى و درس نخوانده بود، «الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَّ» چنانكه در آيه‌ى 48 سوره‌ى عنكبوت نيز مى‌خوانيم: «وَ ما كُنْتَ تَتْلُوا مِنْ قَبْلِهِ مِنْ كِتابٍ وَ لا تَخُطُّهُ بِيَمِينِكَ» تو هرگز پيش از اين كتابى نمى‌خواندى و با دست خود نمى‌نوشتى. البتّه آن حضرت توانايى‌ جلد 3 - صفحه 189 نوشتن و خواندن هر دو را داشت. «1» در تمام مكّه در عصر بعثت، 17 مرد و يك زن با سواد بيشتر وجود نداشت و اگر پيامبر صلى الله عليه و آله حتّى كلمه‌اى از يك نفر آموخته بود، نمى‌توانست خود را در ميان مردم، امّى بنامد. «2» كلمه‌ى «اصر»، به معناى نگهدارى و محبوس كردن است و به هر كار و تكليف سخت و دشوار كه انسان را از فعّاليّت باز دارد گفته مى‌شود، چنانكه به عهد و پيمان و كيفر نيز گفته شده است. «اغلال»، جمع «غل»، به معناى زنجير، شامل عقائد باطل، خرافات، بت‌پرستى، بدعت و سنّت‌هاى دست و پاگير جاهلى مى‌شود. گرچه به دلايلى، تورات و انجيل را تحريف شده مى‌دانيم، امّا در همين تورات و انجيل موجود نيز اشارات و بشاراتى نسبت به پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله به چشم مى‌خورد و سبب مى‌شود كه اهل كتاب، پيامبر خدا را بشناسند، آنگونه كه پدر فرزند خود را مى‌شناسد. «3» اگر نام و نشان پيامبر اسلام در تورات و انجيل نبود، مخالفان، آن دو كتاب را آورده، مى‌گفتند: نيافتيم و از اين راه وارد خصومت مى‌شدند، نه از راه لشكركشى و پرداخت هزينه‌هاى آن چنانى و جزيه دادن. در احاديث متعدّدى از شيعه و سنّى مى‌خوانيم كه پيامبر صلى الله عليه و آله فرمودند: هر آيه‌اى از قرآن كه درباره‌ى مؤمنان و صفات نيك آنان آمده، علىّ در رأس آن و رهبر آنان است. «ما انزل اللّه آية فيها «يا ايّها الّذين آمنوا» الّا و علىٌّ رأسها و اميرها». «4» پيامبر صلى الله عليه و آله به اصحاب خود فرمودند: پس از شما قومى مى‌آيند كه پيامبرى را نديده‌اند و تنها به وسيله‌ى كتاب و مكتوبى ايمان مى‌آورند و آنگاه اين آيه را تلاوت فرمودند. «5» «1». تفسير نمونه. «2». تفسير نمونه، نقل از فتوح‌البلدان بلاذرى، ص 459. «3». از جمله: تورات، سِفر تكوين، فصل 17، آيه 18؛ سِفر پيدايش، باب 49، آيه 10 وانجيل‌يوحنّا، باب 14، آيه 15 و باب 15، آيه 26. «4». تفسير فرقان. «5». تفسير مجمع‌البيان. جلد 3 - صفحه 190 👇👇👇👇 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
(ادامه تفسیر نور اعراف آیه۱۵۷) ها 1- پيروان پيامبر اسلام، از رحمت خاصّ الهى برخوردارند. فَسَأَكْتُبُها ... الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ‌ 2- پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله، واسطه‌ى رحمت واسعه‌ى الهى است. وَ رَحْمَتِي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْ‌ءٍ فَسَأَكْتُبُها ... الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَ‌ 3- پيامبر اسلام هم مقام نبوّت داشت، هم مقام رسالت. «الرَّسُولَ النَّبِيَّ» «نبىّ» به كسى مى‌گويند كه از وحى الهى آگاهى دارد و خبر مى‌دهد، ولى «رسول» مسئول ابلاغ، اجرا و نظارت هم مى‌باشد.4- نشانه‌ها و صفات ذكر شده از پيامبر در تورات و انجيل، به گونه‌اى با آن حضرت تطبيق داشت كه گويا خود او را در آن دو كتاب مى‌يافتند. «يَجِدُونَهُ» ونفرمود: «يجدون علائمه» 5- براى نفوذ سخن و اثبات حقّ، مدرك رسمى و سند كتبى لازم است. «مَكْتُوباً» 6- پيامبران پيشين، به آمدن پيامبر اسلام بشارت داده‌اند. مَكْتُوباً عِنْدَهُمْ فِي التَّوْراةِ وَ الْإِنْجِيلِ‌ ... 7- امر به معروف و نهى از منكر، در رأس برنامه‌هاى بعثت پيامبران است. يَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ‌ ... 8- موضوع مصرف و تغذيه، مورد عنايت اسلام است. يُحِلُ‌ ... يُحَرِّمُ‌ (قبل از نزول قرآن، يهود ونصارا در دام خرافات وبرنامه‌هاى طاقت‌فرسا و تحريم حلال‌ها و بدعت‌گذارى‌ها بودند كه با ظهور اسلام، تمام آنها برداشته شد.) 9- براى اصلاح جامعه، ابتدا بايد امكانات حلال را فراهم كرد، سپس براى امور حرام، محدوديّت ايجاد نمود. ( «يُحِلُّ»، قبل از «يُحَرِّمُ» است). 10- حلال‌ها و حرام‌هاى الهى، بر اساس فطرت است. «يُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّباتِ وَ يُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبائِثَ» ( «طيب»، به چيزى گفته مى‌شود كه مطابق طبع انسان باشد) 11- عادات و رسوم غلط، زنجيرى بر افكار مردم است. انسان بدون انبيا، وابسته‌ جلد 3 - صفحه 191 و اسير است. «يَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلالَ» 12- احترام و تكريم، بايد همراه امداد و تعاون باشد. «عَزَّرُوهُ وَ نَصَرُوهُ» ( «عَزَّرُوهُ» از «تعزير»، به معناى حمايت با شمشير است ومراد كسانى هستند كه پيامبر اسلام را در جبهه‌ها يارى مى‌كردند.) 13- تنها ايمان به پيامبر صلى الله عليه و آله كافى نيست، حمايت هم لازم است. عَزَّرُوهُ‌ ... نَصَرُوهُ‌ 14- قرآن، نورى است كه دلها و انديشه‌ها را روشن مى‌كند و همواره قرين پيامبر صلى الله عليه و آله بود. «النُّورَ الَّذِي أُنْزِلَ مَعَهُ» (نبوّت پيامبر، همراه قرآن و از طرف خدا نازل شده است) 15- عامل رستگارى و فلاح، ايمان و حمايت از پيامبر و پيروى از قرآن است. فَالَّذِينَ آمَنُوا بِهِ‌ وَ اتَّبَعُوا ... أُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ‌ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺