eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.7هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
📖 سوره طه آیه ی ۱۵ إِنَّ السَّاعَةَ آتِيَةٌ أَكَادُ أُخْفِيهَا لِتُجْزَى كُلُّ نَفْسٍ بِمَا تَسْعَى هرکس به موجب آنچه می‌کوشد جزا داده می شود. فقط فکر کردن و مثبت اندیشی برای رسیدن به خواسته ها کافی نیست و باید در راه رسیدن به هدف تلاش و کوشش کرد. 💪🏼 برای اینکه خواسته های خود را برآورده کنیم نباید فقط به قانون جذب تکیه کنیم. ❌️ قانون جذب را با تکیه بر قدرت و توکل به خداوند به کار میگیریم زیرا قانون جذب و یا هرچیز دیگری که در جهان وجود دارد به اذن و اراده ی پروردگار یکتاست و در صورتی که قانون جذب مغایرتی با احکام الهی نداشته باشد می توان از آن استفاده کرد . ❁‌‌❥‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌༺◍⃟჻ᭂ࿐❁❥༅••┅┄‌‎‎‌‎‎‎‌‎‌‎‎‌‎‎‎‌ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دلیل تبعیت محض از رسول الله هم علمیه که از جانب خدا به ایشان داده شده ✴️ وَعَلَّمَكَ مَا لَمْ تَكُن تَعْلَمُ (نساء113) به تو چیزهایی یاد دادیم که توی پیامبر هیچ وقت توان یادگرفتنش رو نداشتی ی اشتباهی که دنیای غرب مرتکب شده اینه که فکر میکنه عقل میتونه راه درست کنه، اصلا اینطور نیست عقل میتونه راه رو ببینه، بفهمه، مثل خورشید که وقتی میتابه باعث میشه همه چیز معلوم بشه اما خورشید هیچ وقت راه درست نمیکنه غرب فکر کرد میتونه بدون وحی خودش صاحب علمی بشه که سعادت رو باهاش بسازه اما قرآن میگه ما این راه رو میدیم شما برید تشخیص بدید و دنبالش کنید دین دست ساز بشر نیست فقط از خدا ببرمیاد @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماهی مرکب 💫امام علی (ع): "ای کسی (خدا ) که در دریاها آثارشگفت انگیز او نهان است!" 📘 نفحات القرآن ج2 ص275 امام سجاد (ع) دعای جوشن کبیر ⚠️حواسمان باشد 14 قرن پیش بدون ابزار لازم به عجایب آفرینش در دریاها اشاره شده. 💎فضایل مولایمان را به همه بگوییم @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️دائره المعارف قرآن کریم◾️ 👹 > 👈گرفتارى بسیارى در دام ابلیس 👿 به‌رغم گستره فعّالیّت و کوشش ابلیس و یارانش و نداشتن هیچ گونه بر آدمیان، بسیارى با سوء اختیار خویش، به دام او گرفتار آمده و دچار گمراهى شده‌اند؛ از این رو خداوند مردم را به فرا مى خواند : * و لقد اضلّ منکم جبلا کثیرا افلم تکونوا تعقلون * ( یس ۶۲ ) 👺برگزیدن نفسانی بر تمایلات فطری و دنیا بر آخرت ، گمان ابلیس را محقق کرد و تهدید او را مبنی بر بسیاری از انسان‌ها جامه عمل پوشانید : * و لقد صدّق علیهم ابلیس ظنّه فاتّبعوه الّا فریقا من المومنین * ( سبا ۲۰ ) ✅ قرآن ، عوامل و و رمز نفوذ ابلیس را چنین بیان کرده است : ⬅️ ۱. : 👿 پذیرفتن ابلیس و شرک به خداوند موجب ابلیس می‌شود : * انّما سلطانه علی الّذین یتولونه و الّذین هم به مشرکون * ( نحل ۱۰۰ ) ⬅️۲. : 👺هر کس از خدا دل بگرداند ، بر او شیطانی می‌گماریم که او باشد : * و من یعش ذکر الرّحمن نقیض له شیطانا فهو له قرین * ( زخرف ۳۶ ) ⬅️۳ . : 👿 ، زمینه تزیین اعمال ناشایست را پدید می‌آورد : * و لکن قست قلوبهم وزیّن لهم الشّیطان ما کانوا یعملون * ( انعام ۴۳ ) ⬅️۴ و ۵ و ۶ . ، : 👺 انسلاخ و از آیات الهی و دلبستگی به مادیات و به تعبیر قرآن * _الارض ) * و پیروی از هوای نفس ، زمینه فعالیت شیطان را در وجود فراهم می‌کند : * واتل علیهم نبا الّذی ءآتیناه ءآیاتنا فانسلخ منها فاتّبعه الشّیطان فکان من الغاوین * ولو شئنا لرفعناه بها و لکنّه اخلد الی الارض و اتّبع هواه * ( اعراف ۱۷۵ و ۱۷۶ ) ⬅️ ۷ . : 👿سلطه شیطان بر اثر پدید می‌آید : * انّما استزلّهم الشّیطان ببعض ما کسبوا * ( آل عمران ۱۵۵ ) ، * هل انبّعکم علی من تنزّل الشّیاطین * تنزّل علی کلّ افّاک اثیم * ( شعراء ۲۲۱ و ۲۲۲ ) ادامه دارد ..... @Targomeh
20.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
إِلَّا تَنْصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللَّهُ إِذْ أَخْرَجَهُ الَّذِينَ كَفَرُوا ثانِيَ اثْنَيْنِ إِذْ هُما فِي الْغارِ إِذْ يَقُولُ لِصاحِبِهِ لا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنا فَأَنْزَلَ اللَّهُ سَكِينَتَهُ عَلَيْهِ وَ أَيَّدَهُ بِجُنُودٍ لَمْ تَرَوْها وَ جَعَلَ كَلِمَةَ الَّذِينَ كَفَرُوا السُّفْلى‌ وَ كَلِمَةُ اللَّهِ هِيَ الْعُلْيا وَ اللَّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ «توبه آیه40» اگر پيامبر را يارى نكنيد، همانا خدا آن زمان كه كافران او را (از مكّه) بيرون كردند يارى كرد، در حالى كه او نفر دوّم از دو تن بود، زمانى كه آن دو در غار (ثور) بودند، (پيامبر) به همراهش (ابوبكر) مى‌گفت: اندوه مدار كه خدا با ماست. پس خدا، آرامش خويش را بر او نازل كرد واو را با سپاهيانى كه آنها را نديديد يارى كرد و سخن و طرح كافران را (كه قصد كشتن پيامبر را داشتند،) پست‌تر (وخنثى) قرار داد وكلمه (و اراده) خداوند (براى نصرت پيامبرش،) برتر (و پيروز) است و خداوند توانا وحكيم است. @Targomeh
💠 نور (محسن قرائتی)💫 إِلَّا تَنْصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللَّهُ إِذْ أَخْرَجَهُ الَّذِينَ كَفَرُوا ثانِيَ اثْنَيْنِ إِذْ هُما فِي الْغارِ إِذْ يَقُولُ لِصاحِبِهِ لا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنا فَأَنْزَلَ اللَّهُ سَكِينَتَهُ عَلَيْهِ وَ أَيَّدَهُ بِجُنُودٍ لَمْ تَرَوْها وَ جَعَلَ كَلِمَةَ الَّذِينَ كَفَرُوا السُّفْلى‌ وَ كَلِمَةُ اللَّهِ هِيَ الْعُلْيا وَ اللَّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ «توبه آیه40» اگر پيامبر را يارى نكنيد، همانا خدا آن زمان كه كافران او را (از مكّه) بيرون كردند يارى كرد، در حالى كه او نفر دوّم از دو تن بود، زمانى كه آن دو در غار (ثور) بودند، (پيامبر) به همراهش (ابوبكر) مى‌گفت: اندوه مدار كه خدا با ماست. پس خدا، آرامش خويش را بر او نازل كرد واو را با سپاهيانى كه آنها را نديديد يارى كرد و سخن و طرح كافران را (كه قصد كشتن پيامبر را داشتند،) پست‌تر (وخنثى) قرار داد وكلمه (و اراده) خداوند (براى نصرت پيامبرش،) برتر (و پيروز) است و خداوند توانا وحكيم است. نکته ها آيه، اشاره به توطئه‌ى خطرناك مشركان براى كشتن پيامبر صلى الله عليه و آله دارد. در داستانِ «ليلة المبيت» از هر قبيله‌اى شخصى آماده شد و تصميم گرفتند شبانه پيامبر را بكشند. آن حضرت، على‌بن ابى‌طالب عليهما السلام را به جاى خود خواباند و شبانه همراه ابوبكر به سوى غار ثور رفت. كفّار در تعقيب پيامبر صلى الله عليه و آله تا در غار آمدند، ولى با ديدن تار عنكبوت بر غار، جلد 3 - صفحه 423 منصرف شدند و برگشتند و پيامبر صلى الله عليه و آله پس از سه روز به مدينه عزيمت فرمود. در آن مدّت، غلام ابوبكر، (عامربن فهره) براى آنان غذا مى‌برد و على عليه السلام مقدّمات سفر به مدينه را فراهم مى‌كرد. پس از سه روز، سه شتر آماده شد و پيامبر صلى الله عليه و آله، ابوبكر و راهنما، عازم مدينه شدند. «1» چند سؤال و جواب‌: سؤال: آيا همراهى ابوبكر، براى دفاع از جان پيامبر صلى الله عليه و آله بود؟ پاسخ: يك پيرمرد در برابر بسيج عمومى مشركان، چه دفاعى مى‌توانست بكند؟ سؤال: اطلاق كلمه‌ى «صاحبِ پيامبر» در آيه به ابوبكر، نشان لياقت او براى جانشينى پيامبر صلى الله عليه و آله نيست؟ پاسخ: كلمه‌ى صاحب، مفهوم لايق ندارد. گاهى دو نفر با دو فكر و سليقه و روش متفاوت، مصاحب مى‌شوند. چنانكه در آيه 37 كهف مى‌خوانيم: «قالَ لَهُ صاحِبُهُ وَ هُوَ يُحاوِرُهُ» با آنكه ميان آن دو نفر تفاوت بسيار بود. سؤال: اينكه از ميان همه‌ى اصحاب، تنها ابوبكر با پيامبر بود، آيا اين بالاترين ارزش براى او نيست؟ پاسخ: همان شب، على عليه السلام هم در بستر پيامبر خوابيد. اگر ابوبكر آن شب به خاطر وظيفه، همراه پيامبر بود. دو نفر دو وظيفه انجام دادند. سؤال: ترس ابوبكر بر جان خودش بود يا بر جان پيامبر صلى الله عليه و آله؟ پاسخ: اگر بر جان پيامبر نيز ترسيده، وظيفه‌ى هر مسلمان است كه در موقع خطر، نگران حال رهبر باشد. سؤال: اصحاب كساء كه فضيلت دارند، پنج نفر بودند و اصحاب غار دو نفر، آيا اين خصوصى‌تر و مهم‌تر نيست؟ پاسخ: دعاهاى پيامبر صلى الله عليه و آله براى اصحاب كساء كه اهل‌بيت او بودند و در تشهّد هر نماز بر مسلمانان واجب است بر آنان صلوات بفرستند، هر شب و روز و هميشه و همه جا، حساب‌ «1». تفاسير الميزان و درّالمنثور. جلد 3 - صفحه 424 اين دو صحنه را جدا مى‌كند. سؤال: در اين آيه پيامبر مى‌فرمايد: «إِنَّ اللَّهَ مَعَنا»، پس خدا با ابوبكر است. آيات ديگر، خدا را با متّقين و محسنين مى‌داند. پس او نيز از متّقين و محسنين است؟ پاسخ: مادامى كه انسان در مدار احسان و تقوا باشد، خدا با اوست، ولى اگر از مدار خارج شد، مشمول لطف خدا نيست. بايد ديد مسير حركت‌ها، موضعگيرى‌ها، عكس العمل در برابر غدير خم و بيعت به كجا انجاميد؟ سؤال: آيه مى‌فرمايد: خدا بر او (ابوبكر) آرامش نازل كرد، آيا اين امتياز نيست؟ پاسخ: در اين آيه، پنج ضمير است كه همه به پيامبر بر مى‌گردد، چگونه ضمير «عَلَيْهِ» به ابوبكر برگردد؟! @Targomeh
(ادامه تفسیر آیه 40سوره توبه) ها 1- اسلام وابسته به حمايت ما نيست، حامى اسلام خداست. پس به نصرت خود مغرور نشويم. «إِلَّا تَنْصُرُوهُ» 2- خداوند پيروزى مسلمانان را در تبوك تضمين كرد. «إِلَّا تَنْصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللَّهُ» 3- پيروزى‌هاى مسلمانان، نمونه‌اى از قدرت الهى است. «عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ إِلَّا تَنْصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللَّهُ» 4- خروج پيامبر از مكّه، به خاطر جوّ ارعاب و فشار كفّار بود. «أَخْرَجَهُ الَّذِينَ كَفَرُوا» 5- اگر خدا اراده فرمايد، اشرف المخلوق (پيامبر صلى الله عليه و آله) را با اوهن البيوت (تار عنكبوت) حفظ مى‌كند. إِذْ هُما فِي الْغارِ ... 6- آرامش و اطمينان، هديه‌ى الهى است و با ابزار مادّى فراهم نمى‌شود. «فَأَنْزَلَ اللَّهُ سَكِينَتَهُ» 7- فرشتگان به فرمان خدا، مؤمنان را امداد مى‌كنند. «أَيَّدَهُ بِجُنُودٍ لَمْ تَرَوْها» 8- هجرت، سبب عزّت اسلام و فروپاشى كفر است. أَخْرَجَهُ‌ ... كَلِمَةُ اللَّهِ هِيَ الْعُلْيا 9- اراده‌ى خداوند، برتر از هر اراده و خواسته‌اى است. «كَلِمَةُ اللَّهِ هِيَ الْعُلْيا» جلد 3 - صفحه 425 10- نيروهاى استكبارى، در مقابل مؤمنانى كه سكينه و اطمينان دارند، با همه‌ى تخصّص‌ها و امكاناتشان عاجزند. «1» «جَعَلَ كَلِمَةَ الَّذِينَ كَفَرُوا السُّفْلى‌» 11- عزّت و اعتلاى كلمة اللّه و خنثى شدن توطئه‌هاى كفّار، نمودى از عزّت و حكمت خداوند است. فَقَدْ نَصَرَهُ اللَّهُ‌ ... وَ اللَّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ‌ «1». اشاره به آيه‌ى 30 سوره انفال «واذ يمكر بك الذّين كفروا ...» @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔅 وَأَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَىٰ ﴿۳۹﴾ 🔸 و (نمی‌داند) اینکه برای آدمی جز آنچه به سعی و عمل خود انجام داده (ثواب و جزایی) نخواهد بود؟ 🔅 وَأَنَّ سَعْيَهُ سَوْفَ يُرَىٰ ﴿۴۰﴾ 🔸 و اینکه البته پاداش سعی و عمل او را (در دنیا و برزخ) به وی بنمایند. 🔅 ثُمَّ يُجْزَاهُ الْجَزَاءَ الْأَوْفَىٰ ﴿۴۱﴾ 🔸 سپس (در آخرت) پاداش کامل آن را به او بدهند. 💭 سوره: نجم @Targomeh