eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.7هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
◾️عقب‌نشینی در جنگ تنها زمانی مجاز است که به‌عنوان یک تاکتیک برای حفظ نیروها، تغییر استراتژی، کسب زمان یا فریب دشمن انجام شود. در غیر این صورت، کسانی که از میدان نبرد فرار می‌کنند، مورد خشم خداوند قرار می‌گیرند و هر مسلمان وظیفه دارد که در هر نماز، دست‌کم ۱۰ بار از این افراد اعلام برائت کند. 📖انفال: ۱۶ ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ آیا عذاب قبر در قرآن آمده است؟⁉️ 🔰به زودی برای همگان روشن خواهد شد.. 💢 در حدیثی از امیرمومنان علی علیه السلام آمده است: گروهی از ما پیوسته درباره عذاب قبر در شک بودند تا اینکه سوره الهاکم التکاثر نازل شد؛ تا آنجا که فرمود کلا سوف تعلمون؛ منظور از آن عذاب قبر است . 🔶سپس فرمود ثم کلا سیعلمون؛ منظور از عذاب قیامت است؛ در تفسیر فخر رازی این مطلب را از یکی از یاران امام علی علیه السلام نقل می کند که می گوید ما از عذاب قبر در شک بودیم تا از علی علیه السلام شنیدیم که می فرمود این آیه دلیل بر عذاب قبر است.👌 📚مجمع البیان ج10ص534 @Targomeh
❤️بهشت و جهنم، نقد است نسیه نیست یعنی همین الان موجود است نه اینکه بعد از برپایی قیامت موجود شود. منتها الان عظمتش را حس نمی‌کنیم چون نشسته ولی در روز قیامت برمی‌خیزد. 📖غافر آیه ۶۴ ‌‌ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨دائره المعارف قرآن کریم✨ 💆‍♂ 🧮 قرطبى، نام وى را ذکر کرده‌است . از نسب و زندگى وى در دست نیست. 🛒 به ظاهر اهل مدینه بوده و به اشتغال داشته است. 🧮 بر پایه نقلى از سُدّى، او دو نوع داشته که هنگام خرید، با یکی که بزرگتر بوده ، را به طور کامل می‌گرفته و هنگام فروش ، با دیگری که کوچکتر بوده ، می‌کرده است . 🛒 با هجرت صلی الله علیه و آله به مدینه ، آیات آغازین سوره مطفّفین ،‌ در وی نازل شد : * ویل للمطفّفین * الّذین اذا اکتالوا علی النّاس یستوفون * و اذا کالوم او وزنوم یخسرون = وای بر ! آنان که چون از مردم پیمان ستانند ، تمام می‌ستانند و چون برای آنان یا وزن کنند ، کم می‌دهند * ( مطففین ۱ - ۳ ) 🧮 در ادامه آیات می فرماید : مگر باور ندارند که در بزرگ برانگیخته خواهند شد ؟ 🛒 با توجه به نقلی از ابن عباس که شان نزول آیات پیشین را اهل دانسته ، گویا ابوجهینه یکی از کم فروشان مشهور بوده است . پایان @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
إِلَيْهِ مَرْجِعُكُمْ جَمِيعاً وَعْدَ اللَّهِ حَقًّا إِنَّهُ يَبْدَؤُا الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ لِيَجْزِيَ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ بِالْقِسْطِ وَ الَّذِينَ كَفَرُوا لَهُمْ شَرابٌ مِنْ حَمِيمٍ وَ عَذابٌ أَلِيمٌ بِما كانُوا يَكْفُرُونَ «یونس آیه4» بازگشت همه‌ى شما به سوى اوست. اين وعده‌ى حقّ الهى است. اوست كه آفرينش را آغاز مى‌كند، سپس آن را باز مى‌گرداند، تا كسانى را كه ايمان آورده و عمل صالح انجام داده‌اند، به عدالت پاداش دهد و براى آنان كه كافر شده‌اند به سزاى كفرشان، نوشيدنى‌اى از مايع سوزان و عذابى دردناك خواهد بود. @Targomeh
💠 نور (محسن قرائتی)💫 إِلَيْهِ مَرْجِعُكُمْ جَمِيعاً وَعْدَ اللَّهِ حَقًّا إِنَّهُ يَبْدَؤُا الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ لِيَجْزِيَ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ بِالْقِسْطِ وَ الَّذِينَ كَفَرُوا لَهُمْ شَرابٌ مِنْ حَمِيمٍ وَ عَذابٌ أَلِيمٌ بِما كانُوا يَكْفُرُونَ «یونس آیه4» بازگشت همه‌ى شما به سوى اوست. اين وعده‌ى حقّ الهى است. اوست كه آفرينش را آغاز مى‌كند، سپس آن را باز مى‌گرداند، تا كسانى را كه ايمان آورده و عمل صالح انجام داده‌اند، به عدالت پاداش دهد و براى آنان كه كافر شده‌اند به سزاى كفرشان، نوشيدنى‌اى از مايع سوزان و عذابى دردناك خواهد بود. نکته ها اين آيه، هم اصل معاد را مطرح مى‌كند، «إِلَيْهِ مَرْجِعُكُمْ» هم امكانش را، «يَبْدَؤُا الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ» و هم هدف از معاد را كه كيفر و پاداش است. «لِيَجْزِيَ» احتمال دارد مراد از «بِالْقِسْطِ» اين باشد كه اهل ايمان به خاطر قسط وعدالتى كه دارند، پاداش مى‌بينند. «1» البتّه فضل الهى منافاتى با قسط ندارد، چنانكه در آيات ديگر، به پاداشهاى افزون الهى اشاره شده است از جمله: «لِلَّذِينَ أَحْسَنُوا الْحُسْنى‌ وَ زِيادَةٌ» «2» و «لِيُوَفِّيَهُمْ أُجُورَهُمْ وَ يَزِيدَهُمْ مِنْ فَضْلِهِ» «3» پیام ها 1- بازگشت ما به سوى خداست، بيهوده به فكر راضى ساختن اين و آن نباشيم. «إِلَيْهِ مَرْجِعُكُمْ» 2- همه‌ى انسان‌ها، پس از مرگ زنده خواهند شد. «إِلَيْهِ مَرْجِعُكُمْ جَمِيعاً» 3- معاد، مادّى و جسمانى است. «يَبْدَؤُا الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ» (اعاده به معناى بازگرداندن همان چيز است) 4- توانايى خداوند بر پديد آوردن، نشانه‌ى توانايى او بر رستاخيز است. «يَبْدَؤُا الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ» «1». تفاسير مجمع‌البيان و كبيرفخررازى. «2». يونس، 26. «3». فاطر، 30. جلد 3 - صفحه 539 5- نه تنها انسان دوباره زنده مى‌شود، بلكه همه‌ى آفرينش بار ديگر آفريده مى‌شود. «يَبْدَؤُا الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ» 6- همان گونه كه تمام هستى، براى بشر آفريده شده، در آخرت نيز اعاده‌ى خلق براى پاداش گرفتن بشر است. يَبْدَؤُا الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ لِيَجْزِيَ‌ ... 7- آفرينش همچنان استمرار دارد. «يَبْدَؤُا الْخَلْقَ» 8- مقصود اصلى از معاد، پاداش مؤمنان است. «لِيَجْزِيَ الَّذِينَ آمَنُوا» و كيفر كافران به خاطر عدل الهى است. 9- پاداش الهى براساس قسط و عادلانه است. (با ازدياد به واسطه‌ى فضل او منافات ندارد) لِيَجْزِيَ‌ ... بِالْقِسْطِ 10- ارزش كارهاى خوب، به انگيزه وهدف خوب آن است. «آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ» 11- استمرار و پافشارى بر كفر، موجب عذاب است. «بِما كانُوا يَكْفُرُونَ» @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
10.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تلاوتی بسیار زیبا، دلنشین و صبحگاهی 🎤 با صدای نوجوان هموطن محمد حسین عظیمی ازسوره مبارکه تکویر @Targomeh
💠در قیامت 💥كسی نمی‌تواند بخوابد💠 🍃حضرت آیة الله جوادی آملی در توضیح آیه شریفه فَإِذَا هُم بِالسَّاهِرَةِ (نازعات 14) نکته زیبایی فرمودند: 📖به تعبير قرآن كريم، يكی از القاب صحنه قيامت ‌«ساهرة‌» است. "‌ارض ساهرة‌" به آن بيابانها و زمین‌هایی می‌گويند كه در اثر شدت ترس😱، كسی خوابش نمي‌برد، ✔️چون ‌«‌سَهَر» يعنی بيداری. آنهايي كه پنجاه هزار سال معطل‌اند خوابشان نميبرد؛ ⁉️مگر غم ميگذارد انسان بخوابد؟!.. ⁉️مگر انسان متوحش خوابش می‌برد؟! ‼️پنجاه هزار سال ناچار است بيداری بكشد! اما برای مؤمن واقعی اين پنجاه هزار سال به اندازه يك نماز واجب است. ⚜حضرت فرمود: «و الذي نفس محمّد بيده» اين روز طولانی برای مؤمن كوتاه‌تر از نماز واجب است. يك نماز چهار ركعتی مگر چقدر وقت مي‌خواهد؟! ❇️آن‌كه حسابش پاك است خدا با او به عنوان سَرِيعُ الحِساب رفتار ميكند. 📿برگرفته از بیانات حضرت آیت الله جوادی آملی @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا