eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 در محضر قرآن کریم/ ✅ يَآ أَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ إِن تَنصُرُواْ اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدَامَكُم (محمد«ص»/۷) 🔹اى كسانى كه ایمان آورده‌اید! اگر خدا را یارى كنید، شما را یارى مى‌كند و گام‌هایتان را استوار مى‌سازد. 🔸انسان، موجودى محدود است و نصرت و یارى او از راه خدا نیز محدود؛ ولى خداوند بى‌نهایت است و نصرت او برخاسته از قدرت نامحدود. خداوند در قرآن کریم؛ چند چیز را در گرو چند چیز بر خود لازم كرده است: ➖توجّه و یادكردش را در گرو یادكرد انسان: « فاذكرونى اذكركم » (بقره/۱۵۲) ➖نصرت و یاریش را در گرو یارى انسان: « ان تنصروا اللّه ینصركم » ➖بركت و رشد را در گرو سپاس‌گزارى انسان: « لئن شكرتم لازیدنّكم » (ابراهیم/۷) ➖وفاى به عهدش را در گرو وفادارى انسان: « اوفوا بعهدى اوف بعهدكم » (بقره/۴۰) ➖در این خصوص، موارد دیگری در قرآن وجود دارد 🔸حضرت على ‌علیه السلام مى‌فرماید: اگر خدا را یارى كنید، خداوند شما را یارى مى‌كند و گام‌هاى شما را استوار مى‌سازد ... خداوند از روى خوارى و ناچارى از شما نصرت و یارى نمى‌خواهد ... او از شما یارى خواسته در حالى كه خود عزیز و حكیم است و سپاهیان آسمان‌ها و زمین به فرمان او هستند. نصرت خواهى و استقراض الهى براى آن است كه شما را بیازماید و بهترین عامل به نیكى‌ها را مشخص سازد.(خطبه۱۸۳) ❇️ از پيام‌های آیه ▫️لازمه‌ى ایمان، اقدام عملى در جهت نشر و گسترش دین الهى است. «یا ایها الّذین آمنوا ان تنصروا اللّه...» ▫️جهاد با كفّار محارب، یكى از مصادیق یارى دین خداوند است. «فضرب الرقاب... ان تنصروا اللّه...» ▫️پاداش و كیفر الهى، با عملكرد انسان همگون است. «تنصروا اللّه ینصركم» ▫️هركس با فكر، زبان و عمل خویش، دین اسلام را یارى كند، خداوند نیز او را حمایت مى‌كند. «ان تنصروا اللّه ینصركم» ▫️دریافت الطاف الهى، به تلاش انسان بستگى دارد. «ان تنصروا اللّه ینصركم» (انتظار نصرت خداوند بدون تلاش و كوشش، توقّعى نابجاست.) ▫️در میان امدادهاى الهى، ثابت قدم بودن، برجسته‌ترین آنهاست. (بعد از نصرت الهى، نام پایدارى آمده است.) «ینصركم و یثبّت اقدامكم» ▫️پاداش‌هاى الهى بیش از عملكرد ما است. «ان تنصروا اللّه ینصركم و یثبّت اقدامكم» @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
أَلَمْ نَخْلُقکُّم مِّن مَّآءٍ مَّهِینٍ 📝آیا شما را از آبی ناچیز نیافریدیم؟! 📌خدایی ناکرده هر وقت دچار غرور و منیت که میشیم؛ این آیه رو مد نظرمون بیاریم!!! 📚📙📚📙📚📙 هر وقت که قرآن میخونم، با دستام لمسش میکنم، با چشام میبینمش... دنیام عوض میشه🌱 خدایا هیچ وقت نذار بهونه های زندگی، ما رو از این گنجینه ی گرانبهات دور کنه 🤲 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
34.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این فراز بسیار زیبا از سوره مبارکه توبه رو با صدای استاد احمد نعینع بشنویم. شادی روح امام و جمیع شهدا صلوات. اللَّهُمَّ صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم. @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅 فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ ﴿۱۷۰﴾ 🔸 آنان به فضل و رحمتی که خدا نصیبشان گردانیده شادمانند. 💭 سوره: آل عمران @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜سبک زندگی قرآنی : 🍂 توطئه های دشمن، ناامیدتان نکند. 🍂 🔶وَاصْبِرْ وَمَا صَبْرُكَ إِلاَّ بِاللّهِ وَلاَ تَحْزَنْ عَلَيْهِمْ وَلاَ تَكُ فِي ضَيْقٍ مِّمَّا يَمْكُرُونَ  إِنَّ اللّهَ مَعَ الَّذِينَ اتَّقَواْ وَّالَّذِينَ هُم مُّحْسِنُونَ (نحل/١٢٧و١٢٨) ⚡️ ترجمه : (و اى پيامبر) صبر پيشه كن وصبر تو جز (به يارى وتوفيق) خداوند نيست و بر آنان اندوه مخور، و از آنچه مَكر وتدبيرهاى خصمانه اى كه مى كنند، دلتنگ و در فشار مباش. زيرا كه خداوند با كسانى است كه تقوى پيشه كردند و(با) كسانى (است) كه آنان نيكوكارند. ❌ توطئه های دشمن، هر قدر وسيع، حساب شده و خطرناك باشد باز نبايد شما را از ميدان بيرون كند، و گمان بريد كه در تنگنا قرار گرفته و محاصره شده ايد، چرا كه تكيه گاه شما، خدا است و با استمداد از نيروى ايمان، استقامت، پشتكار، عقل و درايت مى توانيد اين توطئه ها را خنثى كنيد و نقش بر آب. @Targomeh
✅هر روز یک آیه 💫فَقَدْ كَذَّبُوا بِالْحَقِّ لَمَّا جَاءَهُمْ ۖ فَسَوْفَ يَأْتِيهِمْ أَنْبَاءُ مَا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ 💫حق را که بر آنها آمد جدّاً تکذیب کردند، پس به زودی خبر آنچه که آن را به سخریه گرفتند به آنان می‌رسد 📚سوره مبارکه انعام ✍آیه ۵ ⁦‌‎‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌⁦⁦‌‎‌‎‌‌‌‌‌‌‌‎‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟢🟢 🧔‍♂ ابوذر در شان نزول ....ادامه 👈 ۱۷ . قمی ، آیه * و السّابقون الاوّلون من المهاجرین و الانصار ...... * ( توبه ۱۰۰ ) را درباره و سه تن دیگر می‌داند که بر طریق حقیقت پایدار ماندند . 👈 ۱۸ .‌ در برخی روایی نقل شده که آیه ۱۱۷ توبه * لقد تاب الله علی النّبی و المهاجرین و الانصار الّذین اتّبعوه فی ساعه العسره من بعد ماکاد یزیغ قلوب فریق منهم ثمّ تاب علیهم انّه بهم رئوف رحیم * درباره ، عمرو بن وهب و ابو خیثمه است که در جنگ تبوک سرپیچی کرده ؛ سپس به صلی الله علیه و آله پیوستند ؛ 🟤 البته شیخ طوسی ، زمخشری و ابولفتوح ، نام این سه را کعب بن مالک شاعر ، مراره بن ربیع و هلال بن امیه دانسته‌اند . 👈 ۱۹ . ابن شهر آشوب بر آن است که مقصود از * * در آیه ۲۹ مطففین ابوذر ، سلمان و دیگرانند که مشرکان و منافقان ، آنان را می‌کردند . ......پایان @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 نور (محسن قرائتی)💫 وَ الَّذِينَ كَسَبُوا السَّيِّئاتِ جَزاءُ سَيِّئَةٍ بِمِثْلِها وَ تَرْهَقُهُمْ ذِلَّةٌ ما لَهُمْ مِنَ اللَّهِ مِنْ عاصِمٍ كَأَنَّما أُغْشِيَتْ وُجُوهُهُمْ قِطَعاً مِنَ اللَّيْلِ مُظْلِماً أُولئِكَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فِيها خالِدُونَ «یونس آیه27» و آنان كه به دنبال كسب بدى‌ها رفتند، به قدر همان بدى‌ها مجازات دارند و غبار ذلّت و خوارى آنان را فرا مى‌گيرد. از قهر خداوند، پناه دهنده‌اى ندارند، گويا چهره‌هايشان با پاره‌هايى از شب تيره پوشانده شده است. آنان اهل دوزخند و در آن جاودانه‌اند. @Targomeh
💠 نور (محسن قرائتی)💫 وَ الَّذِينَ كَسَبُوا السَّيِّئاتِ جَزاءُ سَيِّئَةٍ بِمِثْلِها وَ تَرْهَقُهُمْ ذِلَّةٌ ما لَهُمْ مِنَ اللَّهِ مِنْ عاصِمٍ كَأَنَّما أُغْشِيَتْ وُجُوهُهُمْ قِطَعاً مِنَ اللَّيْلِ مُظْلِماً أُولئِكَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فِيها خالِدُونَ «یونس آیه27» و آنان كه به دنبال كسب بدى‌ها رفتند، به قدر همان بدى‌ها مجازات دارند و غبار ذلّت و خوارى آنان را فرا مى‌گيرد. از قهر خداوند، پناه دهنده‌اى ندارند، گويا چهره‌هايشان با پاره‌هايى از شب تيره پوشانده شده است. آنان اهل دوزخند و در آن جاودانه‌اند. نکته ها امام باقر عليه السلام فرمود: اين آيه در مورد اهل بدعت وشبهات وشهوات است. «1» «ليلِ مُظلم»، شبى است كه از نور ماه هيچ خبرى نيست كه در هر ماه، يك شب چنين است. در مقابل «ليلِ مُقمِر» كه مهتابش براى همه روشن است. به قرينه‌ى آياتى همچون: «وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ عَلَيْها غَبَرَةٌ. تَرْهَقُها قَتَرَةٌ. أُولئِكَ هُمُ الْكَفَرَةُ الْفَجَرَةُ» «2» و آيه‌ى‌ «فَأَمَّا الَّذِينَ اسْوَدَّتْ وُجُوهُهُمْ أَ كَفَرْتُمْ بَعْدَ إِيمانِكُمْ» «3»، مى‌توان گفت كه در اين آيه، جمله‌ى‌ «أُغْشِيَتْ وُجُوهُهُمْ قِطَعاً مِنَ اللَّيْلِ»، نظر به كفّار دارد. علاوه بر اين كه‌ «السَّيِّئاتِ» الف و لام استغراق دارد و همه‌ى بدى‌ها را شامل مى‌شود كه مهم‌ترين آنها كفر است. پیام ها 1- انسان‌ها با اراده سراغ گناه مى‌روند، نه به اجبار. «كَسَبُوا» 2- رفتار خداوند با بدكاران، عادلانه است. «جَزاءُ سَيِّئَةٍ بِمِثْلِها» 3- دنيا، سراى عمل و آخرت سراى پاداش است. وَ الَّذِينَ كَسَبُوا ... جَزاءُ 4- تشويق بايد بيش از تنبيه و مجازات باشد. درباره‌ى نيكان فرمود: «الْحُسْنى‌ وَ زِيادَةٌ» و درباره‌ى بدكاران فرمود: «سَيِّئَةٍ بِمِثْلِها» «1». تفسير نورالثقلين. «2». عبس، 40- 42. «3». آل‌عمران، 106. جلد 3 - صفحه 563 5- روسياهى مخصوص كفّار است، نه مؤمنان گنهكار. «تَرْهَقُهُمْ ذِلَّةٌ» 6- در قيامت، هم مجازات و تنبيه است، هم تحقير و روسياهى. سَيِّئَةٍ بِمِثْلِها، أُغْشِيَتْ وُجُوهُهُمْ‌ ... 7- راه فرار ونجات وشفاعت به روى كافران بسته است. «ما لَهُمْ مِنَ اللَّهِ مِنْ عاصِمٍ» @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💬 آیا وجود برزخ و بقاء روح پس از مرگ در قرآن آمده است ⁉️ 🟢 در آیه 46 سوره «مومنون» سخن از عذاب «آل فرعون» است كه هر صبح و شام بر آتش عرضه مى شوند و منظور از عرضه آتش بر آل فرعون، آتش برزخى است. 🔸 چراكه آنها مرده اند و قيامت هم بر پا نشده و مجازات قیامت دائمي است نه صبح و شام. اين تعبير، شاهد زنده اى بر بقاى روح است؛ چراكه اگر روح نباشد چه چيزى را بر آتش عرضه كنند؟ آيا تنها جسم بى جان و خاك شده؟ اين كه تأثيرى ندارد؛ پس بايد روح آنها باقى بماند. 🌻 بسيارى از مفسّران اين آيه را دليل بر عذاب قبر و برزخ گرفته اند و مسلم است که عذاب قبر و برزخ بدون بقاى روح، معنايى نخواهد داشت. @Targomeh
⁉️ در قیامت چند نامه عمل وجود دارد⁉️ 🔰از آیات قرآن استفاده می‌شود که در روز قیامت سه نوع پرونده و کتاب و نامه عمل وجود دارد: 🔸 اول: برای هر فردی یک کتابی است که مربوط به کارهای شخصی خودش است ؛ قرآن در این باره می‌فرماید: ما عمل هر انسانی را به گردنش می‌اندازیم و روز قیامت همان عمل را به صورت کتابی که ریز و درشت کارها در آن ضبط شده در برابرش باز می‌نماییم. 🍀 دوم: برای هر امت و گروهی هم یک کتاب است قرآن در مورد این کتاب می‌فرماید: در قیامت هر امت و گروهی به کتاب مخصوص خود فراخوانده می‌شوند. (شاید این کتاب مربوط به خط فکری امت‌ها باشد) 🌻سوم: کتابی هم برای همه خلایق مطرح است که در آن اعمال تمام مردم یکجا ضبط شده است. 📖ســـــــــوره اســــــــرا آیه ۱۳📖 📖ســــــــوره جاثیــــه آیه ۲۸📖 📖 المیــــزان ج۱۳ ص۳۴۸📖 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 در محضر قرآن کریم / ✅ وَ الَّذِى جَآءَ بِالصِّدْقِ وَ صَدَّقَ بِهِ أُوْلَئِكَ هُمُ الْمُتَّقُونَ. لَهُم مَّا يَشَآءُونَ عِندَ رَبِّهِمْ ذَلِكَ جَزَآءُ الْمُحْسِنِينَ (زمر/۳۳-۳۴) 🔹و كسى كه سخن راست آورد و آن را تصدیق كرد، آنانند همان تقواپیشه‌گان. هرچه بخواهند براى آنان نزد پروردگارشان فراهم است، این است پاداش نیكوكاران. 🔸مقصود از کسی که سخنان راست می‌آورد، کیست؟ برخی مفسران احتمال داده‌اند که مقصود، پیامبر اکرم (ص) باشد که وحی راستین را آورد. برخی دیگر گفته‌اند که مقصود همه‌ی پیامبران الهی هستند. و برخی دیگر بر آن‌اند که آیه همه‌ی مبلغان مکتب پیامبران را شامل می‌شود. البته مانعی ندارد که آیه شامل هر سه معنا باشد. در برخی احادیث حکایت شده که مقصود از آورنده‌ی سخن راستین پیامبراکرم(ص) و منظور از تأیید کننده‌ی آن امام علی(ع) است. البته روشن است که این‌گونه احادیث مصادیق کامل و بارز آیه را مشخص می‌کنند و موجب انحصار معنا نمی‌شوند. از جمله کسانی که رسول خدا(ص) را در ابتدای بعثت، تصدیق و تأیید و همراهی کرد، حضرت خدیجه(س) بود که به عنوان اولین زن مسلمان و مؤمن به پیامبر(ص) از ایشان یاد می‌شود. 🔸صدق و راستى داراى ابعادى است، از جمله: ➖صدق در گفتار: «جاء بالصدق» (آیه‌ى مورد بحث) ➖صدق در وعده: «انّه كان صادق الوعد» (مریم/۵۴) ➖صدق در عهد: «صدقوا ما عاهدوا اللّه علیه» (احزاب/۲۳) ➖صدق در عمل: «اولئک الّذین صدقوا» (بقره/۱۷۷) و كسى كه در همه‌ى مراحل، صداقت لازم را داشته باشد «صِدّیق» نامیده مى‌شود. ❇️ از پيام‌های آیات ▫️مبلّغ دین، آن‌گاه مورد ستایش است كه خود نیز به آن چه مى‌گوید عمل كند. «جاء بالصّدق و صدّق به» ▫️تبلیغ دین، مخصوص پیامبر نیست. «جاء بالصّدق... اولئک» (كلمه‌ى «اولئک» آمده نه «هو»). چنانكه در جاى دیگر مى‌فرماید: «أدعوا الى اللّه على بصیرة أنا و مَن اتّبعنى»(یوسف/۱۰۸)؛ من و هر كس از من تبعیت كند، با بینایى به سوى خدا مى‌خوانم. ▫️یكى از نشانه‌هاى متّقین، تبلیغ پیام الهى است. «جاء بالصدق... متّقون» ▫️وسیله‌ى دریافت نعمت‌ها در بهشت، اراده و خواست بهشتیان است. «لهم ما یشاؤن» ▫️الطاف الهى در بهشت محدودیّت ندارد. «لهم ما یشاؤن» ▫️متّقین همان نیكوكاران هستند. «هم المتّقون - المحسنین» @Targomeh
🔹صدقه مخفی بهتر از صدقه آشکار است. عبارت: إِنْ تُبْدُوا الصَّدَقاتِ فَنِعِمَّا هِيَ وَ إِنْ تُخْفُوها وَ تُؤْتُوهَا الْفُقَراءَ فَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ اگر انفاق‌های‌تان را آشکار انجام دهید پس چه خوب است و اگر آن را مخفی کنید و به فقرا بدهید، پس این روش برای شما بهتر است. بقره/ ۲۷۱ 🔹در مورد افراد گرفتار عبارت: أُحْصِرُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ در راه خدا گرفتار شده اند. بقره/۲۷۳ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅هر روز یک آیه 🌸🍃وَهُوَ اللَّهُ فِي السَّمَاوَاتِ وَفِي 🌸🍃الْأَرْضِ ۖ يَعْلَمُ سِرَّكُمْ وَجَهْرَكُمْ 🌸🍃وَيَعْلَمُ مَا تَكْسِبُونَ 🌸🍃 و اوست خدا در همه آسمانها و 🌸🍃در زمین، که از نهان و آشکارشما 🌸🍃با خبر است و بدانچه می‌کنیدآگاه 🌸🍃است ⁦‌‎‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌⁦⁦‌‎‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅 وَقُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ سَيُرِيكُمْ آيَاتِهِ فَتَعْرِفُونَهَا ۚ وَمَا رَبُّكَ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ ﴿۹۳﴾ 🔸 و بگو: ستایش مخصوص خداست، به زودی آیات (قدرت) خود را به شما ارائه خواهد داد پس آن را بشناسید، و خدای تو هرگز غافل از کردار شما نیست. 💭 سوره: نمل @Targomeh
⚜سبک زندگی قرآنی : 🍂ریخت و پاش ممنوع🍂 🔶إِنَّ الْمُبَذِّرِينَ كَانُواْ إِخْوَانَ الشَّيَاطِينِ وَكَانَ الشَّيْطَانُ لِرَبِّهِ كَفُوراً. (اسراء/۲٧) ⚡️تبذیر یعنی ریخت و پاش. ⚡️تبذیر، اسرافی است که منجر به اتلاف و تضییع مال بشود. 💫اسرافكاران و مبذرین، همكار شيطانند، نه تحت امر او. یعنی كار از وسوسه شدن گذشته و به مرحله ى همكارى و معاونت رسيده است . @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️بعضی آدم‌ها که خودشان هنگام مشاهدۀ منکرات بی‌تفاوت‌اند گاهی به نهی‌کنندگان از منکر خرده می‌گیرند که چه کار دارید با اینها؟! خودشان می‌دانند و خدایشان. بی‌تفاوتی نامش احترام به حقوق دیگران نیست، چشم‌پوشی از مسئولیت اجتماعی و تایید ناهنجاری است. 📖اعراف: ۱۶۴ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت آیات قرآن مجید همراه با تصاویری از بهشت که توسط هوش مصنوعی ساخته شده است... ببینید تا روحتون تازه شه خوش به حال بهشتی ها ان شاءالله بهشت الهی نصیب همه ما بشه @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌ 🥷 ☠ سال او، متفاوت ذکر شده است. برخى آن را ده سال پیش از ، یعنى حدود ۵۶۰ میلادى دانسته‌اند . 👽 پدرش ، ندیمِ عبدالمطّلب و از بزرگان مکّه بود؛ از این رو، پس از مرگ او، قریش گویا مدتها در سوگواری ها با نوحه * * از او یاد می کردند . ☠ ابوسفیان خود از حاکمان و از جراران مکه ( کسانی که بر بیش از هزار تن فرماندهی دارند ) و عباس بن عبدالمطلب بود و پس از پدر ، رهبری قریش را در جنگ‌ها و کاروان‌های تجاری بر عهده گرفت . 👽 وی یکی از معدود قریش و از بازرگانان بود که روغن و پشم می‌فروخت . ☠ گاه با خویش و دیگران ، بازرگانان را تجهیز کرده ، به سرزمین‌های می‌فرستاد و گاهی خود نیز با آنان همراه می‌شد . 👽رای او نافذ و پرچم مخصوص سران معروف به * * در اختیارش بود . ☠ فردی خویشاونددوست بود و شاید آنچه از او در از فاطمه علیها السلام در مقابل ابوجهل نقل کرده‌اند ، به دلیل همین ویژگی باشد . 👽جزئیات زندگی او پیش از ، روشن نیست و پس از آن نیز به جهات سیاسی و اقتدار امویان ، آنچه در و تنزیه او نقل شده ، محل نقد است . ☠ پس از برانگیخته شدن صلی الله علیه و آله ، ابوسفیان با دیگر سران مکه ، از سر و رقابت دیرینه قومی - قبیله‌ای ،‌ به دشمنی با حضرت برخاست ؛ چون با حضور پیامبر ، دیگر برای او نمی‌ماند و در قدرت اجتماعی او ضعف و سقوط راه می‌یافت . 👽 ابوسفیان خود نیز به این اذعان کرده ، در پاسخ پرسش پیامبر صلی الله علیه و آله که چرا با اینکه می‌دانی من خدایم ،‌ با من می‌جنگی ، گفت : می‌دانم تو می‌گویی ؛ا ما تو جایگاه مرا در قریش می‌دانی و چیزی آورده‌ای که با آن دیگر بزرگ و برای من نمی‌ماند ؛ پس با تو از سر حمیّت و می‌جنگیم . ☠ او از جمله کسانی است که می‌کوشیدند صلی الله علیه و آله را از حرکت باز دارند و چون با اصرار پیامبر و او بر اهدافش مواجه شدند ، از او خواستند تا پیامبری خویش را اثبات کند و بخشی از زیستی مردم مکه را به اعجاز برطرف سازد ؛ آنگاه در جمع بر ضد پیامبر ، نزد ابوطالب رفته ، گفتند : برادرزاده‌ات به ما بد می‌گوید . دین ما را زشت ،‌ بزرگان ما را نادان و پدران ما را می‌شمارد . یا او را از این کار بازدار ، یا از ما کن . ادامه دارد ...... @Targomeh