eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.7هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️♦️ 👥 ⚜این واژه فقط یک باردرآیه ۳۳ سومین سوره قرآن آمده؛ از این رو، این سوره به « » موسوم شده است: * إِنَّ اللّهَ اصطَفى ءَادمَ و نُوحاً و ءَالَ إبرهیمَ وَ ءَالَ عمرنَ عَلَى العالمین = همانا خداوند آدم و نوح و آل ابراهیم و آل عمران را بر جهانیان برگزید * (آل عمران ۳۳ ) 🌴لغویان و مفسران برای کلمه * آل * معانی گوناگونی چون خانواده ، فرزندان ، پیروان و شخص برشمرده اند . در این که عمران در این آیه نام چه کسی است ، و یک رای نیستند . 🌴برخی او را یصهر بن قاهت بن لاوی بن یعقوب بن اسحاق بن ابراهیم ، پدر علیه السلام و و بعضی عمران بن ماثان پدر میدانند که وی از نسل سلیمان بن داوود بن ایشا و همه از نسل یهودا ابن یعقوب بن اسحاق بن ابراهیمند . ⚜ البته عهد عتیق و را پسران عمرام بن قهات میداند . 🌴 گفته شده که بین این دو عمران ۱۸۰۰ سال فاصله بوده است ؛ البته بیشتر بر این باورند که وی به ادله ذیل پدر مریم است : 👈۱. در ادامه سوره آل عمران سخن از پدر ، مادر و فرزند [و نیز زکریا ، متکفل وی ] است ؛ پس مقصوداز عمران در این آیه نیز باید پدر مریم باشد و اگر منظور ، پدر باشد ، با آیات این سوره تناسبی ندارد . 👈۲. آیات پس از آیه ۳۳ به چگونگی برگزیدن آل عمران در آیات بعد ، مانند تکرار در دو جمله است که یکی بودن هر دو اسم متبادر می سازد و اگر مقصود از شخص دوم ، غیر از شخص اول باشد ، موجب به افکندن شنونده میشود که از کلام حکیم به دور است . 👈۳. درموارد از پدر با نام عمران یاد شده ولی در هیچ جای از قرآن ، از پدر موسی به عمران تعبیر نشده است . 👈۴. این آیه با آیه دیگری که درباره مریم و عیسی است ، شدید دارد : * و جعلنا ها و ابنها ءایه للعالمین * ( انبیا ۹۱ ) ⚜گفته شده مقصود از در این آیه و آیات بعد ، پدر موسی می باشد ؛ زیرا که ممکن است عمران پدر نیز دختری به نام مریم داشته است . 🌴همچنان که در عهد عتیق نیز خواهر موسی و هارون و هر سه از فرزندان به شمار آمده است ، پذیرفته نیست ؛ زیرا آیات ، از مریمی سخن می‌گوید که کفالت او را زکریا ، پدر بر عهده داشته است و زکریا و یحیی هر دو در زمان عیسی می‌زیسته‌اند و به شهادت قرآن ، پیش از آن ، کسی به نام نامیده نشده بود .( مریم ۷) ⚜ در ضمن مقصود از آل ، نمیتواند هر دو عمران باشد ؛ زیرا نام عمران پدر ، دو بار در قرآن آمده و از عمران پدر موسی نامی برده نشده است . 🌴 از سوی دیگر فاصله آنها حدود ۱۸۰۰ ساله بوده که با این فاصله زمانی بعید به نظر می‌رسد منظور هر دوی آنها باشد . ادامه دارد ....... کانال 👇 @Targomeh
225» لا يُؤاخِذُكُمُ اللَّهُ بِاللَّغْوِ فِي أَيْمانِكُمْ وَ لكِنْ يُؤاخِذُكُمْ بِما كَسَبَتْ قُلُوبُكُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ حَلِيمٌ‌ خداوند، شما را به خاطر سوگندهاى لغو (كه بدون قصد ياد كرده‌ايد،) مؤاخذه نمى‌كند، امّا به آنچه دلهاى شما (از روى اراده و آگاهى واختيار) كسب كرده، مؤاخذه مى‌كند وخداوند آمرزنده وحليم (بردبار) است. سوگندهايى كه از روى بى توجّهى و يا در حال عصبانيّت و بدون فكر و اراده و يا پر حرفى وعجله و سبق‌لسان از انسان سرمى‌زند، ارزش حقوقى ندارد. مسئوليّت، تنها در برابر سوگندهايى است كه با توجّه و در حال عادّى، به نام مقدّس خداوند براى انجام كار مفيد ياد شود. اين قبيل سوگندها شرعاً واجب‌الاجرا مى‌باشد و شكستن آن حرام مى‌باشد و كفّاره آن عبارت است از: اطعام ده فقير، يا اعطاى لباس به آنها، و يا آزاد كردن يك برده و در صورت عدم امكان هيچ يك از اينها، سه روز روزه گرفتن. «1» 🔸استاد قرائتی کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍خدای متعال مخلوق زیاد داشته خیعلی زیاد ♨️اما چرا فقط بعد خلق انسان به همه گفت سجده کنن؟؟؟🤔🤔🤔 تنها فرق انسان با بقیه در همین ی آیه هست «فنَفَختُ فیه مِن روحی» "از روح خودم در او دمیدم " شیطان، اینو نمیدونست و فکر کرد داره ی مشت خاک و گل میبینه به خدا گفت منو از آتش و اونو از گِل آفریدی ملائکه هم انگار اینو نمیدونستن، به خدا گفتن باز میخوای مثل قبلیها خلق کنی؟؟؟ ولی خدا گفت تو این خلقت احسن الخالقینم💪 کانال 👇 @Targomeh
🖌5سوره درقران با«قُل» شروع میشه😳 اماچهارقل معروفه....❗ 1️⃣کافرون 2️⃣ناس 3️⃣فلق 4️⃣توحید 🚫جن کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰سال ها قبل از گالیله و کُپرنیک در قرآن نظریه چرخش زمین مطرح شده 👇 💠وَتَرَى الْجِبَالَ تَحْسَبُهَا جَامِدَةً وَهِيَ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ صُنْعَ اللَّهِ الَّذِي أَتْقَنَ كُلَّ شَيْءٍ إِنَّهُ خَبِيرٌ بِمَا تَفْعَلُون (نمل/ 88)؛ 🔹«كوه‌ها را مي‏بيني و آنها را ساكن و جامد مي‏پنداري، در حالي كه مانند ابر در حركتند. اين صنع و آفرينش خداوندي است كه همه چيز را متقن آفريده است. او از كارهايي كه شما انجام مي‏دهيد، آگاه است». پ. ن: قبل از نزول قرآن هم نظریه ی چرخش زمین (از فیثاغورث و...) وجود داشت اما نظریه ی حاکم و مشهور سکون زمین بود (نظر بطلمیوس) ولی در قرآن با جرأت مخالف محافل علمی و قاطعانه چرخش زمین مطرح شده کانال 👇 @Targomeh
♨️پیغمبر اکرم برای سلامتی حسنین "علیهم السلام" از گزند حسودان و بلایا زیاد ناس و فلق «مُعَوَّذتَین» را میخواندند این دو سوره تاثیر عجیبی در حفظ از سحر و چشم زخم وبلایا دارند توصیه شده: 👈در اول صبح و آخر شب 👈بعد نماز 👈هنگام ترس 👈هنگام درد وبیماری بخوانیم 👈اگر نوشته شود و به همراه کودک یا در خانه باشد از بلایا محفوظ میماند 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیام های آیه ۲۰ حدید 1- شناخت حقيقت دنيا، به دقّت و ژرف نگرى نياز دارد. «اعْلَمُوا» 2- قرآن، ديدگاه انسان را نسبت به دنيا تصحيح مى‌كند. و «اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَياةُ الدُّنْيا» 3- زيبايى‌هاى دنيا زودگذر است. وَ زِينَةٌ ... فَتَراهُ مُصْفَرًّا 4- دنيا، همواره بهار و پاييز دارد و هرچه رنگ دنيا داشته باشد، گرفتار برگ‌ريزان است. «أَعْجَبَ الْكُفَّارَ نَباتُهُ ثُمَّ يَهِيجُ فَتَراهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ يَكُونُ حُطاماً» 5- بازى وسرگرمى، ويژگى زندگى دنياست ولى اگر در مسير درست قرار نگيرد، به عذاب آخرت مى‌رسد. لَعِبٌ وَ لَهْوٌ ... أَعْجَبَ الْكُفَّارَ ... وَ فِي الْآخِرَةِ عَذابٌ شَدِيدٌ 6- زينت‌هاى دنيا مثل زيورهاى شخصى وخانه وماشين، اگر موجب فخرفروشى و تفاخر گردد، انسان را به دوزخ مى‌كشاند. زِينَةٌ وَ تَفاخُرٌ ... فِي الْآخِرَةِ عَذابٌ شَدِيدٌ 7- كثرت فرزند وافزايش جمعيّت، در صورتى ارزش است كه به كثرتِ دوزخيان منجر نشود و فرزندان، با تربيت درست بزرگ شوند. تَكاثُرٌ فِي‌ ... الْأَوْلادِ ... وَ فِي الْآخِرَةِ عَذابٌ شَدِيدٌ 8- دنيا براى عده‌اى موجب فريب و كيفر است، «فِي الْآخِرَةِ عَذابٌ شَدِيدٌ» براى مؤمن، اسباب رشد و تكامل و كسب مغفرت و رضوان الهى است. أَنَّمَا الْحَياةُ الدُّنْيا ... وَ مَغْفِرَةٌ مِنَ اللَّهِ وَ رِضْوانٌ‌ 9- تا لغزش‌ها برطرف نشود، دست‌يابى به رضوان الهى سخت خواهد بود.«مَغْفِرَةٌ مِنَ اللَّهِ وَ رِضْوانٌ» 10- عذاب شديد، عكس العمل كار خود انسان است، ولى آمرزش و لطف از جانب خداست. «مَغْفِرَةٌ مِنَ اللَّهِ»، (مغفرت و رضوان را به خدا نسبت داد) 11- بايد انسان بين بيم و اميد باشد. «عَذابٌ شَدِيدٌ وَ مَغْفِرَةٌ مِنَ اللَّهِ وَ رِضْوانٌ» در تعليم و تربيت، سه اصل لازم است: تبيين، تمثيل و نتيجه‌گيرى. «اعْلَمُوا» براى تبيين است، «كَمَثَلِ غَيْثٍ» براى تمثيل و «عَذابٌ شَدِيدٌ وَ مَغْفِرَةٌ» نتيجه‌گيرى است. کانال 👇 @Targomeh
⭕️پیدا شدن "عبرت ایندگان" شده لوط در عصر حاضر!! ⚠️گویا اخیراً همجنس بازی مورد توجه بعضی از گمراهان کشورمان قرارگرفته!! ان شاءالله از این آیه عبرت بگیرند!!!! 👇🏽👇🏽 «وَلُوطًا إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الْفَاحِشَةَ مَا سَبَقَكُمْ بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِنَ الْعَالَمِينَ» « یاد کن لوط را آنگاه که به قوم خود گفت همانا شما به کار زشتی می پردازید که هیچ یک از جهانیان پیش از شما آن را انجام نداده است !» (عنکبوت- 28) کانال 👇 @Targomeh