eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.7هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
📖 📖 ⬛️ السلام> 👈 ( 40 ـ 60 ق.) 💠 امام حسین علیه‌السلام تقریبا با ۱۰ سال پایانى حکومت معاصر بود؛ امام در سال ۴۹ یا ۵۰ به رسید . 🍀 زمانى که کوفه در اعتراض ضد ، نزد امام حسن علیه‌السلام در مدینه رفته ، تا ایشان را به ترغیب کنند و امام علیه السلام اوضاع را نامناسب دانست ، آنها که بر خود پای می فشردند ،‌خدمت امام علیه السلام رسیدند و ایشان نیز تاکید کردند تا معاویه بر سر است ،‌شیعیان در خانه خود بمانند . 💠نامه نگاری کوفه با امام علیه السلام پس از شهادت امام علیه السلام نیز ادامه یافت ؛ ولی امام حسین علیه السلام می بایست تا زمان مرگ به مفاد پیمان صلح وفادار می ماند . 🍀 در چنین اوضاعی ، کوشید روابط خود با امام حسین علیه السلام را بخشد ،‌ از این رو از خود در مدینه خواست ،‌دختر زینب علیها السلام خواهر امام حسین را برای خواستگاری کند و این ازدواج را عامل زدودن های پیشین و گشودن فصلی نو دانست ؛ ولی امام علیه السلام با این مخالفت کرده و ام کلثوم را به قاسم بن محمد بن جعفر درآورد و یکی از زمین های خود را به آنان بخشید . ادامه دارد ........ کانال 👇 @Targomeh
10.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قطره ای قرآن کریم عمران آیه ۶۷و۶۸ 🌺مَا كَانَ إِبْرَاهِيمُ يَهُودِيًّا وَلَا نَصْرَانِيًّا وَلَٰكِنْ كَانَ حَنِيفًا مُسْلِمًا وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ ﴿٦٧﴾ ابراهیم نه یهودی بود و نه نصرانی، بلکه یکتاپرست و حق گرایی تسلیم بود، و از مشرکان نبود. (۶۷) 🌺إِنَّ أَوْلَى النَّاسِ بِإِبْرَاهِيمَ لَلَّذِينَ اتَّبَعُوهُ وَهَٰذَا النَّبِيُّ وَالَّذِينَ آمَنُوا ۗ وَاللَّهُ وَلِيُّ الْمُؤْمِنِينَ ﴿٦٨﴾ مسلماً نزدیک ترین مردم به ابراهیم [از جهت پیوند وانتساب معنوی] کسانی اند که [از روی حقیقت] از او پیروی کردند، و این پیامبر و کسانی که [به او] ایمان آورده اند [از همه به او نزدیک ترند] و خدا یاور و سرپرست مؤمنان است. (۶۸) کانال 👇 @Targomeh
(آيه ٦٧) -سپس با صراحت تمام به اين مدعيان پاسخ مى‌گويد كه: «ابراهيم نه يهودى بود و نه نصرانى، بلكه موحد خالص و مسلمان (پاك نهادى) بود» (ما كانَ إِبْراهِيمُ يَهُودِيًّا وَ لا نَصْرانِيًّا وَ لكِنْ كانَ حَنِيفاً مُسْلِماً) . خداوند پس از توصيف ابراهيم (ع) به عنوان حنيف و مسلم، مى‌فرمايد: «او هرگز از مشركان نبود» (وَ ما كانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ) . تا هر گونه ارتباطى ميان ابراهيم و بت پرستان عرب را نفى كند. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 293 کانال 👇 @Targomeh
(آيه ٦٨) -بنابر آنچه گفته شد معلوم شد كه ابراهيم پيرو هيچ يك از اين آيينها نبوده، تنها چيزى كه در اينجا باقى مى‌ماند اين است كه چگونه مى‌توان خود را پيرو اين پيامبر بزرگ كه همۀ پيروان اديان الهى براى او عظمت قائل هستند دانست! در آيۀ مورد بحث به اين معنى پرداخته و مى‌گويد: «سزاوارترين مردم به ابراهيم آنها هستند كه از او پيروى كردند و اين پيامبر (پيامبر اسلام) و كسانى كه به او ايمان آورده‌اند مى‌باشند» (إِنَّ أَوْلَى النّاسِ بِإِبْراهِيمَ لَلَّذِينَ اتَّبَعُوهُ وَ هذَا النَّبِيُّ وَ الَّذِينَ آمَنُوا) . اهل كتاب با عقايد شرك آميز خود كه اساسى‌ترين اصل دعوت ابراهيم (ع) يعنى توحيد را زير پاگذارده‌اند، و يا بت‌پرستان عرب كه درست در نقطۀ مقابل آيين ابراهيم (ع) قرار گرفته‌اند چگونه مى‌توانند خود را پيرو ابراهيم و در خط او بدانند! و در پايان آيه به آنها كه پيرو واقعى مكتب پيامبران بزرگ خدا بودند بشارت مى‌دهد كه «خداوند ولىّ و سرپرست مؤمنان است» (وَ اللّهُ وَلِيُّ الْمُؤْمِنِينَ) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 293 کانال 👇 @Targomeh
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 🌹 🌸 مَا كَانَ إِبْرَهِيمُ يَهُودِيّاً وَلَا نَصْرَانِيّاً وَلَكِنْ كَانَ حَنِيفاً مُّسْلِماً وَ مَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ‏ 🍀 ترجمه:ابراهیم نه یهودى بود و نه نصرانى، بلكه او فردى حق‏گرا و تسلیم خدا بود و هرگز از مشركان نبود. 🌸 موضوع این آیه در ادامه آیات 65و66سوره آل عمران و در پاسخ گفتگوی یهودی ها و نصارا است که هر کدام را پیرو دین خود می دانستند که قرآن می فرماید: ما کان إبراهيم يهوديا و لا نصرانياً ولكن كان حنيفا مسلماً و ما كان من المشركين: ابراهیم نه یهودی بود و نه نصرانی بلکه او فردی حق گرا و تسلیم خدا بود و هرگز از نبود. «حَنَف»، به معناى گرایش به حقّ است بنابراین «حَنیف» به كسى گفته مى‏ شود كه در مسیر باشد، ولى بت‏ پرستان آن را در مورد خود به كار مى‏ بردند و مشركان نیز «حُنفاء» خوانده مى‏ شدند. 🌸 این آیه، با آوردن كلمه‏ى «مسلماً» در كنار كلمه‏ى «حنیفاً»، هم دامن ابراهیم را از شرک پاک كرده است و هم دامن این كلمه‏ى مقدّس را از مشركان. امام صادق‏ علیه السلام در تفسیر عبارت «حنیفاً مسلماً» فرمودند: «خالصاً مخلصاً لیس فیه شى‏ء من عبادة الاوثان» یعنى شخصى خالص و برگزیده بود كه در او ذره‏اى از پرستش بت‏ها نبود. حضرت على‏ علیه السلام فرمودند: دین ابراهیم همان دین محمّدصلى الله علیه و آله بود. 🔹 پیام های آیه67سوره آل عمران🔹 ✅ علیه السلام فردی حق گرا و یکتاپرست و تسلیم خدا بود. کانال 👇 @Targomeh
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 🌹 🌸 إِنَّ أَوْلَى الْنَّاسِ بِإِبْرَاهِيمَ لَلَّذِينَ اتَّبَعُوهُ وَهَذَا الْنَّبِىُّ وَالَّذِينَ ءَاَمَنُواْ وَاللَّهُ وَلِىُّ الْمُؤْمِنِينَ‏ 🍀 ترجمه: همانا سزاوارترین افراد به ابراهیم، كسانى هستند كه از او پیروى كردند و (نیز) این پیامبر و كسانى كه (به او) ایمان آورده‏ اند، و خداوند سرپرست مؤمنان است. 🌷 : سزاوارترین مردم 🌷 : از او پیروی کردند 🌷 : پیامبر 🌷 : سرپرست 🌸 از این آیه معلوم مى‏ شود كه نسبت ایمانى، فراتر و محكم ‏تر از نسبت خویشاوندى است و افرادى كه همفكر و هم هدف باشند، به همدیگر نزدیک تر از كسانى هستند كه در ظاهر قوم و خویشند، ولى به لحاظ فكرى و اعتقادى از همدیگر جدایند. علیه السلام به یكى از یاران با وفایش فرمود: «انتم واللّه من آل محمّد» به خدا سوگند كه شما از آل ‏محمّد صلى الله علیه و آله هستید. و سپس آیه فوق را تلاوت فرمود. رسول اكرم صلى الله علیه و آله نیز در مورد سلمان فارسى فرمودند: «سلمان منّا اهل البیت» 🌸 با اینكه آیه فرمود: نزدیک ترین مردم به ، پیروان او هستند، لكن نام پیامبر اسلام و مسلمانان را جداگانه برد، تا بهترین نمونه‏ ى پیروى را در وجود حضرت محمّد صلى الله علیه و آله و مسلمانان، به دنیا نشان دهد. در روایتى آمده است:«انّ ولىّ محمّد مَن اطاع اللّه و انْ بَعُدتْ لَحمَته، و انّ عدوّ محمّد مَن عَصى اللّه و انْ قَرُبتْ قَرابته» دوست و طرفدار محمّد صلى الله علیه و آله كسى است كه را اطاعت كند، هر چند به لحاظ فامیلى از او دور باشد و دشمن پیامبر كسى است كه خدا را نافرمانى كند، هرچند با پیامبر نسبت و نزدیكى داشته باشد. امام صادق‏ علیه السلام فرمود: منظور از «الذّین آمنوا» در آیه، امامان و پیروان آنها هستند. 🔹 پيام های آیه68سوره آل عمران 🔹 ✅ پیوند مردم با ، پیوند مكتبى است، نه پیوند قبیله‏ اى، زبانى، منطقه‏ اى و نژادى. «انّ أولَى النّاس بإبراهیم لَلّذین اتّبعوه» ✅ ملاک قُرب به ، اطاعت از آنان است. «أولَى النّاس بإبراهیم لَلّذین اتّبعوه» ✅ صلى الله علیه وآله و مسلمانان، در خط ابراهیم و هم هدف با او هستند. «أولَى النّاس بإبراهیم... وهذا النّبى» کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👈خداوند دستور به اقامه چند چیز زاده است: ۱_اقامه دین. مٰا وَصّٰى بِهِ نُوحاً وَ اَلَّذِی أَوْحَیْنٰا إِلَیْكَ وَ مٰا وَصَّیْنٰا بِهِ إِبْرٰاهِیمَ وَ مُوسىٰ وَ عِیسىٰ أَنْ أَقِیمُوا اَلدِّینَ وَ ..... (شوری13) ۲_اقامه کتب آسمانی و قرآن. قُلْ یٰا أَهْلَ اَلْكِتٰابِ لَسْتُمْ عَلىٰ شَیْءٍ حَتّٰى تُقِیمُوا اَلتَّوْرٰاةَ وَ اَلْإِنْجِیلَ وَ مٰا أُنْزِلَ إِلَیْكُمْ مِنْ رَبِّكُمْ ..... (مائده68) ۳_ اقامه نماز. اَلَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَ یُقِیمُونَ اَلصَّلاٰةَ وَ مِمّٰا رَزَقْنٰاهُمْ یُنْفِقُونَ (بقره3) 🔰 بیشترین موردی که خداوند دستور به اقامه آن داده است نماز است بین نماز ( صلوا ) و نماز( اقیموا ) تفاوت است: ♻️ اقامه نماز دو نوع است اقامه فرد و قوم اجتماعی اقامه فردی نماز یعنی رعایت تمام آداب و شرایط نماز از طهارت تا سلام نماز اقامه اجتماعی نماز یعنی گسترش فرهنگ نماز در جامعه «الذین مکانهم فی الارض اقاموالصلاه» در این آیه شرط گذاشته شده « ان مکناهم.... » و این نشانه آن است که منظور اقامه اجتماعی است چون اقامه فردی نیاز به قدرت و حکومت ندارد. ••✾❀🕊✿🕊❀✾•• کانال 👇 @Targomeh
•°﷽°• 🌹إنَّا هَدَيْناهُ السَّبيلَ إِمَّا شاکِراً وَ إِمَّا کَفُوراً 🌷ما راه را به او نشان دادیم، خواه شاکر باشد(و پذیرا گردد) یا ناسپاس! 📖سورۀ مبارکۀ انسان، آیۀ۳ ••✾❀🕊✿🕊❀✾• کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜ استاد فیاض بخش: ☘ توصیه می‌کنم نمازهای یومیه را دست کم نگیرید. نماز شب که جای خود را دارد. . . 🌸 نماز یومیه ذکر ‏کبیر است. نماز شب به تصریح آیات و روایات، ذکر کثیر است. واذکروا الله ذکرا کثیرا. ☘ اذکار هم در میان خود، مراتبی دارند و هر ذکری انسان را تا مرتبه ای بالا می برد. 🌸 نماز شب ذکری است که این قابلیت را دارد که انسان را تا بالاترین درجات ببرد. . . 🌻 «إِنَّ لَكَ فِي النَّهارِ سَبْحاً طَويلاً» 🌻 . 🌕 چون در روز فرصت نداری و دل مشغولی‌های فراوان داری، شب را به خلوت با خدا بپرداز. . . 🌕 قیام شب نوعی سوخت و موتور محرکه برای تلاش طاقت‌فرسای روز است. 🌕 وقتی پیامبر را با چنان اشتغالات روزانه‌ای به نماز شب دستور می‌دهند، معلوم می‌شود گرفتاری‌های روز، حتی اگر برای انجام وظایف کاملاً دینی مانند تعلیم و تعلم و تبلیغ دین باشد، عذر موجهی برای نپرداختن به نماز شب نیست. خداوند به پیغمبرش با این سختی چنین دستوری می دهد چه برسد به ما که تابع ایشان هستیم. (مجمع البيان، ج‏۱۰، ص۵۷۱)‌ 📚 سوره مزمل، آیه ۷ ....•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸•.... کانال 👇 @Targomeh
🌷در ۷مورد وعده عذاب ابد داده شده: 1.کفر..۳۹و،۲۱۷و۲۵۷بقره،۱۱۶آل عمران 2.گناهکاری که توبه نمیکند.۸۱بقره 3.دوستی بادشمنان خدا.۱۸مجادله ۴.دشمنی باخداورسول....۶۳توبه ۵.کشتن عمدی مومن......۹۳نساء ۶. رباخوار....................۲۷۵بقره ۷.تکذیب کنندگان آیات خدا.۳۶اعراف 💕💜💕💜 کانال 👇 @Targomeh