eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📕📕 📖 > (انفسى)> 👈2. جنین و تحولات آن 🩸مراحل جنین، از اسرار و شگفتى‌هاى آفرینش است؛ زیرا نطفه که منشأ است، در قرارگاه رحم از هر جهت، در است: « ثُمّ جَعلنه نُطفَةً فِى قَرارٍ مَکینٍ .» ( مؤمنون ۱۳ ) 💎این از آن رو است که در یک طرف ، ستون فقرات و دنده‌ها و در طرف دیگر ، لگن خاصره قرار دارد و روی آن سه پرده آم نیوس ، کوریون ، آل لان تولید قرار می‌گیرد . 🩸 به نظر برخی ، ثلاث در آیه ۶ زمر به همین اشاره دارد : * یخلقکم فی بطون امّهاتکم خلقًا من بعد خلق فی ظلمات ثلات * 💎و در چنین امنی ، نطفه به علقه و علقه به مضغه و مضغه به تبدیل میشود و بر استخوان گوشت می‌روید و ..... : * و لقد خلقنا ....* ثمّ جعلناه نطفه فی قرار مکین * ثمّ خلقنا النّطفه علقه فخلقنا العلقه مضغه فخلقنا المضغه عظاما فکسونا العظام لحما * (مومنون ۱۲ -۱۴ ) 🩸خداوند را صورت بندی می‌کند و هر دسته از سلول‌ها را در جایگاه خویش قرار می‌دهد و با وظیفه خود در بدن آشنا می‌سازد : * و هو الّذی یصوّرکم فی الارحام کیف یشاء * ( آل عمران ۶ ) 💎و جنین را می‌دهد : * یهب لمن یشاء اناثا و یهب لمن یشاء الذّکور * ( شورا ۴۹ ) 🩸و آن را به مقدار در رحم نگه می‌دارد : * و کلّ شیء عنده بمقدار * ( رعد ۸ ) 💎و در او می‌دمد : * ثمّ انشانه خلقا ءآخر فتبارک الله احسن الخالقین * ( مومنون ۱۴ ) 🩸و در نهایت ، او را از بیرون می‌آورد : * ثمّ نخرجکم طفلا * ( حج ۵ ) 💎خروج از رحم و عوامل مرموز آن و نیز آماده ساختن غذای کودک در مادر برای مدت ۲ سال : * و الوالدات یرضعن اولادهنّ حولین کاملین * ( بقره ۲۳۳ ) از دیگر آفرینش انسان است . ادامه دارد ...... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
30.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۱۴۸ سَيَقُولُ الَّذِينَ أَشْرَكُوا لَوْ شاءَ اللَّهُ ما أَشْرَكْنا وَ لا آباؤُنا وَ لا حَرَّمْنا مِنْ شَيْ‌ءٍ كَذلِكَ كَذَّبَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ حَتَّى ذاقُوا بَأْسَنا قُلْ هَلْ عِنْدَكُمْ مِنْ عِلْمٍ فَتُخْرِجُوهُ لَنا إِنْ تَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَ إِنْ أَنْتُمْ إِلَّا تَخْرُصُونَ «انعام آیه 148» به زودى كسانى كه شرك ورزيده‌اند، خواهند گفت: اگر خدا مى‌خواست، نه ما و نه پدرانمان شرك نمى‌آورديم و هيچ چيزى را (از سوى خود) حرام نمى‌كرديم. كسانى كه پيش از آنها بودند (نيز پيامبران قبلى را) اينگونه تكذيب كردند تا آنكه طعم قهر و عذاب مارا چشيدند. بگو: آيا براى شما دانشى هست؟ آن را براى ما آشكار كنيد! شما جز از گمان و خيال پيروى نمى‌كنيد و شما جز حدس‌زن و دروغگويانى بيش نيستيد. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💫تفسیر نور (محسن قرائتی)⚡️ سَيَقُولُ الَّذِينَ أَشْرَكُوا لَوْ شاءَ اللَّهُ ما أَشْرَكْنا وَ لا آباؤُنا وَ لا حَرَّمْنا مِنْ شَيْ‌ءٍ كَذلِكَ كَذَّبَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ حَتَّى ذاقُوا بَأْسَنا قُلْ هَلْ عِنْدَكُمْ مِنْ عِلْمٍ فَتُخْرِجُوهُ لَنا إِنْ تَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَ إِنْ أَنْتُمْ إِلَّا تَخْرُصُونَ «انعام آیه 148» به زودى كسانى كه شرك ورزيده‌اند، خواهند گفت: اگر خدا مى‌خواست، نه ما و نه پدرانمان شرك نمى‌آورديم و هيچ چيزى را (از سوى خود) حرام نمى‌كرديم. كسانى كه پيش از آنها بودند (نيز پيامبران قبلى را) اينگونه تكذيب كردند تا آنكه طعم قهر و عذاب مارا چشيدند. بگو: آيا براى شما دانشى هست؟ آن را براى ما آشكار كنيد! شما جز از گمان و خيال پيروى نمى‌كنيد و شما جز حدس‌زن و دروغگويانى بيش نيستيد. نکته ها در اين آيه يك خبر غيبى از آينده مطرح است كه مشركان چه خواهند گفت، «سَيَقُولُ الَّذِينَ أَشْرَكُوا» آن آينده به وقوع پيوست و آنچه پيشگويى شده بود آنان گفتند. «وَ قالَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا» «1» اين بهانه كه «اگر خدامى‌خواست، ما و پدرانمان مشرك نمى‌شديم» بارها توسّط مشركان مطرح شده است، چنانكه در آيه 35 سوره‌ى نحل و آيه 20 سوره زخرف نيز آمده است. سؤال: اين آيه سخن مشركان را نقل مى‌كند كه اگر خدا از شرك ما راضى نيست، چرا ما را از آن باز نمى‌دارد؟ پس شرك ما مورد رضاى خداست! پاسخ: انجام هر كار از هر كسى، از مَدار قدرت خداوند بيرون نيست، ليكن اراده و مشيّت خداوند آن است كه انسان راه خود را آزادانه انتخاب كند. دولت كه آب و برق و گاز را به منزل ما مى‌آورد، اين امكانات، دليل راضى بودن دولت به سوءاستفاده ما نيست. خداوند به‌ «1». نحل، 35. جلد 2 - صفحه 577 انسان عقل و وحى عطا كرده و راه حقّ و باطل را به او نشان داده و او را در انتخاب آزاد گذاشته، ولى اراده و اختيار، نشانه‌ى راضى بودن او به خلاف ما نيست. خداوند، خواهان ايمان اختيارى مردم است نه اجبار آنان به ايمان آوردن. در قرآن بارها آمده است كه: اگر خدا مى‌خواست، همه را هدايت مى‌كرد و پيامبر هم حقّ اكراه و اجبار مردم به ايمان را ندارد. پیام ها 1- رهبران و انديشمندان دينى بايد خود را براى پاسخگويى به شبهات و بهانه‌جويى‌هاى آينده آماده كنند. «سَيَقُولُ» 2- فرستادن انبيا و كتب آسمانى براى آنست كه مردم با آزادى و اختيار، موحد شوند. پس منطق مشركان (كه اگر خدا مى‌خواست با قهر و قدرت مانع شرك ما مى‌شد) غلط است. «لَوْ شاءَ اللَّهُ ما أَشْرَكْنا» 3- بدتر از گناه، توجيه آن است. مشركان، شرك خود را توجيه كرده و آن را مشيّت الهى مى‌دانستند. «لَوْ شاءَ اللَّهُ ما أَشْرَكْنا» (جبرگرايى، بهانه‌اى است براى فرار از مسئوليّت) 4- مشركان، انحراف خود را با تاريخ نياكان خود توجيه مى‌كردند. «لَوْ شاءَ اللَّهُ ما أَشْرَكْنا وَ لا آباؤُنا» 5- عقيده به جبر، از توجيهات بى‌اساس منحرفان است. «لَوْ شاءَ اللَّهُ ما أَشْرَكْنا». شيطان هم كه رهبر منحرفان است، گمراهى خود را به خدا نسبت داد و چنين گفت: «رَبِّ بِما أَغْوَيْتَنِي» «1» 6- مخالفان، همواره با اهرم جبر، به تكذيب پيامبران پرداخته‌اند. «كَذلِكَ كَذَّبَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ» «1». حجر، 39. جلد 2 - صفحه 578 7- قرآن از مخالفان هم تقاضاى حجّت و دليل مى‌كند. «قُلْ هَلْ عِنْدَكُمْ مِنْ عِلْمٍ» 8- آنان كه به بهانه‌ى سرنوشت، از مسئوليّت مى‌گريزند، منتظر چشيدن قهر خدا باشند. «ذاقُوا بَأْسَنا» 9- طرفداران جبر، منطق ندارند و در پى خيالاتند. «إِنْ تَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ» 10- اگر به جاى علم و يقين، در پى ظن و گمان باشيم، گمراه خواهيم شد. «إِنْ أَنْتُمْ إِلَّا تَخْرُصُونَ» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم زیبا از ترجمہ فارسے سورہ مبارڪہ انعام✨ بخش اول ✅ اشارہ به پند و هشدار 🌴💎🌹💎🌴 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
❤️ خداوند بذر همۀ خیرات را در اعماق وجود ما افشانده؛ کمی توجه و مراقبت لازم است تا سبز شود و شکوفه به بارآورد. 📖انبیاء آیه ۷۳ ‌ ‌ ‌‌‌🔰🔰🇯‌🇴‌🇮‌🇳🔰🔰 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📛مردان بدی که در قرآن اشاره شده(۱)📛 1⃣قارون(مظهر زَر و ثروت اندوزی)❌ إِنَّ قَارُونَ كَانَ مِن قَوْمِ مُوسَىٰ فَبَغَىٰ عَلَيْهِمْ وَآتَيْنَاهُ مِنَ الْكُنُوزِ مَا إِنَّ مَفَاتِحَهُ لَتَنُوءُ بِالْعُصْبَةِ أُولِي الْقُوَّةِ ﻫﻤﺎﻧﺎ ﻗﺎﺭﻭﻥ ﺍﺯ ﻗﻮم ﻣﻮﺳﻲ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺗﻌﺪﻱ ﻭ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻛﺮﺩ ، ﻭ ﺍﺯ ﮔﻨﺠﻴﻨﻪ ﻫﺎﻱ ﻣﺎﻝ ﻭ ﺛﺮﻭﺕ ﺁﻥ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺩﺍﺩﻳﻢ ﻛﻪ ﺣﻤﻞ ﻛﻠﻴﺪﻫﺎﻳﺶ ﺑﺮ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﻧﻴﺮﻭﻣﻨﺪ ﮔﺮﺍﻥ ﻭ ﺩﺷﻮﺍﺭ ﻣﻰ ﺁﻣﺪ.(قصص٧٦) 2⃣فرعون(مظهر زور و استکبار)❌ إِلَىٰ فِرْعَوْنَ وَمَلَئِهِ فَاسْتَكْبَرُوا وَكَانُوا قَوْمًا عَالِينَ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﻭ ﺳﺮﺍﻥ ﻭ ﺍﺷﺮﺍﻑ ﻗﻮﻣﺶ ، ﭘﺲ ﺗﻜﺒّﺮ ﻭﺭﺯﻳﺪﻧﺪ ; ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﻗﻮﻣﻰ ﺑﺮﺗﺮﻱ ﺟﻮ ﺑﻮﺩﻧﺪ .(مومنون٤٦) 3⃣سامری(مظهر تزویر و فریب)❌ قَالَ فَإِنَّا قَدْ فَتَنَّا قَوْمَكَ مِن بَعْدِكَ وَأَضَلَّهُمُ السَّامِرِيُّ [ ﺧﺪﺍ ]ﮔﻔﺖ : ﺍﻱ ﻣﻮﺳﻲ ! ﻣﺎ ﺑﻪ ﺭﺍﺳﺘﻲ ﻗﻮم ﺗﻮ ﺭﺍ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻣﺪﻥ ﺗﻮ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﻭ ﺳﺎﻣﺮﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﻛﺮﺩ .(طه٨٥) 4⃣هامان(وزیر فرعون و عمروعاص صفت)❌ وَقَالَ فِرْعَوْنُ يَا أَيُّهَا الْمَلَأُ مَا عَلِمْتُ لَكُم مِّنْ إِلَٰهٍ غَيْرِي فَأَوْقِدْ لِي يَا هَامَانُ عَلَى الطِّينِ فَاجْعَل لِّي صَرْحًا لَّعَلِّي أَطَّلِعُ إِلَىٰ إِلَٰهِ مُوسَىٰ ﻭ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﮔﻔﺖ : ﺍﻱ ﺍﺷﺮﺍﻑ ﻭ ﺳﺮﺍﻥ! ﻣﻦ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﻫﻴﭻ ﻣﻌﺒﻮﺩﻱ ﺟﺰ ﺧﻮﺩ ﻧﻤﻰ ﺷﻨﺎﺳﻢ ، ﭘﺲ ﺍﻱ ﻫﺎﻣﺎﻥ ! ﺑﺮﺍﻳﻢ ﺑﺮ ﮔِﻞ ﺁﺗﺶ ﺑﻴﻔﺮﻭﺯ، ﭘﺲ ﺑﺮﺍﻳﻢ ﺑﺮﺟﻲ ﺑﻠﻨﺪ ﺑﺴﺎﺯ ﺷﺎﻳﺪ ﺑﺮ ﻣﻌﺒﻮﺩ ﻣﻮﺳﻲ ﺁﮔﺎﻫﻲ ﻭ ﺍﻃﻠﺎﻉ ﻳﺎﺑﻢ .(قصص٣٨) 5⃣قابیل(مظهر حسادت و اولین قاتل)❌ فَطَوَّعَتْ لَهُ نَفْسُهُ قَتْلَ أَخِيهِ فَقَتَلَهُ فَأَصْبَحَ مِنَ الْخَاسِرِينَ ﻧﻔﺲ [ﻃﻐﻴﺎﻥ ﮔﺮﺵ ] ، ﻛﺸﺘﻦ ﺑﺮﺍﺩﺭﺵ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻧﻈﺮﺵ ﺳﻬﻞ ﻭ ﺁﺳﺎﻥ ﺟﻠﻮﻩ ﺩﺍﺩ ، ﭘﺲ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻛﺸﺖ ﻭ ﺍﺯ ﺯﻳﺎﻧﻜﺎﺭﺍﻥ ﺷﺪ .(مائده ٣٠) ادامه دارد... 🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌استتار آخوندک ارکیده در میان گل ها برای شکار کردن!! و ببینیم شکار ملخ توسط آخوندک ارکیده آخوندک با داشتن بدن رنگارنگ به ویژه پاهای بلند و درخشان در میان گلبرگ گل‌ها پنهان و همزمان اقدام به پنهان شدن از دید شکارچیان و فریب طعمه‌ها می‌کند. ♻️« قَالَ رَبُّنَا ٱلَّذِیۤ أَعۡطَىٰ كُلَّ شَیۡءٍ خَلۡقَهُۥ ثُمَّ هَدَىٰ » 🍃موسی (ع) گفت: « پروردگار ما همان کسی است که به هر موجودی_آنچه را لازمه_آفرینش او بوده داده؛ سپس هدایت کرده است!» (طه - 50 ) 🌍منکران وجود خدا که قائل به تصادفی و بی خالق بودن جهان آفرینش هستند، چه پاسخی در قبال وجود "هوشمندی" دارند؟! کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا