eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
💧 و هر ای را از قرار دادیم آیا ایمان نمی آورید سورۀ انبیاء - آیۀ - 30 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ ۱۹محمد فَاعْلَمْ أَنَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ بدان که او یکتای عالم است وجز او خدایی نیست❌ یکی از قواعد معروف نزد فقها این است که= ضرورت هر چیز به اندازه خاص خودش تعیین میشود✅ وآنچه افزون بر مقدار ضرورت است بی فایده ولغو خواهد بود❌ ازروی این قاعده می توان یکتا بودن خدارا ثابت کرد که وقتی جهان یک خدایی دارد که کل عالم رابا نظم دقیق اداره میکند وجود خدای دیگر لغو است❌ ووجود خدایی دیگر= الکی است یعنی خدای دیگری وجود ندارد❌ واین یک برهان عالی برای اثبات وجود خدای متعال است✅ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
✅قرآن میگه: ✴️تِلْكَ الرُّسُلُ فَضَّلْنَا بَعْضَهُمْ عَلَىٰ بَعْضٍ 📜(بقره253) بعضی از انبیا رو بر بعض دیگر برتری دادیم واقعا هم همینطوره مثلا حضرت یونس بعد از سی سال دعوت از اینکه مردم ایمان نمیاوردن عصبانی شد ✴️وَذَا النُّونِ إِذ ذَّهَبَ مُغَاضِبًا 📜(انبیا87) اما حضرت نوح بعد از 950 سال باز خدا میگه ✴️وَلَا تُخَاطِبْنِي فِي الَّذِينَ ظَلَمُوا إِنَّهُم مُّغْرَقُونَ 📜(هود 37) دیگه درمورد مردم پیش من وساطت نکن که میخوام عذابشون کنم کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂با توکل به خدا، وظایف خود را انجام دهید. 🍂 سوره یوسف آیه ۶٧ : وَ قالَ یا بَنیَّ لاتَدخُلوا مِن بابٍ واحِدٍ وَادخُلوا مِن أبوابٍ مُتَفَرّقَه.... 🍂 وقتی برادران یوسف(علیه السلام) عازم سفر به مصر شدند، یعقوب(علیه السلام) به آنها گفت: از یک دروازه وارد نشوید، بلکه از دروازه های گوناگون وارد شوید. 🍂 یعنی: 🔸انسان موحد، تدابیر و احتیاطات لازم را در زندگی برای حفاظت خود و خانواده اش به کار می بندد. 🔸انسان موحد میداند که رعایت اصول ایمنی و احتیاطی، مانع اجرای مقدرات الهی نمی شود و ایمان به مشیت مطلقه الهی دارد. 🔸انسان موحد، همراه با انجام احتیاطها و مراقبتها، بر خدا توکل می کند و همه چیز را به خدا می سپارد. یعنی: با توکل زانوی اشتر ببند. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
♻️ نکته قرآنی 🔹ومَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ 🔸جنّ و انس را جز برای این‌که مرا عبادت کنند نیافریدم‌ 📗سوره ذاریات، آیه ۵۶ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
👇 محتوای مربوط به 👇 📖 متن قرآن 🎙 صوت تحدیر ( تندخوانی) 🎤 صوت ترتیل 📣 صوت ترجمه 📝مفاهیم قرانی دریافت از لینک زیر https://eitaa.com/delneshinha/33295 کانال صوتهای دلنشین هدیه به چهارده معصوم @delneshinha 🍀💛🍀🧡🍀💛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨دائره المعارف قرآن کریم✨ 🍀> 💜 درخواست هاى ابراهیم علیه السلام از خداوند 🌺 قرآن‌کریم درخواست‌هاى فراوانى را از ، درباره خود حضرت، فرزندان، پدر و مادر وى، مؤمنان، مکّه و مردم آن بازگفته که بیان‌گر ، مجاهدت‌ها، فضایل و قرب او به خداوند متعالى است . ✅ این درخواست‌ها به ترتیب در قرآن به این شرح است : 👈1. تداوم امامت در میان ذریه خود «... قالَ إِنِّى جاعِلُکَ لِلنّاسِ إِمامًا قالَ و مِن ذُرِّیَّتى .» ( بقره / ۱۲۴ ) 🌸 این ، درباره آن دسته از ذرّیّه ابراهیم که خود را به ( معصیت ) آلوده نسازند ، شد : * قال لاینال عهدی الظالمین * ( بقره ۱۲۴ ) 🌺 و منصب در میان آنان جاوید ماند . آیه ۲۸ زخرف * و جعلها کلمه باقیه فی عقبه * 🌸 بنابر تفسیری که روایتی از امام علیه السلام نیز آن را تایید می‌کند ، به همین اشاره دارد . 🌺 در آیه ۷۳ انبیاء * و جعلناهم ائمه یهدون بامرنا .... * به اسحاق و یعقوب تصریح شده است . 🌸 بعضی احتمال داده‌اند که مقصود از در آیه ۵۰ مریم * و وهبنا لهم من رحمتنا اعطای به اسحاق و یعقوب باشد . ادامه دارد ..... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
7.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خُذِ الْعَفْوَ وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ وَ أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ «اعراف آیه 199» عفو و ميانه‌روى را پيشه كن (عذر مردم را بپذير و بر آنان آسان بگير)، و به كارهاى عقل پسند و نيكو فرمان بده، و از جاهلان اعراض كن. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💠 نور (محسن قرائتی)💫 خُذِ الْعَفْوَ وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ وَ أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ «اعراف آیه 199» عفو و ميانه‌روى را پيشه كن (عذر مردم را بپذير و بر آنان آسان بگير)، و به كارهاى عقل پسند و نيكو فرمان بده، و از جاهلان اعراض كن. نکته ها با آنكه براى كلمه‌ى «عفو»، چندين معنا بيان شده است: حدّ وسط و ميانه، قبول عذر خطاكار و بخشودن او، آسان گرفتن كارها، ولى ظاهراً در اين آيه، معناى اوّل مراد است. جلد 3 - صفحه 249 «خُذِ الْعَفْوَ»، به معناى عفو را در اختيار و كنترل خود داشتن و به جا استفاده كردن آن است، لذا در بعضى موارد بايد قاطعانه برخورد كرد، «وَ لا تَأْخُذْكُمْ بِهِما رَأْفَةٌ فِي دِينِ اللَّهِ» «1» چنانكه‌ «أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ» به معناى آزاد و رها كردن جاهلان و دشمنان نيست، بلكه مراد با آنان نبودن و ميل به آنان نداشتن است، امّا گاهى موعظه، تذكّر و حتّى برخورد با آنان لازم است. «فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَ عِظْهُمْ» «2» اين آيه با تمام سادگى و فشردگى، همه‌ى اصول اخلاقى را در بر دارد. هم اخلاق فردى «عفو»، هم اخلاق اجتماعى‌ «وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ»، هم با دوست «عفو»، هم با دشمن‌ «أَعْرِضْ»، هم زبانى‌ «وَ أْمُرْ»، هم عملى‌ «أَعْرِضْ»، هم مثبت‌ «خُذِ»، هم منفى‌ «أَعْرِضْ»، هم براى رهبر، هم براى امّت، هم براى آن زمان و هم براى اين زمان. چنانكه امام صادق عليه السلام فرمودند: در قرآن آيه‌اى جامع‌تر از اين آيه در مكارم الاخلاق نيست. «3» شكّى نيست كه عفو، در مسائل شخصى است، نه در حقّ النّاس و بيت‌المال. وقتى اين آيه نازل شد، پيامبر صلى الله عليه و آله از جبرئيل توضيح و شيوه‌ى عمل به اين آيه را درخواست كرد. جبرئيل پيام آورد: «تَعفُو عمّن ظلمك و تُعطى مَن حَرمك و تَصِل مَن قطعك»، «4» از كسى كه به تو ظلم كرده در گذر، به كسى كه تو را محروم كرده عطا كن و با كسى كه با تو قطع رابطه كرده است، ارتباط برقرار كن. سراسر اين سوره، با تعبيرهاى گوناگون دعوت به اعتدال است. اعتدال در حقوق (آيه‌ى 29)، در مصرف (آيه‌ى 31)، در زينت (آيه‌ى 32)، در عبادت (آيه‌ى 56)، در خانه‌سازى (آيه‌ى 74)، در اقتصاد (آيه‌ى 85) و نسبت به شيوه‌ى اجراى حقّ و عدالت در امّت حضرت موسى عليه السلام و امّت حضرت محمّد صلى الله عليه و آله در آيات 157 و 181 نكات ارزشمندى آمده است. پیام ها 1- همواره بايد راه ميانه واعتدال را پيشه كرد. «خُذِ الْعَفْوَ» «1». نور، 2. «2». نساء، 63. «3». تفسير فرقان. «4». تفسير مجمع‌البيان؛ بحار، ج 75، ص 114. جلد 3 - صفحه 250 2- خوب بودن تنها كافى نيست، بايد در جامعه خوبى‌ها را ترويج و سفارش كرد. «وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ» 3- تنها پيامبر مخاطب آيه نيست، بلكه هر مسلمان و هر مبلّغ ومصلح اجتماعى بايد با لجوجان و جاهلان ياوه‌گو، برخوردى اعراض آميز داشته باشد و در برابر توهين و تهمت‌ها چشم‌پوشى و صبر كند، نه آنكه درگير و گلاويز شود. وَ أَعْرِضْ‌ ... 4- هم بايد به معروف امر كرد و هم شيوه‌ى امر كردن، بايد معروف و پسنديده باشد. «وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ» 5- مراد از جاهلان، نابخردان است، نه بى‌سوادان. «وَ أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ» در فرهنگ قرآن و و روايات، معمولًا جهل در برابر عقل است. 6- در شيوه‌ى اعراض و گذشت، نبايد به خواسته و گفته‌ى جاهلان كه بر خلاف مصلحت است توجّه كنيم، بلكه بايد محكم و استوار ايستاد. «أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺