eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
12.3هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠
حیات عمل

🔸 آدم به خودش نمی ‌تواند خیانت كند! هرگز كار از بین نمی ‌رود، کاری که کرده حرفی كه زده زنده است. 🔸ما همان ‌طوری كه عالمانه می ‌فهمیم این سمّ ضرر دارد، می‌ فهمیم این كاری كه كردیم این حرفی كه زدیم از بین نمی‌ رود، بلکه می ‌افتد در ! مگر چیزی که موجود شد از بین می ‌رود؟! در امور دیگر اثر می ‌كند، از امور دیگر اثر می ‌گیرد. 🔸 حرفی زدیم، قلب كسی را به درد آوردیم، این گذشت؛ اما چه گذشت؟ مگر موجود، معدوم می ‌شود؟! این وقتی كه یافت شد می‌ افتد در خطّ تولید؛ بعد از مثلا دو سال، سه سال، چهار سال، پنج سال، اثر تلخش بر می ‌گردد، دامنگیر ما می‌ شود. ممكن نیست كسی حرفی بزند كاری بكند بگوید گذشت، هیچ نگذشت! اینها با نصیحت حلّ نمی ‌شود، این با تحقیق علمی حلّ می ‌شود؛ یعنی اگر حوزه، شد، این را می ‌فهمد؛ هرگز نمی ‌گوید گذشت! 🔸 چرا آدم دروغگو رسوا می ‌شود؟ برای اینكه اگر كسی بیست سال قبل حرفی زده، این گذشته؛ اما این حرف می ‌افتد در ، این حرف در فلان شیء اثر دارد، آن شیء در فلان شیء اثر دارد، بعد از بیست سال اثرش بر می ‌گردد؛ معلوم می‌ شود این آقا بیست سال قبل این حرف را زده! هیچ ممكن نیست ما كاری بكنیم، حرفی بزنیم، بگوییم گذشت! ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/1HJfM 📚 درس اخلاق تاریخ: 1396/02/14 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
مِهر عترت
🔹 سوره مبارکه «هل أتی» چه پیامی دارد؟ سوره مباركه «هل أتی»، قصّه ‌اش را همه ما می‌ دانیم؛ وجود مبارك حضرت امیر, فاطمه زهرا، امام حسن و امام حسین (سلام الله علیهم) که فضّه هم در خدمتشان بود، روزه گرفته بودند، شب اوّل هنگام افطار، مسكین آمد, شب دوم یتیم, شب سوم اسیر؛ اینها هر سه شب افطاری را به آنها دادند. 🔹 اینها را همه ما می‌ دانیم اما آن چیست؟ كاری كرد كه آیه نازل شد! فرمود: ﴿وَیطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَی حُبِّهِ مِسْكِیناً وَیتِیماً وَأَسِیراً﴾. را ما می ‌فهمیم, را ما می ‌فهمیم؛ اما چه كسی بود؟ در مدینه، مسلمان که اسیر نبود، خب این اسیر چه كسی بود؟ حالا روشن شد علی كیست؟! 🔹 می ‌گوید ولو بت ‌پرست که آمده به جنگ ما منتها در جبهه اسیر شد، یک بت‌پرست كه آمده به جنگ با پیغمبر، در كشور ما نباید گرسنه باشد. این علی است! حالا معلوم شد ما چرا وقتی حرم رفتیم این در و دیوار را می ‌بوسیم؟! 🔹﴿وَیطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَی حُبِّهِ مِسْكِیناً وَیتِیماً وَأَسِیراً﴾؛ بله یتیم را کمک می ‌كنند، مسكین را كمك می ‌كنند؛ اما یك بت ‌پرست, یک كافر که آمده به جنگ ما و حالا اسیر شده، ما افطاری خودمان را به او بدهیم، افطاری بچه‎ های كوچك را به او بدهیم! اگر شما زیر این آسمان دومی سراغ دارید بگویید! 📚 درس اخلاق تاریخ: 1396/06/23 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 خانواده 🔸 از ملکات نفسانی است که از درون می جوشد و در رفتار فردی ظهور و سپس در تعامل با اطرافیان تجلّی می یابد. اعضای خانواده نزدیک ترین افرادی هستند که با هم پیوند وثیق دارند و بیشتر ظرفیت های اخلاقی و معنوی در این نهاد بروز می کند، چون یک نهاد اساسی امت است که به صورت جامعه خرد و کوچک عمل می کند. 👈 اسلام بر این نکته تأکید دارد که اعضای خانواده باید با حفظ بر تحکیم آن همّت گمارند و و رحمت و گذشت و مهربانی اخلاق انسانی را شکوفا سازند. 🔸 روزی اقرع بن حابس دید کرد که پیامبر(ص) با امام حسن(ع) بازی می کند؛ ـ با تعجّب پرسید: ای رسول خدا! شما هم با بچه ها بازی می کنید! ـ حضرت فرمود: چطور؟ ـ اقرع گفت: من ده فرزند دارم و تا کنون به هیچ یک از آنان علاقه ای ابراز نکرده ام. ـ پیامبر(ص) به او نگاه کرد و فرمود که اگر خداوند قلب تو را از محبت و شفقت محروم ساخت، من چه کنم؟! 📚 ادب قضا در اسلام، ص109 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 16. اهمیت رازداری و حفظ آبرو 🔹 كیفر عیب جویی از دیگران رسول خدا (ص) فرمود: در مدینه مردمانی بودند كه خودشان عیب نداشتند؛ لیكن از عیب‌ های دیگران سخن گفتند و خدا عیوبی از آن‌ها را [بعد از ابتلاء] آشكار كرد كه تا هنگام مرگ با آن عیوب شناخته می‌ شدند [1]؛ نیز فرمود: در پی كشف اسرار و زشتی‌ های مردم نباشید، زیرا كسی كه در پی زشتی برادرش باشد خدا هم زشتی او را دنبال می‌ كند و هركس خدا بدی‌ های او را دنبال كند او را درون خانه‌ اش رسوا می ‌كند. [2] [1]. وَ كَانَ فِى الْمَدِینَةِ أَقْوَامٌ لا عُیوبَ لَهُمْ فَتَكَلَّمُوا فِى عُیوبِ النَّاسِ، فَأَظْهَرَ اللَّهُ لَهُمْ عُیوباً لَمْ یزَالُوا یعْرَفُونَ بِهَا إِلَی أَنْ مَاتُوا (الامالی، طوسی، ص44). [2]. لا تَتَبَّعُوا عَوْرَاتِهِمْ، فَإِنَّهُ مَنْ تَتَبَّعَ عَوْرَةَ أَخِیهِ تَتَبَّعَ اللَّهُ عَوْرَتَهُ وَ مَنْ تَتَبَّعَ اللَّهُ عَوْرَتَهُ یفْضَحُهُ فِى جَوْفِ بَیتِه (تنبیه الخواطر و نزهة النواظر، ج1، ص115). 📚 مفاتیح الحیات ص 493 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
 عبد آزاد

🔸 مهم‌ ترین مطلبی که ما داریم این است که می ‌خواهیم آزاد باشیم؛ نعمت بسیار خوبی است! اگر کسی از غیر خدا آزاد شد، آن آزادی، لذت‌ بخش است... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 عبد آزاد 🔸 مهم‌ ترین مطلبی که ما داریم این است که می ‌خواهیم آزاد باشیم؛ نعمت بسیار خوبی است! در قرآن کریم فرمود این آزادی نصیب هر کسی نمی ‌شود. غالب افراد آزاد نیستند؛ چون بدهکارند، در گرو قرار می‌ گیرند. هم فرمود: ﴿كُلُّ امْرِئٍ بِما كَسَبَ رَهین﴾ و هم فرمود: ﴿كُلُّ نَفْسٍ بِما كَسَبَتْ رَهینَةٌ﴾ _ این فعیل به معنی مفعول است _ یعنی مرهون اند. باید گرو بدهد؛ در مسائل مالی وقتی بدهکار شد، حالا یا خانه یا فرش یا امثال اینها را گرو می ‌دهد؛ اما در مسائل اعتقادی، اخلاقی، رفتاری و گفتاری، وقتی کم آورد، خود او را گرو می ‌گیرند نه مال او را. 🔸 هر کسی در گرو کارهای خودش است: ﴿كُلُّ امْرِئٍ بِما كَسَبَ رَهین﴾؛ ﴿كُلُّ نَفْسٍ بِما كَسَبَتْ رَهینَةٌ﴾. چنین کسی آزاد نیست؛ اینکه می ‌بینید بعضی ‌ها می ‌گویند من هر چه می ‌خواهم جلوی زبانم را بگیرم یا جلوی چشمم را بگیرم نمی‌ توانم، بیچاره راست می ‌گوید، برای اینکه در گرو است در بند است. تا آدم دَین خود را ادا نکند، فک رهن نمی ‌شود. وقتی فکّ رهن کرد، آن وقت انسان احساس آزادی می ‌کند، آن وقت آن آزادی از همه این آزادی ‌هایی که بشر شعارشان را می ‌دهد لذتش بیشتر است! 🔸 بالاخره آن آزادی، آزادی مطلق است و این آزادی، آزادی مقید است یعنی فرد از شرق یا غرب آزاد شده است نه از خودش! یک وقت است انسان آزاد می ‌شود، اما مطلق نمی ‌شود یعنی از آن بندی که داشت آزاد می ‌شود ولی ممکن است در بند دیگر باشد؛ اما یک وقت است که از مطلق بندها آزاد می ‌شود. اگر کسی از غیر خدا آزاد شد، آن آزادی، لذت‌ بخش است. ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/FSl1k ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/G8mOLQ3ia_g 📚 درس خارج فقه اقاله جلسه 1 تاریخ: 1394/01/26 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
افتراق مؤمنانه
🔹 فرمود مرزش را از جدا می ‌كند. نفرمود مؤمنین، دوست منافقین نیستند یا دوست كفار نیستند، فرمود مُوادّه ندارند. «مُوادّه» طرفینی است؛ یك وقت انسان، دوستِ دیگری است اما یك وقت كاری می ‌كند كه دیگری آن كار را دوست دارد و در اثر آن كار، به او علاقه‌مند می ‌شود، این می‌ شود «مُوادّه». 🔹 فرمود مؤمن نه حق دارد منافق و كافر را دوست داشته باشد و نه مُجاز است حرفی بزند یا كاری بكند كه كافر خوشش بیاید: ﴿لاَ تَجِدُ قَوْماً یؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیوْمِ الآخِرِ یوَادُّونَ﴾؛ «مُوادّه» كه از باب «مفاعله» است را نفی می ‌كند. 🔹 یك وقت است كه خود شخص ـ معاذ الله ـ منافق است كه این دیگر مؤمن نیست، این وِداد متقابل دارد؛ یك وقت نه, واقعاً مؤمن است، از منافق هم بدش می ‌آید؛ اما مواظب كارش نیست، قولش نیست، فعلش نیست، كاری می ‌كند كه كفّار خوششان می ‌آید، منافقین خوششان می ‌آید! این شخص، مُوادّه دارد نه وِداد. 🔹 فرمود مؤمن هرگز این كارها را نمی ‌كند؛ نه دوست كفّار و منافقان است که بشود مودّت و نه مُوادّه دارد که كاری بكند كه آنها خوششان بیاید كه آنها دوستِ او بشوند دوستِ كار او بشوند در اثر حرف و کار او؛ ﴿لاَ تَجِدُ قَوْماً یؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْیوْمِ الآخِرِ یوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ﴾. 📚 سوره مبارکه مجادله جلسه 22 تاریخ: 1396/12/06 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 شرکت در انتخابات 🔸 شرکت در که از مهم ترین مسائل حیاتی جامعه محسوب می شود، نظیر شرکت در تماشای بازی نیست، زیرا شرکت در مراسم بازی یک حق مباح و ابتدایی است و هیچ تکلیفی را به همراه ندارد، لذا حضور و عدم حضور آن برای افراد بی محذور است؛ ولی شرکت در که استقلال نظام و اقتدار ملّت و شکوه جامعه اسلامی مرهون آن است، حق خاص و مسلّم امّت اسلامی است و آن را همراهی می کند؛ مانند شرکت در مسئله فرهنگ، اقتصاد، سیاست و بهداشت که تکلیف وجوبی پشتوانه اجرایی آن است؛ یعنی چنین حقی حتماً باید استیفا شود. 📚 حق و تكلیف ، ص 278 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
مروری بر اخبار و فعالیت های ماهانه بنیاد اسراء؛ خرداد 1403 ⬇️
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
به همت اداره روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد اسراء، ماهنامه اسراء که مروری است بر اخبار و فعالیت های ماهانه بنیاد اسراء (شماره 25، خرداد 1403) آماده و منتشر شد. ↙️ برای مشاهده و دانلود این شماره اینجـــــــــا را کلیک نمایید. 📎 https://news.esra.ir/fa/w/-1403 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 16. اهمیت رازداری و حفظ آبرو 🔹 كیفر عیب جویی از دیگران ... امام صادق (ع) نیز می ‌فرماید: هركس از گناه و عیب برادر مؤمن خود آگاه شود و آن را آشكار كند و كتمان نكند و برای او طلب مغفرت نكند، نزد خدا مانند انجام دهنده همان گناه است و به پیامد آن مبتلاست و خدا گناه آن مؤمن را می‌ بخشد و كیفرش همان آشكار شدن گناه او در دنیاست و گناه او در آخرت پنهان می‌ ماند. [1] [1]. مَنِ اطَّلَعَ مِنْ مُؤْمِنٍ عَلَی ذَنْبٍ أَوْ سَیئَةٍ فَأَفْشَی ذَلِكَ عَلَیهِ وَ لَمْ یكْتُمْهَا وَ لَمْ یسْتَغْفِرِ اللَّهَ لَهُ كَانَ عِنْدَ اللَّهِ كَعَامِلِهَا وَ عَلَیهِ وِزْرُ ذَلِكَ الَّذِى أَفْشَاهُ عَلَیهِ وَ كَانَ مَغْفُوراً لِعَامِلِهَا وَ كَانَ عِقَابُهُ مَا أَفْشَی عَلَیهِ فِى الدُّنْیا مَسْتُورٌ عَلَیهِ فِى الآخِرَةِ (الإختصاص، ص32؛ مستدرك الوسائل، ج9، ص134ـ135). 📚 مفاتیح الحیات ص 493 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 قیامتِ حقایق 🔸 این بیان نورانی پیغمبر (صَلَّی اللَّهُ عَلَیه و آلِهِ وَ سَلَّم) که فرمود: «النَّاسُ مَعَادِنُ كَمَعَادِنِ الذَّهَبِ وَ الْفِضَّة»، بلند پروازی بی جا هم روا نیست، هر کسی استعداد خاص خودش را دارد... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 قیامتِ حقایق 🔹 این بیان نورانی پیغمبر (صَلَّی اللَّهُ عَلَیه و آلِهِ وَ سَلَّم) که فرمود: «النَّاسُ مَعَادِنُ كَمَعَادِنِ الذَّهَبِ وَ الْفِضَّة»، بلند پروازی بی جا هم روا نیست، هر کسی خاص خودش را دارد؛ اما و صد اما درست است که «النَّاسُ مَعَادِنُ كَمَعَادِنِ الذَّهَبِ وَ الْفِضَّة»؛ اما «الْغِنَی وَ الْفَقْرُ بَعْدَ الْعَرْضِ عَلَی اللهِ»! 🔹 این بیان نورانی حضرت امیر (سلام الله علیه) است در اواخر نهج البلاغه فرمود چه کسی سواره است چه کسی پیاده، آنجا معلوم می‌ شود! این از ما بر می ‌آید؛ حالا اگر نتوانستیم الغدیر بنویسیم، المیزان بنویسیم، مستمسک بنویسیم، می ‌توانیم که جامعه را از هر خطری نجات بدهیم؛ این کار که از ما بر می ‌آید! 🔹 خیلی ‌ها ممکن است سفیر هدایت باشند در طرح هجرت، بروند در یک روستا؛ نمی ‌دانم دیدید در بعضی مناظر که بعضی از با این طناب می‌ رفتند به روستایی می کردند، سینه می‌ زدند؟ این را در آنجا حفظ کرده است. آدم کاری بکند که دین را حفظ بکند؛ حالا یا آن یا این، البته این «مانعة الخلوّ» است و جمع را هم شاید! 🔹 فرمود: «الْغِنَی وَ الْفَقْرُ بَعْدَ الْعَرْضِ عَلَی اللهِ»؛ آدم اینجا هم دلّال باشد، آنجا هم دلّال، این «خسر الدنیا و الآخرة» است! اگر اینجا دلّال شد، آنجا لااقل محشور بشود، بگویند تو کاری کردی، وسیله خوبی فراهم کردی. این طلبه یا طلبه ، مگر چقدر درس خوانده است؟! اما بسا امیر كه آنجا اسیر خواهد شد ٭٭٭ بسا اسیر كه فرمان گذار خواهد بود خیلی‌ها ممکن است اینجا نان و نامی داشته باشند اما آنجا پیاده بیایند! همه بیانات اهل بیت (علیهم السلام) شیرین است، مخصوصاً این بیان: «الْغِنَی وَ الْفَقْرُ بَعْدَ الْعَرْضِ عَلَی اللهِ»! ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/BYUfI 📚 دیدار اساتید تفسیر و فلسفه مرکز آموزش عالی اسراء با حضرت استاد تاریخ: 1396/02/13 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
قلمِ طیّب
🔹 مواظب باشند که ما وقتی می ‌توانیم به شرافتی برسیم كه خدای سبحان به نوشته ‌های ما قسم یاد كند، چرا كاری بكنیم كه كاتب و مكتوب، «كلاهما فی النار» بشوند؟! گاهی نویسنده را به جهنم می ‌برند گاهی مكتوبش را با او به جهنم می ‌برند، اگر ـ خدای نكرده ـ در صدد آتش‌ بیاری معركه باشد درصدد اختلاف باشد درصدد كینه ‌توزی و كینه‌ ورزی باشد. 🔹 ، نعمت بسیار خوبی است؛ اما غرض ‌ورزی، چیز بسیار بدی است. این غرض ‌ورزیِ درون بالأخره روزی ظهور می ‌كند. حیف است كه آدم، اهل قلم باشد و را بی جا مصرف بكند! 🔹 خدا به نوشته‌ ها قسم می‌ خورَد و وقتی به نوشته ‌ای قسم خورد، این نوشته، سكه قبولی می ‌خورد. خدای سبحان فرمود: ﴿ن وَالْقَلَمِ وَمَا یسْطُرُونَ﴾؛ آن كتابت و مكتوب، مورد قسم خداست؛ فرمود من سوگند یاد می ‌كنم به آنچه بزرگان دین می‌ نویسند. 🔹 این روزنامه ‌نگارهای ما این نویسنده‌ های ما این مجله ‌نویس های ما این قلم به دست های ما، هم می ‌توانند و هم می ‌توانند به جایی برسند كه نوشته‌ های اینها مورد سوگند ذات اقدس الهی باشد. 📚 خطبه های نماز جمعه تاریخ: 1385/04/09 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 رسالت قلم 🔹 آنچه قُبح دارد و شرّ می‌ باشد و باطل است و كذب، از باید بیرون باشد تا ذات اقدس الهی به چنین قلمی سوگند یاد كند. 🔹 رسالت مهمّ: در است، پرهیز از باطل ‌روی؛ در است، پرهیز از دروغگویی؛ در است، پرهیز از شرّخواهی؛ در است، پرهیز از قبیح ‌گویی. 📚 پیام موضوعی تاریخ: 1394/02/16 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 حضور 🔸 سرّ موعظت ناپذیری کارگزاران حکومت علوی، همانا آنان بود که رأس هر گناه می باشد... . حضرت فرمود: «مَا زِلْتُ مَظْلُوماً»؛ از آن روزی که من سِمَت حکومت را به دست گرفتم، مرتّباً بر من ظلم می شود. ایشان است؛ آن وقتی که خانه نشین بود مظلوم بود و آن پنج سال حکومت نیز در مظلومیّت با آنان کشور را اداره کرد. 🔸 اکنون وقتی که نظام و مردم مسلمان ایران را با مردم عصر حکومت علوی مقایسه می کنیم، روشن می شود که کدام یک از آن دو، بهتر و موفق تر بوده است. ـ مردمی که اکنون در کشور اسلامی ایران هستند، در صدر اسلام به این وفور و کثرت نبودند. ـ مردم ما همیشه در صحنه اسلام و انقلاب حاضرند؛ هر زمان که نظام اسلامی نیازمند حضور مردمی از لحاظ ایثار نفیس و نثار نفس باشد، خواه در صحنه یا ، خواه در جبهه یا ، مردم به دعوت رهبران دینی پاسخ مثبت می دهند و چیزی مانع از امتثال دستورهای الهی نخواهد بود. 📚 ولایت فقیه، ص368. 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
دعوت آیت الله العظمی جوادی آملی از مردم برای حضور در دور دوم انتخابات 🔸
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
آیت الله العظمی جوادی آملی با تاکید بر حفظ وحدت و برای حفظ استقلال، امنیت، عظمت، جلال و شکوه کشور، همگان را به حضور فعال در انتخابات و پای صندوق های رأی دعوت نمودند و اظهار امیدواری نمودند تا به حرمت خون های پاک شهداء، مردم در این صحنه نیز حضور فعال داشته باشند. 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 17. تأمین نیاز مردم یاری ‌رسانی به مردم و دستگیری از آنان و تأمین نیازهای مادی و معنوی آن‌ها از وظایف بسیار مهم هر مسلمان است و در بعضی روایات معادل ده طواف خانه كعبه یا چند عمره و چند شبانه روز اعتكاف به شمار آمده است. در این بخش به چند نمونه از آن‌ها اشاره می ‌شود: 🔹 معادل نُه هزار سال روزه و عبادت: رسول خدا (ص) فرمود: هركس برای برآوردن نیاز برادر مسلمان خود بكوشد گویا نه هزار سال با روزه‌ داری روزها و شب زنده‌ داری شب‌ هایش خدا را عبادت كرده است. [1] [1]. مَنْ سَعَی فِى حَاجَةِ أَخِیهِ الْمُسْلِمِ فَكَأَنَّمَا عَبَدَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ تِسْعَةَ آلافِ سَنَةٍ صَائِماً نَهَارَهُ قَائِماً لَیلَهُ (الفقیه، ج2، ص190). 📚 مفاتیح الحیات ص 494 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
ایمان ناب

🔸 مردانی که موحّدند، همین که به نام خدا آیه ‌ای مطرح شد، قیام می ‌کنند؛ اما برای اکثری مردم، هم باید باشد هم و ملت و مملکت و امثال آن. قرآن کریم بین این دو گروه فرق می‌ گذارد... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
ایمان ناب

🔸 مردانی که موحّدند، همین که به نام خدا آیه ‌ای مطرح شد، قیام می ‌کنند؛ اما برای اکثری مردم، هم باید باشد هم و ملت و مملکت و امثال آن. قرآن کریم بین این دو گروه فرق می‌ گذارد. 🔸 آنها که حرکت می ‌کنند، اوحدی اهل ایمان اند؛ اما اکثری مردان باایمان که البته اهل سعادت و اهل بهشت اند، برای آنها مقداری بحث مطرح است، مقداری هم بحث و آب و خاک مطرح است. 🔸 اینکه می‌بینید در راهپیمایی ‌های عمومی مثل راهپیمایی 22 بهمن یا در ایام ، هم از مراجع پیام می ‌گیرند و هم سرود ایران ایران می‌ خوانند سرود وطن وطن می‌ خوانند همین است. 🔸 آنهایی که موحّد ناب هستند، همین که نام دین مطرح شد، می‌ گویند که وقتی مطرح باشد همه مسائل مطرح است؛ آنهایی که جزء اوساط از اهل ایمان‌ اند که البته اهل بهشت اند و اهل سعادت اند، هم را می ‌خواهند و هم سرود وطن وطن را می ‌خواهند. 🔸 این دو خط مشی از خود قرآن کریم به دست آمده است؛ فرمود: ﴿قُلِ اللّهُ ثُمَّ ذَرْهُمْ فِی خَوْضِهِمْ یلْعَبُونَ﴾؛ اما برای اکثری مردم که موحّدند که آنها هم آدم‌ های خوبی اند و اهل بهشت اند، قرآن این را مطرح می ‌کند که اگر دشمن مسلّط بشود، هم مکتب شما و عقاید توحیدی شما را از شما می‌ گیرد و هم آب و خاک شما را. این بخش ‌های از قرآن بر اساس توحید ناب نیست، این است که ﴿قُلِ اللّهُ ثُمَّ ذَرْهُمْ فِی خَوْضِهِمْ یلْعَبُونَ﴾؛ این می ‌خواهد. ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/ddvo4kv ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/cFf6jXJ31Ig 📚 سوره مبارکه ممتحنه جلسه 3 تاریخ: 1396/12/09 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
تقوای سیاسی
🔹 دیوانگی از این بدتر که آدم ابدش را آتش بزند برای باند این و باند آن؟! آدم، سربلند، خوب زندگی می ‌كند، حلال و طیب زندگی می ‌كند، موقع به هر كس كه حق است رأی می ‌دهد، در متن سیاست است در متن انتخابات است در متن مسئولیت است. راه حق كم نیست راه صحیح كم نیست! 🔹 ما باید برای خودمان ارزش قائل بشویم، ببینیم سر جایمان هستیم یا نیستیم! اگر مسئولیتی به ما دادند _ خدای ناكرده _ این میز ما را گرفت این پُست ما را گرفت، معلوم می‌ شود خودمان را گم كردیم. چند روز نوبت ماست چند روز هم نوبت دیگران است! 🔹 شما صف نفت را كه دیدید؟ بیش از صف نفت الآن پشت سر ما ایستادند! یك وقت ما این را در گفتیم که این قدر ائمه جمعه در صف ‌اند كه ما برویم آنها بیایند! وضع دنیا بر این است؛ چه كسی بیش از چند روز مانده؟! 🔹 ما باید بدانیم در صف هستیم، عده زیادی پشت سر ما هستند و طولی نمی ‌كشد كه به ما می ‌گویند نوبتتان تمام شد! می ‌گویند دنیا منطقه سردسیر است، چرا سردسیر است؟ برای اینكه تا آدم می ‌رود جا گرم بكند می ‌گویند آقا نوبتت تمام شد! از آن سرد آمد این كاخ دل آویز ٭٭٭ كه تا جا گرم كردی گویند خیز 🔹 آن وقت آدم، عاقلانه، حكیمانه، در هر سمتی هست، خدمت می ‌كند، نزد خدا روسفید است نزد خلق خدا روسفید است؛ هم بال استقلال را تأمین می‌ كند هم بال آزادی را تأمین می ‌كند هم آن قلب تپنده كه است را تأمین می‌ كند. 📚 دیدار استاندار قم با حضرت استاد تاریخ: 1382/08/23 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra