eitaa logo
مجله‌ افکار بانوان‌ حوزوی
724 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
204 ویدیو
17 فایل
*مجله #افکار_بانوان_حوزوی به دغدغه‌ی #انسان امروز می‌اندیشد. * این مجله وابسته به تولید محتوای "هیأت تحریریه بانو مجتهده امین" و "کانون فرهنگی مدادالفضلا" ست. @AFKAREHOWZAVI 🔻ارتباط با ادمین و سردبیر: نجمه‌صالحی @salehi6
مشاهده در ایتا
دانلود
حضور اجتماعی زن در اسلام زن به عنوان رکنی از ارکان خانواده، نقشی اثرگذار در شاکله و سلامت اجتماع دارد. این نقش به شکل غیر مستقیم در قالب تربیت اعضای جامعه و به شكل مستقیم در قالب حضور اجتماعی وی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی بروز و ظهور می‌یابد. با وجود آنکه اسلام در … . زن به عنوان رکنی از ارکان خانواده، نقشی اثرگذار در شاکله و سلامت اجتماع دارد. این نقش به شکل غیر مستقیم در قالب تربیت اعضای جامعه و به شكل مستقیم در قالب حضور اجتماعی وی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی بروز و ظهور می‌یابد. با وجود آنکه اسلام در آیات و روایات متعدد حرمت و کرامت بسیاری برای زن و جایگاه زنان در جامعه در نظر گرفته است، اما برخی برداشت‌ها از برخی آموزه‌ها موجب شده تا مسئله حضور اجتماعی زن در جامعه، تبدیل به شبه چالش شود. از اینرو ضروری است تا با ارائه مستنداتی از تاریخ اسلام و روایات و کلام بزرگان به بررسی این مسئله و ابعاد از منظر اسلام پرداخته شود. مخالفت اسلام با حضور اجتماعی زن؟!حضور اجتماعی زن در اسلام، زن و جامعه در نگاه نخست از ظاهر برخی آموزه‌های دینی چنین به دست می‌آید که اسلام، مخالف حضور اجتماعی زنان است یا اینکه اسلام و زنی را نمونه و الگو می‌داند که تنها به خانه داری در گوشه عزلت و در پس پرده مشغول باشد. لکن باید در فهم این آموزه‌ها به یک اصل توجه داشت؛ اینکه هر کدام از این تعالیم و آموزه‌ها به چه دلیل، به چه منظور و در چه فضایی بیان شده است؟! به عنوان مثال چه بسا روایاتی نظير سفارش امیرمؤمنان (ع) به امام حسن (ع) مبنی بر «… اگر می توانی کاری کنی که همسرت غیر از تو کسی را نشناسد پس چنین کن.»[1] ناظر به مسئله حضور اجتماعی زن نباشد، بلکه در درجه نخست ناظر به زیست عفیفانه زنان و حفظ بنیان خانواده است. همچنین نقل ابن شهر آشوب در کتاب «المناقب» از گفتگوی میان پیامبر (ص) و فاطمه (س) مبنی بر اینکه «بهترین زن کسی است که هیچ مردی او را نبیند و او نیز هیچ مردی را نبیند»[2] نیز در راستای ضرورت عفت‌ورزی و زیست عفیفانه زنان است. صرف نظر از اعتبارسنجی اسناد این روایات و گزارش‌ها، در حقیقت این احادیث اشاره به یک قاعده اصولی در زندگی انسانی دارد و آن اصل عفت و پاکدامنی است. از اینرو این روایات ناظر به این مسئله نیست که آیا زن در جامعه حضور اجتماعی داشته باشد یا نه؟ بلکه جایگاه این روایات مربوط به سبک زندگی عفیفانه و تربیت جنسی است. ناسازگاری حضور اجتماعی زن و زیست عفیفانه، تزاحم یا تعارض؟ آری؛ اگر حضور اجتماعی زن بلکه مرد، زیست عفیفانه او را به خطر بیندازد، اولویت با عفت و پاکدامنی اوست و آن شخص بایستی به صورت شخصی و موردی دست از حضور اجتماعی بشوید ولی این به معنای آن نیست که اسلام اصل حضور اجتماعی زنان را نادیده می‌انگارد. به عبارت دقیق‌تر ناسازگاری که گاهی میان عفت و حضور اجتماعی زن به وجود می‌آید، از قبیل تعارض گزاره‌های اسلام با یکدیگر نیست بلکه از قبیل تزاحم عملیاتی و اجرایی آن‌ها در برخی موارد که در این صورت عفت مقدم بر حضور اجتماعی است. ولی این به معنای نفی حضور اجتماعی زن در جامعه نیست. بنابراین جامعه اسلامى بایستی به گونه اى برنامه ریزى کند که زن، هیچ زمان، ناچار به برخورد با نامحرمان نباشد. آشکار است که ارتباط زنان و مردان نامحرم، اصولا زمینه ساز روابط عاطفی و گاه خطرناکی می‌گردد که می‌تواند پاکدامنی و عفت افراد را به مخاطره بیندازد. اگرچه این امر قطعی نیست ولی اصل زمینه‌سازی آن مسلم است. از اینرو عفت‌مندی و عدم ارتباط مستقیم زن و مرد یک ارزش است ولی با حقوق اجتماعی و حضور اجتماعی او منافاتی ندارد. https://andishehrezvan.ir/%d8%ad%d8%b6%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d8%ac%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b9%db%8c-%d8%b2%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85/
. همایشی متفاوت ✍کاظمی صبح که راهی تالار بیداری می‌شدم انتظار همان دکور و ورودی همیشگی و عادی را داشتم؛ اما با صحنه جالبی مواجه شدم. حضور یک خانم محجبه که روبروی بوم نقاشی شهید مقاومت سید حسن نصرالله(ره) داشت هنرنمایی می‌کرد. نمایشگاه آثار ارسالی همایش هم بود. میز زیبایی که با تصویر بانوی شهید مقاومت شهید معصومه کرباسی تزئین شده بود و این نکته را تداعی می‌کرد که این همایش می‌خواهد بگوید زنان در جبهه مقاومت بی‌اثر نبوده‌اند. بعد از پذیرایی، پوشه‌ای را با احترام از خانمی هدیه گرفتم و نگاهی به آن انداختم. پوشه آبی رنگی که با خودکار و کاغذ و صلوات خاصه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و بروشوری از معرفی همایش و برگزیدگان پر شده بود. تا اینجای کار خوب بود، ذوق داشتم بدانم این دوره همایش که یک بانو یعنی خانم دکتر صالحی، مدیریت اجرایی آن را به عهده گرفته، چطور پیش رفته؟ وقتی داخل سالن بیداری شدم، فیلمبرداران را آماده پشت دوربین دیدم، چند خانم هم خبرنگار بودند. تریبون مجری، سرجای همیشگی‌اش نبود! اتفاقا همیشه این سوال برایم پیش می‌آمد که چرا در سالن بیداری تریبون باید سمت آقایان باشد اما این بار جایش تغییر کرده و آمده بود سمت خانم‌ها. چون قرار بود مجری خانم باشد. دبیر همایش خانم بود. مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها هم خانم بود، پس جایگاه هم باید نزدیک خانم‌ها تنظیم می‌شد و نگاه ظریف‌بین یک خانم این را متوجه می‌شد که شده بود! تازه خانم مجری به راحتی در پشت جایگاه، می‌توانست استراحت کند. آیات قرآن توسط قاری به زیبایی تلاوت شد. کلیپ سرود ملی با سلام بر امامان معصوم علیهم السلام و صدای زیبای رهبرم پخش شد. بخاطر سلام بر امام زمان عَجَّلَ‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و نام خاص ایشان همه به احترام ایستادند و سرود را زمزمه کردند. چه انتخاب به جایی بود؛ هم سلام به اهل بیت علیهم‌السلام و هم ایستادن برای عزت‌مندی ایران عزیز! مجری آمد و برنامه رسما شروع شد. گزارش خانم دکتر شاکری دبیر همایش و آمارهای امید آفرین‌. سیصد درصد رشد علمی بین بانوان مولف، کم چیزی نبود. آن هم خانم‌هایی که هم مادرند و هم همسر و هم دختر خانواده. البته محور ویژه زن و خانواده هم بود که آقایان اجازه شرکت داشتند ولی حضور چشمگیر خانم‌ها در دلم قند آب کرد. خانم دکتر زاهدی آمد و مقتدرانه صحبت کرد و بعد هم مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خانم دکتر برقعی. برنامه‌ها به ترتیب پیش‌ می‌رفت. فقط گاهی تصویر پشت سر خاموش بود آن هم حتما نقص فنی بوده همان علتی که رسانه‌ای‌ها به کار می‌برند. محتوای سخنرانی‌ها خوب بود و یک کلاس درس حساب می‌شد. انگیزه پیدا کردم تا بنویسم وقتی گفتند که نوشتن یک صفحه که از ما باقی بماند جلوی عذاب را در قیامت می‌گیرد. از الگوی سوم زن تراز گفتند تا بین المللی شدن همایش. از بانوان تمدن ساز گفتند تا بانوان گمنامی که نمی‌خواهند اسمشان روی کتاب‌ها بیاید. آیت الله اعرافی مدیریت حوزه برادران، سخنران ویژه بود و بعد از صحبت ایشان اهدای جوایز. بیانیه داوران هم جالب بود هم تشکر بود و هم ایراد. خانم جوانی جایزه به دست کنارم آمد، به او تبریک گفتم. با لبخند گفت به نمایندگی از برگزیده‌ی اصلی جایزه گرفته! از او خواستم لوح تقدیر را نشانم دهد تا عکسی از آن بگیرم. خیلی جالب بود. من لوح تقدیر زیاد دیده‌ام؛ حتی متن لوح تقدیر هم متفاوت بود و سرشار از کلمات امید بخش و زنانه. خداقوت به عوامل اجرایی و علمی چهارمین همایش ملی کتاب‌ سال‌ بانوان که به گفته خانم دکتر زاهدی دبیر علمی آن، بیش از نود درصد از بانوان، عهده‌دار مسئولیت این دوره بوده‌اند. 🌐 سایت همایش http://ketabebanovan.ir 🌐همایش‌ ملی کتاب‌سال‌بانوان https://eitaa.com/ketabbanvan02
. ✔️هدف والانجمه صالحی در عصر غیبت، غفلت و انحراف‌های زمانه فراگیر است و برای مصونیت از آن، تلاش در زمینه تکامل معنوی و اخلاقی برای زمینه سازی ظهور، لازم بلکه ضروری است! بهترین راهکار پیشنهادی علما، برای سوق دادن منتظران به سمت کمالات اخلاقی، تعمیق و بارورسازی باورها است که زمینه‌ساز سیر انسان منتظر به سمت فضایل معنوی می‌شود. باورهایی نظیر معرفت به وجود امام زمان، ضرورت و اهمیت شناخت ایشان، اعتقاد به ظهور آن حضرت، توجه به علم فراگیر امام و محبت و ارادت به ایشان و عمل به واجبات و ضروریات دین. منتظران واقعی، چون هدف والایی دارند، تلاش می‌کنند در چشم انداز آینده و نگاه به افق‌های دور، موجب تغییر سرنوشت جهان شوند؛ آنان مسیر بندگی کردن و بهتر شدن را در تنگ‌راه‌های زندگی می‌پیمایند و امید به آینده‌ای روشن، چراغ راه پر ابهام‌شان است. آنان، این‌گونه با اعمال خویش منتظر ظهور هستند و این نوع انتظار، افضل اعمال می‌شود! امام جواد علیه‌السلام می‌فرماید:«برترین عمل شیعیان ما انتظار فرج است. هر کس این امر را بداند و آن را بشناسد، با همین انتظار در کارش گشایش و فرج مى‌شود»* ♡ای پرده‌دار عالم در پرده چند پنهان بازآ و روشنی‌بخش دل‌های باصفا را♡ *بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۱۱۰ @zemzemh60
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. جنبش‌های زنان، نقشه راه سلامت جامعه ✍زهرا سبحانی جنبش‌های زنان به اندازه‌ی عمر تاریخ، ثابت کرده‌اند که توانایی انجام هر کاری را دارند تا جایی که در برهه‌ای از زمان، مدعی برتر بودن شد. اینکه چقدر در اثبات این ادعا موفق بوده و یا نتیجه‌ی عکس داشته، محل بحث ما نیست. آنچه در این مقال حائز اهمیت است نقش زنان در اثرپذیری و اثرگذاری بر جامعه‌ است. جامعه‌ای که زن، برای تأمین بدیهی‌ترین نیاز‌هایش مجبور است از زنانگی خود استفاده کند؛ طبیعتا باید به دنبال حل معضلات و آسیب‌های روانی خود باشد. در مقابل، جامعه‌‌ای که دغدغه‌ی بانوان‌ش، رساندن انسان، فارغ از جنسیت به قله‌ی سعادت باشد و با شناخت ظرفیت خود و نیاز جامعه در این مسیر گام بر‌می‌دارد، مسلما پویایی و سلامت روانی آن جامعه رقم خواهد خورد. بدیهی‌است که این حرکت جز از زنان فرهیخته‌، صاحب اندیشه و تفکر برنمی‌آید. «همایش ملی کتاب سال بانوان» عنوان حرکتی‌ست که به مدت ۱۸ ماه، فعالیت شبانه‌‌روز، کوشید تا با بررسی کتاب‌ها و‌ آثار علمی در زمینه‌های مختلف، به قلم بانوان، تصویر دیگری از زن را به جهان نمایش دهد. تصویری که در برابر الگوی زنِ خلاصه شده در تن و نه اندیشه‌ی آن، صادقانه بایستد و از «الگوی سوم زن» بگوید. الگویی که بر گرفته از نظر امامین جامعه و نشأت گرفته از دین و فرهنگ ماست. در این الگو، زن هم مادر است هم خانه‌دار است و هم عالمه، با این وجود از نقش و تاثیرگذرای‌ش در اجتماع غافل نیست. این زن با تمام سختی‌ها و مشکلات فردی و اجتماعی که دارد، با علَم اندیشه و علم به دنبال هموار کردن مسیر سعادت بشر است. اگرچه در این مسیر هنوز سختی‌های مگوی زیادی مخصوصا در بُعد خانواده وجود دارد، با این حال نمی‌توان نسبت به اثرات مثبت این مبارزه‌، بی‌توجه بود. در چهارمین دوره‌ی این اتفاق مبارک، آنچه بیشتر به چشم می‌آمد، دست اندر‌کاران این همایش بودند که این بار اغلب خانم بودند‌. به طوری که ظرافت‌‌های زنانه در اجرای تک تک برنامه‌ها، دیده می‌شد‌. این یعنی اینکه در الگوی سوم، زن با خودش سر جنگ ندارد بلکه با حفظ تمام مؤلفه‌های زنانه‌ای که خداوند به او امانت داده‌، از راه درست و با حفظ هنجارها، عالمانه پا در این مبارزه‌ گذاشته است. به عنوان کسی که دورادور در جریان برگزاری این همایش بودم باید تبریک و احسنت گفت برای این قدم‌های بزرگ که به بهترین نحو توانمندی زنان را با حجب و حیا، ظرافت‌مندانه به نمایش گذاشتند و دعا می‌کنیم این مسیر با این هدف والا مستمر و درخشان باشد. همچنین به وسعت قلم، برای عوامل و دست‌اندرکاران این همایش ملی از نوع ارج نهادن به بانوان فرهیخته‌ی مولف؛ مخصوصا خانم دکتر صالحی بزرگوار دبیر اجرایی همایش که با وجود مشکلات فراوان، مخلصانه تلاش کردند، آرزوی سلامتی و سربلندی دارم. @AFKAREHOWZAVI
. 🔰انتشار یادداشت سرکار خانم زهرا سبحانی با عنوان " جنبش‌های زنانه، نقشه راه سلامت روان جامعه" در سایت خبرگزاری حوزه 🔗لینک خبر https://hawzahnews.com/xdgmz @AFKAREHOWZAVI
هدایت شده از رحا مدیا
📚 حاشیه‌نگاری | کتاب سال بانوان در مسیر انقلاب ▫️این که در جمع بانوان مؤلف و برگزیدگان حوزه اندیشه و پژوهش نشسته‌ام، برایم خوشایند است از این منظر که شاید بخشی از اهداف عالیه انقلاب اسلامی از همین همایش‌های هدفمند آن هم در حوزه بانوان قابل تحقق است. ✍ زهرا شعبانزاده 📎دریافت متن کامل مطلب 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
آیات خودمونی إنّا فَتَحنا لَکَ فَتحاً مُبیناً. سوره مبارکه فتح آیه اول وقتی پیامبر گرامی اسلام صلح حدیبیه رو پذیرفتند، یه عده مسلمون‌نما با توپ پر خدمت حضرت رسیدند و به پیامبر خدا درس سیاست و شجاعت دادند و ادعا کردند که صلح، کلاس کارشونو آورده پایین و حضرت آبروی اسلام و مسلمین رو بردند. (نعوذبالله) حالا بگذریم از اینکه... نه نگذریم، بد نیست یه سری به گذشته پر افتخار این خود پهلوون پندارها بزنیم. اینا همونایی بودند که توی این همه جنگ محض قسم خوردن شمشیرشون از غلاف درنیومد. یا اینکه انقددددر فرار کرده بودند که نزدیک بود قاره عوض بشه. نشون به اون نشون که رسول خدا صلوات الله علیه بهشون فرمودند: حالا فرار هم می‌کنید آنقدر هم لازم نیست دور بشین. خدا می‌دونه اصلا نماز می‌خوندند یا نه ولی اگه می‌خوندند باید شکسته می‌خوندند دیگه. یه سریاشون مرجفون هم تشریف داشتند. الله اکبر به اینا که حقیقتا فول آپشن بودند؛ یه عده دائم الغر که یا نمی‌رفتند جنگ یا می‌رفتند و در می‌رفتند، یا آپشن جدید رو می کردند اونم چی بود؟خالی کردن دل مسلمونای دیگه. ورژن عرب و چارشونه‌تر شخصیت همیشه مأیوس کارتون گالیور. حالا صلح بود یا جنگ فرق نمی‌کرد مهم ساز مخالف بود که خوب می‌زدند. شایعه پشت شایعه که حقیقت رو وارونه به خورد مردم بینوا بدهند. اصلا فتوشاپ رو از روی کارای اینا درآوردند. اون از وقتی که جنگ بود، حالا بیا یه بار صلح میشد و مطمئن می‌شدند که صلح جدیه، کوچه رو که خلوت می‌دیدند می‌شدند لات کوچه خلوت و رجز و هیچی دیگه: من آنم که رستم بود پهلوان(پنبه)! مدیون باشید اگه یه درصد فکر کنید منظورم آتش بس لبنان و انقلابی نماهای، دایم پشت صحنه‌ی، دست به فضای مجازی این روزاست. آها تا یادم نرفته بگم، سال ششم هجری ( زمان صلح حدیبیه) مسلمونا حدود دوهزار نفر بودند بعد از دو سال رسیدند به ده هزار نفر و کلی اتفاق خوب دیگه مثل فتح مکه که مرجفون دلشون نمی‌خواست اتفاق بیفته ولی خدا خواست و افتاد. 🔸طاهره ابراهیم‌نژاد🔸 مزاح‌الدین | @mezahoddin
. نهضت زنانه ادامه دارد... ✍🏻سیده ناهید موسوی تقریباً از همان روزی که پوستر همایش و شرایط ارسال آثار را که خواندم هجده ماه می‌گذرد. از اینکه دبیرخانه همایش صرفاً از اثر مکتوب بانوان برای شرکت در همایش استقبال می‌کند، بسیار خرسند بودم. فوری مقاله‌ علمی که در باب زن و خانواده داشتم به نشانی همایش ارسال کردم. پوستر زرد رنگ با طرح مخصوص را، دیگر همه به خوبی می‌شناختند. با خطی درشت و خوانا از «چهارمین همایش کتاب سال بانوان» خبر می‌داد. خبری از جنس نهضت زنانه توسط بانوان تاثیرگذار، برای پیشرفت علمی و عملی در زندگی. همایش ملی کتاب سال بانوان؛ یک جریان است. جریانی که توسط بانوان برای بانوانِ پژوهشگر و اهل قلم در این چهار دوره است که رقم می‌خورد. اتفاقی که اهداف والا با تاثیرات طولانی مدت را دنبال می‌کند؛ از تألیف کتاب و رساله تا مقالات علمی_پژوهشی که درکنار تولید علم در عمل نیز نمادی از الگوی سوم زن مسلمان را به بهترین شکل ترسیم می‌کند. در ایامی که منتسب به بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) هستیم؛ باید از جنس زن بگویم، یک زن که توانایی همسری، مادری و نویسندگی، تولید علم و تأثیرگذاری در سطوح مختلف جامعه را عهده دار می‌شود تا الگویی برتر از زنانگی با حفظ عفاف و حجاب کامل اسلامی را به نمایش بگذارد. و با تأسی از سیره و سبک معصومین علیهم السلام به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) مسیر اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کامل و روشنی برای جنس «زن» را طراحی کنیم. حوالی آذرماه ۱۴۰۳ شمارش معکوس برای آیین اختتامیه کتاب سال بانوان آغاز می‌شود. تیزر، پوستر، پیامک دعوت برای شرکت کنندگان هم ارسال می‌شود اما، مسیر طولانی و حسرت برای حضور در همایش با اخبار لحظه‌ای و حاشیه نگاری دوستان کانال‌دار ایتا راه را کوتاه‌تر و خواندن اخبار موفقیت دوستان اهل قلم برایم لذت‌بخش می‌شود. ششم آذر مراسمی کاملا زنانه در سالن بیداری جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها منعقد می‌شود. بانوانی با حجاب کامل یعنی چادر، حاضر می‌شوند. تا جلوه‌ جذاب‌ دیگری در این رویداد ثبت شود، که با حجاب نیز می‌توان طعم تأثیرگذاری و دیده شدن را تجربه کرد. رشد ۳۰۰درصدی در سطح ثبت آثار خبری بی‌نظیر بود. گرچه از ارسال بیش از ۸۰۰ اثر به همایش، برگزیدگان ۲۸ اثر معرفی و تقدیر شدند؛ اما درحقیقت تمام شرکت کنندگان و عوامل اجرایی و... در جایگاه خود، موفقیت زنانه‌ی بزرگی را رقم زدند. نقش آفرینی زنان مسلمان در همایش ملی بی‌نظیر در ایران عزیزمان با تمام جزییات آن باعث افتخار هر زن مسلمانی است‌. گوشه گوشه سالن بیداری در قم المقدسه با هنری خاص می‌درخشید؛ بانویی در قامت یک دبیر اجرایی برگزار کننده همایش می‌شود و دیگری نیز با بوم و قلم‌مو اثری هنری خلق می‌کند و در نمایی دیگر بانویی در کسوت اجرا ظاهر می‌شود و بانویی میکروفون به دست اخبار و حوادث سالن بیداری را پوشش می‌دهد تا این‌گونه پازلِ زنانه تکمیل شود. @AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ بی‌نهایت کوچک،بی نهایت بزرگ ✍صدیقه طهماسبی نژاد در این دنیای شلوغ ، دلم برایش تنگ می‌شود.گمشده‌ای دارم‌که عمریست به دنبالش می‌گردم. مسافری هستم دراین عالم ناسوت که بریده شده از اصل خویشم،جدا شده از عالم لاهوتم.روزی به اراده‌ی مهربانش از آغوشش جدا شدم. حالا گذرم به ناکجا آباد دنیا افتاده، چند روزی در این گیتی پرسه می‌زنم شاید توشه‌ای جمع سازم تا آماده سفر و پیمودن راهی شوم که برای رسیدن به اوست اما پیمودن این راه و رسیدن به او بی مشیتش ممکن نیست. دراین برهوت دنیا منِ سرگشته بی‌یاریش توان قدم برداشتن به سوی آن بی انتها را ندارم. اگر ناز و نوازش‌های او در این مسیر نباشد امید وصال و باز گشت به آن آغوش امن نیست. دوست داشتن ومهربانیش را باید چشید ومزمزه کرد.رفیقی است یگانه، همتایی ندارد. پای رفاقتش ایستاده، اما آیا من هم پای رفاقتم ایستاده‌ام یا نه در میانه‌ی راه دل به دیگری بسته‌ام؟ دلم وقتی هوایش می‌کند،آن زمان که دلتنگش می‌شوم‌،می‌فهمم من آن بی نهایت کوچکم که درتمنای‌رسیدن به آن بی نهایت بزرگم. https://eitaa.com/loh_ghalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا