eitaa logo
مرکز تخصصی حدیث حوزه
491 دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
419 ویدیو
212 فایل
ارتباط با آدمین @fekri_ تلفن مرکز تخصصی علوم حدیث 02532938923 02532923719 ساعت تماس ۱۳ تا ۱۹
مشاهده در ایتا
دانلود
امروز؛ آخرین مهلت ثبت‌نام کنکور دکتری ۱۴۰۰ 🔹ثبت‌نام آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۰ از یکشنبه ۲ آذر آغاز و تا ساعت ۲۴ امروز ۹ آذر ادامه دارد. آزمون جمعه ۱۵ اسفند ۹۹ برگزار می‌شود. fna.ir/f18rdl @Farsna
📚 نام کتاب: اصول نقد الحدیث 🖌 نویسنده: استاد 📌 آیت‌الله سبحانی طی تقریظی در تمجید از این کتاب می‌نویسد: «این کتاب افق‌های گسترده‌ای را پیش روی خواننده ترسیم می‌کند تا بداند که انسان‌های مغرض چه شیطنت‌هایی (غرض ورزی) را در مورد احادیث روا داشته‌اند؛ همان احادیثی که پس از قرآن، بزرگترین دلیل و سند مسلمانان به شمار می‌رود. این کتاب دربردارنده قوانینی است که به وسیله آن می‌توان صحت و عدم صحت روایات را با بررسی متن آن باز شناخت». 〽️ این کتاب دارای ۷۲۴ صفحه، شامل سه بخش است که بخش اول به کلیات می‌پردازد و دارای 6 فصل است، بخش دوم موضوع «اسباب وضع و جعل حدیث» را مورد بررسی قرار می‌دهد و بخش سوم نیز به تحلیل برخی از روایات موضوعه پرداخته و شامل ۲۰ فصل است. 🆔 @Rejal_science
🌺بسم الله الرحمن الرحیم🌺 🗓 امروز دوشنبه: 10 آذر ماه 1399 14 ربیع الثانی 1442 30 (نوامر) 2020 : این افراد با تاجی از نور وارد محشر می شوند 🔻امام (ع): یَأْتِی عُلَمَاءُ شِیعَتِنَا اَلْقَوَّامُونَ بِضُعَفَاءِ مُحِبِّینَا وَ أَهْلِ وَلاَیَتِنَا یَوْمَ اَلْقِیَامَةِ وَ اَلْأَنْوَارُ تَسْطَعُ مِنْ تِیجَانِهِمْ عَلَی رَأْسِ کُلِّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ تَاجُ بَهَاءٍ قَدِ اِنْبَثَّتْ تِلْکَ اَلْأَنْوَارُ فِی عَرَصَاتِ اَلْقِیَامَةِ وَ دُورِهَا مَسِیرَةَ ثَلاَثِمِائَةِ أَلْفِ سَنَةٍ فَشُعَاعُ تِیجَانِهِمْ یَنْبَثُّ فِیهَا کُلِّهَا. 🔹روز قیامت علمای شیعۀ ما که عهده‌دار محبّین و اهل ولایت ناتوان ما می‌باشند، در حالی پا در آن ساحت گذارند که نور از تاج سرشان می‌تابد، و بر سر هر کدام تاجی زیباست، و این انوار در تمام عرصه و سرای قیامت تا مسیر سیصد هزار سال پخش می‌شود، و پرتو نور آن تاجها، تمام صحنۀ قیامت را در بر می‌گیرد. 📚 تفسیر الإمام العسکری - علیه السلام -، ص ۳۴۵، ح ۲۲۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻آیت‌الله اعرافی در مراسم گرامیداشت شهید فخری زاده: ❗️منتظر مواضع قاطع و انقلابی مسئولان هستیم ⭕️هرگونه کوتاهی در مقابل دشمن به معنی شکست است مدیر حوزه های علمیه در مراسم گرامیداشت شهید فخری زاده و شهدای فناوری هسته ای که به صورت مجازی از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، گفت:🔻 ◻️ انتظار ما از سیاست مداران این است که فریب دشمن را نخورند و با حکمت و منطق ولی با قدرت و و شجاعت در برابر دشمن بایستند و در همین زمینه نیز منتظر مواضع قاطع و انقلابی هستیم. ◻️ فرهنگ و علم و دانش ما از سوی دشمنان مورد هدف قرار گرفته است. قدرت های بیرونی به دنبال این هستند که نهادهای انقلابی ما از جمله سرافراز را بزنند، زیرا این گام های بزرگ با این روح جهادی بزرگ درحال برداشته شدن است. ◻️ پیام این شهادت به حوزه ودانشگاه و استاد و دانشجویان ما است که باید به نیازهای کشور پاسخ دهیم. رفع نیازهای کشور و انقلاب باید در حوزه و دانشگاه ما، پیام امشب این شهید است. https://hawzahnews.com/x9Vt7
بسم الله 📢 6 1️⃣فضای صدور خطبه هنگامى كه «طلحه» و «زبير» پيمان‏شكنى كرده، با «عايشه» به «بصره» آمده و آنجا را در زير سلطه خود قرار دادند، بعضى معتقد بودند كه امام با آنها درگير نشود، آنها را به حال خود رها ساخته و پايه‏هاى خلافت خود را مستحكم نماید، چرا که چيزى نمى‏گذرد كه آنان تسليم مى‏شوند. (پیام امام، ج1، ص451) 2️⃣اهمیت خطبه بیان دو اصل مهم از اصول مدیریت اسلامی. 3️⃣مضامین خطبه 1. عرب، کفتار را از احمق‌ترین حیوانات می‌داند چرا که عادت کفتار برای ایمن ماندن از خطر آن است که به هنگام احساس خطر، در محل خود باقی مانده و به خواب فرو می‌رود. شکارچیان با فهم این مطلب، هنگام شکار، بر در لانه کفتار، با زدن سنگ یا عصا بر زمین، کفتار را خواب کرده، داخل شده و او را شکار می کنند. (شرح نهج البلاغه سید عباس موسوی، ج1، ص131) حضرت می‌فرمایند که من چون کفتار به خواب نمی‌روم تا دشمن مرا غافلگیر کند. 2. ذکر دو اصل از اصول مدیریت اسلامی که عبارتند از: الف) نترسیدن و غفلت نورزیدن از هیاهوی دشمن و اتخاذ موضع تهاجمی بجای دوری از رویاروی با دشمنی که به دنبال درگیری است. (لا أکون کالضبع تنام علی طول اللَدم) زیرا دشمن با فهم این مطلب، به هیاهو و تهدید روی خواهد آورد تا ما را به موضع انفعال و عدم عمل کشانده و در فرصتی مناسب، به ما ضربه زند. ب) یاری گرفتن از مومنان برای دفع شر دشمنان. فهم نقش مومنان در اداره جامعه، حاکم را به عدالت و نرمخویی با مردم سوق می‌دهد. 3. شکایت از کسانی که از زمان وفات حضرت رسول(ص) تا بدان روز، با رأی امام به مخالفت می‌پرداختند. 4️⃣لطایف خطبه 1. حضرت امیر علیه السلام برای هر یک از یاران و مخالفان خود، دو وصف ذکر کرده است. از یاران خود با «الْمُقْبِلِ إِلَى الْحَقِّ» و «السَّامِعِ الْمُطِيع‏» یاد کرده و مخالفان خود را « الْمُدْبِرَ عَنْهُ» و «الْعَاصِيَ الْمُرِيبَ» خوانده است، لکن با توجه به روایت شریف «علیّ مع الحقّ و الحقّ مع علیّ» روشن می شود که «المقبل الی الحق» همان «السامع المطیع» است و «السامع المطیع» همان «المقبل الی الحق» است کما اینکه «المدبر عن الحق» همان «العاصی المریب» است و «العاصی المریب» همان «المدبر عن الحق» است 2. شک در حقانیت حضرت امیر علیه السلام برای سقوط کافی است. (العاصی المریب) ◀️مصادر خطبه تاریخ طبری، ج6، حوادث سال 36/ غریب الحدیث ابوعبید قاسم بن سلام/ الصحاح جوهری/ الامالی شیخ طوسی، ج1، ص52/ الغریبین ابوعبیده هروی/ الکامل طبری، ج3، ص476/ ثمار القلوب ابومنصور ثعالبی/ المسترشد طبری، ص74. https://eitaa.com/banahjolbalaghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺بسم الله الرحمن الرحیم🌺 🗓 امروز سه شنبه: 11 آذر ماه 1399 15 ربیع الثانی 1442 1 (دیسمبر) 2020 : شرافت و عزّت مؤمن 🔻 صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم: شَرَفُ المُؤمِنِ قِيامُهُ بِاللَّيلِ و عِزُّهُ استِغناؤُهُ عَنِ النّاسِ ◻️ شرافت مؤمن به شب‌زنده‌دارى‌اش ◻️ و عزّت او به اظهار بى‌نيازى كردن از مردم است. 📚 الخصال، ص ۷ ‌
✅ترک استفصال و شرایط اطلاق گیری هر گاه شارع در مورد موضوع خارجیِ محقّق‌شده‌ای که امکان تحقّق در صورت‌های مختلف را داشته، بدون تفصیل و استفصال، حکمی صادر کند، به این کار، «ترک استفصال» گفته می‌شود. 🔸 انواع ترک استفصال ترک استفصال دو گونه است: 1️⃣ ابتدایی و بدون سابقۀ سؤال گاهی شارع ابتدائاً و بدون سابقۀ قبلی، در مقام بیان حکم قضیّۀ شخصیّه‌ای که امکان تحقّق در صورت‌های مختلف را داشته، بر می‌آید و بدون هیچ‌گونه تفصیلی، حکمی واحد صادر می‌کند. مثال این گونه از ترک استفصال، این است که حضرت با علم به نجس‌بودنِ لباسی، بدون اینکه نوع و مقدار نجاست را بداند، بفرماید: «با این لباس نجس، می‌توان نماز خواند.» 2️⃣در پاسخ به سؤال گاهی شارع در پاسخِ سؤال از قضیّۀ شخصیّه‌ای که با الفاظ مبیّن و بدون اجمال و البتّه با سکوت از ذکر برخی خصوصیّاتِ واقعه پرسیده شده، بدون استفصال و تفكیک صورت‌های ممکن، حكمی واحد صادر می‌كند. مثلاً سائل می‌پرسد: «من با لباس نجس نماز خواندم؛ آیا نمازم صحیح است؟» یا اینکه فرضاً می‌پرسد: «لباس من نجس شده؛ می‌توانم با آن نماز بخوانم؟» و حضرت در پاسخ می‌فرمایند: «بله.» در این پرسش، معنای «نجاست» روشن است؛ امّا خصوصیّات مورد سؤال، مانند «نوع و مقدار نجاست» مهمل است؛ با این حال، امام بدون پرسش از اینکه نجاست، خون بوده یا بول، و کم بوده یا زیاد، حكم به صحّت نماز می‌کنند. در این مثال، از ترک استفصال، اطلاق فهمیده و گفته می‌شود: هیچ‌یک از اقسام نجاسات، مانع نیست. ✳️اما شرایط استفادۀ اطلاق از ترک استفصال چیست؟ پاسخ به این سؤال را اینجا بخوانید: 👉https://b2n.ir/084966 ____ 🌐کانال مرکز فقهی امام محمدباقر علیه السلام 👉@mfeqhi
🔰بدبختی یک مملکت اسلامی 🔹بدبختی یک مملکت اسلامی است که اتکا پیدا بکنند یا ارتباط پیدا بکنند یا پیمان ببندند با یک دولتی که الآن دشمن اسلام است و در مقابل اسلام ایستاده است و غصب کرده است فلسطین را. 📅 امام خمینی(ره) | ۱۸ شهریور ۱۳۴۳ ✅ @EMAM_COM