61.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلم کامل سخنان مهم آیتالله میرباقری در برنامۀ تلویزیونی #جریان دربارۀ انتخابات ریاست جمهوری
(شبکه یک سیما، ۳ تیر ۱۴۰۳)
💥 اگر طرفداران الگوی سرمایهداری غربی بر این کشور حاکم شوند و جای پایشان محکم شود، هرچه ثروت در کشور بیشتر شود، کارگران، معلمان و کارمندان و طبقات ضعیف، هر روز فقیرتر خواهند شد!
حتی اگر همۀ تحریمها برداشته شود، چیزی به سبد فقرا و طبقات پایینتر نمیرود!
💥 این هنر نیست که آیات قرآن کریم را تحریف کنیم برای توجیه خدعهپذیری و انظلام و سیاست سازش با استکبار.
این اسلام، اسلام آمریکایی است؛ اسلام آمریکایی یعنی قرائتی از اسلام که متناسب با پذیرش اقتدار نظام استکباری است.
💥در جبهۀ موسوم به اصلاحات، انسانهای پاکدست، مؤمن، مجاهد و طرفدار انقلاب اسلامی و طرفدار مظلومین کم نیستند. توقع ما این بود که فرصت انتخابات ریاستجمهوری را به رسمیت بشناسند و یک وفاق ملی در تراز دیگری ایجاد شود و اجازه ندهند کسانی آنها را نمایندگی کنند که بهطرف ایجاد گسست و گسلهای اجتماعی حرکت میکنند.
💥 شهید رئیسی دو شاخصۀ مهم داشت که رئیس جمهور آینده باید آن را سرمشق خود قرار دهد: ۱. #استقامت به عنوان منطق حضور در جهان؛ ۲. #عدالتخواهی و مبارزه با ظلم و تبعیض.
استقامت و عدالتخواهی دو رکن #اسلام_ناب است در مقابل #اسلام_آمریکایی که تسلیم نفوذ فرهنگی غرب میشود و از الگوی سرمایهداری غربی دفاع میکند.
هدایت شده از علی قاسمی
4_6044281022957228610.mp3
5.07M
فوری/ صوت مهم درباره آخرین وضعیت نظرسنجی ها و وضعیت انتخابات
آیا کار به مرحله دوم میرسد؟ رقابت اصلی بین چه کسانی است؟
امیرحسین ثابتی پاسخ میدهد
#نشر_حداکثری
@Sabeti ✅
آموزش وقفوابتداء استاد کریم دولتی _ جلسه ۱۲ (Trimmed).mp3
8.88M
🟠#آموزش_وقفوابتداء
❇️استاد کـریم دولتـی
📌جلسه دوازدهم
⏱مدتزمان: ۱۲:۱۹
*┄┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄┄*
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آوازخوانی جذاب روحانی اصفهانی در برنامه تلویزیونی!
🔹جشنواره بزرگ «غدیریه ایران» با اجرای رسالت بوذری از یکشنبه ۳ تیر به مدت ۵ روز روی آنتن شبکه سه سیما رفته است.
@ahlalquran
💢 قالَ علی عَلَيْهِ السَّلامُ:
📜 الْخِلافُ يَهْدِمُ الرَّأْىَ.
💬مخالفت موجب ویرانی تدبیر است.
#حکمت۲۱۵ #نهجالبلاغه
#ترجمهشیخحسینانصاریان
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸ای گنبدت چراغ راه من
🌸صحنت همیشه قبلهگاه من
🌸تا اسم رضا رو میبرم پیشت
🌸بخشیده میشه با لطف تو کوه گناه من
💐میلاد اباالرضا، امام موسی کاظم علیه السلام مبارک باد.💐
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
شب شب ولادته تو دلها قیامته.mp3
3.67M
شب شب ولادته
تو دلها قیامته
برای عاشقا راه سعادته
🎙 #مهدی_رسولی
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردم برای حضور در انتخابات تنبلی نکنند
✏️ رهبر انقلاب، روز گذشته: عنصر اوّل، مشارکت عموم مردم است؛ تنبلی نکنند، بیاعتنائی نکنند، دستِکم نگیرند؛ در همهی گوشههای کشور شرکت کنند.
✏️مشارکت فقط مال شهرها نیست؛ مال شهرهای بزرگ نیست؛ در انواع مراکز جمعیّتی، روستاها، بخشها مردم باید در انتخابات شرکت کنند تا جمهوری اسلامی در دنیا سرافراز بشود.
🗓 ۵ تیرماه ۱۴۰۳
🇮🇷پویش #گوش_به_فرمان_ولی🇮🇷
🔰مطالعه یا استماع بیانات مقام معظم رهبری
🔆 بیانات رهبر انقلاب در دیدار مردمی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در سالروز عید غدیر. ۱۴۰۳/۴/۵
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔹بخوانید. 👇👇👇
https://eitaa.com/khamenei_ir/26109
🔹صوت کامل👇👇👇
https://eitaa.com/khamenei_ir/26096
🔹فیلم کامل👇👇👇
https://eitaa.com/khamenei_ir/26089
@abbasivaladi
2_1152921504630458539.mp3
11.15M
تلاوتی زیبا از استاد
#منشاوی
سوره مبارکه
#حشر_فجر_علق_حمد_بقره
*┄┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄┄*
کانـال آموزشی الحان و نغمات قـرآنـی
https://eitaa.com/alhanqurani
کانال اهل القرآن
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
May 11
2179188.mp3
669.5K
#سوره_طور
#ترتیل
#منشاوی
#صفحه۵۲۴
انس هرروز با کلام محبوب حقیقی
،به نیت توفیق عمل و تعجیل در فرج امام مهربانی ها مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دنبال آدم صالح بروید...
#انتخابات
#آموزش_ترجمه
#هر_روز_یک_کلمه_از_قرآن_کریم
#کَلِمَةُ_الیَوم
#رَقَم176
🍒 سَلخ 🍒
سَلخ :ءَاخِر الشَّهر.
سَلخ :روز آخر ماه
📖 فَإِذَا انسَلَخَ الأَشهُرُ الحُرُمُ فَاقتُلُوا المُشْرِكِينَ حَیثُ وَجَدتُّمُوهُمْ وَخُذُوهُمْ وَاحصُرُوهُم وَاقعُدُوا لَهُم كُلَّ مَرصَدٍ ۚ فَإِن تَابُوا وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ فَخَلُّوا سَبِيلَهُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ/توبه:۵
و هنگامى که ماههاى حرام پایان گرفت، مشرکان را هر جا یافتید به قتل برسانید.
و آنها را اسیر سازید. و محاصره کنید. و در هر کمینگاه، بر سر راه آنها بنشینید. ولى اگر توبه کنند، و نماز را برپا دارند، و زکات را بپردازند، آنها را رها سازید. زیرا خداوند آمرزنده و مهربان است.
سَلخ معانی دیگری دارد:
نَزع الجِلد (کندن پوست)
خَلع الثّیاب (درآوردن لباس)
#استاد_عبدالکاظم_چلداوی
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
هدایت شده از علی قاسمی
#حفظ_موضوعی۱۵
معرفت و شناخت خداوند
#صفات_الهی #صفات_سلبی
۲. نفی رؤیت پروردگار
سوره انعام آيه ۱۰۳
#آیه
لَّا تُدرِكُهُ ٱلأَبصَٰرُ وَهُوَ يُدرِكُ ٱلأَبصَٰرَۖ وَهُوَ ٱللَّطِيفُ ٱلخَبِيرُ
#ترجمه
چشم ها او را در نمى يابند، ولى او چشمها را درمى يابد، و او لطيف و آگاه است.
#تفسیر
در آخرين آيه مورد بحث براى اثبات حاكميت و نگاهبانى او نسبت به همه چيز و همچنين براى اثبات تفاوت او با همه موجودات مىگويد:" چشمها او را نمىبينند، اما او همه چشمها را ادراك مىكند و او بخشنده انواع نعمتها و با خبر از تمام ريزهكاريها و آگاه از همه چيز است "مصالح بندگان را مىداند و از نيازهاى آنها با خبر است و به مقتضاى لطفش با آنها رفتار مىكند ( لاٰ تُدْرِكُهُ اَلْأَبْصٰارُ وَ هُوَ يُدْرِكُ اَلْأَبْصٰارَ وَ هُوَ اَللَّطِيفُ اَلْخَبِيرُ ). در حقيقت كسى كه مىخواهد حافظ و مربى و پناهگاه همه چيز باشد بايد اين صفات را دارا باشد. به علاوه اين جمله دليل بر آن است كه او با همه موجودات جهان تفاوت دارد، زيرا پارهاى از آنها هم مىبينند و هم ديده مىشوند مانند انسانها، پارهاى نه مىبينند و نه ديده مىشوند، مانند صفات درونى ما، بعضى ديگر ديده ميشوند اما كسى را نمىبينند مانند جمادات، تنها كسى كه ديده نمىشود اما همه چيز و همه كس را مىبيند ذات پاك او است.*** در اينجا به چند نكته بايد توجه كرد. ۱ - چشمها، خدا را نمىبيند. دلائل عقلى گواهى مىدهد كه خداوند هرگز با چشم ديده نخواهد شد، زيرا چشم تنها اجسام يا صحيحتر بعضى از كيفيات آنها را مىبيند و چيزى كه جسم نيست و كيفيت جسم هم نمىباشد، هرگز با چشم مشاهده نخواهد شد و به تعبير ديگر، اگر چيزى با چشم ديده شود، حتما بايد داراى مكان و جهت و ماده باشد، در حالى كه او برتر از همه اينها است، او وجودى است نامحدود و به همين دليل بالاتر از جهان ماده است، زيرا در جهان ماده همه چيز محدود است. در بسيارى از آيات قرآن از جمله آياتى كه در مورد بنى اسرائيل و تقاضاى رؤيت خداوند سخن مىگويد با صراحت كامل، نفى امكان رؤيت از خداوند شده است (به طورى كه شرح آن در تفسير آيه ۱۴۳ سوره اعراف بخواست خدا خواهد آمد). عجيب اين است كه بسيارى از اهل تسنن معتقدند كه خداوند اگر در اين جهان ديده نشود در عالم قيامت ديده مىشود! و به گفته نويسنده تفسير المنار هذا مذاهب اهل السنة و العلم بالحديث:" اين عقيده اهل سنت و دانشمندان حديث است " و عجيبتر اينكه حتى محققان معاصر و به اصطلاح روشنفكران آنها نيز تمايل به اين موضوع نشان مىدهند و حتى گاهى سرسختانه روى آن ايستادگى مىكنند! در حالى كه بطلان اين عقيده به حدى روشن است كه نياز به بحث ندارد، زيرا دنيا و آخرت (با توجه به معاد جسمانى) هيچ تفاوتى در اين مساله نخواهد داشت، آيا خداوند كه وجودى ما فوق ماده است در قيامت تبديل به يك وجود مادى مىشود و از آن مقام نامحدودى به محدودى خواهد گرائيد، آيا او در آن روز تبديل به جسم و يا عوارض جسم مىشود؟ و آيا دلائل عقلى بر عدم امكان رؤيت خدا هيچگونه تفاوتى ميان دنيا و آخرت مىگذارد؟ با اينكه داورى عقل در اين زمينه تغييرناپذير است. و اين عذر كه بعضى از آنها براى خود آوردهاند كه ممكن است در جهان ديگر انسان درك و ديد ديگرى پيدا كند، عذرى است كاملا غير موجه، زيرا اگر منظور از اين درك و ديد، درك و ديد فكرى و عقلانى است كه در اين جهان نيز وجود دارد، و ما با چشم دل و نيروى عقل جمال خدا را مشاهده مىكنيم و اگر منظور، چيزى است كه با آن جسم را مىتوان ديد، چنين چيزى در مورد خداوند محال است خواه در اين دنيا باشد، خواه در جهانى ديگر، بنا بر اين گفتار مزبور كه انسان در اين جهان خدا را نمىبيند ولى مؤمنان در قيامت خدا را مىبينند، يك سخن غير منطقى و غير قابل قبول است. تنها چيزى كه سبب شده آنها غالبا از اين عقيده، دفاع كنند اين است كه در پارهاى از احاديث كه در كتب معروف آنها نقل شده امكان رؤيت خداوند در قيامت آمده است، ولى آيا بهتر اين نيست كه باطل بودن اين موضوع را به حكم عقل دليل بر مجعول بودن آن روايات و بى اعتبار بودن كتابهايى كه اين گونه روايات در آنها آمده است، بدانيم مگر اينكه اين روايات را به معنى مشاهده با چشم دل تفسير كنيم.؟ آيا صحيح است از حكم خرد و عقل به خاطر چنين احاديثى وداع كنيم و اگر در بعضى از آيات قرآن تعبيراتى وجود دارد كه در ابتداى نظر مساله رؤيت خداوند را مىرساند مانند ( وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ نٰاضِرَةٌ إِلىٰ رَبِّهٰا نٰاظِرَةٌ ) : "صورتهايى در آن روز پرطراوت است و به سوى پروردگارش مىنگرد" اين تعبيرات مانند يَدُ اَللّٰهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ :" دست خدا بالاى دست آنها است " مىباشد كه جنبه كنايه دارد زيرا مىدانيم هيچگاه آيهاى از قرآن بر خلاف حكم و فرمان خرد نخواهد بود.