✔️ نه انتظار ما طوری است که آنها پهلوی ما بیایند و نه حرکت ما جوری است که ما به آن طرف برویم و آنها را ببینم. اگر به راستی منتظری، چرا لاغر و خانهنشین نشدهای؟
🔻عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی🔻
🔸نه انتظار ما طوری است که آنها پهلوی ما بیایند و نه حرکت ما جوری است که ما به آن طرف برویم و آنها را ببینم. اگر به راستی منتظری، چرا لاغر و خانهنشین نشدهای؟ به محض اینکه حقیقتاً منتظر بشوی، او رسیده است. آیا خوب است آدم اینقدر بیرگ باشد؟ دوستت یک ساعت دیر از سفر بیاید، این همه تقلاّ میکنی. اگر انتظار داری، آثارش کو؟ اگر انتظار داری، باید غم دنیا برود. حتّی اگر خود امام هم دیر آمد، با او دعوا نکنی و هی نگویی عَجِّل. البته طلب تعجیل ظهور برای افراد مبتدی خوب است، ولی بالاتر از آن هم هست و آن وقتی است که از تقلاّی خودت مأیوس شدی و در خانهات نشستی و چشم و گوش به در ماندی. از آن بالاتر وقتی است که منتظرِ در هم نیستی و از آن هم مأیوس شدی. چنین فردی خود حضرت ولیِّ عصر عجّلاللهتعالیفرجه پهلویش نشستهاند و همهی ملائکه نگاهش میکنند. کسی که میتواند خدمت حضرت برسد، ولی معرفت حضرت چنان همهی وجودش را پر کرده است که میتواند طاقت بیاورد و خدمت ایشان نرود، چنین کسی به حضرت علیه السّلام راه دارد. او میبیند که دلش تا دیروز غنچه بود، در خودش فرو رفته و بسته و گریان، ولی امروز باز و شکفته شده و عطر آن همهی وجودش را گرفته است. از اینجا میفهمد که آقا تشریف آوردهاند.
🔺مصباح الهدی - تألیف استاد مهدی طیّب🔺
#امام_زمان_عجل_الله_تعالی_فرجه
@ahlevela_channel
adabe_laan.mp3
2.7M
💠 آداب لعن کردن و تأملی بر روز نهم ربیع الاوّل
▫️دو کار هست که خدا فرموده من انجام میدهم، شما هم انجام دهید: صلوات و لعن کردن.
▫️به توصیۀ علمای اخلاق بهتر است لعن کردن اشخاصی که خدا و اهل بیت علیهم السّلام آنها را به اسم لعن نکردهاند، به اسم نباشد و دارندۀ آن صفاتی که شخص را شایسته لعن میکند، لعن شود.
▫️راه خالص شدن و جدا کردن طینت سجّینی از طینت علّیینی، لعن کردن است.
▫️لعن یک نوع دعاست. یعنی خدایا او را از رحمت خود محروم کن. لعن، فحش و سبّ و هتاکی نیست.
▫️ادب هر ذکری را باید ادا کرد. ادب لعن کردن، در خلوت و با صدای آهسته گفتن است. هر چه آهستهتر گفته شود، درونیتر می شود. هر چه آهستهتر و درونیتر، مؤثرتر و سازندهتر.
▫️زیبندۀ مؤمن، فحاشی و بدگويی و بد دهنی کردن نیست.
▫️روز نهم ربیع الاوّل و تأملی بر آن ...
🔺استاد مهدی طیّب
🔺۹۰/۱۱/۰۶
#لعن_و_تبری
@ahlevela_channel
هدایت شده از کانال اهل ولاء
🌿 صلوات در شب و روز جمعه
⭐️ امام صادق علیه السّلام فرمودهاند:
▫️از شامگاه پنجشنبه و شبِ جمعه، فرشتگانی با قلمهایی از طلا و لوحهایی از نقره، از آسمان به سوی زمین میآیند و تا غروب روز جمعه هیچ عملی را جز صلوات بر محمّد و آل محمّد علیهم السّلام نمینویسند.
شیخ صدوق، من لایحضره الفقیه، ج ۱، ص ۴۲۴
#مراقبات_شب_جمعه
#مراقبات_روز_جمعه
@ahlevela_channel
هدایت شده از کانال اهل ولاء
🌿 دعای پرفضیلت شب عید قربان که برای شبهای جمعه نیز وارد شده است.
#مراقبات_ماه_ذیالحجه
@ahlevela_channel
هدایت شده از کانال اهل ولاء
30.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 دعای کمیل
#مراقبات_شب_جمعه
@ahlevela_channel
💠 نیابت خاصّه در عصر غيبت صغری - بخش اوّل
پس از دوران امامت امام رضا علیه السّلام دراثر محدوديّتهايی كه حكومت بنیعبّاس برای ائمّه علیهم السّلام ايجاد كرده بود و نیز برای آماده كردن مردم جهت ورود به عصر غيبت، ائمّه علیهم السّلام بسياری از امور را كه تا پیش از آن مردم برای انجام آنها مستقيماً به ایشان مراجعه میكردند، به وكلا و نمايندگانی سپردند كه خود آن بزرگواران تعيين کردند. به شيعيان نيز فرمان دادند كه برای اين امور به ما مراجعه نكنيد و از طریق نمايندگان ما با ما در ارتباط باشيد. پرداخت خمس و پرسیدن سؤالات شرعی نمونههايي از اين امورند. اين کار نوعی تمرين دادن شيعيان برای ارتباط غيرحضوری با امام نیز بود.
از زمان امام رضا علیه السّلام، ائمّه علیهم السّلام محصور بودند و ارتباط مردمی آنها توسط حکومت بنی عبّاس کاملاً تحت کنترل بود؛ خصوصاً در دورانی که به سامرا منتقل شدند، در بین نظامیان کاملاً محصور بودند؛ لذا از طریق نوّاب با شیعیانشان ارتباط داشتند.
امام هادی علیه السّلام قلمرو کشور اسلامی را به چهار منطقه تقسیم کردند و برای هر یک از آنها، یک نایب تعیین فرمودند. امام زمان علیه السّلام نيز با آغاز امامتشان که با شروع غيبت صغرای آن حضرت همزمان شد، نایب و وكيل پدر بزرگوارشان را كه عثمان بن سعيد عمروی نام داشت، به اين امر گماردند.
ادامه دارد....
📔 جانِ جهان
تألیف استاد مهدی طیّب
#جان_جهان
@ahlevela_channel
کانال اهل ولاء
💠#حديث ۲٩٧٨ بنا به نقل، امام صادق عليه السّلام فرمودند: هر کس از شما که در حال انتظار ظهور حضرت مهدی
💠#حديث ۲٩٧٩
بنا به نقل، امام مهدي عليه السّلام فرمودند: ظهور انجام نمیشود، مگر به اجازۀ خداوند متعال و آن هم پس از زمان طولانی و قساوت دلها و فراگیر شدن زمین از جور و ستم.
🔅فَلاَ ظُهُورَ إِلاَّ بَعْدَ إِذْنِ اَللَّهِ تَعَالَی ذِکرُهُ وَ ذَلِک بَعْدَ طُولِ اَلْأَمَدِ وَ قَسْوَةِ اَلْقُلُوبِ وَ اِمْتِلاَءِ اَلْأَرْضِ جَوْراً.
بحارالانوار، ج ٥١، ص ٣٦٠
@ahlevela_channel
✔️ کسانی که سالها عَجِّل عَلی ظُهُورِکَ یا صاحِبَ الزَّمان میگفتند، چرا از ظهور مشکلات و نابسامانیها کلافهاند و تاب تحمّل آن را ندارند؟ اینها مقدّمهی ظهور است.
🔻عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی🔻
🔸کسانی که سالها عَجِّل عَلی ظُهُورِکَ یا صاحِبَ الزَّمان میگفتند، چرا از ظهور مشکلات و نابسامانیها کلافهاند و تاب تحمّل آن را ندارند؟ اینها مقدّمهی ظهور است. پس یا دعای بر تعجیل ظهور حضرت را پس بگیرند یا دست از بیتابی و بیقراری بردارند و به آنچه هست تن بدهند.
🔸بعد از هر شلوغی، خلوتی متناسب با آن خواهد بود و هر چه شلوغی بیشتر باشد، خلوت بعد از آن بزرگتر است. در آخرالزّمان شلوغی خیلی زیاد است، به نحوی که یکفُرُ بَعضُهُم بِبَعضٍ وَ یَلعَنُ بَعضُهُم بَعضاً: گروهی گروه دیگر را تکفیر میکند و جمعی جمع دیگر را لعنت میکند.
🔺مصباح الهدی - تألیف استاد مهدی طیّب🔺
#امام_زمان_عجل_الله_تعالی_فرجه
@ahlevela_channel
هدایت شده از کانال اهل ولاء
🌿 نماز دو ركعتی روز جمعه
☀️ که تا جمعه آینده فتنه و بلائی نرسد
▫️هر كه در روز جـمعه، بعد از نماز ظهر، دو ركعت نماز كند و بخواند در هر ركعت:
▪️ سوره «حمد» ۱ بار
▪️سوره «توحید» ۷ بار
▫️و بعد از نماز بگويد :
⭐️ اَللَّـهُمَّ اجْعَلْنی مِنْ اَهْلِ الْجَنَّةِ الَّتی حَشْوُهَا الْبَرَكةُ وَعُمّارُهَا الْمَلائِكَةُ مَعَ نَبِيِّنا مُحَمَّد صَلَّی اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَاَبينا اِبراهيمَ عَلَيْهِ السَّلام
▪️خدايا! مرا از اهل بهشت قرار ده، كه درونش همه بركت است و کارکنانش همه فرشتگان هستند، در كنار پيامبر ما حضرت محمّد که درود فرستد خدا بر او و آلش و با پدر ما حضرت ابراهيم عليه السّلام.
▫️تا جمعه ديگر فتنه و بلائی به او نرسد و حقّ تعالی جمع كند ميان او و حضرت محمّد صلّی اللهُ عليه وآله و سلّم و حضرت ابراهيم عليه السّلام.
▫️علّامه مجلسی فرموده كه اگر اين دعا را غير سيّد بخواند بجای "وَاَبينا"، "وَاَبيهِ" بگويد.
📚 منابع:
مفاتیحالجنان، شیخ عباس قمی
مِصباحالمُتَهَجِّد، شيخ طوسی
#مراقبات_روز_جمعه
@ahlevela_channel
4_532577615446332426.mp3
2.7M
💠 آداب لعن کردن و تأملی بر روز نهم ربیع الاوّل
▫️دو کار هست که خدا فرموده من انجام میدهم، شما هم انجام دهید: صلوات و لعن کردن.
▫️به توصیۀ علمای اخلاق بهتر است لعن کردن اشخاصی که خدا و اهل بیت علیهم السّلام آنها را به اسم لعن نکردهاند، به اسم نباشد و دارندۀ آن صفاتی که شخص را شایسته لعن میکند، لعن شود.
▫️راه خالص شدن و جدا کردن طینت سجّینی از طینت علّیینی، لعن کردن است.
▫️لعن یک نوع دعاست. یعنی خدایا او را از رحمت خود محروم کن. لعن، فحش و سبّ و هتاکی نیست.
▫️ادب هر ذکری را باید ادا کرد. ادب لعن کردن، در خلوت و با صدای آهسته گفتن است. هر چه آهستهتر گفته شود، درونیتر می شود. هر چه آهستهتر و درونیتر، مؤثرتر و سازندهتر.
▫️زیبندۀ مؤمن، فحاشی و بدگويی و بد دهنی کردن نیست.
▫️روز نهم ربیع الاوّل و تأملی بر آن ...
🔺استاد مهدی طیّب
🔺۹۰/۱۱/۰۶
🔊 شرح بیشتر در فایل صوتی به مدّت ۱۵ دقیقه:
ahlevela.ir/mp/adabe_laan.mp3
#لعن_و_تبری
@ahlevela_channel
🌸 ازدواج پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم با حضرت خدیجه سلام الله علیها - دهم ربیع الاوّل
🌷 پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم در بیست و پنج سالگی با خدیجه علیها السّلام ازدواج کردند، این بانوی بزرگ و عظیمی که با ایثاری که در حقّ پیغمبر کردند، حقّ عظیمی به گردن تک تک مسلمانان دارند؛ در شرایطی که از شخصیتهای برجسته و متموّل عرب بودند و همه ایشان را از ازدواج با این یتیم مکّه نهی میکردند؛ همهی فشارها و هجمههای تبلیغاتی را که زنان مشرک علیه ایشان راه انداخته بودند، متحمّل شدند و خودشان به رسولالله پیشنهاد ازدواج دادند. پیغمبر اکرم نیز پذیرفتند.
🌷 در شب این عروسی، خدیجه سلام الله علیها هنگامی که میخواهند وارد منزل شوند، به پیغمبر عرضه میدارند من وارد خانه نمیشوم، مگر اینکه پیش از آن، شما تمام ثروت و دارایی مرا به منزلهی هدیهی من بپذیری و اینگونه همهی هستی و دارایی خودشان را به پیغمبراکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم اهدا میکنند؛ که این ثروت انبوه در راه اسلام هزینه شد.
🌷 آنطور که تاریخ نقل کرده است؛ در همان عامالحزن که خدیجه از دنیا رفتند، مسلمانها به شدّت در تنگنای تحریمهایی قرار داشتند که مشرکین بر آنها تحمیل کرده بودند و این زن ثروتمند و برجستهی مکّه با گرسنگی و سختی، در شرایطی که از گرسنگی رنج میکشیدند و به خودشان میپیچیدند، از این عالم رحلت کردند.
🌷 به هرحال خدیجه سلام الله علیها نقش بسیار عظیمی در تاریخ اسلام دارند و پیغمبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم هم علاقهی فوقالعادهای به این همسر خودشان دارند. پیامبر تا زمانی که حضرت خدیجه زنده بودند، یعنی تا زمانی که به پنجاه سالگی رسیدند، همسر دیگری اختیار نکردند و با وجود خدیجه، زن دیگری برنگزیدند. همانطور که امیرالمؤمنین علیه السّلام تا زمانی که فاطمهی زهرا سلام الله علیها در حیات ظاهری بودند، همسر دیگری اختیار نکردند. این ویژگییی است که مختصّ این دو بانوی بزرگ است؛ که با وجود آنها همسر دیگری اختیار نشد.
🌷 بعدها که پیغمبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم همسران دیگری اختیار کردند، گاهی اوقات که به مناسبتی نامی از خدیجه علیها السّلام برده میشد؛ بعد از ده سال یا بیش از ده سال که از رحلت خدیجه گذشته بود، وقتی نام خدیجه برده میشد؛ بلافاصله اشک در چشمان پیامبر حلقه میزد و وقتی همسرانشان به ایشان میگفتند اکنون که خدیجه از دنیا رفته و خدا همسران جوانی نصیب شما کرده؛ پیغمبر صلّی الله علیه و آله و سلّم میفرمودند: شما را چه به خدیجه؟! اصلاً قابل مقایسه نیستید. خدیجه وقتی به همسری من درآمد که من در غربت و تنهایی بودم و اسلام هیچ حامییی نداشت. او همهی خطرات را به جان خرید و همهی دارایی و هستی خود را در راه اسلام ایثار کرد. شما روزی همسر من شدید، که من رهبر جامعهی اسلامی و فرمانروای سرزمین اسلامی بودم. اصلاً شما با خدیجه قابل مقایسه نیستید....
《 استاد مهدی طیّب
《 ۸۷/۰۶/۲۱
#مناسبات_ماه_ربیعالاول
@ahlevela_channel
هدایت شده از کانال اهل ولاء
🌿 مراقبه عصر جمعه و نسیم رحمت خدا
🔅 از حضرت امام موسی کاظم عليه السّلام روايت شده است:
🔅خدا را در روز جمعه هزار نسيم رحمت است كه هر بنده را آنچه خواهد از آن رحمتها عطا فرمايد.
🔅پس هر كه بعد از عصر روز جمعه صد مرتبه سوره قدر (اِنّا اَنْزَلْناهُ) را بخواند حقّ تعالی آن هزار رحمت را مضاعف گرداند و به او عطا فرمايد.
💫بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ ﴿١﴾ وَمَا أَدْرَاکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ ﴿٢﴾ لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ ﴿٣﴾ تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ ﴿٤﴾ سَلامٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ ﴿٥﴾ 💫
منبع: مفاتیحالجنان
#مراقبات_روز_جمعه
@ahlevela_channel
هدایت شده از کانال اهل ولاء
salavat-abolhasssan-zarrab-esfahani.mp3
3.7M
💠 صلوات ابوالحسن ضرّاب اصفهانی
✔️ هرگز این صلوات را در عصر جمعه ترک نکنید
☀️ صلواتى كه به ابوالحسن ضرّاب اصفهانى منسوب است و شيخ طوسى و سيّد ابن طاووس آن را در اعمال عصر روز جمعه آوردهاند.
▫️سيّد ابن طاووس فرموده:
☀️ اين صلوات مروی از مولای ما حضرت مهدی صَلَواتُ اللهِ عَلَيْهِ است و اگر ترک كردی تعقيب عصر روز جمعه را به جهت عذری، پس ترك مكن اين صلوات را هرگز، به جهت امری كه مُطَّلِع كرده ما را خداوند جَلَّ جَلالُه به آن.
⭐️ بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ سَيِّدِ الْمُرْسَلِينَ، وَ خَاتَمِ النَّبِيِّينَ، وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، الْمُنْتَجَبِ فِي الْمِيثَاقِ، الْمُصْطَفَى فِي الظِّلالِ، الْمُطَهَّرِ مِنْ كُلِّ آفَةٍ، الْبَرِيءِ مِنْ كُلِّ عَيْبٍ، الْمُؤَمَّلِ لِلنَّجَاةِ، الْمُرْتَجَى لِلشَّفَاعَةِ، الْمُفَوَّضِ إِلَيْهِ دِينُ اللّهِ، اَللّهُمَّ شَرِّفْ بُنْيَانَهُ، وَ عَظِّمْ بُرْهَانَهُ، وَ أَفْلِجْ حُجَّتَهُ، وَ ارْفَعْ دَرَجَتَهُ، وَ .....
🔸 متن کامل صلوات در مفاتیح الجنان قسمت اعمال روز جمعه
#مراقبات_روز_جمعه
@ahlevela_channel
کانال اهل ولاء
💠#حديث ۲٩٧٩ بنا به نقل، امام مهدي عليه السّلام فرمودند: ظهور انجام نمیشود، مگر به اجازۀ خداوند متعا
💠#حديث ۲٩٨٠
بنا به نقل، امام مهدى عليه السّلام فرمودند: خداوند بزرگ مخلوقات را بيهوده نيافريده و آنان را پوچ و بيهوده رها نكرده، بلكه آنان را با قدرت خود آفريد و براى آنان چشم و گوش و قلب و عقل قرار داد و سپس انبيائى كه بشارت دهنده و هشدار دهنده هستند به سوى آنان فرستاد كه آنان را به اطاعت از او فرمان مىدهند و از معصيت او نهى مىكنند و چيزهايى را كه در مورد پروردگارشان و دينشان نمىدانستند به آنان شناساندند.
🔅إنَّ الله تعالى لَمْ يَخْلُقِ الْخَلْقَ عَبَثاً ولا أهْمَلَهُمْ سُدىً، بَلْ خَلَقَهُمْ بِقُدْرَتِهِ وَ جَعَلَ لَهُمْ أسْماعاً وَ أبْصاراً وَ قُلُوباً وَ ألْباباً، ثُمَّ بَعَثَ اِلَيْهِمُ النَبيّينَ عليهم السلاممُبَشِّرِينَ وَ مُنْذِرينَ ،يأمُرُونَهُمْ بِطاعَتِهِ، وَ يَنهُونَهُمْ عَنْ مَعْصيَتِهِ، وَ يُعَرِّفُونَهُمْ ما جَهِلُوهُ مِنْ أمْرِ خالِقِهِمْ وَ دِينِهِمْ.
بحارالانوار، ج ٥٣، ص ١٩٤
@ahlevela_channel
✔️ تا قامتِ حجّت خدا را نبینی، قیامتشناس نخواهی شد و از قیامت سر در نمیآوری.
🔻عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی🔻
🔸تا قامتِ حجّت خدا را نبینی، قیامتشناس نخواهی شد و از قیامت سر در نمیآوری. حتّی یک روز قبل از قیامت هم که شده، حجّت خدا را ملاقات خواهی کرد.
🔸به بزرگی [مرحوم آیتالله محمّد جواد انصاری همدانی (ره)] گفتند: آیا امام زمان عجّل الله تعالی فرجه را میشود دید؟ ایشان فرمود: وقتی خدا را میشود دید، امام را که مخلوق خداست، چطور نمیشود دید؟
🔸ما میخواهیم چیزی ببینیم. چیز غیر از امام زمان علیه السّلام است. کسی که حضرت را دید و جمال حضرت را مشاهده کرد، دیگر نمیخواهد چیز ببیند.
🔺مصباح الهدی - تألیف استاد مهدی طیّب🔺
#امام_زمان_عجل_الله_تعالی_فرجه
@ahlevela_channel
05_nazariye_shi'e_dar_zamineye_hokoumat.mp3
19.91M
💎 نظریۀ شیعه در زمینۀ حکومت پس از پیامبر اسلام (ص) و نقد و بررسی ادلۀ آن
🔸وضع حکم، مقرّرات و صدور دستور؛ محدود کردن آزادیهای فردی و تصرّف در حقوق اشخاص است و این تصرف صرفاً به شرط مالکیت، مجاز و مشروع میشود. چون خدا خالق و مالک انسان است و بر او ولایت دارد؛ میتواند امر و نهی کند. امر و نهی و ولایت الهی، در قالب احکام شرع و دین مشخص شده است. برخی از احکام، احکام اجتماعی است؛ مثل احکام نظامی، احکام اقتصادی،... اجرا شدن این احکام مستلزم وجود حکومت در جامعه میباشد. پس لازمۀ اجرای احکام الهی تشکیل حکومت است
🔸شخصی که در رأس حکومت قرار میگیرد، چون خالق و مالک مردم نیست. تصرّف او در حقوق فردی اشخاص وقتی مشروع میشود که خدایی که حقّ ولایت بر مردم دارد به آن شخص اذن دهد
🔸ولایت خدا بالذّات و بالاصالة است و ولایت کسی که با اجازه حکمرانی میکند، ولایت بالتّبع و بالنیابة. میخواهیم بدانیم آن بشری که خدا بعد از رسول الله به او اذن حکومت داد چه کسی بود؟
☀️ شیعه به استناد عقل، آیات قرآن و احادیثی که خود اهل سنت نقل کردهاند معتقد است آن شخص علی بن ابیطالب (ع) است؛ به چند دلیل:
#امامت_و_ولایت
@ahlevela_channel
🌿 مراقبۀ روز دوازدهم ربیع الاوّل
🔅 این روز مطابق نظر مرحوم شیخ کلینی و مسعودی و همچنین نقل مشهور میان اهل سنّت، روز ولادت نبّی مکرّم اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم است.
🔅 مستحبّ است در این روز دو ركعت نماز خوانده شود بدین کیفیت:
▪️ركعت اوّل:
▫️ سوره «حمد» ۱ مرتبه
▫️سوره «کافرون» ۳ مرتبه
▪️رکعت دوّم:
▫️سوره «حمد» ۱ مرتبه
▫️سوره «توحيد» ۳ مرتبه
#مراقبات_ماه_ربیع_الاول
@ahlevela_channel
💠 نیابت خاصّه در عصر غيبت صغری - بخش دوّم
از رحلت امام عسکری علیه السّلام در سال دویست و شصت هجری قمری تا آغاز دوران غیبت کبرای امام عصر ارواحنافداه که با از دنیا رفتن علیّ بن محمّد سَمُری، چهارمین نایب خاص آن حضرت مقارن است؛ حدوداً هفتاد سال است. در این مدّت چهار نایب به ترتیب نمایندگی حضرت حجّت علیه السلام را بر عهده داشتند و حضرت مهدی علیه السلام در جایی مُختفی و پنهان بودند و جز نوّاب خاص کسی از محلّ اقامت آن حضرت خبر نداشت. لذا کسی نمیتوانست آن حضرت را ببیند. در این دوران نوّاب خاص رابط بین حضرت با مردم بودند.
اوّلینِ آنها چنانکه گفتیم عثمان بن سعید بود که پیش از آن نایب امام عسکری علیه السّلام نیز بود. ظاهراً او مدّتی نایب امام هادی علیه السّلام هم بوده است. لذا وقتی امام عسکری علیه السّلام از دنیا رفتند، پیرمرد بود.
امام زمان علیه السلام او را به نیابت خویش منصوب فرمودند. ولی چون پیر بود، از آن پس عمر زیادی نکرد. از روزی که نیابت امام عصر ارواحنافداه را عهده دار شد، سه سال بیشتر زنده نبود. وقتی او از دنیا رفت، امام زمان علیه السّلام نیابتشان را به پسر او، محمّد بن عثمان سپردند.
محمّد بن عثمان تا پایان عمرش، چهل سال نایب امام زمان علیه السّلام بود. وقتی او از دنیا رفت، امتحان عجیبی اتّفاق افتاد! به خدا پناه میبریم. خدا انسان را از لغزش و انحراف حفظ کند. در آن زمان افراد برجستهیی بین شیعه بودند که احتمال میرفت یکی از آنها بعد از محمّد بن عثمان نایب امام زمان علیه السّلام بشود؛ یکی از این افراد برجسته، فردی به نام شلمغانی بود. شلمغانی شخص کوچکی نبود؛ فقیه و عالم بزرگ شیعه بود.
امّا وقتی امام عصر ارواحنافداه نیابتشان را به حسین بن روح نوبختی که ایرانی تبار بود، سپردند؛ در اثر جاه طلبی و قدرت طلبی، این امر بر شلمغانی گران آمد و پس از مدّتی او یکی از دشمنان امام زمان علیه السّلام شد و کار به جایی رسید که در توقیعی که از ناحیۀ حضرت مهدی ارواحنافداه صادر شد، امام زمان علیه السّلام او را لعن کردند.
ببینید چقدر جاهطلبی و قدرتطلبی خطرناک است؛ خدا انسان را به خودش وانگذارد که از کجا به کجا میافتد! { نمونههایی از چنین لغزشها پیشتر نیز در بین اصحاب سرشناس و برجستۀ امامان قبل علیهم السّلام رخ داده بود که ماجرای تمرّد نایبان امام کاظم علیه السّلام از پذیرش امامت حضرت رضا علیه السلام و ایجاد فرقۀ منحرف واقفیّه توسّط آنان از جملۀ آنهاست.}
ادامه دارد....
📔 جانِ جهان
تألیف استاد مهدی طیّب
#جان_جهان
@ahlevela_channel
💠 نیابت خاصّه در عصر غيبت صغری - بخش سوّم
حسین بن روح مدّت بیست و پنج سال نیابت امام عصر ارواحنافداه را برعهده داشت و با رحلت او امام زمان علیه السّلام علی بن محمّد سَمُری را نایب خویش قرار دادند. او نیز پس از آن عمر زیادی نکرد و دو سال بیشتر زنده نبود.
در هفتۀ پایانی عمر او، توقیعی از جانب امام زمان علیه السّلام خطاب به او صادر شد و طیّ آن به او فرمودند ظرف چند روز آینده از دنیا خواهی رفت و با مرگ تو باب نیابت خاصّه مسدود میشود و تا ظهور کلّی، دیگر نایب خاصّی وجود نخواهد داشت و از این به بعد هر کس ادّعای مشاهده کرد، یعنی مدّعی شد مثل شما چهار نفر که نایب خاص من بودید و از مکانی که من در آن بودم باخبر بودید و هر وقت کاری داشتید، پیش من میآمدید؛ او هم چنین موقعیّتی دارد و هر وقت بخواهد میتواند پیش من بیاید و من را ببیند، او را تکذیب کنید؛ او دروغگوست و سخنِ گزافی میگوید.
از اين زمان عصر غيبت كبرای حضرت مهدی ارواحنافداه آغاز شد و آن حضرت نوّاب عام خویش را كه همان علما و فقهای صالح و وارستۀ شيعه هستند، مسؤول رسيدگی به امور شيعيان قرار دادند. اینگونه دوران نيابت عامّه فرا رسید.
چنانکه گفتیم دوران غیبت صغرای امام زمان علیه السّلام قریب هفتاد سال است. بعضی از علمای شیعه پنج سالِ دوران زندگی امام زمان علیه السّلام در عصر پدر بزرگوارشان امام عسکری علیه السّلام را نیز جزء غیبت صغریٰ تلقّی کردهاند؛ چون در آن دوران امام عسکری علیه السّلام آن حضرت را به همه نشان نمیدادند؛ زیرا جان ایشان را خطر تهدید میکرد و حکومت با توّجه به خبرهایی که از طریق احادیث شنیده بود، که دوازدهمین امام شیعه ریشۀ حکومتهای جور را برمیکَند؛ به شدّت در پی از بین بردن دوازدهمین امام بود؛ لذا امام عسکری حضرت مهدی علیه السّلام را فقط به برجستگان از شیعه که مورد اعتماد خاصّ آن حضرت بودند، نشان میدادند.
بر این اساس بعضی از علمای شیعه قائلند آن پنج سال نیز جزء دوران غیبت صغری بهشمار میآید؛ لذا دوران غیبت صغری را هفتاد و پنج سال میدانند.
📔 جانِ جهان
تألیف استاد مهدی طیّب
#جان_جهان
@ahlevela_channel
کانال اهل ولاء
💠#حديث ۲٩٨٠ بنا به نقل، امام مهدى عليه السّلام فرمودند: خداوند بزرگ مخلوقات را بيهوده نيافريده و آنا
💠#حديث ۲٩٨١
بنا به نقل، امام مهدي عليه السّلام فرمودند: من برای اهل زمین امن و امانم همان گونه که ستارگان آسمان امن و امان اهل آسمانند.
🔅اِنّی اَمانٌ لِأَهلِ اِلأرضِ كما أَنَّ النُّجومَ اَمانٌ لِأَهلِ السّماء.
بحارالانوار، ج ٧٨، ص ٣٨
@ahlevela_channel
🎋🌺🍃🎉🌺🍃
🌺🍃🎉🌺
🍃🌺
🎉
🌸 پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمود: آفرین بر قومی که جهاد اصغرشان تمام شد و جهاد اکبرشان باقی مانده است. جهاد اکبر یعنی جهاد با سلاح اخلاق. جهاد اصغر دورهاش طی شد، با اخلاق باید کُرهی زمین را تسخیر کنیم.
🌸 جهاد اکبر مال اخلاقیات است؛ عفّت داشتن، زیاد حرف نزدن، غیبت نکردن و ... جهاد اکبر است.
🌸 اسلام برای اخلاق آمد. پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم رسالت خود را تکمیل کرامتهای اخلاقی معرّفی میکند.
🌱 عارف بالله حاج اسماعیل دولابی
📙 مصباح الهدی
تألیف استاد مهدی طیّب
@ahlevela_channel
May 11
💠 ورود پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم به قُبا - دوازدهم ربیع الاوّل
🍃 پنجاه و سه سال بعد از عامالفیل، پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم در حالی که پنجاه و سه ساله بودند، در جریان هجرت از مکّه به مدینه، روز دوازدهم ماه ربیع الاوّل سال یکم هجری قمری وارد قُبا شدند. قُبا در بیرون مدینه قرار داشت.
🍃 پیغمبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم، امیرالمؤمنین علی علیه السّلام را در بستر به جای خود خوابانده بودند و بعد هم به ایشان مأموریت داده بودند که اماناتی را که از مردم نزد من است به آنها برگردان و بعد فواطم را همراه خودت بیاور.
🍃 فواطم یعنی فاطمه زهرا سلام الله علیها و فاطمه بِنتِ اَسَد مادر حضرت امیرالمؤمنین علیه السّلام و همینطور فاطمهای که دختر عمویشان بود؛ این سه فاطمه را بعد از اینکه اماناتی که مردم نزد من داشتند را به آنها برگرداندی، به همراه خودت به مدینه بیاور.
🍃 امیرالمؤمنین عليه السّلام سه روز در مکّه ماندند برای اینکه این مأموریت را انجام دهند و بعد همراه با فواطم علیهم السّلام حرکت کردند. دشمنان آمدند جلوی حضرت را بگیرند. حضرت دست به اسلحه بردند و فرمودند: اگر میخواهید همۀ شما را از پای در آورم جلوی مرا بگیرید و آنها هم محاسبه کردند دیدند زورشان به امیرالمؤمنین علیه السّلام نمیرسد؛ لذا از درِ سازش در آمدند و از جلوگیری از حرکت ایشان منصرف شدند.
🍃 امیرالمؤمنین علیه السّلام در مسیری که پیغمبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم طی کرده بودند حرکت کردند. پیغمبر دوازدهم ربیع الاوّل وارد قُبا شده بودند و امیرالمؤمنین علیه السّلام به همراه فواطم علیهم السّلام، سه روز بعد که روز پانزدهم ماه ربیع الاوّل است به قُبا آمدند.
🍃 امیرالمؤمنین علیه السّلام حالشان به شدّت وخیم بود. نقل شده است پاهای ایشان از این پیاده رویِ به شدّت طولانی و زمینهای پر از خار و خاشاک و سنگ و ریگهایی که زیر آفتاب داغ تفتیده شده بودند، به شدّت زخم شده بود.
🍃 وقتی خبرِ رسیدن امیرالمؤمنین علی علیه السّلام را به پیامبر دادند، پیامبر بسیار شادمان شدند و منتظر بودند حضرت امیر خدمت ایشان بیایند.
🍃 به پیغمبر عرض کردند: امیرالمؤمنین حالشان به گونهای نیست که خدمت شما بیایند. لذا پیغمبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم نزد امیرالمؤمنین علیه السّلام آمدند و وقتی چشمشان به پاهای وَرَم کردۀ امیرالمؤمنین علیه السّلام و تاوَلهای به شدّت مجروح پای ایشان افتاد، اشک از چشمهای رسول الله جاری شد و امیرالمؤمنین علیه السّلام را در آغوش فشردند و در آن روز که روز نیمۀ ماه ربیع الاوّل میشود به اتّفاق امیرالمؤمنین علیه السّلام وارد شهر مدینه شدند...
🔺 استاد مهدی طیّب
🔺 ۸۷/۱۲/۱۵
#مناسبات_ماه_ربیع_الاول
@ahlevela_channel
07_pasokh_be_chand_porseshe_asasi.mp3
6.2M
💎 پاسخ به چند پرسش اساسی در زمینۀ حکومت خلفا
🔻 اگر در مورد خلیفه بودن علی بن ابیطالب علیه السّلام بعد از رسول الله صلّی الله علیه و آله و سلّم، این همه نص وجود داشت؛ چطور ممکن بود که این اتّفّاق بیفتد و حکومت را بتوانند از دست علی علیه السّلام دربیاورند؟ چطور مردم سکوت کردند؟
▫️آشنایی با ترکیب جمعیتی شهر مدینه
▫️وجود تعصّبات قبیلهای و قومی
▫️کینۀ شدید بسیاری از مردم مدینه از علی بن ابیطالب علیه السّلام به عنوان سردار شجاع سپاه
▫️سطحی بودن مسلمانی بسیاری از مردم مدینه ...
🔻 آیا علی علیه السّلام در برابر غصب خلافت خودش اعتراض کرد یا نه؟
🔻 آیا دیگر صحابه غیر از حضرت علی علیه السّلام هم کسی اعتراض کرد؟
▫️توصیه به مطالعۀ خطبۀ سوّم نهجالبلاغه (شقشقیه)...
🔻 اگر حضرت علی علیه السّلام حکومت ابوبکر و عمر و عثمان را نامشروع میدانستند، چرا در مواردی به آنها مشاوره داده و آنها را راهنمایی میکردند؟ .....
#امامت_و_ولایت
@ahlevela_channel
کانال اهل ولاء
💠#حديث ۲٩٨١ بنا به نقل، امام مهدي عليه السّلام فرمودند: من برای اهل زمین امن و امانم همان گونه که ست
💠#حديث ۲٩٨٢
بنا به نقل، پيامبر اكرم صلّی الله عليه و آله و سلّم فرمودند: نماز نور مؤمن است.
🔅الصلاه نُورُ المُؤمِن.
نهج الفصاحه، ص ۳۹۶
@ahlevela_channel
🎋🌺🍃🎉🌺🍃
🌺🍃🎉🌺
🍃🌺
🎉
🌸 پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم بارها فرمود: آه، آه، شَوقاً اِلىٰ اِخوانى: چقدر من مشتاق دیدار برادرانم هستم.
🍂 اطرافیان سؤال میکردند؛ امّا نَحنُ اِخوانُکَ؟ مگر ما برادران شما نیستیم؟
🍂 حضرت صلّی الله علیه و آله و سلّم میفرمود: نه، شما اصحاب من هستید، لکن برادران من کسانی هستند که در آخرالزّمان خواهند آمد و بدون اینکه مرا دیده باشند، به من ایمان میآورند
🌱 عارف بالله حاج اسماعیل دولابی
📙 مصباح الهدی
تألیف استاد مهدی طیّب
@ahlevela_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 در قبول شدن عملت شک نکن - ۱
☀️ عمل خیری که خداوند توفیق انجامش را به تو داد، در قبول شدنش شک نکن. اگر خدا نمیخواست قبول کند، توفیق انجامش را نمیداد. کارهایت را باید خودت قبول کنی و تا خودت قبول نکنی، مقبول واقع نمیشود.
🎤 استاد مهدی طیّب
🔗 لینک فایل در سایت آپارات:
aparat.com/v/aTf3D
#شرح_مصباحالهدی
@ahlevela_channel
💠 جلسۀ هفتگی آقایان اهلولاء در روز سهشنبه ۲۹ شهریور ماه ١٤٠١ در مهدیّۀ اهلولاء با حضور استاد مهدی طیّب برگزار شد.
@ahlevela_channel
💠 جلسۀ هفتگی آقایان اهلولاء در روز سهشنبه ۲۹ شهریور ماه ١٤٠١ در مهدیّۀ اهلولاء با حضور استاد مهدی طیّب برگزار شد - بخش اوّل
▫️در آغاز جلسه، استاد به مناسبت ایّام نکاتی دربارۀ زیارت اربعین بیان داشتند و از جمله فرمودند:
⚪️ هفتۀ گذشته تعداد قابلتوجّهی از عزیزان به عتبات و به زیارت اربعین اباعبداللهالحسین علیهالسّلام مشرّف بودند. قطعاً زیارات همۀ آنها مقبول درگاه الهی است.
⚪️ اساساً وقتی خدای متعال اذن و امکان به انجام عمل صالحی میدهد، قبلاً آن عمل را پذیرفته است. لذا کسی شک نکند که زیارت ما قبول شد یا نشد. خدا اوّل زیارت را قبول میکند، بعد شوق و توفیق انجامش را عنایت میکند؛ پس تردید نکنیم. هر عمل خیر و صالحی پیش آمد و موفّق به انجامش شدیم، در مقبولیّت آن شک نکنیم که اگر شک کردیم، همان شکّ ما به مقبولیّت عمل لطمه میزند.
⚪️ خدای متعال اگر بنا داشت عملی را قبول نکند، از اوّل امکان انجامش را نمیداد. خدا بنا نداشت با این دو رکعت نمازی که خواندم، مرا اذیّت کند و به کار و زحمتی وادارد که قبلاً تصمیم گرفته قبول نکند. یقین کنیم که خدای متعال اگر امکان و توفیق عملی را عنایت کرد، پیش از آن، قبولی عمل را منجّز و مسلّم کرده است. شک نکنیم! شک موجب محرومیّت است. یقین داشته باشیم، تا آن یقین، ما را از مواهب عمل صالحی که موفّق شدیم، متمتّع کند.
⚪️ بنابراین قطعاً زیارات همۀ عزیزان مقبول درگاه حضرت اباعبداللهالحسین علیهالسّلام است. مگر ممکن است کسی شوق دیدار حضرت اباعبدالله علیهالسّلام در وجودش شعلهور شود و قرار و آرام را از او سلب کند و او را از کار و زندگی و خانواده جدا کند و این راه دشوار را، در این هوای گرم، با این مسیر طولانی پیادهروی بین نجف تا کربلاء و در این ازدحام جمعیّت طی کند، آنگاه خدای متعال نپذیرد؟! به خودتان تلقین کنید و بباورانید که خدا اوّل قبول کرد و سپس توفیق انجام آن را داد.
⚪️ روایت شده که در دوران جوانی امام کاظم علیهالسّلام، حضرت در مسجدالحرام تشریف داشتند و یک عدّه از صوفیّۀ آن دوران هم کنار مسجدالحرام نشسته بودند و خوشحال از اینکه بر اعمال عمره یا حجّ موفّق شدهاند؛ یکی از آنها میگفت: عجب هوای خوبی بود! گرما اذیّتمان نکرد. دیگری گفت: چه خلوت و راحت بود! برای انجام اعمال مشکل نداشتیم. هرکس جنبۀ مثبتی از طواف و نماز و سعی و ... را بیان کرد. نفر آخر گفت: همۀ اینها درست؛ امّا به شرطی که خدا قبول کند! امام کاظم علیهالسّلام در حال عبور بودند و این حرف را شنیدند. همانطور که از کنارشان رد میشدند، فرمودند: اگر نمیخواست قبول کند، توفیق عملش را نمیداد! شما اینهمه میگویید خدا همهچیز را آماده کرد، هوا مساعد بود، مَطاف خلوت بود، اعمال را خوب توانستیم انجام دهیم، بعد تردید میکنید که اگر خدا قبول کند؟!
⚪️ بنابراین، یقیناً زیارات عزیزان مقبول درگاه الهی و مورد پذیرش اباعبدالله الحسین و حضرت امیر و چهار امام کاظمین و عسکریین علیهمالسّلام بوده و خوشا به سعادت عزیزانی که موفّق شدند.
⚪️ این تشرّف بسیار عظیم است. بارها عرض کردهام که عظمت این زیارت اصلاً قابلتصوّر نیست! فرمودند: زیارت اباعبدالله علیهالسّلام، زیارت خود خداست! کَمَنْ زارَ اللّهَ فِی عَرْشِهِ! فرمودند: کسی که موفّق شود با معرفت یا در عرفه حضرت اباعبدالله علیهالسّلام را زیارت کند، یُخالِطُهُ اللهُ بِنَفْسِهِ! فقط خدا میداند این عبارت چه معنایی دارد!
⚪️ همین زیارت ظاهری خیلی عظیم است. منتها بارها و بارها خدمتتان عرض کردهام که ظاهر پلی است بهسوی باطن! مجاز پلی است بهسوی حقیقت! اَلْمَجَازُ قَنْطَرَةُ الْحَقِیقَة. این نماز و روزۀ ظاهری، این حجّ و زیارت ظاهری، همه مجاز است. اینها مقصد نیست؛ معبر است. باید از اینها عبور کرد و به مقصد رسید. باید از زیارت و حجّ ظاهری و از نماز و روزۀ ظاهری عبور کرد و به حقیقت نماز و روزه، به حقیقت حجّ و زیارت راه پیدا کرد. نکند سالیان سال، در مجاز درجا بزنیم!
ادامه دارد….
#جلسات_هفتگی
@ahlevela_channel
@OstadMahdiTayyeb
eitaa.com/ahlevela_channel
instagram.com/ahlevela
💠 جلسۀ هفتگی آقایان اهلولاء در روز سهشنبه ۲۹ شهریور ماه ١٤٠١ در مهدیّۀ اهلولاء با حضور استاد مهدی طیّب برگزار شد - بخش دوّم
▫️دنیا پلی است بر گذر راه آخرت
▫️اهل تمیز خانه نگیرند بر پلی
⚪️ مبادا کسی در پل توقّف کند؛ اگرچه پل بسیار ارزشمند است. اگر پل نبود نمیتوانستید از اینطرف رودخانه به آنطرف بروید. اینطرف رودخانه، دنیاست؛ آنطرف آخرت است و نام این پل برزخ است.
⚪️ دوست اهلبیت علیهمالسّلام با اعمالی که در این دنیا انجام میدهد، برزخش را طی میکند و اگر اهل کمال باشد به بالاتر از اینها هم راه پیدا میکند؛ برزخش تمام میشود و همینجا سر از قیامت درمیآورد. امّا حدّاقل این است که دارد برزخ را طی میکند و تا برزخ طی نشود، انسان به قیامت نمیرسد. لذا همین نماز و روزۀ ما برزخ است؛ حجّ و زیارت ما برزخ است.
⚪️ برزخ جای توقّف نیست. جای عبور است. مقصد قیامت است. مقصد آخرت است. اهل دنیا غرق دنیایند؛ غرق پول و مقام و شهرت، غرق شهوت و لذّت و این جنبههای ظاهریند و اینطرفِ پل و رودخانه مقیم شدهاند. امّا دوست اهلبیت علیهمالسّلام از دنیا راه افتاده و خودش را از خانه و کاشانه، پول و مقام و همۀ لذایذ دنیا کنده و روی پل است. وقتی روزه میگیرد، روی پل است؛ نماز میخواند، روی پل است؛ حج و زیارت میرود، روی پل است. بدانیم که پل محلّ اقامت نیست.
⚪️ نکند ما یک عمر روی پل و مقیم پل باشیم. به همین ظاهر نماز و روزه، ظاهر حج و زیارت بسنده کرده باشیم و فقط اینها را تکرار کنیم. این یعنی توقّف روی پل! بدانیم که این پل باید ما را به آنسو برساند. از پل زیارت مرقد اباعبدالله علیهالسّلام باید به زیارت خود اباعبدالله علیهالسّلام نائل شویم. از پل زیارت بیتالله باید به زیارت خود الله نائل شویم.
⚪️ مبادا یک عمر دچار این تکرار باشیم. گرچه این حقیقت اصلاً به این معنا نیست که انسان نماز، روزه، حج، زیارت و امثال این اعمال را کوچک بشمارد! خیر! عظمت این اعمال فوق تصوّر است. خصوصاً آنچه در رابطه با اباعبدالله الحسین علیهالسّلام است که اصلاً ویژگی متفاوتی نسبت به همۀ اعمال صالح، چه واجب و چه مستحب دارد. امّا در عین حال بدانیم که عمل ظاهری مقصد نیست؛ معبر است. چنان دلخوشِ این ظاهر، این پل، این رقیقه یا نازله نباشیم که از حقیقت باز بمانیم.
⚪️ قرآن فرمود: وَ إِنْ مِنْ شَیْءٍ إِلّا عِنْدَنا خَزائِنُهُ وَ ما نُنَزِّلُهُ إِلّا بِقَدَرٍ مَعْلُومٍ. این اعمال، تنزیلیافتۀ حقایقی نزد حقّ متعال است. امیدواریم خدا عنایت کند از این ظاهر به باطن، از شهادة به غیب و از رقیقه به حقیقت نائل شویم.
⚪️ حقیقت اربعین اباعبدالله بازگشت به اباعبدالله علیهالسّلام است. نقطۀ مقابل سیر از کربلا تا شام، برگشت از شام به کربلاست. امیدواریم خدای متعال حقیقت اربعین را که در یک چهلّه محقّق شده، در درون ما هم ایجاد کند تا به امام حسین علیهالسّلام برگشته باشیم. قرآن فرمود: لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فِی أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ، ثُمَّ رَدَدْناهُ أَسْفَلَ سافِلِينَ. حال اگر کسی از اسفل سافلین دوباره به احسن تقویم برگردد، توفیق بزرگی است و خوشا به سعادتش. اربعین یعنی این! اربعین یعنی برگشتن به حقیقت ولایت و حقیقت توحید!
⚪️ حقیقت اربعین بسیار بزرگ است. سایۀ این حقیقت است که چنین موجی در عالم خاک ایجاد کرده و چنین شوری در جانها افکنده است! چه اتّفاقاتی در عالم بالا افتاده که سایهاش میلیونها نفر را اینطور به کربلای معلاّ راهی کرده است! امیدوارم خداوند به ما راه دهد و بتوانیم عبور کنیم و آن حقیقتی را ببینیم که سایه و نازلهاش اینچنین است.
⚪️ به هرحال توفیق تشرّف را به همۀ عزیزانی که موفّق شدند، تبریک میگویم و ما هم انشاءالله در رفتنشان شریک بودهایم. بیشک همۀ دوستانی که در ظاهر موفّق به رفتن نشدند، شریکند. چون این شوق و میل و علاقه در وجودشان بود و از توفیق دوستانشان خوشحال بودند، بیشک همراه آنها بودند. بارها گفتهام که اگر یک نفر از این جمع موفّق به عملی شود، دیگرانی که خشنود و راضی هستند، در آن عمل شریکند. لذا همۀ ما در این موفّقیّتی که نصیب دوستانمان شد انشاءالله شریک هستیم.
#جلسات_هفتگی
@ahlevela_channel
@OstadMahdiTayyeb
eitaa.com/ahlevela_channel
instagram.com/ahlevela