eitaa logo
مدرسه علميه الهادی علیه السلام
496 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
95 فایل
🔹مرکز هدایت علمی تربیتی الهادی علیه السلام قم حرم اهل بیت علیهم السلام 📱 ارتباط با ادمین: @amin114 فهرست مطالب کانال: https://eitaa.com/alhadihawzahqom/2489
مشاهده در ایتا
دانلود
روضه خانگی - حضرت حر(ع) - 1168.mp3
11.03M
🎙من آن عبد خطاکارم الهي... 🔻مناجات با 🔻 حضرت حر عليه السلام 👤حاج 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیه السلام
22.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈 وقتی امام حسین(علیه السلام) پیامبر را دلداری می دهد! 👈 حسین من! هیچ روزی مثل روز تو نیست... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیه السلام
🔻باطل سبک و شیرین است چون.. حفظه الله: 🍀و الْبَاطِلُ خَفِیفٌ حُلْوٌ باطل سبک است و شیرین چون مطابق با هوا و هوس است. و اکثر انسان ها اینجور هستند که هوا و هوس در آن ها شکوفاست و مطابق هوا و هوس مواجه می شوند با امور مختلف لذا باطل برای آن ها، سبک و شیرین است. شیرینی دارد. با توجه به این واقعیت تلخ، تعبیر کرده اند به واقعیت. ما یک حقیقت داریم و یک واقعیت داریم. در مباحث هستی شناسانه، حقیقت عین واقعیت است . کاملا منطبق است. حقیقت و واقعیت. هر آنچه که حقیقت است واقعیت دارد و هر آنچه واقع است، حق است و حقیقت دارد. در مباحث تکوینی و هستی شناسانه 🔹 اما در مباحثی که مربوط می شود به ارزش ها، باید ها و نباید ها، در اینجا، واقعیت، همیشه عین حقیقت نیست. اینجور نیست که همیشه آنچه که حقیقت است، تحقق پیدا کرده باشد و واقعیت داشته باشد و آنچه که واقع هست حق باشد. مثال بزنم مثلا شما تبلیغ می روید و وارد شهری می شوید. حق مطلب این است که همه افراد، متدین باشند. نمازخوان باشند اما شما مواجه می شوید با اینکه نود درصد مردم نماز نمی خوانند. بین حقیقت و واقعیت یک فاصله ای هست. یک فاصله نود درصدی. شکاف است. یا حق مطلب این است که همه پاک باشند و معتاد نباشند. اما مواجه می شوید می بینید اکثریت قریب به اتفاق جامعه معتاد هستند. نباید باشند ولی هستند. اینجا شکاف بین واقعیت و حقیقت را مشاهده می کنیم. ▪️ بهترین تبلیغ این است که انسان، با توجه به واقعیت ها، گام بردارد برای رسیدن به این حقیقت. که گاهی موقع تعبیر می شود از آن به آرمان ها. دیگر خیلی خیلی بزرگ و فراگیر و ماندگار باشد تعبیر می شود به آرمان ها. به سمت آرمان ها پیش برویم. 📚برگرفته از سلسله جلسات شرح وصیت نامه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به ابوذر، در تاریخ شنبه 1400/11/16 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
✨باکی از شهادت نداریم 🎙 رحمه الله: 🔳حضرت سیدالشهدا علیه‏‌السلام با اختیار خود آن همه مصائب و شهادت و اسارت اهل و عیال خود را تحمل نمود؛ زیرا پیوسته و حتی در روز عاشورا بر آن حضرت عرضه می‏‌شد که یا نصر و پیروزی را انتخاب کنند و یا لقاءالله‏ و معاهده و پیمانی را که با خدا بسته است، ولی ایشان با اختیار خود آن مقامات عالیه را انتخاب کردند. خدا می‏‌داند که آنها چه می‏‌دیدند! حضرت قاسم علیه‏‌السلام راجع به مرگ می‏‌گوید: «اَحْلی مِنَ الْعَسَلِ؛ شیرین‏‌تر از عسل است».[1] آیا این تعبیر شوخی است؟! ▪️ما نمی‏‌توانیم درجات و مقامات آنها را تعقل و درک کنیم که چه خبر بوده و چه درک می‏‌کردند و چه می‏‌دیدند، همین‌قدر نقل شده که امام حسین علیه‏السلام مقامات اخروی آنها را به آنان نشان داد. 🔘اینکه نقل شده عابس در روز عاشورا در میدان جنگ در برابر دشمن لخت شد و زره را از تن درآورد،[2] یک کار عادی و آسان نبود، خواست به دشمن بفهماند که ما از روی عقیده و مرام، راه شهادت را اختیار و انتخاب کرده‏‌ایم، نه از روی ناچاری و اجبار و تهدید و اکراه و یا به‌جهت شرم و حیا، بلکه این مرام ماست، و شجاعانه و عاشقانه و داوطلبانه می‏‌جنگیم و کشته می‏‌شویم و باکی از شهادت نداریم، و طرف مقابل عمر سعد بی‌چاره و دربند و اسیر مُلک «ری» است.[3] 🏴حضرت ابوالفضل علیه‏السلام نیز با آن فداکاری‏‌هایش می‏‌خواست به آنان بفهماند که محبت خدا و محبت دوستان خدا چیز دیگری است که تحمل هرگونه دشواری و ناگواری و سختی در راه رسیدن به آن، سهل و آسان و شیرین است. [1]. کلمات الامام الحسین علیه‏السلام ، ص۴۰۲؛ به نقل از قاسم‌بن‌حسن علیهماالسلام. [2]. بحارالانوار، ج۴۵، ص۲۹؛ «القی دِرعُهُ و مِغفَرَه؛ کلاه‌خود و زره خویش را به کنار انداخت». [3]. ر.ک: بحارالانوار، ج۴۴، ص۳۰۵؛ ج۴۵، ص۹؛ کشف‌الغمة، ج۲، ص۴۷؛ مثیرالأحزان، ص۵۰. 📚در محضر بهجت، ج۳، ص۱۲۱ 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیه السلام
⚪️🔘⚪️🔘 🔘⚪️🔘 ⚪️🔘 🔘 🔳امام حسین «علیه السّلام : یَا ابنَ آدَمَ! اُذکُر مَصرَعَکَ وَ فی قَبرِکَ مَضجَعَکَ وَ مَوقِفَکَ بَینَ یَدَیِ اللهِ، تَشهَدُ جَوارِحُکَ عَلَیکَ؛ ◾️ای فرزند آدم! یاد کن مرگ خویش را، و خوابیدن خود را در قبرت، و ایستادن خود در برابر خدا را، در حالی که اعضایت علیه تو شهادت می دهند. 📚ارشادالقلوب، ج 1، ص 29 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیه السلام
4_6001428214394654114.mp3
8.66M
▪️سوز هميشه جگرم باش يا حسين 🎤 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیه السلام
⭕️موضوع آیات این هفته به مناسبت ایام محرّم حسینی : 💥عبرت های عاشورا در کلام الهی💥 👌جهت ارتقاء فعالیت های کانال، پیشنهادات و انتقادات خودتون رو به ما برسونید🙏🌿 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
🔷عبرت های عاشورا 1⃣ظلم ستیزی 🤔تا حالا به این چند آیه سوره الرحمن توجّه داشتی؟ 🌞خورشید 🌙ماه ⭐️ستارگان 🌫آسمان 👌همه با نظم مشخصی در کارند 🤔چرااااااا⁉️ 🔰تا تو به عدالت رفتار کنی 🌻🌻 🔰و در حق کسی ظلم نکنی 📚الرحمن/۵تا٩ 🔰در مکتب امام حسین: 🌼 نه ظالم باشی 🌼نه مظلوم بشی ✍ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
10.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈 قیمت باور نکردنی زائران امام حسین(علیه السلام) 🎙 حفظه الله 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیه السلام
🔻... ناراحتی و حزن طولانی به دنبال دارد حفظه الله: 🔘 به هر صورت، با توجه به این واقعیت تلخ، وَ رُبَّ شَهْوَةِ سَاعَةٍ تُورِثُ حُزْناً طَوِیلًا چه بسا یک لذت و شهوت کوتاه دنیایی که حزن طولانی به دنبال دارد. البته کل دنیا واقعا ساعه به حساب می آید به یک معنا، حالا بعید است که افراد اینجور باشند و امور برایشان مهیا باشد که تمام این لحظات دنیایی شان همه اش مشغول به لذت و شهوت باشد. پاره ای از زمانی که در دنیا زندگی می کنند، می تواند مطابق میلشان باشد و همراه با لذت و شهوت باشد. 🔻و رُبَّ شَهْوَةِ سَاعَةٍ تُورِثُ حُزْناً طَوِیلًا. حزن طویل آخرتی. این یک معنا. در دنیا یک لذتی می برد و در آخرت حزن طویل. البته می توانیم این را اینجور هم معنا کنیم که یک شهوت محدود و مختصر در این دنیا، حزن طویلش هم در همین دنیا تصور شود. جامع می توانیم در نظر بگیریم. ▪️شهوت رانی کوتاه که یک حزن طویلی به دنبال دارد.این حزن طویل می تواند در این دنیا باشد و هم در آخرت. وصل بشود به آخرت. اگر جبران نکند اگر توبه نکند و اگر تدارک نبیند وصل می شود به حزن ابدی آخرت. البته طبیعتا آنجا دیگر حزن طویل را چه جوری آدم باید توصیفش بکند. حسرت و غمی که در جهنم می خواهد داشته باشد. از تصور خارج است. ولی به نظرم اینجور معنا بکنیم بهتر است که چه بسیار لذت و شهوت محدودی که حزن طویلی را به دنبال دارد. حزن طویل مربوط به همین دنیا باشد که خلاصه امکان تدارک هم باشد چون این جمله برای این گفته می شود که انسان متنبه بشود و تدارک ببیند. 📚برگرفته از سلسله جلسات شرح وصیت نامه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به ابوذر، در تاریخ شنبه 1400/11/16 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله