eitaa logo
کانال | علی محمدی هوشیار
3هزار دنبال‌کننده
127 عکس
89 ویدیو
12 فایل
🎫دانش آموخته سطح چهار فقه و اصول حوزه علمیه ▪️عضو هیئت علمی ▪️عضو گروه جریان شناسی مهدویت ٫ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✍️پاسخگوی سوالات: @hoshyar_ali 🙌تبادل: @admin_ostad_hoshyar درباره مباحث مهدویت درباره مسائل اجتماعی درباره فرقه های انحرافی
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال | علی محمدی هوشیار
دَیّاران؛ داستان سرایی جدید علی یعقوبی ✍علی محمدی هوشیار یکی از تلاش های یعقوبی در چند سال اخیر، ای
داستان سازی های یعقوبی و تصویر سازی های مریدان یعقوبی در کانال ها و فضای مجازی... این تصویر در یکی از ده ها کانالی منتشر شده که ادمین آن جزو مروجین اندیشه های علی یعقوبی است
تصویر سازی توهمات و ذهن ساخته های یعقوبی و انتشار در کانال ها...
🕹پروژه جن هراسی علی یعقوبی 🎥از فیلم ملک سلیمان تا نماهنگ سازی ها و تصویرسازی ها ✍علی محمدی هوشیار شایعه تاثیر گذاری صد درصدی جن ها در تمامی امور زندگی مردم، می‌تواند به تاثیرات روانی و اجتماعی متعددی منجر شود که به برخی موارد اشاره میکنم: 🗣ابتدا باید دانست؛ اعتقاد به رفت و آمد بی ضابطه در زندگی مردم و نقش آنان در تمام مشکلات، منجر به ایجاد اضطراب، ترس‌های غیرمنطقی و خواب در افراد می شود. از طرفی ممکن است برخی افراد، مشکلات و چالش‌های واقعی زندگی خود را به جن‌ها نسبت دهند و از با علل واقعی مسائل اجتناب کنند و در فضای تخیلات نابود شوند. از سویی دیگر؛ باور به جن‌ها می‌تواند به تقویت و عقاید غیرعلمی منجر شده و موجب شود افراد از استفاده از منابع علمی و راه های معنوی پرهیز کنند. ⛑ترویج باور به نقش مستقیم این موجودات خیالی در پیدایش مشکلات جهان اسلام نیز مسأله دیگری است که می‌تواند جبهه را گرفتار تصمیم سازی های غیر معقول نماید. نکته مهم و قابل تأمل اینکه؛ این باورها می‌تواند افرادی که به دنبال راه‌حل‌های یا محفاظت از خود هستند را به سوی مدعیان سوق دهد. 💰توجه داشته باشید که ترس سازی و دارو سازی، شایع ترین روش فرقه های انحرافی است و این با تولید موجودی خیالی به نام دیّاران و ابراز توانمندی خود برای مقابله با این موجودات، زمینه جذب منافع و منابع اقتصادی قابل توجهی از طریق قراردادهای مقابله کننده را می تواند فراهم کند. و البته این شکار بزرگ می‌تواند برای خیلی از ریز خوارها(جن گیرها و برخی دعانویس ها) نیز منافع زیادی داشته باشد. ➖➖➖➖➖ با ما همراه باشید و برای روشنگری بیشتر، مطالب را به اشتراک بگذارید. @ali_m_hoshyar
حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی؛ پاتوق ترویج اندیشه های علی یعقوبی... حاکمیت پنهان غرب، از جمله اختراعات ذهنی یعقوبی است. طبق دیدگاه یعقوبی؛ جن ها دارای حاکمیتی پنهان هستند و جهان غرب نیز از آن بهرمند است. او بر این باور است که تمامی جنگ ها و مقابله های انسانی، تقابلی سطحی است و بازی گردان اصلی این حاکمیت، و‌ جن ها هستند. آقای شهریار بحرانی؛ کارگردان فیلم ملک سلیمان، که فیلم خود را بر اساس اندیشه های یعقوبی تولید کرد، اینبار مدرس هفتگی اندیشه های یعقوبی در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی شده است! ترویج این مباحث، آنهم در یک نهاد وابسته به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، چه معنایی می تواند داشته باشد؟! آسیب های ترویج چنین باورهایی را در مطالب پیشین تبیین کرده ایم👇 https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/4068 ➖➖➖➖➖ با ما همراه باشید و برای روشنگری بیشتر، مطالب را به اشتراک بگذارید. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخشی از باور نواخباری ها: این جماعت؛ شهادت ثالثه را در تشهد نماز و اذان واجب می دانند. نواخباری ها؛ فرزند نامشروع اخباریگری و نصیریه(غُلات) هستند. @ali_m_hoshyar
مطالعات اخیر من کلاً درباره «اخباریگری و غُلات» و فرزند نامشروع این دو: «نواخباریگری» است. چند یادداشت در همین کانال درباره فتنه نواخباری ها نوشته ام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاشان را دریابید | شکل گیری شیعه ای جدید در ایران با اندیشه های غالیانه ✍علی محمدی هوشیار ⛑اینها نمونه ای از جریان نواخباریگری است در روایتی از رسول اکرم صلوات الله علیه و علی آله وسلم به هفت جایگاه مشترک بین ایشان و حضرت امیرالمومنین علیه السلام اشاره شده است. در موطن و جایگاه هفتم آمده است: «أَنَّا نَبْقَى حِينَ لاَ يَبْقَى أَحَدٌ؛ ما می مانیم هنگامی که کسی باقی نمی ماند». این سخنران نواخباری؛ بدون توجه به ترجمه صحیح این بخش از روایت؛ اولا این جایگاه را با ضمیر «أنا» به حضرت امیرالمومنین علیه السلام اختصاص داده، غافل از آنکه طبق روایت، این موطن و جایگاهی مشترک بین رسول خدا صلوات الله علیه و علی آله وسلم و حضرت امیرالمومنین علیه السلام و فرزندان طاهرین ایشان است. ثانیاً این باقی ماندن را برای امیرالمومنین علیه السلام ذاتی و استقلالی دانسته و حتی نعوذ بالله راه و رمز باقی ماندن خدا را در باقی ماندن امیرالمومنین علیه السلام دانسته است! 🔺با وجود اینکه اهل بیت علیهم السلام وجه خداوند هستند اما وجه الهی جزو ذات الهی نیست و بلکه جزو مخلوقات الهی می باشد. وجه الهی مجمع صفات کریمه خداوند است که همه آنها با ثبوت ذات مقدس الهی ثابتند. لذا بقاء وجه الهی به بقاء خداوند است و نه بالعکس! @ali_m_hoshyar
رازقیت و خالقیت اهل بیت علیهم السلام! از جمله اندیشه های ناصواب نواخباری ها، باور به و اهل بیت علیهم السلام است. گاهی اشعار مداحی هم نادانسته بر چنین باورهایی دامن می زنند. مانند این شعر مشهور: چادرت را بتکان‌ روزی ما را بفرست ای که روزی دو عالم همه از چادر توست اینگونه اشعار هیچ گونه پشتوانه کلامی ندارد و با استناد به چند روایت نامعلوم از میراث نُصیریه، نمیشود چنین باورهایی را در جامعه منتشر کرد. @ali_m_hoshyar
کانال | علی محمدی هوشیار
رازقیت و خالقیت اهل بیت علیهم السلام! از جمله اندیشه های ناصواب نواخباری ها، باور به #خالقیت و #را
سوال: آیا اهل بیت علیهم السلام واسطه رزق نیستند؟ پاسخ: واسطه رزق بودن غیر از رازقیت است. واسطه رزق، رزق نمیدهد، بلکه اگر اهل بیت علیهم السلام نبودند، رزق نمی توانست شامل حال بندگان شود. و نیز اگر پیامبر اکرم صلوات الله علیه و علی آله وسلم نبود، خلقت نمی توانست صورت بگیرد (و این بدین معنا نیست که ایشان خالق باشند). @ali_m_hoshyar
اندیشه «غالی اخباری» اندیشه «غالی صوفی» هر دو جریان خطرناک است و فعلا به نقد گروه اول با عنوان نواخباری گری مشغول هستیم. ان شاء الله اگر توفیق داشتیم در زمان مناسب به نقد و بررسی گروه دوم و البته خطرناک و شایع خواهیم پرداخت. ان شاء الله
امام صادق علیه السلام به مفضّل فرمودند: «یَا مُفَضَّلُ! لَاتُقَاعِدُوهُمْ وَ لَاتُؤَاکِلُوهُمْ وَ لَاتُشَارِبُوهُمْ وَ لَا تُصَافِحُوهُمْ؛ ای مفضل! با غُلات نشست و برخاست نکنید، با آنان هم غذا نباشید و همراهشان چیزی ننوشید و با آنان مصافحه نکن. إختیار معرفة الرجال، ح 525. @ali_m_hoshyar
امام صادق علیه السلام فرمودند: «اُحْذُرُوا عَلَی شَبَابِکُمْ الْغُلَاةَ لَایُفْسِدُوهُمُ الْغُلَاةُ شَرُّ خَلْقِ اللهِ، یُصَغِّرُونَ عَظَمَةَ اللهِ وَ یُدَعُّونَ الرُّبُوبِیَّةَ لِعِبَادِ اللهِ؛ درباره جوانان خویش از این که غلاة آنان را فاسد کنند بترسید، غلاة بدترین دشمنان خدا هستند، عظمت خدا را کوچک کرده و برای بندگان خداوند ادعای ربوبیت می کنند. الأمالی، طوسی، ج 2، ص 264. @ali_m_hoshyar
عیسی الحجرانی نقل کرده است: نزد امام جعفر بن محمد الصادق(علیهما السّلام) آمده، پرسیدم: آیا آنچه را از این قوم شنیدم باز گویم؟ امام(علیه السّلام) فرمود: بگو. گفتم: فَإِنَّ طَائِفَةً مِنْهُمْ عَبَدُوکَ وَ اتَّخَذُوکَ إِلَهاً مِنْ دُونِ اللهِ وَ طَائِفَةً أُخْرَی وَالَوْا لَکَ النُّبُوُّةَ؛ دسته ای از اینان تو را عبادت می کنند و تو را الهی جز اللّه می دانند؛ دسته ای دیگر تو را در حد نبوّت بالا می برند. امام(علیه السّلام) آن قدر گریه کرد که محاسنش از قطرات اشک پر شد، آنگاه فرمود: إِنْ أَمْکَنَنِیَ اللّهُ مِنْ هَؤُلَاءِ فَلَمْ أَسْفَکْ دِمَائَهُ سَفَّکَ اللهُ دَمَ وُلْدِی عَلَی یَدِی؛ اگر خداوند مرا بر آنان مسلط کرد و خون آنان را نریختم، خداوند خون فرزندم را به دستم بریزد. عوالم العلوم و المعارف والأحوال، ج‏20، ص192. @ali_m_hoshyar
هدایت لحظه ای؛ کلید پذیرش القاءات و دستورات علی یعقوبی ✍علی محمدی هوشیار یعقوبی در بحث انواع هدایت می گوید: «هدایت از طریق افراد هم خب وجود دارد، اما این معمولاً در لحظه نیست. مثلاً هدایت از طریق امام علیه السّلام، 1300 سال پیش مطالبی فرمودند، در قالب احادیث ثبت شده است. خب، الان من کدام یکی از آنها را انتخاب کنم؟ یک نیازی که در جامعه پیدا می‌کنم کدام یکی از احادیث امام صادق علیه السّلام را اعتنا کنم؟ این هدایت‌ها معمولاً در لحظه نیست و اینکه در این موضوع مدنظر این حدیث را انتخاب کنم یا آن حدیث را، خیلی وقت‌ها باعث اشکال و اختلاف بین دانشمندان می‌شود. ضمن اینکه در موضوعاتی مثل فقه چون به زمان خاصی ارتباط ندارد و در هر زمانی، در هر مکانی شما باید را انجام دهید، این هدایت در لحظه نیاز ندارد و می‌توانید استفاده کنید. یا در معارف، مثلاً مباحث توحیدی هدایت در لحظه نیاز ندارد، چه از طریق قرآن، چه از طریق اهل‌بیت علیهم السّلام شما می‌توانید استفاده کنید، منتها کردن، هدایت در لحظه نیاز دارد». ۱۴۰۲٫۷٫۱۵ ظاهر این سخن شاید برای برخی افراد مورد پسند باشد، اما تأمل در کُنه سخن مشخص می‌نماید که این سخن به معنای کنار گذاشتن روایات اهل بیت علیهم السلام و توجه مریدان به ابدائات هدایتی علی است. هدایت لحظه ای همانند «گوش دادن به ندای درون» در عرفان های و «تبعیت محض از سخن قلب» در است و هر کدام از فرقه ها این مفهوم را در قالب اصطلاحات گوناگون به مریدان خود القاء کرده اند تا با این بهانه آنان را از هدایت اهل بیت علیهم السلام بی نیاز جلوه دهند! @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا به افراد یا نهادهای منصوب رهبری میتوانیم انتقاد کنیم؟ 🎤پاسخ معظم انقلاب @ali_m_hoshyar
علی یعقوبی و دشمن فرضی ✍️ علی محمدی هوشیار علی یعقوبی با تصویر سازی ، مبارزان بی‌باکی را معرفی می‌کند که در قالب «عبادا لنا أولي بأس شديد» جان و روح‌شان را برای مقابله با دشمنان فرضی تجهیز کرده‌اند. از همان ابتدا می‌شد مسیر داستان دیّاران را حدس زد، اما تصمیم گرفتیم تا یعقوبی خودش این مثلث نامکشوف را تکمیل کند. چند روز پیش، او پرده از راز این مبارزان برداشت و گفت: «پس یک ماجرایی می خواهد بر ما واقع شود که از مدتی قبل شروع شده و ادامه دارد. این ماجرای عظیم را بشناسیم و تبیین داشته باشیم. در نهایت این ماجرا بناست مهار شود. برای ما رشد یاران و عباداً لنا و دشمن شناسی قبل از ورود به اخرالزمان است. قوی‌ترین دشمنان (دیاران) را خداوند می‌خواهد به واسطه از صحنه خارج کند. ضمیر «نا» ما را رشد دهد و از طریق آنها را تار و مار کند». ایجاد نیاز در بازار و تامین کالای مورد نیاز، از روش های قدیمی چینی ها بود که اکنون علی یعقوبی از همین روش استفاده کرده و کالای خود را عرضه می‌نماید. @ali_m_hoshyar
سپاه و نیروی قدس توان شکست اسرائیل را ندارد! ✍علی محمدی هوشیار پس از پرده برداری یعقوبی از مبارزان «اولی بأس شدید» در پست قبلی، اینک می بینیم که یعقوبی همه حریفان را در این مصاف مبارزه با کنار میزند و می گوید: «سپاه قدس بخواهد جلو برود! سپاه قدس با عِبادًا لَنا أُولی بَأْسٍ شَدیدٍ تفاوت دارد. بسیج بخواهد جلو برود، جبهه‌ی مقاومت بخواهد جلو برود، جنگ زمینی بخواهیم راه بیاندازیم مثلاً به عنوان نیروهای صوری از چند ملیّت افراد جبهه‌ی مقاومت جمع شوند و جنگ زمینی کنند، همه به منجر می‌شود. از هر روشی ما به اسرائیل حمله کنیم، باید به شکست منجر شود. چرا؟ تا به این نتیجه برسیم که آقا! مشکلی وجود دارد» 🛡در ادامه می گوید: «بزرگان کشور، دانشمندان، نظامیان به این باور برسند که دشمن وجود دارد که در وسعت عملیات می‌کند و با شدت و ما توان مقابله با آن را نداریم. باید به فلسطین اشغالی رفت به زیرِ زمین و این افراد با این کیفیتِ ریاضت را دستگیر کرد و بیرون کشید و کارهای‌شان را لغو کرد یعنی دیگر نتوانند و جادوی‌شان را انجام دهند، شیطنت‌های‌شان را نتوانند انجام دهند و بعد به دست محکمه باید سپرده شوند. همگان باید به این نتیجه برسند. چه موقع؟ ده سال دیگر؟ نه. در همین دو سه سال. به این خاطر باید به این فهم برسند که ما نیاز به کسانی داریم که قوای مشدّد باشند». ۱۴۰۳٫۸٫۲۵ @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 چهارمین اجلاس ملی مهدویت و انقلاب اسلامی فراخوان ارسال مقالات|در 10محور اصلی و 2محور ویژه قالب های ارائه آثار: ▫️رساله دکتری ▫️مقالات علمی ▫️پژوهش های کاربردی ▫️پایان نامه کارشناسی ارشد ⌛️مهلت شرکت در فراخوان: یکشنبه نهم دی ماه ۱۴۰۳ 💌مزایای شرکت در فراخوان: ▫️دارای مجوز ISC وزارت علوم تحقیقات و فناوری ▫️چاپ آثار برتر در نشریات علمی و پژوهشی و کتاب اجلاس همراه با گواهی شرکت در فراخوان 📮نحوه ثبت نام و ارسال آثار: ✉️10000012 🌐 mahdaviat.ir/?p=125848 بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)
غفار عباسی: مروّج عرفان کوچه بازاری ✍علی محمدی هوشیار غفار عباسی، معروف به غفاری، از جمله افرادی است که به ترویج عرفان کوچه بازاری می‌پردازد. او تحصیلات خود را تا پایان دوره مقدماتی حوزه (پایه شش) ادامه داده و از علوم حوزوی بی‌بهره است. غفاری خود را از شاگردان مرحوم آیت‌الله می‌داند، اما این ادعا توسط بیت و شاگردان آن مرحوم رد شده است. یکی از انتقادات اصلی به غفاری، غلوّ در مقام شاگردانش است؛ او مریدان خود را مستعد رسیدن به مقام می‌داند. این القائات به جایی رسیده که پیروانش تنها خود و استادشان را تأیید می‌کنند و نگاهی و به مخالفان دارند. تا جایی که منتقدین را تهدید به مرگ و نظایر آن می‌کنند. @ali_m_hoshyar
نماز نقبائی | علی یعقوبی نماز قطبی | جهله صوفیه ✍علی محمدی هوشیار یکی از باورهای صوفیه، نمازِ قائم به قطب است. میرزا زین العابدین شیروانی مست علیشاه می‌گوید: «در این حال باید که سالک در مجامع و احوال و افعال و اقوال از مراقبت صورت غافل نشود. در هنگام ذکر و ورد و طاعت و خدمت، از وجه شیخ خود زایل نگردد». ریاض السیاحه، ص۳۷۱. مشابه همین اندیشه در سخنان صریح دیده می‌شود که نماز قائم به نقباء را لازمِ عبادت دانسته و می گوید: «جالب است، حتی شما نماز که می‌خواهید بخوانید نمازتان باید بندِ به نقباء باشد! نماز من باید بندِ به نقباء باشد؟ من همیشه گفتم دو رکعت نماز می‌خوانم قربة الی الله، الله اکبر؛ بندِ به نقباء یعنی چه؟ یعنی چه نماز بندِ به نقباء؟ بله، یک چیزهایی شنیدیم. مثلاً شاعر می‌گوید: بی‌ولای او عبادتی است بی‌وضو منکر علی بگو نماز خود قضا کند یعنی انسان اعتقاد به ولایت داشته باشد بعد نماز بخواند. نه آقا! ماجرا عظیم‌تر از اینهاست، قائم به شما باید نماز اقامه کنید» ۱۴۰۳٫۱٫۳۰ این گونه نمازها که انسان را متوجه غیر خدا میکند، در کلام همه شیعه باطل بوده و عملی حرام بشمار می رود. توجه: روایت منسوب به امام رضا علیه السلام که بر اساس قرائن، جزو روایات ساختگی صوفیه است نباید ملاک اعتقادی باشد. در این عبارت گفته شده است که در آغاز نماز، یکی از امامان معصوم را در نظر بیاور «اِجْعَلْ وَاحِداً مِنَ اَلْأَئِمَّةِ نُصْبَ عَيْنَيْكَ» که چنین چیزی با آموزه های اسلام مخالفت واضح دارد. مگر اینکه چنین عملی پیش از نماز باشد و در هنگام اقامه نماز خالصاً لوجه الله حاضر شویم که در این صورت مسأله متفاوت و مناسب خواهد بود. این اندیشه یعقوبی، ثمره باورهای است که هنوز برای آن اسم مناسبی در نظر نگرفته ایم. @ali_m_hoshyar
حدود 17 سال پیش مسجد آیت طالقانی زنجان تشکر از برادر عزیزم آقای ورقائی از بابت ارسال عکس ها