#مقاله_جدید
بازخوانی نقش صالحان و مصلحان در تشکیل جامعه عصر ظهور
✍️علی محمدی هوشیار
لینک دانلود:
https://www.tkalam.ir/article_718972.html
فصلنامه پژوهشی تحقیقات کلامی
ولنگاری در فضای مجازی
✍علی محمدی هوشیار
وقتی صحبت از ولنگاری در فضای مجازی به میان میآید، اغلب ذهنها به سمت ناهنجاریهای اخلاقی معطوف میشود، در حالی که ابعاد مهم دیگری نیز وجود دارد که گاه نادیده گرفته میشوند.
یکی از این مسائل مغفول، پدیده «خودمتخصصپنداری» است که بهوفور در فضای مجازی رخ مینماید.
عدهای با وجود ناآگاهی و فقدان تخصص در موضوعات مهمی مانند #مهدویت یا مباحث کلامی، با بهرهگیری از فضای آزاد و نامحدود مجازی، اقدام به نشر اطلاعات بیاساس و بدون پشتوانه آیات و روایات معتبر میکنند. جالبتر این است که وقتی بهقصد دلسوزی به نقد و تذکر میپردازیم، با ارسال پیامهای #تهدیدآمیز مواجه شده و با #توهینهایی روبهرو میشویم که جای تأمل دارد.
با این حال، ما آمادهایم با تمام #تطبیق گرایان و تولید کنندگان محتوای ناصحیح #مهدوی که متوجه خطرات روش و منش خود نیستند، گفتگوی حضوری و علمی یا #مناظره داشته باشیم.
امیدواریم فرصتهای تبادل نظر بتواند با تکیه بر الگوها و مبانی صحیح حدیثی و منطقی، به اصلاح باورهای نادرست درباره مهدویت کمک کند و زمینه بازنگری را فراهم سازد.
@ali_m_hoshyar
مقالات چاپ شده در ۱۴۰۳ به قلم علی محمدی هوشیار
عنوان مقاله: صورتبندی نظام دانش مواجهه با فرقه ها بمثابه دانشی بینارشته ای
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3573
عنوان مقاله: هم سنجی روش مواجهه اندیشه ای تبلیغ در معنویت های نوظهور با اسلام، با تکیه بر مفهوم هویت
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3606
عنوان مقاله: روش شناسی مطالعه تاریخ انگاره ها در مهدویت
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3640
عنوان مقاله: بررسی مناسبات عدالت و قدرت در دوران حکومت امام مهدی علیه السلام با تکیه بر مفهوم تعالی
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3918
عنوان مقاله: الگوی هفت وجهی تغییر اندیشه در فرایند تبلیغی جریان های انحرافی مهدویت با تاکید بر جریان احمد اسماعیل بصری
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/4005
عنوان مقاله: بازخوانی نقش صالحان و مصلحان در تشکیل جامعه عصر ظهور
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/4210
عنوان مقاله: روش شناسی مطالعه زیست جهان فرقه ها و جریان ها
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/4286
➖➖➖➖➖
@ali_m_hoshyar
چه کسی متخصص مهدویت است؟
✍علی محمدی هوشیار
متخصصان مورد اعتماد در مهدویت دارای ویژگیها و شاخصههای مشخصی هستند که عبارت است از:
1. تحصیلات و پژوهش علمی در حوزه مهدویت:
- داشتن تحصیلات عالی در زمینه کلام اسلامی.
- انجام پژوهشهای گسترده و معتبر در زمینه مهدویت و انتشار مقالات علمی و کتابها در این حوزه.
- تخصص در متون دینی و علوم حدیثی و روایات مرتبط با مهدویت که به فهم و تحلیل صحیح از این منابع کمک میکند.
2. آشنایی با منابع اصلی و معتبر:
- توانایی بررسی و تحلیل منابع اولیه اسلامی مانند قرآن، احادیث و سنت پیامبر اسلام و امامان شیعه که به بحث مهدویت پرداختهاند.
- تسلط بر متون عربی برای درک بهتر محتوا و معانی متون.
3. دیدگاه تحلیلی و انتقادی:
- داشتن توانایی برای تحلیل و نقد دیدگاههای مختلف درباره مهدویت و تفکیک بین باورهای حقیقی و خرافات.
- امکان مقایسه و بررسی ابعاد تاریخی، فرهنگی و اجتماعی مهدویت و شناخت ارتباط آن با شرایط معاصر.
4. همکاری با مراکز علمی و پژوهشی:
- عضویت و همکاری با مراکز پژوهشی و علمی معتبر که در زمینه مهدویت فعالیت میکنند.
- شرکت در کنفرانسها و مجامع علمی مرتبط با مهدویت و ارائه مقالات و سخنرانیها.
5. تجربه تدریس و آموزش:
- تجربه تدریس و آموزش مهدویت در دانشگاهها، حوزههای علمیه و دیگر مراکز آموزشی.
- توانایی در انتقال دانش و مفاهیم پیچیده به افراد با سطوح مختلف
6. تأیید تخصص از سوی جامعه علمی:
- دریافت تأییدیهها و شهادت متخصصان معتبر در این حوزه بهعنوان نشانهای از صحت و عمق دانش.
- قدردانی از سوی مراکز علمی به خاطر مشارکت در توسعه دانش مهدویتی.
✅اگر علاقمند به دانش های مهدویت هستید، ابتدا خبرگان این دانش را تشخیص دهید و سپس از آنان دریافت محتوا نمایید، وگرنه شما را به انحراف خواهند رساند.
@ali_m_hoshyar
کانال | علی محمدی هوشیار
#مقاله_جدید بازخوانی نقش صالحان و مصلحان در تشکیل جامعه عصر ظهور ✍️علی محمدی هوشیار لینک دانلود: h
این مقاله را حتما مطالعه فرمایید
روش تطبیق گرایان در مهدویت
✍علی محمدی هوشیار
یکی از روش های اشتباه و مرسوم در فهم تطبیق گرایان، ترکیب و ممزوج کردن روایات شیعه و #سنی در مسأله مهدویت است.
اگرچه مسأله مهدویت یکی از موضوعات بنیادین در باور شیعه و سنی بوده و دارای نقطه اشتراک بسیاری می باشند، اما در کنار آن، دارای افتراقات و تفاوت های قابل توجهی می باشند که ترکیب یا ممزوج کردن این دو دسته از روایات، بهویژه در بحث مهدویت، با چالشها و آسیبهای فراوانی همراه می باشد.
یکی از آسیب های مورد نظر در این روش؛ ایجاد اختلاف در فهم ویژگیها و علائم ظهور امام مهدی علیه السلام است.
باید توجه داشت که جغرافیای ظهور در شیعه و سنی تفاوت های اساسی دارند و نیز درباره زمان و مکان ظهور امام مهدی علیهالسلام و ویژگیهای دوران غیبت و نوع ظهور نیز، اختلافات اساسی دارند.
از سویی؛ ترکیب روایات شیعه و سنی در خصوص مهدویت، ممکن است منجر به تحریف یا نادیده گرفتن تفاوتهای مهم در منابع روایی و متنی گردد.
در مذهب شیعه، روایات مربوط به مهدویت عمدتاً از منابع اهل بیت علیهمالسلام استخراج میشود که دارای ویژگیهای خاصی هستند، در حالی که منابع اهل سنت، برخی روایات مهدویت را از افرادی همچون؛ ابوهریره، ارتاة، کعب الاحبار و نظائر آنان که مستقلاً درباره ملاحم و فتن سخن گفته اند نقل کرده و یا از زاویهای متفاوت بیان می کنند که مابإزای آن در دستگاه روایی شیعه موجود نیست.
اگر این روایات بدون در نظر گرفتن تفاوتهای متنشناسی و سندشناسی ترکیب شوند، ممکن است به تفاسیر نادرست یا ناتمام از مهدویت منجر شود.
طبیعتاً نتیجه این ترکیب و خلط بین روایات شیعه و سنی در مسأله مهدویت، به جهت نشانه سازی ها، منجر به سردرگمی و تردید در میان شیعیان می شود.
✅در این مجال می توان به دو گروه از تطبیق گرایان اشاره کرد:
گروه اول: کسانی که حوادث را به طور دقیق با روایات تطبیق می کنند.
گروه دوم: کسانی که با خلق واژگانی همچون؛ کلنگ زنی آخرالزمان و مانند آن، به تطبیق علائم با حوادث دامن می زنند.
🗣در بیان هر دو گروه، ترکیب روایات شیعه و سنی مشهود است که با این روش در سناریوی مهدویت شیعه ایجاد انحراف می نمایند.
@ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر نام این سخنان؛ تطبیق علائم ظهور با حوادث اخیر نیست، پس چیست؟!
مقام معظم رهبری در جمع متخصصین مهدویت با اشاره به کسانی که در طول تاریخ برخی علائم ظهور را بر خود یا دیگران تطبیق می دادند، فرمود: همه این موارد غلط و انحرافی است زیرا برخی مطالب درباره علائم ظهور، غیرقابل استناد و ضعیف است و مطالب معتبر را هم نمی توان براحتی تطبیق داد.
۱۳۹۰٫۴٫۱۸
@ali_m_hoshyar
گران ترین دوره آموزشی!
دوره های فیزیک و سلامت!
فردی بنام علی اکبر محدث اردبیلی در سیتی سنتر اصفهان با دریافت 35 میلیون تومان از هر فرد؛ مدعی تغییر نگاه او به جهان و زندگی، از طریق برخی علوم بوده و بر این باور است که مشکلات زندگی وی را از این طریق حل مینماید.
متاسفانه برخی از مذهبی ها با دریافت وام یا فروش لوازم منزل، هزینه مورد نظر را تهیه کرده و در این دوره شرکت می کنند!
اولا حوزه علمیه اصفهان و ثانیا مراکز نظارتی موظف به بررسی و هدایت این مجموعه می باشند و ثانیا مردم باید خودشان عاقل باشند و فریب چنین ادعاهایی را نخورند.
طبق برخی گزارش ها(تایید یا رد نمی کنیم)؛ برخی افراد مراجعه کننده دچار آسیب های روانی شده اند که باید توسط مراکز و مراجع ذیصلاح بررسی شود.
@ali_m_hoshyar
ملاک صالح بودن؛ مجهز شدن به قوای مقابله با جن است!
✍علی محمدی هوشیار
علی #یعقوبی؛ صالحانِ در مسیر ظهور را کسانی می داند که توان مبارزه با دخان و جن و #جوجو را داشته باشد و در عبارتی گفته است:
«صالحان باید به سوی ظهور حرکت کنند، آنهایی که میخواهند اصلاح کنند. خب، از کجا معلوم شما جزو صالحانی؟ خانوادهات را چقدر سعی کردی اصلاح کنی؟ چه آقا، چه خانمها! ببینید، جنگهای به سوی ظهور زن و مرد ندارد. آن جنگهای ظاهریاش که باید بروند با دشمن پیشرو مواجه شوند آن بله، زن و مرد دارد، اما بسیاری از جنگهای آخرالزمان زن و مرد ندارد. جنگ با #دخانیها زن و مرد ندارد، حتی شما فرزندتان را از زمانی که عقلش میرسد باید مسلحش کنید، چون ناگهان از توی خانه یک #جوجو میجوشد و بالا میآید مثل بخار بلند میشود و شکل میگیرد. حالا شما بگو که من رفته بودم توی اتاق، توی هال نبودم، یک چند دقیقه بیرون رفتم خرید کنم». ۱۴۰۱٫۱۱٫۲۰
ترویج این باورها، نتیجه ای جز کنار گذاشتن #عقل و #تصمیمات عقلی نداشته و از سویی بازار جن گیری و ابطال طلسم و #سحر را رونق می بخشد. تا جایی که مردم در مواجهه با #سرماخوردگی نیز به این طیف افراد مراجعه میکنند!
#خطر علی یعقوبی و اندیشه های #غالیانه و #تاویل گرایانه و بدون مبانی اش، بیش از هر خطر دیگری #اسلام و #نظام اسلامی را تهدید میکند.
@ali_m_hoshyar