روی زمین و زیر زمین
✍علی محمدی هوشیار
تنها دلیلی علی یعقوبی برای رفتن موجوداتی افسانه ای #دیاران به زیر زمین دارد؛ عبارت «عَلَى الْأَرْضِ» در آیه «وَ قالَ نُوحٌ رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْکافِرِینَ دَیّاراً» است.
وی بر این باور است که طبق نفرین حضرت نوح(ع) دیاران از روی زمین برداشته و به زیر زمین رفتند زیرا حضرت نوح گفت: خدایا اینان را از روی زمین بردار!
اکنون باید این سوال مطرح شود که آیا "علی الارض" و "تحت الارض" متضاد هستند؟
در پاسخ گفته می شود: از نظر مکانی و تصویری، بله. زیرا علی الارض به چیزی که بر سطح زمین است اشاره دارد و تحت الارض به چیزی که زیر سطح زمین است.
اما از نظر کاربرد قرآنی یا بلاغت زبان عربی، این دو لزوماً و همیشه به عنوان یک زوج متضاد مطرح نمیشوند، مگر اینکه قرینه ای بر آن دلالت کند که هیچ قرینه ای بر ادعای یعقوبی دلالت نمیکند.
در برخی موارد، برای اشاره به تمام هستی یا جامعگویی، از ترکیبهای مشابه مانند «ما فی السماوات و ما فی الارض» استفاده میشود، که مراد؛ هر آنچه در آسمان و زمین است می باشد و در این مورد نیز مراد آیه از علی الارض، امکان حیات تمام کافران در زمین بوده است نه اینکه آنان را از زمین به زیر زمین منتقل نما.
@ali_m_hoshyar
آیا اصطلاح «صاحب» در همه دوران ها منصرف بر امام دوازدهم علیهالسلام بود؟
#سوال
طبق روایات، امامِ زمان هر عصری، به عنوان صاحب شیعیان آن دوره تلقی می شده است.
به عنوان نمونه در روایتی آمده است:
امام موسی کاظم علیه السلام به امام رضا علیه السلام اشاره فرمود و او را پس از خود به عنوان صاحب شیعیان معرفی فرمود: فَأَشَارَ إِلَى أَبِي اَلْحَسَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ قَالَ هَذَا صَاحِبُكُمْ مِنْ بَعْدِي.
حتی از امام هر عصری با عنوان صاحب الامر نیز یاد شده است. مانند: هو صَاحِبُ اَلْأَمْرِ بَعْدِي وَ صَاحِبُ لِوَائِي فِي اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ.
@ali_m_hoshyar
یک سوال از علی یعقوبی
✍علی محمدی هوشیار
یعقوبی در تحلیلهای اخیر، باور بر این دارد که حضور نیروهای دیّاران جنّی در حمایت از جبهه صهیونیسم، یکی از عوامل شکست محور مقاومت بوده و این امر منجر به آن شد تا سپاه قدس و نیروهای مقاومت نتوانند با این تهدید مقابله کنند.
اما سوالی که مطرح میشود این است که چگونه جبهه مقاومت توانست در جنگ ۳۳ روزه به پیروزی کامل دست یابد؟
آیا در آن زمان، نیروهای دیاران از رژیم صهیونیستی حمایت نمیکردند؟
@ali_m_hoshyar
سوالی دیگر از علی یعقوبی
✍ علی محمدی هوشیار
یعقوبی میگوید: «اغتشاشات سراسری ۱۴۰۱ با شیطنت دیّاران به وقوع پیوست» ۱۴۰۳٫۹٫۱۰.
او پیشتر در توضیح عملی شدن نفرین حضرت نوح (ع) گفته بود: «چون لازمه گمراه کردن دیّاران این بود که روی زمین باشند، لذا دچار نفرین حضرت نوح (ع) شدند و به زیر زمین منتقل شدند» ۱۳۹۹٫۷٫۲۶
اکنون سوال این است:
چگونه ممکن است این موجودات با وجود زیرزمینی بودن، عامل گمراهی مردم در اغتشاشات ۱۴۰۱ شده و عملاً نفرین حضرت نوح در «لاتذر علی الارض» را بیاثر و بیفایده کرده باشند؟ مگر قرار نبود اینها با حصر زیرزمینی، دیگر نتوانند مردم را گمراه کنند؟
این دوگانگی و بیثمر شدن نفرین حضرت نوح (ع) را چگونه میتوان توضیح داد؟
@ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سید حامد میری؛ یکی از مبلغین جریان احمدالحسن بر این باور است که لازمه پذیرش آمدن احمد الحسن(مدعی یمانیت و قائمیت)، خروج سفیانی نیست.
در پاسخ گفته می شود:
اگر احمدالحسن را قائم می دانید؛ روایت میفرماید که حضور قائم با خروج سفیانی خواهد بود: وَ لاَ يَكُونُ قَائِمٌ إِلاَّ بِسُفْيَانِيٍّ؛ هرگز قیام قائم بدون سفیانی نخواهد بود.
و اگر احمدالحسن را یمانی می دانید؛ روایت میفرماید که یمانی و سفیانی همزمان خواهند بود: اَلْيَمَانِيُّ وَ اَلسُّفْيَانِيُّ كَفَرَسَيْ رِهَانٍ؛ یمانی و سفیانی مانند دو اسب از هم پیشی خواهند گرفت.
آقای میری! حذف سفیانی برای اثبات یمانی و قائم بودن احمدالحسن، کار عالمانه ای نیست.
@ali_m_hoshyar
26.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیگری سازی و خودی سازی
✍علی محمدی هوشیار
یکی از مشکلات جدی؛ مساله دیگری سازی خودی ها و خودی سازی دیگری ها است.
این روزها برخی رسانه تلاش کردند تا آقای بیژن عبدالکریمی را مدافع و دلسوز نظام جلوه دهند و همین ها نیز تلاش می کنند تا بسیاری از دلسوزان نظام را به عنوان خائن یا بیگانه معرفی کنند.
آقای عبدالکریمی در این جلسه تصریح داشت که با سقوط نظام جمهوری اسلامی موافق است و حتی با استفاده از نقل دیگری؛ موافق مجازات خیابانی ۳۰۰۰ روحانی نیز می باشد!
من مخالف بیان چنین دیدگاه هایی نیستم، بلکه به شدت موافق گفت و گو میان سلایق و اندیشه ها بوده و هستم اما تعریضم در این متن، صرفا متوجه دیگری سازی و خودی سازی است.
@ali_m_hoshyar
خودی و غیر خودی
رهبر معظم انقلاب اسلامی:
«این بحث خودی و غیرخودی را که ما دو سه سال پیش مطرح کردیم و عدهای را هم نگران کرد، معنایش همین است. معنای غیر خودی این نیست که او نباید در این کشور زندگی کند؛ نه.
غیر خودی هم زندگی کند؛ منتها معلوم شود که او با نظام میانهای ندارد؛ برای اینکه او در مواردی منشأ اثر خواهد بود. مرز حفظ شود، حرف او تکرار نشود، کار او مورد تأیید قرار نگیرد. این اساس قضیه است. جالب اینجاست، خیلی از کسانی که گله میکنند که چرا گفتید خودی و غیرخودی، خودشان مسؤولان نظام و مردم مؤمن را خودی نمیدانند - غیر خودی میدانند - و به آنها اعتماد نمیکنند! عملا خود آنها عامل به تقسیم افراد به خودی و غیر خودیاند! میگویند چرا به مردم میفهمانید که ما غیر خودی هستیم؟!»
بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان
۱۳۸۰٫۶٫۱۵
@ali_m_hoshyar
کانال | علی محمدی هوشیار
سخنی در باب جلسات تدریس آقای عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در قم(صفائیه) درباره اسلام رحمانی! ✍علی محم
جناب آقای سلیمانی اعلام آمادگی کرده است. منتظر هماهنگی زمان و مکان گفتگو هستیم. ان شاءالله
باورهای معجزه کننده
✍علی محمدی هوشیار
وقتی باور به خدا داشته باشید، یعنی به او ایمان دارید. وقتی ایمان به خدا داشته باشید، یعنی به او پناه می برید، وقتی به خدا پناه بردید، یعنی خدا شما را حفظ خواهد کرد.
🔸بنابر این؛ صرف اِستعاذه اثر وضعی خواهد داشت.
وقتی با همین ایمان می گویید: «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم» از هر نفوذی از جانب شیاطین حفظ خواهید شد، زیرا خداوند شنوای دانا است و قرآن فرمود: وَإِمَّا يَنزَغَنَّكَ مِنَ الشَّيْطَانِ نَزْغٌ فَاسْتَعِذْ بِاللَّـهِ ۚ إِنَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ؛ واگر از سوی شیطان وسوسه ای به تو رسد, به خدا پناه ببر, بی گمان او شنوای داناست.
پس به جای مراجعه به دعانویسان و جن گیرها به خداوند قادر پناه ببرید و بگویید: وَأَعُوذُ بِكَ رَبِّ أَن يَحْضُرُونِ؛ و از اینکه آنان نزد من حاضر شوند، به تو پناه میبرم ای پروردگار من.
@ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فدای اشک چشمهایت قاسم جان...
خدایا راه ما را جز راه این شهید عزیز قرار مده...
@ali_m_hoshyar
هم از سکوت گریزان، هم از صدا بیزار
چنین چرا دلتنگم؟! چنین چرا بیزار
زمین از آمدن برف تازه خشنود است
من از شلوغی بسیار ردّ پا بیزار
قدم زدم! ریه هایم شد از هوا لبریز
قدم زدم! ریه هایم شد از هوا بیزار
اگرچه می گذریم از کنار هم آرام
شما ز من متنفر، من از شما بیزار
به مسجد آمدم و نا امید برگشتم
دل از مشاهده ی تلخیِ ریا بیزار
صدای قاری و گلدسته های پژمرده
اذانِ مرده و دل های از خدا بیزار
به خانه ام بروم؟! خانه از سکوت پُر است
سکوت می کند از زندگی مرا بیزار
تمام خانه سکوت و تمام شهر صداست!
از این سکوت گریزان، از آن صدا بیزار
فاضل نظری
@ali_m_hoshyar
گفتگوی علمی
ما بر این باوریم که باید با همه اندیشه ها و باورهای دینی گفتگو کنیم و تنها راه نجات همه انسانها در گرو گفتگو است.
بنده آماده گفتگو در برخی از موضوعات مرتبط با حوزه تخصصی خودم هستم.
در قالب لایو یا جلسات حضوری..
ان شاءالله
✍علی محمدی هوشیار
@ali_m_hoshyar
شیعیان نباید از دشمنان #جنی بترسند
يَا سَهْلُ، إِنَّ لِشِيعَتِنَا بِوَلَايَتِنَا عِصْمَةً، لَوْ سَلَكُوا بِهَا فِي لُجَّةِ الْبِحَارِ الْغَامِرَةِ وَ سَبَاسِبِ الْبَيْدَاءِ الْغَائِرَةِ، بَيْنَ سِبَاعٍ وَ ذِئَابٍ، وَ أَعَادِي الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ، لَأَمِنُوا مِنْ مَخَاوِفِهِمْ بِوَلَايَتِهِمْ لَنَا، فَثِقْ بِاللَّهِ (عَزَّ وَ جَلَّ)، وَ أَخْلِصْ فِي الْوَلَاءِ لِأَئِمَّتِكَ الطَّاهِرِينَ، وَ تَوَجَّهْ حَيْثُ شِئْتَ، وَ اقْصِدْ مَا شِئْتَ...
📚الأمالي ج 1 ص 276
🔸 حضرت هادی علیه السلام به سهل بن یعقوب فرمود: یا سهل! شیعیان ما به واسطه ولایت و ارتباطی که با ما دارند، در حصاری محکم و استوار هستند که اگر در دل دریاهای ژرف و بیابانهای دور و دراز، در میان درندگان و گرگها و دشمنان #جن و #انس بروند، به واسطه ولایت ما در امان هستند. بر خدا توکل کن و ولایت خویش را نسبت به ائمه طاهرین علیهم السلام پاک و خالص گردان، هر کجا مایلی برو.
پانوشت:
البته مراد از این ترس، ترس روانشناختی نیست. زیرا طبیعی است که انسان از گرگ و نظائر آن ترس داشته باشد
@ali_m_hoshyar
سخنی درباره روایت «لاَستَبقَيتُ نَفسي لِصاحِبِ هذَا الأَمر»
✍علی محمدی هوشیار
1. به نظر میرسد این روایت هیچ نسبت وثیقی با انقلاب اسلامی ندارد. گویا پیش از این، علامه مجلسی(ره) نیز آن روایت را بر دولت صفویه منطبق دانسته است.
2. روایت مزبور، هیچ اشارهای به زمان ظهور ندارد و «صاحب» را نمیتوان به طور قطع بر وجود امام دوازدهم(عج) منطبق دانست. چه بسا این تعبیر، به قیام زید بن علی(ع) یا دیگر جنبشهای آن دوران اشاره داشته باشد که مردم را به حفظ جان و دوری از درگیری دعوت مینمود، بدون آنکه لزوماً اقدامات ایشان را باطل بشمارد و از جمله سفارش کرده باشد که خود را برای اطاعت از امام زمان خود حفظ کنید
طبق روایات، امامِ زمان هر عصری، به عنوان صاحب شیعیان آن دوره تلقی می شده است.
به عنوان نمونه در روایتی آمده است:
امام موسی کاظم علیه السلام به امام رضا علیه السلام اشاره فرمود و او را پس از خود به عنوان صاحب شیعیان معرفی فرمود: فَأَشَارَ إِلَى أَبِي اَلْحَسَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ قَالَ هَذَا صَاحِبُكُمْ مِنْ بَعْدِي.
حتی از امام هر عصری با عنوان صاحب الامر نیز یاد شده است. مانند: هو صَاحِبُ اَلْأَمْرِ بَعْدِي وَ صَاحِبُ لِوَائِي فِي اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ.
@ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای قره داغی؛ یکی از مبلغین جریان انحرافی احمدالحسن:
✍علی محمدی هوشیار
در پاسخ به سخنان ایشان در این کلیپ گفته می شود:
✅ما قبول داریم که قائم(ع) با وصیت رسول خدا(ص) می آید، اما بفرماید:
اولاً چه دلیلی بر این دارید که قائم(ع) فرستاده ای قبل از ظهور خواهد داشت.
ثانیا چه دلیلی دارید که فرستاده قائم(ع) هم با وصیت می آید و به آن استناد میکند؟
✅میگویید احمد بصری با جمهوری اسلامی دشمنی ندارد!
اولا در منشورات متعددی از احمد و اتباع احمد، نام شخص مقام معظم رهبری نوشته و ایشان را جزو طاغوتیان دانسته اند!
ثانیا مبلغینی همچون عباس فتحیه، هنوز هم بر علیه مقام معظم رهبری و سیاست های جمهوری اسلامی ایران صحبت میکند و بارها با رسانه های خارجی بر علیه نظام مصاحبه کرده است.
✅اتفاقا ما یقین به نفوذ داریم و انحراف شما و هم طیف های شما را نتیجه همین نفوذی که می گویید میدانیم.
@ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از علل رشد و گسترش فرقه های انحرافی، برخورداری از امکاناتی همچون سایت ها، صفحه ها و کانال های قدرتمند و پرمخاطب در فضای مجازی است.
همچنین از توان مالی برای تولید محتواهای جذاب و حرفه ای که مخاطب را به سوی خود جذب میکند برخوردار هستند.
همه اینها همان چیزی است که در اختیار پاسخگویان و مدافعان علمی نیست و می شود گفت: در یک جنگ نابرابر قرار داریم.
ما شب و روز زحمت میکشیم اما امکانی برای تولید محتوای رسانه ای و درگاه مناسبی برای انتشار محتوا در اختیار نداریم.
این فردی که در کلیپ صحبت میکند و اعلام ایمان میکند، قربانی فرقه ها نیست، او قربانی شده ی کم کاری های خودی ها است....
✍علی محمدی هوشیار
@ali_m_hoshyar
فقط یکی از صفحات فرعی فرقه احمدالحسن در اینستاگرام ۶۰ کا فالور دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه از سکوت ما سوء استفاده می کنند!
یکی خودی است، نباید به او پاسخ دهیم...
یکی نخودی است، نباید به او پاسخ دهیم...
آن دیگر چون علیه اسرائیل حرف میزند، نیابد انحرافاتش را نقد کنیم!
یکی چون زیاد از مهدویت حرف میزند، نباید او را نقد کنیم!
⛑هر کسی پشت یک تریبون خودش را پنهان کرده است...
اما ما با کسی تعارف نداریم و نخواهیم داشت. هر کسی خلاف مسیر دین را طی کند بر سر او داد خواهیم زد.
@ali_m_hoshyar
هدایت شده از آرشیو صوتی/ کانال علی محمدی هوشیار
#آرشیو_صوتی
🎙 علی محمدی هوشیار
۱. بایسته های فرقه شناسی
https://eitaa.com/53438070/4
➖➖➖➖➖
۲. امکان تطبیق علائم ظهور
https://eitaa.com/53438070/5
➖➖➖➖➖
۳. حکمرانی مهدوی
https://eitaa.com/53438070/6
➖➖➖➖➖
۴. سلسله جلسات «الهیات #انقلاب اسلامی»(۷ جلسه)
https://eitaa.com/53438070/8
➖➖➖➖➖
۵. سلسله جلسات نقد جریان احمدالحسن(۱۶ جلسه)
https://eitaa.com/53438070/17
➖➖➖➖➖
۶. شگرد شناسی تبلیغی جریان های انحرافی مهدویت
https://eitaa.com/arshi_ali/47
➖➖➖➖➖
۷. بررسی روایات یمانی
https://eitaa.com/arshi_ali/49
➖➖➖➖➖
۸. بررسی روایات نهی از قیام
https://eitaa.com/arshi_ali/51
➖➖➖➖➖
۹. دوره نظامات فکری ولایت فقیه(۱۳ جلسه)
https://eitaa.com/arshi_ali/53
➖➖➖➖➖
۱۰. جغرافیای ظهور
https://eitaa.com/arshi_ali/55
➖➖➖➖➖
۱۱. کارگاه فرقه شناسی(۳ جلسه)
https://eitaa.com/arshi_ali/57
➖➖➖➖➖
۱۲. مناظره با حسین موسوی(از اتباع احمدالحسن) به تعداد ۲۱ جلسه
https://eitaa.com/arshi_ali/62
➖➖➖➖➖
۱۳. نقد اخباریگری(پنج جلسه)
https://eitaa.com/arshi_ali/84
➖➖➖➖➖
۱۴. روش شناسی جریان شناسی
https://eitaa.com/arshi_ali/90
➖➖➖➖➖
۱۵. مروری بر فرقه های انحرافی مهدویت(چهار جلسه)
https://eitaa.com/arshi_ali/91
➖➖➖➖➖
۱۶. تبیین وحدت بین مذاهب
https://eitaa.com/arshi_ali/96
➖➖➖➖➖
۱۷. آشنایی با فرقه های فعال در ایران(۵ جلسه)
https://eitaa.com/arshi_ali/97
➖➖➖➖➖
۱۸. نشست علمی با موضوع: هم سنجی روش مواجهه اندیشه ای در معنویت های نوظهور در اسلام با تکیه بر مفهوم هویت
https://eitaa.com/arshi_ali/103
➖➖➖➖➖
۱۹. کارگاه نقد منصور هاشمی خراسانی(۲جلسه)
https://eitaa.com/arshi_ali/105
➖➖➖➖➖
۲۰. توضیح روایت بنی اسرائیل
https://eitaa.com/arshi_ali/108
➖➖➖➖➖
۲۱. معرفی جریان احمدالحسن
https://eitaa.com/arshi_ali/109
➖➖➖➖➖
۲۲. جامعه و حاکمیت مهدوی
https://eitaa.com/arshi_ali/110
➖➖➖➖➖
۲۳. مرگ سرخ و سفید
https://eitaa.com/arshi_ali/111
➖➖➖➖➖
۲۴. قوانین مناظره
https://eitaa.com/arshi_ali/112
➖➖➖➖➖
۲۵. مفهوم شناسی تعجیل در ظهور
https://eitaa.com/arshi_ali/113
➖➖➖➖➖
۲۶. مسأله شناسی مدعیان
https://eitaa.com/arshi_ali/114
➖➖➖➖➖
۲۷. علائم ظهور(۲ جلسه)
https://eitaa.com/arshi_ali/115
➖➖➖➖➖
۲۸. سید خراسانی
https://eitaa.com/arshi_ali/117
➖➖➖➖➖
۲۹. معنا شناسی عدالت در عصر ظهور
https://eitaa.com/arshi_ali/119
➖➖➖➖➖
۳۰. جایگاه ولایت فقیه در عصر غیبت
https://eitaa.com/arshi_ali/120
➖➖➖➖➖
۳۱. جامعه شناسی تحریف از عصر نبوی تا قیام حسینی(۲ جلسه)
https://eitaa.com/arshi_ali/121
➖➖➖➖➖
۳۲. تدریس کتاب من لا یحضره الفقیه(۶جلسه)
https://eitaa.com/arshi_ali/127
➖➖➖➖➖
۳۳. نقد نواخباریگری (پنج شماره)
https://eitaa.com/arshi_ali/134
➖➖➖➖➖
۳۴. پاسخ به چند سوال اعتقادی
https://eitaa.com/arshi_ali/141
➖➖➖➖➖
۳۵. نشست علمی مهدیون
https://eitaa.com/arshi_ali/147
➖➖➖➖➖
۳۶. روشمندی جریان شناسی انحراف
https://eitaa.com/arshi_ali/150
➖➖➖➖➖
۳۷. نقد علی یعقوبی
https://eitaa.com/arshi_ali/155
➖➖➖➖➖
۳۸. لایو نقد غلات و نواخباریان
https://eitaa.com/arshi_ali/156
➖➖➖➖➖
۳۹. فایل لایو خطرات احمدالحسن
https://eitaa.com/arshi_ali/157
➖➖➖➖➖
@ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینبار خاک را به نظر کیمیا نکن
بگذار خاک پای تو باشیم ابوتراب
@ali_m_hoshyar
ولایت اهل بیت علیهم السلام؛ دژی محکم در برابر شیاطین جنی
امیرالمومنین علیه السلام فرمود:
يَا كُمَيْلُ اُنْجُ بِوَلاَيَتِنَا مِنْ أَنْ يَشْرَكَكَ فِي مَالِكَ وَ وُلْدِكَ؛ اى كميل! به واسطه ولایت ما از اينكه شیطان با تو در مال و فرزندت شريك شود، نجات پيدا كن.
📜بحار الأنوار، ج ۷۴، ص ۲۶۶.
@ali_m_hoshyar
حوزه علمیه قم و بایدها...
✍علی محمدی هوشیار
باید حوزه علمیه قم دارای بزرگترین #مرکز جریان شناسی و آینده پژوهی خاورمیانه بود تا مسائل مربوط به دین و مسائل مربوط به نظام جمهوری اسلامی را مورد مطالعه قرار میدادند.
این مرکز می توانست افق های پنجاه ساله نظام را در امور فرهنگی و حتی سیاسی تعیین کند، از مقوله تهاجم فرهنگی گرفته تا فتنه های سیاسی دشمنان انقلاب اسلامی.
باید #اندیشکده هایی داشتیم تا طبق یافته های جریان شناسانه و آینده پژوهانه، سند نویسی می کردند.
باید #پژوهشگاه هایی داشتیم که با دید حل مسأله، راهبرد و راهکارهای موجود را مورد پژوهش قرار میدادند.
و چقدر حوزه علمیه میتوانست در یاری نظام مقدس جمهوری اسلامی موثر باشد..
اما حوزه علمیه قم به جای چنین مسائلی، اقدام به خرید بیمارستان مادر کرده و هنوز به ضرورت کارهای مهم و مورد نیاز دین و نظام پی نبرده است!!!
@ali_m_hoshyar
49.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌#افسانه_دیاران قسمت ششم6️⃣
(علی یعقوبی #انقلابی_نمایی است که در #جبهه_انقلاب، #نفوذ پیدا کرده است.)
✅آنچه در این برنامه پاسخش را خواهید دید و شنید:
👈🏼چرا موضوع خطر تفکر #علی_یعقوبی جدیست؟!
👈🏼آیا ایشان را باید انقلابی بدانیم؟!
👈🏼چرا #علی_یعقوبی به دنبال این است که ساختار جمهوری اسلامی را در ذهنها ویران کند؟!
#استادشهبازیان
@ali_m_hoshyar
فقیهِ عاقل، متکلم عاقل، عارف عاقل، فیلسوف عاقل؛ اینها همان کسانی هستند که می توانند فهم صحیح از دین داشته و مدیریت دینی صحیح داشته باشند.
@ali_m_hoshyar