eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
643 عکس
373 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
7.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| ۱۸ روز تا اولین اردوی سالیانه"مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" ●هویت و سبک زندگی طلبه عصر انقلاب● : 💠 تا این کار را نکنیم گرفتاریم... 🌀حوزویان باید روح کار امام(ره) را از سنت درک کنند و با امام (ره)، خود را معنا کنند 👈برای ثبت نام اینجا را کلیک کنید👉 ‼️سه روز تا پایان ثبت نام‼️ ╭━━⊰ ❀ 🌕 ❀ ⊱━━╮ @ahd_ba_khomeini ╰━━⊰ ❀ 🌿 ❀ ⊱━━╯
«ولاء طرفینی» بی خاصیت 🌱به اسم ولاء طرفینی میخواهی نه یک فرع فقهی بلکه حاکمیت الله و اقتدار حکومت ولایی را بشکنی و حرام سیاسی را کمرنگ کنی؟ عجب و هزاران عجب! محبت به یکدیگر اگر بنا نیست زیر سایه خدا باشد، بی خاصیت میشود. سایه خدا وقتی گسترده میشود که اطاعت او محقق شود. ظل الله سبحانه فی الآخرة مبذول لمن أطاعه فی الدنیا. اگر بنا است محبت و رفاقت طرفینی ما با زیر پا گذاشتن اطاعت خدا حاصل شود، چه حاصل؟ بله اگر بنا است اطاعت او شود و مقاصد او محقق شود حالا مَنْ بِکَلِمَةٍ یُلْطِفُهُ بِهَا وَ فَرَّجَ عَنْهُ کُرْبَتَهُ لَمْ یَزَلْ فِی ظِلِّ اللَّهِ الْمَمْدُودِ عَلَیْهِ (مِنَ الرَّحْمَةِ) مَا کَانَ فِی ذَلِکَ لطف و محبت ما به هم دستگیری ما نسبت به هم با این وصف سایه رحمت و قدرت خدا را میگسترد. 🌱هر رابطه طرفینی از جنس محبت و صمیمیت هویت «فی الله»ی ندارد. اصلا خلاصتان کنم، اگر دنبال اتصال حقیقی و محبت حقیقی هستیم، بدون دغدغه علم کردن مقاصد او شدنی نخواهد بود. محبت و رفاقت هایتان را بیاورید پای کار مدد به حاکمیت الله. بیاورید پای کار برداشتن بارهای انقلاب. نه اینکه به اسم محبت و رفاقت و اتصال و مبارزه با دوقطبی گری، ید الله را که دست حاکمیت دینی است قطع کنی! «متحابین فی الله» به تعبیر امام صادق، این را لازم داریم 🌱فرمود تزاوروا تلاقوا تذاکروا امرنا و احیوه سراغ هم بروید ، به هم سر بزنید، دور هم بنشینید سخن بگویید که امر ما زنده شود. امر ما حاکمیت و مکتب ما است. چقدر بد است که مفاهیم دین را از منظومه خودش خارج میکنیم و آن وقت نفله میکنیم کلمات دین را. 🌱به برخی از ما باشد زلیخا را هم به دلیل محبتش به ولی خدا جزو رستگاران و سعادتمندان عالم بر میشمریم. محبت به ولی خدا هم باید مصداق محبت به خدای بینهایت باشد و در جهت دنبال کردن مقاصد او باشد و الا حقیقتش نفس پرستی است نه امام دوستی. حاکمیت دین را بی خیال شویم، «حرام سیاسی» را در جامعه بی خیال شویم که چون «ولاء طرفینی» را دنبال میکنیم؟! نه ولاء طرفینی را شناختیم نه اهداف دین را. 🌱او که فرمود «وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ»، ادامه داد که این فنداسیون را طوری کار بگذارید که «يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَيُطِيعُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ أُولَئِكَ سَيَرْحَمُهُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ» ولاء طرفینی که نتواند چنین ساختمانی را بر بتابد بلکه با شکست آن آغاز کند، چیست؟ این ولاء نه ظهور خدای عزیز است و نه خدای حکیم. 🌱محبت مومنین به هم باید زیر سایه عبودیت و اطاعت شکل بگیرد و حول ولایت حاکم الهی محقق شود. آنکه به نام ولایت ولی و حاکم الهی ولای طرفینی را انکار میکند چشم چپش کور است و آنکه به نام ولاء طرفینی ولای حاکم الهی را کمرنگ میکند چشم راستش کور است و مکتب امام روح الله مکتب ذوالعینین است، نه چپی است نه راستی. @ali_mahdiyan
هدایت شده از خط فرهنگ
شب اول_حجت الاسلام مهدیان.pdf
994.7K
▫️ جزوه سخنرانی شب اول 📜 مدت زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه 🆔@khatte_farhang
شب دوم محرم 1445سخنرانی~1.mp3
24.62M
🔊 🔺 سخنرانی شب دوم محرم ۱۴۴۵ 🎙 حجت‌الاسلام علی مهدیان @fadaeyan_ir
8.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 فیض منبر 1⃣ قسمت اول: قیام ▫️ حجت‌الاسلام علی مهدیان سلام الله علیها @fadaeyan_ir
10.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 فیض منبر 2⃣ قسمت دوم: امت شهید ▫️ حجت‌الاسلام علی مهدیان سلام الله علیها @fadaeyan_ir
شب سوم _سخنرانی~2.mp3
22.95M
🔊 🔺 سخنرانی شب سوم محرم ۱۴۴۵ 🎙 حجت‌الاسلام علی مهدیان @fadaeyan_ir
شب دوم 1.pdf
743.8K
▫️ جزوه سخنرانی شب دوم 📜 مدت زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه سلام الله علیها @fadaeyan_ir
16.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 فیض منبر 3⃣ قسمت سوم: امت شهید۲ ▫️ حجت‌الاسلام علی مهدیان سلام الله علیها @fadaeyan_ir
نقش کودکان در رشد جبهه حق عموما انسانها وقتی با یک کودک مواجه میشوند، پرستیژ و سبک رفتار خودشان را کنار میگذارند و تلاش میکنند با زبان بچه با او حرف بزنند. با محبت نگاهش کنند. حواسشان نیست که عملا تحت تسخیر کودک درآمده اند. اهل معنا یک قاعده مهم را مورد توجه قرار میدهند و آن اینکه کسی یا چیزی که به لحاظ زمان و مرتبه نزدیکتر به پروردگار است، قدرت دارد دیگران را جذب خود کند و تحت تاثیر خود قرار دهد. «علت اينكه أرواح اطفال ، قواى فعاله‌اند اين است كه تأثير از طرف باطن است و طفل قريب العهد به باطن است....، علتش اين است كه صغير به سبب تصرف در كبير فاعل است ، نمىبينى كه طفل به سبب خاصيتى كه در اوست در كبير كارى میكند كه او را از رياستش پايين مىآورد كه كبير با او بازى میكند و به زبان او با او حرف میزند و خود را به پايهء عقل او پايين مىآورد . پس اين كبير در تحت تسخير طفل است و توجه ندارد كه مسخر اوست . سپس ، طفل كبير را مشغول به تربيت و حمايت و تفقد مصالح و انس گرفتن به خودش مىكند تا اينكه سينهء او تنگى ننمايد . همهء اين كارها از فعل صغير به كبير است و اين فعل ، يعنى تصرف صغير در كبير از جهت قوت مقام و مرتبهء صغير است كه حديث العهد به رب خود است....رسول الله ( ص ) خود را در هنگام نزول باران در باران نگاه مىداشت و سرش را برهنه مىكرد كه باران به او اصابت كند و میفرمود كه باران حديث العهد به رب خود است ....پس باران از جهت قرب به رب خود افضل بشر را تسخير كرد . پس باران مثل رسولى... كه وحى به پيغمبر نازل مینمود بود. پس باران به لسان حال و ذات خود رسول را به سوى خود خواند.»(ممد الهمم، حسن زاده آملی،ج۱،ص،۵۳۴_۵۳۶) کودک مظهر لطافت و ظرافت و رحمانیت و محبت است. مهمترین عامل رشد ما از خودگذشتگی است، کودک از خودگذشتگی را ساده میکند و به ما یاد میدهد. او ما را تربیت میکند در واقع. تربیت کودکان بیشتر از دانش نیاز به منش ما دارد او باعث پیوند بیشتر همسران میشود آنها میفهمند چقدر به هم محتاجند. زن مباشرت بیشتری در تربیت دارد و با مادر شدن ناگهان به سرعت شکفته میشود. مرد تازه معنای رزاقیت و مسوولیت را میفهمد. کودک خانواده را دوباره میسازد. هر چه روح ها خبیثتر میشوند از کودک دورتر میشوند. بزرگان ما با کودکان خیلی محشور بودند. ببینیم رفتار پیامبر اکرم و اهل بیت و اهل علم را. «پيامبر صلي الله عليه و آله :اُحِبُّ الصِّبْيانَ لِخَمْسٍ : اَلاَْوَّلُ : اَنـَّهُمْ هُمُ الْبَكّاؤونَ ، وَالثّانى : يَتَمَرَّغونَبِالتُّرابِ وَ الثّالِثُ : يَخْتَصِمونَ مِنْ غَيْرِ حِقْدٍ وَ الرّابِـعُ : لا يَدَّخِرونَ لِغَدٍ شَيئا وَ الْخامِسُ :يُعَمِّرونَ ثُمَّ يُخَرِّبونَ ؛ كودكان را به خاطر پنج چيز دوست مى دارم : اول آن كه بسيار مى گِريند ، دوم آن كه باخاك بازى مى كنند، سوم آن كه دعوا كردن آنان همراه با كينه نيست؛ چهارم آن كه چيزى براى فردا ذخيره نمى كنند، پنجم آن كه مى سازند و سپس، خراب مى كنند(دل بستگى ندارند) .» کودکها به فطرت انسانی نزدیکترند، الهی ترند. کودکان بودنشان در تربیت جامعه موثر است. کودک های بیشتر باعث میشوند باب رحمت و رزاقیت خدا باز شود و دقیقا بر خلاف آنچه فکر میکنیم رشد دارایی ما منوط به آمدن کودکان است. جامعه ای که کودکان بیشتری دارد بانشاط تر و پر عاطفه تر و معنوی تر است. کودکان نماد حقانیت جبهه حقند. تاثیری که کودکان یمن و سوریه و فلسطین و لبنان در پیروزی جبهه حق دارند دست کم نگیرید. آنها نماد مظلومیت حقند. حتی بزرگان معنویت معتقدند روح کودکان مظلوم مدد کننده جبهه حقند. این را ابن عربی در بحث ذبح کودکان زمان موسی ع بیان میکند. «چنانكه در پيش گفته‌ايم شيخ در فص موسوى چند حكمت در اسرار كلمهء موسويه ذكر مىكند . يكى حكمت قتل أبناء بود كه گفته شد و خلاصه اش اين بود كه آن أرواح به موسى پيوستند و موسى كه متولد شد مجموع أرواح أبناء مقتول بود كه آن قواى فعاله بر اثر قرب به رب خودشان موسى را در قتل فرعون و فرعونيان مدد نمودند»(ممدالهمم، حسن زاده آملی، ج۱، ص۵۳۶) ریختن خون حضرت علی اصغر ع به آسمان را از این منظر ببینید و نقش تاریخی او در رشد جبهه حق. در درون جامعه نیز نقش کودکان مظلوم و‌محروم و یتیم و کودکان کار را در تشدید جریان انفاق در جامعه باید متوجه بود. امروز صهیونیستها فیلم هایی میسازند که در ان کشتن بچه ها را تئوریزه کنند فیلم حضرت موسی ع که به تازگی ساخته شده ببینید، فیلمهایی که برای آماده کردن ذهن مخاطب برای قانون شکنی و کشتن بچه ها است ببینید. طرح کودکان زامبی شده و امثالهم را ببینید. روش داعش را شنیده اید که ماشینها خوردنیها و اسباب بازی پخش میکردند تا بچه ها دورشان جمع شوند و بعد منفجر شوند شنیده اید؟ سخنان حاج قاسم و خاطراتش را شنیده اید؟ کودکان هم در نابودی جبهه کفر و هم رشد و پیشرفت جبهه حق فعالند. سرمقاله همشهری @ali_mahdiyan