eitaa logo
عقل یشمی خال‌خال پشمی
247 دنبال‌کننده
706 عکس
34 ویدیو
75 فایل
☑️ کسی که حرفای این کانال را جدی بگیره، خره. 😇✌ @ebrahimpour
مشاهده در ایتا
دانلود
عقل یشمی خال‌خال پشمی
باسمه‌تعالی 📌 چارچوب الگوی مطلوب #ارزیابی #اثربخشی دوره‌های تابستانه حوزوی 👤علی ابراهیم‌پور (قسمت یک
📌 چارچوب الگوی مطلوب دوره‌های تابستانه حوزوی 👤علی ابراهیم‌پور (قسمت دو از سه) 🌺 3.«تحقیق طولی پنلی» 🍀از میان روش‌های مختلف تحقیق، ارزیابی علمی اثربخشی دوره‌ها، از کدام نوع است؟ به‌طورکلی تحقیقات اجتماعی از نظر زمان به دو نوع طولی و مقطعی تقسیم می‌شوند. در ارزیابی اثربخشی، هدف ما این است که ببینیم افراد شرکت‌کننده، که در زمان الف وارد اردو می‌شوند و در برنامه‌ها شرکت می‌کنند، نسبت به زمان ب که زمان خروج‌شان از دوره و اتمام برنامه‌هاست، چه تغییری در شاخص‌های معین‌شده داشته‌اند؟ در واقع برای ارزیابی اثربخشی، نیازمند محاسبه تغییرات خالص افراد در بازه الف تا ب هستیم. تحقیق طولی پنلی است که بر اساس نمونه آماری ثابت (که همان افراد شرکت‌کننده در دوره هستند) تغییرات خالص پارامترها را می‌سنجد. 🍀در مطالعات پنل، نمونه یکسانی از پاسخگویان در زمان‌های مختلف مورد آزمون قرار می‌گیرد. این نوع مطالعات می‌توانند تغییر در نگرش‌ها و الگوهای رفتاری را آشکار نمایند. برای نمونه، در یک مطالعه پانل برای بررسی اثر بخشی تبلیغات سیاسی، تمام اعضای پانل باید به طور دوره‌ای مورد مصاحبه قرار گیرند تا مشخص شود در طی یک مبارزه انتخاباتی هر پاسخگو در چه زمانی تصمیم به رأی‌دادن می‌گیرد. در اینجا نیز برای بررسی میزان اثربخشی دوره‌های تابستانه در شاخص‌های پنج‌گانه معین‌شده، بهترین روش، تحقیق طولی پنلی است. 🌺 4. «آزمون علمی "تی جفت‌شده" آماری» 🍀از کجا بفهمیم میزان ارتقا و رشد (و یا احیانا رکود) مخاطبین از نظر علمی «معنادار» است یا خیر؟ اینجا علم آمار به کمک ارزیابی می‌آید و آزمون آماری «T جفت‌شده» را توصیه می‌کند. این آزمون زمانی استفاده می‌شود که قصد داریم تاثیر نوعی مداخله را بر روی یک گروه در دو زمان متفاوت بررسی کنیم. در اینجا نیز دوره‌ی آموزشی، همچون سیستمی است که ورودی آن طلبه‌ها هستند. طلاب در زمان الف وارد سیستم می‌شوند و سیستم فعالیت‌هایی انجام می‌دهد و در زمان ب از سیستم خارج می‌شوند. اختلاف معدل افراد در شاخص‌های معین‌شده، نشانگر تاثیر مداخله آزمایش یعنی تاثیر دوره آموزشی است. 🍀آزمون T برای دو نمونه جفت شده، میانگین نمرات طلاب شرکت‌کننده در شاخص‌های ارزیابی را در دو وضعیت ابتدا و انتهای دوره با یکدیگر می‌سنجد و «معناداری اختلاف آن‌ها» را گزارش می‌دهد. این آزمون، از حیث کمی به نتیجه ارزیابی اعتبار علمی می‌دهد. 🍀برای این آزمون، لازم است پرسش‌نامه‌ای بر اساس شاخص‌های ارزیابی طراحی شود و بر اساس منطق و سلسله‌مراتب اندیشه‌ورزی، به هر گزینه‌ی پاسخ، وزن داده شود تا نمره‌ی هر فرد (نمره‌ی فرد از نظر شاخص‌ها) قبل از شروع دوره مشخص شود. شبیه چنین پرسش‌نامه‌ای نیز برای پایان دوره طراحی می‌شود تا وضعیت طلاب در پایان دوره نیز معین گردد. البته این پرسش‌نامه می‌تواند به صورت کتبی یا شفاهی پر شود. آزمون تی جفت‌شده، معناداری یا عدم معناداری اختلاف میانگین‌های نمرات قبل و بعد از دوره را اعلام می‌کند. 🍀نکته‌ی حائز اهمیت آن است که، نمرات آزمون‌های کلاسی نقشی در این ارزیابی ندارد. نمرات امتحانات، در بهترین‌حالت بیان‌کننده‌ی میزان محفوظات افراد از بیانات استاد و متن درسی است؛ نه تغییر نگرش در شاخص‌های پنج‌گانه معین‌شده. (ادامه در پست بعدی) 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
📌 چارچوب الگوی مطلوب #ارزیابی #اثربخشی دوره‌های تابستانه حوزوی 👤علی ابراهیم‌پور (قسمت دو از سه) 🌺 3
📌 چارچوب الگوی مطلوب دوره‌های تابستانه حوزوی 👤علی ابراهیم‌پور (قسمت دو از سه) 🌺 5.«الگوی 360درجه ارزیابی» 🍀با الهام‌گیری از مدل ارزیابی عملکرد 360درجه در مدیریت منابع انسانی، می‌توان الگویی برای جمع‌آوری اطلاعات بازتعریف کرد. در الگوی مطلوب بازتعریف شده، از این افراد برای ارزیابی استفاده می‌شود: 1.خود طلبه شرکت‌کننده 2.اساتید دوره 3.هم‌بحث‌های طلبه 4.اساتید مشاور 5.مدیران دوره. 🍀در این میان، منبع اصلی اطلاعات، اظهارات خود طلبه است. اظهارات خود طلبه درباره‌ی نگرش خود نسبت به شاخص‌ها، حتی به تنهایی می‌تواند برای رسیدن به نتیجه، کافی باشد. با این‌حال می‌توان از اظهارات اساتید دوره و هم‌بحث‌های طلبه (در صورت وجود داشتن گروه‌های مباحثاتی در دوره) به عنوان موید و مکمل اطلاعات خود شرکت‌کنندگان استفاده کرد. چنان‌که پرسش‌های طلاب در مشاوره‌ها می‌تواند از عمیق‌ترشدن یا نشدن آن‌ها در شاخص‌های ارزیابی خبر دهد. 🍀به‌نظر می‌رسد برای خود اطلاعاتی که لازم است از خود طلبه شرکت‌کننده گرفته شود، کاراترین شیوه جمع‌آوری اطلاعات برای دست‌یابی به ارزیابی کیفی، برگزاری مصاحبه عمیق و متن‌باز از کل یا نمونه‌ای با تعداد معتبر از میان شرکت‌کنندگان دوره است. در این مصاحبه (یا پرسش‌نامه) لازم است سوالاتی بر اساس شاخص‌های پنج‌گانه پرسیده شود: 🍀1.نگاه فرد به حوزه چیست؟ مثبت است یا منفی؟ چه کارکردهایی را برای حوزه بیان می‌کند؟ فرضیه این است که عموم پاسخ‌ها کلیشه‌ای و شعاری است. عمیق‌تر شدن نگاه فرد بعد از پایان دوره به کلیت حوزه و کارکردهای آن؛ خصوصا تاکید بر وظیفه‌ی تولید بنیان‌ها و نظریات مبنایی و علوم انسانی برای اقامه‌ی دین در شئون مختلف آن، نقطه مطلوبی است که دوره‌ی کارآمد افراد را به آن خواهد رساند. 🍀2.نگاهش به اسلام و معارف اسلامی چگونه است؟ چه تعریفی از اسلام دارد؟ آیا فرد نگاه شبکه‌ای یا نظام‌واره دارد یا خیر؟ چه تفاوتی میان معرفت اسلامی با سایر معرفت‌ها می‌گذارد؟ ارزش‌افزوده دوره، باید افزایش عمق نسبت به نظام‌وارگی معارف اسلامی باشد. 🍀3.متفکران اسلامی را می‌شناسد؟ کدام‌شان را؟ اساسا متفکر اسلامی یعنی چه؟ چرا به کسی می‌گوییم متفکر اسلامی و به دیگری نمی‌گوییم؟ کار متفکر اسلامی دقیقا چیست؟ 🍀4.نظام اندیشه اسلامی یعنی چه؟ چه توقعی از شرکت در این دوره داشته است؟ آیا این توقع برآورده شده است؟ (هدف این است که متوجه شویم آیا واقعا مفهوم «نظام اندیشه» را متوجه می‌شود یا خیر؟) 🍀5.نگاهش به آینده طلبگی و شغلی‌اش چیست؟ امیدوارانه است یا ناامیدکننده؟ طرحی دارد یا ندارد؟ سیر مطالعاتی خاصی دارد؟ اصلا سیر مطالعاتی یعنی چه؟ چه کتاب‌هایی را می‌خواهد بخواند؟ ارزش‌افزوده دوره مطلوب، آن است که افراد نسبت به آینده حوزوی خود امیدوارتر شوند و دغدغه‌های علمی و تولید علم بیشتر شود و فرد مطالعه کتب متفکرین نظام‌ساز را جزو اولویت‌ها و برنامه‌های آینده خود معرفی کند و تخصص در این مسائل را جزء اهداف طلبگی خود برگزیند. *** 🍀«تعیین شاخص‌های ارزیابی متناسب با هدف»، «منطق اندیشه‌ورزی و دانایی»، «تحقیق طولی پنلی»، «آزمون علمی "تی جفت‌شده" آماری» و «الگوی 360درجه ارزیابی» چارچوب الگوی مطلوب ارزیابی اثربخشی دوره‌های تابستانه حوزوی را شکل می‌دهند. بر متولیان امر، فرض است متناسب با وظیفه‌ی هدایت و تربیت طلاب، در کنار حمایت و برگزاری از دوره‌های تابستانه خصوصا در موضوعات مرتبط با نظامات اندیشه اسلامی، ارزیابی علمی و دقیقی از اثربخشی این دوره‌ها داشته باشند.//پایان// 🌐 @aliebrahimpour_ir
💠از چند هفته قبل از شروع تعطیلات، تابلوی اعلانات مدارس و شبکه‌های اجتماعی، پر می‌شود از تبلیغات که با یکدیگر بر سر جذب طلبه‌ها رقابت می‌کنند. 🔥چرا لازم است حوزه ارزیابی اثربخشی دقیق و علمی‌ای از این دوره‌ها داشته باشد؟ 🔥و مهم‌تر آنکه: چه پارامترهایی، چارچوب الگوی چنین ارزیابی‌ای را شکل می‌دهند؟ ✔️این دو یادداشت، در تلاش‌اند به این دو سوال پاسخ دهند: 🏷ضرورت اثربخشی دوره‌های تابستانه حوزوی [نگارش 1398.05.10 ، انتشار 1398.05.24 ، 800کلمه] (17) 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/904 🔗 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/612 🔗 rasanews.ir/fa/news/616334 🔗 rasanews.ir/002aKs 🏷چارچوب الگوی مطلوب دوره‌های تابستانه حوزوی [نگارش 1398.05.11 ، انتشار 1398.06.11 ، 1400کلمه] (18) 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/906 🔗 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/614 🔗 rasanews.ir/fa/news/618560 🔗 rasanews.ir/002aum 🌐 @aliebrahimpour_ir
🔥 چرا لازم است روی تعیین منطق اندیشه‌ورزی، سرمایه‌گذاری جدی کنیم؟ 🏷 عنوان: ضرورت تعیین سلسله مراتب و اندیشه‌ورزی [نگارش: 98.05.06 - انتشار: 98.05.11 - 1520 واژه] 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/875 🔗 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/587 🔗 rasanews.ir/fa/news/615350 🔥 الگوی پیشنهادی برای مراتب دانایی چیست؟ 🏷 عنوان: مراتب و هشت‌سطحی و [نگارش: 98.05.09 - انتشار: 98.05.13 - 1363 واژه] 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/881 🔗 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/591 🔗 rasanews.ir/fa/news/615457/ 🔥 چه خطرات و آسیب‌هایی معرفت‌دوست‌های رسانه‌ای و های فکری را تهدید می‌کند؟ 🏷 عنوان: خطر سلبریتی‌های فکری [نگارش: 98.05.09 - انتشار: 98.05.18 - 1232 واژه] 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/893 🔗 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/603 🔗 rasanews.ir/fa/news/615806 🌐 @aliebrahimpour_ir
🏷 عنوان: زیر پوست آگهی‌های بازرگانی چه می گذرد؟ + تصویر 🔥 تبلیغ شیر و بیسکوئیت چه تاثیرات فرهنگی دارند؟! (موردپژوهی مفهوم ) 🔥 دلیل این اثرگذاری بالای چیست؟ 💠 متن کامل را در خبرگزاری یا کانال عقل سرخ بخوانید: 🔗 rasanews.ir/fa/news/618265 🔗 t.me/aliebrahimpour_ir/912 🔗 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/620 🖌 علی ابراهیم پور 📇تعداد واژگان: 850 🗓نگارش:1398.06.04 🗒انتشار: 1398.06.06 (19) 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
#گزارش_یادداشت 🏷 عنوان: زیر پوست آگهی‌های بازرگانی چه می گذرد؟ + تصویر 🔥 تبلیغ شیر #عالیس و بیسکوئ
باسمه‌تعالی 📌 زیر پوست آگهی‌های بازرگانی چه می گذرد؟ + تصویر [سانتال‌مانتالیزم در ] 👤علی ابراهیم‌پور (قسمت یک از دو) 🍀چشم‌تان را ببندید و «یک خانواده ایده‌آل» را تصور کنید. تعداد فرزندان خانواده چند نفر است؟ چهره و تیپ والدین چطور است؟ نوع و چینش خانه را چطور ترسیم کردید؟ خوب؛ واقعیت آن است که این نقاشی شما، اثر هیبنوتیزم رسانه است. 🍀رسانه با پخش آگهی، بازار دوطرفه می‌سازد: از یک‌طرف با پخش سریال و برنامه، «توجه» مخاطب را جلب می‌کند و از طرف دیگر این «توجه»ها را ثانیه‌ثانیه می‌فروشد. پول به دست‌آمده، عامل حیات رسانه و تولید برنامه‌های جدید و در نتیجه جذب «توجه» جدید می‌شود. اساسا تلویزیون‌ها، با تبلیغات زنده‌اند؛ اما صداوسیمای جمهوری اسلامی، درحال‌حاضر با تدابیر پر امید و نام «»ی دولت فعلی بیش از هر زمان دیگری حیات خود را با آگهی گره زده؛ آگهی‌هایی که از نظر فرهنگی کاملا ولنگارند و از اثرات فرهنگی آن کاملا غفلت شده. 🍀تبلیغات بازرگانی، ویژگی‌های خاصی دارد که باعث می‌شود اثرگذاری منحصربه‌فردی در مقایسه با دیگر برنامه‌های تلویزیونی داشته باشند: 🌺1️⃣اولا اند؛ آنقدر کوتاه که با «زمان ماندن» (bounce rate) افراد قابل مقایسه است؛ یعنی مدت زمانی که وقتی کانال‌ها را عوض می‌کنیم، روی هر شبکه مکث می‌کنیم. این کوتاهی باعث می‌شود شخصی که چندثانیه از آگهی را ببیند، تا پایانش صبر کند. 🌺2️⃣ثانیا، ند. یک آگهی بارهاوبارها از شبکه‌های مختلف و در زمان‌های گوناگون و گاهی پشت‌سرهم پخش می‌شود. مزخرف‌ترین آگهی‌ها هم با تکرار خوش‌آیند می‌شوند؛ خصوصا بیشتر اوقات، قبل یا وسط سریال، خانواده‌ها مجبورند آگهی‌ها را ببینند و تحمل کنند. 🌺3️⃣ثالثا، اند. یک آگهی تمام حرف خود را در 30ثانیه می‌زند و اینطور نیست که لازم باشد مجموعه‌ای از آن را دنبال کرد تا مفهومش را دریافت. 🌺4️⃣رابعا، اند. آگهی مخاطب خاص ندارد. تبلیغات به صورتی ساخته می‌شوند که «تمامی» مردم بتوانند با آن رابطه برقرار کنند، ازاین‌رو آگهی‌ها هم عموم را هدف قرار می‌دهند و هم با عرفی‌ترین مفاهیم و حالت ممکن، ساخته می‌شوند. 🍀این چهار ویژگی باعث می‌شود ظریف‌ترین نکته آگهی، اثرگذاری و بسامد بسیار بالایی پیدا کند. از اصلی‌ترین تاثیرات آگهی‌ها که بسیاری از برنامه‌های دیگر تلویزیونی فاقد آن هستند، قدرت بالای «تیپ‌سازی» و «تبادرسازی» است. 🍀آگهی‌ها، ها را به تصویر می‌کشند، نه ها را. آگهی ازآن‌رو که عموم مردم را هدف قرار داده، نمی‌تواند داستان‌های جزئی روایت کند، بلکه سعی می‌کند تصویری که نمایش می‌دهد، «نمونه‌ی نوع‌نمون» باشد؛ یعنی شاخصی ارائه بدهد که هرکسی بتواند خودش را جای شخصیت آگهی قرار بدهد. البته این تمام ماجرا نیست؛ چراکه در عین آنکه رویکرد به مفاهیم وجود دارد، به دلیل تکرار بالا، جنبه‌ی توصیه‌ای تبلیغات هم بالا می‌رود. یعنی آگهی در عین آنکه تصویری از انسان‌ها را توصیف می‌کند، همان تصویر را توصیه نیز می‌کند.(ادامه در پست بعدی) 📷 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/619 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
باسمه‌تعالی 📌 زیر پوست آگهی‌های بازرگانی چه می گذرد؟ + تصویر [سانتال‌مانتالیزم #خانواده در #صداوسیما
📌 زیر پوست آگهی‌های بازرگانی چه می گذرد؟ + تصویر [سانتال‌مانتالیزم در ] 👤علی ابراهیم‌پور (قسمت دو از دو) 🍀 نمونه‌ی بسیار چشم‌گیر از مفاهیمی که آگهی‌های تلویزیونی به‌وفور از آن استفاده می‌کنند، مفهوم «» است. تبلیغات صداوسیما، تیپ‌ترین معیارهای خانواده را تصویرسازی می‌کنند. آگهی‌ها با بازتولید انگاره‌ی خاصی از خانواده، در ذهن ما تیپ‌ایده‌آلی از این مفهوم ساخته‌اند. در واقع عرف و مصداق کامل خانواده را همانی می‌دانیم که بارها و بارها از تلویزیون دیده‌ایم؛ هرچند واقعا تصویر غلط و نادرستی بوده باشد. 🔥برای مثال در تبلیغ شیر و بیسکوئیت ، خانواده‌ای تک فرزند و دو فرزند نمایش داده می‌شود. درحالی که سیاست کشور به سمت جلوگیری از تک‌فرزندی است و این تصویری دقیقا برخلاف سیاست رسمی کشور است. علاوه بر این، این خانواده‌ها صبحانه‌شان را در یک می‌خورند. 🔥 یا در مورد مشابه، این صبحانه در خانه‌ای به عظمت یک در آشپزخانه‌ای 30-40متری خورده می‌شود. درحالی که پدرخانواده جوانی حدود 30ساله است! واقعا کدام خانواده در این سن می‌تواند خانه‌ای به این عظمت یا ویلایی به این بزرگی داشته باشد!؟ 🍀تاثیر این آگهی‌ها در ذهن مخاطب این است که این تصاویر را به‌عنوان مصداق خانواده ایده‌آل ذخیره می‌کند. به‌عبارت دیگر، تبادر افراد از مفهوم خانواده، همین تصاویر فانتزی می‌شود؛ تصاویری که نه هیچ امام و معصومی مثل آن زندگی کرده‌اند، نه عرفا وقوع دارند، نه به‌صورت عادی نمونه‌های قابل‌توجهی از آن را (به‌جز در همین تبلیغات) در دورواطرافمان دیده‌ایم. این آگهی‌ها خامی را در ذهن مخاطب ساخته‌اند. 🍀جالب اینکه این تصویرسازی غیرقانونی هم هست. طبق اصل23 قانون اداره بازرگانی ، «آگهی نباید مروج تجمل‌گرایی باشد». خب اگر این تجمل‌گرایی نیست، پس تجمل‌گرایی دقیقا چیست!؟ 🍀نتیجه‌ی این عرف‌سازی و تبادرسازی، مقایسه‌های ذهنی انسان‌هاست که جامعه ما را با مالیخولیایی پایان‌ناپذیر مواجه کرده و می‌کند. زن و مرد، دائما خود را با این شاخص‌های فانتزی مقایسه می‌کنند و ذهن‌شان همیشه آلارم می‌دهد که «تو هنوز به آن نرسیده‌ای»! آن تصویر ساخته‌شده، در عین آنکه الگوی انسان‌ها می‌شود، همزمان نماد بدبختی اوست که هربار می‌بیندش، مثل پتکی در سرش کوفته می‌شود. 🍀باید کنترل کنیم: تبلیغ محصول و کالا، فقط باید تبلیغ همان محصول و کالا باشد؛ متاسفانه تبلیغات فعلی تلویزیون جمهوری اسلامی، بیش از آنکه تبلیغ باشد، تبلیغ فرهنگ و سبک‌زندگی است. آگهی نباید کند و به‌واسطه‌ی شی یا فرهنگ دیگر، نیازسازی کند؛ باید دقیقا خود محصول و ویژگی‌های ذاتی آن را بیان کند. البته نمی‌شود این دو را کاملا از هم جدا کرد، ولی می‌توان مدیریت کرد که کدام بیشتر و کدام کمتر باشد. با ترسیم چارچوب و قوانین و اجرای درست آن، باید این وضعیت را کنترل کنیم. متاسفانه این مسئله، آخرین مقوله‌ای است که به ذهن مدیران فرهنگی می‌رسد! //پایان// 🖌 علی ابراهیم پور 📇تعداد واژگان: 850 🗓نگارش:1398.06.04 🗒انتشار: 1398.06.06 (19) 📷 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/619 🌐 @aliebrahimpour_ir
🌷 « / » 🌷 [ ] ✅موضوع: « »، اثر سینمایی سعیدروستایی «پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی سینمای ایران» و دومین پرفروش تاریخ سینما 🏷 عنوان: متری شیش‌ونیم از نمای نزدیک 🖌 علی ابراهیم پور 🗓تاریخ نگارش: 1398.06.08 📇تعداد واژگان: 1555 🗒تاریخ انتشار: 1398.06.10 📎توضیح: منتشر شده در خبرگزاری 💠مطالعه‌ی نسخه کامل در خبرگزاری رسا و کانال عقل سرخ: 🔗 rasanews.ir/fa/news/618542/ 📥 t.me/aliebrahimpour_ir/915 📥 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/623 🌐 @aliebrahimpour_ir
نقد فیلم متری شیش و نیم - علی ابراهیم پور.pdf
511.5K
متن کامل تحلیل و سینمایی 📌 🔥 «پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی سینمای ایران» و دومین پرفروش تاریخ سینما (بعد از هزارپا) 🖌 علی ابراهیم پور 📇تعداد واژگان: 1555 🗓نگارش:1398.06.08 🗒انتشار: 1398.06.10 (20) ✔️ مطالعه در وب: 🔗 rasanews.ir/fa/news/618542/ 🌐 @aliebrahimpour_ir
✔دو روزی هست که در محضر این کتاب ناب هستم. فوق‌العاده لذت بردم. ۱۰صفحه کلاسور نکته برداشتم. ✔تقریبا در میان آثار موجود فعلی، یگانه است. ادبیات آموزشی، دقیق و واقعا دقیق، پژوهشی و درعین‌حال آسان، کاربردی، پرمثال، نکته‌گو، فرانگر و سهل‌الوصول، از ویژگی‌های این کتاب است و باعث شده این عمیقا ایده‌بخش باشد. ✔از نمایشگاه۹۷ خریده بودم. لازم است حتما یک دور دیگر دقیق مطالعه‌اش کنم. علی برکت‌الله 🗒شب تاسوعای۹۸ | ۱۷شهریور۹۸ | ۲۰:۳۴ | کتابخانه آیت‌الله بروجردی 📕 "پژوهش : نظریه و فرآیند" نوشته . نشر پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم. 🌐 @aliebrahimpour_ir
🏴 🏴 🔻زان یار دلنوازم شکریست با شکایت/ گر نکته دان عشقی بشنو تو این حکایت 🔻بی مزد بود و منت هر خدمتی که کردم/ یا رب مباد کس را مخدوم بی عنایت 🔻رندان را آبی نمی‌دهد کس/ گویی ولی شناسان رفتند از این ولایت 🔻در زلف چون کمندش ای دل مپیچ کانجا/ سرها بینی بی‌جرم و بی‌جنایت 🔻چشمت به غمزه ما را خون خورد و می‌پسندی/ جانا روا نباشد خونریز را حمایت 🔻در این شب سیاهم گم گشت راه مقصود/ از گوشه‌ای برون آی ای 🔻از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیفزود/ زنهار از این وین راه بی‌نهایت 🔻ای آفتاب خوبان می‌جوشد اندرونم/ یک ساعتم بگنجان در سایه عنایت 🔻این راه را نهایت صورت کجا توان بست/ کش صد هزار منزل بیش است در بدایت 🔻هر چند بردی آبم روی از درت نتابم/ جور از حبیب خوشتر کز مدعی رعایت 🔻عشقت رسد به فریاد ار خود به سان حافظ/ ز بر بخوانی در چارده روایت 🔆 ؛ ۹۴ 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 کجایید ای #شهیدان خدایی / بلاجویان دست کربلایی 💠 #مولوی | #دیوان شمس | #غزل شمارهٔ ۲۷۰۷ [ #ادبیات #شعر #محرم ] 🌐 @aliebrahimpour_ir