eitaa logo
العالم بزمانه
120 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
37 فایل
«الْعَالِمُ بِزَمَانِهِ لَا تَهْجُمُ عَلَیهِ اللَّوَابِس» @HaeriDarzi https://eitaa.com/almogaddemat
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال‌های ❁﷽❁ حوزوی 🌺 امام و شهداء را با یاد کنیم... ✧➖✧➖✧➖✧➖✧➖✧➖✧➖✧ 📚 اخلاق و عرفان قرآن ⓙ http://eitaa.com/joinchat/3415670805C56a9521427 📚 سیاست قرآن ⓙ http://eitaa.com/joinchat/3415212053Cece8454c3c 📚 گروه ریاضیات ⓙ http://eitaa.com/joinchat/1673396249Cc891fd22b4 📚 جامعه شناسی قرآن ⓙ http://eitaa.com/joinchat/3416064021C2a180e770c 📚 فیزیک و شیمی قرآن ⓙ http://eitaa.com/joinchat/3416457237Cefe46d9ea3 📚 دفتر ایام؛ گاه نوشت های طلبگی ⓙ http://eitaa.com/joinchat/1409810450C0d8633af07 📚 فلسفه قرآن ⓙ http://eitaa.com/joinchat/3394109461C2e55f43080 📚 فلسفه ⓙ http://eitaa.com/joinchat/1990524951Ccc518f1caa 📚 گروه فلسفه، منطق ⓙ http://eitaa.com/joinchat/1639907348Ccfe697d25d 📚 کتاب سرای شیعه ⓙ http://eitaa.com/joinchat/3968466966C35815ac130 📚 گروه فقه ( ورود فقط اساتید حوزه و دانشگاه ) ⓙ http://eitaa.com/joinchat/3996581902C66f9e9e17b 📚 نهج الفقاهة ( تعلیم و تعلم فقه بر اساس نظریه دیدبانی ) ⓙ http://eitaa.com/joinchat/3967483916Ce6f0395552 📚 کانال دسته‌بندی فرائد الاصول ⓙ http://eitaa.com/joinchat/2794520600C20abf3fefb 📚 گروه پاسخ به شبهات ومسائل شرعی ⓙ http://eitaa.com/joinchat/1976172555Ce293db13ac 📚 پزشکی قرآن ⓙ http://eitaa.com/joinchat/3743875090C179ed0119f 📚 بـَـحث جَنجالے طَلبگے (گروه هم بحثی) ⓙ http://eitaa.com/joinchat/670302231C6c7e21cb4f 📚 آموزش مکالمه عربی برای طلاب برگزاری دوره‌ها در حوزه‌های علمیه قم، تهران، مشهد و... ⓙ http://eitaa.com/joinchat/3397517316Cd0f025e7e4 📚 اندیشه ولایی(صوت دروس معرفتی اساتید حوزه) ⓙ http://eitaa.com/joinchat/264830977C926c5f0b3a 📚 کانال دماع الطلاب ⓙ http://eitaa.com/joinchat/1435500563C6700227006 📚 تحلیل‌های اقناعی برای مخاطبین جوانتان(آن‌چه در تبلیغ تجربه شده است) ⓙ http://eitaa.com/joinchat/911671316C274de32b2e 📚 کانال اسناد المصائب [اختصاصی طلاب] ⓙ http://eitaa.com/joinchat/62586883C0e13617919 📚 کانون نحو اجتهادی ⓙ http://eitaa.com/joinchat/3330867217C71996cac28 📚 امتداد حکمت ⓙ http://eitaa.com/joinchat/1092354066C963572884c 📚 اولین و تنها کانال تخصصی قواعد فقهیه ⓙ http://eitaa.com/joinchat/2922119191C8aed487fc0 📚 ادبیات و فقاهت ⓙ http://eitaa.com/joinchat/1348010001Ca7116ed3ed 📚 نقد تخصصی و هجومی مبانی اهل سنت+ ارائه تصویر کتب(ویژه طلاب و پژوهشگران) ⓙ http://eitaa.com/joinchat/4078960660C5f75d2f1de 📚 کتابخانہ تصويرے اهل بيت عليہم السلام ⓙ https://eitaa.com/joinchat/745668628C6fa4f6c2ba 📚 برنامه اجتهاد: برنامه درسی برای رسیدن به اجتهاد در شش سال ⓙ http://eitaa.com/joinchat/1962278932Cb131348d00 📚 خلاصه ڪُتُب اصیل نحوی ⓙ http://eitaa.com/joinchat/2729246727C8ff5234cd0 📚 دانستنی های طلاب ⓙ http://eitaa.com/joinchat/2305622037Ca476775611 📚 کانالی برای فهم راحت اصول الفقه ⓙ http://eitaa.com/joinchat/4254138381C975d6e3198 📚 تدریس: نظام سازی اسلامی، فقه الاجتماع، فقه فضای مجازی، کتب شهیدصدر و ... (آیت‌الله ملک زاده) ⓙ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9 📚 خانه طلاب جوان ⓙ http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f 📚 سلسله دروس خارج فقه و درس گفتارهای نظام‌های اسلامی ⓙ http://eitaa.com/joinchat/2820276226C05222c1576 📚 نمونه سوالات دروس حوزوی ⓙ http://eitaa.com/joinchat/3208183824Cd5e9c9cfb7 📚 لینک گروه همسفرطلاب ⓙ http://eitaa.com/joinchat/139460627C23f11af7d5 📚 لینکدونی تخصصی حوزوی و مذهبی ⓙ http://eitaa.com/joinchat/3630759937C6c810e67cf 📚 گروه بازارچه طلاب و مومنین ⓙ http://eitaa.com/joinchat/1792147467C53fc2d978e 📚 کانال استخدامی وکاریابی طلاب ⓙ http://eitaa.com/joinchat/2498953217C6bf55696cf 📚 اصوات دروس حوزوی ⓙ http://eitaa.com/joinchat/3941924875C99ec4f30fd 📚 کانال دیــوار طـــلاب ⓙ http://eitaa.com/joinchat/4249354254Cc48524996b 📚 گنجینه صوتی تمام دروس و پایه های حوزوی (برادران و خواهران) از مشهورترین اساتید حوزه قم ⓙ http://eitaa.com/joinchat/4081451008C6f5fc0d836 @almogaddemat
مجلس ازدواج ساده.MP3
38.76M
سخنان امام جمعه در مراسم یک ازد واج آسان -,امروز بعد از نماز ✍مجتمع شهید ثانی پردیسان داماد طلبه ۱۸ ساله عروس ۱۶ ساله مهریه ۱۴ میلیون تومان ،که صرف خرید جهیزیه هم شد حذف کامل تشریفات اعم از تالار و تزیینات و کرایه لباس پدر زوجین منزل را اجاره و در اختیار قراردادند✍ این مراسم میتواند الگو باشد
هدایت شده از مباحثات
✔️استعفا از لباس در اینستاگرام؛ چرا؟! 🖊صادق بابایی: 🔹مرزبندی‌های هویتی انکار شده! نشانه‌هایش را هم یکی پس از دیگری می‌بینیم. چند روز پیش‌تصویر یک آخوند ملبس را دیدم که با هجده سال سابقه‌ی طبلگی، از لباس آخوندی‌اش استعفا داد، آنهم در کجا؟ در اینستاگرام؛ سلبریتیزه‌ترین اَپ اجتماعی، مکانی که از اصل و اساسش به کار قِر و فِر مانکن و مدل جماعت می‌آید و حضور جدی دیگران در آنجا، مثل یک شوخی کوچک بیشتر نیست. تنها همین پدیده‌ی منفرد کافیست تا نشان‌مان دهد که مرزهای هویتی و ارزشی پیشین رنگ باخته. استعفا از لباس! در اینستاگرام! 🔹از این که بگذریم، به چرایی می‌رسیم!؟ اساساً چرا شخصی با هجده سال سابقه‌ی طلبگی، که طبیعتاً تازه اول بازدهی و باروری علمی و مالی و… اوست، به قول خودش، فصل جدیدی از زندگی را شروع می‌کند و از رخت آخوندی به در می‌آید!؟ کاری به شخص حقیقی این فرد ندارم، این سوالی است که مصادیق فراوانش، در ذهن مخاطبِ آشنا، خودنمایی می‌کند. چرا لباس‌گریزی و بی‌میلی نسبت به لباس آخوندی، در میان کثیری از طلاب شایع شده است؟ 🔹بعقیده‌ی من، اینجا هم می‌توان سراغی از همان کلیدواژه‌ی پیشین گرفت: انکار مرزها! لباس آخوندی در قدیم معنایی داشت و اکنون نیز معنایی دارد؛ اما تا حد زیادی متفاوت با معنای پیشین. لباس آخوندی تاکنون معنایش نمایندگی دین بود، شعبه‌ای سیّار از ورثة‌الأنبیا که دوّار بطبه بود و بین مردم می‌زیست تا هدایت‌شان کند. اخیراً اما، معنای این چند تکه پارچه عوض شده و یا به تعبیری وسعت یافته است؛ امروزه این لباس، علاوه بر نمایندگی دین، نمایندگی حاکمیت سیاسی را هم به گُرده می‌کشد. تجمیع این دو رسالت سترگ، آنهم در عصر خدایی کردن تکنولوژی، نسبیت ارزش‌ها، تبادل فرهنگ‌ها و انفجار اطلاعات، بالعیان بسی سنگین خواهد نمود. 🔹هرچند! آنکه این رخت از تن می‌کَنَد، از ناتوانی در ایفای نقش اجتماعی دم می‌زند اما، پیام مخفی این کنش و حتی توجیه و توضیح صریحی که به دنبالش می‌آید، آنست که افرادی در این صنف و لباس، دیگر حاضر نمی‌شوند که بار کمرشکن دفاع از دین سنتی و حاکمیت پر‌چالش مبتنی بر آن را به گُرده‌ی خویش بکشند؛ آنها ترجیح می‌دهند که حتی در فصل شکوفایی طلبگی‌شان هم که شده، عشق و علاقه‌شان به دین و حکومت دینی را نزد خود و در پستوی دل‌شان انباشت نمایند و حیات اجتماعی‌شان را از نو و با هویتی نوین بسازند. 🔹بسیاری از آنها احساس می‌کنند، تراز ورزیدگی علمی، اخلاقی و اجتماعی که این لباس طالب آنست، خیلی بیشتر از آن چیزی است که در حوزه توشه کرده‌اند. گویا که این افراد حاضر نمی‌شوند، محدودیت در سبک زندگی طلبگی و انزوای منزلتی و گفتمانی آن را توأمان تحمل کنند؛ در نتیجه ترجیح می‌دهند که در پوششی مصلحت‌اندیشانه و یا حتی صادقانه، از ابتدا ملبس به این لباس نشوند و یا در صورت تلبس، از مخاطرات آن بکاهند و یا همچون آن طلبه‌ی مزبور، این رخت گران را برای همیشه از تن به در کنند. 🔹پانوشت: گویا آن شخص طلبه، پس از اعلام عمومی، از تصمیم خودش در ترک لباس پشیمان شده که در جای خود محل تامل است؛ آنچه پابرجاست، وجود پدیده‌ی لباس‌گریزی در میان بخشی از بدنه‌ی طلاب است. 🔸لینک مطلب: 👇👇👇 http://mobahesat.ir/22101/amp 🔻🔻🔻 @mobahesat
مجلس ازدواج ساده.MP3
38.76M
سخنان امام جمعه در مراسم یک ازد واج آسان -,امروز بعد از نماز ✍مجتمع شهید ثانی پردیسان داماد طلبه ۱۸ ساله عروس ۱۶ ساله مهریه ۱۴ میلیون تومان ،که صرف خرید جهیزیه هم شد حذف کامل تشریفات اعم از تالار و تزیینات و کرایه لباس پدر زوجین منزل را اجاره و در اختیار قراردادند✍ این مراسم میتواند الگو باشد
هدایت شده از بیداری طلاب
♨️ شیوع ایدز در لردگان آغاز طرح آفریقا شدن ایران! ✔️ اصرار سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی بر غربالگری ایدز در ایران برای چیست؟ ✔️ چه نقشه‌ای در کار است که مردم لردگان تست ایدز می‌شوند و خبر آن در سطح ملی رسانه‌ای می‌شود؟ 🔸سال‌هاست که سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی با عاملیت وزارت بهداشت برای کنترل جمعیت کشورهای غیر یهودی اقدام کرده است طرحی که در ایران با موفقیت اجرا شد ولی اخیرا با مخالفت‌هایی روبرو شده است، اما طرح جایگزین سازمان بهداشت جهانی چیست؟ 📍یکی از مؤثرترین روش برای کنترل جمعیت در جهان، مسئله ایدز هست، همان موضوعی که هدف ۲۰۳۰یونسکو هم هست، شیوع ایدز بدلیل ایجاد نقص سیستم ایمنی بدون کمترین تنش و حساسیتی، منجر به مرگ خاموش افراد می‌شود و رسیدن به این هدف برای سازمان بهداشت جهانی نزدیک‌ترین راه و کم هزینه‌ترین راه «کنترل جمعیت غیریهود» است، گزارش‌ها و تحقیقات بسیاری درباره کنترل موفق جمعیت مردم قاره آفریقا با این نام و روش وجود دارد با توجه به این‌که در کشورهای آفریقایی امکان آموزش جلوگیری از ازدیاد نسل دچار دشواری بود. 💢 اما فایده دوم مسئله‌ی ایدز این است که با توجه به ترسی که از ایدز بوجود آورده‌اند، مادرانی که دچار ایدز شده‌اند برای دلسوزی به فرزند و آینده جامعه، بطور اختیاری سعی در سقط جنین می‌کند، از بارداری برای همیشه جلوگیری می‌کند و یا خود را بطور دائم عقیم می‌کند تا اساساً فرزند‌آوری صورت نپذیرد، اجرای این این هدف سازمان بهداشت جهانی، با شیوع عمدی ایدز از طریق دوگانه‌ی «واکسیناسیون‌ها» و «غربالگری‌ها» صورت می‌پذیرد، کاری که مشابه آن در آفریقا اتفاق افتاده است یعنی با واکسن، ایدز شیوع داده می‌شود و با غربالگری ایدز و اطلاع‌رسانی به افراد مبتلا، مرحله دوم طرح عملیاتی می‌شود و با همکاری و میل خانواده‌ها مسئله قطع نسل و سقط جنین اتفاق می‌افتاد و این طرح مکمل یا جایگزین آموزش کنترل جمعیت می‌شود. 💢 مسؤولین وزارت بهداشت بارها اعلام کرده‌اند که در سال‌های اخیر غربالگری ایدز برای مادران ایرانی بصورت مخفی و اجباری در حال انجام است و گزارش‌های مردمی نیز حکایت از آن دارد که مأموران بهداشت با ابراز خیرخواهی شخصی و اجتماعی، از مادرانی که پس از غربالگری HIV مثبت هستند درخواست می‌کنند که برای سقط جنین و بستن لوله‌های رحم خود همکاری کنند! 📍در هر حال وزارت بهداشت در دومین تور فریب سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی افتاده است و با توجه به تربیت فکری آحاد افراد این نهاد، به زودی این طرح ملی با اتفاقات اخیر روستای «لردگان» علنی‌تر خواهد شد و مجددا وزارت بهداشت در زمین سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی بازی کرده و عامل کنترل آخرین بازماندگان جمعیت ایران خواهد شد. 📍تجربه نشان داده است که مسؤولین کشور با توجه به علم زدگی و پزشک‌زدگی شدید امکان تحقق و بررسی در این حوزه را ایجاد نخواهد کرد چه برسد به این‌که اقداماتی شایسته برای جلوگیری از این نسل‌کشی خاموش داشته باشند. 📍اما جای نگرانی وجود ندارد، اگر مردم آگاهانه عمل کنند و در دام واکسیناسیون و غربالگری نیافتند و در صورت بیمار شدن با داروهای مؤثر طب اسلامی در درمان ایدز، اقدام به مداوای فوری بیماری ایدز نمایند مشکلی پیش نخواهد آمد. 💢 امید است از یک سوراخ دوبار گزیده نشویم و برای دومین بار در طرح کنترل جمعیت سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی مشارکت ننماییم و نقشه‌های دشمنان بشریت را عقیم بگذاریم. 🖋 نویسنده: محمد مهدی قاسمی 🔻🔻🔻 ♨️رسانه مستقل خبر حوزه https://eitaa.com/khabarehowzeh
هدایت شده از بیداری طلاب
♨️واکنش حجت‌الاسلام نبویان به دروغگویی #فرید_مدرسی 🔻نبویان: از آمدن دکتر زاکانی از قم بسیار خوشحال شدم. نمیدانم چرا فرید مدرسی به راحتی دروغ می گوید. 🔻🔻🔻 ♨️رسانه مستقل خبر حوزه https://eitaa.com/khabarehowzeh
هدایت شده از طلبگی
🔹 استاد شیخ جعفر ناصری (حفظه الله)🔹 🔸 این فرصت ها تمدید نخواهد شد ... 🔸 اوقاتمان را به غفلت نگذرانيم. اين فرصت‌ها تمديد نخواهد شد. اگر از بين برود و بگذرد ديگر قابل برگشت نخواهد بود. افسوس و حسرت خودمان را زياد نکنيم. بهترين موقعيت عمرمان اينجاست که دست و سايه حضرت بالا سر ماست و همين احساس طلبگی به ما دست می‌دهد و لطف حضرت را احساس می‌کنيم. 🌹 به کانال «طلبگی» بپیوندید. 👇👇👇 @talabegi1
هدایت شده از هاتفنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق: ⬅️ آن روزی که #داعش به دروازه های بغداد رسید این ایران بود که در کنار #عراق ایستاد / آن هایی که شعار خروج #ایران را سر می‌دهند خوراک فکری خود را از کجا می‌گیرند؟! 💢کسی که از خلق خدا تشکر نکند، از خدا هم تشکر نخواهد کرد. 🔰به ما بپیوندید: 📡 @hatefna
هدایت شده از حدیث روزگار
فاصله این دو عکس چند سال است. به اندازه قد کشیدن دختر. به اندازه روی پا ایستادنش، به اندازه زبان باز کردنش.. به اندازه بابا گفتنش وقتی که دیگر بابا نیست. حالا از بابا چه مانده جز همان قاب عکسی که او آن را سخت در آغوش کشیده است؟ آنها که دختری به این سن و سال دارند، می فهمند غم ریخته توی این عکس را. آدم زیر بار غصه اش له می شود. دخترک زیبا، سرت را بالا بگیر.. بابا قهرمان این ملت است. هاتف @rozegarma
هدایت شده از مباحثات
🔻 در نظرسنجی مربوط به اظهار نظر حجت‌الاسلام دکتر احمد رهدار، در سایت شرکت کنید. 🌐 Mardomvarohaniat.com/9761
هدایت شده از مباحثات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کلیپ بخش دوم گفت‌وگو با حجت‌الاسلام رهدار: جریان سنتی نفس‌های آخرش را می‌کشد/ حوزه یک مرحله خونین فکری خواهد داشت 🔸متن کامل این گفتگو را در لینک زیر مشاهده کنید: 👇👇👇 http://mobahesat.ir/21806/amp 🔻🔻🔻 @mobahesat
هدایت شده از ■ توحید تشیع ■
13-04_13980819-20191110_LoQu.mp3
3.93M
⬅️ صحیفه مبارکه سجادیه (علیه‌السلام) ⬅️ دعای سیزدهم (دُعَائُهُ عَلَيْهِ السَّلَامُ فِي طَلَبِ الْحَوَائِجِ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى) ⬅️ جلسه چهارم ⬅️ تاریخ: یک‌شنبه _ 13980819 _ 20191110 ⬅️ حجم تقریبی: 4 مگابایت (نسخه کم‌حجم؛ 24KB/s) ⬅️ مدت تقریبی: 22 دقیقه #فایل_صوتی ♦️جلسات اخلاق استاد مؤیدی را دنبال کنید 🔷ایتا: https://eitaa.com/ShiaTowhid 🔷تلگرام: https://t.me/ShiaTowhid 🔷اینستگرام: www.instagram.com/ShiaTowhid 🔷سروش: http://sapp.ir/shiatowhid
هدایت شده از Aminikhaah
💠 به همه کسانی که دنبال استادی صاحب نفس و جلسه ای حیات بخش و برنامه ای راه نشان می گردند سفارش می شود از مباحث حضرت استاد مویدی دام عزه غفلت نورزند. ایشان از شاگردان رده اول مرحوم آیت الله پهلوانی تهرانی هستند و بحمدالله جلسات شرح صحیفه سجادیه ای در قم دارند. جلسه فوق نیز یکی از جلسات ویژه ایشان است که جا دارد ده ها بار شنیده و کلمه به کلمه اش حفظ و مرور شود. ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
. ♻️ آیا رسالت بیوت و علمای قم سکوت است؟! چرا قم در برابر تحریف‌ها و‌قرائت‌های غلط روحانی از زندگی سیاسی و تاریخ اسلام ساکت است؟ به توییتر ما بپیوندید👇 twitter.com/hamidrasaee?s=09 🔺کانال حمید رسایی🔻 @rasaee
هدایت شده از طلاب الکریمه
📜الصَرخی کیست و در پی چیست؟ 🔻مباحثات | عبدالوهاب فراتی: 🔹بعد از حمله برخی از معترضین عراقی به کنسولگری ایران در کربلا که متهم بودند آنان از طرفداران سید الصرخی هستند دوباره نام او در زبان‌ها جاری شد و یادداشت‌های پراکنده‌ای در شبکه‌های اجتماعی در‌باره او منتشر گردید. او پیش از این نیز در سال ۲۰۱۸ م نیز متهم به حمله کنسولگری ایران در بصره بود. فارغ از اینکه آیا او و طرفدارانش در بصره و منطقه طویریج بانی این دو رخداد بوده اند باید پرسید او کسیت؟ و چه اهدافی در سر دارد؟ 🔹 گرچه او از جمله شاگردان آیت الله سید محمد صادق صدر معروف به صدر دوم است اما تا پیش از سقوط صدام در سال ۲۰۰۳م خبری از او وجود نداشت و یک‌باره از این سال به بعد ظاهر شد و خود را به عنوان یکی از مراجع تقلید در عراق معرفی کرد. 🔹گفته می‌شود که نام الصرخی ابتدا «محمود عبدالرضا البهادلی» بود و سپس به «شیخ محمود التمیمی» تغییر پیدا کرد. وی زمانی که شیخ محمود التمیمی نام داشت لباس و عمامه سفید به تن داشت و از وی به عنوان عنصر پلیس امنیت عراق یاد می‌شد. وی پس از مدتی نام خود را به سید محمود الصرخی تغییر داد و سپس با عمامه مشکی در انظار عمومی ظاهر شد. 🔹او نه تنها خود را مرجع می‌انگارد بلکه مدعی است که اعلم از همگان است و البته جهت اثبات برتری‌اش، به قدح سایر مراجع تقلید می‌پردازد. مرجعیت اعلم از نظر او دارای مناصبی است که شامل افتاء، قضاوت، ولایت بر امور قاصرین و ولایت عامه مؤمنان می‌شود. او به جهت اعلم به همگان واجد همه این مناصب است و به همین دلیل نیز آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی را ولی فقیه نمی‌داند و اعتقادی به اعلمیت او جهت احراز این مناصب ندارد. 🔹 او که به خوبی می داند از مسیرهای عادی به مرجعیت نمی‌رسد می‌کوشد «حاشیه ها» در عراق را از طریق «ضدیت» با برخی سمبل‌ها مثل ایران، اسرائیل، احترام نهادن به سکولارها و نقد مجموعه مراجع تقلید، دور خود جمع کند و بدین گونه منتقدین حضور ایران در عراق، سکولارها و حتی بعثی‌های مذهبی و مخالفین مراجع را مقلد خود سازد. 🔹مروری بر اثر تفضیلی او یعنی «مسایل و ردود» نشان می‌دهد که وی بر خلاف سنت‌های جاری در حوزه‌های شیعه به صراحت خود را «اعلم» از علمای عراق و خارج از عراق می‌داند‏. این بدین معناست که او خود را اعلم از آیت الله حائری در قم و آیت الله سیستانی در عراق می‌داند. با این تفاوت که او حائری را برسیستانی ترجیح داده و از مقلدین خود می‌خواهد که در فتاوی احتیاط واجب او، به آیت الله حائری رجوع کنند 🔹از آنجا که خود الصرخی توصیه استادش صدر دوم در رجوع به آیت الله فیاض و آیت الله حائری را قبول دارد و توصیه به آیت الله شیخ محمد یعقوبی که اتفاقا باجناق او به شمار می‌آید، را کذب می‌انگارد؛ ناچار است که نسبت به مرجعیت این دو احترام نهد اما اعلمیت آنها را زیر سوال برد. 🔹از نظر او آیت الله سیستانی، نه تنها اعلم نیست بلکه آثاری که دلالت کنند بر اجتهاد او نیز وجود ندارد.‏‎ و مروجین مرجعیت او را کسانی می‌داند که بنده درهم و دینارند؛ چرا که درهم و دینار نزد او بسیار است. 🔹به غیر از دعوی اعلمیت و مرجعیت، الصرخی داعیه بزرگتری نیز دارد و آن دعوی «ولایت سیاسی» است. برخی از مقلدینش نیز او «ولی امر مسلمین» می خوانند.‏‎ مهم ترین اثر او در باره ولایت فقیه رساله عملیه او یعنی «منهاج الواضح» است که فصلی درباره آن اختصاص داده است. البته معلوم نیست که این اثر را در چه تاریخی نوشته است؟ ابهامی که برخی مقلدینش نیز دارند و از او در باره تاریخ نگارش این اثر پرسیده‌اند و او تاریخ نشر آن را عندالله می‌داند.‏ 🔹به نظر می رسد که الصرخی معتقد است؛ - فقیه آنگاه به مقام مرجعیت می‌رسد که اعلم از دیگران باشد. - مرجع اعلم دارای مناصب متعددی از جمله ولایت عامه است. - من از همه فقهیان عراق و قم عالم‌ترم. - پس من مرجع اعلی‌ام و بر همه مومنان ولایت عامه دارم - بر همگان واجب است که از من تقلید و اطاعت کنند. 🔹مجموعه این گزاره‌ها، ایده‌های جاه‌طلبانه الصرخی است که سوگمندانه دستیابی به آنها را از طریق تفرقه در جمع شیعیان مظلوم عراق دنبال می‌کند و بدین‌‌گونه به آمال دشمنان عراق تحقق می‌بخشد. 🔸متن کامل این یادداشت را در لینک زیر مشاهده کنید: http://mobahesat.ir/22167/amp @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از Aminikhaah
💠 رئیس جمهور برای چندمین بار ، در پی تزریق گفتمان به دولت بی هویت خود ، به تحریف تاریخ و سیره معصومان رو آورد. او به مذاکرات پیامبر ص در پس نقض عهد از سوی طرف مقابل اشاره کرد و از آن استنتاج کرد که می شود پس از نقض عهد طرف مذاکره مجدد با او مذاکره کرد و هر نقض عهدی از جانب او موجبات رسوایی او را فراهم می آورد! فارغ از این استدلال کودکانه که هر انسان نیمه عاقلی هم از اینگونه معامله ای بری است ، پاسخ این نقل ناقص و محرف تاریخی در نوبت سابق داده شد که حتی مرحوم هاشمی رفسنجانی نیز در تفسیر راهنما ، ج‏6، ص: 396 نیز تلقی را مغایر واقع می داند. مساله ای که حقیقتا جای نگرانی دارد و خاطر مومنان و دلسوزان را آزرده می کند سکوت مرگبار بزرگان حوزه در برابر این هجویات است. آن روز که از کربلا درس مذاکره گرفته شد ، جز رهبر انقلاب خروشی از مراجع بزرگوار تقلید دیده نشد! و امروز که برای چندمین بار مقدسات و مسلمات مسلمین ملعبه «سیاست کیشان» می شود ، هنوز غرش امیدبخشی از پناهگاه های معنوی دیده و شنیده نمی شود. نه فقط برای عموم مومنان که برای طلاب و فضلا و علما نیز سوال است که حوزه را چه می شود که در برابر مسائل دسته چندمی چون ورود بانوان به استادیوم موضعی سخت و هویدا دارد ولی در برابر تفرقه افکنی ، دوقطبی سازی ، لجن پراکنی ، فرافکنی ، تحریف منابع و ... لام تا کام زبان نمی چرخاند. مگر نه این بود که هارون نبی ع دو شقه کردن جامعه را زیان بارتر و خطرناک تر از گوساله پرستی افراد می دید (طه / 94) و قرآن کریم فلسفه تحریم خمر و قمار را نفرت آفرینی های اجتماعی و گسست ارتباطی می داند؟ (مائده / 91) چه کسی جز بزرگان حوزه صلاحیت و وظیفه دارد از جایگاه تسلط بر منابع دین ، در برابر این افسارگسیختگی ها قد علم کند و نگذارد سیره پیامبر و معصومین ع بازیچه بازار شیادان شود؟ رحمت و رضوان خدا بر روح خدا خمینی کبیر که وقتی شنید عده ای از طلاب آرزوی مرجعیت دارند فرمود: « «مرجعيت» كه حقيقتش امروز جز مسأله گويى نيست، ارزش آن ندارد كه آقايان در پيرامون آن بحث كنند.» (صحیفه امام ، ج2 ، ص423) و فرمود: « اصلش صحبتْ با مرجعيت منافات دارد! صحبت با آخوندى اصلًا منافات دارد! آخوند نبايد صحبت كند؟! حضرت امير ملّا نبود [كه‏] خطبه‏هاى به آن طولانى داشت؟ حضرت رسول [كه‏] خودشان خطبه‏ هاى به آن طولانى دارند، ايشان ملّا نبودند؟ وقتى نوبت به ماها مى‏ رسد عذرها درست مى‏ كنيم براى اينكه ما مى‏ خواهيم از زير بار در برويم. شما اين جور تربيت نشويد آقا. ...موظفيد كه گرفتاريهايى را كه براى مسلمين پيش مى‏آيد شما دخالت در آن بكنيد. موظفيد دخالت بكنيد. هى به گوش ما خواندند كه آقا شما چه كار داريد با كار دولت؟! دولت است، نمى‏دانم چه است! هى به گوش ما اين را خواندند، ما هم باورمان آمد كه نبايد دخالت در كار دولت بكنيم، نبايد معارضه بكنيم. از اول تاريخ بشر تا حالا، دولتهاى جائر را مقابلشان انبيا ايستاده بودند و علما ايستاده بودند. آنها عقلشان نمى‏ رسيد؟! خداى تبارك و تعالى كه موسى را مى‏ فرستد كه اين‏ شاهنشاه را از بين ببر، خداى تبارك و تعالى مثل من و شما نمى ‏دانست قضيه را كه نبايد با شاه مخالفت كرد؟! ... علماى بزرگ هميشه، هميشه علماى بزرگ مخالفت مى‏ كردند؛ با قدرتها هميشه علماى بزرگ مخالفت مى‏ كردند براى اينكه مى ‏ديدند كه اين مخالفين، اين قلدرها، بودجه مملكت را خرج عياشيهاى فرنگشان و كذا مى ‏كنند؛ قرض مى ‏كنند به عهده اين ملت و مى ‏روند به عياشى. چند كرور قرض كرد آن شخص و [به اروپا] رفت دو مرتبه، سه مرتبه. مگر تمام مى ‏شود شهوات انسان. علما [كه‏] با آنها مخالفت مى‏ كردند آن وقت هم قدرت داشتند. ... اگر امروز علماى ايران، قم، مشهد، تبريز، اصفهان، ساير ارْجاء مملكت، اگر چنانچه اعتراض كنند به اين مطلب و به اين كثافتكاريهايى كه اينها دارند مى ‏كنند، اين جنايتكاريهايى كه اينها دارند مى‏ كنند، اين عياشيهايى كه اينها مى ‏خواهند راه بيندازند و مملكت را به باد فنا بدهند، ملت را به باد فنا بدهند براى شهوات نفسانى خودشان، اگر اينها اعتراض بكنند، اعتراض دسته جمعى بكنند، شك نكنيد كه تأثير مى‏ كند اما وقتى بنا شد كه يكى براى يك جهتى، يكى براى يك جهتى، يكى تكليف شرعى [را] اين طور مى‏ داند، آن يكى تكليف شرعى‏ اش را آن طور مى‏ داند، اين مصيبت [است‏]. اينها مصيبت اسلام [است‏]. اسلام داشتنِ يك همچو معممينى برايش مصيبت است. مثلِ منِ معمم مصيبت است براى اسلام. من اين را براى شما مى‏ گويم كه آتيه شما تاريكتر است خداى نخواسته از حالا.» (صحیفه امام ، ج2 ، ص 370 - 372) ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از 🌠 مواعظ اخلاقی
💥 برنامه‌ریزی کنید که از میان پنجاه هزار طلبۀ حوزه قم، اقلاً سی هزار نفر، هر شب نماز شب بخوانند. 🌠 توصیه‌های اخلاقی «امام خامنه‌ای» به طلاب و حوزویان 🔹 من از بزرگان حوزه خواهش می‌‏كنم درس #اخلاق و تهذیب را براى جوانان مستعد، روشن و نورانى - كه در این حوزه فراوان هستند - جدّى بگیرند. 🔹 برنامه‌ریزی کنید که از میان پنجاه هزار طلبه حوزه قم – حالا با حذف یک عده خیلی پایین‌تر‌ها و یک عده خیلی پیرترها – اقلا سی هزار تاشان هر شب #نماز_شب بخوانند. اگر این شد، به نظر من حوزه از جهت اخلاقی راه می‌افتد. 🔹 در همين قم، مرحوم حاج ميرزا جواد آقاى ملكى، مرحوم علامه طباطبائى، مرحوم آقاى #بهجت، مرحوم آقاى #بهاءالدينى (رضوان اللَّه تعالى عليهم) قله‌هاى تهذيب در حوزه بودند. رفتار اينها، شناخت زندگى اين‌ها، حرف‌­هاى اينها، خودش يكى از شفابخش‌ترين چيزهائى است كه می‌­تواند انسان را آرام كند؛ به انسان آرامش بدهد، روشنائى بدهد، دل­ها را نورانى كند. 🔹 #نافله بخوانید، قرآن بخوانید، #نماز_اول_وقت بخوانید که این سه چیز برای طلبه واجب است. نمی‌­خواهم بگویم که واجب شرعی است؛ واجب وظیفه­‌ای و شغلی است. طلبه‌­ای که با #قران انس نداشته باشد، طلبه‌­ای که اهل نافله نباشد، طلبه­‌ای که نمازش را آخر وقت بگذارد، چیز مهمی کسر دارد. 🔹 من توصيه‌ به خشوع و ذكر و تقوا و سعى براى تقرب الى‌اللَّه را براى طلاب واجب­‌تر می‌­دانم تا توصيه‌ به علم، كه مايه‌ اصلى كارشان علم است. اگر علم باشد، تقوا نباشد، اين علم می‌­شود بى‌فايده، گاهى هم مضر. ytre.ir/vV5 #روزی_یک_موعظه ↙️ ✅ https://eitaa.com/Mavaaez
هدایت شده از هاتفنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توضیحات در خور تحسین و ارزشمند آیت الله #صدیقی پیرامون حواشی اخیر #نماز_جمعه این هفته تهران و #اعتراض یکی از نمازگزاران 🔰به ما بپیوندید: 📡 @hatefna
هدایت شده از خبر فوری قم
☑️دخالت نزدیکان یک مرجع در حمله به کنسولگری ایران در کربلا 🔸روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:گروه سید صادق شیرازی اعتراف کرد که طرفداران آنها در جریان تظاهرات اخیر کربلا مرتکب اهانت به ایران شده و در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا دست داشته‌اند. ☑️بزرگترین کانال خبری استان قم👇 http://eitaa.com/joinchat/1031798786C1a8f8517c9
❓ روش‌های شرعی از بین بردن اسامی متبرکه چیست؟ ✅ جواب: 🔹 : از بين بردن آن‌ها به هر نحوى كه موجب بی‌حرمتی نباشد، اشكال ندارد، مثلاً به دریا انداختن؛ البته بنابر احتياط واجب از سوزاندن اجتناب نمايند. 🔹 : 1- دفن آن‌ها در خاک 2- تبديل آن‌ها به خمير به وسيله آب؛ ولی انداختن آن در نهرها و جویبارها، اگر از نظر عرف اهانت محسوب نشود، اشکالی ندارد؛ البته سوزاندن آن‌ها اشکال دارد و اگر بی‌احترامی محسوب شود، جايز نيست. همچنین ریز ریز کردن آن‌ها، به طوری که غیر قابل خواندن شود، اگر بی‌احترامی محسوب شود جایز نیست و در غیر این صورت نیز، اگر موجب محو نوشته نشود، کافی نیست، همچنان که تغییر صورت خطی کلمات با اضافه یا کم کردن بعضی حروف نیز باعث رفع حکم نمی‌شود. بلی، رفع حکم با تغییر حروف به نحوی که ملحق به محو حروف گردد، بعید نیست، هر چند بهتر است بدون وضو مس نکنند. 🔹 : 1- دفن آن‌ها در خاک 2- ریختن در رودخانه 3- دادن به مراکزی تا آن‌ها را خمیر کنند و از آن‌ها مقوا و مانند آن بسازند؛ ولی سوزاندن آن‌ها جایز نیست. 🔹 : 1- دفن در خاک پاک 2- ریختن در دریا یا آب روان 3- محو نوشته‌ها هر چند با بعضی از مواد شیمیایی پاک؛ ولی سوزاندن آن‌ها جایز نیست. 🌷 گلبرگی از احکام، بیان احکام به روشی آسان و زیبا: ╔ •✾•┈✾┈•✾•┈•✾•┈✾•┈•✾•┈✾•┈ http://eitaa.com/joinchat/350420992Ceb7d78534e •✾•┈✾•┈ •✾•┈✾┈•✾•┈•✾•┈✾•┈ ╝ 💐 پاسخ سریع به سوالات شرعی شما (ویژه اعضای کانال) 👇 🆔 @yamahdiif
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸رسوخ فرهنگ غربی، رعایت ملاحظاتی در مسئلۀ تعدد زوجات را اقتضا می کند/ لوازم تعدد زوجات در زمان های مختلف، متفاوت است🔸 سؤال: من قصد دارم ازدواج مجدد کنم و همسر دوم اختیار کنم لطفاً راهنمایی بفرمایید. پاسخ آیت الله حائری شیرازی: ببینید؛ ازدواج دوم شرعاً نه حرام است نه مکروه است، نه ممنوع است. اما به لوازم آن باید نگاه کنید. این لوازم در زمان‌های مختلف متفاوت‌اند. یک زمانی به عنوان تک همسری در مغز و استخوان جامعه رفته است. طبیعتاً در زنها به دلیل این که همسر دوم برای او وضع جدیدی پیش می‌آورد، حساسیت به وجود آورده است. خدا به انسان داده است. مرد باید خودش ببیند می‌تواند به نوعی سلوک کند که این خانه جهنم نشود؟ الان مرجع تقلیدی دارید که دو همسر دارد. اما این کار از عهده همه بر نمی‌آید. خیلی ظرفیت می‌خواهد که عدالت بین اینها را از نظر مدت زمان و همه چیز رعایت کند. اما معمولاً افراد این ظرفیت وسیع را ندارند. درست است که شرع حلال و حرام را گفته، اما تناسب خودتان با را هم لحاظ کنید. یعنی تناسب توقع و واقعیات. شما زمان خود را مشاهده کنید. خود را درک کنید. توقع خود را در حد این واقعیات قرار بدهید. این عقل است. @haerishirazi
هدایت شده از العالم بزمانه