eitaa logo
العالم بزمانه
120 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
37 فایل
«الْعَالِمُ بِزَمَانِهِ لَا تَهْجُمُ عَلَیهِ اللَّوَابِس» @HaeriDarzi https://eitaa.com/almogaddemat
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
❇️امام جمعه همدان، دفتر کار نوسازش را به «مرکز تخصصی تربیت کودک و خانواده» اختصاص داد. 🔹حجت‌الاسلام شعبانی که امروز در شورای فرهنگ عمومی، دفتر کار خود را در سه طبقه و در مکانی مناسب به امر آموزش تخصصی دینی کودک و خانواده اختصاص داد دفتر کار خود را به محلی و انتقال داد. 🔹 وی همچنین سال گذشته از استفاده از خودروی ماکسیما امتناع کرد و این خودرو را به استانداری همدان بازگرداند. این دو حرکت امام جمعه که کمتر از یکسال است به عنوان نماینده ولی فقیه در استان همدان منصوب شده است بسیار مورد توجه و تحسین مردم همدان قرار گرفته است. 🆔 @feghahat
👓 ‏- تصویر بالا حمله و به آتش کشیدن حوزه علمیه در شیراز است - تصویر پایین حمله و به آتش کشیدن مدرسه امام محمد باقر (ع) در نجف است سناریوی کاملا مشابه در عراق و ایران... 💬 امین اسدی 🔻 در عراق که دیگر جمهوری اسلامی وجود ندارد تا بگویند: بخاطر کم کاری حوزه ها آنها را آتش می زنند!!!! تازه با آمریکا هم دشمنی ندارند! @HozeTwit
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔍 | گفت‌وگوی تفصیلی با آیت‌الله مصباح یزدی پیرامون تبیینِ بیانیه ؛ 👈 «آفت‌زُدایی از انقلاب» مأموریت جوانان در گام دوم 🔻 رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» با مرور تجربه‌ی ۴۰ ساله‌ی انقلاب اسلامی اعلام کردند: انقلاب «وارد دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده ‌است». گام دومی که باید در چارچوب «نظریه‌ی نظام انقلابی» و با «تلاش و مجاهدت جوانان ایران اسلامی» به‌سوی تحقق آرمانِ «ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه)» برداشته شود. 🔸️ به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در سلسله مطالب جدیدی به تبیین و تحلیل مبانی، جهت‌گیری‌ها و ابعاد گوناگون این بیانیه می‌پردازد. در گفت‌و‌گوی پیش‌رو، آیت‌الله آقای مصباح یزدی از چهره‌های برجسته و باسابقه‌ی انقلاب، عضو سابق مجلس خبرگان رهبری و استاد حوزه در گفتگویی تفصیلی به تحلیل کلانِ این بیانیه و ابعا مختلف آن پرداخته است. 🔹️ موضوعاتی چون: تحلیل مسئله‌ی رهبری در انقلاب اسلامی، زمینه‌ها و ضرورت‌های صدور بیانیه در این مقطع زمانی، خصوصیات انقلاب اسلامی در مقایسه با سایر انقلاب‌ها، نسبت تبیینِ انقلاب در قالب دو گام با نظریه‌ی فرآیند تحقق تمدن نوین اسلامی، اهمیت تربیتِ اسلامی نسل جوان و چگونگی آن، خطرِ افراط، مسئولیت‌پذیری و نقش‌آفرینی جوانان در گام دوم و اهمیت اطاعت از ولی‌فقیه از جملات موضوعات خواندنی مطرح شده در این گفت‌و‌گوی تفصیلی است. 🔍 متن کامل گفتگو و ارسال نظر👇 http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=43346
💥 فرایند پنج‌مرحله‌ای تمدن‌سازی 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «از نگاه رهبر معظم انقلاب، انقلاب اسلامی برای ایجاد یک دوران جدید و رسیدن به اهداف ملی و جهانی‌اش باید پنج مرحله را پشت سر بگذارد تا این تکانه در جهان ایجاد شود و جامعۀ جهانی را برای عصر ظهور بیدار و آماده کند؛ این پنج مرحله عبارت‌اند از: انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعۀ اسلامی و تمدّن اسلامی.¹ دو مرحلۀ انقلاب اسلامی و نظام اسلامی طی شده است و هیچ‌کدام از این‌ها ‌بر اساسِ گرته‌برداری و الگو‌برداری از نظام‌های موجود و انقلابات موجود نبوده است. 1⃣ «انقلاب اسلامی» الگوبرداری از غرب نبود. ما الگوی انقلاب کبیر فرانسه یا اکتبر روسیه، و مبارزات پارلمانتاریستی یا مبارزات مسلحانه را دنبال نکردیم. امام(ره) یک شیوۀ جدیدی از انقلاب را ایجاد کردند که سابقه نداشت... . 2⃣ «نظام اسلامی» هم که در چهارچوب قانون اساسی شکل گرفته، الگوبرداری از غرب نیست. گرچه در قانون اساسی جمهوریت با ولایت فقیه جمع شده است، اما این یک الگوی جدید و یک منظومۀ جدید است... . 3⃣ مرحلۀ بعدی این است که به «دولت اسلامی» برسیم. دولت اسلامی یعنی رفتار و اخلاق حاکمان و دولتمردان و همچنین تدبیر و ادارۀ کشور و ساختارهایی که برای ادارۀ کشور درست می‌شود و برنامه‌ها و نقشه‌هایی که دولت‌ها اِعمال و عملیاتی می‌کنند، باید اسلامی شود. برای تحقق دولت اسلامی، به یک عقبه‌ای نیاز است که آن عقبه را هم خودِ رهبری طراحی کرده‌اند. اول این‌که تفقه دینی ما باید ارتقاء پیدا کند و عقلانیت دینی ما رشد کند و به ظرفیتی برسد که از ‌آن، ادارۀ حکومت و مدیریت پیشرفت اجتماعی به دست بیاید. دوم این‌که به تولید علم انسانی دینی نیاز داریم. ایشان با صدای بلند فرمودند که علوم انسانی غرب مبتنی بر فلسفۀ مادی است. پس با آن علوم نمی‌شود دولت اسلامی ساخت و کشور را اسلامی اداره کرد. پشتوانۀ دیگرِ آن، الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی است. این‌ها عقبه‌هایی هستند که باید تولید شوند. رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی در دهه‌های اخیر بر همین امر تمرکز کردند و زیرساخت‌های تفقه در مقیاس اداره، و تولید علم دینی، و طراحی الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی را فراهم کردند و لذا ما در آستانۀ حرکت به‌سمتِ دولت اسلامی هستیم. 4⃣ و 5⃣ بعد از این مرحله باید «جامعه‌ اسلامی» ساخته شود. طبیعتاً وقتی نظام ما نظام اسلامی بود و مجموعۀ تدابیر سیاسی و فرهنگی و اقتصادی برای راهبریِ یک امّت، اسلامی بود، آن‌گاه خروجیِ این دولت و امّت اسلامی، «تمدّن اسلامی» خواهد شد؛ یعنی تعیناتِ قابلِ ارزیابی و مشاهدۀ آن‌ها همان تمدّن اسلامی می‌شود و به عنوانِ یک الگو در مقابلِ جهانیان و در مقابلِ تمدّن رقیب قرار می‌گیرد. این یک افقِ دست‌یافتنی از آرمان عصر ظهور است. مبنای ایشان این است که اگر انقلاب اسلامی بخواهد جامعۀ بشری را به‌سمتِ ظهور حرکت دهد و یک آگاهی‌بخشی انجام دهد و تحرکی در جامعۀ جهانی ایجاد کند، باید الگوی مناسبی را پیشِ روی بشر قرار دهد؛ انقلاب اسلامی، هم باید تمدّن رقیب را نفی کند و با آن درگیر باشد و هم یک الگوی مناسبی ارائه کند که این الگو، محورِ تمایلِ جامعۀ جهانی به‌سمتِ جامعۀ دینی و عصر جدید و گرایش به‌سمتِ ایدۀ جمع بین دین و دنیا گردد و مقدمۀ حرکت به‌سمتِ ظهور باشد. این تحلیل ایشان است. البته بعضی می‌گویند ما برای حرکت به‌سمتِ ظهور نمی‌توانیم تمدّن‌سازی کنیم؛ سازندگی در مقیاس تمدّن را منکر هستند و می‌گویند ما فقط می‌توانیم خودمان را حفظ کنیم یا حداکثر می‌توانیم با نظم جهانی مبارزه کنیم، اما نمی‌توانیم الگویی بسازیم. رهبر انقلاب بر این باورند که تمدّن‌سازیْ مابه‌النّزاع و مقیاس درگیری اسلام و غرب است و در دسترسِ ماست؛ این تمدّن بعد از تشکیل دولت اسلامی و جامعۀ اسلامی شکل می‌گیرد. 1. http://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=3517 (منبع: ) ☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از شبکه افق
🔹آموزش جنسی مانع نه، عامل بارداری نوجوانان ! ✍️ جیل کربی | دیلی میل انگلیس 🔻 هر چه بیشتر با نوجوانان درباره روابط جنسی صحبت کنید، آن‌ها روابط جنسی بیشتری خواهند داشت و احتمال حامله شدن دختران نوجوان بیشتر خواهد شد. 🔻 در طول سال‌ها دولت‌های لیبرال این‌چنین تبلیغ می‌کرده‌اند که اگر در مورد روابط جنسی به نوجوانان آموزش داده شود، باعث کاهش خطرات این نوع از رابطه خواهد شد، اما واقعیت این است که تحقیقات بسیار زیادی خلاف این مسئله را نشان می‌دهد 🔻 چه زمانی می‌خواهیم از خواب بیدار شده و این حقیقت را قبول کنیم که آموزش مسائل جنسی نه‌تنها مانع حامله شدن دختران نوجوان نیست بلکه یکی از علل آن است. 🔻 دیوید پاتون و لیام رایت دو محقق در دانشگاه‌های ناتینگهام و شفیلد انگلیس نیز در پژوهشی که نتیجه آن در سال 2017 در نشریه پژوهشی معتبر اقتصاد سلامت منتشر شد نشان دادند که میزان حاملگی‌های ناخواسته در دختران نوجوان در مناطقی که بودجه آموزش جنسی در مدارس آن قطع‌شده است به میزان قابل‌توجهی پایین‌تر از مناطقی است که این نوع از آموزش در آن رواج دارد. 🔻 این مطالعه اثرات کاهش شدید بودجه را بعد از بحران مالی سال 2008 از سوی مقامات محلی مورد بررسی قرار می دهد؛ بودجه ای که تا پیش از آن در قالب میلیون ها دلار هر سال صرف تدارک تمهیدات پیشگیری جنسی نظیر در دسترس قرار دادن قرص های نظارت بعد از رابطه، استخدام هماهنگ کننده های کارشناس در زمینه بارداری نوجوانان، راه اندازی کلینیک های سلامت جنسی و برگزاری کلاس های آموزش سکس و روابط بین دو جنس در مدارس می شد. 🔻 این دو چهره دانشگاهی به این نتیجه گیری رسیده اند که «صرف هزینه روی پروژه های مرتبط با بارداری نوجوانان می تواند نتایجی وارونه به بار بیاورد.» به عبارت دیگر هرجا که دولت تلاش کرده با آموزش امور جنسی به نوجوانان، آنها را از رفتن به سمت روابط جنسی دلسرد کند، نتیجه عکس حاصل شده است. 🔻 بنیاد آموزش خانواده انگلستان نیز در سال 2004 گزارش را منتشر کرده است که نشان می‌دهد در مناطقی که بیشترین بودجه آموزش جنسی صرف شده است، بیشترین میزان رشد حاملگی‌های ناخواسته در میان نوجوانان دختر در مدارس اتفاق افتاده است. 🔻 گزارشی که با عنوان «آموزش رابطه جنسی یا تشویق به رابطه جنسی» منتشر شد، نشان داد رابطه مستقیمی بین افزایش آموزش‌های جنسی و تولد کودکان نامشروع در نوجوانان دختر وجود دارد. 🆔 @ofogh_tv
هدایت شده از خانه طلاب جوان
🔴 کار از علما و عقلا ساخته نیست🔴 🔴هزارها عالم آمدند، یک قائم بالعلم در آنها درآمد🔴 آیت الله جوادی آملی: 💠 قرآن کریم ما را به علم و دانش دعوت کرده است که این حرفی در آن نیست، فرمود بشوید، بشوید، اما فرمود کشور را اداره نمی کنند، کشور را اداره نمی کنند، کشور را ((لقوم یَعلَمون)) اداره می کنند، ((لقوم یَعقلون))اداره می کنند. با ((عالم)) اداره می شود، ولی نمی شود، با ((عاقل)) اداره می شود، ولی اداره نمی شود! 🔴 کار از ساخته نیست، کار از ساخته نیست، فقط در حوزه ها جمع می شوند، را می گویند، دوبار، سه بار، چهار بار این و فقه را می گویند و تمام می شود. عده ای را هم تربیت می کنند. این مشکل داخلی خودشان را حل می کنند، اما اگر بخواهد در جامعه پیدا بشود، مردم بشوند، این برای ((لقوم یَعلمون)) است، ((لقوم یعقلون))است. 🔵 این نکته را خوب توجه کنید! اگر کسی شد این شخص یا به درد می خورد یا به درد ! اگر کسی بود اهل بهشت است اما مملکت را اداره نمی کند، مملکت را اداره نمی کند، مملکت را لقوم یعلمون اداره می کند. ⚫️اگر جامعه بخواهد اصلاح بشود با حوزه و درس و بحث حوزه، مقطعی چهارنفر تربیت می شوند، اما این تحول عظیم را که بتوانند جلوی اعتیاد را بگیرد، جلوی بی ازدواجی را بگیرد، جلوی ازدواج سفید را بگیرد ، جلوی شدت طلاق را بگیرد، جلوی گرانی را بگیرد، این سیاه چال را بکند برای ((لقوم یعلمون))است، ((لقوم یعقلون))است. ⚪️✅ حوزه های ما باید با تکیه بر نورانیت قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) بتواند به علم و عقل باشد. اساس علوم حوزوی نیز علومی است که باید در حضور داشته باشد، اگر حوزه پاسخگوی نباشد بین حوزه و جامعه و بازار، فاصله ایجاد خواهد شد. ✴️ اگر کسی (( قائم بالعقل)) بود، ((قائم بالعلم)) بود، کشورش را اصلاح می کند. مثل امام(ره)، جامعه را اصلاح می کند. هزارها عالِم آمدند یک به علم در آنها درآمد که شد امام(ره). اما اینکه گفت به من چه؟! من درس دارم، باید دو دور کفایه بگویم، سه دور کفایه بگویم! این مشکل داخلی خودش را حل می کند، اما جامعه را اصلاح نمی کند. 🔴 ما متاسفانه به و نزدیک تر هستیم تا به و . زاهد و عابد مشکل خودشان را حل می کنند، علم ما هم تقریبا دارد مشکل خودمان را حل می کند، ما عالم هستیم، ما عاقل هستیم، نه قائم بالعقل، قائم بالعلم. ✅ قوم یعنی ! تا نایستد و ایستادگی نکند قوم عاقل نیست، قوم عالم نیست. وجود مبارک ولی عصر(ارواحنافداه) که جهان را اداره می کند به آن لقبِ پرافتخارِ است! او چون قیام به عدل دارد، جهان را اداره می کند!وجود مبارک حضرت که می آید، ((بما انّه علیم)) نیست، ((بما انّه قائم بالعقل و العدل)) جهان را اصلاح می کند. 🔆درس اخلاق آیت الله جوادی 🔆نشریه حاشیه/شماره۲۶، خرداد۹۶،ص۵ 🔴🔵 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🗳 رهبر انقلاب با اشاره به فرارسیدن زمان ثبت‌نام انتخابات مجلس تاکید کردند: 👈 اگر توان مدیریتی ندارید، مسئولیت نپذیرید 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز، پیش از آغاز جلسه درس خارج فقه ضمن شرح حدیثی درباره شرط پذیرش مسئولیّت: 🔹️ پیامبر (ص) به ابی‌ذر فرمودند: من هر چه برای خودم دوست میدارم، برای تو هم دوست میدارم. من جنابعالی را در ، ضعیف میبینم. خیلی آدم خوبی هستی اما حالا که آدم ضعیفی هستی، مواظب باش بر دو نفر هم ریاست نکنی و تولیت مال یتیم را قبول نکنی. 🔹️ این، درس برای ماها است. بعضی از به مجرّد اینکه یک مسندی یا خالی میشود یا ممکن است خالی بشود، فوراً چشم میدوزیم به آنجا! خب اوّل نگاه کن ببین میتوانی یا نمیتوانی. 🔹️ حالا بحث برای است، گفتند شروع شده، همین طور بدون میروند! این مطلبی که عرض میکنم، در مورد خود این حقیر از همه بیشتر است و آن کسانی که مسئولیّتی دارند هم همین جور. هر مسئولیّتی، هر سِمَتی، هر توانایی‌ای، در کنارش یک مسئولیّتی دارد، یک تعهّدی وجود دارد. میتوانید آن تعهّد را انجام بدهید یا نه؟ این خیلی درسِ بزرگی است. 🔹️ علّت اینکه میگویند تولیّت مال یتیم را قبول نکن، این است که نمیتوانی حقّ یتیم را به او بدهی؛ دیگران می‌آیند دست‌درازی میکنند، جنابعالی هم آدم ضعیفی هستی، لازم را نداری و نمیتوانی. 🔺️ برجستگی‌های نظام اسلامی و نظام ارزشهای اسلامی اینها است؛ یعنی در درجه‌ی اوّل، من و شما خودمان مسئولیم که ببینیم این کار را میتوانیم قبول کنیم یا نه؟ این بسیار مسئله‌ی مهمّی است. ۹۸/۹/۱۰ 🔍 متن کامل👇 http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=44293
هدایت شده از طلبگی
🔹حجة الاسلام حاج شیخ علی بهجت: 🔸در جلسه ای که مقام معظم رهبری حضور داشتند، آیة الله بهجت فرمود: آقای قاضی چند بار تکرار کرد که بعد از من آقا میرزا ابراهیم شریفی عهده دار این امر است. این سخن آقای قاضی موجب اعتراض شد که افرادی اقدم از آیت الله شریفی داریم. آقای قاضی حرفی نزد اعتراضات بالا گرفت. در نهایت آقای قاضی فرمود: «انی اعلم ما لاتعلمون». 🔹مقام معظم رهبری فرمودند: آقای شریفی همسایه ما بود ولی چیزی اظهار نمی کرد! 🔸آقای بهجت فرمودند: بله از ایشان چیزها می دانم. 🔹آقای قاضی روزهای چهارشنبه نمی آمد و کسی هم نمی دانست که ایشان کجا رفته است؛ اما آیة الله شریفی می گفت: الان آقای قاضی فلان جاست؛ الان فلان کار را انجام می دهد و .... 🔸و میفرمود: ایشان در اتاق من بود دو کشف مهم به ایشان دست داد یکی از آنها بسیار مهم بود که از بود و گفتنی نبود. (منبع: کانال بزم قدسیان) 🌹 به کانال «طلبگی» بپیوندید. 👇👇👇 @talabegi1
هدایت شده از محسن قنبریان
🌀 "خِرّی٘ت" های انقلاب اسلامی؛ "مَص٘قَلة" کجاست⁉️ 🔅اول این دوعبرت را عبور کنید: 1⃣ خرّیت بن راشد: چند نوبت نزد امیرالمومنین آمد وکسانی را متهم میکرد که خروج می کنند وعاقبت علیه شما میشورند! امام هربار می فرمود به صرف اتهام کسی را در بند نمی کند، مخالفت عملی و آشوب اگر کردند! عاقبت خودش پس از توزرد درآمدن حکمیت تحمیلی، تصمیم به کناره گیری وخروج گرفت! امام نصیحتش کرد واز او خواست برای مباحثه فردا بیاید؛ نزدیکانش هم چنین خواستند اما او صبح زود رفت! معترضانِ به میزان خراج ودزدان را تحریک کرد؛ مسلمانانی که زکاتشان رانداده بودند، تشویق کرد به میل خود صرفش کنند؛ ومسیحیان راجور دیگر تا عده ای را دور خود جمع کرد. دوسه بارشکست خورد از کوفه به بصره واز آنجا به اهواز وسپس کوههای رامهرمز وآخرکنار ساحل دریای جنوب کشته شد. جمعی را به کشتن داد ومسیحیانی مسلمان شده را از اسلام به تردید انداخت ومرتد کرد! 2⃣مصقلة بن هبیرة: معقل فرستاده امیرالمومنین وقتی فتنه خرّیت را خواباند؛ مسلمانش را آزاد، مرتدانش را توبه داد و مسیحیان را به ذمه واداشت. ۵۰۰مسیحی با زن وکودک در راه، از مصقلة -فرماندار امام در اردشیرخره فارس- استمداد طلبیدند که آنان را از معقل بخرد وآزاد کند. مصلقة جوانمردی کرد وآنها را به ۵۰۰هزار درهم خرید وآزاد کرد وخود را مدیون بیت المال کرد. کمی بعد ۲۰۰هزار درهم بدهکاری را داد اما بجای عذر آوردن ومهلت گرفتن از امام برای پرداخت ۳۰۰هزار درهمِ باقی، گریخت وبه معاویه پناهنده شد! امیرالمومنین کار اول او در آزاد کردن اسیران را کار سادات وبزرگواران و کار دومش را فرار بردگان خواند وفرمود: "اگر می ماند مقداری که برایش میسر بود می گرفتیم وبرای باقی مانده آن به انتظار فراوانی ثروتش می نشستیم"(نهج البلاغه خطبه ۴۴) امام حاضر نشد مسیحیان آزاد شده را بخاطر بدهکاری مصقلة دربند کند.(تفصیل این ماجرا را در الغارات ترجمه آیتی ص۱۲۰تا۱۳۶ بخوانید) 🔅 حالا قصه ماست: عمار و مقداد پیشکش؛ کاش برخی کارگزاران مخالف شده ی حکومت اسلامی کمی مثل مصقله بودند! اول گره ای از مردم می گشودند وبعد به دشمن پناهنده می شدند! نه مشکل مردم را موجِ سواری خود کنند یا حتی خود مشکل آفرینی کنند! صدحیف که قسمت ما بیشتر خرّیت شد تا مصقله! از خروجی های اول انقلاب که پی آشوب وبمب گذاری رفتند ومردم را کشتند؛ تا فتنه گران ٨٨ که درخواست تحریم ملت را از دشمن داشتند؛ خرّیت انقلاب اسلامی شدند! خود، دولت مذاکره وسازش را سر کار آوردند و حالا به اعتراض فرامی خوانند! و تلفات را هم با میدان ژاله و ۱۷شهریور مقایسه می کنند! 🔅اگر وقت تحقیق دارید حتما این منابع را برای شناخت خرّیت های معاصر بررسی کنید: 🔻گزارش روزنامه وال استریت ژورنال ۲۰نوامبر۲۰۰۹از بازدید نماینده آقای موسوی از واشنگتن : "جنبش سبز ایران از تحریم های اقتصادی هدفمند پشتیبانی می کند! ما به تحریم های اقتصادی که فشار رابر ایران زیادتر کند محتاجیم"! 🔻هفته نامه تایم ۲۳نوامبر۲۰۰۹در مقاله "سبزها دست به دامن آمریکایی ها میشوند"! به قلم رابین رایت همان گزارش را تٲیید کرد! 🔻فیلم حضور آن نماینده(محسن مخملباف) در شورای اروپا ودرخواست تحریم اقتصادی هم به راحتی در اینترنت قابل جستجوست. 🔻افشاگری مایکل لدین مشاور اسبق شورای امنیت ملی آمریکا در نشریه فوربس ۳۰نوامبر ۲۰۰۹ درباره پاسخ ٨صفحه ای سران جنبش سبز به کاخ سفید درباره سیاستهای آمریکا در قبال ایران! 🔻موید مضمون این نامه ٨صفحه ای دیدار اردشیر امیرارجمند(سخنگوی جنبش سبز)وهمراهان در دیدار ۳بهمن ۹۱با شورای اروپاست که در سایت جرس(متعلق به جنبش سبز )انعکاس یافت. ⬅️ اما با وجود این درخواستها بر تحریم ایران؛ پس ازتحریم های فلج کننده، یکباره با حمایت از روحانی و رٲی آوردن او کمپین "نه به تحریم" درست کردند ! ۵۵فعال وزندانی سیاسی٨٨ به اوباما نامه نوشتند وتحریم ها را مجازات جمعی مردم ایران خواندند! نامه ومذاکره آنها -برخلاف درخواست تحریمشان- نتیجه نداد ! فشارهای اقتصادی وسوء تدبیرها عده ای را این سالها به خیابان کشاند وتلفاتی گرفت؛ حالا مطالبه خون کشته ها از نظام میکنند! اینها خرّیت ها را درس می دهند! 📝محسن قنبریان ۹۸/۹/۱۰ ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 وقتی طلاب جوان از قم اخراج می‌شوند 📝 چندخطی در باب مهاجرت معکوس و نابهنگام طلاب 🖋 احسان ناصری 🔹 مقصد مهاجرت در حوزه و برای طلبه‌ها معمولا قم است و در مواردی حوزه‌های مرکز هر استان. از مراکز استان‌ها که بگذریم، عموم طلاب برای ادامه تحصیل در سطوح بالاتر قم را انتخاب می‌کنند. قمی که فضای علمی آماده‌ای برای تحصیل دارد. مهاجرت به قم برای طلابی که شرایطش را داشته باشند امر مطلوبی است. طلبه‌ای که در قم درس می‌خواند هم به لحاظ علمی قوت پیدا می‌کند و هم در ضمن تحصیل فرصت خودسازی و تعلیم نفس می یابد. مهاجرت معکوس هم پسندیده است بلکه برای غالب طلاب به حکم آیه نفر واجب است لکن اگر به موقع انجام نشود ثمراتی که در آیه ذکر شده و هدف طلاب از مهاجرت به قم را تامین نمی‌کند. طلبه باید در دوره ثمردهی‌اش به شهر خود رجوع کند. طلبه‌ای که به لحاظ علمی از پس سؤالات شهر خودش بربیاید، سردوگرم روزگار را چشیده و تجربه‌ای اندوخته باشد تا در تعامل با مردم طوری عمل کند که شایستگی نمایندگی دین خدا را داشته باشد. در مدتی هم که در قم بوده مراتبی از تهذیب را سپری کرده و عامل به «فلیبدا به تعلیم نفسه» بوده باشد؛ بالاخره این شخص قرار است امام مردم شود. شاید عموم طلاب پس از گذراندن سطح چهار حوزه (با یکی دو سال اغماض) به این مراحل رسیده باشند؛ لذا مهاجرت معکوس اگر قبل از این دوره رخ دهد نتایج مطلوبی ندارد. 🔹 اما تابستان امسال، تابستان عجیبی بود. قیمت اجاره‌بهای مسکن به شکل سرسام‌آوری بالا رفت و بسیاری از نهال‌های حوزه که آمده بودند تا درخت تنومندی شوند و سپس -به حکم قرآن- به شهرشان بازگردند از پس اجاره مسکن و هزینه رهن خانه برنیامدند. حالا طلبه‌ای که بار علمی‌اش را نبسته لاجرم باید برگردد. این برگشت عموما با شکست روحی هم همراه بوده و حس ناتوانی در طلاب جوانی که مجبور به بازگشت شده بودند نیز ایجاد کرد. این دیگر نهال فروشی نبود، این اخراج نهال‌ها به اجبار زمانه از باغستان حوزه علمیه قم بود که می‌توانست تدابیری از پیش برای آن اندیشید اما به هر دلیل هیچ اتفاقی نیفتاد... 〰〰〰〰〰 🗂 @Manahejj
هدایت شده از طلاب الکریمه
🔴 توصیه استاد مطهری به روحانیون ✅ دائما «آقا شیخ ترمز» نباشید؛ هی انتقاد کردن و ایراد گرفتن اسمش هدایت نیست؛ 🔸 امروز دنیا میدان مسابقه علم و صنعت شده است. حالا که چنین مسابقه‌ای در دنیا هست باید کوشش کرد و جامعه را به حرکت آورد که در این مسابقه عقب نماند. علیهذا نشستن و هی انتقاد کردن و ایراد گرفتن، این کار را نکن، آن کار را نکن، اسمش هدایت نیست. 🔹 یک روز در مدرسه مروی با چند نفر از آقایان طلاب همین مطلب را می‏‌گفتم: آقایان! معنی هادی قوم بودن این نیست که ما تنها حالت منع و توقف به خود گرفته‏‌ایم؛ به هر کاری که می‏‌رسیم می‏‌گوییم این را نکن، آن را نکن، و مردم را گرفتار کرده‌‏ایم، یک جا هم باید مردم را تشویق کرد و به حرکت آورد. 🔸 همین مثال اتومبیل را ذکر کردم و گفتم که ما باید مثل راننده اتومبیل باشیم، یک جا به اتومبیل گاز بدهیم، یک جا فرمان را بپیچیم، یک جا ترمز کنیم، یک جا مثلًا چراغ بدهیم؛ هر موقعیتی اقتضایی دارد. بعد شوخی کردم و گفتم: ما که نباید همیشه «آقا شیخ ترمز» باشیم، همه جا ترمز بکنیم. تنها ترمز کردن کافی نیست، یک جا هم باید «آقا شیخ فرمان» باشیم، یک جا «آقا شیخ موتور» باشیم. 🔹 یکی از طلاب گفت: ما هیچ کدام نیستیم، ما «آقا شیخ دنده عقب» هستیم! 📒 استاد مطهری، ده گفتار، ۲۶۸- ۲۶۹ (با اندک تلخیص) @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
#تحجرشناسی 🔺درد و رنجی که "شهید مدرس" از متحجرین کشید! 🔹«در اصفهان بعضی از اساتید سابقم که هنوز حیات داشتند، تحسینم می‌کردند ولی در عمل یاریم نمی‌کردند. حق هم داشتند چون روزگاری دراز را به گوشه‌گیری و درس و عبادت گذرانده و لذت آرامش را چشیده بودند. آنان موجوداتی بودند مقدس و قابل احترام همانند قدیسین درون کلیسا و صوفیان غارنشین. ولی برای خلق خدا، بی‌فایده. مخزن علم بودند که هر روز از دریچه‌ای مقداری از آن، هدیه اصحاب بود. 🔹در این میان، روحانی و عالم ربانی که خدایش محفوظ دارد، مرد این راه بود، با او مشورت‌ها داشتم. وقتی با خلوص نیت و پاک‌دلی کامل می‌گفت: «سید!‌ به اصفهان جان دادی»، شرمنده می‌شدم. 🔹می‌گفت: «مشکل و دشمن اسلام و ایران، نه سلاطین‌اند و نه حکامی مثل ظل‌السلطان. مشکل مهم جامعه ما، سلطان‌ها و ظل‌السلطان‌هایی هستند که با عبا و عمامه در خدمت دربارند. مولا (ع)، قربانی جهل همین‌ها شد و فرزندش به فتوای همینان شهید گردید. مطمئن باش سید! فردا تو را هم مانند آنان قربانی می‌کنند و کوچک‌ترین صدایی از اینان فضای تختگاهشان را متأثر نمی‌کند.» 📚کتاب زرد 🆔 @feghahat
هدایت شده از هاتفنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتشار برای اولین بار... 🎥فیلمی تاریخی از سخنان امام خمینی (ره) در حضور برخی از مسئولین نظام در رابطه با حمایت نکردن از : 🔹پیامبر (ص) به دنبال جلب نظر مردم بود. دولت، ارتش و پاسداران هم باید همین را مدّنظر داشته باشند. 🔹خطر بزرگ آن است که ملت از حکومت برگردد. 🔹اگر حکومت بخواهد مردم را تحت فشار قرار دهد، باید فاتحه آن دولت و حکومت را خواند. 🔹گمان نکنید که قدرت نظامی شما را نگه داشته است؛ قدرت ایمان و پشتیبانی ملّت شما را نگه می‌دارد. 🔰به ما بپیوندید: 📡 @hatefna
هدایت شده از مباحثات
✔️مراجع تقلید در سه سال گذشته بیش از ۱۵۰ مرتبه به ربوی بودن نظام بانکی انتقاد کرده‌اند/ طرح جدید بانکداری به تثبیت دیکتاتوری بانک مرکزی می‌انجامد 🔸ظهر روز شنبه ۹ آذرماه ۱۳۹۸ نشست علمی «نقد و بررسی طرح جدید جامع بانکداری در مجلس شورای اسلامی» در سالن اجلاس سلمان فارسی واقع در مدرسه‌ی علمیه‌ی امام کاظم(ع) قم -وابسته و تحت إشراف حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی- برگزار شد. 🔹نخستین قانون بانکداری غیرربوی به صورت رسمی در سال ۱۳۶۲ قانون‌گذاری و پس از آن اجرا شد. با وضع این قانون بنابر این بود که پس از ۵ سال و بررسی و تحلیل چالش‌های اجرای این قانون، مجددا اصلاح و تعدیل شود که متأسفانه چنین اتفاقی رخ نداد. این وضعیت ادامه داشت تا این‌که در مجلس پیشین طرح جدیدی برای قانون بانکداری ارائه شد که مورد نقد بسیاری از مراجع و حتی بسیاری از بانک‌ها بود. 🔸حجت‌الاسلام عبادی 🔹حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی پس از اطلاع از کم و کیف ماجرای این طرح، مساعدت کرده و زمینه‌ی برگزاری این نشست علمی را فراهم ساختند. محور اصلی تشکیل این نشست بررسی و تحلیل آسیب‌شناختی طرح جدیدی است که در شرف ورود به صحن علنی مجلس شورای اسلامی است. لذا، پس از ۳۸ سال از قانون بانکی موجود که همگان آن را ناموفق می‌دانند و طراحان طرح کنونی یکی از اهداف خود را اصلاح و تعدیل نظام بانکی و قانون فعلی مطرح در آن اعلام کرده‌اند. 🔸حجت‌الاسلام معصومی‌نیا 🔹 سال ۱۳۹۵ حضرت آیت‌الله اعرافی نامه‌ای را از رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس دریافت می‌کنند. کمیته‌ی تخصصی اقتصادی در حوزه علمیه، پیش‌تر با عنایت به عدم مطلوبیت شرایط و نظام موجود بانکداری در کشور، بحث و نظر درباره‌ی ارائه‌ی الگوی اسلامی مطلوب را یکی از اهداف خود قرار داده بود. این کمیته یکی از چندین نهادی است که دنبال طرح و نظریه‌پردازی درباره‌ی الگوی اسلامی برای اقتصاد و نظام بانکداری کشور است. در این حال بود که نامه‌ی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از سوی آیت الله اعرافی و برای پاسخ گفتن به این کمیته ارجاع داده شد. 🔹در این طرح جدید که به گونه‌‌ای تجمیع طرح‌ها و لوایح سابق را شاهد هستیم، به یقین می‌توان گفت که بسیاری از موارد سابق نه تنها تنزل کرده‌اند، بلکه از ابتدا نیز بدتر شده‌اند. نظر ما این است که در پشت این طرح اراده‌ی مستحکمی از سوی نظام بانکداری وجود دارد که روز به روز باعث کاهش کیفیت طرح شده و طرح کنونی به هیچ وجه نمی‌تواند به بهبود نظام بانکداری اسلامی کمکی کند. این نکته را از اینجا و صراحتا به تمام نمایندگان تذکر می‌دهیم با چنین نظامی در بخش پولی کشور هیچ استمدادی و یاری‌ای به بخش واقعی کشور نمی‌توان کرد، در نتیجه شاهد این هستیم که روز به روز فقرا فقیرتر و اغنیا غنی‌تر می‌شوند. 🔸حجت‌الاسلام صفا 🔹در سال اقتصادی ۹۷ ما شاهد خلق ۲۳ درصدی پول بودیم و در خرداد امسال نیز این درصد به عدد ۲۵ درصد رسید، در حالی‌که در نهایت این دخالت‌های بانکی، ما شاهد منهای ۵ درصد رشد در تولید بودیم و رشد سرمایه‌گذاری نیز به منهای ۱۲ درصد رسید. بنابه آمار بانک مرکزی از ۷۷۰ هزار میلیارد تسهیلات ارائه شده،حدود ۵۵ درصد از این تسهیلات به مراکز تولید اختصاص داشته‌اند. لذا، با این آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی و با مشاهده‌ی نتایج مذکور باید قبول کنیم که خلاءهای کلان مذکور نقشی اساسی‌ در ناکارآمدی نظام بانکی کنونی دارند. 🔹از سوی دیگر، مطابق کار آماری انجام گرفته در سه سال گذشته بیش از ۱۵۰ مرتبه از سوی مراجع بزرگوار قم انتقاد نسبت به ربوی بودن نظام بانکی فعلی مطرح شده است که ۳۸ مورد از این تذکرات تنها در سال گذشته بوده است. در وجه قانونی نیز شاهد این هستیم که به اذعان همه‌ی پژوهش‌گران و دغدغه‌مندان متخصص، صوری‌سازی، دورزدن‌های قانونی، بنگاه‌داری بانک‌ها و ورود بانک‌ها به عرصه‌های تورمی مانند ارز و طلا و غیره همیشه مشکلات جدی‌ای را برای اقتصاد رقم زده‌اند. 🔹در طرح ارائه شده این قدرت‌مندی با دیکتاتوری بانک مرکزی خلط شده است. مثلا رئیس بانک مرکزی خود ریاست هیأت عالی بانک را نیز برعهده دارد که بزرگ‌ترین مرجع در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان است. حالا به ادامه‌ی این ساختار دقت کنید که از ۷ نفر اعضاء هیأت عالی ۴ نفر آنها با دخالت همین رئیس انتخاب می‌شوند. در نهایت بنابه ماده‌ی ۷ این طرح عزل رئیس نیز توسط همین هیأت و ریاست جمهوری صورت می‌گیرد. لذا، می‌توانیم شرایطی را پیش‌بینی کنیم که حتی ریاست جمهور نیز توانایی عزل رئیسی که خود دخالت در انتخاب ۴ نفر از افراد این هیأت عالی را دارد و این چهار نفر به تعبیری اکثریت هیأت عالی را در دست دارند، نخواهد داشت. 🔸متن کامل این گزارش را در لینک زیر مشاهده کنید: 👇👇👇 http://mobahesat.ir/22289/amp 🔻🔻🔻 @mobahesat
هدایت شده از کشکول یک طلبه
چه دوگانه‌ای شده: 🆚 !!! 🔹 باید برای اسلام خون گریست وقتی تریبون‌داران رسانه به ذوق و سلیقه خود دین خدا را تفسیر کرده و ایمان مردم را در معرض تزلزل و شبهه قرار می‌دهند!!! ⬅️ یکی قرآن به دست گرفته و مقابل دوربین رسانه ملی از قطع دست و پا بر خلاف می‌گوید! ظهورگیری می‌کند، جمع بین ادله می‌کند، تشخیص موضوع می‌کند و نهایتا برای زندانیان آبان۹۸ حکم صادر می‌کند، در حالی که نه مجتهد است و نه قاضی! ای کاش فقها حرفی بزنند! بگذریم از نوع ظهورگیری ایشان! بگذریم که برداشت مختار خود را به عنوان حکم قطعی قرآنی معرفی می‌کند! بگذریم که استنباط حکم پس از دیدن ادله معارض و پس از بررسی تاریخ و سیره معصومین ع است، بگذریم که طرح موضوعی حساسیت‌برانگیز در یک برهه زمانی حساس‌تر، اوج بی‌درایتی است، بگذریم که آقای مجتهد نیست ولی دارد فتوی می‌دهد! 👈 از همه این‌ها بگذریم ولی با این تشخیص مصداق عجیب چه کنیم که زندانیان اغتشاشات اخیر را مصداق آیه شریفه و شبیه خوارج دانسته و حکم به زجرکش کردنشان می‌کند؟!!!! ⬅️ منتظر بودیم این دردمان التیام یابد که به‌ناگه، آن سید اینستاگرامی خلع‌لباس شده، به همراه تیم رسانه‌ای حرفه‌ای خود شروع کرد به افاضات شاذ همیشگی خود و فرصت را مناسب دید برای عقده‌گشایی‌های قبلی! 🔹 باز هم از اسلام رحمانی گفت، اسلامی که در آن باید آیات عذاب الهی را به سخره گرفت! "مگر خدا داعش است که عذاب کند؟!" جمله‌ای که خدا می‌داند چند نفر را بی‌مبالات و بی‌نماز و بی‌شریعت نموده است!!! خجالت می‌کشد وگرنه مثل بعضی عرفای صوفیه می‌گفت عذاب در قرآن از ماده "عذب" است، یعنی گوارایی و حلاوت و شیرینی!!! 🔹 برای کلامش شاهد می‌آورد: دیده‌ای معشوق به عاشق می‌گوید برو! این یعنی بمان!!! باید بر اسلام خون گریست که حُمقای قوم، مفسران دین خدا شده‌اند! مگر قرآن بازیچه دست من و توست که با ذوق و سلیقه خودمان تفسیرش کنیم؟! مگر قرآن نفرموده که هذَا بَیَانٌ لِّلنَّاسِ؟ قرآن بیانی روشنگر برای مردم است. اینگونه که شما ظهورات قرآن را نابود کردید و با این تفسیر به رأی‌تان (که دوست دارید عاشقانه(!!!) بنامیدش!)، هر کس می‌تواند آن‌چه مطابق میلش باشد را از قرآن بفهمد! معشوق است دیگر! گاهی به عکس اراده‌اش حرف می‌زند! خوب آقای هم یکی از همین‌ مفسرها! دوست داشته این‌گونه بفهمد، به شما چه ربطی دارد؟! ♻️ البته یک حرف حساب زد! گفت در نوجوانی سیلی خورده بود و تراکم عقده‌های گذشته باعث جنایاتش شد! درست است جناب ! تراکم کمبودهای گذشته، انسان‌ها را افراطی می‌کند، اصلا افراط نشأت گرفته از تفریط گذشته است! یادمان نرفته که محمدحسن رضایی هم‌حجره ای دوران طلبگی شما می‌گفت مسئول بسیج مدرسه صدوقی بود، باشلواری پلنگی و بادگیر، بدخو و تندمزاج، گاهی پس از استراق سمعی خیرخواهانه، با لگد به حجره‌ای وارد می‌شد که ‌طلبه‌ای در گوشه تنهایی حجره‌ موسیقی نشنود! ای که امروز یک هیئتی دوآتشه‌ی طرفدار مرحوم سیدذاکر است، در زمان مسئولیتش در بسیج مدرسه صدوقی، دغدغه اصلی‌اش مخالفت با هیئت رفتن طلبه‌ها بود!!! ✅ امیر بلاغت و بیان فرمود: لا يرى الجاهل الّا مُفرِطاً او مُفَرّطاً، انسان نادان یا افراطی است یا تفریطی.... 💠به کشکول یک طلبه بپیوندید🔰🔰🔰 🆔 @KashkooleTalabeh
هدایت شده از  اِشراف
🔸 عمل قرآنی استاد 🔺 از اهل قرآن عذرخواهم. 🔸مُشرف بر رخداد های دین ، حوزه و روحانیت باشید... http://eitaa.com/joinchat/3768975382C37228719f7
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 حضرت آیت الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی را به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد منصوب کردند. 📝 متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم جناب حجةالاسلام آقای سیداحمدرضا شاهرخی دامت افاضاته نظر به پایان مسئولیت جناب حجةالاسلام آقای میرعمادی و با تشکر و قدردانی از زحمات ایشان در این سالها، جنابعالی را که خود برخاسته از میان همان مردم و شناخته‌شده و متعلق به آن منطقه میباشید به نمایندگی خود در استان لرستان و امامت جمعه‌ی شهر خرم‌آباد منصوب میکنم. خاطره وفاداری صادقانه‌ی مردم شجاع آن استان به انقلاب و نظام اسلامی و راه مستقیم امام بزرگوار هرگز از ذهنیت کشور و ملت زدوده نخواهد شد. حضور جنابعالی ان‌شاءالله باید به تقویت این ایمان خالص و حمایت از جوانان مؤمن و ایجاد فضای سلامت معنوی و محبت اسلامی بینجامد. بهره‌گیری از فرزانگان حوزه و دانشگاه توصیه مؤکد اینجانب است. توفیقات شما را از خداوند متعال مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۱۳ آذر ۱۳۹۸ 💻 @Khamenei_ir
✅ واکنش به لایحه جدید مجلس درباره بانکداری/ دریافت جریمه دیرکرد رباست 🔻 حضرت آیت‌الله نوری همدانی در درس خارج فقه: 📚 عده‌ای از اساتید حوزه، نامه‌ای به بنده نوشتند که لایحه‌ای برای رسمیت بخشیدن به رباخواری به عنوان قرض به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده و عده‌ای از طلاب نیز به درست بودن آن رأی دادند. 📚 اجماع فقها بر این است که گرفتن پول در برابر تأخیر در أدای دین، رباست و قرآن کریم نیز در هفت جا بر حرمت آن تأکید کرده است. 📚 بانک‌ها در برابر وامی که به مردم می‌دهند، در ابتدا مبلغی را به عنوان سود بر می‌دارند که این رباست؛ همچنین تأخیر در أدای دین را به صورت روزشمار از مردم می‎گیرند که این مصداق آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَأْکُلُوا الرِّبَا أَضْعَافًا مُضَاعَفَةً؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! ربا (و سود پول) را چند برابر نخورید» می‌باشد. 📚 حوزه علمیه با این موضوع مخالف است و اعلام می‌کنیم اشخاصی که این لایحه را درست دانسته‌اند، صاحب نظر نیستند و حوزه با آن مخالف است. ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ #حوزه_علمیه #درس_خارج #قم 🔳 با #مفتاح همراه باشید 🆔 @meftaah_com
🌺 پذيرش در حوزه، ويژه بزرگسالان 🌺 با عنايت معاونت محترم آموزش حوزه‌های علميه سراسر كشور، امكان تحصيل در مدارس علميه به صورت (اجازه تلبس، دريافت شهريه، كدتحصيلی رسمی و ...) برای بزرگواری كه به دليل امكان شركت در آزمون ورودی حوزه‌ها‌ی علميه را نداشته‌اند، فراهم گرديد. بر اين اساس علاقمندان در صورت دارا بودن شرايط مندرج در فايل دستور العمل می‌توانند نسبت به ثبت‌نام جهت آزمون و ... اقدام نمايند. 📙 عدم اشتغال 📗 حداكثر 40 سال 📒 مدرك سيكل و بالاتر 📘 معافيت دائم يا پايان خدمت 📖 دستورالعمل : taklink.in/m4f ➖ هدف از ابلاغ اين طرح، ايجاد شرايط تحصيل برای افراد مستعد و علاقه‌مندی است كه به دليل اضافه سن، امكان تحصيل رسمی در حوزه علميه را نداشته‌اند، لذا طبيعتاً شرايط ثبت‌نام و آزمون در اين طرح بسيار خواهد بود. ➖ داوطلبين گرامی بايد حداقل دروس مقدمات (پايه اول تا سوم) را به صورت غير رسمی و آزاد نزد يكی از اساتيد رسمی حوزه علميه گذرانده و فرم گواهی استاد (مربوط به اتمام دروس) را به همراه مدارك و فرم‌های موجود در فايل راهنما، جهت ثبت‌نام و آزمون به مركز مديريت محل زندگی خود (غير از خراسان و اصفهان) ارائه نمايند.
هدایت شده از خانه طلاب جوان
🔴 نشریه خط حزب‌الله برای اولین بار، اطلاعات جدیدی از اقدامات رهبر انقلاب در مواجهه با را منتشر کرد... 🔴 هفت صبحِ آشوب 🔴 💠 عصر روز شنبه، با گسترش در شهرهای مختلف، جلسه‌ی فوق‌العاده‌ی شورای عالی امنیت ملی برای تصمیم‌گیری درباره‌ی این موضوع برگزار شد. در جلسه‌ی شورا، همه‌ی اعضا متفق‌القول بر این نظر بودند حالا که این طرح کلید خورده، باید اجرا شود، وگرنه عقب‌نشینی از این موضع، شدیدتر شدن آشوب‌ها و ناامنی‌ها را به دنبال خواهد داشت. اما اقناع در این شرایط، فراتر از توان رئیس مجلس بود، برای همین، نظر اعضای شورای عالی امنیت ملی این بود که باید برای حل این موضوع، باید از رهبر انقلاب کمک گرفته شود. 🔴 صبح روز یکشنبه، جلسه‌ی برای تصمیم‌گیری درباره‌ی طرح سهمیه‌بندی بنزین برگزار شد. آقای ، رئیس مجلس، در حالی به سمتِ بهارستان رفت که پیغامی کوتاه، از رهبر انقلاب برای نمایندگان دارد: «پیرو اظهارنظر برخی از نمایندگان محترم در باب مصوبه‌ی اخیر سران قوا، لازم است به حضرات محترم نمایندگان گفته شود مقتضی است که هرگونه اقدامی درخصوص این مصوبه در مجلس در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی باشد و از آن تخطی نشود و شرایط حساس کشور مورد توجه قرار گیرد. توفیقات آنان را از خداوند متعال خواستارم.» وقتی پیام رهبر انقلاب در مجلس خوانده شد، مجلس آرام شد. 💢پیش از این البته رهبر انقلاب به صورت مکتوب نیز نظر خود درباره‌ی این موضوع را به گفته بودند. در بخشی از جلسه‌ی چهلم شورای عالی هماهنگی سه قوه به تاریخ 30/6/98، بدون مشخص شدن زمان اجرای این طرح، بحث بر سر اصلاح قیمت شد و در بندهای «الف و ب» صورتجلسه‌ی این تاریخ، مصوب شد که بنزین در کشور به دو صورت سهمیه‌بندی و آزاد عرضه شود. قیمت بنزین سهمیه‌ای از قرار لیتری 1500 تومان، و قیمت بنزین آزاد از قرار لیتری 3000 تومان خواهد بود. در بخشی دیگر نیز درباره‌ی منابع حاصله از افزایش قیمت بنزین بحث شد و نهایتا در بند «ج» به تصویب رسید که این منابع، به مصرف پرداخت به خانوارهای کم‌درآمد و دارای حقوق ثابت تعلق بگیرد. ✅ نظر کلی رهبر انقلاب درباره‌ی مدیریت مصرف سوخت، از قبل مشخص بود. حامل‌های انرژی، از جمله ، با توجه به مصرف زیاد و بی‌رویه‌ی آن، یک ضرورت برای کشور است و رهبر انقلاب نیز بارها بر آن تأکید کرده‌ بودند. اما گزارش مکتوب جلسه‌ی فوق که تقدیم رهبر انقلاب شد، ایشان تصمیم‌گیری درباره‌ی قیمت آن، یا چگونگی اجرای آن را برعهده‌ی کار کارشناسی مسئولان و متخصصان،‌ و اجماع نهادند. ❇️ با این حال، نظر نداشتن یا موکول کردن رهبر انقلاب به نظر سران قوا، موجب نشد که رهبر انقلاب، نسبت به ناامنی‌هایی که ایران را به بهانه‌ی فوق مورد تهدید قرارداده بود واکنشی نشان ندهند. همه‌ی حرف همین است. دومینوی خطرناکی در حال کلید خوردن بود، از یک طرف امکان اختلاف و چندگانگی میان مسئولان وجود داشت و از طرف دیگر پیاده‌نظام دشمن در خیابان‌ها، جان و مال مردم را مورد هجوم وحشیانه‌ی خود قرار داده بودند. 🔻جالب است در این بین، برخی از که متوجه دقیق ابعاد حوادث اخیر نشده بودند، به رهبر انقلاب پیشنهاد دادند برای تصمیمی که دولت بر اساس اختیارات قانونی گرفته، خود را هزینه نکنند. اما نظر رهبر انقلاب کاملا متفاوت بود. رهبر انقلاب معتقدند «اصلا رهبری وجودش برای همین مواقع است و اعتبار رهبری هم برای استفاده‌ی در همین زمان‌ها است»، یعنی زمان‌هایی که کشور در شرایط خاص قرار دارد و جز با ورود رهبری، مسأله حل نخواهد شد. بنابراین در این مواقع، اساسا رهبری دارند فارغ از آنکه نتیجه‌ی آن به نفع شخص رهبری باشد یا به ضرر او، وارد میدان شده و انقلاب را از خطر اصلی نجات دهند. یعنی درست به مانند سیره‌ی امام خمینی(ره). ایشان بارها ‌فرموده بودند: «من تکلیفم را تشخیص داده‌ام و هر کجا باشم انجام وظیفه خواهم کرد، هرچه پیش آمد، برای من اهمیت ندارد.» یا در جایی دیگر می‌فرمایند: «من کاری به هیاهو و درود گفتن‌ها ندارم، بلکه شخصاً به تکلیف شرعی‌ام می‌پردازم.» 📘📘 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از روزنه
حمایت شیخ المراجع قم٬ آیت الله #وحید_خراسانی از #ولایت_فقیه و #جمهوری_اسلامی 💥اختصاصی 💥پست ویژه #بازنشر @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔥اشاره: تصویر پیوست٬ گزیده ای از نامه مفصل آیت الله وحید خراسانی است که در شهریور ۵۸ و در کوران بحث های مربوط به تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی٬ نگارش یافته است. ایشان در این متن بر ایده #حکومت_اسلامی توسط #ولی_فقیه در مقابل ایده حکومت مردم بر مردم٬ تاکید می ورزد. در بخشی از این سند چنین آمده است: 🔹مبنای حکومت بر اساس قانون کتاب و سنت است و از نظر اجرا٬ «من بیده الامر» بر طبق مقبوله و غیر آن از ادله #ولایت_فقیه. 🔹ولایت فقیه علت محدثه و مبقیه #جمهوری_اسلامی است. 🔸قیام #مشروطه به رهبری #رجال_دین٬ به عنوان #اسلام_نسبی و #عدل_اضافی و این قیام[انقلاب اسلامی]٬ به عنوان اسلام مطلق و عدل حقیقی بود.... 🔶پی نوشت در چهار دهه گذشته برخی خناس ها و خصوصا #سکولارهای_حوزوی تلاش کردند برای سنگر گرفتن در پشت برخی بزرگان دین٬ روایتی غیرانقلابی و العیاذ بالله سکولار از آنان به دست دهند. حال آنکه به شهادت اسناد تاریخی٬ اغلب بزرگان تشیع در طول تاریخ٬ حکومت اسلامی را به عنوان یک آرمان همیشگی در نظر داشته و به قدر وسع برای تحقق آن٬ به مبارزه سخت و نرم با طواغیت اقدام نموده اند. گرچه تلقی های تئوریک و میزان اقدام سیاسی و مبارزاتی به اقتضای شرایط٬ متفاوت بوده است. بازخوانی این قبیل اسناد تاریخی٬ سکولارهای عرفی و سکولارهای مقدس را به طور همزمان دچار بحران گفتمانی خواهد کرد. @rozaneebefarda