هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 #حرف_قطعی رهبر انقلاب درباره تحریمها
👈 اگر تمامی تحریمها را در عمل بردارند به تعهدات برجامی برمیگردیم
🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز: درباره قضیهی تحریمها اولا در جمهوری اسلامی کسی گوشش بدهکار مهملگویان بدون استحقاق -چه در اروپا چه در آمریکا- نیست.
🔸️ ثانیا اگر بخواهیم منطقی صحبت کنیم آمریکا و سهکشور اروپایی که همه تعهدات برجام را زیرپا گذاشتهاند حق ندارند شرط و شروط بگذارند. آنها به هیچکدام از تعهدات برجامیشان عمل نکردهاند.
🔸️ آن طرفی که حق دارد شرط معین کند، ایران است. چون جمهوری اسلامی به همه تعهدات عمل کرد. ما حق داریم برای ادامه برجام شرط بگذاریم و این شرط را گذاشتیم و گفتیم و هیچکس هم از آن عدول نخواهد کرد.
🔸️ اگر میخواهند ایران به تعهدات برجامی برگردد آمریکا بایستی تحریمها را کلا در عمل لغو کند و ما بعد راستیآزمایی کنیم و ببینیم که درست تحریمها لغو شده، آنوقت به تعهدات برجامی برمیگردیم.
🔺️ این سیاست قطعی جمهوری اسلامی است و مورد اتفاق مسئولان کشور هم هست و از این سیاست برنخواهیم گشت. ۹۹/۱۱/۱۹
darbare-tamaddon-eslami.mp3
14.55M
🔉#دهه_فجر| مواجهه تمدنی انقلاب اسلامی با تمدن غرب
🎙استاد علی فرحانی
🕞 این جلسه امروز یکشنبه ۱۹ بهمن ۹۹ ساعت: ۱۵:۳۰ الی ۱۷ به صورت مجازی برگزار شد.
🔰برگزارکننده: معاونت فرهنگی سازمان بسیج اساتید خوزستان با همکاری دانشگاه آزاد دزفول
#پای_درس_استاد
#دهه_فجر #تمدن_اسلامی
@almorsalaat
هدایت شده از دروس اساتید المرسلات
241-99.11.20.mp3
4.89M
#مناهج
استاد علی فرحانی
۹۹/۱۱/20
@majazi_almorsalaat
المرسلات
#مناهج استاد علی فرحانی ۹۹/۱۱/20 @majazi_almorsalaat
در این جلسه ادامه بحث اجزای اصول عملیه، بحث شد. نکات مهمی در مورد اصالت الطهاره و اصاله الحلیه، بیان شد.
نکته اصلی که سبب خلط محقق نائینی شده است و از همین جهت امام به ایشان اشکال می کند این است که:
امام می فرماید، اصالت الطهاره و حلیه، حاکم بر ادله اجزاء و شرائط است و سبب توسعه در یکی از شروط صلاه می شود. نه اینکه طهارت و حلیت واقعی را توسعه می دهد.
محقق نائینی گمان کرده اند که قائلین به اجزاء می گویند که اصلت الطهاره و الحلیه، حاکم بر ادله نجاسات و طهارات است.
@almorsalaat
003-99.11.17.mp3
6.86M
🔉فقه نظام روابط اجتماعی
👈جلسه سوم ۹۹/۱۱/۱۶
🎙استاد علی فرحانی
🌀موسسه مفتاح
#پای_درس_استاد
#علوم_انسانی_اسلامی
@almorsalaat
026-taadol-99.11.16.mp3
5.84M
🔉تعادل و تراجیح امام خمینی
👈پنجشنبه ۹۹/۱۱/۱۶
🎙استاد علی فرحانی
🌀موسسه مفتاح
#پای_درس_استاد #اصول
#در_مدرسه_امام_خمینی
@almorsalaat
المرسلات
🔉تعادل و تراجیح امام خمینی 👈پنجشنبه ۹۹/۱۱/۱۶ 🎙استاد علی فرحانی 🌀موسسه مفتاح #پای_درس_استاد #اصول
در این جلسه، نکات مهمی در مورد مکتب شناسی فقهی و روش شناسی اجتهاد بیان شد.
@almorsalaat
osule-tarbiate-eslami-99.11.16-1.mp3
15.58M
🔊#تربیت_اسلامی|اصول تربیت اسلامی (جلسه اول)
🎙استاد علی فرحانی
📌برگزار شده در پنجشنبه 99/11/16 در دوره برهان، موسسه میقات
#پای_درس_استاد
#علوم_انسانی_اسلامی
@almorsalaat
osule-tarbiate-eslami-99.11.16-2.mp3
15.99M
🔊#تربیت_اسلامی|اصول تربیت اسلامی (جلسه دوم)
🎙استاد علی فرحانی
📌برگزار شده در پنجشنبه 99/11/16 در دوره برهان، موسسه میقات
#پای_درس_استاد
#علوم_انسانی_اسلامی
@almorsalaat
هدایت شده از دروس اساتید المرسلات
recording-20210208-103200.mp3
13.81M
#لاضرر
استاد علی فرحانی
۹۹/۱۱/۲۰
@majazi_almorsalaat
المرسلات
#لاضرر استاد علی فرحانی ۹۹/۱۱/۲۰ @majazi_almorsalaat
💠مختار منحصر بفرد امام در تفسیر روایت #لاضرر
📌در جلسه درس امروز استاد فرحانی، متن مختار امام در تفسیر روایت لاضرر، شرح شد.
📌حضرت امام (ره) پس از بیان مقدمه بسیار مهم در تقسیم احکام به تبلیغی(ارشادی)، حکومتی و قضایی و سپس تبیین الفاظ دال و ظاهر در هر کدام از احکام، مختار خود را تفسیر روایت بیان می کنند.
📌ایشان معتقدند که روایت لاضرر، از دسته احکام حکومتی پیامبر است و حکم الهی نیست. در ادامه متن نظریه ایشان را میخوانیم.
👈قابل توجه است که لازم است قبل از خواندن نظر ایشان حتما مقدماتی را که بیان کردن، مطالعه شود و بدون آنها نظریه ایشان فهم نمی شود.
👇👇👇👇
▫️فاعلم: أنّ حدیث نفی الضرر والضِّرار قد نُقل عن مسند أحمد بن حنبل بروایة عبادة بن الصامت فی ضمن قضایا رسول اللّٰه ص و لفظه: (وقضی أنْ لا ضرَرَ ولا ضِرار) وقد اتّضح أنّ لفظة «قضی» أو «حکم» أو «أمر» ظاهرة فیکون المقضیّ به من أحکام رسول اللّٰه بما أنّه سلطان أو قاض؛ ولیس من قبیل تبلیغ أحکام اللّٰه وکشف مراده تعالی
▫️و المقام لیس من قبیل القضاء و فصل الخصومة، کما هو واضح، فیکون قولُه: (قضی أن لا ضرَرَ ولا ضِرار) ظاهراً فی أنّه من أحکامه بما أنّه سلطان، وأنه نهی عن الضرر والضِّرار بما أنّه سائس الأُمة و رئیس الملّة و سلطانهم و أمیرهم؛
▫️فیکون مفاده أنّه حکم رسول اللّٰه و أمر بأن لایضرَّ أحد أحداً، و لا یجعله فی ضیق و حرج و مشقّة، فیجب علی الأُمّة طاعة هذا النهی المولوی السلطانی بما أنها طاعة السلطان المفترض الطاعة.
▫️و بالجملة: کون النهی إلهیّاً خلاف ظاهر قوله: (قضی بذلک)، کما أنّ نفی الحکم الشرعی الضرری بقوله: (قضی أنّه لا ضرَرَ ولا ضِرار) خلاف الظاهر؛ لعدم التناسب بین قضائه وبین نفی الحکم الضرری. هذا حال ما ورد من طرقهم.
▫️و أما ما ثبت وروده من طُرقنا فهو قضیّة سَمُرة بن جُندَب، و ورود الحدیث فی ذیلها من غیر تصدیره بلفظ «قضی» أو «أمر» أو «حکم»، بل ورد بلفظ «قال» لکن التامّل فی صدر القضیة وذیلها وشأن صدور الحدیث، ممّا یکاد أن یُشرف بالفقیه علی #القطع بان (لا ضرَرَ ولا ضِرار) حکم صادر منه ص بنحو الآمریة و الحاکمیّة بما أنّه سلطان و دافع للظلم عن الرعیّة، فإنّ الأنصاری لمّا ظلم و وَقع فی الحرج و الضِّیقة بورود سَمُرة بن جُندَب ـ هذا الفاسق الفاجر ـ علی أهله من غیر استئذان منه، و فی حالة یکره وروده علیه و هو فیها، شکا إلی رسول اللّٰه ص بما أنّه سلطان و رئیس علی الملّة؛ حتی یدفع الظلم عنه، فأرسل رسول اللّٰه إلیه فأحضره، وکلّمه بما هو فی الأخبار، فلمّا تابّی حکم بالقلع ودفع الفساد، و حکم بأنه لایضر أحد أخاه فی حمی سلطانی و حوزة حکومتی،
▫️فلیس المقام بیان حکم اللّٰه، و أنّ الأحکام الواقعیّة ممّا لا ضرر فیها، و أنّه ـ تعالی ـ لم یشرّع حکماً ضرریّاً، أو أخبر أنّه ـ تعالی ـ نهی عن الضرر، فإنّ کلّ ذلک أجنبی عن المقام، فلیس فیهما شبهة حکمیّة و لاموضوعیّة، بل لم یکن شیء إلاّ تعدّی ظالم علی مظلوم وتخْلُف طاغٍ عن حکم السلطان بعد أمره بالاستئذان، فلمّا تخلّف حکَمَ بقلع الشجرة، و أمر بأ نّه لا ضرَرَ ولا ضِرار ـ أی الرعیّة ممنوعون عن الضرر و الضرار دفاعاً عن المظلوم و سیاسة لحوزة سلطانه وحمی حکومته.
#در_مدرسه_امام_خمینی
#لاضرر #اصول
@almorsalaat
🍀من خَسی بی سروپایم که به سیل افتادم
او که میرفت مرا هم به دلِ دریا بُرد🍀
✔ کانالِ شخصی حجت الاسلام خلیل صادقی
▫️طلبه سطح عالی حوزه علمیه قم
📚نکاتی از معارف قرآن و عترت علیهم السلام
🎤آثار صوتی و تصویری
📣اعلام مراسمات
✏دست نوشته ها
🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/2036858882C1aef24c0d7