eitaa logo
المرسلات
10.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
550 ویدیو
40 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
💠کرامات عند ضریح امیرالمومنین 🔰 سید بن طاووس 🔅فيما نذكره من آيات رأيتها أنا عند ضريحه الشريف غير ما رويناه و سمعنا به، من آياته التي تحتاج إلى مجلدات و تصانيف: 🔅اعلم ان كلّ نذر يحمل إليه مذ ظهر مقدّس قبره بعد هلاك بني أميّة و إلى الآن، فانّ تصديق اللّه جلّ جلاله لأهل النذر، كالآية و المعجزة و البرهان على انّ قبره‌ الشريف بذلك المكان، و هذه النذور لا يحصيها أحد من أهل الدهور، 🔅و اما انّا فاشهد باللّه و في اللّه جلّ جلاله انّني كنت يوما قد ذكرت تاريخه في كتاب البشارات بين يدي ضريحه المقدس، و أقسمت عليه في شي‌ء و سألت جوابه باقي النهار و انفصلت، فما استقررت بمشهده في الدّار حتّى عرفت في الحال من رآه في المنام بجواب ما فهمته به من الكلام. 🔅أقول: و اعرف انّني كنت يوما وراء ظهر ضريحه الشريف، و أخي الرضي محمد بن محمد بن الآوي حاضر معي، و أنا أقسم على أمير المؤمنين عليه السلام في إذلال بعض من كان يتجرّأ على اللّه و على رسوله و علي مولانا أمير المؤمنين علي عليه السلام و علينا بالأقوال و الأعمال. فقلت للقاضي الآوي محمد بن محمد بن محمد: يا أخي قد وقع في خاطري ان قد حصل ما سألته، و انّ اليوم الثالث من هذا اليوم يصل قاصد من عند القوم المذكورين بالذلّ و السؤال لنا على أضعف سؤال السائلين، فلمّا كان اليوم الثالث من يوم قلت له وصل قاصد من عندهم على فرس عاجل بمثل ما ذكرناه من الذلّ الهائل. 🔅أقول: و اعرف انّني دخلت حضرته الشريفة كم مرّة في أمور هائلة لي و تارة لأولادي و تارة لأهل ودادي، فبعضها زالت و انا بحضرته، و بعضها زالت باقي نهار مخاطبته، و بعضها زالت بعد أيّام في جواب زيارته، و لو ذكرتها احتاجت إلى مجلّد كبير، 🔅و قد صنّف أبو عبد اللّه محمد بن علي بن الحسن بن عبد الرحمن الحسني مصنّفا في ذلك متضمّنا للاسانيد و الروايات، لو أردنا تصنيف مثله و أمثاله كان ذلك أسهل المرادات، و لكنّا وجدنا من الآيات الباهرات ما يغني عن الروايات. 📚الإقبال بالأعمال الحسنة (ط - الحديثة)، ج‌2، ص: 272‌ @almorsalaat
المرسلات
| تقریرات فلسفه امام خمینی ج۳ اخیرا به مناسبت نوشتن برخی مباحث انسان شناسی از منظر امام خمینی، توفیق الهی یار شد که جلد سوم از کتاب تقریرات فلسفه امام خمینی را با دقت بیشتری مطالعه کنم. این کتاب شامل تقریر دروس امام خمینی در شرح بخش هایی از مباحث نفس و معاد از جلد ۸ و ۹ اسفار است که به قلم مرحوم آیت الله سید عبدالغنی اردبیلی نگارش یافته. در این کتاب به موضوعات مهم انسان شناسی همچون: جسمانیه الحدوث بودن نفس انسان، ذومراتب بودن نفس، وحدت شخصیه نفس در عین کثرت مراتب و قوا، تناسخ، رجعت، معادجسمانی و روحانی پرداخته شده است. از آنجایی که این مباحث از موضوعات متاخر علم فلسفه می باشند و ریاضی بودن این علم ایجاب می کند که مباحث آتی بر دوش مباحث سابق تولید شود، حضرت امام به مناسبت استفاده از مباحث گذشته همچون: اصالت وجود، تشکیک، وجودربطی، جنس و فصل، ماده و صورت، حرکت جوهری، اینکه حقیقت شی به صورت است نه ماده، آنها را بر اساس مختار خود تبیین میکنند. از ویژگیهای کتاب، بیان بسیار شیوا و روان آن است. همچنین ایشان در برخی موارد با صدرا مخالفت میکنند و نظر خود را بیان می دارند و در مواردی نیز ابتکارات خود را ذکر میکنند. همچون برهان بر معاد جسمانی که ایشان علاوه بر تبیین برهان صدرا، خودشان نیز برهانی را بدون نیاز به مقدماتی که صدرا بیان کرده، اقامه میکنند. از دیگر ویژگیها میتوان به گریزهای اخلاقی، عرفانی و سلوکی اشاره کرد که بسیار مهم و اثربخش هستند. یکی دیگر از امتیازات این اثر پرداختن به برخی مسائل عرفان نظری است خلاصه اینکه این کتاب، بسیار ارزشمند و حاوی نکات مهمی از اندیشه فلسفی و عرفانی حضرت امام است که متاسفانه چندان مورد توجه نیست. استاد فرحانی در جلسات تبیین هماهنگی نظام انسان شناسی امام و علامه از این کتاب استفاده زیادی بردند و برخی مباحث آن را تبیین کردند. انشالله منتخباتی از این کتاب را در کانال قرار خواهیم داد. ✍محسن ابراهیمی @almorsalaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 🌸 برای عید غدیر، سه روز را عید قرار داده‌اند🌹🌹🌹 ✳️ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🌺 روز عید غدیر، شاید اینجور باشد که سه روز را عید قرار داده‌اند. شاید در همانجا -در غدیر خم- هم سه روز توقف کرده بودند. این را دیگر به طور یقین یادم نیست. 🔹بالاخره یک [واقعه] عجیب غریبی [بود]، که خدا می‌داند؛ «وَ لَمْ أَرَ مِثْلَ ذَاكَ الْيَوْمِ يَوْماً / وَ لَمْ أَرَ مِثْلَهُ حَقّاً أُضِيعَا»[١](روزی را به بزرگی آن روز ندیدم، [همانطور که] حق ضایع شده‌ای را به بزرگی آن حق ندیدم). 🔹[مسأله‌ای] آنقدر مهم باشد [که درباره آن گفته شود] «اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ وَ انْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَه»[٢](خدایا پذیرای ولایت او را دوست بدار و دشمن او را دشمن بدار، یاری‌گر او را یاری کن و واگذارنده او را خوار کن)، این احتمالات دیگر چیست؟ الی ما شاء الله طرق از خود عامه (اهل‌سنت) برای حدیث غدیر هست، الی ماشاء الله. 🔴لکن «وَمَنْ لَمْ يَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُورًا فَمَا لَهُ مِنْ نُورٍ»[٣] (و هر که را خدا نور [علم و معرفت و ایمان] نبخشید هرگز [جان] روشنی نخواهد یافت). 🔻پی‌نوشت: ١. کنز الفوائد، ج١، ص٣٣٣؛ مناقب آل‌ابی‌طالب، ج٣، ص٢۶. ٢. تفسیر قمی، ج١، ص١٧۴؛ تفسیر فرات کوفی، ص١٣٠؛ امالی صدوق، ص٣۴٧ و ... . ٣. نور:۴۰. ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
🔺 یکی از آثار کم نظیر در دفاع از امامت امیرالمومنین (ع) و عقاید شیعه کتاب «احقاق الحق و ازهاق الباطل» نوشته سید شهید، قاضی نورالله شوشتری عالم بزرگ قرن دهم و یازدهم است. ایشان که مدتها در هند زندگی می کرد جان خود را پای این کتاب گذشت و به دلیل نگارش همین اثر شهید شد. 🔺 این کتاب نقدی بر نوشته یکی از علمای شافعی در رد کتاب علامه حلی است. این کتاب با ملحقات مفصلی که مرحوم آیت الله مرعشی نجفی ببه آن افزوده در 33 جلد به چاپ رسیده است که 3 جلد مشتمل بر بیانات مرحوم قاضی نورالله است. 🔺 کتاب با جزییات و دقت بسیار بالایی تحریر شده است. 🔺 یکی از نکات جالب و بسیار قابل استفاده کتاب این است که مرحوم قاضی نورالله ابتدا عین کلمات علامه حلی را نقل می کند، سپس کلام فضل الله بن روزبهان عالم شافعی در نقد علامه حلی را عینا ذکر می کند و بعد از آن نظر نهایی خود را ابراز می کند. 🔺 از آنجا که بخش زیادی از مباحث پیرامون آیات قرآن و احادیث است علاوه بر مباحث کلامی جنبه های مختلف دیگر علمی در این کتاب موجود است و از این جهت بسیار قابل استفاده است. @ofoqemobin
006-emamvallameh.1rooh.dar2badan@almorsalat.mp3
1.83M
🔊| نگاهی مختصر به مساله تشکیک در نگاه حضرت امام و مرحوم علامه 🎙استاد علی فرحانی ♨️ متن پیاده بیانات استاد👇👇👇 https://uupload.ir/view/6_4muo.pdf/ @almorsalaat
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 ویژه 📺 ببینید | 🔰 مروری بر تجربه اعتماد به غرب، همراه با بیانات منتشر نشده رهبر انقلاب سایر کیفیتها: https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=48384
المرسلات
🚨 ویژه 📺 ببینید | #عبرت_آیندگان 🔰 مروری بر تجربه اعتماد به غرب، همراه با بیانات منتشر نشده رهبر انقل
🔰 من کراراً گوشزد نموده ام که رابطۀ ما با امثال ، رابطۀ ملت‏‎ ‎‏مظلوم با جهانخواران است.‏ شما ای ملت عزیز! که برای رضای خداوند متعال، با بانگ «الله اکبر» بر دشمنان خود‏‎ ‎‏چیره شدید و آزادی و استقلال را به دست آوردید، با اتکال به خداوند تعالی و حفظ‏‎ ‎‏ مهیا باشید برای رو در رویی دشمنان اسلام و دشمنان مستضعفین؛ شما به‏‎ ‎‏خواست خدای تعالی هستید و بر مشکلات غلبه خواهید کرد. ☀️ امام خمینی (ره) 📕 صحیفه امام، ج12، ص 233 @almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
🔉🔉♨️ ✅موضوع: ابتلائات مومن 🔰استاد علی فرحانی 💢دهه اول محرم ۹۹، هیئت انصار المهدی (عج)، مسجد جامع، شهرستان بوئین زهرا 👈تعداد: ۱۱جلسه ⬇️لینک دانلود صوت👇👇👇 🆔 http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/maaref/ebtelaate-moamen-moharram99-booeenzahra @almorsalaat
📚شرح زیارت عاشورا 🔰آیت الله ملا حبیب الله کاشانی @almorsalaat👇👇
sharhe-ziarate-ashoora-molla-habibollah-kashani (1).pdf
5.32M
📚شرح زیارت عاشورا 🔰آیت الله ملا حبیب الله کاشانی @almorsalaat
♨️امام حسین (ع)، مصداق نفس مطمئنه 🔰شهید مطهری ▪️امام صادق ع در باره سوره فرمود که سوره جد ما امام حسين است. ... گفتند چگونه اين سوره سوره جد شماست؟ فرمود آن آيه آخرش را ببينيد؛ يعني مصداق اين آيه امام حسين بود. ▪️خدا به زبان تکوين و به زباني که مصداق ظاهرِ واضح اين آيه او بود [اين سخن را فرمود؛] امام حسين در کربلا به اين نداي الهي پاسخ مي‌‌‌‌‌گفت؛ يعني از در و ديوار صداي حقيقت بلند بود: اي حسين، اي داراي اين آرامش و طمأنينه الهي، چون به مقام طمأنينه الهي رسيده‌‌‌‌‌اي ديگر هيچ چيزي تو را تکان نمي‌‌‌‌‌دهد، هيچ ناراحتي و سختي و مصيبتي؛ تويي آن‌‌‌‌‌ کسي که به آن مقام رسيده‌‌‌‌‌اي که خدا به تو مي‌‌‌‌‌گويد: ما تو را پسنديده‌‌‌‌‌ايم و تو ما را. ▪️تو اکنون در گروه بندگان خاص من وارد شو. حال، حسين مي‌‌‌‌‌خواهد به گروه کدام بندگان وارد شود؟ معلوم است، در گروه افراد مثل پيامبر و علي و فاطمه؛ والّا در گروه بندگان بود و با يک گروه از بندگان در حال جنگ بود. اما بندگان من، آنهايي که ديگر بنده هيچ چيزي نيستند. وَ ادْخُلي جَنَّتي.در اين آيه مي‌‌‌‌‌فرمايد: راضِيةً مَرْضِيةً. اين سخن خداست در اين آيه؛ ▪️آخرين سخن اباعبداللَّه که از وجود مقدسش شنيدند عين همين سخن است. مقارن با آخرين مقاومتش، مقارن با آن لحظه‌‌‌‌‌اي که ديگر مقاومتش پايان پذيرفته بود، يعني لحظه سقوط از مرکب، مقارن با اينکه از مرکب به روي زمين مي‌‌‌‌‌افتد اين آهنگ از زبان مبارکش شنيده مي‌‌‌‌‌شود که فرمود:  "رِضي  بِقَضائِک وَ تَسْليماً لِامْرِک لامَعْبودَ سِواک يا غِياثَ الْمُسْتَغيثينَ." 📚آشنایی با قرآن۸ ص۶۴ @almorsalat
اسم ابا عبد الله هم مایه برکت است..mp3
2.95M
🔊| حتی نام اباعبدالله هم مایه برکت است. 🎙استاد علی فرحانی @almorsalaat
♨️اباالفضل العباس ع كعبة أولياء 👈عنایت حضرت عباس ع، به آیت الله قاضی (ره) ▪️حضرت أباالفضل العباس عليه السلام را شاگردان ايشان، كعبة أولياء ميگفتند. توضيح آنكه: مرحوم قاضي پس از سير مدارج و معارج و التزام به سلوك و مجاهدة نفس و واردات قلبيه و كشف بعضي از حجابهاي نوراني، چندين سال گذشته بود و هنوز وحدت حضرت حقّ تعالي تجلّي ننموده و يگانگي و توحيد وي در همة عوالم در پس پردة خفا باقي بود، و مرحوم قاضي به هر عملي كه متوسل ميشد اين حجاب گشوده نميشد. تا هنگامي كه ايشان از نجف به كربلا براي زيارت تشرّف پيدا كرده و پس از عبور از خيابان عباسيه (خيابان شمالي صحن مطهر) و عبور از در صحن، در آن دالاني كه ميان درِ صحن و خود صحن است و نسبةً قدري طويل است شخص ديوانه اي با ايشان ميگويد: أبوالفضل كعبة أولياء است . ▪️مرحوم قاضي همين كه وارد رواق مطهر ميشود در وقت دخول در حرم، حال توحيد به او دست ميدهد و تا ده دقيقه باقي ميماند؛ و سپس كه به حرم حضرت سيدالشّهداء عليه السلام مشرّف ميگردد در حاليكه دستهاي خود را به ضريح مقدس گذاشته بود، آن حال قدري قويتر دست ميدهد و مدت يك ساعت باقي ميماند؛ ديگر از آن به بعد مرتّباً و متناوباً و سپس متوالياً حالت توحيد براي ايشان بوده است. 📚علامه طهرانی (ره)، مطلع انوار ج2ص64 @almorsalaat
حقیقت تکوینی ولایت، اسم اعظم الهی است..mp3
2.68M
🔊| حقیقت ولایت، یک واقعیت تکوینی است 🎙استاد علی فرحانی @almorsalaat
انسان شناسی در مقتل ابا عبد الله.mp3
12.06M
🔊| ولایت مداری در واقعه کربلا 🎙استاد علی فرحانی 📌استاد در این صوت ضمن توضیح برخی از وقایع حادثه کربلا، به تبیین نقش و جایگاه ولایت در این واقعه می پردازند. حتما گوش کنید. @almorsalaat
🌀اَللّهُمَّ أرْزُقْنى شَفاعَةَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ وَ ثَبِّتْ لى قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَ اَصْحابِ الْحُسَیْنِ الَّذینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ. @almorsalaat
▪️و فدیناه بذبح عظیم @almorsalaat
| شرح زیارت مطلقه امام حسین (ع) ✍میرزا محمد باقر شریف طباطبایی (۱۳۱۹ - ۱۲۳۹ ه ق) ⬇️لینک دانلود پی دی اف👇👇 eitaa.com/palmorsalaat/104 @almorsalaat
◾️ما راینا الا جمیلا 🔅 ما این انقلابی که کردیم و ملت ما کرد، این را به حسب آن طوری که از اول ندای او بلند شد و الان هم این ندا بلند است، این انقلاب برای اسلام بوده است نه برای کشور، نه برای ملت، نه برای به دست آوردن یک حکومت؛ برای اینکه اسلام را از شرّ ابرقدرتها و جنایتکارهای خارجی و از شرّ سلیقه‌های کج داخلی و داخل اسلامی نجات بدهد. 🔅این انگیزه، انگیزه‌ای است که اگر در جوانهای ما ملاحظه بفرمایید، در عموم ملت ملاحظه بفرمایید، البته استثنا دارد، در همه جا استثنا هست، در زمان رسول الله هم استثنا بود، همیشه این استثناها هست، اما وقتی که وجهه عمومی مردم را در این حرکتهایی که دارند، در این شور و شوقی که دارند و رو به مرگ می‌روند با شور و شوق، از هر کدام بپرسید که تو چرا داری می‌روی به جبهه، می‌گوید: برای خدا، برای اسلام، برای خدا، برای امر خداست. اما اگر فرض کنید که از یک سرباز روسی بپرسند که تو برای جبهه می‌روی چه بکنی؟ او می‌گوید: می‌خواهم این کشور را به دست بیاورم، می‌خواهم قدرت خودم را توسعه بدهم. 🔅در عالم همیشه همین‌طور است. ما باید فکر این معنا باشیم که ما تلخیها و شیرینیها داشتیم. اما تلخیهایی که داشتیم برای این است که، ما معارفمان ناقص است. 🔅شما ملاحظه کنید که بهترین خلق الله در عصر خودش، حضرت سیدالشهدا - سلام الله علیه - و بهترین جوانان بنی هاشم و اصحاب او شهید شدند و از این دنیا رفتند با شهادت، لکن وقتی که در آن مجلس پلید یزید صحبت می‌شود، حضرت زینب - سلام الله علیها - قسم می‌خورد که‌ ما رَایْنا الّا جَمیلاً؛  🔅رفتن یک انسان کامل، شهادت یک انسان کامل در نظر اولیای خدا جمیل است، نه برای اینکه جنگ کرده و کشته شده، برای اینکه جنگ برای خدا بوده است، قیام برای خدا بوده است. 🔅وقتی انگیزه برای اسلام شد، دیگر لذت دارد نه غم، منتها ما چون ناقص هستیم و نرسیدیم به آن مقامی که باید برسیم، از این جهت تلخی داریم. ما البته تلخیها داشتیم به حسب این وضع روحی‌ای‌ که داریم. 🔅از ما اشخاص بزرگ شهید شده است به دست اشخاص پلید، و خانوارها، خانواده‌ها، اطفال اینها الآن دارند کشته می‌شوند و این برای ما سخت است، برای ما دشوار است، لکن وقتی انگیزه را ملاحظه کنیم و غایات اعمال را ملاحظه کنیم و اگر بفهمیم این مقاصدی که انبیا داشتند و آن کارهایی که انبیا کردند و آن کارهایی که در صدر اسلام واقع شده است چه جور بوده است، برای ما سهل می‌شود؛ یعنی، خوف از بین می‌رود، تلخی مبدّل به لذت می‌شود، ناگواری مبدل به گوارایی می‌شود. 🔅و هرچه طرف این انگیزه پیش برویم و این مطلب روحی را بر خودمان تزریق کنیم و با مجاهدت پیش برویم، این اسباب این می‌شود که هیچ تلخی، ما در دنیا نبینیم مگر آن چیزی که مخالف اسلام است. آنی که مخالف اسلام است برای ما تلخ باشد و آن چیزی که برای اسلام است برای ما شیرین باشد. 📚 صحیفه امام جلد ۲۰ ص ۲۰۵ @almorsalaat
شب شام غریبان اباعبدالله مسجد مقدس جمکران دعا گوی همه دوستان التماس دعا @almorsalaat
◾️ مسئولیت بزرگ رهبران مذهبی درباره قیام حسینی 🔹 امام حسین(ع) به واسطه شخصیت عالی‏قدرش به واسطه شهادت قهرمانانه‏اش مالک قلبها و احساسات صدها میلیون انسان است. 🔹 اگر کسانی که بر این مخزن عظیم و گرانقدر احساسی و روحی گمارده شدند - یعنی رهبران مذهبی - بتوانند از این مخزن عظیم در جهت هم‌شکل کردن و هم‌رنگ کردن و هم‏احساس کردن روحها با روح عظیم حسینی بهره‌برداری صحیح کنند، جهان اصلاح خواهد شد. 🔹 راز بقای امام حسین(ع) این است که نهضتش از طرفی منطقی است، بُعد عقلی دارد و ... از طرف دیگر در عمق احساسات و عواطف راه یافته است. ائمه اطهار(ع) که به گریه بر امام حسین سخت توصیه کرده‌اند، حکیمانه‏ترین دستورها را داده‌اند. این گریه‌هاست که نهضت امام حسین(ع) را در اعماق جان مردم فرو می‌کند. 🔹تکرار می‌کنم: به شرط آنکه گروهی که بر این مخزن عظیم گمارده شده‌اند بدانند چگونه بهره‌برداری کنند. 📒 استاد مطهری، قیام و انقلاب مهدی (ع) و مقاله شهید، ص۱۰۲ @almorsalaat
المرسلات
♨️اباالفضل العباس ع كعبة أولياء 👈عنایت حضرت عباس ع، به آیت الله قاضی (ره) ▪️حضرت أباالفضل العباس ع
♦️عنایت عظیم اباعبدالله به سالکین راه خدا 🔺اكثر افرادى كه موفّق به نفى خواطر شده و توانسته ‏اند ذهن خود را پاك و صاف نموده و از خواطر مصفّا كنند و بالأخره سلطان معرفت براى آنان طلوع نموده است در يكى از اين دو حال بوده است: 1⃣اوّل در حين تلاوت قرآن مجيد و التفات به خواننده آن، كه چه كسى در حقيقت قارى قرآن است و در آن وقت بر آنان منكشف مى ‏شده است كه قارى قرآن خداست جلّ جلاله. 2⃣دوّم از راه توسّل به حضرت ابا عبد الله الحسين عليه السّلام زيرا آن حضرت را براى رفع حجاب و موانع طريق نسبت به سالكين راه خدا عنايتى عظيم است. 📚رساله لب‌اللباب (طبع قديم) ص151 @almorsalaat