eitaa logo
المرسلات
10.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
550 ویدیو
41 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
روایتی بسیار زیبا👆
◾️أن فاطمة لَمَّا سَمِعَتْ بأنَّ أبَاهَا زَوجَهَا وَ جَعَلَ الدَّرَاهِمَ مَهْراً لَهَا فَقَالَتْ يَا رَسُولَ اللَّهِ إِنَّ بَنَاتِ النَّاسِ تَتزَوَّجنَ بِالدَّرَاهِم فَمَا الفَرَقُ بَيْنِي وَبَيْنَهُنَّ أَسْأَلُكَ أَنْ تَرُدَّهَا وَتَدْعُو اللَّهَ تَعَالَى أَنْ يَجْعَلَ مهري الشَّفَاعَةَ فِي عُصَاةٍ أُمَّتِكَ فَنَزَلَ جَبْرَئِيلُ وَ مَعَهُ بِطَاقَةٌ مِنْ حرِيرٍ مَكْتُوبٌ فِيهَا جَعَلَ اللَّهُ مَهْرَ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ شَفَاعَةً الْمُذنِبِينَ مِنْ أُمَّةِ أَبِيهَا فَلَمَّا احتضرَت أَوْصَتْ بِأَنْ تُوضَعَ تِلْكَ الْبِطَاقَةُ عَلَى صَدْرِهَا تَحْتَ الْكَفَنِ فوضعت وَ قَالَتْ إِذَا حُشِرْتُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ رَفَعتُ تِلْكَ الْبِطَاقَةُ بِيَدِي وَ شَفَعْتُ فِي عُصَاةِ أُمَّةِ أبی ◾️ترجمه: در هنگاه ازدواج وقتی حضرت زهراء از مبلغ مهریه خود آگاهی یافت خطاب به پیامبر عرض کرد: ای رسول خدا! دختران مردم با درهم ها ازدواج میکنند؛ پس چه فرقی بین من و آنها خواهد بود؟ تقاضا دارم مهریه مرا بازگردانی و از خداوند متعال بخواهی که مهریه مرا شفاعتِ گناه کاران امت تو قرار دهد در آن لحظه جبرئیل نازل شد و در دستش پارچه ابریشمی قرار داشت و روی آن بود: خداوند متعال مهریه فاطمه زهرا را شفاعت از گناه کاران امت پدرش قرار داد. هنگامی که فاطمه به حال احتضار رسید وصیت کرد که آن پارچه را روی سینه و زیر کفنش قرار دهند و فرمود وقتی در روز قیامت محشور شدم، این نوشته را با دستم بلند کرده در مورد گناه کاران امت پدرم شفاعت میکنم 📚إحقاق الحق و إزهاق الباطل ج دهم ص 367 @almorsalaat
📌معنای روایت «حب علی حسنة لا تضر معها سیئة» 🎙استاد علی فرحانی 💢مرحوم صدرالمتألهین شیرازی در شواهد الربوبیه، کلام دقیقی در تبیین شقاوت انسان دارند. 💢ایشان میفرمایند یا شقاوت ناشی از عدم استعداد است مانند نفوس بُلَه و یا ناشی از ارتکاب معاصی است و یا ناشی از انکار و جحود است‌. 💢آیه مبارکه «اولئک اصحاب النار هم فیها خالدون» ناظر به قسم سوم شقاوت است 💢اما بنابر روایت «حب علی حسنة لاتضر معها سیئة» شاید شاید اینطور باشد که کسی که حب امیرالمومنین علیه السلام به معنای صحیح که در روایات آمده داشته باشد به مرحله جحود با حق نمی رسد لهذا انصراف این روایت به این است که ولو شخص انحرافات و خطاهایی داشته باشد اما حب امیرالمومنین مانع از جحود بوده و به شقاوت دسته سوم‌ نمیرسد. لهذا با اینکه این شخص مدتی در جهنم سوزانده می شود تا پاک گردد اما نهایتا وارد بهشت شده و‌ متنعم به نعمات بهشتی خواهد بود. 📚گزیده تدریس شواهد الربوبیه. سال 1397 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
خلافت امیرالمومنین علیه السلام.pdf
66.6K
📌رسالة فی تعیین موضوع خلافة الکبری بعد رسول الله (ص) ✍آیت الله آقا محمدرضا قمشه ای 💢رساله حاضر، در عین اختصار حاوی مطالب بسیار عمیقی در اثبات خلافت امیرالمومنین علیه السلام است که با ادبیاتی عرفانی و به عنوان شرحی بر مقدمه دوزادهم قیصری بر فصوص الحکم، نوشته شده است. 💢این رساله مانند سایر عبارات این عارف الهی، حاوی نکات و ظرائف بسیار دقیقی است که نگاهی متفاوت به خلافت و جایگاه آن را ارائه داده و با بیانی بسیار شیوا، وضوح خلافت امیرالمومنین علیه السلام را تبیین میکند. 💢 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️امام باقر علیه السلام: «... خَرَجَتْ فَاطِمَةُ وَاضِعَةٌ قَمِيصَ رَسُولِ اللهِ ﷺ عَلَى رَأْسِهَا آخِذَةً بِيَدَي ابْنَيْهَا فَقَالَتْ مَا لِي وَ مَا لَكَ يَا أَبَا بَكْرٍ تُرِيدُ أَنْ تُؤْتِمَ ابْنَيَّ وَ تُرْملَنِي مِنْ زَوْجِي و اللَّهِ لَولَا أَنْ تَكُونَ سَيِّئَةٌ لَنَشَرْتُ شَعْرِي وَ لَصَرَخْتُ إِلَى رَبِّي ... وَ اللَّهِ لَوْ نَشَرَتْ شَعْرَهَا مَاتُوا طُرًا .... (الکافی. شیخ کلینی. ج هشتم. ص 237-238) ◾️شیخ مفید نقل میکند هنگامی که علی علیه السلام را به مسجد می بردند فاطمه به دنبالش میدوید و می فرمود: وَيْلَهُمْ یا سلمان ! يُرِيدُونَ أَنْ يُؤْتِمُوا وَلَدَيَّ الْحَسَنَيْنِ فَوَاللَّهِ يَا سَلْمَانُ! لا أُخَلِّي عَنْ بَابِ الْمَسْجِدِ حَتَّي أَري ابْنَ عَمِّي سَالِماً بِعَيْنِي فَرَجَعَ سَلمَانُ الى على فَأَخبَرَهُ بِمَقَالَةِ فاطمة، فَقَام على و خَرَجَ مِن المسجد، فلما رأته انكَبَّت عَلَى كَتِفَيه و هي تقول: روحي لروحک الْفِداءُ، وَ نَفسي لِنَفْسِكَ الْوِقَاءِ يَا أَبَا الْحَسَنِ إِنْ كُنْتَ فِي خَيْرٍ كُنْتُ مَعَكَ وَإِنْ كُنْتَ فِي شَرِّ كُنتُ مَعَكَ جميعاً فبکیا جمیعا (الاختصاص شیخ مفید. ص 181) 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b