eitaa logo
پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
533 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
266 ویدیو
633 فایل
مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام خیابان کوی نصر نبش فاضل شرقی تلفن۸۸۲۶۱۳۸۵ سایت www.znac.ir @Alim_5 کانال آموزش @alzahranasr_amoozesh کانال دانش آموختگان @alzahranasr_da کانال فرهنگی @alzahranasr_farhangi کانال کتابخانه @alzahranasr_lib
مشاهده در ایتا
دانلود
📣آموزشکده آشنا برگزار می‌کند: 🔰دوره تخصصی"مسئله عفاف" 🔸مفهوم شناسی عفاف درلغت و اخلاق اسلامی 🔸مفهوم شناسی عفاف در و کریم 🔸چرایی عفاف از منظر عقلی(فواید فردی،خانوادگی و اجتماعی) 🔸مرزهای حجاب و عفاف 🔸بایسته های زیست عفیفانه 🎤مدرس دوره: جناب دکتر مهدی شجریان، معاون پژوهش و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 📌شروع دوره۱۴۰۲/۴/۷ 🗓 دوشنبه ها و چهارشنبه ها ⏱ ساعت: ۱۴ الی ۱۶ ✅ تخفیف ویژه برای مبلغان و کنشگران فرهنگی 📜همراه با ارائه گواهی وزارت علوم تحقیقات و فناوری 📝 هماهنگی و ثبت نام: @Ashena_Amoozeshkade 🌐اطلاعات بیشتر در سایت مرکز پژوهشی مبنا 🆔@mabna_center
📚📚📚 سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران تسلیت 🌐 مشاهده مقالات مرتبط با ایشان در پایگاه نورمگز : https://noo.rs/LEMvs 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📗معناشناسی قرآن؛ روش‌ها و نظریه‌ها Semantics of the Qur'an; Methods and Theories 🖌مؤلف: دکتر محمدباقر سعیدی روشن 🔸ناشر: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه 💢اطلاعات بیشتر + 30 صفحه اول: http://rihu.ac.ir/fa/book/37417 📝 چکیده کتاب: معناشناسی قرآن چه سازوکاری دارد؟ مبانی آن کدام است؟ فرایندآن چیست؟ آیا می‌توان یکی از الگوهای معناشناسی جدید را بر قرآن منطبق و بر اساس آن معانی و مقاصد قرآن را کشف کرد؟ هدف این پژوهش مطالعه علمی معناشناسی قرآن است. این اثر نظریه‌های معناشناسی معاصر و چارچوب‌های ‌معرفتی آنها را تحلیل‌کرده، صائب‌ترین روش معناشناسی قرآن را منطق اجتهادی می‌داند. این روش انسجام‌گرا و نظام‌واره است و اساس معنای زبانی را وضع‌گروی قصدپایه و معنا را معلول عوامل گوناگون می‌داند. بر این نظر واحدهای زبانی و بافت متن نقش خاص در ماهیت معنا دارد. بافت اجتماعی و فرامتن اثرخود را دارد. بازیگر اصلی در تولید معنا، علم و قصد آفریننده متن وحیانی است که زبان را وسیله ارسال پیام خود گرفته است. روش اجتهادی شیوه تلفیقی مستند به همه دلالت‌های زبانی، قرائن درون‌متنی، سیاق کاربرد، سنت معصوم، قرائن فرامتن، زمینه پیدایش متن، شخصیت ماتن، و تدبرعقلی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم طلاب عزیز ، طلبگی رشد کردن در بوستان امامت و ولایت است.پویندگان طریق حقیقت، حقیقت طلبی ذاتی است و ریشه فطری دارد و از انگیزه ریشه ای تر و اصیل تر کمال خواهی انسان منشعب می گردد. که جایگاه و منزلت گوهر تابنده پژوهش و تحقیق را مشخص می نماید . 🔰🔰 پژوهشگر ارجمند سرکار خانم سیده بشری میرسپاسی طلبه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام، منتخب چهاردهمین جشنواره علامه حلی ره ، با عنوان اثر: دلاله حب النبی ابی طالب من مصادر العامه علی اسلام ابی طالب و ایمانه، خدمت شما طلبه جوان بوستان امامت و ولایت تبریک عرض می نماییم .توفیقات روز افزون شما را در اعتلای فرهنگ پژوهش از خداوند متعال خواستاریم. 🔰 پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
noormags-دعای_عرفه_پیوست_فرهنگی_قرآنی،_قیام_عاشورا-1994519 (1).pdf
1.17M
🔰دعای عرفه پیوست فرهنگی قرآنی قیام عاشورا ▫️سید محمدرضا علاالدین 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰🔰🔰🔰 ▫️چرا اگر ماجرای غدیر نبود دین ناقص بود؟ ▫️در روز غدیر استمرار داشتن حکم رسالت پس از او توسط کسی که در قول و فعل مثل اوست ابلاغ گردید ▫️مطابق آیه اکمال در آن روز (الیوم) چهار جهت جمع شده است. ▫️در این روز هم کافران مأیوس شده‏اند؛ «الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَرُوا مِنْ دینِکُمْ» ▫️هم دین کامل شده؛ «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُم‏» ▫️هم نعمت خدا بر مردم اتمام یافته؛ «وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی‏» ▫️هم خداوند آئین اسلام را به عنوان آئین نهایى مردم جهان پذیرفته و به آن رضایت داده است؛ «وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً». هر کدام از این جهات به تنهایی برای تبیین اهمیت یک روز کافی است چه رسد به اینکه در این آیه چهار جهت ویژه در توصیف این روز بیان نموده است که حکایت از اهمیت فوق العاده این روز دارد..... https://b2n.ir/a85227 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
؛﷽ 💠عید غدیر را فرموده‌اند: «عید اللَّه الاکبر»؛ از همه‌ی اعیاد موجود در تقویم اسلامی این عید بالاتر است؛ پرمغزتر است؛ تأثیر این عید از همه‌ی این اعیاد بیشتر است. چرا؟ چون تکلیف امت اسلامی در زمینه‌ی هدایت، در زمینه‌ی حکومت، در این حادثه‌ی غدیر معیّن شده است. ۱۳۸۸/۹/۱۵ 💠به مناسبت عید الله الاکبر معاونت پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام برگزار می کند: 📚نشست علمی 📚موضوع: فلسفه بیعت و اهمیت آن در خطبه غدیر ◽️ارائه دهنده: ▫️سرکار خانم فاطمه فرحزادی ▫️استاد حوزه ▫️دانش آموخته مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام‌ 🗓زمان: چهارشنبه ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۲ 🕰ساعت: ۱۰:۳۰ الی ۱۱:۳۰ 🏢مکان: مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام 🔰آدرس برخط نشست علمی: https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از Alim__5
noormags-بررسی_شیوه_های_مدیریتی_امیرالمؤمنین_(ع)_در_مقابله_با_دشمنان_برگرفته_از_زیارت_غدی-2012836.pdf
838.5K
🔰بررسی شیوه های مدیریتی امیرالمومنین علیه السلام در مقابله با دشمنان برگرفته از زیارت غدیریه امام هادی علیه السلام ▫️نظریه مطالعات حدیث پژوهی 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰دوازدهمین جشنواره علامه حلّی استان تهران با سخنرانی آیت الله اعرافی و تقدیر از برگزیدگان جشنواره به ایستگاه پایانی رسید. به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره علامه حلّی استان تهران، امروز سه شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه ها علمیه کشور و جمعی از فرهیختگان حوزوی در تالار شیخ صدوق(ره) آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد. 🔻 بازتاب خبری: https://hawzahnews.com/xcksy 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 📜با افتخار مقاله برگزیده طلبه گرامی مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام سرکار خانم سیده بشری میر سپاسی را در دوازدهمین جشنواره علامه حلی ره تبریک عرض می نماییم. 📜عنوان مقاله: 📜دلاله حب النبی لمعه ابی طالب من مصادر العامه علی اسلام ابی طالب و ایمانه 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در محضر تلاوت آیه تبلیغ⬆️ ۞ يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ
نشست علمی غدیر.aac
45.85M
🔰فایل صوتی 📚نشست علمی 📚موضوع: فلسفه بیعت و اهمیت آن در خطبه غدیر ◽️ارائه دهنده: ▫️سرکار خانم فاطمه فرحزادی ▫️استاد حوزه ▫️دانش آموخته مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام‌ 🗓زمان: چهارشنبه ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۲ 🕰ساعت: ۱۰:۳۰ الی ۱۱:۳۰ 🏢مکان: مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰🔰🔰🔰 حوزه/ نشست علمی فلسفه بیعت و اهمیت آن در خطبه غدیر در مدرسه علمیه الزهرا (س) تهران برگزار شد. 🌐به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، نشست علمی فلسفه بیعت و اهمیت آن در خطبه غدیر با ارائه استاد حوزه خواهران، محقق و پژوهشگر کلام و معارف اسلامی خانم فاطمه فرحزادی در آستانه عیدالله الاکبر عید غدیر خم با موضوع فلسفه بیعت و اهمیت آن در خطبه غدیر در مدرسه علمیه الزهرا (س) تهران برگزار شد. 💠استاد حوزه با اشاره به جوانب مختلف بیعت در خطبه غدیر اظهار کرد: موضوع اصلی بیعت غدیرخم اقرار و قبول امامت حضرت علی(ع) و امامان از فرزندان ایشان تا حضرت مهدی (عج) است که این ولایت تا قیامت باقی است. و با این بیعت مشخص می شود که کسی قبل از آنها و بعد از آنها امام نیست و کسی به جز ایشان نمی تواند ادعای امامت داشته باشد. پیمان هایی که مردم در غدیر پیرامون موضوع ولایــت بــر آن بیعت کردند از این قرار است : https://b2n.ir/f33785 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
AlGhadir.apk
28.57M
🔰نرم افزار الغدیر 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰غدیر آمده است تا تمدن مطلوب الهی را برای انسانها عملی کند. خلاصه ای از بیانات جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر سبحانی در همایش «غدیر در گستره فرهنگ و تمدن اسلامی» دانشگاه ادیان و مذاهب و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلام: به موضوع غدیر از سه زاویه نگاه می شود: یکی از نگاه تاریخی که به عنوان یک رویداد تاریخی مهم غدیر مورد بررسی قرار می گیرد؛ دوم به عنوان یک اصل از اصول اساسی دین و به عنوان امتداد رسالت مورد بررسی قرار می گیرد و سوم به عنوان یک پیام بزرگ انسانی و تمدنی. در این نگاه سوم که پیامهای تمدنی است می توان پنچ پیام را از پیامهای تمدنی غدیر برشمرد. پیام اول تمدنی غدیر: تمدن بر پایه انسان وبرای رشد و تعالی انسان است و در این راستا، دین همان نقطه تاثیر گذاری در انسان است. غدیر آمده است تا بگوید انسان اگر می خواهد به تمدن برسد راهش در دینمداری است. تعبیر «دینکم» در این کلام الهی«الیوم اکملت لکم دینکم» نشان می دهد که مورد تخاطب دین، انسان است و تمدنی که سلاطین وقدرتمندان ایجاد می کنند تمدن مطلوب الهی نیست و بلکه تمدنی است که خداوند برای انسانها خواسته است. غدیر آمده است تا تمدن مطلوب الهی را برای انسانها عملی کند. پیام دوم تمدنی غدیر: برای تحقق این تمدن انسانی و حضور دین در صحنه زندگی نیاز به یک واحد اتصال آسمان و زمین است ولازم است که همیشه یک حلقه اتصال مستمر بین انسانها و خدای متعال باشد. از تعبیر امام رضا علیه السلام که «ان الامامة زمام الدین ونظام المسلمین» همین برداشت قابل ارائه است؛ امام همچنان نقطه اتصال دین و آسمان با زمین است و همیشه باید یک حجت زنده این اتصال را نگه دارد. پیام غدیر نقطه مقابل تفکر حسبنا کتاب الله است تا بگوید هیچ موقع مسلمانان از حجت خدا بی نیاز نیستند و نیز نشان دهد که خاتمیت، در واقع خاتمیت در وحی است نه خاتمیت در اتصال به آسمان و اتصال به دین. همان طور که قرآن نازل است، ولایت هم نازل است(یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک) و این ولایت همیشه در صحنه زندگی و تمدن انسانی جاری است. پیام سوم تمدنی غدیر: این ارتباط مستمر از طریق حضور یک انسان تاریخی رخ می دهد. دین اگر قرار است صورتمندی تمدنی پیدا کند باید حضور تاریخی داشته باشد. یعنی ولایت در بستر زمین شکل می گیرد و انسانی در زمین می آید که امر هدایت را در پی داشته باشد. به عبارت دیگر، اجرای تمدن نیازمند یک مدل عملی است و با صرف حرف و آمال ممکن نیست و تمدن ها در تاریخ بر پایه الگوهای عملی نزدیک به زندگی شکل گرفته اند و غدیر پایه عملی شکل گیری تمدن است و مدل ارتباطی اجتماعی، سیاسی و همزیستی را ارائه می دهد. خدای متعال برای تحقق آرمانها واصولهای خودش یک الگوی عملی و یک انسان معیار فرستاده است. بنابراین سبک عملی زندگی برای تمدن ضروری است. پیام چهارم تمدنی غدیر: تحقق تمدن وجامعه اسلامی بدون کشش ها و کنش ها، سازش ها و ستیزها امکان ندارد. شکل گیری تمدن در حاشیه اتفاق نمی افتد بلکه در متن و در مقابله با قدرتهای مقابل است. ولیّ الهی در جنگ بین حق و باطل نیازمند نصرت است تا این که جبهه حق رونمایی کند. دو جریان مهم نفاق درونی و جریان کفر که در دوران پیامبر صلی الله علیه واله بودند قصد داشتند که در مقابل جریان غدیر ایستادگی کنند و بدون کنار زدن این دو جریان، جریان غدیر عملی نمی شد. فقره «اللهم واله من والاه و عاد من عاده، وانصر من نصره واخذل من خذله» امتداد جدایی ناپذیر از «من کنت مولا فهذا علی مولاه» است که اکثر منابع شیعه و اهل سنت به صورت کامل آن را نقل کرده اند. نصرت و خذلان در پیام دین است و در پیکار حق و باطل خود را نشان می دهد والبته با عقلانیت ودرایت. بنابراین برای تحقق تمدن دینی، می بایست در مقابل جریان مقابل ایستادگی و ستیز کرد. پیام پنجم تمدنی غدیر: لزوم اقتدا به غدیر، تشکیل جامعه مؤمنان است. بعنی ولایت به همه معانی خودش در مورد غدیر عملی شود. هم به معنای محبت و هم سرپرستی. سرپرستی جامعه و انسانها بدون محبت امکان پذیر نیست و لذا باید جامعه مؤمنان شکل بگیرد و محبتها ایجاد شود تا زمینه ساز سرپرستی هم به وجود آید و با ایجاد جامعه مؤمنان، تمدن پذیری نیز محقق شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍🏻 قسمت اول آموزش پاراگراف‌نویسی 🗂 ساختمان یک پاراگراف کامل: 1️⃣ جمله موضوع 2️⃣ بخش اصلی 3️⃣ نتیجه‌گیری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت دوم آموزش پاراگراف نویسی 🗂ویژگی یک پاراگراف با کیفیت چیه؟ 🔖 انسجام و وحدت موضوعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت سوم آموزش پاراگراف‌نویسی 🗂 آشنایی کاربردی با ویژگی‌های 6 گانه «جمله موضوع»