📗مسابقه کتابخوانی
📗زنان انسان ساز
📝نویسنده: خانم مریم گلی پور
📚ناشر: مرکز نشر هاجر
📢جهت شرکت در مسابقه کافی است بعد از تهیه کتاب، پاسخ پرسشهای طرح شده را از طریق یکی از گزینههای زیر ارسال کنید:
۱. ارسال پاسخها به آیدی @hajarpub
۲. ارسال پاسخها به سامانه پیامکی
۱۰۰۰۳۱۰۱۵
♦️توجه: ارسال پاسخها در هر دو شیوه باید به ترتیب سوالها باشد.
🕘مهلت شرکت در مسابقه پایان مهر ۱۴۰۱
📚📚در نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی غرفه ۱۱ مرکز نشر هاجر
https://hajarpub.ir
#مسابقه_کتابخوانی
#زنان_انسان_ساز
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
نظام فکری و حوادث اجتماعی.MP3
17.68M
🔰 آیتالله میرباقری
🔰نظام فکری و حوادث اجتماعی
۱۴۰۱/۷/۱۴
جنگ شناختی و جنگ رسانهای، بخشی از میدان درگیری تمدنی بین انقلاب و غرب است.
در حوادث اخیر، علومِ شناختی غرب و جنگ شناختی غرب، در برابر انقلاب اسلامی شکست خورد، و محاسبات علمیشان نتیجه نداد. عمق ایمانیای که مکتب اهلبیت علیهمالسلام در جبهه مقاومت ایجاد کرده است، با علوم شناختی و جنگ رسانهای غرب نخواهد شکست.
اگر «نظام فکری دینی» نداشته باشید در برابر حوادث و فتنهها قدرت تحلیل و تشخیص و موضعگیری صحیح نخواهید داشت.
رهبر معظم انقلاب اسلامی براساس یک نظام فکری دینی، حوادث را تحلیل میکنند.
#رسانه
#جنگ_رسانهای
#علوم_شناختی
#جنگ_شناختی
#حوادث_اخیر
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
هدایت شده از کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
✨ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا رَسُولَ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا خَليلَ اللهِ
📚📚📚 کتابخانه محمدی
📗 چکیده تاریخ پیامبر اسلام
📗 حیوه القلوب جلد سوم
📗 تاریخ اسلام از آغاز تا هجرت
📗 درسهایی از تاریخ تحلیلی اسلام
📗 پیامبری و پیامبر اسلام
📚 و سایر کتب
🔰 مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن
📚 کتابخانه معارف اسلامی
📚 کتابخانه محمدی
📚 📖 مطالعه کتب کتابخانه محمدی در سایت
http://ketaab.iec-md.org/ketaabkhaaneh_mohammadi.html
#رسول_الله_ص
#کتابخانه_محمدی
📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🌸🍃🌸🍃
🌸🍃
💠ساختار حکومتی جامعه نبوی بر محور اخلاق است.
💠آیت الله جوادی آملی
💠گفتگو
یکی از حقایق زندگی پیامبر خدا، زندگی سالم در محیط بی اخلاق و سرشار از تباهی عربستان است، ایشان در دوران پیش از اسلام به صداقت و امانتداری زبانزد عام و خاص بودند و این در حالی است که هنوز به رسالت عظیم خود مبعوث نشده بودند، اما پس از بعثت هم سیره اخلاقی حضرت در این زمینه جایگاه با ارزش تری نسبت به گذشته پیدا کرد و صداقت گفتار ایشان با آن زمینه ذهنی که در مردم عصر جاهلیت وجود داشت، زمینه گرایش بیشتر آنها را به حضرت فراهم کرد. پیامبر (ص) در معاشرت با مردم، صمیمی، صادق و بی آلایش بودند و از ظاهرسازی و خودنمایی دوری میکردند. ایشان نه خود اهل تصنّع و تکلّف بودند و نه اجازه میدادند دیگران با ایشان به صورت تصنعی و ساختگی رفتار نمایند، زیرا عدم صداقت در معاشرت، بنیان جامعه را بر هم میزند و روابط اجتماعی را از مسیر صحیح خارج میکند.
پیامبر (ص) اعلام میکنند: از شما برای این رسالت هیچ مزدی نمیخواهم و از متکلفان نیستم. آن حضرت اگر به کسی علاقه نداشتند، اظهار ارادت نمیکردند و با مخالفان خود نیز صادق بودند. هرگز درصدد جذب افراد مادیگرا و ظاهر بین نبودند. و در مقابل مقام قدسی و معنوی حضرت نیز مانع ارتباط صمیمی ایشان با دیگران نمیشد، چنانکه امیرمومنان (ع) در توصیف پیامبر (ص) فرمودند: پیامبر (ص) روی زمین مینشستند و غذا میخوردند و با تواضع، همچون بردگان، جلوس مینمودند و با دست خویش کفش و لباسشان را وصله میکردند. بر مرکب برهنه سوار میشدند و کسی را پشت سر خویش سوار میکردند......
#پیامبر_اعظم_ص
#آیت_الله_جوادی_آملی
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔅؛﷽🔅
◽️مراحل مشاهده روند ارزیابی آثار شرکت کننده در جشنواره علامه حلی (ره)
▫️سامانه ی کوثر نت طلبه یا استاد
▫️ورود به سامانه ها؛ انتخاب سامانه فراخوان های پژوهشی
▫️مطابق مراحل تصویر بالا
فرایند ارزیابی آثار شرکت کننده در چهاردهمین جشنواره علامه حلی(ره) همچنان در جریان است.
#جشنواره_علامه_حلی
#طلبه_پژوهشگر
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
4_806708773606392296.pdf
2.82M
📘خانواده و تربیت مهدوی
◽️مرتضی آقاتهرانی
◽️محمدباقر حیدری کاشانی
#خانواده
#تربیت_مهدوی
📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🔰امام خمینی(ره):
من به تمام دنیا با قاطعیت اعلام میکنم که اگر جهانخواران بخواهند در مقابل دین ما بایستند، ما در مقابل همه دنیای آنان خواهیم ایستاد و تا نابودی تمام آنان از پای نخواهیم نشست.
📚صحیفه امام؛ ج ۲۰؛ ص ۳۲۵
پیام به مسلمانان ایران و جهان؛ ۶ مرداد ۱۳۶۶
#امام_خمینی_ره
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📣📣📣
🔰قابل توجه طلاب گرامی
◽️در صورت تمایل می توانید عناوین مقالات پایانی خود را از بین موضوعات ذیل انتخاب نمایید.
🔰فراخوان
🔰حمایت از آثار پژوهشی
📜موضوعات و اولویت های مورد حمایت معاونت پژوهش حوزه های علمیه ناظر به حوادث اخیر در جامعه
◽️حجاب پژوهی در بستر تحولات سیاسی اجتماعی ایران در آغاز دهه پنجم انقلاب
▫️فقه نظام و اغتشاش
▫️انقلاب جنسی و آشوب های اجتماعی در ایران
▫️و سایر موضوعات.....
#مقاله_نویسی
#طلبه_پژوهشگر
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🌸🍃🌸🍃
✨📖✨وَإِنَّكَ لَعَلَىٰ خُلُقٍ عَظِيمٖ
◽️نمایش اطلاعات بیشتر پیرامون آیه
▫️ترجمه
▫️تفسیر
▫️حدیث
▫️واژگان
quran.inoor.ir/fa/ayah/68/4
🌸ولادت با سعادت پیامبر اعظم، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم مبارک باد.
سه گانه نرم افزارهای قرآن کریم
▫️نرم افزار اندرویدی قرآن نور
▫️پایگاه جامع قرآنی
▫️نرم افزار ویندوزی جامع تفاسیر
▫️دسترسی به ۱۲۲ عنوان ترجمه
▫️۲۶۰ عنوان تفسیر در ۱۶۰۵ جلد کتاب
▫️امکان مشاهده اعلام و موضوعات قرآنی
▫️نمایش برچسبهای صرفی، نحوی و اطلاعات بلاغی
دریافت رایگان نرمافزار موبایلی جامع قرآنی
http://noo.rs/qr
#خلق_عظیم
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
ویژهنامه میلاد پیامبر عظم (ص) منتشر شد
◽️سخنرانی مکتوب
◽️پرسش پاسخ
📚مقالات
◽️کلیپ و نماهنگ
◽️پیامک
◽️اشعار
◽️سخنرانی و مولودی
◽️استوری
◽️عکس پروفایل و پوستر
◽️نرم افزار
🌐 دریافت ویژهنامه:
https://www.balagh.ir/content/16813
#مقالات
#پیامبر_اعظم_ص
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📝فراخوان مقالات برای دانشنامه زن مسلمان
📚دانشنامه زن مسلمان وابسته به پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام الله علیها از مقالات دانشنامه ای پژوهشگران و دانش پژوهان (در حوزه مطالعات زنان) در سطوح مختلف تحصیلی استقبال می کند.
▫️علاقمندان می توانند مقالات دانشنامه ای خود را به نشانی زیر ارسال فرمایند:
🌐 نشانی ایمیل:
pajoheshgah@jz.ac.ir
☎️ تماس: ۰۲۵۳۲۱۱۲۱۴۶
#زنان_و_خانواده
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🌸🍃🌸🍃🌸
🔰عظمت و مقام رسول گرامی اسلام
🔰در بیان امام جعفر صادق علیه السلام
🔰آیت الله جوادی آملی
... بعضی از بیانات نورانی از ائمه علیهم السلام درباره پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) به ما رسیده است، از جمله از وجود مبارک امام صادق علیهالسلام نقل میکنند که فرمود:
«کَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص سَیدَ وُلْدِ آدَمَ فَقَالَ کَانَ وَ اللَّهِ سَیدَ مَنْ خَلَقَ اللَّهُ وَ مَا بَرَأَ اللَّهُ بَرِیةً خَیراً مِنْ مُحَمَّدٍ ص»؛ در روایتی دیگر وجود مبارک امام صادق سلام الله علیه از وجود مبارک حضرت امیر علیه السلام نقل میکند که امیرالمؤمنین سلام الله علیه فرمود:
«مَا بَرَأَ اللَّهُ نَسَمَةً خَیراً مِنْ مُحَمَّدٍ ص»؛ هیچ بشری را خدا بهتر از پیغمبر صلّی الله علیه و آله و سلّم خلق نکرده است.
ایشان ادامه دادند: خود ائمه علیهم السلام ، مسئله اینکه اهل بیت علیهم السلام، روح قبل از بدن بودند، در کجا بودند، چگونه خلق شدند، را هم ذکر کردند. وجود مبارک امام صادق علیهالسلام نقل می کند که از خود وجود مبارک پیغمبر صلّی الله علیه و آله و سلّم سؤال کردند:
«بِأَی شَیءٍ سَبَقْتَ الْأَنْبِیاءَ وَ أَنْتَ بُعِثْتَ آخِرَهُمْ وَ خَاتَمَهُمْ»؛ چگونه شد شما با اینکه آخرین پیامبر هستید از همه افضل هستید؟ حضرت فرمود: «إِنِّی کُنْتُ أَوَّلَ مَنْ آمَنَ بِرَبِّی وَ أَوَّلَ مَنْ أَجَابَ حِینَ أَخَذَ اللَّهُ مِیثاقَ النَّبِیینَ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلی أَنْفُسِهِمْ ﴿أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ﴾»؛ چون دو تا میثاق در قرآن مطرح است: یکی ﴿وَ إِذْ أَخَذْنا مِنَ النَّبِیینَ میثاقَهُمْ﴾، یکی هم ﴿وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِن بَنِی آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّیتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلَی أَنْفُسِهِمْ﴾، این یکی که دارد: ﴿وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِن بَنِی آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّیتَهُمْ﴾، اولین و آخرین را شامل میشود و نشأه عمومی است. آنجا که دارد: ﴿وَ إِذْ أَخَذْنا مِنَ النَّبِیینَ میثاقَهُمْ﴾، مخصوص سلسله انبیاست. در هر دو بخش، اول کسی که پاسخ داد وجود مبارک پیغمبر صلّی الله علیه و آله و سلّم بود.
خداوند در اخذ میثاق عام که در سوره «اعراف» دارد خود را نشان اولین و آخرین داد: ﴿وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِن بَنِی آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّیتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلَی أَنْفُسِهِمْ﴾، معلوم میشود اگر کسی اهل نسیان نباشد میتواند آن صحنه را به یاد بیاورد وگرنه اگر آن عالم قابل ذکر و تعهد و یادآوری نبود که به او احتجاج نمیشد، فرمود ما این کار را کردیم تا اینکه هیچ کس نگوید که ﴿إِنَّا کُنَّا عَنْ هذا غافِلینَ﴾ در این صحنه که ذات اقدس الهی خود را به همه نشان داد، اول کسی که گفت «بلی» وجود مبارک پیغمبر صلّی الله علیه و آله و سلّم بود. به حضرت عرض کردند که چرا شما «خیر الناس» هستید؟ فرمود ما اول کسی بودیم که گفتیم «بلی»، لذا فرمود ما چون در آن عالم اولین کسی بودیم که بلی گفت، اینجا هم اولین پیغمبر هستیم و اوّلیت یعنی «اعلی النبیین، اسبق النبیین، اعلم النبیین، اشرف النبیین».
در بعضی از زیارتهای حضرت هست که «الْخَاتِمِ لِمَا سَبَقَ وَ الْفَاتِحِ لِمَا انْغَلَقَ»؛ یعنی شما خاتَم و مُهر انبیای قبلی هستی، چون وقتی که نامه تمام شد آن را مُهر میکنند. اگر جا برای حرفهای دیگر باشد که خاتَم و مُهر نمیآید! این کلمه خاتَم اگر از خاتِم قویتر و اعدل نباشد از آن کمتر نیست؛ از آن پرمحتواتر است که او خاتَم انبیاست، برای اینکه به وسیله حضرت سلسله نبوت مُهر شدند و ایشان خاتَم انبیای قبلی است.
«الْفَاتِحِ لِمَا انْغَلَقَ»؛ یعنی هر مطلب پیچیدهای که در اسلام اتفاق بیافتد، کلید دست نبوت و قرآن است. پس اگر یک مشکلی در جامعه علمی نسبت به حریم دین پیش بیاید، نبوت و قرآن کلید حل آن است. «الْفَاتِحِ لِمَا انْغَلَقَ»؛ یعنی هر چه که بسته است این کلید آن را باز میکند؛ یعنی هم گزارش مقام آن حضرت است، هم جمله خبریهای است که به داعی انشا القا شده است که به حوزهها میگوید این کلید را بگیرید و مشکلات علمی خود را باز کنید!
جلسه خارج فقه نکاح ۳۷۹
۱۳۹۷/۸/۳۰
#پیامبر_اعظم_ص
#آیت_الله_جوادی_آملی
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰پرتال جامع علوم و معارف قرآن
🔰مقالات قرآنی
🔰 پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم
▫️رسالت پیامبر اعظم(ص) طرحی برای جهانی سازی نوین
▫️شیوه های تفسیری پیامبر اعظم (ص)
▫️روش های شناختی تربیتی پیامبر اعظم (ص) در قرآن کریم
▫️پیامبر اعظم (ص) و مشارکت اجتماعی سیاسی زنان
https://quran.isca.ac.ir/fa/Article/Index
#پیامبر_اعظم_ص
#مقالات_قرآنی
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰شرح زیارت نامه حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم)
🔰مقاله
🔰میقات حج
أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ...»
سرآغاز زیارت گواهی دادن به یکانگی خداست. شهادت، واژة مقدسی است که انسان را از کفر و شرک خارج و در اسلام و توحید داخل میکند. اقرار و شهادت به توحید، طبق وحی، موجب فلاح و رستگاری است؛ «قُولُوا لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ تُفْلِحُوا» و از آنجا که این کلمه بنیاد دین است، لب گشودن به آن، افضل اذکار است و شهادت به آن افضل ثنای خداوند.
در حدیثی از امام صادق(علیه السلام) سرّ شهادت بر توحید در اذان و دیگر موارد چنین بیان شده است:
«وَ أَمَّا قَوْلُهُ: أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ، فَإِعْلاَمٌ بِأَنَّ الشَّهَادَةَ لاَ تَجُوزُ إِلاَّ بِمَعْرِفَةٍ مِنَ الْقَلْبِ، کَأَنَّهُ یَقُولُ: أَعْلَمُ أَنَّهُ لاَ مَعْبُودَ إِلاَّ اللَّهُ ـ عَزَّ وَ جَلَّ ـ وَ أَنَّ کُلَّ مَعْبُودٍ بَاطِلٌ سِوَى اللَّهِ ـ عَزَّ وَ جَلَّ ـ وَ أُقِرُّ بِلِسَانِی بِمَا فِی قَلْبِی مِنَ الْعِلْمِ بِأَنَّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّهُ لاَ مَلْجَأَ مِنَ اللَّهِ ـ عَزَّ وَ جَلَّ ـ إِلاَّ إِلَیْهِ...».
«أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ، آگاهی دادن به این مطلب است که: گواهی جایز نیست جز به معرفت و شناخت قلبی. گویا میخواهد این حقیقت را بیان کند که: میدانم معبودی جز خدا نیست و هر معبودی باطل است جز الله ـ عز و جل ـ و با زبان اقرار میکنم به آنچه در قلب دارم...»
«أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ...»
اگر شهادت به رسالت و عبودیت محمد(صلی الله علیه و آله) مقارن نام حق و همراه با شهادت به توحید قرار داده شده و از لوح محفوظ تا عالم ملفوظ، «لاَ إلَهَ إلاَّ الله» و «مُحَمَّدٌ رَسُولُ الله»، با هم بازگو میشوند، برای این است که قربت کتبی و لفظی، حکایت از قربت مقامی و نزدیکی رتبی میکند و نشانة آن است که هیچ یک از مخلوقات، نه در ازل، نه در ابد و نه در دنیا، به منزلت و مرتبت او نمیرسند. او در ازل بر همه پیشی گرفته و واسطة در فیض و نیز اصل و ریشة ایجاد است؛ چنان که در حدیث قدسی است: «لَوْلاَکَ لَمَا خَلَقْتُ الأَفْلاَکَ».
💠 ادامه مطلب کلیک نمایید
http://miqat.hajj.ir/article_38077.html
#زیارت_نامه
#پیامبر_اعظم
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
◽️درباره لزوم الگوگرفتن از شخصیت پیغمبر اکرم(ص):
▫️در شخصیّت منحصر به فرد پیغمبر اکرم یک نقطهی اوجی وجود دارد که آن عبارت است از بعثت.
▫️حتّی در روز ولادت آن بزرگوار هم نشانهها و آثار برکات الهی را انسان مشاهده میکند.
▫️عید گرفتن فقط جشن و ماندگاری و یادبود نیست.
▫️عید گرفتن برای درس گرفتن و الگو قرار دادن پیغمبر اکرم است.
◽️صدها درس وجود دارد در:
▫️زندگی شخصی پیغمبر
▫️زندگی خانوادگی پیغمبر
▫️حکومت پیغمبر
▫️شخصیت اجتماعی پیغمبر، با دوستانش، با دشمنانش، با مؤمنین، با کفار.
◽️یکی از این درسهای زندگی پیغمبر مضمون این آیهی شریفه است که فرمود: «عَزيزٌ عَلَيهِ ما عَنِتُّم» برای او رنجهای شما دردآور است، پیغمبر از رنج شما رنج میبرد.
◽️رنجهای امت اسلامی در زمان کنونی ناشی از چیست؟
🔖عقبماندگی علمی
🔖تن دادن به تسلّط استعمارگران
🔖 تفرّق مسلمین به عنوان یکی از مهمترین عوامل
💠درباره وحدت عملی مسلمین:
💠 ما باید به این مسئلهی «اتّحاد بین مسلمین» فکر کنیم.
💠امروز دشمن درست نقطهی مقابل این را میخواهد.
💠دارند کاری میکنند که وجود مضر رژیم صهیونیستی از عنوان «دشمنی» خارج بشود و بیشتر بین کشورهای منطقه را اختلاف بیندازد.
💠این عادّیسازیها یکی از بزرگترین خیانتهایی است که به اسلام و مسلمین دارد میشود.
◽️◽️«هفتهی وحدت» کار خوبی بود، امّا بایستی تحقّق پیدا کند.
▫️مراد از وحدت قطعاً وحدت مذهبی نیست.
▫️وحدت جغرافیایی هم نیست.
▫️مراد از وحدت، وحدت در حفظ منافع امّتِ اسلامی است.
▫️مراد این است: اشتراک عمل در برابر نقشههای استکبار.
💠یک نقطهی اساسی اینجا وجود دارد:
💠هندسهی سیاسی دنیا در حال تغییر است.
💠 این حالت تسلّطی که استکبار جهانی بر کشورها داشته، دارد تغییر میکند.
◽️◽️◽️جایگاه امّت اسلامی در این دنیای جدید کجا است؟
▫️ما امّت اسلامی در دنیای جدیدی که دارد بتدریج شکل میگیرد:
▫️میتوانیم جایگاه رفیعی داشته باشیم،
▫️میتوانیم بهعنوان یک الگو و پیشرو مطرح بشویم
▫️امّا به یک شرط
▫️اتّحاد، نداشتن تفرقه و خلاص شدن از شرّ وسوسههای دشمن
▫️اتّفاق و اتّحاد بین ملّتهای اسلامی ممکن است، منتها کار لازم دارد.
نمونهی کوچکش ما هستیم؛ در مقابل قدرتهای بزرگ ایستادیم.
💠خیال میکردند این نهال را میتوانند از ریشه بکَنند، این نهال امروز تبدیل شده به یک درخت تناور؛ غلط میکند فکر کندن آن را هم کسی بکند! ایستادیم و پیش رفتیم.
▫️ما از حکمرانان کشورهای اسلامی هم ناامید نیستیم امّا بیشترین امیدمان به خواصّ دنیای اسلام است.
▫️وقتی خواص در یک راهی وارد شدند، افکار عمومی را به آن سمت حرکت میدهند.
▫️وقتی افکار عمومی در یک کشوری شکل گرفت، سیاستهای ادارهی کشور هم به طور قهری به آن سمت حرکت میکند.
▫️به نظر ما میشود به سمت وحدت مورد نظر اسلام و قرآن پیش رفت در امّت اسلامی.
▫️فاصلهها بعضی قومی، نژادی و زبانی است، اینها مهم نیست.
▫️آنچه امروز بیش از همه باید روی آن تکیه کنیم، مسئلهی مذهبی است؛ بحث شیعه و سنّی.
▫️نباید بگذاریم اختلاف عقیده و مذهبی به تنازع کشیده بشود.
▫️سیاستمداران آمریکایی و انگلیسی در محافل خودشان وارد بحث شیعه و سنّی شدهاند؛ این خیلی چیز خطرناکی است.
▫️▫️▫️بنده یک وقت گفتم «شیعهی انگلیسی» و «سنّی آمریکایی»؛ بعضی بدروغ تبلیغ کردند که یعنی شیعهای که ساکن انگلیس است.
▫️شیعهی انگلیسی ممکن است در خود کشور اسلامی باشد؛ الهامگیری از انگلیس است؛ یعنی شیعهی دعوا درستکن، سنّی دعوا درستکن.
▫️آن که اختلاف ایجاد میکند در خدمت دشمن است؛ فرقی نمیکند؛ در هر جایگاهی باشد.
▫️هم در شیعه و هم در سنی افرادی هستند که تندروی میکنند.
▫️تندروی تندروان را موجب این ندانیم که اصل اهل مذهب را متّهم کنیم.
💠💠پیغمبر از وجه مشترک توحید بین اسلام و ادیان دیگر استفاده میکند.
◽️خب ما مسلمانها این همه وجه مشترک داریم:
▫️کعبهی واحد
▫️قبلهی واحد
▫️نماز واحد
▫️حجّ واحد
▫️عبادات واحد
▫️پیغمبر واحد
▫️محبّت اهلبیت در همهی دنیای اسلام
▫️ما از برادران فلسطینی که همه اهل سنّتند، از همه جهت حمایت کردهایم.
▫️این جبههی مقاومتی که امروز بحمداللّه در دنیای اسلام تشکیل شده، مورد حمایت ما است.
🍀امیدواریم انشاءاللّه بتوانیم این آرزوی بزرگ را که آرزوی بزرگ زبدگان دنیای اسلام بوده و قطعاً آرزوی روح مطهّر نبیّ مکرّم اسلام (ص) است، انشاءاللّه تحقّق ببخشیم؛ یعنی وحدت اسلامی.
🔰پژوهش های حوزوی از نگاه امام خامنه ای
«من گاهی راجع به مسائل حوزه علمیه فکر میکنم، حقیقتا یک حالت سراسیمگی پیدا میکنم.» ۱۳۷۰/۱۲/۱
ایشان در مسأله تحقیق و پژوهش در حوزه دغدغههای بسیاری دارند و بارها آن را بیان کردهاند. ایشان در جایی دیگر عنوان کردند که "اگر تقسیم بودجه کشور یا اولویتهای آن در اختیار رهبری بود، بدون شک بنده جزء اولین اولویتها، اولویت تحقیق و علم را معین میکردم". ۱۳۸۱/۰۸/۲۲
رهبری بر این باورند که "به هر میزان هم به عرصه تحقیق و پژوهش اهتمام بورزیم، باز هم کم است و راه طولانی در پیش داریم". ۱۳۸۲/۸/۸
اهتمام ایشان به امر پژوهش به گونهای است که عنوان میکنند «آن کسانی که در دانشگاهها، مراکز تحقیقی و مراکز علمی را میخواهند از علم و از تحقیق و پژوهش دور کنند، برای دشمن کار میکنند، دشمن بیشترین جایزه را حاضر است به این افراد بدهد.» ۱۳۸۵/۳/۱۴
#پژوهش
#امام_خامنه_ای
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh