؛﷽
💠عید غدیر را فرمودهاند: «عید اللَّه الاکبر»؛ از همهی اعیاد موجود در تقویم اسلامی این عید بالاتر است؛ پرمغزتر است؛ تأثیر این عید از همهی این اعیاد بیشتر است. چرا؟ چون تکلیف امت اسلامی در زمینهی هدایت، در زمینهی حکومت، در این حادثهی غدیر معیّن شده است. ۱۳۸۸/۹/۱۵
💠به مناسبت عید الله الاکبر معاونت پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام برگزار می کند:
📚نشست علمی
📚موضوع:
فلسفه بیعت و اهمیت آن در خطبه غدیر
◽️ارائه دهنده:
▫️سرکار خانم فاطمه فرحزادی
▫️استاد حوزه
▫️دانش آموخته مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
🗓زمان: چهارشنبه ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۲
🕰ساعت: ۱۰:۳۰ الی ۱۱:۳۰
🏢مکان: مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
🔰آدرس برخط نشست علمی:
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
#غدیر
#نشست_علمی
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
هدایت شده از Alim__5
noormags-بررسی_شیوه_های_مدیریتی_امیرالمؤمنین_(ع)_در_مقابله_با_دشمنان_برگرفته_از_زیارت_غدی-2012836.pdf
838.5K
🔰بررسی شیوه های مدیریتی امیرالمومنین علیه السلام در مقابله با دشمنان برگرفته از زیارت غدیریه امام هادی علیه السلام
▫️نظریه مطالعات حدیث پژوهی
#زیارت_غدیریه
#امام_هادی_ع
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰دوازدهمین جشنواره علامه حلّی استان تهران با سخنرانی آیت الله اعرافی و تقدیر از برگزیدگان جشنواره به ایستگاه پایانی رسید.
به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره علامه حلّی استان تهران، امروز سه شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه ها علمیه کشور و جمعی از فرهیختگان حوزوی در تالار شیخ صدوق(ره) آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.
🔻 بازتاب خبری:
https://hawzahnews.com/xcksy
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
📜با افتخار مقاله برگزیده طلبه گرامی مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام سرکار خانم سیده بشری میر سپاسی را در دوازدهمین جشنواره علامه حلی ره تبریک عرض می نماییم.
📜عنوان مقاله:
📜دلاله حب النبی لمعه ابی طالب من مصادر العامه علی اسلام ابی طالب و ایمانه
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در محضر تلاوت آیه تبلیغ⬆️
۞ يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ
نشست علمی غدیر.aac
45.85M
🔰فایل صوتی
📚نشست علمی
📚موضوع:
فلسفه بیعت و اهمیت آن در خطبه غدیر
◽️ارائه دهنده:
▫️سرکار خانم فاطمه فرحزادی
▫️استاد حوزه
▫️دانش آموخته مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
🗓زمان: چهارشنبه ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۲
🕰ساعت: ۱۰:۳۰ الی ۱۱:۳۰
🏢مکان: مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
#غدیر
#نشست_علمی
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰🔰🔰🔰
حوزه/ نشست علمی فلسفه بیعت و اهمیت آن در خطبه غدیر در مدرسه علمیه الزهرا (س) تهران برگزار شد.
🌐به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، نشست علمی فلسفه بیعت و اهمیت آن در خطبه غدیر با ارائه استاد حوزه خواهران، محقق و پژوهشگر کلام و معارف اسلامی خانم فاطمه فرحزادی در آستانه عیدالله الاکبر عید غدیر خم با موضوع فلسفه بیعت و اهمیت آن در خطبه غدیر در مدرسه علمیه الزهرا (س) تهران برگزار شد.
💠استاد حوزه با اشاره به جوانب مختلف بیعت در خطبه غدیر اظهار کرد: موضوع اصلی بیعت غدیرخم اقرار و قبول امامت حضرت علی(ع) و امامان از فرزندان ایشان تا حضرت مهدی (عج) است که این ولایت تا قیامت باقی است. و با این بیعت مشخص می شود که کسی قبل از آنها و بعد از آنها امام نیست و کسی به جز ایشان نمی تواند ادعای امامت داشته باشد. پیمان هایی که مردم در غدیر پیرامون موضوع ولایــت بــر آن بیعت کردند از این قرار است :
https://b2n.ir/f33785
#غدیر
#نشست_علمی
#فاطمه_فرحزادی
#مدرسه_علمیه_الزهرا_علیها_السلام
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
AlGhadir.apk
28.57M
🔰نرم افزار الغدیر
#غدیر
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰غدیر آمده است تا تمدن مطلوب الهی را برای انسانها عملی کند.
خلاصه ای از بیانات جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر سبحانی در همایش «غدیر در گستره فرهنگ و تمدن اسلامی»
دانشگاه ادیان و مذاهب و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلام:
به موضوع غدیر از سه زاویه نگاه می شود:
یکی از نگاه تاریخی که به عنوان یک رویداد تاریخی مهم غدیر مورد بررسی قرار می گیرد؛ دوم به عنوان یک اصل از اصول اساسی دین و به عنوان امتداد رسالت مورد بررسی قرار می گیرد و سوم به عنوان یک پیام بزرگ انسانی و تمدنی. در این نگاه سوم که پیامهای تمدنی است می توان پنچ پیام را از پیامهای تمدنی غدیر برشمرد.
پیام اول تمدنی غدیر: تمدن بر پایه انسان وبرای رشد و تعالی انسان است و در این راستا، دین همان نقطه تاثیر گذاری در انسان است. غدیر آمده است تا بگوید انسان اگر می خواهد به تمدن برسد راهش در دینمداری است. تعبیر «دینکم» در این کلام الهی«الیوم اکملت لکم دینکم» نشان می دهد که مورد تخاطب دین، انسان است و تمدنی که سلاطین وقدرتمندان ایجاد می کنند تمدن مطلوب الهی نیست و بلکه تمدنی است که خداوند برای انسانها خواسته است.
غدیر آمده است تا تمدن مطلوب الهی را برای انسانها عملی کند.
پیام دوم تمدنی غدیر: برای تحقق این تمدن انسانی و حضور دین در صحنه زندگی نیاز به یک واحد اتصال آسمان و زمین است ولازم است که همیشه یک حلقه اتصال مستمر بین انسانها و خدای متعال باشد. از تعبیر امام رضا علیه السلام که «ان الامامة زمام الدین ونظام المسلمین» همین برداشت قابل ارائه است؛ امام همچنان نقطه اتصال دین و آسمان با زمین است و همیشه باید یک حجت زنده این اتصال را نگه دارد. پیام غدیر نقطه مقابل تفکر حسبنا کتاب الله است تا بگوید هیچ موقع مسلمانان از حجت خدا بی نیاز نیستند و نیز نشان دهد که خاتمیت، در واقع خاتمیت در وحی است نه خاتمیت در اتصال به آسمان و اتصال به دین. همان طور که قرآن نازل است، ولایت هم نازل است(یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک) و این ولایت همیشه در صحنه زندگی و تمدن انسانی جاری است.
پیام سوم تمدنی غدیر: این ارتباط مستمر از طریق حضور یک انسان تاریخی رخ می دهد. دین اگر قرار است صورتمندی تمدنی پیدا کند باید حضور تاریخی داشته باشد. یعنی ولایت در بستر زمین شکل می گیرد و انسانی در زمین می آید که امر هدایت را در پی داشته باشد. به عبارت دیگر، اجرای تمدن نیازمند یک مدل عملی است و با صرف حرف و آمال ممکن نیست و تمدن ها در تاریخ بر پایه الگوهای عملی نزدیک به زندگی شکل گرفته اند و غدیر پایه عملی شکل گیری تمدن است و مدل ارتباطی اجتماعی، سیاسی و همزیستی را ارائه می دهد. خدای متعال برای تحقق آرمانها واصولهای خودش یک الگوی عملی و یک انسان معیار فرستاده است. بنابراین سبک عملی زندگی برای تمدن ضروری است.
پیام چهارم تمدنی غدیر: تحقق تمدن وجامعه اسلامی بدون کشش ها و کنش ها، سازش ها و ستیزها امکان ندارد. شکل گیری تمدن در حاشیه اتفاق نمی افتد بلکه در متن و در مقابله با قدرتهای مقابل است. ولیّ الهی در جنگ بین حق و باطل نیازمند نصرت است تا این که جبهه حق رونمایی کند. دو جریان مهم نفاق درونی و جریان کفر که در دوران پیامبر صلی الله علیه واله بودند قصد داشتند که در مقابل جریان غدیر ایستادگی کنند و بدون کنار زدن این دو جریان، جریان غدیر عملی نمی شد. فقره «اللهم واله من والاه و عاد من عاده، وانصر من نصره واخذل من خذله» امتداد جدایی ناپذیر از «من کنت مولا فهذا علی مولاه» است که اکثر منابع شیعه و اهل سنت به صورت کامل آن را نقل کرده اند. نصرت و خذلان در پیام دین است و در پیکار حق و باطل خود را نشان می دهد والبته با عقلانیت ودرایت. بنابراین برای تحقق تمدن دینی، می بایست در مقابل جریان مقابل ایستادگی و ستیز کرد.
پیام پنجم تمدنی غدیر: لزوم اقتدا به غدیر، تشکیل جامعه مؤمنان است. بعنی ولایت به همه معانی خودش در مورد غدیر عملی شود. هم به معنای محبت و هم سرپرستی. سرپرستی جامعه و انسانها بدون محبت امکان پذیر نیست و لذا باید جامعه مؤمنان شکل بگیرد و محبتها ایجاد شود تا زمینه ساز سرپرستی هم به وجود آید و با ایجاد جامعه مؤمنان، تمدن پذیری نیز محقق شود.