eitaa logo
آموزش تخصصی تجوید و حفظ و قرائت قرآن کریم
6هزار دنبال‌کننده
19.6هزار عکس
7.1هزار ویدیو
415 فایل
✨﷽✨ 📖 رسول اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : ✨حاملان وحافظان قرآن مشمول رحمت خاص خداوند هستند.✨ 📣ادمین و پشتیبانی کانال آموزش حفظ قرآن↩️ @meftah68 گروه حفظ ترتیبی https://eitaa.com/joinchat/3090940015C72c3166202
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🌀💠🌀 🌀💠🌀 💠🌀 🌀 چند راهکار ساده برای تقویت اراده: دوم: مشخص بودن هدف هدف‌های دراز‌مدت خود را مشخص کنید؛ از خود بپرسید: می‌خواهم چه نوع زندگی داشته باشم؟ دوست دارید زندگی شما در ده سال آینده چگونه باشد؟ زندگی خانوادگی، اجتماعی، هدف‌های شغلی و علاقه‌مندی‌های خود را مورد توجه قرار دهید. هدف‌های فرعی و کوتاه‌مدت را نیز تعیین کنید؛ اگر هدف دراز‌مدت را بدون هدف‌های فرعی یا جزیی‌تر انتخاب کنید، نمی‌توانید تصمیم بگیرید و لذا ناامید می‌شوید. وقتی اهداف جزیی و فرعی شما مشخص شد، به ترتیب اولویت به آن‌ها بپردازید، پس از مدتی وقتی شاهد پیشرفت خود بودید، انگیزه در شما ایجاد می‌شود که برنامه خویش را ادامه دهید، و با این روش می‌توانید هم اراده قوی داشته باشید و هم اراده خویش را تقویت کنید. اگر اهداف جزیی را در نظر نگیرید، نمی‌دانید که کار را از کجا شروع کنید، لذا هیچ‌وقت نمی‌توانید تصمیم بگیرید که آن کار را شروع کنید و به مرور زمان اراده شما نسبت به آن کار از بین می‌رود. ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔️ https://eitaa.com/nokathefz 🆔اکنون شما هم به کانال ✨«» ✨بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
18-sabk-10.mp3
8.82M
سبک شناسی هنر تلاوت قرآن کریم ( )/ استاد غلامرضا شاه میوه 🎼♦️🎼♦️🎼♦️🎼♦️🎼♦️🎼 👇👇جلسه استاد_ ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨«» ✨بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵⚪🔵⚪🔵⚪🔵⚪🔵 *بدیع السموات والارض* 🔵 *بدیع السموات والارض* 👈 واذا قضی امرا ........ 🔵 *بدیع السموات والارض* 👈 انی یکون له ولد ........ 🔵⚪🔵⚪🔵⚪🔵⚪🔵 ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ https://eitaa.com/joinchat/3061318112C70257ca4eb 🆔اکنون شما هم به کانال ✨« » ✨ بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍒 خَرَّاص 🍒 خَرَّاص :الکَذَّاب. خَرَّاص :دروغگو.تخمین زن. خَرَّاص ازماده ی خَرص دراصل به معنی هرسخنی که از روی گمان وتخمین گفته شود.و از آنجاکه چنین سخنانی غالباََ دروغ از آب درمی آید این واژه به معنی دروغ نیزبه کاررفته است. 📖 قُتِلَ الخَرَّاصُون /ذاریات:۱۰ کشته باد دروغگویان. خَرَّاصُون کسانی هستندکه حرف های بی پایه و بی سر وته می زنند.آنهایی که درباره ی قیامت باسخنان بی پایه ودورازمنطق قضاوت کنند. ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨«» ✨بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️به عبارت قرآنی زیر توجه کنید. 🔹فَمَا اسْطَاعُوا أَنْ يَظْهَرُوهُ وَمَا اسْتَطَاعُوا لَهُ نَقْبا...كهف/۹۷ ❓سؤال چرا در این آیه فعل «استَطَاعُوا» یک بار با و یک بار با ذکر آن به کار رفته است؟ ♡⁠ ✅پاسخ: این آیه در مورد ســـدی است که بـــرای جلوگیری از فســاد یاجوج و مأجوج ساخت. در مورد کیفیت ساخت این سد می فرماید:اتونی زبر الْحَدِيدِ حَتَّى إِذَاسَاوَى بَيْنَ‌الصَّدَفَيْن قَالَ‌انفُخُوا حَتَّى إِذَا جَعَلَهُ نَاراً قَالَ أَتُونِي أُفرِغ عَلَيْهِ قطراً 🔹بر اساس این آیه ذوالقرنین سد محکمی از آهن و مس ساخت.این سد به قدری بلند بود که یأجوج و مأجوج نتوانستند از آن بالا روند و به حدی مستحکم بود که نتوانستند در آن سوراخی ایجاد کنند:فَمَا اسْطَاعُوا أَنْ يَظْهَرُوهُ وَمَا اسْتَطَاعُوا لَهُ نَقبا 🔹از آنجا که سوراخ کردن سد آهنین از بالا رفتن آن دشوارتر و سنگین تر است ،با فعل 👈 همراه شده و بالا رفتن از آن که امر آسان تری است ،با فعل # مخفف 👈 شده است. 💢علاوه بر این طبق قاعـده مشهور👇 «زيادة المبانى‌ تدل‌ على‌ زيادة المعاني» فعل بر ناتوانی بیشتر آنان دلالت دارد.لذا برای سوراخ‌کردن دیوار که امر دشوارتری است، استفاده شده و فعل برای امر آسانتر به‌کار رفته‌است. . ر.ک: ثقفی غرناطی، احمد بن ابراهیم ملاک التأويل، ج ۲، ص۷۹۱؛ سامرایی فاضل صالح التمير،التعبیرالقراني، ص ۷۵ حکمت تفاوت تعابیر در آیات مشابه قرآن زهره اهوارکی آموزش تجوید و حفظ قرآن @amozeshtajvidhefzquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅 قَالُوا بَشَّرْنَاكَ بِالْحَقِّ فَلَا تَكُنْ مِنَ الْقَانِطِينَ ﴿۵۵﴾ 🔸 گفتند: ما تو را به حق و حقیقت بشارت دادیم و تو هرگز نومید مباش. 🔅 قَالَ وَمَنْ يَقْنَطُ مِنْ رَحْمَةِ رَبِّهِ إِلَّا الضَّالُّونَ ﴿۵۶﴾ 🔸 ابراهیم گفت: به جز مردم گمراه چه کسی از لطف خدای خود نومید می‌شود؟ 💭 سوره: حِجر ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨«» ✨بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه ی 164 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈‌
164.mp3
86.6K
وَإِذْ قَالَتْ أُمَّةٌ مِنْهُمْ لِمَ تَعِظُونَ قَوْمًا ۙ اللَّهُ مُهْلِكُهُمْ أَوْ مُعَذِّبُهُمْ عَذَابًا شَدِيدًا ۖ قَالُوا مَعْذِرَةً إِلَىٰ رَبِّكُمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ ﴿١٦٤﴾ و گروهی از بنی اسرائیل [که در برابر بد کاری های دیگران ساکت بودند، به پند دهندگان خیرخواه و دلسوز] گفتند: چرا گروهی را که خداهلاک کننده آنان یا عذاب کننده آنان به عذابی سخت است، پند می دهید؟ [پند دادن شما کاری نابجاست.] گفتند: برای اینکه در پیشگاه پروردگارمان [نسبت به رفع مسؤولیت خود] حجت و عذر داشته باشیم و شاید آنان [از گناهانشان] بپرهیزند. (۱۶۴) 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
➖تلاوت قرآن رو چند بار با دقت گوش کنید ➖بعد میریم به سراغ ترجمه کلمه به کلمه و تفسیر این آیه 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
وَإِذْ قَالَتْ أُمَّةٌ مِنْهُمْ لِمَ تَعِظُونَ قَوْمًا ۙ اللَّهُ مُهْلِكُهُمْ أَوْ مُعَذِّبُهُمْ عَذَابًا شَدِيدًا ۖ قَالُوا مَعْذِرَةً إِلَىٰ رَبِّكُمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ ﴿١٦٤﴾ و گروهی از بنی اسرائیل [که در برابر بد کاری های دیگران ساکت بودند، به پند دهندگان خیرخواه و دلسوز] گفتند: چرا گروهی را که خداهلاک کننده آنان یا عذاب کننده آنان به عذابی سخت است، پند می دهید؟ [پند دادن شما کاری نابجاست.] گفتند: برای اینکه در پیشگاه پروردگارمان [نسبت به رفع مسؤولیت خود] حجت و عذر داشته باشیم و شاید آنان [از گناهانشان] بپرهیزند. (۱۶۴) وَإِذْ قَالَتْ = و زمانی که گفت (‌ گفتند ) أُمَّةٌ مِنْهُمْ = گروهی از ایشان لِمَ تَعِظُونَ قَوْمًا = برای چه موعظه می کنید گروهی را که اللَّهُ مُهْلِكُهُمْ = خدا هلاک کننده ایشان است أَوْ مُعَذِّبُهُمْ = یا عذاب کننده ایشان است عَذَابًا شَدِيدًا = عذابی سخت قَالُوا مَعْذِرَةً = گفتند معذرت خواهی إِلَىٰ رَبِّكُمْ = بسوی پرودگارمان است وَلَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ = و شاید ایشان پرهیزکاری کنند 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
(آيه ١٦٤) -اين جمعيت از بنى اسرائيل در برابر اين آزمايش بزرگ كه با زندگى آنان كاملا آميخته بود به سه گروه تقسيم شدند: «گروه اول» كه اكثريت را تشكيل مى‌دادند، به مخالفت با اين فرمان الهى برخاستند. «گروه دوم» كه قاعدتا اقليت كوچكى بودند و در برابر گروه اول به وظيفۀ امر به معروف و نهى از منكر قيام كردند. «گروه سوم» ، ساكتان و بى‌طرفان بودند، كه نه همگامى با گناهكاران داشتند و نه وظيفۀ نهى از منكر را انجام مى‌دادند. در آيۀ مورد بحث، گفتگوى اين گروه را با نهى كنندگان شرح مى‌دهد، مى‌گويد: «و (به خاطر بياور) هنگامى كه جمعى از آنها به جمع ديگرى گفتند: چرا قومى را اندرز مى‌دهيد كه خداوند سر انجام آنها را هلاك مى‌كند و يا به عذاب دردناكى كيفر خواهد داد» (وَ إِذْ قالَتْ أُمَّةٌ مِنْهُمْ لِمَ تَعِظُونَ قَوْماً اللّهُ مُهْلِكُهُمْ أَوْ مُعَذِّبُهُمْ عَذاباً شَدِيداً) . «گفتند: (اين اندرزها) براى اعتذار و رفع مسؤوليت در پيشگاه پروردگار شماست؛ به علاوه شايد آنها بپذيرند و از گناه باز ايستند، و تقوا پيشه كنند» ! (قالُوا مَعْذِرَةً إِلى رَبِّكُمْ وَ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ) . از جملۀ بالا چنين استفاده مى‌شود كه: گاهى بيان حقايق و وظايف الهى بدون احتمال تأثير نيز واجب مى‌شود و آن در موردى است كه اگر حكم خدا گفته نشود و از گناه انتقاد نگردد كم‌كم به دست فراموشى سپرده مى‌شود و بدعتها جان مى‌گيرند و سكوت دليل بر رضايت و موافقت محسوب مى‌شود، در اين گونه موارد لازم است حكم پروردگار آشكارا و در همه جا گفته شود هر چند اثرى در گنهكاران نگذارد. 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
بعد از آشنایی با ترجمه و تفسیر این آیه حفظ آن براتون خیلی آسون میشه بعد از حفظ شدن آن چند بار آن را از حفظ بخونید و سپس وصل کنید به آیه ی قبل مراحل وصل آيات را به ترتیب انجام بدین 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1.59M
................................................. 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: نام یکی از پیامبران اللهی است مأخذ نامگذاری، آیه۳۵ سوره است منبع: کتاب دانستنیهای قرآن ازمجیدمحسنی ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨«» ✨بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا