eitaa logo
اندیشکده فقه حکومتی
386 دنبال‌کننده
593 عکس
56 ویدیو
85 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حوزه انقلابی
🌐همایش روز ملی جمعیت🌐 🔴 سخنران: حضرت آیت الله محمود رجبی میزگرد علمی با حضور: 👤حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدناصر سقای بی ریا 👤پروفسور محمداسماعیل اکبری 👤سرکار خانم دکتر فخر روحانی 🔴به همراه رونمائی از آثار منتشر شده و تقدیر از برترین های جمعیت 🗓 پنجشنبه 29 اردیبهشت 🕰 9 الی 13 📍قم، بلوار جمهوری اسلامی، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره 🌐 پخش زنده: 🌐 https://heyatonline.ir/emam.khomeini.moaseseh 🌐 iki.ac.ir/su/?u=1 🌐 Live.24on.ir ♻️ Eitaa.com/populationir ♻️ Rubika.ir/andishe_mastor 🔷 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🔰https://iki.ac.ir ☎️02532113627
هدایت شده از محمد مهدی محسنی
📢 طرح فکریِ «آیت‌الله مصباح یزدی» و ‌«استاد سید منیرالدین حسینی‌ الهاشمی» باید هم‌افزا شوند. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: ◀️ آن دو شخصیتی که پا به عرصه «انقلاب فرهنگی» گذاشتند و این پروژه را تا آخر عمرشان به‌صورت جدی دنبال کردند، یکی مرحوم «آیت‌الله مصباح یزدی» و دیگری مرحوم «استاد سید منیرالدین حسینی شیرازی» بودند. غیر از این دو اندیشمند، کس دیگری را که به این صحنه ورود کرده باشد و استوار تا آخر ایستاده باشد و کار را جلو برده باشد، من نمی‌شناسم. این دو بزرگوار حقیقتاً عمر خودشان و امکانات خودشان و آبروی اجتماعی خودشان و هر چه داشتند را برای پیشبرد کار وسط آوردند. ◀️ این دو شخصیت، دو شکل کار را دنبال می‌کردند که هر دو برای پیشبرد انقلاب اسلامی لازم بود؛ حضرت استاد مصباح یک مسیری را جلو بردند و یک‌دسته علوم انسانی را موضوع دقت قرار دادند و نرم‌افزارهایی تولید کردند و طرح‌هایی مثل طرح ولایت را طراحی کردند که یکی از طرح‌های مؤثر اجتماعی ایشان بود. استاد حسینی هم یک نرم‌افزار اساسی برای گسترش عقلانیت دینی در جامعه، برای اینکه تمام عقلانیت اجتماعی بر محور دین و فرهنگ دین رشد کند، تهیه کردند. ◀️ این دو کار می‌تواند با هم هم‌افزا باشد و به همدیگر در ادامه راه کمک کند. البته این کار احتیاج به یک بصیرت و هوشیاری دارد. ◀️ البته اکنون در مرحله‌ای قرار داریم که باید نیروهای آتش به اختیار بیایند و این دو طرح را دریافت کنند و بسط بدهند. این مرحله، مرحله‌ای نیست که بشود این دو طرح را با ده نفر یا کمتر و بیشتر و یا با تأسیس یک مرکز، جلو برد. (اسفند ۱۴‌۰۰) ☑️ @mirbaqeri_ir
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فقه نظام ساز امام خامنه‌ای
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ادامه فقه نظام ساز امام خامنه‌ای
🔹موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) با همکاری مؤسسه بین المللی نبراس برگزار می کند: 🔻هشتمین پیش نشست 🔸: ماهیت و امکان فقه نظام‌ساز 🎙 با حضور: 🕰 پنجشنبه 5خرداد 1401، ساعت 11-13 🔻 برنامه به صورت برگزار می گردد. ↙️لینک شرکت مجازی در کرسی: https://join.skype.com/I7qOg2slYw3U 💢 رسمی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام تهران eitaa.com/joinchat/3703439518C704ac87f9c
استاد محسن اراکی مطرح کرد: 💢فقه نظام پاسخگوی نیاز جامعه است؛ نه فقه معاصر/ فقه معاصر در مشکلات اجتماعی به پاسخ غلط می‌رسد💢 تاریخ سخنرانی: 2 مرداد ۱۴۰۰ 🔹عضو شورای عالی حوزه های علمیه با ذکر روند اقتصادی جامعه افزود: اقتصاد جامعه روندی دارد که از یک نقطه شروع می‌شود و به نقطه‌ای ختم می‌یابد. نظام اقتصادی مسائل پراکنده نیست مانند تولید. تولید یک رفتار جدا از رفتارهای اقتصادی دیگر نیست بلکه یک حلقه از یک زنجیره می‌باشد. 🔹ایشان در تبیین فقه نظام اقتصادی و تفاوت آن با فقه متعارف فرمود: ما در مصطلحات خود، فقه را چنین تعریف می‌کنیم: «و هو العلم باحکام افعال المکلفین من العله التفصیلیه» پس موضوع فقه، فعل مکلف است که بر اساس آیات و روایات و آنچه بر اساس تجربه‌های عینی جوامع و روابط اجتماعی برمی‌آید، دو گونه است: 1- فعل فردی 2- فعل اجتماعی. ... گاهی فعل مکلف، فعل فرد است ... در مقابل فقهی وجود دارد که در باره فعل جامعه بحث می‌کند و فعل فردی نیست. این فعل بدون شکل‌گیری جامعه به وجود نمی‌آید . 🔹استاد اراکی تصریح کرد: جامعه متقوم به دو عنصر است که اگر این دو عنصر به وجود نیاید جامعه‌ای شکل نمی‌گیرد: 1- عنصر حاکمیت و حاکم 2-عنصر مردم و کسی که حکم حاکم را اطاعت کند. حاکم فرمان می‌دهد و فرمان حاکم قانون نام دارد. اگر این دو عنصر فراهم باشد، جامعه شکل می‌گیرد حتی اگر این دو عنصر با دو نفر شکل بگیرد. 🔹آیت‌الله اراکی درباره نام‌گذاری فقه نظام فرمود: چرا فقه نظام گفته می‌شود؟ زیرا تا جامعه از قانون حاکم تبعیت نکند جامعه نیست. قانون و حاکم، جامعه را تشکیل می‌دهد. حال اگر قانون باشد اما مردمی که از قانون و فرمان حاکم تبعیت کنند وجود نداشته باشد (حتی اگر صد میلیارد نفر جمعیت باشند) این را جامعه نمی‌نامند. وقتی جامعه، جامعه می‌شود که از قانون و دستگاه حاکمیت تبعیت کند یعنی: نظم بر آن جامعه حاکم باشد. حاکم یعنی برقرارکننده نظم در جامعه. اگر کسی تنها زندگی کند نظم خیلی معنا ندارد. نظم یعنی نظم روابط اجتماعی. فقه نظام یعنی روابط فقهی را جهت می‌دهد و تکلیف روابط اجتماعی را معین می‌کند. به طور مثال اگر فقه اقتصاد است فقه اقتصاد این روابط اجتماعی است و اگر فرهنگ است فرهنگ یک پدیده اجتماعی است یعنی روابطی که بین مردم بر اساس اعتقادات و باورها شکل می‌گیرد و پدیدار می‌شود. زندگی شخص تنها حتی اگر پایبند مسائلی باشد اموری را انجام دهد و اموری را ترک کند فرهنگ در مورد او معنا ندارد بلکه می‌توان از آنها به التزامات شخصی تعبیر کرد و به رفتار اجتماعی و نظام نمی‌توان تعبیر نمود؛ بنابراین فقه نظام یعنی فقه تبیین‌کننده روابط اجتماعی و رفتار جامعه. 🔹امام خمینی (ره) می‌فرمود: فقه متعارف برای اداره نظام کافی نیست. زیرا فقه متعارف فقه مسائل مبتلا به جامعه در دورانی است که حاکمیت در کار نبوده و حکومتی وجود نداشته است. مردم مسائل شخصی نماز و روزه و طهارت و … را می‌پرسیدند که چگونه نماز بخوانم؟ و … حتی حج نیز حج نظام نبوده است. 🔹ایشان در ادامه افزود: اگر این جامعه مبتنی بر ولایت الهی پایبند به فقه نظام باشد و در رفتار اقتصادی طبق نظام اقتصادی حاکم بر کشور عمل کند، بانکش بر رشد قانون اسلامی عمل کند، خمس و زکات می‌دهد که اساساً از احکام فقه اجتماعی است و فقه فردی نیست چون مربوط است به امام و جامعه‌ای که امام دارد و جامعه‌ای که در یک نظم اجتماعی خاص شکل می‌گیرد که محور این نظم اجتماعی امام است؛ فقه رفتاری چنین جامعه‌ای را فقه نظام می‌گویند خواه فقه نظام تربیتی باشد یا فقه نظام فرهنگی و اقتصادی و فقه‌های متعدد دیگر. بنابراین واژه مبهمی است و پاسخ گوی نیازهای جامعه معاصر نیست. باید دقت کرد که تمام فقه قدیم، فقه معاصر است. آیا احکام مربوط به طهارت و نماز و…. فقه معاصر نیست؟ آیا انسان معاصر به این مسائل مبتلا نیست؟ بله مبتلاست و به فقه معاصر نیاز دارد. اما فقه نظام پاسخگوی نیاز جامعه است نه فقه معاصر. حتی مسائل مستحدثه از واژه فقه معاصر از یک نظر بهتر است زیرا مربوط به مسائل مبتلا به جدید است اما مسائل مبتلا به جدید نیز با فقه نظام تفاوت دارد. 🔹عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه فرمود: اگر مسائل اقتصادی به‌عنوان مسئله مطرح شود، این پاسخگوی فقه نظام نیست. لذا با فقه معاصر نمی‌توان جامعه را اداره کرد و فقه معاصر پاسخگوی مشکلات اقتصادی جامعه نخواهد بود نه‌تنها پاسخگو نیست بلکه به نتیجه غلط خواهد رسید. به بیمه و بانک و … نیز اگر به‌عنوان مسئله خاص نگاه شود به نتیجه نمی‌رسد همچنین اگر به مسئله حکم رمز ارزها با معیارهای فقه خورد بررسی شود به نتیجه نخواهید رسید. https://eitaa.com/alimohammadi1389/488
💢 🌙 همزمان با اعیاد فرخنده دهه کرامت 📺 راه اندازی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام با ترافیک رایگان و دسترسی آسان 🔶 اطلاع از آخرین اخبار 🔶 پژوشش زنده رویدادها 🔶 پخش آرشیو تولیدات 🔶 نشست، ‌همایش و کرسی ها 🔰 هم اکنون با ما همراه شوید... 🌐 Heyatonline.ir/irsi/ 💢 کانال رسمی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام تهران eitaa.com/joinchat/3703439518C704ac87f9c
📣 🔰 موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) با همکاری مراکز و نهادی علمی حوزوی و دانشگاهی برگزار می کند: 💢همایش ملی فقه نظام ساز (چیستی، ساختار و رویکردها) 🎙 با حضور: ✔️ همراه با: 🔹 ارائه مقالات برگزیده 🔹رونمایی از مجموعه آثار همایش 🔹 تقدیر از مقالات برتر 🕰 زمان:پنجشنبه 26 خرداد 1401، ساعت 8:30- 13 🏢 مکان: قم- میدان سعیدی، خیابان هفت تیر، کوچه 12، تقاطع اول، سمت چپ، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام 🔻 برنامه به صورت برگزار می گردد. 📌 پخش زنده و مستقیم با ترافیک رایگان از تلویزیون اینترنتی موسسه امام رضا(ع): 🌐 heyatonline.ir/irsi 🌐 رابط خبر(+) 💢 کانال رسمی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام تهران eitaa.com/joinchat/3703439518C704ac87f9c
هدایت شده از امیر اشتری
همایش فقه ملی نظام ساز - حجت الاسلام ارسطا.mp3
22.17M
🔊 💢سخنرانی های علمی همایش ملی فقه نظام ساز (2) 🎙 سخنرانی: حجت الاسلام و المسلمین (زیدعزه) 🕰 پنجشنبه 26خرداد 1401 🏢 قم- موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 💢 موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تهران 🆔 @irsichannel
هدایت شده از امیر اشتری
همایش ملی فقه نظام ساز - آیت الله مبلغی.mp3
15.39M
🔊 💢سخنرانی های علمی همایش ملی فقه نظام ساز (1) 🎙 سخنرانی: آیت الله (زیدعزه) 🕰 پنجشنبه 26خرداد 1401 🏢 قم- موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 💢 موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تهران 🆔 @irsichannel
هدایت شده از امیر اشتری
همایش ملی فقه نظام ساز - آیت الله اراکی.mp3
26.99M
🔊 💢سخنرانی های علمی همایش ملی فقه نظام ساز (4) 🎙 سخنرانی: آیت الله محسن اراکی(زیدعزه) 🕰 پنجشنبه 26خرداد 1401 🏢 قم- موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 💢 موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تهران 🆔 @irsichannel
هدایت شده از امیر اشتری
همایش ملی فقه نظام ساز - آیت الله رشاد.mp3
23.58M
🔊 💢سخنرانی های علمی همایش ملی فقه نظام ساز (5) 🎙 سخنرانی: آیت الله علی اکبر (زیدعزه) 🕰 پنجشنبه 26خرداد 1401 🏢 قم- موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 💢 موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تهران 🆔 @irsichannel
هدایت شده از امیر اشتری
همایش ملی فقه نظام ساز - آیت الله میرباقری.mp3
26.14M
🔊 💢سخنرانی های علمی همایش ملی فقه نظام ساز (3) 🎙 سخنرانی: آیت الله سید محمد مهدی (زیدعزه) 🕰 پنجشنبه 26خرداد 1401 🏢 قم- موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 💢 موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تهران 🆔 @irsichannel
هدایت شده از تنبیه الأمة
❇️ ضرورت انقلاب اسلامی از دیدگاه آیت الله خوئی 📝 جلوگیری از اندراس دین در ایران 🔸 حجت الاسلام ربانی بیرجندی در کتاب شرف صحبت جانان، ص ۵۵ به نقل از استاد رجبعلی رضازاده آورده‌اند: 🔹 سال ۱۳۵۴ش با چند نفر دیگر به همراه آقای عبادی، امام جمعه مشهد، عازم نجف اشرف شدیم. آقای عبادی بین راه نماز را جمع می‌خواند! نفهمیدم چرا نمازش را جمع می‌خواند. بعد از رسیدن به نجف، یک شب بعد از درس از آقای خوئی این مسأله را سؤال کردم که اگر کسی قاچاق به کربلا و عراق بیاید در بین راه باید نمازش را تمام بخواند؟ ایشان فرمودند: «بله» 🔹 آن وقت ما فهمیدیم که آقای عبادی توجه به فتوای ایشان داشته است که اگر خوف جان یا مال یا ناموس داشته باشد، سفر معصیت هست و در سفر معصیت باید نماز تمام باشد. ❗️یکی از آقایانی که آنجا نشسته بود و مرد مسنی هم بود، فوری به آقای خوئی اعتراض کرد و گفت: آقا در زمان علمای سابق حتی در زمان ائمه علیهم السلام مردم می‌آمدند کربلا، خلفای وقت هم از چند نفر یکی را با قید قرعه می‌کشتند. مردم کشته می‌شدند، دستشان قطع می‌شد اما به کربلا می‌رفتند. ائمه علیهم السلام و علما زیارت را منع نکردند، حالا شما می‌گویید اگر کسی خوف داشته باشد و قاچاقی بیاید، سفرش معصیت است؟ ♨️ آقای خوئی فرمودند: «بله، آنجا باید آن کار می‌شد و حالا باید این کار بشود. آنجا اساس کربلا در خطر بود و می‌خواستند اسم امام حسین علیه السلام را از بین ببرند. باید مردم می‌آمدند، حتی اگر کسی کشته شود یا دستش قطع شود. اما حالا این چراغ روشن شده و کسی نمی‌تواند اسم امام حسین علیه‌السلام را از بین ببرد. حالا باید قواعد فقهی کاملا رعایت شود. در سفری که خوف جان، مال یا ناموس باشد، نماز تمام است». ✅ بعد بلافاصله ایشان به ایران گریز زدند، فرمودند: «چون اساس اسلام در ایران در خطر است. باید مردم علیه این نظام، قیام و تظاهرات کنند؛ ولو بلغ ما بلغ و هرچه کشته شوند». 〰〰〰〰〰〰 📌 بیشتر بخوانید: ❇️ انقلاب اسلامی فراتر از نظریه‌ها (۱) https://eitaa.com/Tanbiholomah/10 ❇️ انقلاب اسلامی فراتر از نظریه‌ها (۲) https://eitaa.com/Tanbiholomah/26 ❇️ انقلاب اسلامی فراتر از نظریه‌ها (۳) https://eitaa.com/Tanbiholomah/55 @Tanbiholomah
هدایت شده از خراسانی
«ترس من این است که تحلیل گران امرزو ده سال دیگر بر کرسی قضاوت بنشینند و بگویند که باید دید فتوای اسلامی حکم اعدام سلمان رشدی مطابق اصول و قوانین دیپلماسی بوده است یا خیر و نتیجه گیری کنند که چون بیان حکم خدا آثار و تبعاتی داشته است و بازار مشترک و کشورهای غربی علیه ما موضع گرفته اند، پس خامی نکنیم و از کنار اهانت کنندگان به مقام مقدس پیامبر و اسلام و مکتب بگذریم.» امام راحل، ۱۳۶۷/۱۲/۰۳ (منشور روحانیت)
هدایت شده از تنبیه الأمة
❇️دیدگاه متمایز آیت الله‌سیستانی درباره «امربه معروف و نهی از منکر» 🖊 محمد متقیان تبریزی 🔹درباره کیفیت تشریع دو فریضه امربه معروف و نهی از منکر، نظر مشهور بر این است که، وجوب این دو فریضه کفایی است نه عینی. با وجود چنین شهرتی، اختلاف فتوایی هم در میان فقها وجود دارد که مثال بارز آن، اختلاف سیدمرتضی و شیخ طوسی است؛ بنابه گزارش ابن ادریس حلی، نظر سیدمرتضی به کفائیت بود (۱) و بنابر متون فقهی شیخ طوسی، نظر او به عینیت.(۲) 🔹فقهای معاصر نیز رأی به کفائیت وجوب امربه معروف و نهی از منکر دارند، لیکن آیت الله سیستانی، در این مبحث، فتوای خاصی دارد که دیدگاه ایشان را متمایز از سایر آراء می نماید. ایشان، دو تکلیف را متوجه به مکلف می داند؛ امر و نهی، اظهار کراهت. امر و نهی، واجب است به وجوب کفائی، اما اظهار کراهت وجوب عینی دارد؛ یعنی اظهار کراهت به صورت قولی یا فعلی، از هیچ کسی برداشته نمی شود و همه باید اظهار نمایند: «وجوبه عندئذ كفائي يسقط بقيام البعض به، نعم وجوب إظهار الكراهة قولًا أو فعلًا من ترك الواجب أو فعل الحرام عيني لا يسقط بفعل البعض، قال أمير المؤمنين (ع) (أمرنا رسول اللّٰه (ص) ان نلقي أهل المعاصي بوجوه مكفهرة)» 📚المسائل المنتخبة (للسيستاني)، ص: ۲۸۷ در بیان دیگری نیز اینگونه میفرمایند: «و في كون وجوبه عينياً أو كفائياً وجهان، و لا يبعد الأول في إظهار الكراهة قولًا أو فعلًا و الثاني فيما يتوقف على إعمال القدرة كالضرب و الحبس مما كان من وظائف المحتسب في بعض الأزمنة السالفة» 📚منهاج الصالحين (للسيستاني)، ج‌۱ ص: ۴۱۷ 🔹ایشان، بنابرهمین مبنا در ضمن بیان شرایط وجوب امربه معروف و نهی از منکر، در بیان شرط تأثیرگذاری چنین می گوید: «احتمال ائتمار المأمور بالمعروف بالأمر، و انتهاء المنهي عن المنكر بالنهي، فلو علم انه لا يبالي و لا يكترث بهما فالمشهور بين الفقهاء (رض) انه لا يجب شي‌ء تجاهه و لكن لا يترك الاحتياط بإبداء الانزعاج و الكراهة لتركه المعروف أو ارتكابه المنكر و إن علم عدم تأثيره فيه.» 📚المسائل المنتخبة (للسيستاني)، ص: ۲۸۷ 🔹به نظر آقای سیستانی، اگر احتمال تأثیر در فرد مورد امر و نهی هم نبود، احتیاط واجب است که نسبت به ترک معروف و ارتکاب منکر، اظهار کراهت نماید. بنابراین فتوا، همه باید در برابر ترک واجب و ارتکاب حرام، واکنش داشته و نسبت به آن بی تفاوتی نداشته باشند. هرچند هرکدام از مکلفین در مقام امر و نهی برنیایند، اما اینگونه نیست که تکلیف دیگری نداشته باشند، بلکه باید احساس مسئولیت کرده و کراهت خود را نسبت به منکر، آشکار سازند. و به عبارت دیگر، دو موضوع است و دو حکم، و اتیان به هرکدام تداخلی با اتیان دیگری ندارد. پس، کسی که امر یا نهی میکند، باید اظهار کراهت را هم مراعات نماید. ---------------------- ۱- السرائر الحاوي لتحرير الفتاوى؛ ج‌۲ص: ۲۲ ۲-النهاية في مجرد الفقه و الفتاوى، ص: ۲۹۹ @Tanbiholomah
📷ببینید 🔸نشست علمی: مبانی فقهی حکم اعدام سلمان رشدی (با رویکرد پاسخ به شبهات) 🎙 با ارائه: استاد گرانقدر آیت الله (دامت برکاته) پاسخ کامل و جامع و دقیق به تمامی سؤالات و شبهات و مسائل مطرح شده در این خصوص 1401/5/26 💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 🆔 @irsichannel
مبانی فقهی حکم اعدام سلمان رشدی.mp3
28.16M
🔴آیت الله سیفی مازندرانی حفظه الله پاسخ می‌دهد: ۱. آیا حکم مرتد اعدام است ؟ و می‌توان بدون محاکمه قضائی حکم به اعدام داد؟ ۲. آیا چنین احکامی بخاطر ارتداد در اسلام سابقه دارد؟ ۳. دائره ولایت حاکم اسلامی محدودیت دارد؟ و آیا این منجر به زیر پا گذاشتن قوانین سائر کشورها نمی‌شود؟ ۴ . اینکه حضرت امام ره در مورد سلمان رشدی ملعون فرمودند اگر توبه کند و زاهد زمان نیز گردد بر مسلمانان لازم است او را به سزای عملش برسانند بر چه مبنایی است؟ مگر توبه موجب اسقاط حد نمی‌شود؟ ۵ . آیا شرط اجرای حد آن است که کسی که حد را اجرا می کند، جانش محفوظ باشد و خطری تهدیدش نکند. ؟ ۶. سلمان رشدی سنی مذهب و حنفی مسلک است و بنابر قول مشهور که «الزموهم بما الزموا به انفسهم: لازم است که حاکم سنی حکم را تعیین کند و نه حاکم شیعی. آیا این سخن درست است؟ ۷ .هر متهمی حق دارد تا قبل از صدور حکم، از خود دفاع کند. به سلمان رشدی فرصت دفاع از خود داده نشد. ۸ .این اقدام و صدور حکم آیا به معنای ترویج تروریسم دینی نیست؟ و آیا این داخل در فتک منهی از سوی ائمه نیست؟ ۹ . اینکه حضرت مسلم(ع) عبیدالله را در خانه هانی غافلگیرانه نزد! دلیل بر منع قتل غافلگیرانه نیست؟ تفاوت فتک با اغتیال چیست؟ ۱۰. حکم امثال این ملعون از باب ارتداد است یا توهین و کذب و افترا به دین و نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله و یا مجموع موارد ؟؟ ۱۱ . آیا این حکم امام از قبیل حکم قضائی است یا حکم حکومی و آیا پس از فوت فقیه احکام صادره(قضائی و حکومی) ایشان لغو می‌شود؟ 💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 🆔 @irsichannel
هدایت شده از تبسم بهار
👓 ما بصیرت این مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله سید کاظم حائری را در اوایل آغاز جنگ سوریه دیدیم، زمانی که هنوز خیلی از سیاستمداران و اهل علم ماهیت جنگ سوریه را درک نکرده بودند ایشان با یک جواب مختصر به شخصی که برای دفاع از حرم استفتاء کرده بود، هم ماهیت جنگ و هم اهمیت جبهه مقاومت و امام خامنه‌ای را بیان کردند. 🔸سوال: 💠 من قصد دارم برای دفاع از مقدسات به سوریه بروم نظر جنابعالی چیست؟ پاسخ: مسئله فقط مربوط به کشور سوریه نیست و مساله‌ی دفاع از حرم حضرت زینب و حضرت رقیه (سلام‌الله‌علیهما) هم نیست. بلکه مواجهه با جبهه متحد کفر است و کفر اساس اسلام را مورد تهاجم قرار داده است و دفاع از اصل اسلام واجب است بشرط اینکه تحت فرماندهی شخص فاسدی نباشد و پیوستن به هر راهی که به ولایت ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای منتهی شود، صحیح است. نجف اشرف ۱۳۹۲ شمسی ۱۴۳۵ قمری دفتر آیت الله العظمی سید کاظم حائری @HozeTwit
🔸 پیام آیت الله رشاد خطاب به سیاسیون، روحانیون، اساتید حوزه و دانشگاه، و جوانان انقلابی، در پی حوادث اخیر 🔰 حضرات سیاستمدار! آقایان روحانی! و جوانان انقلابی! 🔻بی‌شک باید این ماجرا (درگذشت بانوی جوان در پایگاه پلیس) «با دقت و سرعت»، بررسی و حقيقت امر روشن گردد، و در «صورت احراز قصور یا تقصیر»، ضمن اعلام صریح و اعلان سریع، «طبق قانون و شرع» با عامل یا عاملان این حادثه «برخورد قاطع» صورت بپذیرد. 🔻 در شرائطی که طبقاتی از جامعه از مضایق معیشتي «حاصل از تحریمها»، تحولات جهاني «ناشی از جنگ اوکراین»، و احیانا «سوء مدیریت برخي مسؤولان» رنج می‌برند، و «نهاد جامعه ملتهب است»، نباید احساسات آحاد آن را تحریک کرد ؟، تا آنکه ان شاء الله کشور عزیزمان از این تنگه‌‌ها و تنگنا‌های بسلامت گذر کند؟ ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 rashad.ir/gershad 🆔 @Rashad_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 ▫️تیزر همایش ملی منطق بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور 💢 هویت ساختار انقلابی فرهنگ 💢نقَادی ساختار فرهنگی کنونی 💢وضعیت مطلوب ساختار فرهنگی کشور 💢چگونگی بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور 🔸توسط پژوهشکده پژوهشگاه و با همکاری دستگاه‌های مختلف علمی و فرهنگی برگزار می‌شود: 🎙با حضور: 📆 شنبه ۲۳ مهرماه، ساعت ۸صبح 🏢 تهران، مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران 📌 جهت ثبت نام حضور در همایش کلیک کنید: ➡️ iict.ac.ir/hamayeshb 🆔 @iictchannel
✅ رونمایی رئیس جمهور از آثار جدید مجمع تقریب مذاهب اسلامی (پژوهشگاه مطالعات تقریبی) 20 مهر 1401 🔰🔰 آثار جدید ذبیح الله نعیمیان: 1️⃣ ذبیح الله نعیمیان، فقه خلافت داعش؛ تلاش پرچالش؛ لینک تصویر: https://eitaa.com/andishkade_f_h/1020 https://archive.org/details/photo_2022-10-12_12-59-58 2️⃣ ذبیح الله نعیمیان، ولایت-پذیری علمای اهل سنت ایران؛ لینک تصویر: https://eitaa.com/andishkade_f_h/1021 https://eitaa.com/andishkade_f_h/1026 🦋 🦋 ◀️ لینک متن فایل Pdf ایتا: https://archive.org/details/20221012_20221012_1139 ◀️ لینک دیگر: https://eitaa.com/andishkade_f_h/1027 🦋🦋 3️⃣ ذبیح الله نعیمیان، آینده-سازی اسلامی ـ تمدنی در پرتو اندیشه-های تمدن-سازی آیت الله خامنه-ای؛ لینک تصویر: https://eitaa.com/andishkade_f_h/1022 https://archive.org/details/photo_2022-10-12_15-53-55 4️⃣ ذبیح الله نعیمیان، عقلانیت و امامت تمدن-سازی در پرتو اندیشه-های تمدن-سازی آیت الله خامنه-ای؛ لینک تصویر: https://eitaa.com/andishkade_f_h/1023 https://archive.org/details/photo_2022-10-12_15-54-02 5️⃣ ذبیح الله نعیمیان، خلافت ولی فقیه؛ تحقق-بخش امت واحده؛ لینک تصویر: https://eitaa.com/andishkade_f_h/1024 https://archive.org/details/photo_2022-10-12_15-54-12 @andishkade_f_h 🌷🇮🇷‏ اندیشکده فقه حکومتی ‏🇮🇷 🌷
@andishkade_f_h 🌷🇮🇷‏ اندیشکده فقه حکومتی ‏🇮🇷 🌷
@andishkade_f_h 🌷🇮🇷‏ اندیشکده فقه حکومتی ‏🇮🇷 🌷
@andishkade_f_h 🌷🇮🇷‏ اندیشکده فقه حکومتی ‏🇮🇷 🌷