12.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کدام #مجتهد؟ کدام #مکتب !
👈هجمه ی #تحریف در این سالها، فضای کشور را غبارآلود کرده است
‼️سوء استفاده از نام #خمینی_کبیر رحمه الله علیه و اجتهاد نامیدن #کج_فهمی، ابتکار جدید #پایگاه_خبری_جماران در جهت #تحریف_اندیشه_های_امام است!
🔍پایگاهی خبری که بنا بود حافظ میراث گرانبهای امام راحل باشد...
#فقه_خوارجی
#سکولارهای_حوزوی
#جماران
https://eitaa.com/antisecular_ir
💠💠💠💠💠🌟✨
آنتی سکولار
♨️آقای #علوی_بروجردی در این مصاحبه نکتههای ضد ونقیض فراوانی بیان میکنند که نشان از عدم تعمیق مطالع
♨️ این بخش بیانات رهبر معظم انقلاب حفظه الله، پاسخی است بر عرایض استاد علوی بروجردی عضو #نشست_اساتید
🔻همهی تئوریهای اینها در زمینهی #اقتصاد - که حالا وضع اقتصادیشان را دارید مشاهده می کنید!! در زمینهی سیاست، ادارهی سیاسی آنها، مدیریت سیاسی آنها، اینجور دارد در این منطقه به گل مینشیند!!
بعد از این همه کاری که در این منطقه کردند و نفوذی که پیدا کردند، حضور سیاسی و اقتدار سیاسی آنها اینجور دارد نابود می شود. اینها نشان می دهد که تئوریپردازیهای غربی در زمینهی سیاست، در زمینهی #اقتصاد، تئوریهای ناقص و عقیم و بیخاصیتی است‼️
اینها ما را بیشتر تشویق می کند که برویم به درون خودمان مراجعه کنیم و فکر اسلامی و اندیشهی #اسلامی را پیدا کنیم..
۱۳۹۰/۰۶/۰۲
🔻رهبر انقلاب فرموده:«مرحوم آقاى صدر رضواناللهعلیه به نظر بنده قطعاً نابغه بود؛ یعنى کارى که از عهدهى او برمىآمد، از عهدهى خیلى از فقها و علما و متفکّرین حوزههاى ما برنمىآید: فضاى دید بسیار وسیع، فهم نیازهاى دنیاى اسلام، پاسخگویى سریع و آماده به خواستهها -ایشان همین 📗«البنکُ اللّاربوى»📗 را در جواب درخواست دولت پاکستان نوشت؛ آنطور که شنیدم آنها می خواستند یک کار اینجورى درست کنند، ایشان بلافاصله این را فراهم کرد و براى آنها فرستاد...»!!
‼️ سوال از آقای #علوی اینه که اگر این کتاب رو نخوندند که چرا بی تحقیق و بدون مطالعه سخن پراکنی می کنند؟
اگر هم این کتاب رو خواندند و آن را اسلامی ندیدند، نقدهاشون رو مطرح کنند!!
💬 عمار
@HozeTwit
💠آنتی_سکولار
https://eitaa.com/antisecular_ir
♨️واکنش طلاب و حوزویان به سخنان استاد #سیدمحمدجواد_علوی
این همه حادثه و #حماسه، فقط برای #ارشاد_معنوی؟!
محمد دهقانی شورکی(دانش ِآموخته حوزه علمیه قم)
🔹در روزهای اخیر کلماتی از استاد جناب اقای علوی بروجردی در رسانه های حوزوی و غیر حوزوی نشر یافت که موجب القاء #شبهاتی شده بود، متن زیر را در قالب نامه و در جایگاه یک طلبه کوچک، خطاب به ایشان نوشته ام.
🔹این متن بسیار به سبیل اختصار است و نیاز به شرح و توضیح بیشتری دارد اما به نظرم نکات کلیدی در پاسخ به شبههی ایجاد شده به واسطهی #مغالطهی شکل گرفته در بیان ایشان را در بردارد:
▪️استاد ارجمند جناب آقای #علوی بروجردی/ سلام علیکم
🔸...آنچه اینجانب از بخش های جنجال برانگیز مصاحبه اخیر حضرتعالی برداشت نمودم در دو ادعا خلاصه می شود:
🔻الف: پیامبر و اساسا شریعت و پیشوایان آن صرفا مرشدان معنوی هستند.
🔻ب: گرایش اسلامی دادن به علوم، بی معنا و یک #شوخی است.
✅اماپیرامون #بخش_اول:
جناب آقای #علوی برجرودی!
اگر پیامبر(ص) و شریعت، صرفا جنبهی #ارشادات_معنوی دارد، پس:
⭕️الف: چرا حضرت برای انتشار آن در کمتر از ده سال به بیش از 80 #جنگ دست بردند؟
🔻آخر مرشد معنوی را به حرکت #اجتماعی چه نیاز است؟ آن هم از نوع جنگ و درگیری سخت!
⭕️ب: شما خود بهتر می دانید در زمان بعثت پیامبر اسلام(ص)، پیروان دین #حنیف و یکتا پرستانی بودند که در اعتقادات، تمام #مراتب_توحید را پذیرفته (بخلاف مشرکین) و بسیاری از اعمال شرعی مانند صلاة، صوم، حج و... را انجام می دادند و در کنار مشرکین زندگی می کردند؛ حال به نظر شما اگر پیامبر(ص) با تقویت عقائد و تکمیل و فروعات، صرفا در صدد تعالی معنوی و فردی افراد بودند (مثلا به آنها میگفتند: از فردا به جای دو رکعت، سه رکعت نماز بخوانید)؛ ابوسفیان های مشرک همی بر می آشفتند که ای وای محمد(ص) آمده است و یک رکعت نماز اضافه کرده است؟
پس بُکشید و شکنجه کنید و بساط شعب ابی طالب به پا کنید و چه چه.
🔻آیا این همه هیاهو و حادثه، تنها به خاطر اضافه کردن چند حکم شرعی و ارشاد معنوی بوده است؟!
🔻به راستی تا کنون با خود اندیشیده اید که پیامبر(ص) با خود چه آورد که مشرکین و مستکبرین آن زمان نتوانستند او را تحمل کنند؟
🔻آنها که ارشاد کردن را سالها در میان پیروان سایر ادیان توحیدی دیده بودند؛ این هم یکی مثل آنها، این همه هیاهو نمی خواست!
⭕️ج: اگر پیامبر اسلام صرفا به دنبال ارشاد معنوی بود، پس آن همه تلاش برای ایجاد حکومت و ولایت و بیعت گرفتن از سایر امپراطوری های وقت؛ و سپس تلاش برای انتقال آن بر بهترین خلق یعنی علی بن ابی طالب(ع) و اولاد او(علیهم السلام) به چه معناست؟
و چراهای بسیاری که دیگر مجال نگارش آن نیست.
✅اما #بخش_دوم
جناب استاد علوی بروجرودی؛ در این رابطه نیز دانسته یا نادانسته دچار مغالطه و خطا شده اید!
🔻چرا که باید بدانید هر علمی (دانش) #فلسفه ای دارد که برگرفته از یک یا چند #مکتب_فلسفی و جهانبینی خاص است و این مکاتب هستند که حدود و صغور، ابزار و روش ها، اهداف و مهمتر از همه #اصول_موضوعه و #پیش_فرضهای هر دانش را تعیین می کنند و تاثیرات بس شگرفی بر آن دانش می گذارند.
◽️به عنوان نمونه کلان مکتب فلسفی و جهانبینی #امانیسم (انسان محوری منهای #خالق و #شارع ) هنگامی که در مساله ی #اقتصاد جلوه کند، جز تولید یک مکتب کوچکتر به نام خُردمکتب اقتصادی سرمایه داری و لیبرالی، چیزی برایش متصور نیست؛ بلکه در این فرض تمامی قوانین این دانش چون «قانون عرضه»، «قانون تقاضا»، «قانون قیمت واحد»، «قانون بازده کاهنده» و صدها قانون اینچنینی آن جز در خدمت این مکتب اقتصادی نخواهد بود و به همین منوال است سایر علوم.
‼️ حال اگر #اسلام_عزیز با احداث یک مکتب و با ندای ملکوتی «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» به نفی این #مکاتب بپردازد ما باید تاثیر مکتبی آن را بر علوم منکر شویم؟
▪️آقای علوی بروجرودی؛ اگر کسی شعار اسلامی سازی سر داده است، مرادش از #اسلامی_سازی_علوم، نفی قوانین و یافته های عقلایی بشر نیست که شما بگویید آیه و روایتی مبنی بر نفی یا رد یا احداث قانون اقتصادی(یا سایر علوم) نداریم بلکه مراد او احیای تاثیرات مکتبی اسلام بر این علوم است تا به تبع قوانین و یافته های #عقلایی در راستا و خدمت این مکتب قرار بگیرد.
امید آن که از زلل آخر الزمان محفوظ باشید.
آنتی_سکولار
https://eitaa.com/antisecular_ir
♨️واکنش طلاب و حوزویان به سخنان آقای #سیدمحمدجواد_علوی
📛تناقض های یک مدعا و ضرورت تامل و تعامل با اهل علم!
🔹عریضه ای ناصحانه
وَ لاٰ تَقْفُ مٰا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ اَلسَّمْعَ وَ اَلْبَصَرَ وَ اَلْفُؤٰادَ كُلُّ أُولٰئِكَ كٰانَ عَنْهُ مَسْؤُلاً ﴿ اسراء ۳۶﴾
🔻عقل و نقل بر اتباع از دلیل و برهان و قبول و طرد عالمانه متفقند و بر قبح اظهارنظر غیرعلمی و بدون فحص از منابع مرتبط حکمی گویا دارند؛ مخصوصا اگر این اظهار نظر غیر علمی از طرف افراد صاحب نفوذ و منتسب به دین باشد تبعات منفی آن تصاعدی خواهد بود.
♦️جناب آقای علوی بروجردی در طی مصاحبه ای علم اقتصاد اسلامی را نفی کرده و بلکه نظریه ی علم اسلامی را بطور مطلق(شامل علوم انسانی و علوم تجربی) شوخی تلقی کرده اند.
🔸انتقادات مبنایی و بنایی زیادی بر افاضات ایشان وارد است ولی قبل از هر مطلبی باید از ایشان (که عمری را در علم فقه و اصول اسلامی سپری کرده اند) پرسید که مرادشان از اسلام چیست؟ و نظریه و علم اسلامی کدام است؟
🔹وقتی به کلام ایشان مراجعه کنیم می بینیم که تلقی ایشان از اسلام؛ متون نقلی دینی است؛ آن هم نقل هایی که متضمن مطالب تاسیسی باشد!!! و الا احادیث متضمن مطالب ارشادی را غیر اسلامی شمرده و آنرا بنای عقلایی صرف می پندارند.
🔻اولا؛ ایشان طبق چه دلیلی اسلام و علم اسلامی را چنین ترسیم می کنند؟!!
🔻ثانیا: با این حساب باید پرسید علم فقه و اصول فقه(که طبق همه ملاک ها و نیز اذعان همه محققان جزء اصیل ترین علوم اسلامی هستند) از نظر ایشان؛ اسلامی است یا غیر اسلامی؟
🔻اگر اسلامی است طبق کدام دلیل؟!
🔻 مگر چند روایت (آن هم تاسیسی!)راجع به مسائل اصولی وارد شده است؟!
🔻یا اینکه به نظر ایشان فقه و اصول غیر اسلامی است؟!!
🔸اگر جواب مثبت است(که طبق مبنای ایشان باید مثبت باشد) باید بگویند که تمام فقه و اصول موجود؛ بلکه تمامی قرآن و روایات منقول از اهل بیت(علیهم السلام) غیر اسلامی است ؛ مگر آن قسمتی که حاوی مطلب تاسیسی باشد؟!؟!
🔻آیا ایشان به سخنان خود و لوازم آن آگاهی دارند؟؟؟
🔻 به همین مقدار از بحث اکتفاء کرده و از طرح انبوه اشکالاتی که متوجه کلام ایشان است و نیز اثبات مدعای علم اسلامی خودداری می کنم و جناب آقای علوی بروجردی را به تامل بیشتر در منابع مربوطه و تعامل و گفتگو با اندیشمندان این عرصه دعوت می کنم.
♦️خداوند همه ما را به علم نافع و عمل صالح موفق گرداند.
أقل الطلاب، اصغر زمانی (دانش آموخته فقه، اصول و فلسفه/حوزه علمیه قم)
آنتی_سکولار
https://eitaa.com/antisecular_ir
♨️واکنش استاد حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه به سخنان استاد علوی بروجردی در نفی #اقتصاد_اسلامی
بسم الله الحکیم
اقتصاد اسلامی جدی است نه شوخی
مخالفت برخی از مدرسان #حوزه_علمیه سنتی با مکتب اقتصاد اسلامی عکس العمل یک واقعیت مهم در حوزه علمیه قم و مشهد است.
این واقعیت عبارت از استقبال گسترده طلاب نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی به فلسفه های مضاف و فقه های تخصصی و فقه های نظام های اسلامی است که در مرکز فقهی ائمه اطهار(علیهم السلام) و مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر(عج) و مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی و مدرسه امام کاظم(علیه السلام) و مدرسه مشکات و پژوهشگاه های حوزه و دانشگاه، فرهنگ و اندیشه اسلامی، علوم و فرهنگ اسلامی و... تاسیس و توسعه یافته است.
این واقعیت مبارک در دانشگاه های علوم انسانی هم در حال شکل گیری است و به همین دلیل #سکولارها را داغ دیده کرده است.
آری گرایش به #فقه های تخصصی یک واقعیت جدی است اصلا شوخی نیست و شوخی بردار هم نیست.
حال عده ای از دانشگاهیان شبه #روشنفکری در قم از پیدایش استادان فاضل جوان در گرایش های فقه تخصصی همچون فقه اقتصاد و فقه سیاست و فقه فرهنگ و فقه تربیت و فقه مدیریت و فقه قضا و فقه امنیت و غیره نگران هستند و چماقی به نام ایدئولوژی بر سر این جریان می زنند تا مانع گسترش جریان عقلانیت اسلامی بشوند و جامعه را به سمت ایدئولوژی لیبرالیستی سوق دهند.
مخالفان اسلام جامع نگر بدانند این واقعیت به لطف الهی با جدیت تمام در حال پیش روی در #حوزه و دانشگاه است.
عبدالحسین خسروپناه
۱۰ مهر ۱۳۹۹ حوزه علمیه قم
@khosropanah_ir
آنتی_سکولار
https://eitaa.com/antisecular_ir
♨️واکنش طلاب و حوزویان به سخنان استاد علوی بروجردی
🔻بیایید دستبهعصا #احساس_تکلیف کنیم!
(مواردی که خیلی زود به احساس تکلیف منجر شد و جا داشت بیشتر در آنها تأمل شود)
خوب است از اینجا شروع کنیم:
🔸تشکلی بزرگ از اساتید حوزه علمیه تاسیس کنیم و در عرض #جامعه_مدرسین و تضعیف این نهاد مهم و اساسی، احساس تکلیف کنیم.
🔸 تقسیمیها و واریزهایی برای اساتید سطوح عالی، آنهم با ضمیمه ی پیامکِ #نام_واریزکننده هم لابد خودش نوعی احساس دَین و تکلیف شرعیست.
🔸بعدش هم مصاحبه کنیم که :
ما در مجموعه #نشست_اساتید این هنر را داشتیم که به احترام بزرگان و #پیرمردها که الان هستند، از نشست اساتید، یک #رساله هم بیرون نیامده؛ نه به احترام! ما به این #رویه_حوزوی عمل کردیم.
نمیدانیم چه میشود که دیگر ضرورت احترام به پیرمردها عن تفقهٍ و با احساس تکلیف (!) از بین میرود و ناگهان رویه حوزوی #نسخ میشود و رسالهای چاپ و منتشر میشود.
🔸در همان گیر و دار همان فرد صاحب رساله کاملا بر خلاف سیره علمای سلف و مقدسین حوزه که اصل را بر #مرجعیت_گریزی میگذاشتند، مصاحبه میکند که :
«مرجعیت در شیعه آزاد است. یعنی هر کسی خودش را دارای صلاحیت میداند ورود پیدا میکند...»
حال آنکه اصالتهای حوزوی در تاریخ روحانیت شیعه، به گونهای دیگر بود.
مرجعیت گریزی، تلاش برای مطرح کردن دیگران بجای تمهید مقدمات مرجعیت شخصی، خط ممتد مرجعیت عامه و زعامت و رئاست دینیه در ادوار مختلفه، ظرفیت نقد پذیری و تلاش برای جبران، حفظ اقتدار مرجعیت شیعه با پرهیز از تشتت و انشقاق، پرهیز از هر نوع تزاحم راهبردی با فقیه حاکم و زعیم و حتی مرجع عام شیعه، برخی از این اصالت هاست.
🔸 از هیئتها و سبکهای #غیرمتعارف عزاداری که #مسجد_اعظم قم به راه افتاده هم که بگذریم. برهنگی در عزاداری در شبستان اصلی (در ایام قبل از کرونا) و دعوت از برخی مداحان بنام با جهتگیریهای خاص، همه و همه نوعی احساس تکلیف شرعیست.
اصلا همان سبکهای زننده برخی از این مداحان در مسجدی که تولیت آن را بر عهده داریم هم، احساس تکلیف است.
(ایجاد طرفدارانی از قشر هیئتی هم همینطور)
🔸 رفته رفته با آزادی بیشتری آراء شاذی را فریاد میزنیم. مثلا مجددا شبهات مربوط به #کتابسوزی مسلمانان و حمله به ایران را مطرح کنیم. همان مواردی که سالهای سال است در کتب مختلف از جمله «خدمات متقابل اسلام و ایران» شهید مطهری پاسخ داده شده.
🔸در این میان رسانههای بیگانه همچون #رادیو_فردا تعریف و تمجیدهای خوبی همچون «فقیه روشناندیش» و «تحت فشار و مضیقه حکومت» از ما داشته باشد و چپ گراهای داخلی هم مدام موضعگیریهایمان را تیتر کنند و سخنانمان خوراک پستهای فضای مجازیِ این جماعت باشد.
اما دریغ از سخنی علیه این رسانهچیهای دروغگو و ضد اسلام.
🔹حالا این سیر به نفی کامل اقتصاد اسلامی رسیده.
مقابل دوربین یک نشریه نئولیبرال نشسته و سخنمان این باشد که #اقتصاد_اسلامی_نداریم، تا فرمایشاتمان دستاویزی شود برای دمیدن در سکولاریسم و زدن ریشه تفقه اقتصادی در دین و در نتیجه تحمیل ذهنیات پوچ و باطل امثال میلتون فریدمن به اقتصاد ما.
✅ پ.ن: حوزه مقدسه شیعی یک نهاد #تهذیب_محور است که تربیت انسانهای #تکلیف_مدار از بزرگترین کارکردهای آن است اما از یاد نبریم که در تشخیص وظیفه برای پذیرش مسئولیت های خطیر چون مرجعیت، همواره با وسواس و احتیاطی عجیب قرین بوده است. لذا بزرگان شیعه اولا خود را از معرض ریاست دینیه دور نگه می داشتند، ثانیا بدون تعاضد قرائن و حجج متکثره، هرگز به تکلیف نمی رسیدند! جدا از موارد صرف #احساس تکلیف برای ورود به عرصه مرجعیت منطق ندارد و منطبق با سیره بزرگان تشیع نیست.
@bahaneee
آنتی_سکولار
https://eitaa.com/antisecular_ir
آنتی سکولار
📌دعوت به مناظره 🖊حجتالاسلام والمسلمین احمدحسین #شریفی، با اشاره به مطالب بیان شده از سوی حجت الاسل
﴾﷽﴿
✅ارسالی کاربران آنتی سکولار👇👇👇
✍ اظهارات مناقشه برانگیز یکی از مدرسان فقه و اصول حوزه در خصوص #اقتصاد_اسلامی که باعث بروز واکنش های مختلفی شد را نباید سخنان یک فرد تلقی نمود و در حوزه معنایی فهم یک شخص معنا کرد.. بلکه این اظهارات حاکی از یک تفکر رایج بین دامنه وسیعی از #حوزویان است که در بُعد نظر بدان باورمند و در بُعد عمل مشی خویش را بر اساس آن تعریف می کنند.
تعجب بارتر اینکه گستره وسیعی از #طلاب و #دانش_پژوهان علوم دینی در کلاس درس آنان حاضر شده تحت تاثیر گفتار و منش آنها قرار می گیرند و وقتی در پست های #مدیریتی و #علمی مشغول شدند طبق این باور ناراست خود مشی می کنند و این یکی از آسیب های جدی حوزه هاست که فرآیند تحصیل و تدریس و تحقیق در آنها در غالب موارد منتهی به رشد #تمدنی نمی شود.
به نظر می رسد باید به صاحبان این تفکر تریبون و میدان اظهار نظر داد تا آنچه در پشت لسان این گروه هست عیان شود و سستی استدلال شان روشن گردد. هر چه این گروه بیشتر مصاحبه کنند و بنویسند و سخن بگویند به نفع صراط حق و جریان راست اندیش است.
تجویز #کرسی_های_آزاداندیشی جهت رشد علمی که #رهبر_حکیم_انقلاب مطرح فرمودند ابزار بسیار مهمی جهت فهم و گذار از اندیشه صاحبان این طرز تفکر است.
با این نگرش می توان گفت این اظهارات را باید مبارک دانست و آغازی برای پایان ناراست اندیشی ها نگریست. هر چه پیشتر رویم ضرورت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در #حوزه و #دانشگاه عیان تر و دیر رونق گرفتن آن خسارت بارتر است.
✍ محمدجعفر علینقی.
با ما همراه باشید👇
#اقتصاد_اسلامی
#آنتی_سکولار
https://eitaa.com/antisecular_ir
50.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ نقد استاد حجت الاسلام والمسلمین #خسروپناه به سخنان استاد #علوی_بروجردی درباره موضوع اقتصادی اسلامی؛
ایشان وقتی می گویند اقتصاد اسلامی نداریم و اقتصاد سیره عقلا است، باید سئوال کنیم کدام سیره را شما قائل هستید؛ سوسیالیستی یا کاپیتالیستی(سرمایه داری) به هر حال اینها هرکدام سیره است خوب کدام اش سیره عقلا است؟!
حتی سیره عقلا هم امروزه حجت نیست چون مبتنی بر تجربه است که با هم متفاوت و متضاد هستند.
سیره و مشی عقلا اگر از طرف شارع رد نداشته باشد حجت است. اتفاقا اسلام جاهایی آمده است و نظریه دیگری را امضا کرده است.
در مکاسب هم شیخ انصاری، مکاسب را به ۵ نوع تقسیم می کند که برخی هم با سیره امروز عقلا متفاوت است خوب این یعنی عقلانی نیست؟!
گاهی بیست روایت است، ولی اینها قاعده است و این ها هر کدام سیره عقلاست، اگر اینها را نبینیم که مکاسب را باید کنار بگذاریم...
@khosropanah_ir
آنتی_سکولار
https://eitaa.com/antisecular_ir
▫️ وقتی #اصلاح_طلبهایی که در #فتنه سال 88 نشان دادند جمهوریت و اسلامیت کشور و مردم را قبول ندارند؛ از #مرجعیت شیعه دفاع میکنند، باید با بصیرت و دقت بیشتری منتظر حرکتهای ساختارشکنانه این طیف در آینده بود و آنها را بیشتر رصد کرد...!.
#نفوذ
#مذاکره
#آنتی_سکولار
https://eitaa.com/antisecular_ir
💠💠💠💠💠🌟✨
▫️همیشه پشت سر یک #اصلاح_طلب موفق...
▪️یک #آخوند اصلاح طلب، ایستاده که ضدیت با نظام اسلامی را براش توجیه میکند!
#نفوذ
#مذاکره
#آنتی_سکولار
https://eitaa.com/antisecular_ir
💠💠💠💠💠🌟✨
🔻چهل سال است که آخوندهای #اصلاح_طلب در فرهنگ، سیاست، اقتصاد، امور اجرایی و حوزههای علمیه و دانشگاهی، حکمرانی میکنند و مهمترین خروجی عملکردشان این شده:
🔴 برجامی که
امضای کِری تضمینش بود!
و قرار بود روز اول اجراش،
همه تحریمها بالمره لغو شود
نتیجهش شد خسارت محض!
🔴 امروز هم دلار ۳۰ تومنی
و سکه ۱۵ میلیونی
رو از پیامدهای تصویب نشدن FATF
میدانند در حالی که حتی، خود #ظریف هم
اعتراف کرد؛ اجراش تضمینی
برای حل مشکلات نیست!
♨️ وقاحت در اصلاحطلبان #لیبرال مسلک،
از بین نمیرود، بلکه از
شخصی به شخص دیگه
منتقل میشود...
😳 آیا بیانصافی نیست که ناکار آمدیشان را هم پای نظام اسلامی و ولیفقیه مینویسند؟!...
#نفوذ
#مذاکره
#آنتی_سکولار
https://eitaa.com/antisecular_ir
💠💠💠💠💠🌟✨