eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
617 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰دوای جهل بشر... ✍ #علامه_جعفری دواي جهالت هاي بشري، سؤال است. بياييد آنچه را نمي دانيم ، سؤال كنيم؛ و تا بتوانيم، سؤال ها را بي جواب نگذاريم.  📚تفسير و نقد و تحليل مثنوي 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰"ایمان زاینده همراه با تعهدات عملی" (مبحث چهارم _ بخش سوم) 🔹من روی سخنم را به خودمات برنی گردان؛ می گویم؛ آیا من و شما میتوانیم معتقد باشیم و مطمئن که شیعه هستیم؟ مگر ما به تعهدهای شیعه بودن عاملیم؟ مگر ما پایبندیم؟ و سخن قرآن دراین باره روشن و بی تردید و بی ابهام است. 🔻صریحاً نفی می کند ایمان را از آن کسانی که به طور مطلق پایبند به تعهدات ایمانی خود نیستند؛ بنابراین ایمانی که در اسلام معتبر است -و اینها از اصول اعتقادی اسلام و تشیع است_ و تعهد آفرین است. 🔹آن ایمانی است که با تعهدهای عملی همراه باشد، اگر همراه نبود، منتظر نتیجه هایش هم نباش، منتظر در دنیا نباش، منتظر امنیت در دنیا مباش."الَّذِینَ آمَنُوا وَ لَمْ یلْبِسُوا إِیمَانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولئِکَ لَهُمُ الْأَمْنُ وَ هُمْ مُهْتَدُونَ"(انعام/٨٢) 🔻آن ایمانی که تعهد در کنارش نیست، نصرت به مؤمن نمی دهد، پیروزی او را تضمین نمیکند، یاری خدا و یاری ذرات طبیعت و تکوین را برای او به ارمغان نمی آورد، خوشبختی و رستگاری دنیا و خلاصه یک کلام، بهشت دنیوی و اخروی را به او نمی دهد. 🔹پندهای بیهوده ناشی از ؛ ضد این را به ما تلقین می کند. یک صفتی است در انسان که همیشه دنبال کارهای راحت تر می رود، حالت سهولت طلبی، در انسان هست. بین دو کار اگر مخیّرش کنید، هرکدام آسانتر است، هر کدام تلاش کمتری، مایه کمتری می برد، آن را انسان انتخاب می کند. 🔻 این ویژگی به ما می گوید راه آسانتر را بپذیر، راه کم خرج تر را، راه بی تلاش تر را، از طرفی می گوید؛ بهشتت از دست رفت. برای اینکه هم سهل گرایی به جای مانده باشد، هم بهشت از دست نرفته باشد، مجبوریم بنشینیم فرمول درست کنیم، فرمول هایی که نتیجه می دهد؛ رفتنِ آدمِ بیکاره ی تنبل را به بهشت!! 🔹 پای فرمول ها می ایستیم، گیر هم می دهیم تا آخر هم نمیفهمیم؛ فقط وقتی به نرفتیم، میفهمیم که فرمول ها غلط بود. من می گویم حالا یک بکنیم، ببینیم آیا واقعاً این فرمول ها درست است؟ ♻️ادامه دارد... --------------------------------------------------- ✍برجسته ترین متفکر جهان معاصر (حفظه الله تعالی) 🆔 @ashora_karbala
🔰منطق ماشین دودی... ✍استاد متفکر #شهید_مطهری 💢یكی از دوستان ما كه مرد نكته سنجی است، یك تعبیر بسیار لطیف داشت، اسمش را گذاشته بود منطق ماشین دودی. می گفتیم منطق ماشین دودی چیست؟ می گفت من یك درسی را از قدیم آموخته ام و جامعه را روی منطق ماشین دودی می شناسم. 💢 بچه که بودم منزلمان در عبدالعظیم بود و آن زمان قطار راه آهن به صورت امروز نبود و فقط همین قطار تهران- شاه عبدالعظیم بود 💢من می دیدم كه قطار وقتی در ایستگاه ایستاده بچه ها دورش جمع می شوند و آن را تماشا می كنند و می گویند ببین چه موجود عجیبی است! معلوم بود كه یك احترام و عظمتی برای آن قائل هستند. تا قطار ایستاده بود با یك نظر تعظیم و تكریم به آن نگاه می كردند 💢اما همین كه قطار راه می افتاد بچه ها می دویدند، سنگ برمی داشتند و قطار را مورد حمله قرار می دادند. من تعجب می كردم كه اگر به این قطار باید سنگ زد چرا وقتی كه ایستاده یك ریگ كوچك هم به آن نمی زنند، و اگر باید برایش اعجاب قائل بود اعجابِ بیشتر در وقتی است كه حركت می كند. 💢این معمّا برایم بود تا وقتی كه بزرگ شدم و وارد اجتماع شدم. دیدم این قانون كلی زندگی ما ایرانیان است كه هركسی و هر چیزی تا وقتی كه ساكن است مورد احترام است. تا ساكت است مورد تعظیم و تبجیل است، اما همین كه به راه افتاد و یك قدم برداشت نه تنها كسی كمكش نمی كند بلكه سنگ است كه به طرف او پرتاب می شود. 💢این نشانه ی یك جامعه ی مرده است، ولی یك جامعه ی زنده فقط برای كسانی احترام قائل است كه متكلّم هستند نه ساكت، متحرّكند نه ساكن، باخبرترند نه بی خبرتر. 📚مجموعه آثار ج٢۵ ص ۴٢۶ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4goftar_kamel_992(1).pdf
3.41M
📚پیشنهاد دانلود و (چهار گفتار) در تبیین زمینه‌ها، علل و آثار حادثه‌ی عاشورا ✍استاد 📕موضوع مهم و خواندنی در چهار گفتار موضوع خواص و نقش خاص و ویژه‌ی آنان در انحراف یا اصلاح جامعه است و طی آن نقش بسیار مخرب و مهلک خواصی که با بی‌بصیرتی و عدم شناخت صحیح و عدم انجام به موقع تکلیف، عملاً زمینه‌ساز شهادت سیدالشهداء و یاران بی‌نظیرش شدند با مستندات تاریخی متعدد و متقن مورد بحث قرار گرفته و دنیاطلبی،بی‌بصیرتی، ترجیح مادیات بر معنویات، گسترش افراد افزون‌خواه، پیروی از شهوت‌ها، دور شدن از ذکر و دعا و مناجات به عنوان ویژگی‌های خواص آن روزگار و به‌طور کلی عوامل انحطاط جامعه‌ی اسلامی در طول پنجاه سال پس از بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) ذکر شده و مورد تبیین قرار گرفته‌ اند. 📖برشی از کتاب: انقلاب عدالتخواهانه پیامبر در ۵۰ سالگی به چنان انحرافی رسید که رهبر انقلابی گری و آرمانخواهی را در ته گودال سربریدند و میمون بازها بر منبر عدالت و آرمانخواهی نشستند. اگر به اشرافیت حاکمان، فساد مسئولین، دین بازی ریاکاران و شکم‌های برآمده از بیت المال حساس نباشیم، خدا برای عدم انحراف هیچ انقلابی چک سفید امضا نداده است. 📕این کتاب مطالب متعدد خواندنی و عبرت ‌آموز از حادثه‌ی عاشورا را در پیش روی خوانندگانش می‌گذارد و توجه می دهد؛ که اگر به درس‌ها و مخصوصاً عبرت‌های عاشورا توجه نشود، آن وقت امکان تکرار این فاجعه‌ی عظیم در تاریخ معاصر و آینده نیز وجود خواهد داشت و در یک کلام باز هم حسین بن‌علی‌ها به مذبح برده خواهند شد. 🆔 @ashora_karbala
🔰سه گروه دشمن امام حسین(علیه السلام) ✍ #امــام_موســـی_صــدر ▪️دسته اول آنان که او را کشتند. این دسته کم خطرترین دشمنان هستند، چون تنها جسم امام را که محدود بود، کشتند. ▪️دسته دوم آنان که تلاش کردند آثار امام را محو کنند.، قبر امام را ویران کردند و از آمدن زائران جلوگیری کردند و کسانی که در اطراف قبر آن حضرت زندگی می‌کنند را مورد آزار و اذیت قرار دادند. خطر این دسته بیشتر از دسته اول است، ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند. ▪️ولی دسته سوم که خطرناک‌ترین دشمنان آن حضرت هستند، آنانند که کوشیدند #اهداف امام حسین(ع) و ابعاد انقلاب حسینی را #تحریف کنند و آن را ابزار کسب و درآمد قرار دهند و بهره برداری‌های بی‌ارزش از آن کنند و یا آن را مورد سوء استفاده برای منافع شخصی قرار دهند. اینان تلاش کردند بالاترین بُعد حسینی یعنی هدف نهضت حسینی را از بین ببرند.... 📚کتاب سفر شهادت،گفتارهای امام موسی صدر دربارۀ قیام عاشورا و ابعاد و نتایج و پیامدهای این نهضت 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰هفت مصیبتِ شام از زبان امام سجاد (علیه السلام) ◾️از امام سجاد (علیه السلام) پرسیدند:‌ سخت ترین مصائب شما در سفر کربلا کجا بود؟ فرمودند: امان از شام ! در شام هفت مصیبت بر ما وارد آوردند که از آغاز اسیری تا آخر ، چنین مصیبتی بر ما وارد نشده بود: ▪️ستمگران در شام اطراف ما را باشمشیرها احاطه کردند و بر ما حمله می‌نمودند و در میان جمعیت بسیار نگه داشتند و ساز و طبل می‌زدند. ▪️سرهای شهداء را در میان هودج‌های زن‌های ما قرار دادند. سر پدرم و سر عمویم عباس(علیه السلام) را در برابر چشم عمه‌هایم زینب و ام کلثوم(علیها سلام) نگه‌داشتند و سر برادرم علی اکبر و پسر عمویم قاسم (علیه السلام) را در برابر چشمان خواهرانم سکینه و فاطمه می‌آوردند و با سرها بازی می‌کردند، و گاهی سرها به زمین می‌افتاد و زیر سم سُتوران قرار می‌گرفت. ▪️زن‌های شامی از بالای بام‌ها، آب و آتش بر سر ما می ریختند، آتش به عمامه‌ام افتاد و چون دست‌هایم را به گردنم بسته بودند نتوانستم آن را خاموش کنم. عمامه‌ام سوخت و آتش به سرم رسید و سرم را نیز سوزاند. ▪️از طلوع خورشید تا نزدیک غروب در کوچه و بازار با ساز و آواز ما را در برابر تماشای مردم در کوچه و بازار گردش دادند و می‌گفتند: «ای مردم! بکُشید این‌ها را که در اسلام هیچ گونه احترامی ندارند؟!» ▪️ما را به یک ریسمان بستند و با این حال ما را در خانه یهود و نصاری عبور دادند و به آن ها می‌گفتند: این‌ها همان افرادی هستند که پدرانشان، پدران شما را (در خیبر و خندق و ...) کشتند و خانه‌های آن‌ها را ویران کردند . امروز شما انتقام آن‌ها را از این‌ها بگیرید. ▪️ما را به بازار برده فروشان بردند و خواستند ما را به جای غلام و کنیز بفروشند ولی خداوند این موضوع را برای آن ها مقدور نساخت. ▪️ ما را در مکانی جای دادند که سقف نداشت و روزها از گرما و شب‌ها از سرما، آرامش نداشتیم و از تشنگی و گرسنگی و خوف کشته شدن، همواره در وحشت و اضطراب به سر می‌بردیم... 📚 تذکرة الشهداء ملاحبیب کاشانی 🆔‌ @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم (تفسیر آیه ٢٧/آل عمران) 💠 وُلُوج در لغت به معنى دخول است، یعنی خداوند، شب را در روز و روز را در شب داخل مى کند. منظور از این جمله همان تغییر تدریجى محسوسى است که در شب و روز، در طول سال، مشاهده مى کنیم. 💠 اما منظور از بیرون آوردن زنده از مرده، همان پیدایش حیات از موجودات بى جان است؛ زیرا مى دانیم آن روز که زمین آماده پذیرش حیات شد، موجودات زنده از مواد بى جان به وجود آمدند، از این گذشته دائماً در بدن ما و همه موجودات زنده عالم، مواد بى جان، جزو سلول ها شده، تبدیل به موجود زنده مى گردند. پیدایش مردگان از موجودات زنده، نیز دائماً در مقابل چشم ما مجسم است. در حقیقت آیه، اشاره به قانون تبادل دائمى مرگ و حیات است که عمومى ترین و پیچیده ترین و در عین حال جالب ترین قانونى است که بر ما حکومت مى کند 💠براى این آیه، تفسیر دیگرى نیز هست که با تفسیر قبلی؛ منافاتى ندارد و آن مسأله زندگى و مرگ معنوى است، چه این که مى بینیم، گاهى افراد با ایمان، که زندگانِ حقیقى هستند از افراد بى ایمان که مردگان واقعى محسوب مى شوند به وجود مى آیند و گاهى به عکس، افراد بى ایمان از افراد با ایمان متولد مى شوند. قرآن زندگى و مرگ معنوى را در آیات متعددى به کفر و ایمان تعبیر کرده است. 💠همین معنى در روایتى از پیامبر اسلام(ص) در تفسیر الدرّ المنثور نقل شده که در ذیل آیه "تُخْرِجُ الْحَىَّ مِنَ الْمَیِّت" فرمود: یعنى مؤمن را از صلب کافر و کافر را از صلب مؤمن خارج مى سازد ♻️ادامه دارد... 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مردم دو دسته هستند .mp3
4.13M
🔰کسانی که با کسالت و به‌زحمت بندگی می‌کنند، در امتحانات و فتنه‌ها زمین‌گیر می‌شوند! 🎙استادسیدمحمدمهدی #میر_باقری 💠 بعضی‌ها تمام هنرشان این است که نماز صبحشان قضا نشود و یا اگر قضا شد، بخوانند! 💠 در محراب عبادت هم اهل نشاط نیست؛ تمام خستگی‌هایش و خمیازه ‌هایش و تفکراتش و حل معادلات روزانه‌اش را در همین ۵ دقیقه نماز انجام می‌دهد! 💠 یک نامحرم و یک صحنهٔ هیجان‌انگیز و مُحرّک که پیش می‌آید، باید خودش را به آب و آتش بزند که بتواند سرش را پایین بیندازد و از کنار این صحنه عبور کند!! همهٔ سرمایه‌گذاری او در مسیر عبادت، همین است! 💠 پیداست که با این روزمرگی، بار انسان بسته نمی‌شود! و چنین فردی، در صحنه‌های امتحان و فتنه زمین‌گیر خواهد شد. با «سرمایه‌های معنوی» است که می‌توان عاقبت‌به‌خیر شد. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 قبل از اینکه به فکر مسلمان کردن دیگران باشیم، به فکر اصلاح افکار دینی خود باشیم! ✍استاد متفکر #شهید_مطهری 🔹بنشینیم و حساب کنیم، آیا واقعاً تفکر ما تفکر اسلامی است؟ آیا تفکر اسلامی در مغز ما زنده است یا مرده؟ فعلاً لازم نیست که زیاد دنبال این باشیم که کسی را که مسلمان نیست مسلمان کنیم. 🔹البته منتهای آرزو این است، ای کاش چنین چیزی بشود؛ ولی آن چیزی که در درجه اول لازم است این است که فکر دینی که الان ما متدیّنها و مسلمانها و نمازخوان‌ها و روزه‌گیرها و زیارت‌روها و حج‌کن‌ها داریم، این فکری که در خود ما به حالت نیمه مرده درآمده است، به حالت کِرخ به اصطلاح درآمده است، این را زنده بکنیم. 🔹 تا این‌جور نشود فایده ندارد. فرضاً اگر در اروپا هم یک عده مسلمان شوند و ما را ببینند، ممکن است پشیمان شوند و از اسلام برگردند! 📚 ده گفتار، ص۱۵٣ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰"ایمان زاینده همراه با تعهدات عملی" (مبحث چهارم _ بخش چهارم) 🔹قرآن متن قطعی خلل ناپذیر ماست و صدها روایت درست، روایت متقن؛ امام (علیه السلام) در حدیثی به این مضمون؛ شفاعت ما نمی رسد یا نمی رسد به شفاعت ما، مگر به وسیله کوشش و جدو جهد. 🔻حالا ما با تنبلی، با زانوی غم به بغل گرفتن و غم گذشته و غم آینده را با بی غیرتی خوردن، غم خواری خوب است، اما غم خواری ای که با بی غیرتی همراه نباشد. 🔹ما با این حالت منفی پست بی خاصیت، می نشینیم به امید شفاعت، درحالی که خود امام (علیه السلام) طبق این روایت می فرماید که شفاعت ما به آن کسانی می رسد که جد و جهد و کوشش داشته باشند، درست نقطه مقابل آنچه در مغزهای ماست؛ و از این قبیل روایات الی ماشاءالله. ⁉️چرا تأکید می کنم روی این مسأله برای خاطر اینکه سالیان درازی کار شده و بسی قرنها کارشده روی مغز مسلمانان تا آنها را قانع کنند به اینکه عمل برای مسلمان بودن لازم نیست تا به آنها بفهمانند که برای مؤمن بودن، فقط یک دل پاک لازم است. 🔻کمک کرده به این دستهای خائن و مزدور، راحت طلبی های ما، سهل انگاری های ما، پرمدعایی های ما؛ که مایلیم بهشت خدا، به یک کار کوچک به ما داده بشود؛ و کمک کرده است به این دریافت غلط، نادانی های غیر مغرضان، غرضی هم نداشتند جز اینکه نادان بودند. 🔹از بعد پیغمبر، بعد از مدت زمان کوتاهی این فکر به وجود آمد و ترویج شد. معاویه بن ابی سفیان؛ خیلی جالب است. از معاویه دیگر بی دین تر کسی را سراغ داری؟ از معاویه بدتر کسی را سراغ داری؟ دیگر بدتر از اینها چه کسی را در آن تاریخ و در صدر تاریخ اسلامی می شود سراغ گرفت؟ 🔻یک روز دیدند که معاویه وصیت می کند به نزدیکانش که بله، من که مُردم، یکی دوتا بسته کوچک هست، اینها را از آنجا بیاورید، بگذارید توی کفن من. گفتند چیه اینها؟ گفت یک دانه اش قسمتی از لباس پیغمبر است. 🔻یک روز هم پیغمبر خدا اصلاح میکرد سروصورتش را، یا ناخن می گرفت، چند دانه از آن ذرات مو و ناخن دورافتاده پیغمبر را جمع کردم، اینها را بگذارید توی کفنِ من که خدا مرا ببخشد. 🔻آی زِکی! معاویه هم به امید شفاعت پیغمبر حرکت می کند، کار می کند، اما در راه چه؟ در راه به دست آوردن چند دانه موی سبیل و صورت و سر پیغمبر. 🔹سال هاست به ما این را می خواهند بباورانند؛ و قرآن همچنان ندایش بلند و زنده و شاداب است که "و ما اولئک بالمومنین"، آن کسانی که این کارها را ندارند، مؤمن نیستند، ایمان ندارند. آن کسانی مؤمن اند، آن کسانی مشمول لطف خدا و برادری و مسلمانی هستند که در راه خدا، طبق ایمانِ متعهدانه حرکت کنند، تلاش کنند، کار کنند. این منطق قرآن است. ♻️ادامه دارد... --------------------------------------------------- ✍برجسته ترین متفکر جهان معاصر (حفظه الله تعالی) 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جریان‌شناسی ضدفرهنگها-دکتر خسروپناه.pdf
3.18M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب (جریان شناسی ضد فرهنگ ها) ✍ مؤلف: عبدالحسین خسروپناه   📕کتاب «جریان شناسی ضد فرهنگ ها» به یکی از مهم ترین و پُرجنجال ترین مباحث علمی معاصر پرداخته و جریان های فرهنگی معارض با فرهنگ ناب محمدی(ص) را به صورت کاملا تحقیقی بررسی می کند. 📖کتاب از سیزده گفتار تشکیل شده است: ۱-چیستی جریان، چیستی جریان شناسی، چیستی فرهنگ، پلورالیزم فرهنگی، تهاجم فرهنگی،چیستی خرده فرهنگ و ضد فرهنگ، روش شناسی ٢-فراماسونری، ریشه ضد فرهنگ ها ٣-ابتذال فرهنگی، رویکردی هویت ستیزانه ۴-موسیقی گرایی، رویکردی معنویت ستیزانه ۵-شیطان پرستی، رویکردی دین ستیزانه ۶- معنویت های سکولار،رویکردی عقل ستیزانه ٧-فمینیسم، رویکردی اخلاق ستیزانه ٨-کثرت گرایی دینی، رویکردی ایمان گریزانه ٩-بهائیت، رویکردی اسلام ستیزانه ۱۰- ناسیونالیسم، رویکردی ملت ستیزانه ۱۱-وهابیت، رویکردی شیعه ستیزانه ۱٢- تصوف فرقه ای، رویکردی شریعت یا مرجعیت ستیزانه ۱٣- پیوست: تهاجم فرهنگی از نگاه امام و رهبری؛ آسیب شناسی فرهنگی توده مردم؛ انجمن حجتیه، خرده فرهنگی سیاست گریز 📕 این روزها فرهنگ ما با مشکلات مختلفی روبرو است. آن قدر فرقه ها و مکاتب رنگارنگ متولد شده  که حساب کار از دست همه در رفته است و احتمالا تا به خودمان بیاییم بین این همه ذائقه و اندیشه ی متفاوت گم می شویم. می توان ادعا کرد؛ حفظ فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی غیر ممکن است؛ مگر این که تهدیدها را خوب بشناسیم و شناخت کافی نسبت به فرهنگ خودی پیدا کنیم. لذا به جوانان عزیز توصیه می شود؛ حتما این کتاب را مطالعه بفرمایند. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬ببینید | توطئه ی حذف نام شهدا.. #مقام_معظم_رهبری ⭕️انگیزه‌های بسیار شدیدی وجود دارد که #یاد_شهدا به فراموشی سپرده شود نگذارید غبار‌های فراموشی روی این خاطره‌های گرامی را بگیرد. یاد شهیدان نباید در جامعه ی ما از ذهنیتها خارج شود. شهیدان را باید زنده نگه داشت. یاد شهیدان را باید گرامی بدارید و زنده نگه دارید؛ نگذارید غبارهای فراموشی - که #عمداً گاهی این غبارها را میخواهند بر روی این خاطره های گرامی بپاشند و قرار بدهند - روی این خاطره های گرامی را بگیرد؛ زنده نگه دارید. مسئولان هم بایستی این کار را بکنند؛ مسئولان بنیاد شهید هم موظفند؛ مسئولان دستگاههای دیگر دولتی و عمومی هم وظیفه دارند. خود خانواده ها هم در محیطهائی که شعاع نفوذ و سلطه ی آنهاست، این کار را انجام بدهند ⭕️تبلیغات عنادآمیز دشمنان سعی کرده که ارزشهای شهید را بتدریج کم کنند و در مواردی به ضد ارزش تبدیل کنند! این در کشور ما اتفاق افتاد؛ این سعی انجام گرفت؛ البته خنثی شد. اما عده ای این قدر وقاحت ورزیدند که #نام_شهدا و اصل شهادت را زیر سئوال ببرند. ⭕️شما ببینید توطئه های دشمن تا کجا از لحاظ فرهنگی و سیاسی نفوذ میکند و چقدر من و شما باید هشیار باشیم که جلو این توطئه ها را بگیریم. نگذارید فراموش بشود. شما غفلت کنید، نیروهای انقلاب غفلت کنند، نیروهای مؤمن غفلت کنند، نفوذیهای دشمن از آن طرف وارد میشوند و چیزی هم طلبگار میشوند ▫️بیانات در دیدار خانواده های شهدا و ایثارگران خراسان ۱٣٨۶/٢/٢ #کوچه_شهید 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه (شرح حکمت ۶٩) 💠امام(ع) در این گفتار حکیمانه به افرادى که در رسیدن به مقصودشان ناکام مى مانند دستورى مى دهد که مایه آرامش است، مى فرماید: 🍃إِذَا لَمْ یَکُنْ مَا تُرِیدُ فَلاَ تُبَلْ مَا کُنْتَ «هنگامى که آنچه را مى خواهى انجام نمى گیرد، هرگونه باشى اعتنا نکن» 💠براى این جمله تفسیرهاى متعددى از سوى شارحان نهج البلاغه ذکر شده است؛ اکثر شارحان بر این عقیده اند که این سخن اشاره به همان چیزى است که در قرآن مجید آمده:(لِکَیْلا تَأْسَوْا عَلى ما فاتَکُم) یعنى هنگامى که به مقصد نرسیدى غمگین مباش، چرا که اگر مقصود مادى است دنیاى مادى بقایى ندارد و اگر مقصود معنوى است خداوند براى تلاشى که کردى به تو اجر و پاداش مى دهد. 💠بعضى دیگر گفته اند: یعنی اگر به مقصود نرسیدى دست از تلاش و کوشش بر ندار و به سخنان این و آن اعتنا مکن و یا اگر به مقصود نرسیدى به همان حال که هستى راضى باش تا از مقام و مرتبه تو نزد خداوند کاسته نشود 💠اما تفسیری است که از بعضى جهات مناسب تر برای این بیان می باشد و آن این که اگر به مقصود نرسیدى به هر صورت باشى تفاوتى نمى کند. مثل این که کسى هدفش این بوده که در فلان شهر زندگى کند و موفقیت خود را تنها در آنجا مى بیند. اگر این مقصود براى او حاصل نشود؛چه تفاوتى مى کند که در هر شهر دیگرى باشد، باید اهداف خود را دنبال کند و مأیوس نشود. 💠 اراده چند معناى مختلف از یک عبارت واحد هم مانعى از نظر ادبى ندارد بنابر این ممکن است تمام معانی فوق چون منافاتی با هم ندارند؛ در کلام حضرت امیر(ع) جمع باشد. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 این امت اجلش فرا رسیده بود... ✍استادشهید #سید_محمد_باقر_صدر ▪️این واقعه [واقعه طفّ] تعبیری از یک مرحله تاریخی نیست، تعبیری از حال یک امت است که حاکمانش آن را از جاده صحیح به کج برده‌اند و آن را از رسالت و عقیده‌اش دور کرده‌اند، تا جایی که امتی مرده شد؛ که به هیچ چیز نمی‌اندیشد جز به این اندک نفسی که بالا و پایین می‌شود ... ▪️ ترس به اندازه‌ای توصیف‌ناپذیر این امت را فرا گرفت، آن‌چنان که می‌دانست به حق عمل نمی‌شود و از منکر جلوگیری نمی‌شود، اما ایستاده بود و تکان نمی‌خورد. این امت اجلش فرا رسیده بود و مرده بود؛ گرچه بدن‌هایشان متحرک بود. 📚 امامان اهل بیت (علیهم‌السلام) مرزبانان حریم اسلام،ص ۴۸۴ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰خون خدا... نمي‌دانم تو را در ابر ديدم؛ يا كجا ديدم به هر جايي كه رو كردم؛ فقط روی تو را ديدم ▪️ تو را در مثنوی، در نی، تو را در‌ های و هُو، در هِی تو را در بند بند ناله‌های بی‌صدا ديدم ▪️ تو مانند ترنم، مثل گل، عين غزل بودی تو را شكل توسل، مثل ندبه، چون دعا ديدم ▪️ شب موييدن شب آمد و موييدن شاعر شكستم در خودم؛ از بس كه باران بلا ديدم ▪️ شب تنهای عاشورا و اشباحی كه گم گشتند تو را در آن شب تاريك، «مصباح الهدی» ديدم ▪️ در اوج كبر و در اوج ريای شام ؛ ‌ای كعبه تو را هم شانه و هم شان كوی كبريا ديدم ▪️ دمي كه اسب‌ها بر پيكر تو تاخت آوردند تو را‌ ای بی‌كفن، در كسوت آل عبا ديدم ▪️ دليل مرتضی! شبه پيمبر! گريه زهرا(س) تو را محكمترين تفسير راز «انّما» ديدم ▪️ هجوم نيزه‌ها بود و قنوت مهربان تو تو را در موج موج ربنا در «آتنا» ديدم ▪️ همان شب كه سرت بر نيزه‌ها قرآن تلاوت كرد تو را در دامن زهرا(س) و دوش مصطفی(ص) ديدم ▪️ تنور خولی و تنهايی خورشيد در غربت تو را در چاهِ حيدر؛ همنوای مرتضی ديدم ▪️ سرت بر نيزه قرآن خواند و جبرائيل حيران ماند و من از كربلا تا شام را؛ غار حرا ديدم ▪️ تو را دلتنگ در دلتنگیِ شامی غريبانه تو را بی‌تاب در بی‌تابی طشت طلا ديدم ▪️ شكستم در قصيده، در غزل، ‌اي جان شور و شعر تو را وقتی كه در فرياد «ادرك يا اخا» ديدم ▪️ تمام راه را بر نيزه‌ها با پای سر رفتي به غيرت پا به پای زينب كبری(س) تو را ديدم ▪️ دل و دست از پليدی‌های اين دنيا شبی شستم كه خونت را حنای دست مشتی بی حيا ديدم ▪️ چنان فواره زد خون تو تا منظومه‎ی شمسی كه از خورشيد هم؛ خون رشيدت را فرا ديدم ▪️ مصيبت ماند و حيرت ماند و غربت ماند و عشق تو وِلا را در بلا جُستم، بلا را در وِلا ديدم ▪️ تصور از تفكر ماند و خون تو تداوم يافت تو را خون خدا، خون خدا، خون خدا دیدم ▪️  ✍ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم (تفسیر آیه ٢٧ سوره آل عمران) 💠جمله "وَ تَرْزُقُ مَنْ تَشاءُ بِغَیْرِ حِساب" به اصطلاح از قبیل ذکر عام بعد از خاص است؛ زیرا در جمله هاى قبل، نمونه هایى از روزى هاى خداوند به بندگان، بیان شده است و در این جمله مسأله، به صورت عمومى تر در تمام مواهب و ارزاق ذکر گردیده یعنى نه تنها عزت و حکومت، و حیات و مرگ به دست خدا است، که هر نوع روزى و موهبتى از ناحیه او است 💠جمله "بِغَیْرِ حِساب" یعنی؛ دریاى مواهب الهى آن قدر وسیع است که هر قدر به هر کس ببخشد کمترین تأثیرى براى او نمى کند و نیاز به نگاه داشتن حساب ندارد؛ زیرا حساب را آنها نگه مى دارند که سرمایه محدودى دارند، و بیم تمام شدن یا کمبود سرمایه درباره آنها مى رود، اما خداوندى که دریاى بى پایان هستى است، نه بیم کمبود دارد، و نه نیازى به حساب. ⁉️سؤالی در اینجا مطرح است که: از نظر قانون آفرینش، حکم عقل و دعوت انبیاء، هر کسى در کسب سعادت و خوشبختى، عزت و ذلت، تلاش و کوشش براى کسب روزى خویش مختار و آزاد است، پس چگونه در آیه فوق، همه اینها به خداوند نسبت داده شده است؟ 💠پاسخ: سرچشمه اصلى عالم آفرینش و تمام مواهب و قدرت هائى که افراد دارند، خداست. اوست که همه امکانات را براى تحصیل عزت و خوشبختى در اختیار بندگان، قرار داده؛ و قوانینى در این عالم وضع کرده که اگر پشت پا به آن بزنند، نتیجه آن، ذلت است؛ و به همین دلیل همه اینها را مى توان به او نسبت داد؛ ولى این نسبت هرگز منافات با آزادى اراده بشر ندارد. زیرا انسان است که از این قوانین و مواهب، از این قدرت ها و نیروها، حسن استفاده، یا سوء استفاده مى کند 🆔 @ashora_karbala