eitaa logo
عصرتبیین عصررسانه
1.6هزار دنبال‌کننده
665 عکس
414 ویدیو
29 فایل
هوالمصور محفلی برای تاملات رسانه ای در حوزه های فرهنگ، جامعه و سیاست... عصر پردازش بهتر و روایت قوی تر اطلاعات ارتباط با مدیرسایت و کانال: @Sarbaze_eslam_31312 جانشین مدیر: @Fadaiyani ادرس سایت: Www.asretabyin.ir آپارات: www.aparat.com/Asre_Tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔎۶۰ ثانیه آمار اینترنت یا حکمرانی سایبری!؟ ▫️با تامل و دقت به آمار داده کاوی درباره اینترنت نگاه کنید. 🔸وقتی در ۶۰ ثانیه چنین مصرف بالایی در جهان رقم میخورد، وقتی حجم سرسام آوری از (کالا) مبادله می‌شود، وقتی تجارت و سرگرمی و و حتی در این فضای به اصطلاح مصنوعی و مجازی شکل می گیرد، یاد الوین تافلر و کتاب می‌افتم؛ کلبه الکترونیک. 🔸با تعریف رژیم مصرف مجازی، تجهیز و ترمیم ارتباطات خانوادگی و ترتیب سرگرمی‌های واقعی، از سلطه کلبه الکترونیک و در هایپر رئالیتی(فراواقعیت‌ها مجازی) رها شوید. https://eitaa.com/joinchat/4122542103Cbdea15b980
🔎سواد رسانه و تکنیک دروغ بزرگ! ▫️مامور دروغ در موقعیت چهره به چهره و انفرادی جهت طرف مقابل، از دروغ کوچک، حساب شده و ساندویچی(وسط دوتا خبر راست مثلا یه دروغ جا میده) استفاده می‌کند بطوریکه هنگام ، آچمز نشده و اعتبارش مخدوش نشود. ▫️اما مامور دروغ در موقعیت مجازی و مواجهه با ، جهت اثر حداکثری و بُرد بیشتر دروغ، از استفاده می‌کند. در چنین صورتی بدلیل حاکم شدن و نادر شدن پرسش از منبع و ماهیت پیام، اثر و گستره دروغ فراگیر می‌شود. ✍علیرضامحمدلو 🆔@asre_tabyin
🎯 انتشار اخبار جعلی توییتر کار کیست؟ من و شما — پژوهشی جدید نشان می‌دهد چرا حل مشکل اخبار جعلی توییتر اینچنین دشوار است 📍در خیابان‌های توییتر حقیقت مثل یک ماشین قراضه است و اخبار جعلی شبیه ماشینی آخرین مدل. طبیعی است که ماشین‌های آخرین مدل سریع‌تر از «ماشین قراضه» خیابان‌های توییتر را بالا و پایین می‌کنند و توجه بیشتری جلب می‌کنند. طبق یافته‌های علمی دروغ شش برابر سریع‌تر از حقیقت در توییتر بازنشر می‌شود. این شرایط تقصیر کیست و برایش چه می‌توان کرد؟ 🔖 ۱۸۰۰ کلمه ⏰ زمان مطالعه: ۱۱ دقيقه 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://tarjomaan.com/neveshtar/8998/ 🆔@asre_tabyin
عصرتبیین عصررسانه
🎯 انتشار اخبار جعلی توییتر کار کیست؟ من و شما — پژوهشی جدید نشان می‌دهد چرا حل مشکل اخبار جعلی توییت
توییتر؛ شبکه اجتماعی یا ماشین سیاسی؟ ▫️این مقاله بلحاظ محتوای خوبی است ولی از سوگیری‌های سیاسی توییتر کم نمی‌کند. اینکه مقصر انتشار اخبار جعلی بنابر این نوشتار، من و شما باشیم بخشی از صورت مساله است نه تمام ماجرا. توییتر در از این شبکه اجتماعی و شدن مهسا امینی نشان داد که یک ماشین سیاسی است تا یک شبکه اجتماعی و بر اساس یک پروژه امنیتی ذیل سازمان سیا عمل می کند. 🆔@asre_tabyin
🔎الگوریتم اغتشاشات؛ از تروریسم تا لُمپنیسم 1⃣تروریسم عریان و بازی با مرگ: وقتی دست اغتشاش‌ و پشت صحنه قضایا از اکثریت خالی می شود، با خشونت و ترور بجای کشته سازی های فیک، جبران مآفات می کند تا بازی مرگ همچنان ادامه داشته باشد. جنبش به اصطلاح بی‌سر صهیونیستی_آمریکایی برای تنفسی دوباره، به خون و احساسات و وحشت و نفرت احتیاج دارد. این بار نه یک دختر که یه کودک را هدف و بهانه می‌سازد. این فرمت اوباشی، چیزی جز و انتقام از مردم نمی تواند باشد. 2⃣صحنه سازی و مسمومیت جریان خبری: فاز ترور که در ۲ یا ۳ نقطه از کشور صورت گرفت، در گام دوم نیاز به و تولید گمانه دارند. پرفورمنس(آرایش هنری صحنه) و انگاره سازی را رسانه های مواجب بگیر و بنگاه های خبرپراکنی به وقیحانه ترین حالت ممکن رقم می‌زنند. حساب توییتری رادیو اسرائیل می‌نویسد: کیان پیرفلک بدست رژیم بچه کش آخوندی کشته شد. دروغی بزرگ و انگاره‌ای عاری از روایت که بدلیل ، قدرت مانور پیدا می‌کند. 3⃣پرسه زنان فریب خورده و سرگردان مجازی: راجرز جامعه شناس، اعضای جامعه ای را که از یک پدیده(شامل خبر تازه هم می‌شود) پیروی می کنند به پنج قسمت تقسیم می کند: ۱.نوآورها(واردکنندگان) ۲.زودپذیرها،۳.اکثریت زود ۴.اکثریت دیر ۵.دیرپذیرها ▫️پرسه زنان مجازی، از دسته زودپذیرهایی هستند که جریان انتقال پدیده و خبر محسوب می‌شوند که اگر نباشند، این پدیده به ذهن و زبان ، نمی‌رسد. 4⃣اِلیت های خاموش و بی تفاوت: وقتی جامعه دچار مسمومیت اولیه می‌شود، قبل از شکل‌گیری مدیریت بحران و سرخط شدن کمیته های اضطرار، خواص و روشنفکران جامعه، شانه به شانه رسانه های همسو در خط مقدم تبیین و روایت سازی جهت خنثی سازی مسمومیت، بایستی فعال شوند. اگر و تریبون داران و اِلیت های جامعه، خاموش باشند، جامعه را نیز مبتلا به می‌کنند. همینجاست که پیام منفی زودپذیرها به ، منتقل می شود و فضا به نفع جریان معاند تغییر می‌کند. 5⃣لمپن‌های کف میدان و شعبان بی‌مخ‌ها: وقتی که فضا ملتهب شد و اختلال پیام صورت گرفت و احساسات منفی و صورت گرفت، گروه اراذل با پوشش رسانه ای و جمعیت سازی برای خونخواهی، برای خانواده مقتول ایجاد کرده و با تحریک احساسات، چهل روز جدید را استارت می‌زنند. متاسفانه مادر کیان پیرفلک نیز در تله اکانت های معاند و همسو با پیج هایی چون رادیو فردا، اسراییل فارسی، بی‌بی سی فارسی و من و تو و...که فالو دارد، شعارهای ساختارشکنانه جمعیت مثلا عزادار را با اتل متل های وقیحانه، لیدری می‌کند. ✍علیرضامحمدلو، تحلیگر رسانه و علوم اجتماعی 🆔@asre_tabyin
🔎عملیات ترور با توسل به رمزگشایی تقابلی و کلیدواژه "کار خودشونه" 🔻اکانت رژیم کودک کش اسرائیل با وقاحت تمام، عامل ترور و شهادت کیان پیرفلک را جمهوری اسلامی معرفی می‌کند. اینکه را توجیه کنی و تروریست را تجهیز نمایی و سپس انگشت اتهام بسمت نظام نشانه بگیری، چیزی جز انکار بدیهیات نیست. اما چگونه؟ ▫️استوارت هال می گوید فهم پیام رسانه با الگوی رمزگذاری_رمزگشایی‌ صورت می‌گیرد و مخاطب بصورت فعال در جریان انتقال پیام عمل می‌کند. در این فرایند از نام می برد؛ رمز مسلط(محوریت فهم حاکمیت)رمز توافقی(فهم مساوی حاکمیت و مردم) رمز تقابلی(فهم متضاد از فهم حاکمیت). ▫️رمزگشایی به دو صورت نخست، وضعیت مطلوب هر نظامی است و نشانه سلامت در ارتباط فرستنده و گیرنده است. اما اگر رمزگشایی بصورت تقابلی باشد، حتی بدیهیات(ترور شاهچراغ و ایذه) هم بصورت فهم می‌شود و عبارت "کارخودشونه" در چنین فضایی، صورت فراگیر پیدا می‌کند. ▫️با این وضعیت رمزگشایی، جریان خبری و ارتباطی دچار اختلال شده و هم در جامعه پذیرفته می‌شود. دیگر نیاز به روایت سازی هم نیست و با اکانت اسرائیلی هم می‌شود ذهنیت جامعه را مسموم ساخت. الگوی "تکرار خشن" دشمن را با الگوی "یده واحده" چهارضلعی مردم آگاه، رسانه راوی، روشنفکر بصیر و مسئول انقلابی بایستی شکست داد. ▫️وضعیت رسانه ای امروز ما صورت رمزگشایی تقابلی فراگیر ندارد ولی در عصر حادواقعیت و در میدان مین فضای مجازی، از صفرها و عدم ها و سحرآمیز خلق می‌شود. ✍علیرضامحمدلو 🆔@asre_tabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔎سه سکانس و روایت مستند از ماجرای ایذه و شهادت کیان پیرفلک/ چهار فاکتور موثر در جنگ روایت ها ▫️ مربوط به آن شب کذایی در ایذه است. زمانی که نیروهای نظامی و انتظامی با دست خالی در خیابان گیر افتاده بودند. ▫️ مربوط به روایت یکی از حادثه دیدگان در آن شب است که ماشین خانواده کیان از کنارش عبور کرده بود. ▫️ مربوط به گزارشی از پدر کیان، مادرش و برخی افراد حادثه دیده در ایذه است. ✍مادامی که در جنگ روایت ها، فاکتورهای لازم را نداشته باشیم لشکر سایبری کاذب بیگانه، را مسموم کرده و درمی‌نوردد. ▫️جنگ روایت ها مبتنی بر ۱.انگاره سازی منفی، ۲.ایجاد ، ۳.تولید نفرت و ۴.زایش خشونت عمل می کند. 1⃣سرعت 2⃣احساسات 3⃣تکنیک 4⃣فراگیری، عوامل موثر در شکل گیری روایت غالب در سطح افکار عمومی است. ▫️مکمل روایت سازی، تکنیک و ، وارد کارزار جنگ رسانه ای می شود تا القای شکست و تحمیل ضعف و هزینه تراشی را به دنبال داشته باشد. 🆔@asre_tabyin
از فاشیست‌های سنتی تا تروریست‌های مدرن؛ 🆔@asre_tabyin
بررسی ۳ رمز عملیاتی رسانه‌های بیگانه؛ اغتشاش_اعتصاب_ترور ✒️ویژه رفتارشناسی رسانه های بیگانه 🔹 درگاه‌های پخش 👇 ◀️ رادیو گفت و گو، موج FM ردیف 103.5 مگاهرتز ◀️ اپلیکیشن ایران‌صدا: iranseda.ir ◀️ تارنمای رادیو گفت‌وگو: radiogoftogoo.ir 🔹، یکشنبه(امروز)۲۹ آبان‌ماه/ساعت ۱۶:۰۰ 🔻مهمانان برنامه: 🔸دکترعلیرضا داودی کارشناس ارشد رسانه و علوم شناختی 🔸حجت الاسلام دکتر علیرضامحمدلو، کارشناس رسانه و پژوهشگر علوم اجتماعی 🔸محمدرضا چپریان/ کارشناس مسائل رسانه 🔸علی‌اکبر غلامی/ مدیربخش فارس پلاس خبرگزاری فارس 🆔@asre_tabyin
🔎چرایی شانتاژها و جنگ روانی علیه تیم ملی 🔹از یازده مطلب اخیر صفحه ورزشی رسانه تروریستی سعودی اینترنشنال، ده مطلب پیرامون اغتشاشات است و صرفاً یک مطلب به صحبت‌های جانی پرداخته است.(اینفانتینو از اروپا و تاریخ استعماری ۳۰۰۰ساله اش در کنفرانس مطبوعاتی انتقاد کرده بود) ❔سؤال، چرا این رسانه‌ها اینگونه به ورزش نگاه می‌کنند و در تلاشند تا مردم را علیه تیم ملی یک کشور که آبروی آن کشور است بشورانند؟ ▫️پاسخ، علت چنین رفتاری را باید تفاوت و قهرمانی با کارکردهای این رسانه‌ها دانست. 🔸ورزش‌های ملی مانند فوتبال خصلتی که دارد موجب وحدت جامعه می‌گردد. فقیر و غنی، فارس و غیر فارس، شیعه و سنی هنگامی که به ورزش ملی می‌رسند اختلاف‌ها را کنار می‌گذارند و برای آنها ورزش ملی یک می‌سازد. و این با رویکرد رسانه تجزیه‌طلبی مانند ایران‌اینترنشنال در تضاد است. 🔸اگر ورزش ملی وحدت‌ساز است او قصد دارد که دیگرساز باشد و هر ایرانی به جای عشق و افتخار به تیم ملی کشورش، انگشت اتهام را به سمت دیگری نشانه رود و هم وطنش را بی‌غیرت و یا به صفت قبیحه دیگری معرفی کند. کارکرد دیگر ورزش ملی مانند فوتبال تزریق روحیه نشاط به جامعه است در صورتی که طرف مقابل به دنبال از جامعه است و آنچه می‌تواند نشاط را به جامعه آورد را به طور کلی منتفی می‌داند و با آن در ستیز است. 🔸لذا ما بیشتر از اینکه با یک موضوع ورزشی مواجه باشیم با یک جنگ‌ شناختی از نوع فوتبالی مواجهیم. طرف مقابل تلاش دارد تا هر آنچه مؤلفه‌های ملت‌ساز وجود دارد از پرچم و سرود ملی گرفته تا فوتبال و هر ورزش قهرمانی دیگری را از جامعه ما بزداید. در این جنگ شناختی وظیفه هر ایرانی باغیرتی در گام اول خنثی‌سازی تاکتیک دشمن است. باید تلاش کنیم که فوتبال عامل وحدت‌ساز درون جامعه ما شود نه و تفرقه‌افکن. نکته دوم؛ قبول کنیم همین که در این جنگ شناختی سنگین، این بازیکنان پای به زمین گذاشته‌اند خود شاه مهره‌ای برای باطل کردن جنگ شناختی ابو اره‌ها بوده‌اند. 🔹شروع بازی‌ها قطعاً شروع حاشیه‌ها خواهد بود؛ سرود خواندن یا نخواندن، خوشحالی کردن یا نکردن و... . در این حاشیه‌ها یک انسان وطن‌پرست نباید موضوعات فرعی را بر موضوعات اصلی یعنی مقابله با دشمن اولویت دهد و وارد تقابل با هموطن خود گردد. با اجازه ندهیم در این زمین پر از مین، قربانی جنگ شناختی دشمن شویم. ✍یعقوب ربیعی 🆔@asre_tabyin
▫️جنگ روایت ها را بیشتر بشناسیم! 1⃣ده فاز در مقام تحلیل و تبیین عملیاتی/ از انگاره سازی تا اغتشاش و براندازی 2⃣تکنیک های در جنگ روایت ها 3⃣ده فاز عملیات تجزیه؛ از کشته سازی تا جریان سازی 4⃣یک بُرد فوتبالی و هشت شکست فرافوتبالی! 5⃣عملیات ترور با توسل به رمزگشایی تقابلی و کلیدواژه "کار خودشونه" 🆔@asre_tabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢بازیکنان احتمالا فردا همانند ۳۵ بازی گذشته زانو بزنند 🛑تفسیر خاصی نکنید ⭕️بازیکنان تیم ملی انگلیس در اعتراض به در بازیهای مختلف پیش از آغاز بازی زانو می‌زنند لذا در بازی فردا مقابل ایران درصورت تکرار این صحنه، مراقب تفسیرهای جانبدارانه باشید. ⭕️ های ضدانقلاب با سوء استفاده از این اقدام سعی دارند آنرا به نسبت دهند درحالی که این زانو زدن در 35 بازی گذشته این تیم انجام شده و به قتل جورج فلوید توسط پلیس آمریکا برمی‌گردد. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
-ویراست دوم- مهسا امینی.pdf
6.74M
بررسی و روش های عملیات روانی در اغتشاشات اخیر 🔻مناسب جهت و و اجرای تخصصی و عمومی 🆔@asre_tabyin
هدایت شده از روحانیت امروز
☑️پازل اقامه دین و حضور اجتماعی روحانیت چگونه تکمیل می‌شود؟ 🔻علیرضا محمدلو، طلبه درس خارج و دانشجوی دکتری فلسفه علوم اجتماعی: 🔸«تامپسون» در پاسخ به پرسش سنت چیست و چگونه باید خصوصیات آن را درک کرد؟چهار وجه سنت را از هم تمیز داده است؛ وجه هرمنوتیک(چارچوبی برای درک جهان) وجه هنجاری(الگوهایی راهنمای عمل) وجه مشروعیت(منبع حمایتی برای اعمال قدرت) و وجه هویت(راهی برای ایجاد شخصیت). 🔸به نظر می‌رسد اگر در عبارتی دقیق‌تر، سنّت را مابازاء دین تعریف کنیم و کارکردهای مشابهی را برای نهاد دین و روحانیت قبول کنیم، ایرادی متوجه این مسأله نباشد. در تعریف اندیشمندان مسلمان نیز، مجموعه باورها، ارزش‌ها و احکام را ارکان و ماهیت دین برشمرده‌اند که تقریبا همطراز با نگاه تامپسون به سنت از منظر صورت‌بندی و کارکردی است. 🔸با این تعریف و رویکرد به دین، مأموریت روحانیت هم تا حدودی روشن می‌شود. اگر دینداری، تبلیغ دینداری و اقامه دینداری را سه وظیفه راهبردی حوزه و روحانیت بدانیم، به لحاظ کارکردی بایستی آن چهار محور را به عنوان عوامل، فرایند یا نتایج اقامه دین با خود داشته باشد. 🔸حال با این اوصاف از دین و مأموریت‌های روحانیت، در مواجهه با مسأله مستحدثه‌ای چون غائله اخیر این نهاد چگونه عمل کرد؟ آیا انتظارات را به صورت حداکثری برآورده کرده یا به لغزش‌ها، غفلت‌ها و فواصلی نابجا از مواضع، راهبردها و کنشگری‌های مورد توقع مبتلا شد؟ به نظر این نوشتار انتظارات از حوزه و روحانیت محقق نشد و دچار روزمرگی یا نگاه کاریکاتوری به مأموریت‌ها و تعارف در پذیرش مسئولیت‌ها گردید که چرایی آن را در نوع نگاه به دین و کارکردهایش باید جستجو کرد. 🔸فارغ از مقدمات بعیده و حدوسط‌های طولانی و در یک آنالیز فشرده از ابعاد چهارگانه دین و روحانیت، همانطور که بیان شد، بعد از انقلاب، وجه هرمنوتیکی و تفسیری دین که از ابتدای امر، مورد توجه بود و در دهه شصت و هفتاد بعد انقلاب هم از پس هجمه‌های شدید شبهات کلامی و فلسفی موفقیت‌هایی به دست آورد. تربیت یافتگان فاضل، مؤسسات فخیم و کتب علمی فراوان از نتایج مثبت چالش‌های وجه هرمنوتیکی دین و سنت بعد از انقلاب بود. 🔸بعد هنجاری دین نیز رشد و اقبال بالایی را به صورت نهادی تجربه کرد و تریبون‌های متعدد و منابر تبلیغی و گفتمان عام حوزه و روحانیت در فضای تبلیغی، با رویکرد سبک زندگی ساماندهی شد. هرچند این گفتمان بعد از دهه هفتاد و با ظهور رسانه‎های مجازی اولا بروزرسانی از جهت فرم و کارکرد نشده و ثانیا در ساحت فردی و شهروندی باقی ماند. 🔸وجه مشروعیت بخش دین و کارکرد آن در قدرت که ما به مشارکت در اقامه دین ترجمه می‌کنیم هم متأسفانه به حضور روحانیت در مناصب اجرایی(بیشتر) و تقنینی(کمتر) تقلیل یافت. در حالی که دین و روحانیت بایستی در فرایند نظام‌سازی و فرایندپردازی حضور چابک‌تری نشان می‌داد و این وجه از کارکرد دین نیز دچار مغالطه و به تعبیری اشباع کاذب شد. 🔸وجه هویت‌بخش دین در غائله اخیر بیشتر خود را نشان داد؛ چه در ساحت هواداران و چه در ساحت معترضین، فریب خورده‌ها و اغتشاگران. با این ترجمه که از دهه هشتادی‌ مدافع و دهه نودی‌ سلام فرمانده‌خوان(که اکثریت بودند) تا هلیاها و اسکیت‌سواران نوجوان خیابان چمران و...(اگرچه کم بودند) و تمام آن اقلیتی که تحت تأثیر شبکه‌های مجازی، در ناآرامی ها شرکت کردند، بایستی از این وجه دین بیشتر سیراب شوند. 🔸به نظر می‌رسد که روحانیت در حوادث اخیر به دلیل غلبه وجه هرمنوتیکی و مواجهه ضعیف با وجه هنجاری(تمام دین را به تمام مردم نگفتیم و تردیدها را شفاف نکردیم و شبهات لایف استایل را نصفه رها کردیم) در ساحت حل مسأله و در جایگاه بخشی از راه حل قرار نگرفت. 🔸از سویی نیز در وجه مشروعیت بخش و اتصال با قدرت نیز شایسته بود پیشتاز و پیشران عمل می‌کرد و فارغ از کلیشه‌های رسمی همچون سخنگوی دولت به دل جمعیت معترض و مردد و سرگردان و مستشکل می‌زد که نرفت و نزد و از قافله ری‌برندینگ و ارائه تصویر نو و ماندگار از روحانیت جا ماند. 🔸البته که در غائله اخیر وجه هنجاری دین بهانه شد تا وجوه سه‌گانه به چالش کشیده شود؛ ولی روحانیت در باد و یاد قوت وجه بینشی توقف کرد و غافلگیر شد. هرچند که پیشفرض پیچیدگی جنگ ترکیبی امروز کاملا مورد پذیرش است. 🔸کوتاه سخن آنکه روحانیت برای اقامه دین سزاست که از مقام فیلسوف به ساحت راهبردنویس فرهنگ و استراتژیست قانون و کنشگر عدالت تغییر وضعیت دهد‌ تا اقامه دین را تضمین کند. جدای از بازیگری درست در وجه مشروعیت بخش قدرت، در بعد هویت‌ساز نیز میدان تبلیغ و فرهنگ‌سازی را جدی‌تر از گذشته و با امتداد مجازی و میدانی وسیع تری دنبال کند تا از فرایند برساخت افکارعمومی کنار گذاشته نشده و منزوی نشود. اقامه دین در عصری نو، با «ارائه تمام وجوه روحانیت» ممکن است تا از خطر تحریف و انزوا در امان بماند. @rohaniyatemrooz_ir
🔻زیست اینستاگرامی_توییتری و توهم براندازی با زندگی در جهان موازی! ◽️محمدرضا شفیعی تهیه کننده، در توییتی خبر از فیلم‌برداری برخی پروژه‌های سینمایی با پلان‌هایی در دو وضعیت بی حجاب و باحجاب خبر داد(با احتمال و توهم انقلاب). ▫️تقریبا طبیعی است که وقتی خارج از کشور(اینستاگرام‌ و توییتر) زندگی بکنی، دچار می‌شوی. شب و روز را جابجا درک می‌کنی و علا‌وه بر زمان و مکان، از وضعیت و اکثریت هم پیدا می‌کنی. ▫️کنش‌های های آشوبناک و تفکرات وارونه نتیجه است که در پلتفرم‌های بیگانه رقم خورده و تفکرات و دیدگاه های عده ای را گرفته است. ▫️شاید بهترین مصداق برای که ماکس وبر از آن برای تعریف و توصیف مدرنیته نام می‌برد، همین اتمسفر اینستاگرام و توییتر امروزی باشد. ▫️ در خدمت ایدئولوژی خشن آمریکایی_صهیونیستی با هدف براندازی در واقعیت یا در جهان موازی(هولوگرافیک) و حادواقعیت(واقعیت خلق شده)! ✍علیرضامحمدلو، کارشناس رسانه و پژوهشگر علوم اجتماعی 🆔 @asre_tabyin
عصرتبیین عصررسانه
#رادیوگفتگو بررسی ۳ رمز عملیاتی رسانه‌های بیگانه؛ اغتشاش_اعتصاب_ترور ✒️ویژه رفتارشناسی رسانه های
امواج شبهه سی آبان.mp3
24.86M
بررسی ۳ رمز عملیاتی رسانه‌های بیگانه؛ اغتشاش_اعتصاب_ترور ✒️ویژه بیگانه 🔻مهمانان برنامه: 🔸دکترعلیرضا داودی کارشناس ارشد رسانه و علوم شناختی 🔸حجت الاسلام دکتر علیرضامحمدلو، کارشناس رسانه و پژوهشگر علوم اجتماعی 🔹🔹🔹 ▫️آنارشیسم و ، ایستگاه آخر یا قله اغتشاشات؟ ▫️ در نسبت مردم و حاکمیت چگونه شکل می‌گیرد؟ ▫️تفاوت روایت سازی و در جریان جنگ روانی چیست و چرا؟ ▫️پروژه ترور و را در حوادث اخیر چگونه می توان تحلیل کرد؟ ▫️ چگونه و چرا معرکه جنگ های روانی قرار می گیرد؟ ▫️چگونه باید التهاب و را کنترل کرد؟ ▫️ایستگاه روایت و و ایستگاه شناخت در حوادث اخیر را چگونه می‌توان ارزیابی کرد؟ 🆔 @asre_tabyin
🔎فوتبال و دیگر هیچ... ▫️شکست جنگ روانی دشمن، تغییر خط خبری مطبوعات بعد از دوماه سنگین خبری منفی و بغضی که در گلوها رسوب کرده بود و اینکه افکار عمومی به چه چیزی فکر بکنند، شکست انحصار تبلیغاتی دشمن دستاورد بزرگی است. با سرود ملی شروع کردیم و با سجده شکر تمام کردیم. چطوری بی‌بی‌سی😂....تبریک برای ، و ... ✍علیرضامحمدلو 🆔 @andisheengelabi
و پلیسی که شیرینی و شکلات پخش می کرد و درونش پر از آرزو و دعا و شکر بود و چشمانش پر از عشق....
🔎یک بُرد فوتبالی و هشت شکست فرافوتبالی! ▫️فوتبال در عصر حاضر، بزرگترین نماد و سرگرمی محسوب می شود. از طرفی نیز بارها از شعار فوتبال عاری از سیاست سخن گفته شده اما مدعیان این شعار برای همجنسبازی ، ترند کرده اند و روسیه را از مسابقات تحریم کرده‌اند و البته برای محکوم کردن نژادپرستی، زانوهای نمایشی بر زمین چمن کوبیده‌ و برای ، یک دقیقه! سکوت کرده‌اند. ▫️این فوتبال نشان داده که در مقابل واقعیت های روز، بی تفاوت نبوده و علاوه بر وجه سرگرمی، ظرفیت دیپلماتیک داشته و یک (فراگیر) در خدمت معانی و سیاست های کانالیزه شده قرار می‌گیرد.(مثل اینکه برای انفجار در فرانسه سیاه بپوشد ولی در قبال بمباران یمن و فلسطین و...سکوت موذیانه و کاملا سیاسی اتخاذ کند). 🔸با در نظر گرفتن این دیدگاه به ظرفیت‌های پدیده مدرنی چون فوتبال، به خوانش نتایج و پیامدهای برد شیرین امروز ایران مقابل ولز در جام جهانی ۲۰۲۲ می پردازیم. 1⃣ شکست مارپیچ سکوت مهندسی شده با لیدری برخی سلبریتی ها که قهر مردم ایران!! از تیم ملی ایران را القا می‌کردند که با حضور شاد مردم در میادین شهرها مهیا شد.(انرژی متراکم و دعای وسیع مردم به ذهن و قلب فوتبالیست ها منتقل شد) 2⃣ شکست فیلترینگ حبابی برساخته(قبل از بازی القا می شود که مردم سوگوارند_ بعد از بازی دیکته می شود که مردم خوشحالند) با لیدری سعودی‌نشنال و رفقای لندی، سعودی و آمریکایی اش که مردم را در فجازی گرفته بودند و فرکانس غم و شادی مردمی را تنظیم دستی می‌کردند.(استوری سعید عزت اللهی نشان داد که فیلترینگ حبابی تاحدودی شکسته شده) 3⃣ شکست پروژه مذهبی_غیرمذهبی که با حضور اقشار مختلف و متنوع مردم از جمله روحانیون و و قشر به اصطلاح ارزشی و حتی پلیس امنیت در کنار مردم و برای ایران با لبان خندان رقم خورد. 4⃣ شکست دکترین نفرت و آنفولانزای نیوریورکی که طی دوماه اخیر پخت و پز شده بود(ایرانی مقابل ایران و ایرانی و...) و با یک برد شیرین همراه با حمایت پرشور مردم روی سکوها و داخل خانه ها و همچنین حضور خودجوش، بدون فراخوان و پرتنوع مردم در خیابان ها صورت گرفت. 5⃣ شکست محاصره تبلیغاتی منفی، متراکم، فیک، یاس آور و سیاه بیگانه با داخلی و بین‌المللی بسمت پیروزی و شادی ایران(طی دوماه اخیر با حدود ، افکارعمومی را تحت بمباران خبری_تحلیلی قرار داده بودند) 6⃣شکست پروژه کثیف و موذیانه ذیل تحقیر نمادهای ملی و مذهبی با سرودی که در ابتدای بازی خوانده شد و سجده شکری که در انتهای بازی شاهد بودیم. تلاش بر این بود که از مسیر تحقیر و تضعیف نمادها، وجوه معرفتی را ترور کرده و ابعاد هنجاری را به انزوا و حذف نزدیک کنند. برد امروز یک مختصر از نمادهای ملی و مذهبی بود. 7⃣ شکست پروژه ناامن سازی، آنارشیسم، آشوب و القای فضای دهه شصتی برای ایران که این شادی فوتبالی سراسری، یکدست و مردمی، بعنوان خط شکن این ماجرا عمل کرد.(ترورهای اخیر در صدد ساخت تونل وحشت‌ از خیابان ها بود) 8⃣ شکست جولان فیک نیوزها بر آسمان ذهن و روان مردم و افشای فریب و دروغ بزرگی بنام حمایت از مردم ایران، با رقص و بعد از باخت مقابل انگلیس و و بایکوت بعد از برد تیم ملی که استوری برخی از بازیکنان تیم ملی و کنشگری سرمربی پرتغالی مان در خط مقدم این چند روز اخیر که bbc در راس آن قرار داشت، حاکی از این ماجراست. ▫️شاید در برخی بندها اندکی اغراق هم چاشنی سخن شده باشد ولی هدف این است که نسبت به ظرفیت های محیطی، و وجوه بین‌المللی در غافل نشویم. برد امروز از هرجهت شیرین بود. هم بخاطر متن فوتبالی و هم بخاطر فرامتن های فراگیرش... ✍علیرضامحمدلو، مدرس رسانه و پژوهشگر علوم اجتماعی 🆔@asre_tabyin