8.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
الگوریتمهای #شبکههای_اجتماعی چگونه کار میکنند؟
شبکه های اجتماعی رفتار مجازی ما را زیر نظر می گیرند و آنچه فکر می کنند برای ما جالب است به ما نشان می دهند.
الگوریتم های شبکه های اجتماعی به جهت گیری و #عادت های ما پی می برند ، اما آیا می توانند موجب تغییر این عادت ها و جهت گیری ها شوند؟
@andisheengelabi
9.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چگونه از #حبابهای_اطلاعاتی خارج شویم؟
گاه در فضای مجازی به نظر میرسد جامعه آبستن تحولی شگرف است، در حالی که در دنیای واقعی همه چیز آرام و امور مثل همیشه در جریان است.
مهم نیست چه باوری دارید،شبکه های اجتماعی شما را #متقاعد می کنند که همه مانند شما فکر می کنند.
چگونه این الگوریتم هارا #فریب دهیم
و دید جامع تری به وقایع پیرامون خود که در #فضای_مجازی بازتاب می یابند داشته باشیم؟
@andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴تنها راه نجات #فلسطین از زبان حاج #قاسم؛
🔹امکان ندارد بتوان با دیپلماسی فلسطین را به فلسطینیان برگرداند، تنها راهش #مبارزه است...
@andisheengelabi
🔴صهیونیسم رسانه ای
✅ امروزه دستگاه هاي خبر رساني جهان تقريباً به طور كامل در دست چند آژانس خبري بزرگ صهيونيستي است.
🔹 آگاهي از اين موضوع از سوي مخاطبان رسانه ها مي تواند آنان را به هنگام روبرو شدن با اطلاعاتی از منابع يادشده به تامل وادارد و در خنثی سازی عمليات روانی نقش تعيين كننده دارد.
🔺🔻اين آژانس های خبری عبارتند از:
1) خبرگزاري #رويترز :
وقتي نامي از خبرگزاري ها برده مي شود، نخست نام خبرگزاري «رويترز» به ذهن متبادر می شود. بايد بدانيم كه مؤسس اين خبرگزاري «ژوليوس رويتر» درسال 1816 ميلادي در يك خانواده يهودی به دنيا آمد و با يك نام اسراييلي ناميده شد.
2) خبرگزاري #آسوشيتدپرس:
درسال 1848 ميلادي، پنج روزنامه آمريكايي اقدام به تأسيس خبرگزاري آسوشيتدپرس نمودند. خبرگزاري كه درسال 1900 ميلادي به شركتي عظيم تبديل شد كه اكثر روزنامه ها و مجلات آمريكايي را كه قسمت اعظم آن ها تحت سيطره صهيونيسم بودند زير پوشش قرار داد.
3) خبرگزاری #فرانس پرس:
درسال 1835 ميلادي يكي از يهوديان فرانسوي به نام «هاواس» آژانس هاواس را بنيان نهاد كه بعدها تبديل به خبرگزاري دولتي فرانسه شد.
🔸🔸همچنين #پنج_شبكه_غول_پيكر تلويزيوني كه 95 درصد اخبار، اظهارنظرها و تصاوير را براي جهانيان پخش مي كنند، عبارتند از:
🔺شبكه CNN كه توسط «تدترنر» یهودی تاسيس شد و اخيرا در شركت تايم وارنر ادغام شده است.
🔺شبكه ABC كه شركت «والت ديسني» صاحب آن است و رياست آن را يك يهودي به عهده دارد.
🔺شبكه CBS كه شركت وستينگهاوس صاحب آن است و رياست اين شبكه به يك يهودي واگذار شده است.
🔺شبكه FOX كه رابرت مرداك ميلياردر يهودي استراليايي صاحب آن است.
🔺شبكه NBC كه شركت جنرال الكتريك صاحب آن بوده و بخش اخبار آن تحت رياست يك يهودي است.
🔸🔸بيشتر #رسانه_های_آمريكا شامل شبكه هاي:
*بزرگ راديويي
*كانال هاي تلويزيوني
* روزنامه ها و نشريات ديگر دراختيار گروهي از مؤسسات اقتصادي هستند كه در تملك صهيونيست ها قرار دارند
🔴 بنابراين تعجب آور نيست اگر تصميمات و سياست هاي متخذه كشور آمریکا به ويژه در عرصه #سياست_خارجي بيشتر منطبق با مواضع اسراييلي ها باشد.
@andisheengelabi
🖌 #یادداشت_روز_قدس:
اسب تروآی صهیونیستی و سه گام مقابله با نفوذ
"ما از یک لحظه جنگ خود نیز پشیمان نیستیم".این عبارت امام عارف و مجاهدی است که آرمان نجات قدس را تاریخ و شرف بخشید. در آخرین روزهای نبرد می فرماید که تازه جنگ شروع شده و جنگ ما، فتح فلسطین را در پی خواهد داشت...
#دیده_بانی جبهه مقاومت
از مجموع صحبت های ارزشمند حضرت آقا در روز قدس امسال، آنچه که بعنوان یک رسالت راهبردی_فرهنگی می توان به آن پرداخت و آرمان قدس را به امری فراگیر و برجسته در داخل و خارج مرزها حتی در قلب اروپا و آمریکا تبدیل نمود، #دیده_بانی و #رصد_پشت_جبهه مقاومت بود که درگیر جنگ های داخلی نشوند و درصدد تقویت جبهه بوده و از #شکاف_های_سیاسی_اجتماعی برحذر باشند.
#استراتژی_اسب_تروا و نفوذ به اتاق فرمان محور مقاومت و مشغول کردن سران و سربازان و بدنه اجتماعی جبهه خودی به بازی های ساخته پرداخته شده صهیونیستی_آمریکایی، پاتکی بود که رهبرانقلاب بعنوان هشدار جدی به نخبگان و سیاسیون محور مقاومت گوشزد نمودند.
#چه_باید_کرد؟
#تربیت و درونی سازی مغز یک ایده
#درونی_سازی آرمان قدس در قشر کودک و نوجوان و جوان از طریق یک نظام آموزشی تربیتی تحول خواه و آرمانگرا #یک_ضرورت_معرفتی کلان و گام اول خنثی سازی پروژه نفوذ می باشد که لازم است تا مسئولین امر و ستادفرهنگی آرمان قدس شریف، توجه جدی به #مثلث کتاب ها، اساتید و مدیران مدارس و دانشگاه ها داشته باشند تا دفاع از مظلوم و مسلمان به یک فریضه و #عادت_فرهنگی کودکان و نوجوانان و جوانان جامعه تبدیل شود.
#الگوریتم_تربیتی_مقاومت
فهم و آشنایی با تاریخ فلسطین، شناخت جریان های نفوذی چون انگلیس و قراردهایی چون کمپ دیوید و اُسلو و بالفور و همچنین آشنایی و #انس_عمیق و آرمانی با شخصیت های مبارزی چون شهید سیدعباس موسوی، فتحی شقاقی و شیخ احمدیاسین و مطالعه دقیق شخصیت های #الگو چون سیدحسن نصرالله، شهیدعمادمغنیه و حاج احمدمتوسلیان و در راس همه، شناخت و مطالعه سیره فکری و معنوی #سیدالشهدای_مقاومت حاج قاسم سلیمانی از جمله رسالت هایی است که بایستی بعنوان الگوریتم تربیتی نسل جدید، مطمح نظر اندیشمندان و بزرگان مقاومت در داخل و خارج قرار بگیرد.
#رسانه و برونی سازی یک آرمان
گام دوم خنثی سازی پروژه نفوذ صهیونیستی، برونی سازی آرمان مقدس فلسطین می باشد که بار اصلی و محوری این قضیه بر دوش #اصحاب_رسانه می باشد. نیازی به توضیح نمی باشد که بدون برونی سازی و ترویج و #گفتمان_سازی یک ایده، چیزی جز محدودیت و انزوا، رهاورد آن تفکر نخواهد شد و محکوم به حذف و فنا خواهد بود.
رسانه های داخلی و خارجی همسو، بایستی با #تکنیک_های_اقناعی لازم و مقبول، فصل جدیدی از آرمان خواهی قدس شریف را در عرصه #تولید_اثر_راهبردی و توزیع و مصرف رسانه ای شهروندان جامعه آغاز نمایند که با به تصویر کشیدن هنری و روایت قوی و جریان ساز از امتداد صهیونیستی اتفاقات جهان اسلام که منشا آمریکایی_اسرائیلی دارند، رسالت خطیری را به انجام خواهند رساند.
#سیاست، عینی سازی خط مبارزه با نفوذ
گام سوم ماموریت خنثی سازی نفوذ و تقویت جبهه مقاومت، #عینی_سازی و نهادینه نمودن شور و شعوری است که در پشت جبهه شکل خواهد گرفت. این حلقه بسیار ضروری که پیشانی جریان مقاومت در سطح بین المللی هم تلقی خواهد داشت، سطح سیاستمداران #مومن و #انقلابی و #استراتژیست می باشد که در این سنگر تهاجمی علیه استکبارجهانی، از حقوق و تکالیف ایمانی و انقلابی مان کم نگذاریم.
این سه گام در عرصه ۱.تربیت ۲.رسانه ۳.سیاست اگر به درستی و دقت تبیبن و اجرایی شود، قدرتی غیرقابل نفوذ در عقبه جبهه مقاومت ایجاد خواهد شد و مقدمات اصلی حذف اسرائیل و فتح قدس و تشکیل امت واحده رقم خواهد خورد..
علیرضامحمدلو، کارشناس ارشدعلوم اجتماعی
@andisheengelabi
🖌 #یادداشت_رسانه_و_فرهنگ:
سه ماموریت ویژه رسانه در مهندسی شخصیت
وقتی از رسانه صحبت می کنیم، موضوع ما یک امر فانتزی و #سرگرمی صرف نیست. پشت صحنه ای حرفه ای با اتاق فکری هوشمند و متشکل از اربابان قدرت و ثروت در عرصه #صنعت_فرهنگ که هدفی جز تثبیت #هژمونی و سلطه پایدار ندارند.
کارویژه رسانه چیست و صنعت فرهنگ در رسانه چه می کند؟ شناسایی و آنالیز دقیق شخصیت انسان و دقت و توجه به وزنی که هر بخش از شخصیت دارد، یک هنرشناختی در فعالیت رسانه ای و عملیات روانی است که اگر به درستی صورت بگیرد، به مرور به #هک_شدن_انسان و توانایی تسلط بر اقدامات و ترجیحات و انتخابات او منجر شود.
قابل ذکر و توضیح است که سه بعد شخصیت انسان، احساسات، اندیشه ها و کنش های اوست. متناظر با هربخش، الگوریتمی از ذائقه سازی، انگاره سازی و عادت سازی در #دستگاه_تبلیغاتی_اطلاعاتی قدرت های رسانه ای طراحی و مهندسی می شود.این #مهندسی_شخصیت در سه گام صورت گرفته و به مرحله کنترل و مهار نائل می گردد.
#انگاره_سازی
در گام نخست وارد مرحله شناختی می شود و با تاکتیک تصویرسازی(imagemanagement) و با استفاده از #تکنیک_های_اقناعی چون برجسته سازی، تولیدکلیشه و برچسب زنی و...انگاره سازی را در مخاطبین رقم زده و #مدیریت_ذهن و تصورات انسان را به دست می گیرد.
نمونه عینی آن، #اسلام_هراسی و ایران هراسی پروژه ای در سینمای هالیوودی قابل مشاهده است)
#ذایقه_سازی
در گام دوم وارد عملیات روانی تسخیر عواطف و احساسات می شود و لازمه جدی آن، شناسایی و مهندسی ذایقه است. اینکه چه سبکی یا مدلی یا کسانی یا مصرفی را می پسندیم و لایک می کنیم، محور فهم و لو رفتنذایقه ما می باشد که بدلیل #نگاه_مصرفی_حاکم بر سبک زندگی مردم و عدم دقت در فعالیت مجازی براحتی تعیین و تثبیت می شود.
#عادت_سازی
در گام سوم و مبتنی بر نظام ترجیحات و اطلاعاتی که در اختیار مغزدیجیتال حاکم بر رسانه قرار داده ایم، خط و مشی رفتاری ما در فضای مجازی شکل می گیرد و کنشگری ما در غفلت از عقبه حاکم بر آن رقم میخورد. از طریق تکنیک های تکرار و #شرطی_سازی و بکاربستن سیستم محرک_پاسخ و حذف عنصر #مکث و #تفکر در رفتارشناسی، تاکتیک عادت سازی را به نتیجه رسانده و پازل کنشگری انسان را تکمیل می نمایند.
مدل صف بستن ها و خرید ها و ثبت نام گله ای و یکهویی و جوزده، نحوه حضور و رای دادن در انتخابات و جنس اعتراضات مدنی و سبک زندگی مصرفی و رفتارنمایشی مردم، نمونه های بارزی از رفتارسازی های حساب شده و مبتنی بر #نظام_عرضه_تقاضای_مصنوعی و مهندسی شده می باشد که بایستی به چشم یک پاشنه آشیل فرهنگی_امنیتی_رسانه ای به آن نگریسته و راهبرد منسجمی و فوری در نهادهای مربوطه اتخاذ گردد.
علیرضامحمدلو، پژوهشگر رسانه و علوم اجتماعی
@andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چرا باید به #آمریکای_لاتین رفت؟
🔸توضیح استاد #عباسی از ضرورت ورود به #حیات_خلوت_آمریکا، صحبتهایی که چند سال پیش، ضرورتهای امروز را نشان میدهد!
@andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦یادآوری/اینجا بود که #هندسه_قدرت در دنیا تغییر کرد
لحظه توقیف #نفتکش_انگلیسی و عملیات هلیبُرنِ حرفه ای تکاوران دریایی سپاه بر عرشه نفتکش را ببینید و به پاسداران دریادل ایرانی افتخار کنید.
نکته مهمتر اینکه نفتکش تحت اسکورت #ناوچه_جنگی_انگلیسی بود و علیرغم به پرواز در آوردن ۲ فروند بالگرد، متوقف و به لنگرگاه ساحلی هدایت شد. تا #دزدان_دریایی_انگلیس و آمریکا دیگر جرات تعرض به هیچ شناور ایرانی را در هیچ گوشه ای از جهان پیدا نکنند..
@andisheengelabi
📍سلبریتیها
✍🏻روزبه فیض
افرادی که واقعیتِ درونیِ پررنگی دارند به سادگی آن را تابعِ موضوعات بیرونی—هر چقدر هم که مهم یا جذاب به نظر برسند—نمیکنند.
✅این اشخاص از درون به بیرون حرکت میکنند، یعنی با تکیه بر واقعیتِ درونیشان وارد عرصهٔ عمومی میشوند و اگر هم شهرتی کسب کنند، #شهرتی است که به واسطهٔ قدر و منزلتِ همان واقعیتِ درونیِ آنها شکل گرفته است. اینها افرادی هستند که میتوانیم آنها را «صاحبْشخصیت» بدانیم، به این معنی که شخصیتِ آنها مبتنی بر #واقعیتِ_درونیِ_غنی، ریشهدار، پرداخته و باوقاری است که به راحتی تحتِ تأثیرِ محرکهای محیطی و اجتماعی قرار نمیگیرد.
✅شکی نیست که تعداد قابل توجهی از افرادِ مشهور در یک جامعه صاحبْشخصیت هستند، اما خیلی از افرادِ مشهور را نیز نمیتوانیم صاحبْشخصیت تلقی کنیم. گسترش رسانههای جمعی این امکان را برای عدهای فراهم آورد که بدونِ داشتنِ واقعیتِ درونیِ قابل اعتنایی بتوانند صرفاً از طریق حضور همزمان در تعدادِ زیادی #صفحهٔ_نمایش به شهرت برسند؛ پدیدهای که با شکلگیری و رشد شبکههای اجتماعی تشدید نیز شده است.
❗️این افراد که معمولاً آنها را به عنوان «سلبریتی» میشناسیم، به جای تقویتِ واقعیتِ درونی و شکل دادنِ شخصیتشان بر پایهٔ آن، به این نگاه میکنند که #شهرت_در_عرصهٔ عمومی چه طلب میکند و سعی میکنند پندار و گفتار و کردارشان را با همان مطالبات تنظیم کنند. شخصیتِ این افراد تا حدی زیادی تابعِ مطالباتِ عمومی و #شهوتِ_شهرت است و به این ترتیب واقعیتِ درونیشان تُنک و بیمایه باقی میماند.
❓اما آیا فرد نمیتواند عمدتاً با تکیه بر مطالباتِ عمومی، شخصیتِ توانمند و باوقاری برای خودش دستوپا کند؟ پاسخ کوتاه «خیر» است. طبعاً نمیتوانیم حکم مطلقی صادر کنیم و همیشه استثناهایی وجود دارد، اما همانطور که در یادداشتِ دیگری توضیح دادم، در عرصهٔ موضوعاتِ انسانی و اجتماعی استثناها معمولاً مؤیدِ قاعدهای عمومی هستند و نه ناقض آن. در اینجا هم قاعده این است که سلبریتیها—یعنی افرادی که عمدهٔ همّوغمّشان این است که تصویرِ عمومیشان جذاب و مشهور باشد و به رشد و پرداختِ واقعیتِ درونیشان کمتوجهند—مجبورند به الگوهای موردِ پسند یا #توجهِ_عموم رو بیاورند.
اما سلیقهٔ عمومی فاقدِ حساسیت و ظرافت است و همچون آینهٔ همگنسازیْ پیچیدگیها، گوناگونیها و شگفتیها را به پدیدههایی نافرم، مبتذل و #عادی تبدیل میکند.
🔻بنابراین، شخصیتِ یک سلبریتی آینهای از #پسندِ_میانگینِ_عمومی میشود و کممایه و توخالی میماند. تمایلِ عموم و افرادی که از حضور سلبریتیها بهره میبرند ارائهٔ روایتها و تصویرهایِ «سادهفهم»، «جذاب» و «آشنا» است و یک سلبریتی هر چه بیشتر خود را با این تمایلِ عمومی همراه کند، بیشتر «پاداش» میگیرد.
🔻 آنچه افراد کمشخصیت و میانمایه را به سلبریتی تبدیل میکند همان فرایندی است که جهان و مناسبتهایش را به عنوانِ پدیدههایی ساده و تقلیلیافته معرفی میکند که میتوان آنها را به راحتی توضیح داد و بدونِ زحمت فهمید.
نکتهٔ دیگر این است که باید تمایزی بینِ « سلبریتی» و « #ستاره» قائل شویم، چرا که این دو مفهوم اگر چه با هم همپوشانی دارند، اما یکسان نیستند.
🔹 «ستاره» کسی است که در حوزهٔ حرفهایاش کوشیده و به واسطهٔ همان هم در منظرِ عام درخشیده و مشهور شده است. بنابراین، ستارهٔ آسمانِ سینما یا ستارهٔ آسمانِ سیاست کسی است که مهارتها، تلاشها و دستاوردهایش در عرصهٔ سینما یا سیاست قابلِ اعتنا و جدی است. ستارهٔ واقعی دارای واقعیتِ درونیِ محکمی است— دستِ کم در حوزهٔ عملکردش—و شهرتش نیز کموبیش مبتنی بر تلاشها و #موفقیتهایِ_واقعی است.
🔹برعکس، سلبریتی کسی است که #هنری_جز_مشهور_شدن_ندارد و به جز جلوههای ظاهری و شیوههای جلبِ توجهِ عموم چیزی برای عرضه کردن ندارد. چنانچه میکروفون و صفحهٔ نمایش را از وی بگیرند به سرعت و به کلی از صفحهٔ روزگار محو میشود، تو گویی هرگز وجود نداشته است.
🔸 سلبریتی ستارهای قلابی است که شهرتِ اجتماعیاش را از طریقِ جا زدنِ خود به عنوان یک ستاره یا دستِ کم یک شبهِ ستاره به دست میآورد، اما در واقع نه تنها ستاره و شبهستاره نیست، بلکه سیارکی خُرد و بیمایه است که بیاراده تحتِ تأثیر #جاذبهٔ_مُد و تبلیغ، گردِ کانونهای مصرفگرایی و ابتذال میچرخد. سلبریتی نوری از خود ندارد، بلکه زرقوبرقهای کمارزش و زودگذرِ عرصهٔ عمومی را بازتولید میکند.
🔸کمتر کسی به دانستنِ واقعیتِ درونیِ یک رهگذرِ معمولیِ خیابان علاقه نشان میدهد،اما خیلیها دوست دارند واقعیتِ درونیِ یک سلبریتی را بدانند. آن چه کمتر به آن توجه میشود این است که واقعیتِ درونیِ آن رهگذر معمولیِ خیابان از واقعیتِ زندگیِ بیشتر سلبریتیها پررنگتر، زندهتر، منحصربهفردتر و در مجموع جالبتر است.
@andisheengelabi
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام سردار...
چند ماهیست که از شهادت شما میگذرد، و در این مدت دنیا روی آرامش بر خود ندیده
۲۱۵کشور درگیر کرونا هستند و مزید بر این مشکل تظاهرات جهانیست، آمریکا، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، اسلونی، لهستان، آلبانی، برزیل، هند، چین و...
انگار لنگر امنیت و آرامش جهان را زمین زدند
و ما چقدر دلتنگتیم...
@Bisimchimedia
هدایت شده از بیداری ملت
fadaeian-fatemiye9402 (9).mp3
4.79M
#مداحی بسیار زیبا
🌾دائم تو مسیر مزار شهدا موندم...
🌾رفتن رفقا، دونه دونه و جاموندم...
شهدا دلم تنگه😭😭😭
🎤سید رضا نریمانی
🌹🍃🌹🍃
@bidariymelat
#یادداشت_رسانه
زبان، عشق، فضای مجازی
🔍به بهانه قتل یک دختر نوجوان۱۴ ساله به دست پدرش و در ادامه ارتباط با یک جوان تقریبا۳۰ ساله، بررسی کنیم که چه عواملی #در_سطح_تکنیکال فضای مجازی و رسانه زمینه ساز چنین اتفاقات تلخی می شود.
▫️کاری با تحلیل های اجتماعی و بسترهای شکل گیری این واقعه دردناک فعلا نداریم و در متن مفصل تری می شود به آن پرداخت که عوامل پیدا و پنهان قضیه چه بوده و مقصران دولتی_خانوادگی_شخصیتی چه افراد یا نهادهایی هستند؟
▫️سوال این است که در فضای مجازی و درسطح رسانه چه چارچوب زبانی حاکم است؟ نقش زبانرسانه چیست که باعث تفاهم انسان هایی با اختلاف سنی بسیار بالا می شود؟ چگونه با ۱۵سال اختلاف سنی، رسانه می تواند با ادبیات حاکم بر آن، #فهم_متقابل و اقناع کافی برای یک ارتباط ایجاد نماید؟
🔸از این زوایه سوال کنیم که به راستی عشق چیست؟ بقدری اطلاعات فراوانی با سرعت بسیار بالایی در حال رد و بدل شدن است که گاهی باید #مکث و تاملی نمود و بدیهیات را از نو بازدید و بازتعریف نمود.
🔸بلی باید پرسید که #عشق چیست؟ آیا محصول یک لحظه و یک نگاه است یا یک مقوله فرآیندی است و طی سلسله اتفاقات و #کاشت یک سرسری علایم عاطفی_عملی سرکوچه دلی به تدریج به بهمن عشقی بدل می گردد؟
🔸قبل از رواج فضای مجازی که برخی عشق ها سرکوچه ها و دم خیابان ها و مقابل مدرسه ها شکل می گرفت، #عشق_خیابانی و درلحظه و با یک نگاه، خوش عاقبت و فرهیختگانی نبود و معمولا مورد مذمت واقع می شد.
🔸بعد از رواج فضای مجازی که شخصیت ها پشت نقاب های نوشتاری و تصویری سنگر گرفتند و #هویت_های_آواتاری شکل گرفت، این پروفایل و متن و زبان یک شخص بود که به مرور و در طول زمان و نه در یک لحظه لزوما، ارتباطی را رقم بزند و عواطفی را درگیر نماید.
چه اتفاقی در حال رخ دادن است و اساسا در مقوله روابط محبت آمیز، چه عنصر یا عناصری بعنوان #شاه_کلید عمل می نمایند؟
🔹آنچه که از برخی بررسی ها و تحلیل ها به دست می آید، کارکرد زبان بعنوان عنصری جدی در #فرایند_عشقی_سازی_روابط می باشد. استفاده از مقوله شعر و ادبیات خاص و واژگان متفاوت و یونیک در فضای مجازی، هنرِ دوستی و #قدرت_عاطفی_ارتباطی یک شخص را معین می کند.
🔹زبان دیگر عامل انتقال صرفا نیست و فقط برای #برونی_سازی و خودافشایی به کار نمی رود. صرفا این نیست که بیان عواطفی رخ بدهد و دیگری از تمنای درونی واقعی انسان باخبر شود.
زبان بعنوان برچسب هنرمندانه ای استفاده می شود که #خاصیت_درونی_سازی داشته و نفوذ در شخصیت دیگرانرا به مرور به انجام می رساند.
🔹زبان یک مدل کدگذاری حرفه ای است که برای دورزدن تمام گاردهای طرف مقابل استفاده می شود و باعث درونی شدن #فیگورهای_مجازی شخص در دل و ذهن مخاطب خاصش می شود.
🔻امروز اگر عاشق باشی و زبان ضعیفی داشته باشی یا از اول وارد بازی عاطفی نخواهی شد و یا بعد از ورود محکوم به #شکست از رقبای حرفه ای زبان باز و زبان دان خواهی شد که زمان زیادی را صرف یادگیری دلربایی و #تله_گذاری_های_زبانی_عاطفی نموده اند.
🔺مراقب باشیم که در فضای مجازی به راحتی و باهر انسان حتی ظاهرالصلاح و سالمی وارد گفت و گو نشویم که هرگفت و گو و بیانی می تواند سراسر کدگذاری شده باشد و از هرعبارتی ردپاهایی در دل ها و ذهن ها کاشته شود که به مرور منجر به ایجاد یک #بهمن_عاطفی خواهد شد.
☑️پس بایستی حواسمان به عبارات و جملاتی باشد که در فضای مجازی رد و بدل می شود و این فقط مخصوص نوجوانان و جوانان نیست که قربانی نشوند، چه بسا بزرگترها و صاحبان تجربه نیز اسیر #مزمزه_کردن و تجربه نگاری عبارات دیگران شده و به تدریج در قفس زبانی_عاطفی دیگری گرقتار گردند.
⏹ عباراتی مثل دلم خواست، متفاوت بود، متمایز و باشعور بود و این بابقیه فرق دارد و امثال ذلک صرفا می توانند طرح واره های شخصیتی یک انسان باشند که باعث ازبین رفتن #توان_ذهنی مقابله با هجوم عاطفی دیگران گردند.
🖊علیرضامحمدلو نویسنده و محقق سوادرسانه
@andisheengelabi