هدایت شده از برگی از دفتر معرفت
✅ #صلوات_شعبانیه
❇️شجرةالنبوة را بخوانید
☀️... «الْفُلْكِ الْجارِيَةِ فِى اللُّجَجِ الْغامِرَةِ» یا پیغمبر! یا امیرالمؤمنین! یا فاطمه زهرا! یا امام حسن! یا امام حسین! یا امام زمان!
🔻من دارم غرق میشوم، غرق گناه، غرق دنیا، #بدگمانی، سوءظن، خیالات، جسمم خراب، روحم خراب، اعصابم بهم ریخته،
🔻حال عبادت ندارم، شبها بیدار نمیشوم، این موجها دارند مرا غرق میکنند، من که اینطور نبودم من که نمیخواستم اینطور بشوم، ای #کشتی_نجات! ای مادر!
🔸ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسید هم مگر پیش نهد لطف شما گامی چند
👈🏻اینها در کشتی هستند دارند میروند ما غرق میشویم.
♻️یا فاطمه الزهرا! این #موجهایی که آدم را فرو میبرد، خفه میکند، بدبخت میکند، تا هنوز یک نفسی دارم بیا دستم را بگیر.
☀️«يَأْمَنُ مَنْ رَكِبَها ، وَيَغْرَقُ مَنْ تَرَكَهَا»
🍃هرکس وارد کشتی شود و فرمایشات اهل بیت علیهمالسلام و فاطمه زهرا سلاماللهعلیها را #تبعیت کند، نجات پیدا میکند.
🔻هر کس اینها را زیر پا گذاشت، به گناه و معصیت و مادیات فرو رفت، #غرق_شد.
🍃نشر مطالب، بلامانع است
https://eitaa.com/daftaremarefat
https://sapp.ir/bargiazdaftaremarefat
هدایت شده از برگی از دفتر معرفت
⁉️ #چگونه_باید_دعا_کرد؟
🍃«وَ اسْمَعْ دُعَائِی إِذَا دَعَوْتُکَ» یکی از چیزهایی که در دعا تأکید شده، با توجه و حضور قلب، #اصرار در دعاست.
🍃ما گاهی یک حاجتی داریم دو کلام میگوییم و رد میشویم! گاهی متأسفانه حضور و توجه خوبی هم نداریم، _حداقل به مقداری که با مردم عادی صحبت میکنیم، مخصوصاً با کسانی که دوستشان داریم، چقدر حرف را کش میدهیم؟ چقدر تکرار میکنیم؟_ حداقل به این مقدار با خدا صحبت کنیم.
🔻در وقت دعا #طلبکارانه نباشیم. خیلی به حاجت توجه نکنیم،
✅به خدای حاجت، به خدای خود و خدای عالَم توجه کنیم، این بهره است این #موفقیت است. حاجت را وسیله صحبت کردن با خدا قرار دهیم.
🍃دعاها را که ملاحظه کنید مخصوصاً این دعای شعبانیه از اول تا آخر توجه به خدا و #فطرت و عشق و محبت الهی است.
✳️دقت کنید: «وَ اسْمَعْ دُعَائِی إِذَا دَعَوْتُکَ» #گوش_کن دعای مرا هنگامی که تو را میخوانم؛
⁉️با چه کسی صحبت میکنی؟ چقدر عاشقانه است! میگوید به من گوش میکنی؟ خدای من، محبوب من، عزیز من، به من گوش کن؛ میخواهم با تو حرف بزنم.
✅توجه ما را میخواهد. خدا که توجه دارد خدا که حاضر و ناظر و کریم است، از بنده باید شروع بشود. گویا #آمادگی را میخواهد تا در را باز کند.
🍃عزیز من، خدای من، خالق من، گوش کن دعای مرا هنگامی که تو را میخوانم؛ «وَ اسْمَعْ نِدَائِی إِذَا نَادَیْتُکَ»
🔻من که بَدم، گنهکارم، خیلی آلودهام، گوش کن ندای مرا صدایت میزنم داد میزنم میگویم خدایا گوش کن، چرا؟
🍃«وَ أَقْبِلْ عَلَیَّ إِذَا نَاجَیْتُکَ» وقتی در دل شب یک جا تنها رو به قبله مینشینم یا درحرم یا درجمکران یا هرکجا یا موقع کار هرچی، مناجات با تو میکنم، دلم را باز میکنم و تو را در قلبم مشاهده میکنم، همه جا #حضور داری، با تو درد دل میکنم، نجوا میکنم، از درون با تو حرف میزنم، رویت را به من بکن، اقبال کن به من.
🍃نشر مطالب، بلامانع است
https://eitaa.com/daftaremarefat
https://sapp.ir/bargiazdaftaremarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ولادت با سعادت امام حسین علیه السلام بر تمامی شیعیان جهان مبارک 🌺
مولودی فوقالعاده حاج محمود کریمی
❤️الحمدلله الذی خلق الحسین..❤️
📌کانال معرفتی آوای ملکوت
✅ @avayemalakut
امشب زمين و آسمان
گرديده پر شور و شعف
امشب تمام عرشيان
بهر زيارت بسته صف
امشب که عيدي ميدهد
بر عاشقان شاه نجف
امشب توهم مستي کن
ودل را بري کن از اسف
زيرا به دنيا آمده
مظهر عزت و شرف
🌹 ميلاد پربرکت و باسعادت
امام حسین (ع) مبارک باد🌸🎊
📌کانال معرفتی آوای ملکوت
✅ @avayemalakut
هدایت شده از الهادی
سخنرانی حجت الاسلام ناصری- شب 98.1.20.mp3
8.53M
#سخنرانی_صوتی #حضرت_عباس
🎧 موضوع: مقام و منزلت حضرت ابالفضل العباس علیه السلام
🎤 حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
🗓 تاریخ جلسه: ۱۳۹۸/۱/۲۰
⏱ زمان: ۳۵ دقیقه
📥 حجم: ۸ مگابایت
🎞 دانلود فیلم جلسه با کیفیتهای مختلف از آپارات:
aparat.com/v/RefQU
🔸با توجه به محتوای بسیار ویژه این جلسه استفاده از این فایل به همه عزیزان موکدا سفارش میگردد.
🔺 @nasery_ir
هدایت شده از طوبای سعادت دانشگاهیان
🗓 ۹ فروردین، بیست و ششمین سالگرد رحلت عالم ربانی حضرت آیت الله میرزا علی اکبر مرندی (رحمه الله) از شاگردان آیت الله سید علی قاضی، هم حجره علامه طباطبایی و ... گرامی باد.
🔸شادی روح پاکش صلواتی نثار نماییم.
@nedayepakefetrat_un
هدایت شده از طوبای سعادت دانشگاهیان
sokhanrani.wma
6.27M
🔸 درس اخلاق و سخنرانی بسیار شنیدنی حضرت آیت الله میرزا علی اکبر مرندی (رحمه الله)
هدایت شده از طنز سیاسی دکترسلام
🔻 مهدی محمدی نوشت:
بشر تا همین اواخر فکر می کرد عمده راهی را که باید برود رفته و کار چندانی باقی نمانده. حتی کسی مثل فرانسیس فوکویاما حکم کرد که تاریخ با لیبرال دموکراسی به پایان رسیده و از این بعد، کاری جز تکرار این نسخه ندارد. حالا سرو کله یک ویروس پیدا شده و همه دارایی ها، آرزوها و ادعاهای انسان مدرن را در معرض آزمونی بی سابقه قرار داده. دولت های بزرگ که تا دیروز بر سر اینکه کدامشان باید کل جهان را اداره کند در نزاع بودند حالا در تامین ماسک و تخت بیمارستانی و محلول ضد عفونی کننده درمانده اند. سیاستمدارانی که می گفتند کلید حل همه مشکلات در جیب آنهاست، از ترس کرونا معلوم نیست کجا پنهان شده اند، علم مدرن که به مرتبه مقدسات ارتقا داده شده بود، با وجود ابتلای نیم میلیون نفر در جهان هنوز حتی درست نمی تواند بگوید این ویروس در هوا می ماند یا روی زمین می نشیند یا چه؛ شرکت های فرامیلتی بدل به بنگاه های خیریه شده اند و مسابقه اهدای ماسک گذاشته اند، رسانه ها هم به جای آرامش و اعتماد، ترس و تردید می پراکنند. این جهانی که یک موجود ذره بینی اینچنین تعادل آن را بر هم زده نمی تواند داعیه های بزرگ بکند؛ سازندگان و معماران آن نیز. امیدوارم کرونا باعث شده باشد دنیای مدرن و انسان های مدرن حد خود را بشناسند و لااقل از ادعاهای گزاف دست بردارند.
(روی تابلو نوشته اند در بیست بیست فکر می کردیم ماشین ها پرواز خواهند کرد اما فعلا داریم به مردم یاد می دهیم چطور دست هایشان را بشورند!)
کانال طنز «دکترسلام»:
@Drsalaam
آوای ملکوت
🔻 مهدی محمدی نوشت: بشر تا همین اواخر فکر می کرد عمده راهی را که باید برود رفته و کار چندانی باقی نما
💥 #ابتلاء_و_اضطرار_انسان
✅ يٰا أَيُّهَا اَلنّٰاسُ ضُرِبَ مَثَلٌ فَاسْتَمِعُوا لَهُ إِنَّ اَلَّذِينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اَللّٰهِ لَنْ يَخْلُقُوا ذُبٰاباً وَ لَوِ اِجْتَمَعُوا لَهُ وَ إِنْ يَسْلُبْهُمُ اَلذُّبٰابُ شَيْئاً لاٰ يَسْتَنْقِذُوهُ مِنْهُ ضَعُفَ اَلطّٰالِبُ وَ اَلْمَطْلُوبُ ﴿حج ۷۳﴾
✅ يٰا أَيُّهَا اَلْإِنْسٰانُ مٰا غَرَّكَ بِرَبِّكَ اَلْكَرِيمِ ﴿انفطار۶﴾
🔻انسان معاصر مغرورانه فکر میکند بدون کمک دین و خدا دارد رشد میکند و به همین خاطر دین را به تمسخر گرفته و آن را افسانه و ابزاری برای تخدیر گذشتگان ساده اندیش معرفی میکند و خود را بی نیاز از دین و بلکه هوشمندتر می داند؛و این خود بینی و پندار استغنا او را به طغیان میکشد (كَلاّٰ إِنَّ اَلْإِنْسٰانَ لَيَطْغىٰ ﴿۶﴾ أَنْ رَآهُ اِسْتَغْنىٰ ﴿علق۷﴾
🔻واین طغیان او را به ظلم و فساد بیشتر سوق می دهد تا اینکه زمین پر از ظلم و جور میشود؛و آنگاه است که انسان به ناامیدی از نجات می رسد و به اضطرار می افتد؛ خدای خود را خالصانه صدا می زند و در خواست نجات می کند؛خداوند متعال وقتی عجز انسان و درخواست مضطرانه او را می بیند؛ رحمت گسترده و فرج قریبش را میفرستد تا زمین را پر از عدل و داد و رحمت کند و مدینه فاضله را پی ریزی کند( أَمَّنْ يُجِيبُ اَلْمُضْطَرَّ إِذٰا دَعٰاهُ وَ يَكْشِفُ اَلسُّوءَ وَ يَجْعَلُكُمْ خُلَفٰاءَ اَلْأَرْضِ أَ إِلٰهٌ مَعَ اَللّٰهِ قَلِيلاً مٰا تَذَكَّرُونَ ﴿نمل۶۲﴾
🔻فرازی از دعای عهد در شرح این ماجرا
🍃 و اعْمُرِ اللهُمَّ بِهِ بِلادَکَ وَ أَحْیِ بِهِ عِبَادَکَ فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ ظَهَرَ الْفَسَادُ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِمَا کَسَبَتْ أَیْدِی النَّاسِ فَأَظْهِرِ اللهُمَّ لَنَا وَلِیَّکَ وَ ابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمَّى بِاسْمِ رَسُولِکَ حَتَّى لا یَظْفَرَ بِشَیْءٍ مِنَ الْبَاطِلِ اِلّا مَزَّقَهُ وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ وَ اجْعَلْهُ اللهُمَّ مَفْزَعا لِمَظْلُومِ عِبَادِکَ وَ نَاصِرا لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ نَاصِرا غَیْرَکَ وَ مُجَدِّدا لِمَا عُطِّلَ مِنْ أَحْکَامِ کِتَابِکَ وَ مُشَیِّدا لِمَا وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دِینِکَ وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ...
🌹اللهم عجل لولیک الفرج🌹
📌کانال معرفتی آوای ملکوت
✅ @avayemalakut
هدایت شده از گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
کرونا و فروریختن انگاره های یکصدساله روشنفکران غربزده.mp3
16.02M
📛 کرونا و فرریختن انگاره های یکصد ساله روشنفکری غرب زده
🔹 فایل صوتی سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد حسین شریفی ، عضو هیات علمی و استاد تمام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی در بیان مباحث معرفتی مرتبط به کرونا # نقد روشنفکران 🔺https://eitaa.com/meshkatnoor
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
🎥 بوی ظهور
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
@haerishirazi
هدایت شده از صراط مستقیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پادکست_ویژه
🎞| ذکری #کیمیایی
🔸خاطره آیت الله تحریری از آیت الله العظمی بهجت درباره یک ذکر ویژه
👈 ذکری مناسب این ایام و روزها
🌸کانال نشر بیانات استاد تحریری👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2737373185Cddac684369
هدایت شده از صراط مستقیم
#سلوک_انقلابی
🔰آیت الله تحریری:
آیت الله سعادت پرور مسئله پذیرش #انقلاب را اصل برای ارتباط سلوکی با خودش می دانست. اگر کسی مخالفت داشت، میفرمود «حالا با من ارتباط نداشته باشد، من نمی پذیرمش به عنوان شاگرد.»
🌸کانال نشر بیانات استاد تحریری👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2737373185Cddac684369
هدایت شده از روزنه
💥اختصاصی/پست ویژه
اعلامیه حضرت #آیت_الله_خویی (۵۸/۱/۷) در دعوت از مردم انقلابی ایران برای رأی به #جمهوری_اسلامی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔳حضرت آیتالله خوئی:
رأی اینجانب این است که همگی نسبت به تشکیل حکومت جدید، #جمهوریت_اسلامی را انتخاب نمایند.
🔶حاشیه
#سکولارهای_حوزوی چهار دهه این حقایق را #سانسور کردند تا #غیرانقلابی بودن خود را توجیه کنند.
@rozaneebefarda
هدایت شده از گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
🔆خدای علامه یا خدای سروش(پاسخی به هجمه اخیر دکتر سروش به آیت الله سید علی قاضی و علامه طباطبایی)
✅در ضمن مصاحبه ای جناب آقای سروش قصه ای را که مرحوم آقاسیدمحمدحسین تهرانی به نقل از مرحوم علامه از استاد علامه آقای قاضی که شاهد مستقیم قضیه بوده نقل می کند، که در آن دختری شاهد سؤالات عالم قبر از مادرش بوده و چون مادرش اهل ولایت و امامت نبوده دچار عذاب می شود و دختر از دیدن این عذاب موهایش سفید می گردد و به حقانیت شیعه پی برده، ایشان و خانواده ایشان شیعه می شوند.
✅ جناب سروش پس از نقل این قصه عباراتی جالب می آورند که محل تأمل است.ایشان می گوید:
▪️ «میخواهم اینجا بگویم که من واقعاً به الهیات آقای طباطبایی، آقای تهرانی، آقای قاضی شک جدّی کردم.
من نمی فهمم اینها چه خدایی را می پرستیدند. به عقلشان نیز تردید جدی کردم که چنین حادثه سراپا خرافی را باور کردند. من نمی دانم که خدایی که اینها می پرستیدند چه خدایی است که منتظر است خانمی را که در زندگیش لابد مسلمان معتقد متشرعی بوده و دشمن اهل بیت هم نبوده و علی را خلیفه پیامبر می دانسته، فقط مثل شیعیان قائل به امامت علی نبوده در گوشه قبر گیر بیاورند و آنگونه بمباران و گرزباران بکنند و هیچ عمل صالح دیگر او را به حساب نیاورند. با خود می گفتم که پس آقای طباطبایی با آن همه فلسفه دانی یا سیدعلی قاضی، استاد ایشان که اهل عرفان بود، اهل عبادت بود، از او کرامات عجیب نقل می کنند، هم الهیات سست و قبیلگی و انسان واری داشته اند. امیدوارم اینگونه الهیات تنقیح شود و حوزه قم راهی به جلو بگشاید. ببینید که تعلقات فرقه ای با فیلسوف چه می کند چه جای نافیلسوفان.»
🔆در اظهارات فوق نکاتی بود که لازم دیدم تأملی چند بر آن داشته باشم:
✅ در این که انگیزه جناب ایشان از این سخنان چیست و احیاناً رضایت چه کسانی را طالبند چندان برای بنده مهم نیست و از آن می گذرم و بنا را بر این می گذارم که انگیزه خیر داشته و در صدد اصلاح الهیات نابسامان-از منظر ایشان- عالمان شیعه بوده اند.
✅ همچنین از تعبیرات بی ادبانه نسبت به کسانی مانندعلامه طباطبایی و سیدعلی قاضی که به اقرار خود ایشان از بزرگان اندیشه و معنویت و عرفان بوده اند و تشکیک در عقل ایشان نیز می گذرم. هرچند خود این تعابیر منزلت و مکانت گوینده را به نحو شیوایی ابراز می دارد و وزن عقل گوینده مشکِّک را نیز برملا می سازد. و سخن را معطوف می کنم بر محتوای سخن که ناظر به الهیات و عقاید دینی شیعیان بلکه مسلمانان است.
✅ اگر واقعاً ایشان نمی دانند که خدای افرادی مانند علامه چه خصوصیات و صفاتی دارد، بنده برای ایشان توصیف می کنم:
🔹خدای علامه و نیز ما شیعیان، خدایی است بی نیاز و کامل مطلق، که از هرگونه نقصی مبرا است و تمام افعال او از جمله نظام خلقت مبتنی بر حکمت مطلق است و از هرگونه بیهودگی و نقصِ قابل رفع مبرّاست.
او دارای رحمت مطلقه عام و خاص است و هر کس را که طالب کمال باشد به کمال لایق خویش چه در دنیا چه در آخرت می رساند. و توصیفات بسیار دیگر که ایشان را توصیه می کنم در کنار غور در منابع غربی، قدری منابع حکمت اسلامی را نیز البته بادقت و تعمق نه سرسری مطالعه بفرمایند و اگر سؤال و ابهامی داشتند از اهل تخصص در این زمینه بپرسند تا اینچنین درعالم «نمیفهمم» به تعبیر خودشان نمانند.
✅ اما اگر می دانند و این تعبیرشان کنایه از اشکال به علامه و آقای قاضی است، باید خدمتشان عرض کنم که توصیفشان از خدای علامه قطعاً خلاف واقع بوده و اِسناد این عقاید به ایشان کذب و افترایی بیش نیست و از جناب ایشان که ادعای فرهیختگی و اخلاق دارند اینگونه نپخته و نامحققانه سخن گفتن پذیرفتنی نیست؛ چون بنابر فرض اطلاع، قطعاً ایشان در آثار علامه خصوصاً در تفسیر المیزان ملاحظه فرموده اند که خدای تعالی عقاب بلابیان نمی کند و کسی را که به لحاظ فکری مستضعف باشد و حق بدو نرسیده باشد هیچگاه دچار عذاب نمی سازد. و اگر آقای سروش، چند صفحه دیگر از همان کتابی که قصه را نقل می کنند تورق می فرمودند شواهد خلاف ادعای خویش را در آن می یافتند.
✅اما اگر مراد ایشان از این بیانات انکار عالم برزخ یا سؤال و جواب عالم برزخ است و مسئله امامت را از سؤالات برزخ نمی داند یا قبول یا عدم قبول امامت را موثر در سعادت و شقاوت انسانها نمی داند، خب در این صورت باید مراجعه بفرمایند به آثار تفصیلی علمای امامیه در باب معاد که با آیات قرآنی وجود عالم برزخ را اثبات کرده اند و با روایات متعدد وجود سؤال عالم برزخ را اثبات نموده اند همچنین رجوع بفرمایند به باب امامت که با براهین قاطع اثبات نموده اند که امامت جزو اصول اعتقادی بوده و کسی که آگاهانه منکر آن باشد در واقع ربوبیت الهی را منکر شده است که از منظر قرآن کفر است.
هدایت شده از گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
✅ البته ممکن هم هست که با توجه به مبانی معرفتی ایشان، اساساً ایشان منکر حجیت آیات قرآن(به جهت بشری بودن آن) و به طریق اولی روایات اهل بیت علیهم السلام باشند که در این صورت اختلاف بسیار اساسی تر بوده و دعوای ایشان از الهیات به معرفت شناسی منتقل می شود که آن نیز در جای خود پاسخ داده شده است. به ایشان توصیه می شود پس از طرح نظریات خود به نقدهای فراوانی که بر آن نظریات وارد شده نیز توجهی مبذول بفرمایند. (رک: نقدهایی که بر نظریه قبض و بسط تئوریک شریعت و بسط تجربه نبوی و ... که از سوی علما و فضلای حوزه علمیه قم وارد شده است. پس معلوم می شود حوزه قم در تنقیح الهیات و رد علمی نظریات امثال آن بزرگوار همیشه ساعی بوده است.)
✅ از جناب ایشان سؤالی دارم: فرض بفرمایید کسی بنابر ادله قانع کننده معتقد به امری شود مثلاً معتقد شود که خدای تعالی سنتی دارد و بر اساس حکمت خویش با ظالمان برخورد می کند، آیا چنین کسی را به سبب این اعتقاد میتوان متهم به قبیله گرایی کرد و الهیات او را سست و انسان وار تلقی نمود؟!!
✅بنده آنگاه تعجبم بیشتر شد که چگونه از داستان نقل شده ایشان فهمید و متوجه شد فرد عذاب شده، مسلمان متعبد و متشرعی بوده است و بر اساس این شناخت بر الهیات شیعه می تازد و آن را قبیله گرا معرفی می کند. لابد جناب ایشان با فرشتگان عالم برزخ ارتباط ویژه ای دارند که این اخبار را در اختیارش می گذارند.
✅ و تعجب دیگر اینکه چگونه ایشان از معذب بودن فرد مذکور نتیجه گرفتند که خدای شیعیان به دیگر اعمال آن بنده خطاکار هیچ اعتنایی نداشته است! نکند ایشان معتقد به قاعده همه یا هیچند! که باید عرض کنیم در الهیات شیعه که علامه طباطبایی زبان گویای آن در این عصر است به کرّات و مرّات آمده است که هیچ عمل صالحی از انسان صالح تضییع نمی شود، اگر آن را پیش از ورود به عالم برزخ نابود نساخته باشد. لکن عالم برزخ جایگاه رسیدگی به تمام اعمال نیست و فقط طبق روایات یک سری سؤالات کلی و عمدتاً اعتقادی پرسیده می شود.
✅و نکته دیگر اینکه اگر کسی در سیره علمی و عملی علامه طباطبایی و امثال ایشان قدری تأمل کند اقرار خواهد کرد که ایشان جزو بی تعلق ترین و آزاده ترین انسانهایی بوده اند که تاریخ علم به خود دیده است. لکن نسبت به حق و حقیقت تعلق خاطر مطلق داشتند و آنچه را از طریق قرآن یا برهان یا وجدان حق می یافتند دل می دادند و موافقت یا مخالفت شرق و غرب با آن را اعتنایی نمی کردند!!
✅و نکته آخر چند جمله خطاب به ایشان:
جناب آقای سروش بنده آثار متعدد حضرتعالی را مکرراً مطالعه کرده ام و در الهیات حضرتتان شک کردم. بنده متحیرم خدای مزعوم حضرتعالی چگونه خدایی است. خدایی که قادر نباشد مراد خویش را سالم و خالص به دست بشر برساند واقعاً خداست! آیا الهیات کسی که خدا را همچو ما انسانها می پندارد و معتقد است او بر اساس عواطف رفتار می کند و انکار عامدانه حجت الهی را به هیچ می انگارد و مجازاتی تعیین نمی کند و در نظام آفرینش او صالح و غیرصالح به یکسان انگاشته می شود، بیشتر سزاوار توصیف به انسانوارگی نیست؟! اساساً جناب سروش، بنابر مبانی معرفتی حضرتتان خدای حضرتعالی با امور موهوم چگونه قابل تشخیص و امتیاز است؟! کاش حضرتتان قدری در الهیاتتان تنقیحی روا بدارید شاید راهی رو به جلو گشوده شود! گاه انسان تعجب می کند چگونه تعلقات غربگرایانه متفلسف را قبیله گرا می کند تا چه رسد به نامتفلسفان!
📝 حجت الاسلام دکتر بهنام ملک زاده 🔴 @meshkatnoor
هدایت شده از ندای سعادت
🌱 محبوبا! دلم را كه گنجينه محبّت و عشق خود قرار داده اى، به دست خواطر و كثرات و مظاهر عالم طبيعت- كه در ظاهر دلربايند- مسپار، زيرا از مشاهده ملكوتشان باز مى دارند
كه: 📖 «إِنَّا جَعَلْنا ما عَلَى الْأَرْضِ زِينَةً لَها، لِنَبْلُوَهُمْ أَيُّهُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا، وَ إِنَّا لَجاعِلُونَ ما عَلَيْها صَعِيداً جُرُزاً»:
(همانا ما [تمام] آنچه را كه بر روى زمين است زينت و آرايش آن قرار دادهايم، تا آنان را بيازماييم كه كداميك نيكو كردارترند. و براستى كه ما [تمام] آنچه را كه بر روى آن قرار دارد، هموار و بى گياه خواهيم نمود.
📚 برگرفته از کتاب جمال آفتاب 🌱
https://eitaa.com/Nedaysaadat