هفت کلید طلایی آرامش در ارتباطات:
🔵اگه بتونیم عاالیه👌
1⃣قضاوت دیگران تاثیری بر زندگی من ندارد.
2⃣مردم وظیفه ندارند مرا درک کنند.
3⃣من مسول اصلاح یا تربیت کردن دیگران نیستم.
4⃣از کسی در برابر لطفی که به او می کنم توقعی ندارم وگرنه این لطف را در حق او نمی کنم.
5⃣کسانی که رفتارناجوانمرادنه با من داشته اند توسط کاینات مجازات خواهند شد هرچند که من هرگز متوجه این نشوم.
6⃣دنیا سخاوتمند تر از آن است که موفقیت کسی راه موفقیت مرا تنگ کند.
7⃣ملاک من رفتارشرافتمدانه و انسانی است نه #مقابله_به_مثل...
@ayeha313
🔺استاد فاطمی نيا:
يكی ازاولياءخدا قضيه ای نقل ميكرد:
شبی مشغول خواندن قرآن بودم تا رسيدم به آيه ی
"إنّه يراكم هو وقبيله من حيث لا ترونهم"
"همانا شيطان و بستگانش شما را ميبينند از جايی كه شما آنها را نميبينيد"
با خود گفتم معنای ظاهری آيه معلوم است كه بالاخره شيطان از جنّ است و جن در لغت به معنای پوشيده است؛ اما گويا معنای باطنی آيه را متوجه نميشوم!
در همين افكار بودم كه عالَمی برايم پيش آمد و شيطان ظاهر شد و گفت: آمده ام با تو بحث كنم، پاشو بيا!
ديدم همين قدم اول بايد با او مخالفت كنم، گفتم نمی آيم، تو بيا!
شيطان با همه تكبرش آمد!
يک ساعت بحث عالی فلسفه و کلام كرديم و در آخر مغلوبش كردم و پيروز بحث شدم!
به شيطان گفتم: با اين همه اسم و رسمت، مغلوب شدی!
شيطان خنده ای كرد و گفت: آقا سيد! فقط خواستم يک ساعت از عمرت را تلف كنم!
آن صحنه تمام شد!
معنای آيه را فهميدم؛
يعنی شيطان به هركس از يک جا ضربه ميزند!
@ayeha313
🛑مگه خدا احسن الخالقین نیست؟ پس اینهمه بچه های معیوب و ناقص واسه چیه؟!
❤خداوند هم به خودش میگه احسن الخالقین؛
و هم جای دیگه در #قرآن_كريم درباره آفرینش انسان می فرماید:
«ما انسان را به بهترین شکل آفریدیم.»
✍خب پس با این اوصاف، چرا کسی ناقص یا معیوب به دنیا میاد؟ خدا چرا فرق میذاره؟!
💢ببینید نعمتهای الهی عمومیه و اگر به کسی نرسه، باید طرف ببینه عیب از کجاست و چه عواملی باعث گرفتاریش شده!!
💥چون خدا باز در قرآن بدبختیها و زشتیها را از خود انسان میدونه و می فرماید: «هر احسان و نیکی که به تو می رسد از جانب خداست، و هر بدی و زشتی که به تو می رسد از خود توست.»
پس باید ببینیم کجاها کم گذاشتیم که بچمون با مشکلات مختلف جسمی یا روحی به دنیا اومده!
✍چیزی که از روایات اسلامی و دانش بشری به دست میاد اینه که بخش مهمی از این نقص ها مربوط به :
جهل والدین درباره وظایف همسری،نحوه آمیزش باهمسر،زمان و اوقات نامناسب ماه برای انعقاد نطفه،تغذیه مادران هنگام بارداری و حتی ناشی از اموری مانند مصرف شراب، مواد مخدر، سیگار، آمیزشهای #حرام و تا حد زیادی وراثته!
🌏به عبارت دیگه این نقص ها وکمبودها، تاوانی هست که پدر و مادرا بخاطر رعایت نکردن موارد بالا میپردازن!
حالا برای هرکدوم یه مثالی میاریم که قابل فهم بشه:
مثلا امام صادق ما فرمود:
🌙شب اول تاسوم ماه وقتی هلاله،بچه دار نشید چون بچه به #سردرد و #صرع مبتلا میشه!
🛑یا یک پزشک اروپایی نوشته: «به طور کلی هشتاد درصد اشخاص ناقص الخلقه و معلول، محصول شب اول ژانویه هستن؛
زیرا در این شب #مسیحیان عید بزرگی دارند، بیش از حد #مشروب می خورند و عیاشی می کنند؛ به حدی که مریض می شوند!
♨️یا اگر مادر سیگاری باشه، یا پدر مشروب خوار یا ...خب این سموم روی نطفه اثر میذاره و بچه رو دچار مشکل میکنه!
🛑مساله دیگه،مساله وراثته!
🌟 رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: ببین نطفه خود را در چه محلی قرار می دهی زیرا اخلاق پدران به فرزندان منتقل می شود.»
💮یا دکتر کارل جراح و زیست شناس معروف فرانسوی در این باره میگه: تقریبا تمام بدبختیهای آدم ناشی از نقایص روانی و عوامل ارثی اوست، در حقیقت کسانی که بهره بسیاری از دیوانگی، ضعف عقل و #سرطان ارثی به دوش دارند نباید ازدواج کنند!
✍خب پس این هم دست خود آدمه که با کی ازدواج کنه! چون به هرحال ژنتیک پدر مادر و اجداد روی بچه و جسم و روحش اثر میذاره!
✅ممکنه سوتفاهم هایی هم برای عده ای پیش بیاد که:
آقا! من خانواده مذهبی و #مومن میشناسم بچشون معلوله!اینا که دیندار بودن چرا بچشون اینجوری شد؟!
🔆جوابش اینه که دین منحصر به #نماز و #روزه که فقط نیست!
🔴هزارتا دستور العمل برای هر چیزی داره،برای غذا خوردن برای وضو گرفتن برای خوابیدن،بیدار شدن و... همینطور برای بچه دار شدن!
پس اگر به جزئیات دقت نکنیم و طبق دستورالعملها پیش نریم بچمون هر نقصی پیدا کرد نباید کسی رو جز خودمون سرزنش کنیم!
🌸امام صادق علیه السلام فرمود: مرد و زن در هنگام برقراری رابطه سخن نگویند، زیرا بیم آن می رود که فرزند لال شود.
🌷پیامبر فرمود: اگر کسی با همسرش در حال حیض نزدیکی کرد و فرزندش با جذام یا پیسی به دنیا آمد، فقط خودش را سرزنش کند.»
🌿اینا و هزاران حدیث اینچنینی به خانواده ها آموزش میده برای داشتن فرزند سالم باید چه چیزهایی رو رعایت کنن..
❄حالا برای بعضی ها هم سواله که:
خب بعضی پدر مادرا خبر نداشتن نمیدونستن! تکلیف اونا چیه؟!
🛑ببینید دونستن یا ندونستن پدر و مادر در پیامد طبیعی اثری نداره!
ما اگر ندونیم که در سیم، برق هست و بهش دست بزنیم، برق منتظر نمیمونه ببینه ما بی اطلاعیم که به ما کاری نداشته باشه!
بنابراین بی تقصیری پدر و مادر به معنای اینه که گناه عمدی نکردن، اما پیامدهای طبیعی ندونستنشون رو باید قبول کنن.
🛑یا یه عده میگن اقا تقصیر اون بچه بیگناه چیه؟!
درسته! نه بچه تقصیر داره نه خدا ،مقصر والدینن اما کاری نمیشه کرد،در تمام ظلمهای عالم، ظالم مقصره؛ اما ناراحتی ظلم به دوش مظلومه..
🌕قرار نیست که بخاطر اینکه بچه بیگناهه طبیعت کار خودشو نکنه... مثلا توی دعوا دو نفر به هم سنگ میزنن ،سنگ بی اختیار به چشم شما میخوره،چشم شما چون مظلوم و بی گناه هست،مصدوم نمیشه؟!
🌑حالا در کنار همه این حرفها،پدر و مادر بر اثر ظلم ناخواسته به بچه بالاخره خودشونم عذاب میکشن تاوان پس میدن و با خدمت به بچه هم پاداش میگیرن از خدا...
بچه هم چون بی گناهه با تحمل اون مشکلات درجاتش بالا میره🙏
@ayeha313
#شهریار
محمدحسین بهجت تبریزی
زاده : ۱۱ دی ۱۲۸۵ خورشیدی
تبریز، ایران
درگذشته: ۲۷ شهریور ۱۳۶۷ (۸۲ سالگی)
تهران
آرامگاه : مقبرةالشعرا شهر تبریز
لقب : بهجت تبریزی، شهریار
تخلص: شهریار
پیشه : شاعر و ادیب
تحصیلات : مراحل پایانی پزشکی دانشگاه تهران در زمان حکومت قاجار - پهلوی - جمهوری اسلامی
سبک نوشتاری : عمدتاً غزل/ متمایل به سبک عراقی
رویدادهای مهم : اوجگیری و شکوفایی شعر نوی فارسی
کتابها : منظومه حیدربابایه سلام،مجموعه پنج جلدی، دیوان ترکیدیوان اشعارکلیات اشعار شهریار
همسر(ها) ،: عزیزه عبدخالقی۱۳۲۶ (ا. ۱۳۳۲)
فرزند(ان)۳
پدر و مادرپدر: میرآقا بهجت خشکنابی معروف به سید اسماعیل موسوی
او در تبریز در خانوادهای بستانآبادی از روستای خُشکِناب به دنیا آمد و بنا به وصیتش در مقبرةالشعرای تبریز به خاک سپرده شد. ۲۷ شهریور را به واسطهٔ روز درگذشت او «روز شعر و ادب فارسی» نامیدهاند. مهمترین اثر شهریار منظومهٔ حیدربابایه سلام است که از معروفترین آثار ادبیات ترکی آذربایجانی بهشمار میرود و شاعر در آن از اصالت و زیباییهای روستا یاد کردهاست.
شهریار، از جمله سرایندگانی است که شعر را محلی نیک برای بیان این اندیشهورزیهای ژرفنگرانه و پندآموز دانسته، و بسیاری از اندرزهای اخلاقی، تربیتی را در قالبهای گوناگون شعری (بهویژه در قطعات، رباعیات و دوبیتیها) بازمیگوید. مخاطب این افکار و مفاهیم نیز نوع بشر و انسان در طول تاریخ است نه خطابی شخصی و منحصر به فرد.
مجموعهٔ تلویزیونی شهریار که به کارگردانی کمال تبریزی در سال ۱۳۸۴ ساخته شده و در آن جلوههایی از زندگی این شاعر به تصویر کشیده شدهاست، در سال ۱۳۸۶ از طریق شبکهٔ دو سیما به نمایش درآمدکه اعتراض دختر شهریار، مریم بهجت تبریزی به همراه داشت مبنی بر اینکه «نود درصد سریال شهریار ساختگی است»، اما پسر شهریار، هادی بهجت تبریزی معتقد است «این سریال در کلیات هیچ مشکلی نداشت و در جزئیات هم دست هنرمند باز است که تغییراتی را بهوجود آورد تا مجموعه برای مخاطب جذابیت داشته باشد»
شهریار در ۱۱ دی ماه سال ۱۲۸۵ خورشیدی در شهر تبریز متولد شد. دوران کودکی را - به علت شیوع بیماری در شهر - در روستای اجدادیاش خشگناب واقع در شهرستان بستانآبادسپری کرد. پدرش «میرآقا بهجت خشگنابی» و به روایتی «سید اسمعیل موسوی» نام داشت که در تبریز وکیل بود.
پس از پایان سیکل (راهنمایی) در تبریز، در سال ۱۳۰۰ از تبریز رهسپار تهران شد و تحصیلش را در مدرسهٔ دارالفنون تا سال ۱۳۰۳ و پس از آن در رشتهٔ پزشکی ادامه داد.
شهریار در اوایل تحصیل پزشکی در تهران عاشق ثریا دخترعبدالله امیرطهماسبی میشود و چند سال با یکدیگر نامزد بودند. اما در نهایت آن دختر با چراغعلی سالار حشمت معروف به امیر اکرم ازدواج میکند. حدود شش ماه پیش از گرفتن مدرک دکترا، تحصیلش را بهعلت شکست عشقی و ناراحتی و خیال و پیشآمدهای دیگر، ترک کرد.
اولین کتاب شعر شهریار به کوشش ابوالقاسم شیوا متخلص به «شهیار» دوست صمیمی شهریار در سال ۱۳۰۸ منتشر گردید.
شهریار در جوانی در تهران با بزرگان هنر و ادب همنشینی و دوستی داشت از جمله با: ابوالحسن صبا، محمدتقی بهار وعارف قزوینی. در سالهای بعد نیز با نیما یوشیج، هوشنگ ابتهاج، کریم امیری فیروزکوهی و برخی دیگر از هنرمندان دوستی و رابطه داشت
پس از سفری چهارساله به خراسان، برای کار در ادارهٔ ثبت اسنادمشهد و نیشابور، شهریار به تهران بازگشت. در سال ۱۳۱۳ که شهریار در خراسان بود، پدرش میرآقا خشگنابی درگذشت. او در سال ۱۳۱۵ در بانک کشاورزی استخدام و پس از مدتی به تبریز منتقل شد. دانشگاه تبریز شهریار را یکی از پاسداران شعر و ادب میهن خواند و عنوان دکتری افتخاری دانشکدهٔ ادبیات و علوم انسانی تبریز را نیز به وی اعطا کرد.
در سالهای ۱۳۲۹ تا ۱۳۳۰ اثر مشهور خود، حیدربابایه سلام را میسراید. در تیر ۱۳۳۱ مادرش درمیگذرد. در مرداد ۱۳۳۲ به تبریز میآید و با نوهٔ عموی خود به نام عزیزه عبدِخالقی ازدواج میکند که حاصل این ازدواج سه فرزند، دو دختر به نامهای شهرزاد و مریم و یک پسر به نام هادی میشود.
شهریار پس از انقلاب ۱۳۵۷ شعرهایی در مدح نظام جمهوری اسلامی ایران سرود. وی در روزهای آخر عمر، به دلیل بیماری، در بیمارستان مهر تهران بستری شد و پس از مرگ در ۲۷ شهریور ۱۳۶۷، بنا به وصیت خود در مقبرةالشعرای تبریز به خاک سپرده شد.
وی اولین دفتر شعر خود را در سال ۱۳۱۰ با مقدمه ملکالشعرای بهار، سعید نفیسی و پژمان بختیاری منتشر کرد. بسیاری از اشعار او به فارسی و زبان ترکی آذربایجانی جزء آثار ماندگار این زبانهاست. منظومه حیدربابایه سلام که در سالهای ۱۳۲۹ تا۱۳۳۰ سروده شدهاست، از مهمترین آثار ادبی ترکی آذربایجانی شناخته میشود. علاوه بر استادی در شعر، وی استاد سه تار هم بود
ایراندوستیِ شهریار در سرودههایش، همچون سرودهٔ تختِ جمشید
یا در ستایشِ فردوسی،بازتابی گسترده دارد.
شهریار که خود از آذربایجان بود و بدان بوم مهری بسیار داشت، آذربایجاندوستیاش بر پایهٔ ایراندوستیاش بود.
بزرگداشت شهریار ۲۷ شهریور ماه هر سال، که روز شعر و ادب فارسی نامگذاری شدهاست توسط بنیاد شهریار برگزار میشود
@ayeha313
نیایش صبحگاهی ❄️💫
❄️الهی، در زندگیم با من باش.
💫حتی در مکثِ نفس هایم.
❄️الهی، مرا به حال خود وا مگذار.
💫بگذار که با تو باشم و
❄️تو در من و بر من باشی
💫که زندگی با تو، سراسر عشق و اسرار است.
❄️به دعایم گوش کن،
💫حتی وقتی زبان من خاموش میشود ،
❄️دعای خاموشی مرا تو بشنو
💫و دعاهایم رامستجاب کن
❄️آمیـن
@ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
#مهارتهای_ازدواج پست 1 ازدواج دشوار است و نیاز به آموزش دارد. زیرا ما چیزی از مهارت های قبل از ازد
#مهارتهای_ازدواج
پست 2
3. مهارتهای زندگی
این مهم است که هر یک از همسران نه تنها برای امروز خود بلکه برای فردا و همسرشان برنامه ریزی داشته باشند.” امروز باید چگونه باشم تا در آینده مرد یا همسر خوبی باشم ؟” ” چه کاری می توانم انجام دهم که ۵ سال دیگه هم همینقدر برای همسرم جذاب باشم ؟ ” ” باید به دانشگاه بروم ؟” ” باید شروع کنم رونق کسب و کارم؟ ” ” چگونه به همسرم نشام دهم که می خواهم از او حمایت کنم ؟ برنامه ریزی مالی ، صرفه جویی ، مسئولیت رسیدگی به کسب و کار ، سبک زندگی سال نیاز به یک شریک دارد.
🌷4. مهارت عفو و بخشش
در طول زندگی، شما مجبور نیستید ببخشید اما می توانید انتخاب کنید که فراموش کنید. به منظور موفقیت در ازدواج ، نه تنها شما باید قادر به ببخشیدن اتفاقات گذشته باشید ، بلکه باید قادر به بخشیدن در همان لحظه باشید ! کار اشتباه خود و همسرتان را بپذیرید و عذر خواهی کنید و پذیرای عذر خواهی باشید.نه شما کاملید نه او.زمانی که شما نتوانید ببخشید رابطه شما متوقف میشود. شما نمی توانید کاری را انجام دهید بدون بخشش. اگر نتوانید ببخشید تنها می مانید.
🌷5. مهارت های خلاقیت
این ازدواج است ، ما با هم زندگی می کنند.
ما همدیگر را هر روز می بینیم، پس می توانیم به راحتی برای هم یکنواخت شویم . گهگاه، در ایام هفته خودتان را به چالش بکشید و سرگرم کنید حتی برای چند دقیقه به پیاده روی بروید ، فوتبال بازی کنید، بازی های متفاوت جنسیتی داشته باشید و …به همسرتان در هنگام بازی نگاه کنید.از مشارکت همدیگر لذت ببرید.
🌷6. مهارت تمرکز
یاد بگیرید بر روی ویژگی های مثبت همسر خود تمرکز کنید. برخی از صفات در او وجود دارد که شما به آنها عشق می ورزید. برخی از ویژگی ها ممکن ایت در او باشد که شما از آنها نفرت دارید، اما خوبی ها بیشتر از بدی هاست .بنابراین تمرکز بر روی چیزهایی که شما دو نفر با هم به ارمغان آورد یک کار لذت بخش است. مهارت تمرکز داشتن یعنی دیدن نیمه پر لیوان. مراقب باشید وقتی با یک انگشت به همسرتان اشاره می کنید چهار انگشتتان به سمت خودتان است.
ادامه دارد...
@ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
🔰🔰 نقد و بررسی 🔰🔰 در آموزش های دون خوان به کاستاندا، به کرات بازگو شده است که هدف نهایی و غایت در
در عرفان ساحری ادعا شده است که«طبیعت چون انسان، زنده و با شعور است و هدفمند. می توان در سایه اتحاد با طبیعت، جلال، جمال و اقتدار و محبت را تجربه نمود. ارتباط با طبیعت، ارتباط با حقیقت هستی است و متحد شدن با آن، در واقع وحدت یافتن با روح جهان است و ...» در این بیان هرچند سخن از فنای با طبیعت به میان آمده است ولی باید توجه داشت که این چنین فنا، چیزی جز پذیرش یک هدف ناقص به نام طبیعت نیست و درواقع خالق طبیعت به فراموشی سپرده شده(مانند همه عرفان واره هایی که تحت آموزه ها و الهامات شیطان می باشد) وطبیعت که مخلوق اوست، جای او را گرفته است.
قوای عقل، وهم و خیال در ساحت وجودی انسان دارای جایگاهی قابل تامل می باشند و آنچه ما در عرفان ساحری می بینیم، درواقع«عقل ستیزی» می باشد. آن هم به بهانه دست یافتن به عالم باطن. در این مرام، عقل کنار گذاشته می شود و آنچه جایگزینش می شود، وهم است. شاه بیت در آموزه های کاستاندا و دون خوان، «توجه به احساسات» است. فصل الخطاب درواقع ناکارآمدی عقل و ناتوانی برهان می باشد.
گیاهان قدرت و داروهای روان گردان، همچون پیوت، قارچ، تاتوره و بذر ذرت که کاستداندا شرحی دراز در باره ی کشت و تربیت آنها و طرز استفاده از آنها را در کتاب های خود آورده است همگی منطبق بر محور قرار دارن قوه ی توهم و وهم و کنار گذاشتن هوشیاری و عقل انسان در عرفان ساحری می باشد.
عرفان ساحری به طرزی وحشتناک پیروانش را به مصرف گیاهان روانگردان و تجربه دنیای وهم تشویق نموده است. به راستی اگر قرار باشد با توسل به داروهای توهم زا، تجربه عرفانی محقق شود، دیگر چه نیازی به شعار «بازگشت به طبیعت و اتحاد با آن» وجود دارد. البته شاید هم تقدیس طبیعت و زمین به خاطر وجود این گونه مواد و گیاهان توهم زا در آن می باشد.
در نهایت باید یادآورد شد که؛ سالک در دنیای عرفان ساحری، با ورود به فضای توهم و وهم جهان، غایت هستی، و درنهایت خالق هستی را جز وهم نمی بیند و چند صباحی با صورت های خیالی خود را سرگرم ساخته و «بازی گرفتن همه چیز» و «بازی دادن خود» تنها دست آورد عارف سالک دنیای عرفان ساحری می باشد.
@ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
تاریخچه و آسیب های عرفان سرخ پوستی @ayeha313
🔰🔰 نتیجهگیری 🔰🔰
عرفانهای نوظهور بهدلیل فاصله گرفتن از مؤلفههایی مانند؛ شریعتمداری، عقلگرایی، عرفپذیری و اخلاقگرایی و حضور فعال در صحنه اجتماعی و غیره آسیبهای گوناگونی را به همراه میآورند از قبیل: آسیبهای اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی، سیاسی، شخصی و خانوادگی. نوع نخست از آسیبها، هم در حوزه مطالعات اسلامی و هم غیراسلامی در قلمرو آرای نظری و عقیدتی عرفانهای نوظهور و ناشی از کژرویهای فکری در مباحث مختلف خداشناسی، وجودشناسی، معرفتشناسی، انسانشناسی و جهانشناسی بهشکل خودآگاه و ناخودآگاه پدیدار میشود. این قبیل آسیبها که مهمترین انواع آسیبهای عرفانی بهشمار میآید، در طی فرآیندی پیچیده و با گذار از مراحل مختلف تجربه شامل تعبیر کردن و تأویل ذهنی از مکاشفه و رؤیت و شهود و تفسیری زبانی بهشکلی بالقوه و پنهان ضمن تهدید اصل عرفان، صاحبان و پیروان آن را نیز تهدید میکند. دسته دوم شامل آسیبهایی است که ناشی از تخطی اینگونه عرفانها و صاحبان آنها از قواعد عرفی و هنجارهای زندگی روزمره فردی و اجتماعی، فاصلهگرفتن از اجتماع، عزلتگزینی و جستوجوی آرامش و خلسه عرفانی، استفاده ابزاری نظام سلطه از آنان و متحمل شدن ضررهای اقتصادی از سوی پیروان بروز میکند.
گرچه گزند این نوع آسیبهای عرفانی به اندازه نوع پیشین نیست و بهدلیل ماهیت خاص خود، جلوه بیرونی و تظاهر علنی بیشتر و تشخیصپذیرتری دارند، اما دامنه ابتلای به آن بهعلت جاذبه ظاهری، عرفشکنی، عادتستیزی، تنوعطلبی، شالودهشکنی، سنتشکنی، در نزد مردم بهویژه عوام یا حتی پارهای خواص، گستردهتر از انواع دیگر است. نوع سوم آسیبهای عرفانی شامل آن دسته از آموزههای عرفانیِ نوظهور است که بهشکل اختلالات روانی، فردی، خانوادگی و شخصیتی ناشی از کاربرد تکنیکهای مربوط به ریاضتهای غیرمشروع، مراقبه و مدیتیشن برای رسیدن به خلسههای عرفانی از طریق استفاده بیرویه از مواد مخدر و داروهای روانگردان، توهمزا و مانند آن ظاهر میگردد. تهدید خانواده، تکثیر بیماریهای جنسی، روابط نامشروع، گسست اخلاقی خانوادهها و تعارض بین مسایل سنتی و مدرن و دهها و صدها اختلال دیگر از سوی این آیینهای عرفانی در شمار مخاطرهآمیزترین و پیچیدهترین اختلالات روانی – فردی و خانوادگی قرار دارد.
از دیگر نتایج حاصله اینکه وقتی از منظر مهمترین دستاورد این عرفانها، همان رسیدن به آرامش، موضوع را تجزیه و تحلیل میکنیم. متوجه میشویم که اگر تمام آموزههای عرفانهای نوظهور، با موضوعیت «طرق کسب آرامش» جمعآوری شود، این آموزهها از دو حالت خارج نیست. الف. تصدیقی ضعیف و خفیف به راههای کسب آرامش است؛ ب. مجموعهای از ادعاهای پوچ و خالی است. نظریاتی که نه تنها موجب آرامش نمیشود، بلکه باعث بروز اختلالات شدید روانی میگردد.
@ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
🔰🔰 نتیجهگیری 🔰🔰 عرفانهای نوظهور بهدلیل فاصله گرفتن از مؤلفههایی مانند؛ شریعتمداری، عقلگرایی،
🔰🔰 منابع تحقیقاتی این برنامه 🔰🔰
1️⃣ سایت آپارات
2️⃣ سایت عرفان های سرخ پوستی
وعده صادق : پایگاه تخصصی مهدویت , فراماسونری و دشمن شناسی - http://www.alvadossadegh.com/fa/article/66-1388-07-20-22-05-54/8688-1390-01-13-21-08-49.html
3️⃣ سایت پایگاه اطلاع رسانی سراج اندیشه - http://serajnet.org/post/detail/Fa/2-88-9-4-1-0/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%D8%B9%D8%B1%D9%81%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%B1%D8%AE-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA%D9%8A.aspx
4️⃣ سایت پایگاه خبری تحلیلی احتساب - http://www.ehtesab.ir/index.php?option=com_k2&view=item&id=1276:8547&Itemid=613
5️⃣ سایت پرسمان دانشجویی -عرفان های نوظهور - تمرینات سخت در عرفان سرخپوستی ؟ http://nozohor.porsemani.ir/
6️⃣ سایت راسخون - تقسيم بندي عرفان هاي نوظهور- http://rasekhoon.net/article/show/162711/%D8%B9%D8%B1%D9%81%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7%D9%8A-%D9%86%D9%88%D8%B8%D9%87%D9%88%D8%B1-(5)/
7️⃣ سایت پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام -پروهش های معنویی (آسیب های نظام سلطه از ناحیه عرفانهای نوظهور بر جامعه ایران اسلامی) http://pmbo.ir
عرفان های سرخ پوستی
وعده صادق : پایگاه تخصصی مهدویت , فراماسونری و دشمن شناسی
@ayeha313
#ایام_فاطمیه
💢انگیزه #ابوبکر از غصب فدک
انگیزه ابو بکر از غصب فدک چه بود؟
غاصبان فدک انگیرهای مختلفی از غصب آن داشتند؛ در این جا به نمونه هایی از آن اشاره می کنیم:
1- امیرمؤمنان (علیه السَّلام) در نامه اى خطاب به عثمان بن حنیف می نویسد:
غاصبان فدک انگیرهای مختلفی از غصب آن داشتند؛ در این جا به نمونه هایی از آن اشاره می کنیم:
1- امیرمؤمنان (علیه السَّلام) در نامه اى خطاب به عثمان بن حنیف می نویسد:
«بَلى کانَتْ فى أیْدِینا فَدَک مِنْ کُلِّ ما أَظلّته السَّماءُ، فَشَحَّت عَلَیْها نُفُوسُ قوم وَ سَخَت عَنْها نُفُوسُ قَوم آخَرینَ وَ نِعمَ الحَکَمُ اللّهُ».
(آرى از میان آنچه آسمان بر آن سایه افکنده بود، تنها فدک در اختیار ما بود، گروهى بر آن بخل و حسادت ورزیدند، و گروه دیگر سخاوتمندانه رها کردند، و بهترین حاکم خدا است).
2. دارایی و درآمد فدک می توانست پایه های قدرت اهل بیت راتقویت کند؛ به نحوی که با حمایت از اقشار آسیب پذیر و تألیف قلوب مردم جبهه قدرتمندی علیه حاکمیت غاصب شکل می گرفت، خلافت از ارزش این امتیاز مطلّع شده بود که در همان روزهاى نخست، فدک را از دست خاندان پیامبر خارج کرد.
3. از طرفی خلافت نوپای غصبی به خاطر تقویت مالى پایه هاى حکومت خود و با عنوان کردن این ادعا که پیامبران چیزى از خود به ارث نمى گذارند، «فدک» را مصادره کرد.
آنان حدیثى را دستاویز قرار دادند که قرآن آن را تکذیب مى کند؛ می گویند پیامبر فرموده: « نحن معاشر الانبیاء لا نورث ما ترکناه صدقة»؛ (ما گروه پیامبران، چیزی به ارث نمی گذاریم، هر آنچه ترک می کنیم صدقه است) در پاسخ به ادعای آنها باید گفت: چگونه پیامبران از خود ارث برجا نمى گذارند، در حالى که خداوند می فرماید:
«وَ وَرِثَ سُلیمانُ داودَ».
؛ ( سلیمان وارث داود شد)
و می فرماید: «فَهَبْ لِی مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا یَرِثُنِی وَ یَرِثُ مِنْ آلِ یَعْقُوبَ وَ اجْعَلْهُ رَبِّ رَضِیًّا».
(به من فرزند پاکیزه اى عطا کن تا از من و از خاندان یعقوب ارث برند او را مورد رضایت خود قرار ده).
اگر واقعاً پیامبران ارث نمى گذارند، چرا پیامبر آن حکم الهى را به دخترش زهرا (س) که تنها وارث او بود نگفت و به فردى که اصلًا با موضوع ارتباطی نداشت گفت
نهج البلاغه، نامه 45.
سوره نمل، آیه 16.
سوره مریم، آیه 5 و 6.
@ayeha313
#پاسخ_شبهات
#توهین_به_زن؟
💢اگر #زن در اسلام مورد احترام است پس چرا در #احادیث گفته شده ایمان و #عقل زن ناقص است؟
متن نهج البلاغه:
زن ايمانش ناقص است، زيرا در ايام عادت از نماز و روزه محروم است ، عقلش كم است، زيرا شهادت دو زن معادل يك مرد است، و حظّ مالى او نيز نصف سهميه مرد است . مشابه اين مضمون از رسول خدا (ص) نيز رسيده است.
در علم حدیث، قبل از هر چیز باید بدانیم این کلام در چه موقعیتی خطاب به چه کسی نقل شده است؟
✅مخاطب این کلام امام، جنس زن و همه زنان نیست. یعنی منظور حضرت، این نیست زن ذاتا #ناقص_العقل است.
مخاطب این #کلام کیست؟
✅این روایت در ماجرای جنگ جمل خطاب به شخص #عایشه است،نه خطاب به همه ى زنان.
#بخوانید👇👇
روايتى كه در نهج البلاغه وارد شده است، به عنوان يك قضيه حقيقيه نيست، تقريبا نظير قضيه شخصيه يا قضيه خارجيه است. اصل قضيه اين است كه عايشه ، اين جنگ را به راه انداخت . اهل سنت هم معتقدند جنگ جمل را او به پا نموده و سبب و محرك ، او بوده است . چنان كه ابن ابى الحديد معتزلى از بزرگان اهل سنت قبول كرده است كه: #عایشه در این کار اشتباه کرد. به هر صورت بعد از اين كه در جريان جنگ #جمل ، عايشه سوار شتر شد و طلحه و زبير را هم تحريك كرد و خونها فراوانى ريخته شد و سرانجام شكست خورد، اميرالمؤ منين - عليه افضل صلوات المصلين - اين سخنان را بيان فرمود.
همان گونه كه درباره همين جريان جنگ جمل و مردم بصره ، خطبه اى با عنوان فى ذم اهل البصرة بعد وقعة الجمل در نهج البلاغه آمده است كه:
«كنتم جند المراة و اتباع البهيمة».
شما سپاه زن بوديد - فرماندهى شما را عايشه به عهده داشت -، و دنباله رو حيوان چهارپايى شديد، يعنى آن شتر كه عايشه را مى برد، جلو حركت مى كرد و شما هم به دنبال آن نا آگاهانه حركت مى كرديد. مى فرمايد: شما نا آزموده اين كار را انجام داديد و به كار نپخته اى اقدام كرديد.
#نتیجه_گیری:
✅این گونه روایات #تنها از علی(ع) نقل نشده است بلکه حضرت رسول(ص) نیز #روایاتی بدین مضمون دارند، ولی یقینا مراد از این روایات این نیست که تمامی زنان در همه اعصار و امکنه دارای عقلی ناقص و در تفکر و تدبیر ضعیف می باشند.
جالب توجه اینکه پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) در بیان مصداق سبقت گیرندگان زنی را با نام فاطمه(س) معرفی نموده است: «یا سلمان انّ ابنتی لفی الخیل السوابق»؛ای سلمان! دخترم فاطمه در زمره سبقت گیرندگان است.
پیامبر فرمود،جبریل آنقدر مرا به زنان سفارش کرد، که ترسیدم حتی به زن یک #اف هم نمی توان گفت.
📚نهج البلاغه، خطبه 13 و 14 و 80
@ayeha313
⭕️ چرا در نماز به جای «الله اکبر»، «الله رحمان» نمیگوییم؟
اگر میگفتیم «ای خدای مهربان»، دلها بیشتر به نماز جذب نمیشد؟
چرا ما سر نماز به جای «الله اکبر»، «الله رحمان» یا «الله ارحم» نمیگوییم؟ مگر در دعاها نداریم: «يَا مَنْ سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبَه؛ ای کسی که رحمت او از غضب او پیشی گرفته است.» آیا بهتر نبود به جای «الله اکبر» و به جای «خدای بزرگ و باعظمت»، بگوییم: «ای خدای مهربان»؟ آیا اینطوری، دلها بیشتر به نماز جذب نمیشد؟ چرا تا میآییم سر نماز از کبریائی خدا حرف میزنیم؟
در دعای کمیل وقتی ذاکرین اهلبیت(ع) مناجات میخوانند، مدام از مهربانی خدا برای ما سخن میگویند، ما هم گریه میکنیم. خُب، چرا ما در نماز هم چنین ترفندی به کار نبریم و به جای «الله اکبر» نگوییم «الله رحمان»، بعدش هم حسابی گریه کنیم؟! مثلاً به جای «الله اکبر»، بگوییم: «خدایا! عزیز دلم، تو چقدر مهربانی!» چه عیبی دارد اینطوری با خدا عشقبازی کنیم؟! آخر با کبریائی و عظمت خدا که نمیشود عشقبازی کرد، نمیشود با آن اشک ریخت!
چرا اینقدر میگوییم الله اکبر؟ چرا نماز مملوّ از عظمت الهی است؟ چرا ما همیشه در مقابل کبریائی خدا سر به خاک میگذاریم؟ چرا در هر رکعتی از نماز، حتماً باید رکوع و سجده را بهجا آوریم؟
برای اینکه نماز میخواهد مثل پادگان به ما یک چیزی را یاد بدهد و آن عظمت و ابهت خداوند است. وقتی فرماندهای نیاز دارد عظمتش در دل سرباز بنشیند، نمیگوید «آقای سرباز! من برایت یک ماشین میخرم، در عوض تو هم حرف مرا گوش خوب بده!» فرمانده نمیآید برای چند ماه دورۀ آموزشیای که سرباز به پادگان میرود، مدام نخود و کشمش در جیب سرباز بریزد و به او بگوید «عزیز دلم، امروز هم یک چیز خوشمزه دیگر برای تو خریدهام، عوضش تو هم دستور مرا گوش کن. اگر هم احیاناً جنگی پیش آمد، یکموقع فرار نکنیها! عزیزم قبول است؟! نمیخواهد موهایت را از ته بزنی، من خودم موهایت را به مُدل دلخواهت اصلاح میکنم، ژل هم به موهایت میزنم! اما در عوض اینکه من اینجا تو را تحویل میگیرم، تو هم در میدان جنگ مرا تحویل بگیر!»
بعضیها میگویند: «خدایا، مشکل مرا حل کن، تا بنشینم برای تو نماز بخوانم!» کار اینها مثل کسی است که به سربازی برود و به فرمانده پادگان بگوید: «تو اول بیا حسابی مرا تحویل بگیر و کارهای مرا انجام بده، تا من پسفردا برای تو بجنگم!» اگر فرمانده بخواهد اینطوری با سرباز رفتار کند، ابهت و عظمت فرمانده در دل این سرباز نمینشیند. اثرش این خواهد بود که پس فردا در لحظات حساس و خطرناک جنگ، دستور فرمانده را اجرا نمیکند. فرمانده به او میگوید: «برو جلو»، میگوید: «صبر کن ببینم، چرا بروم جلو؟» امّا از قدیم معروف بوده که «ارتش چرا ندارد.»
بحث ما این نیست که این کارها در ارتش، درست است یا نه، و اگر لازم است حد و مرز آن چقدر است، اما در نیروهای نظامی دستور فرمانده بسیار حساس و مهم است. در نیروهای نظامی، ساختار باید استحکام داشته باشد. لذا دیسیپلین نظامی و آداب ویژهای دارند که همه باید از این آداب تبعیت کنند. درِ خانۀ خدا هم باید شبیه همین اتفاق بیفتد تا عظمت و ابهت پروردگار عالم در دل ما جای بگیرد.
و اما اینکه چرا باید عظمت خدا در دل ما جا بگیرد، زیرا
۱. قدرت اجرای دستورات خدا-که به نفع خودمان است- را پیدا کنیم
۲. بتوانیم عاشق خدا شویم.
منبع:
بخشی از کتاب "چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟"
اثر علیرضا پناهیان
@ayeha313
❄️ ای خدای خوب و مهربان!
کمکم کن تا به هر کجا که می روم،
رایحه ی تو را به آن جا ببرم.
❄️سرشارم کن از روح و لطف و توان.
و مرا از عشق خود لبریز کن،
چنان که دوست بدارم بی چشمداشت
❄️چنان بتاب بر من،
که خورشید می تابد بر ماه.
دوست دارم وجودم انعکاس نور تو باشد.
❄️خدایا!
چراغ دلم را روشن کن
تا آن را بگیرم فرا راهِ مردمانت.
روشنی از توست، ای خدا.
بی تو، ما سرد و سخت و خاموشیم.
❄️ ای خوبِ مهربان!
توانم ببخش تا تو را چنان که
شایسته ای پرستش کنم...
❄️الهی آمین
@ayeha313