#معرفی_کتاب
📚ارمغان
مشتمل بر شش بخش است که در بخش اول آن به مفهومشناسی کارآمدی و رابطهی آن با دستاوردها پرداخته شده است.
بخش دوم کتاب به بیان اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی از جمله؛ آرمانهای فرهنگی، اجتماعی و علمی، اهداف و آرمانهای سیاسی و اهداف و آرمانهای اقتصادی، اختصاص یافته است.
در بخش سوم کتاب امکانات و ظرفیتهای موجود نظام اسلامی اعمّ از امکانات مادّی و غیرمادّی مورد بررسی قرار گرفته است.
موانع پیش روی انقلاب اسلامی عنوان بخش چهارم از این کتاب است که با تقسیم موانع موجود به موانع بیرونی و درونی این بحث را در بر گرفته است.
در بخش پنجم با برشمردن دستاوردهای انقلاب اسلامی در سطح جهان، سیاست، اقتصاد، دین و ...، پیشرفتهای ایران در عمق و سطح مورد توجّه قرار گرفته است.
و در نهایت در بخش پایانی این کتاب به ضرورت تلاش برای کم کردن فاصله با حکومت اسلامی مطلوب و مراحل دستیابی به تمدّن جهانی اسلامی پرداخته شده است.
@ayeha313
#شهرام_ناظری
زاده: ۲۹بهمن ۱۳۲۸ (۷۲ سال)
کرمانشاه، ایران
ژانر: موسیقی اصیل ایرانی
موسیقی کُردی
موسیقی مقامی و خانقاهی ایرانی
ساز(ها): سهتارسالهای فعالیت۱۳۵۴–اکنون
ناشر(ان)
کانون چاووش نواگر ورلد نتورک سروش خوشنوا آواز بیستون همآواز چهارباغ بانگ آوای باربد سونی میوزیک
#نام_آوران_ایران
شهرام ناظری (زادهٔ ۲۹ بهمن ۱۳۲۸)
موسیقیدان و خوانندهٔاهل ایران است. او از خوانندگان شناختهشدهٔ موسیقی اصیل ایرانی و ملقب به «شوالیهٔ آواز ایران» است. مجمع انجمن آسیاوی را «هنرمند برتر آسیا»،
نیویورک تایمز او را «بلبل فارسی»
و کریستین ساینس مانیتور او را «لوچانو پاواروتیایران» نامیدهاست.
شهرام ناظری از آغاز دهه پنجاه به عنوان یک هنرمند شناخته شد و نخستین آلبومهایش به صورتِ آلبومهای مشترک بامحمدرضا شجریان با محتوای میهنی و مضامینی نظیر آزادیخواهی در اواخر دهه پنجاه توسط کانون چاووش منتشر شد و از آثار کانون چاووش، تصنیفهای ایران ای سرای امیدساختهٔ محمدرضا لطفی بر روی شعری از ه.ا.سایه که توسط هم شجریان و هم ناظری خوانده شد، و آزادی با صدای ناظری وهمراه شو عزیز با صدای شجریان، به شهرت بالا رسیدند. پس از پایان کار کانون چاووش، ناظری در دهه شصت به خواندن قطعات بسیار با شعر مولانا جلالالدین بلخی پرداخت و نخستین خوانندهای شد که بهطور ویژه به شعر مولوی توجه کردهاست و از آن میان، آلبوم گل صدبرگ به شهرت و محبوبیتِ بالا رسید. در آغاز دهه هفتاد، همکاری شهرام ناظری با پسرعمویش کیخسرو پورناظری منجر به خلق آثاری با ساز تنبور شد. از آثار حاصل این دوره، تصنیف مهتابرو شهرت خاصی یافت.
از معروفترین تصنیفهای شهرام ناظری میتوان به تصنیفهای اندک اندک با شعر مولانا در آلبوم گل صدبرگ، تصنیف آتشی در نیستان با شعر مجذوب تبریزی در آلبومی به همین نام، کاروان شهید با آهنگ محمدرضا لطفی و شیدا شدمبا شعر خودش، تصنیف مهتابرو در آلبومی به همین نام، و تصنیفهای میهنی و ایراندوستانهاش (مانند سرود ایران جوانیا آثار کانون چاووش) اشاره کرد. همچنین، آثاری که ناظری به زبان مادریاش (زبان کُردی) اجرا کرده، مشهورند. از معروفترین آثار کردیِ کرمانشاهانی که ناظری نیز خوانده میتوان به تصنیفهای قدیمیِ کابوکی، شیرین شیرین و واران وارانه اشاره کرد که او بازخوانی کردهاست.
ناظری در سال ۲۰۰۷، از سوی دولت فرانسه نشان لژیون دونور و در سال ۲۰۱۴ «نشان شوالیه ملی لیاقت» فرانسه به او اهدا شد.نیویورک تایمز به او لقب «بلبل ایرانی» دادهاست
شهرام ناظری در کوچهٔ یخچالی در برزهدماغ (کرمانشاه)کرمانشاه، در خانوادهای کُرد آشنا با موسیقی و شعر متولد شد. وی صدای دلنشینش را از پدر و مادر خویش به یادگار دارد و از دوران خردسالی توسط مادرش با شعر و آواز آشنا شد؛ پدرش نیز صدای لطیفی داشت و ضمن آشنایی با گوشهها وردیفهای آواز ایرانی، سهتار هم مینواخت. وی از سبک قدما و خوانندگان آن دیار به خصوص «شیخ داوودی» خوانندهٔ بزرگ آن زمان بهره گرفته و نیز داشتههایش را در اختیار فرزندش گذاشت.
بزرگ این خانواده، استاد پرویز خان پورناظری معروف به حاجی خان خود از شاگردان درویش خان و کلنل وزیریبودهاست. اکثر موسیقیدانان کرمانشاه توسط وی با نت و موسیقی اصیل ایرانی آشنا شدهاند. این محیط مناسب هنری موجب شد تا شهرام ناظری بتواند در سن ۷ سالگی اولین برنامهٔ هنری خود را در رادیوی کرمانشاه همراه با تار درویشی، از نوازندگان معروف آن زمان کرمانشاه، اجرا نماید. پس از آن در سن ۱۱ سالگی نیز توانست در رادیو تلویزیون ایران چند برنامهٔ آواز ایرانی اجرا کند.
ناظری همواره در پی بهره بردن از مکاتب و استادان مختلف بودهاست. وی در سال ۱۳۴۵ برای بهرهگیری از محضر استادانی چون عبدالله دوامی، نورعلی خان برومند، عبدالعلی وزیری،محمود کریمی
عازم تهران شد و ضمن بهرهگیری از محضر این استادان، سهتار را نیز نزد استادان احمد عبادی،جلال ذوالفنون و محمود هاشمی فرا گرفت.
شهرام ناظری به مدت یک سال نیز در تبریز با نوازندگان و موسیقیدانان آن دیار مانند غلامحسین بیگجهخانی و محمود فرنام قیطانچیان که خود از شاگردان اقبال آذر بودند در زمینه موسیقی ایرانی کار کرد. در سال ۱۳۵۴ بنا به پیشنهاد نورعلیخان برومند به استخدام رادیو تلویزیون ایران درآمد و اولین برنامهٔ خود را با گروه شیدا به سرپرستی محمدرضا لطفی با مثنوی مولوی و ترانهای از شیخ بهایی اجرا کرد، پس از آن با گروه عارف به سرپرستی حسین علیزاده و پرویز مشکاتیان کار خود را ادامه داد. دوستی نزدیک و رفتوآمد خانوادگی شهرام ناظری جوان با محمدرضا شجریان نیز از سال ۱۳۵۴ و از دیدار در ساختمان رادیو ملی ایران آغاز شد، و نزدیک به هفت سال
به درازا کشید. ناظری در سال ۱۳۵۵ در نخستین آزمون موسیقی سنتی ایران با نام باربد شرکت کرد و توانست مقام نخست را در رشتهٔ آواز در این آزمون به دست آورد. در سال ۱۳۵۶ همراه با گروه سماعی به سرپرستیاصغر بهاری و حسن ناهید برای اجرای کنسرت در جشنوارهٔ توس انتخاب شد.
شهرام ناظری در دهه هشتاد خورشیدی به پژوهش و مسیریابی برای آرایه موسیقی نوین پرداخت. پژوهش بر نحوه اجرایشاهنامه فردوسی و پروژهٔ مولوی که در سال جهانی مولانا از فعالیتهای وی در این سالها میباشد. وی در این سالها چندین آلبوم دیگر منتشر کرد که آثار آواز اساطیر، لیلی و مجنون، لولیان، مولویه (شور رومی) و سفر عسرت از آن جمله میباشند.
ناظری خوانندهای است که در آثارش روحیه تکرار ناپذیری دارد و همواره تلاش نمودهاست که نگرش و تجربهای جدید را در آواز و موسیقی بهوجود آورد. وی تحریرهای ریتمیک و خاصی را از سالهای پایانی دهه هفتاد خورشیدی در آثارش استفاده نمود، از جمله این آثار میتوان به آلبومهای ساز نو آواز نو، سفر به دیگر سو، لولیان و مولویه (شور رومی) اشاره کرد.