eitaa logo
🌱آیه های زندگی🌱
326 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
529 ویدیو
16 فایل
#خانه داری #مهدویت #ازدواج #روانشناسی #مذهبی https://harfeto.timefriend.net/17180058032928 لینک ناشناس کانال آیه های زندگی👆👆👆نظرات،پیشنهادات وانتقادات خودتان را با ما میان بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ سوال: 👇👇👇👇 🔰چرا پيامبر (ص) در نماز بر خود صلوات ميفرستاد؟ ✍️پاسخ: ✅پيامبر اکرم (ص)داراي ابعاد مختلفي است بعد شخصي وفردي وديگري بعد اجتماعي ومسئوليت الهي که بعهده اوست بنابر اين فرستادن درود بر خود جنبه خود برتر بيني ندارد بلکه انجام تکليفي است که بعهده او گذاشته شده است. وقتي که خدا و ملائکه بر پيامبر درود مي فر ستند و مومنان هم مامور به فرستادن صلوات هستند خود پيامبر هم به اين تکليف مکلف است. گفتني است که براي صلوات فرستادن بر پيامبر اکرم(ص) و اهل بيت ايشان روايات زيادي -در تفسير آيه‌ي شريفه‌ي «إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِکَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْليماً»[1] - وجود دارد. اين احاديث از طريق شيعه و سني نقل شده و در همه‌ي آنها تأکيد شده است که بايد «آل محمد» به هنگام فرستادن صلوات ذکر شود. حتي در بعضي از اين روايات تصريح شده که اگر در صلوات، «آل محمد» ذکر نشود، آن صلوات ناقص و نا تمام است . 2. نماز خواندن پيامبر اسلام(ص) همان‌گونه است که در منابع حديثي بيان شده و همه‌ي مسلمانان موظف به آن هستند. و بايد به گونه‌اي خوانده شود که آن‌حضرت‌ بجا مي‌آوردند. اين مسئله نه تنها در نماز، بلکه در ديگر احکام دين نيز چنين است و بايد مسلمانان از پيامبر اکرم(ص) پيروي کنند. در نماز، يکي از جاهايي که بر پيامبر و اهل بيت او صلوات فرستاده مي‌شود، تشهد است؛ چنان‌که در روايات آمده است که؛ خداوند متعال پيامبرش حضرت محمد(ص) را به معراج برد. جبرئيل اذان گفت و نماز را به پيامبر آموخت، به همين کيفيت و شکلي که مي‌خوانيم. سپس در تشهد به او فرمود: بر خودت و بر اهل بيتت درود بفرست. پيامبر گفت: صَلَّى اللَّهُ عَلَيَّ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِي. (4) از اين جمله معلوم مي‌شود که پيامبر اسلام(ص) در تشهد بر خود و بر اهل بيت عصمت و طهارت(ع) درود مي‌فرستاد. 3. در روايات پيشوايان معصوم(ع)، نيز تشهد با عبارت‌هاي مختلفي نقل شده است که در تمامي آنها گواهى بر عبوديت و رسالت حضرت محمد مصطفي(ص) و نيز فرستادن صلوات بر آن حضرت و آل طاهرينش وجود دارد؛ مانند اين‌که امام صادق(ع) کيفيت تشهد را اين‌گونه فرمود: «الْحَمْدُ لِلَّهِ، أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيکَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ تَقَبَّلْ شَفَاعَتَهُ فِي أُمَّتِهِ وَ ارْفَعْ دَرَجَتَهُ».[6]‌ به همين دليل؛ فقهاي شيعه، فتوا بر لزوم صلوات در تشهد داده‌اند.[7] بنابراين، پيامبر(ص) نماز و اجزاي آن (مانند تشهد) را از پيش خود ابداع نکرده و تمامي آنها (حتي چگونگي و محتواي صلوات) به دستور و راهنمايي خداي متعال بوده است. [1]. احزاب، 56: «خدا و فرشتگانش بر پيامبر درود مي‌فرستد اى کسانى که ايمان آورده‌ايد، بر او درود فرستيد و سلام گوييد و کاملاً تسليم (فرمان او) باشيد». [2]. کلينى، محمد بن يعقوب، الکافي، محقق و مصحح: غفارى، على اکبر، ج 3، ص 486، دار الکتب الإسلامية، تهران، چاپ چهارم، 1407ق. [3]. شيخ طوسى، محمد بن حسن، تهذيب الأحکام، ج 2، ص 92، دار الکتب الإسلامية، تهران، چاپ چهارم، 1407ق. [4]. ر.ک: بحرانى، يوسف بن احمد، الحدائق الناضرة في أحکام العترة الطاهرة، محقق و مصحح: ايروانى، محمد تقى، مقرم، سيد عبد الرزاق، ج 8، 456 – 459، ‌دفتر انتشارات اسلامي، قم، چاپ اول، 1405ق. @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢آیا کسی که نام پیامبر(ص) را بشنود، ولی نفرستد، کرده است؟ معنای روایت پیامبر(ص) که فرمود: «هر کس نام من را بشنود ولی نفرستد، است»، چیست؟! ✅پاسخ روایات متعددی در نکوهش افرادی وارد شده است که نام پیامبر(ص) را بشنوند، ولی صلوات نفرستند: 1. پیامبر(ص): «شقی کسی است که نام من در نزد او برده شود، ولی بر من درود نفرستد». 2. پیامبر(ص): «کسی که نام من در نزد او برده شود، ولی بر من درود نفرستد، راه بهشت را گم کرده است». 3. پیامبر(ص): «جفاکارترین مردم کسی است که نام من در نزد او برده شود، اما بر من درود نفرستد». 4. پیامبر(ص): «بخیل کسى است که نام من نزد او برده شود و او بر من درود نفرستد». هم‌چنین آن‌حضرت(ص) فرمود: «بخیل به تمام معنا کسى است که هر گاه نام من نزد او برده شود، ولی بر من درود نفرستد». 5. پیامبر(ص): «کسی که نام من در نزد او برده شود، ولی بر من درود نفرستد، در جهنم وارد شده است». 6. پیامبر(ص): «کسی که نام من در نزد او برده شود، ولی بر من درود نفرستد، خداوند او را نمی‌بخشد». این روایات پیامبر(ص) در واقع، تفسیر آیه 56 سوره احزاب بوده و تبیین کننده دستور خدا است، نه خواهشی نفسانی و شخصی؛ لذا هر فردی که به هر توصیه خدا - از جمله توصیه موجود در این آیه - عمل نمی‌کند، دل پیامبر(ص) که شاهد و ناظر بر اعمال امت است را آزرده کرده و از این‌راه به او جفا و ستم، می‌کند و راه بهشت را گم می‌کند و به جهنم وارد می‌شود. ✅گفتنی است که این روایات بیشتر شامل کسانی می‌شود که از روی عناد و دشمنی با آن‌حضرت(ص) صلوات را رها می‌کنند، اما کسانی که احترامشان به پیامبر اسلام(ص) واضح است، اما از روی اشتباه و یا فراموشی این ذکر را ترک کنند، مشمول این روایات نمی‌شوند؛ از این‌رو با وجود چنین روایاتی، هیچ‌کدام از فقها چنین حکمی نداده‌اند که با هربار شنیدن نام پیامبر اسلام(ص) بر همه مکلفان واجب است که صلوات بفرستند و گرنه مرتکب گناه شده‌اند. 📚جامع الاخبار، ص 59 📚الامالی، ص 145 @ayeha313
⁉️متن شبهه: 👇👇 همواره یک شبهه رایج و کهنه توسط اسلام ستیزان مطرح می شود که چرا پیامبر اسلام(ص) چندین همسر داشته؟ و آیا ازدواج های پیامبر برای هوسرانی بوده؟ (معاذالله) ✅ پاسخ شبهه: 👇👇👇 💠💠اولا: هیچکس ادعانکرده پیامبر(ص) اصلانیازجنسی نداشته است. 💠💠ثانیاٌ:درباره تعدادزنان پيامبربرخي به مبالغه سخن گفته اند.پیامبر(ص) درطول حیاتشان با 13 زن خطبه عقدخواند،ازاین تعدادبا دوتن به برگزاری خطبه عقدبسنده کردو بدون عروسی و زندگی مشترک ازهم جداشدند. اما 11 تن را به خانه بردو با آنان زندگی کرد: خدیجه،سوده، عایشه، زینب ام المساکین، حفصه،ام سلمه، زینب بنت جحش، جویریه، ام حبیبه، میمونه، صفیه؛ که هنگام رحلت ایشان، 9 تن آنها زنده بودند. (ضمنا حکم محدود کردن ازدواج دائم به 4 همسر پس از ازدواجهای پیامبر بوده (تا قبل از سال 9 هجری)) 💠💠 ثالثا:ازدواج های پیامبر (ص) برای ارضاء غرایزنفسانی نبوده، به دلایل زیر:👇 1 – ازدواج پیامبر(ص) در 25 سالگی با بیوه ای که 15 سال ازاو بزرگتربوده و 25 سال زندگی با اوبدون اختیارهمسری دیگر . ایشان تا حدود ۵۵ سالگی تنهایک همسر داشتند.👌 "جان ديون پورت" مي گويد: "آيا ممکن است مردي که به شهرت توجهي بسيار دارد، در چنان کشوري که تعدد زوجات عمل عادي محسوب مي شد،در چنان کشوري که تعدد زوجات عمل عادي محسوب مي شد،براي مدت 25 سال به يک زن قانع باشد، آن هم 15 سال از او بزرگ تر؟! (جعفر سبحانی ، فرازهایی از تاریخ اسلام) 2 – بنابر شواهد تاریخی پيامبر(ص) از ناحيه افراد و قبائل مختلف تحت فشار بود كه از آنها همسر بگيرد، و هر يك از قبائل مسلمان افتخار مى كردند كه زنى از آنها به همسرى پيامبر (ص) در آيد، حتى بعضى از زنان بدون هيچگونه مهريه، حاضر بودند خود را به عنوان (هبه ) در اختيار آن حضرت بگذارند و بى هيچ قيد و شرط با او ازدواج كنند. (از جمله عایشه و حفصه که توسط پدرانشان ابوبکر و عمر، به پیامبر پیشنهاد شدند) به همین دلیل، قرآن، بعد از گرفتن 9 زن، ازدواج دیگر را بر پیامبر ممنوع کرد. (آیه 52 سوره احزاب) بنابراین آزادى پیامبر در ازدواج، متوقف مى‏‌شود، تا مردم بدانند که ازدواج پیامبر(ص) تنها برای پاسخ به غریزه انسانی و دفع شهوت نبوده، بلکه هدف والاتری در آن وجود داشته است. 3- همه همسران پیامبر بجزعایشه بیوه بودند.چرا پیامبربعد از او با زنان بیوه و مسنی که از زیبایی بهره نداشتندازدواج کرد؟! 4- زندگی زاهدانه و به دور از تجملات پیامبر(ص) با هوسرانی و انگیزه ارضاء غرایز نفسانی منافات دارد. 5- دو تن ازهمسران پیامبر( ص) کنیزبودند (جویریه و صفیه) که پیامبر(ص) می توانست بدون ازدواج ازآنها لذت ببرداما پیامبرابتدا آنها را آزاد کرد،سپس آنها بااختیار خودبا پیامبر(ص) ازدواج کردند.👌 5- پیامبر(ص) با قبایلی وصلت می کردکه برای تحکیم روابط سیاسی به اتحادبا آنهانیاز داشت.مانند ام حبیبه دخترابوسفیان ازبنی امیه،ام سلمه از بنی مخزوم، سوده از بنی اسد، به همین دلیل با هیچ دختری از انصار ازدواج نکرد زیرا از ناحیه آنان خطری احساس نمی کرد. دقیقابه همین دلیل،پس ازازدواج رسول خدا(ص) با جويريه و صفيه هیچ‌گونه تحركى را از سوى بنى نضير و بنى مصطلق (دو قبیله یهودی مدینه) در برابر آن حضرت مشاهده نمی‌کنیم. 6 – دربحبوحه جنگهای سخت ( احد) ازدواج های متعددداشت ولی بعدازفتح مکه (پایان بحران های سیاسی) ازدواجی انجام نداد. بنابراین همگی ازدواجهابنا به مصالح سیاسی و اعتقادی بوده: ✔️تحکیم روابط باقبایل بزرگ عرب، ✔️تغییرفرهنگهای غلط زمانه مثل منع ازدواج باهمسر پسرخوانده،✔️ تکریم یک بانوی محترم و.. 💠💠 رابعا: تحلیل ازدواجهای پیامبربدون توجه به فرهنگ ازدواج درجزیره العرب درآن عصر وحتی عصرکنونی اشتباهی بزرگ است. درآن جامعه: 1 –چندهمسری امری معمول وپسندیده بود. (هنوز هم هست) 👉 2 – محدودیت سنی برای ازدواج وجود نداشت. 3 – مجردماندن زنان بیوه امری ناپسند و زشت تلقی می شد.👉 4- محدودیت درتعداد همسر وجود نداشت.و اسلام آنرامحدود کرد. 5 – دروضعیت ناگواراقتصادی حاکم برآن جامعه وتمرکز ثرون دردست قدرتمندان،همسرگزینی وسیله ای برای کمک به خانواده دختر بود.به همين جهت بودکه مشرکان قريش، درمسير مبارزه اقتصادي به پيامبر(ص) شوهران دختران آن حضرت راتشويق مي کردندکه دختران پيامبر را طلاق دهند و آنان را به خانه پيامبر بفرستدتابه اين وسيله،مشکل اقتصادي پيامبر بيش تر بشود. 6 –جنگهای قبیلگی با ارتباطات فامیلی حذف میشد. لذا با ازدواج،درگیری ها ازبین می رفت و مودت ایجاد می شد. @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚ارمغان مشتمل بر شش بخش است که در بخش اول آن به مفهوم‌شناسی کارآمدی و رابطه‌ی آن با دستاوردها پرداخته شده است. بخش دوم کتاب به بیان اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی از جمله؛ آرمان‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی، اهداف و آرمان‌های سیاسی و اهداف و آرمان‌های اقتصادی، اختصاص یافته است. در بخش سوم کتاب امکانات و ظرفیت‌های موجود نظام اسلامی اعمّ از امکانات مادّی و غیرمادّی مورد بررسی قرار گرفته است. موانع پیش روی انقلاب اسلامی عنوان بخش چهارم از این کتاب است که با تقسیم موانع موجود به موانع بیرونی و درونی این بحث را در بر گرفته است. در بخش پنجم با برشمردن دستاوردهای انقلاب اسلامی در سطح جهان، سیاست، اقتصاد، دین و ...، پیشرفت‌های ایران در عمق و سطح مورد توجّه قرار گرفته است. و در نهایت در بخش پایانی این کتاب به ضرورت تلاش برای کم کردن فاصله با حکومت اسلامی مطلوب و مراحل دستیابی به تمدّن جهانی اسلامی پرداخته شده است. @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زاده: ۲۹بهمن ۱۳۲۸ ‏(۷۲ سال) کرمانشاه، ایران ژانر: موسیقی اصیل ایرانی موسیقی کُردی موسیقی مقامی و خانقاهی ایرانی ساز(ها): سه‌تارسال‌های فعالیت۱۳۵۴–اکنون ناشر(ان) کانون چاووش نواگر ورلد نتورک سروش خوش‌نوا آواز بیستون هم‌آواز چهارباغ بانگ آوای باربد سونی میوزیک
شهرام ناظری (زادهٔ ۲۹ بهمن ۱۳۲۸) موسیقی‌دان و خوانندهٔاهل ایران است. او از خوانندگان شناخته‌شدهٔ موسیقی اصیل ایرانی و ملقب به «شوالیهٔ آواز ایران» است. مجمع انجمن آسیاوی را «هنرمند برتر آسیا»،  نیویورک تایمز او را «بلبل فارسی»  و کریستین ساینس مانیتور او را «لوچانو پاواروتیایران» نامیده‌است.
شهرام ناظری از آغاز دهه پنجاه به عنوان یک هنرمند شناخته شد و نخستین آلبوم‌هایش به صورتِ آلبوم‌های مشترک بامحمدرضا شجریان با محتوای میهنی و مضامینی نظیر آزادی‌خواهی در اواخر دهه پنجاه توسط کانون چاووش منتشر شد و از آثار کانون چاووش، تصنیف‌های ایران ای سرای امیدساختهٔ محمدرضا لطفی بر روی شعری از ه.ا.سایه که توسط هم شجریان و هم ناظری خوانده شد، و آزادی با صدای ناظری وهمراه شو عزیز با صدای شجریان، به شهرت بالا رسیدند. پس از پایان کار کانون چاووش، ناظری در دهه شصت به خواندن قطعات بسیار با شعر مولانا جلال‌الدین بلخی پرداخت و نخستین خواننده‌ای شد که به‌طور ویژه به شعر مولوی توجه کرده‌است و از آن میان، آلبوم گل صدبرگ به شهرت و محبوبیتِ بالا رسید. در آغاز دهه هفتاد، همکاری شهرام ناظری با پسرعمویش کیخسرو پورناظری منجر به خلق آثاری با ساز تنبور شد. از آثار حاصل این دوره، تصنیف مهتاب‌رو شهرت خاصی یافت.
از معروف‌ترین تصنیف‌های شهرام ناظری می‌توان به تصنیف‌های اندک اندک با شعر مولانا در آلبوم گل صدبرگ، تصنیف آتشی در نیستان با شعر مجذوب تبریزی در آلبومی به همین نام، کاروان شهید با آهنگ محمدرضا لطفی و شیدا شدمبا شعر خودش، تصنیف مهتاب‌رو در آلبومی به همین نام، و تصنیف‌های میهنی و ایران‌دوستانه‌اش (مانند سرود ایران جوانیا آثار کانون چاووش) اشاره کرد. هم‌چنین، آثاری که ناظری به زبان مادری‌اش (زبان کُردی) اجرا کرده، مشهورند. از معروف‌ترین آثار کردیِ کرمانشاهانی که ناظری نیز خوانده می‌توان به تصنیف‌های قدیمیِ کابوکی، شیرین شیرین و واران وارانه اشاره کرد که او بازخوانی کرده‌است. ناظری در سال ۲۰۰۷، از سوی دولت فرانسه نشان لژیون دونور و در سال ۲۰۱۴ «نشان شوالیه ملی لیاقت» فرانسه به او اهدا شد.نیویورک تایمز به او لقب «بلبل ایرانی» داده‌است