eitaa logo
این بقية الله
151 دنبال‌کننده
128 عکس
67 ویدیو
8 فایل
لینک کانال جهت معرفی به دوستان 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 صلوات بر حضرت فاطمۀ زهرا عليها السّلام (أللّهمّ صلّ على فاطمة و أبيها... ) 💢 يكى از صلوات هاى مجرّب و مؤثّر در گرفتن حاجت، صلوات حضرت فاطمۀ زهرا عليها السّلام است به اين گونه كه پانصد و سى مرتبه بگويد: أللّهمّ صلّ على فاطمة و أبيها و بعلها و بنيها [و السّرّ المستودع فيها]بعدد ما أحاط به علمك. خداوندا؛ درود فرست بر فاطمه و پدر بزرگوارش و همسر گراميش و فرزندان عزيزش [و به آن رازى كه در وجود او به وديعه نهادى]به تعداد آن چه دانش تو بر آن احاطه دارد. ♦️اين ختم در كتب قديمۀ دعا ذكر نشده و از زمان شيخ اعظم انصارى رحمه اللّه در ميان زبان‌ها افتاده و معروف شده است. ما به خاطر دو جهت اين صلوات را نقل نموديم: ۱-اگرچه اين صلوات در كتب قديمه وجود ندارد و از مرحوم شيخ انصارى شنيده شده ولى به خاطر ارتباطى كه آن بزرگوار با حضرت بقيّة اللّه ارواحنا فداه داشته است به احتمال قوى اين دعا از حضرت صاحب الأمر ارواحنا فداه صادر شده است. ۲-مقصود از «السرّ المستودع فيها» حضرت حجّت عجّل اللّه تعالى فرجه مى باشد. 📚 صحیفه مهدیه ، ص ۴۰۸ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 ثواب خواندن سورۀ مباركۀ «كهف» 🔸️پيامبر اكرم صلّى اللّه عليه و اله و سلّم مى فرمايد: هركه سورۀ مباركۀ «كهف» را بخواند، تا هشت روز از هر فتنه اى در امان خواهد بود؛ بدين سان، اگر دجّال نيز در آن هشت روز خروج كند، خداوند متعال او را از فتنۀ دجّال محافظت خواهد داشت. 🔹️ در حديث ديگرى نيز از آن بزرگوار روايت شده است كه فرمود : هر که ده آیه از سورۀ «كهف» را از حفظ بخواند، فتنۀ دجّال به او ضررى نخواهد رسانيد؛ و كسى كه تمام سوره را بخواند، داخل بهشت مى شود. 🔸️ در حديث ديگرى، حضرت مى فرمايند: هركه ده آيه از ابتداى سورۀ مباركۀ «كهف» را حفظ كند، و پس از آن دجّال را درك كند ضرر و زيانى به وى نخواهد رسيد. و هركه آيات پايانى اين سوره را حفظ كند در روز قيامت نورى روشنى بخش برايش خواهد بود. 📚 صحیفه مهدیه ، ص ۴۰۹ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 خروج آن حضرت با شمشیر پس از ظهور البته قیام مسلّحانه با شمشیر بر آن حضرت - که جانهای ما فدایش باد - واجب است به خاطر اطاعت فرمان خدا و دفع دشمنانش و برای حفظ خودش چنانکه در بخش خلق آن جناب در حدیث امیرالمؤمنین علی علیه السلام دانستی که اگر خروج نکند گردنش را می‌زنند. 📚 مکیال المکارم ، ج ۱ ، ص ۱۳۴ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 از خواصّ سورۀ «يس» 💢 يكى از اهل علم كه مورد اعتماد من است قضيّه اى را در فضيلت سورۀ مباركه «يس» برايم نقل كرد: يكى از بندگان خدا در شهر يزد گرفتارى سختى داشت، خدمت حضرت صاحب الزمان ارواحنا فداه شرفياب مى شود، درحالى كه آن بزرگوار را نمى شناسد، حضرت به او مى فرمايند: سورۀ «يس» را بخوان، چون به كلمۀ «مبين» كه در شش مورد آمده است، رسيدى حاجت خود را نيّت كن و پس از قرائت سوره، حاجت خود را درخواست كن، تا خداوند دعاى تو را مستجاب نمايد. گفت: چون در سورۀ «يس» تأمّل كردم، ديدم كلمۀ «مبين» در هفت مورد از اين سوره آمده است، از اين مسئله تعجّب كردم، ولى چون دقّت نمودم، فهميدم كه در شش مورد كلمۀ «مبين» بدون «الف و لام» آمده است و در يك مورد با «الف و لام» است، آن گاه سوره را همان طورى كه حضرت فرموده بودند خواندم، و خداوند متعال دعايم را مستجاب كرد. 📚 صحیفه مهدیه ، ص ۴۱۰ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 فضيلت سوره هاى «مسبّحات» 🔻جابر از امام محمّد باقر سلام الله علیه روايت كرده است كه: هركه سوره هاى مسبّحه را پيش از خواب بخواند، پيش از مرگ، حضرت مهدى (صلوات اللّه عليه) را درك خواهد كرد، و اگر بميرد نيز در همسايگى پيامبر خواهد بود. 🔹️طريحى رحمه اللّه سوره هاى مسبّحه را سوره هايى مى داند كه با تسبيح الهى آغاز شده باشند. 🔸️ملاّ محمّد صالح مازندرانى رحمه اللّه مى گويد: مسبّحات سوره هايى هستند كه در آغازشان كلمه هاى «سبّح» يا «يسبّح» يا «سبّح» يا «سبحان» آمده باشد. ▪️بنابراين احتمال، اين سوره‌ها هفت سوره هستند: سورۀ اسراء، سورۀ حديد، سورۀ حشر، سورۀ صفّ، سورۀ جمعه، سورۀ تغابن و سورۀ مباركۀ اعلى. 🔹️ولى مرحوم كفعمى در حاشيۀ «مصباح» خود پس از بازگو كردن روايت مذكور، مى گويد: مسبّحات؛ نام پنج سورۀ قرآنى است. و جز سورۀ اسراء و اعلى، بقيّه را نام برده است. شيخ صدوق رحمه اللّه در فضيلت سوره تغابن به عنوان آخرين سوره مسبّحه، اين روايت را آورده است و از كلامش برمى آيد كه وى نيز اين سوره‌ها را پنج تا مى داند. مجلسى رحمه اللّه در «حلية المتقين»، و نيز فيض كاشانى رحمه اللّه در كتاب «وافى» تصريح كرده اند كه تعداد اين سوره‌ها پنج سوره است. 🔸️يكى از فضلاء مى گويد: بهتر است بدانيد كه براى تحقّق شرط مزبور در روايت فوق، خواندن اين سوره‌ها براى يك مرتبه هم كفايت مى كند و مراد-يعنى درك زمان حضرت مهدى صلوات اللّه عليه يا همسايگى پيامبر صلّى اللّه عليه و اله و سلّم-حاصل خواهد شد. ليكن، در اين مقام كه مقصود تشويق به خواندن اين سوره‌ها و عادت كردن به تلاوت آن هاست، ظاهر آن است كه درك آن حضرت يا همسايگى پيامبر صلّى اللّه عليه و اله و سلّم با تكرار و عادت كردن به تلاوت سوره هاى ياد شده خواهد بود. البتّه، پر واضح است كه ترك آن در بعضى از اوقات، ضررى به تكرارى كه لازمۀ ادراك آن حضرت يا جوار پيامبر صلّى اللّه عليه و اله و سلّم است نمى زند. از سويى در ظاهر مراد از درك آن حضرت، درك با آگاهى و شناخت آن حضرت است. ♦️سببش نيز مى تواند يا اين باشد كه اين سوره‌ها در مورد حضرت مهدى صلوات اللّه عليه و ويژگى‌ها و حالت هاى اوست؛ اگرچه ما آن را ندانيم و يا خاصيّت خواندن اين سوره‌ها اين خواهد بود. اين مطلب در مورد سوره هاى ديگرى كه ثواب و پاداش معيّنى دارند نيز صدق مى كند. مؤلّف گويد: دربارۀ «آية الكرسى» و آيۀ شريفۀ «نور» و آيۀ رَبِّ أَدْخِلْنِي و آيات ديگر ختوماتى ذكر شده است كه مناسب با اين موضوع است. ❌بايد توجّه داشته باشيم كه عالى ترين راه براى تشرّف به محضر مقدّس حضرت بقيّة اللّه الأعظم ارواحنا فداه جلب توجّه و رضايت كامل آن بزرگوار مى باشد. 📚 صحیفه مهدیه ، ص ۴۱۰ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 خواندن سورۀ «القارعة» سبب ايمنى از فتنۀ دجّال است 🔻از امام صادق سلام الله علیه روايت شده است كه مى فرمايد: هركسى كه سورۀ مباركۀ «قارعه» را تلاوت كند خداوند او را از فتنۀ دجّال از اين كه به او بگرود و نيز از سختى جهنّم در امان نگاه مى دارد. 📚 صحیفه مهدیه ، ص ۴۱۲ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 سوره نساء، آیه ۴۷: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ آمِنُوا بِمَا نَزَّلْنَا مُصَدِّقًا لِمَا مَعَكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَطْمِسَ وُجُوهًا فَنَرُدَّهَا عَلَىٰ أَدْبَارِهَا ای کسانی که کتاب به ایشان آورده شده! ایمان بیاورید به آنچه بتدریج فرو فرستادیم، که تصدیق کننده باشد مر آنچه را که با شماست، پیش از آن که محو گردانیم روهایی را، پس برگردانیم آن روها را بر پشت های ایشان. 🔻در تفسیر عیاشی و اختصاص طبرسی و غیبت نعمانی به سندهای خود از جابر جعفی از حضرت باقر سلام الله علیه روایت کرده اند در حدیث طویلی می فرماید: فَلَا یُفْلِتُ مِنْهُمْ إِلَّا ثَلَاثَهًُْ نَفَرٍ یُحَوِّلُ اللَّهُ وُجُوهَهُمْ فِی أَقْفِیَتِهِمْ وَ هُمْ مِنْ کَلْبٍ وَ فِیهِمْ نَزَلَتْ هَذِهِ الْآیَهًُْ پس رهایی نمی یابد از ایشان مگر سه نفر که بر می گرداند خدا روهایی ایشان را به پشت سرهاشان و آنها از کلب اند و آیه در حق ایشان نازل شده . ▪️ تبصره مراد از آنهایی که کتاب برای ایشان آورده شده عام است، شامل یهود و نصارا و مسلمین هر سه می‌شود، و آن جماعتی که این سه نفر از ایشان رهایی می یابند لشکر سفیانی ملعون‌اند که در زمین بیدا میان مدینه و مکه به زمین فرو می روند، الّا این سه نفر که از بنی‌کلب و قبیله‌ی سفیانی هستند. خدا روهای آنها را به عقب برمی گرداند تا یکی از ایشان به مکه رود و بشارت به امام زمان دهد به فرو رفتن لشکر سفیانی به زمین و یکی به مدینه برگردد و یکی به شام رود و به سفیانی خبر دهد، و این از علامات حتمیّه است که البته تا صورت نگیرد، امام زمان ظاهر نگردد . 📚 نوائب الدهور فی علائم ظهور ، ج ۱ ، ص ۱۲۵ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 توسّل به حضرت بقيّة اللّه (ارواحنا فداه) 🔻علاّمۀ مستنبط رضوان اللّه عليه چنين مى فرمايد: از نظر عقل و نقل بر ما لازم است كه به الطاف حضرت حجّت ارواحنا فداه چنگ زنيم و در سختى‌ها و مشكلات به او پناه بريم. چرا كه آن بزرگوار، سلطان زمان و امام و پيشواى عصر حاضر است؛ گرچه از ديدگان ما غايب است، همانا او ما را مى بيند ولى ما او را نمى بينيم، يا او را مى بينيم ولى نمى شناسيم. به هرحال خورشيد عنايتش بر ما مى تابد، حاجت هركسى را كه به او توسّل جويد، برآورده مى سازد. ايشان مى افزايند: از اين توسّل آثار و نتايج عجيبى يافتم و هرگز خلافى از آن مشاهده نكردم. آرى؛ هركس لذّت توسّل به دامان باكرامتش را نچشيده باشد از اين حقايق بى بهره است؛ «بنفسي [أنت]من مغيّب لم يخل منّا» ؛ «جانم فدايت؛ تو آن غايبى هستى كه از ميان ما خارج نمى باشد». 📚 صحیفه مهدیه ، ص ۴۱۵ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴جريان دعاى توسّل خواجه نصير رحمه اللّه 💢 مرحوم خواجه نصير الدين طوسى اهل قريۀ جهرود ساوه بوده و ولادت باسعادت او در يازدهم جمادى الاولى سال پانصد و نود و هفت در شهر طوس اتّفاق افتاده كه مادّۀ تاريخ او با آيۀ كريمۀ جاءَ اَلْحَقُّ وَ زَهَقَ اَلْباطِلُ إِنَّ اَلْباطِلَ كانَ زَهُوقاً موافق است و در هيجدهم ماه ذيحجّۀ سال ششصد و هفتاد و دو از اين جهان درگذشت و مجموع عمر شريفش هفتاد و پنج سال بوده است. علاّمۀ عراقى در كتاب «دار السلام» مى نويسد: بنابر آنچه در زبان‌ها افتاده و در بعضى از كتاب‌ها نوشته شده: خواجه نصير مدّت بيست سال كتابى در مناقب اهل بيت عصمت عليهم السّلام تأليف نمود و آن را با خود به بغداد برد كه به نظر خليفۀ عبّاسى برساند. اتّفاقا وقتى رسيد كه خليفه با ابن حاجب براى تفريح و تماشا در كنار شطّ بغداد بودند. خواجه آن كتاب را نزد خليفه نهاد و او آن را به ابن حاجب داد و چون آن ناصبى نظر به مناقب ائمّۀ اطهار عليهم السّلام نمود از شدّت بغض، آن كتاب را در آب انداخت و از روى استهزا گفت: «أعجبني تلمّه» ؛ يعنى: صداى افتادن اين كتاب در آب، مرا به تعجّب درآورد. پس رو به آن جناب كرد و گفت: اهل كجايى؟ خواجه فرمود: اهل طوسم. گفت: از گاوان يا از خران آن محلّ هستى؟ خواجه فرمود: از گاوان آن محلّم! ابن حاجب گفت: پس شاخت در كجاست؟ خواجه فرمود: شاخم را در طوس گذاشته‌ام مى روم و آن را مى آورم! پس خواجه مهموم و مغموم و محروم روى به ديار خود نهاد، اتّفاقا شبى در خواب بقعه اى را ديد كه در مكانى قرار گرفته و در آن بقعه مقبره اى است كه بر آن مقبره صندوقى نهاده اند و بر آن صندوق دعايى را كه معروف است به دعاى توسّل خواجه نصير نوشته اند و حضرت حجّت عجّل اللّه فرجه در آن بقعه مى باشد. پس آن بزرگوار آن دعا و كيفيّت ختم آن را تعليم خواجه فرمود. چون از خواب بيدار شد قسمتى از آن را فراموش كرده بود. بار ديگر خوابيد و همان جريان را دو مرتبه در خواب ديد و قسمت فراموش شده را از آن بزرگوار ياد گرفت. چون بيدار شد مجموع آن را كه در خاطرش محفوظ مانده بود به رشتۀ تحرير درآورد، و براى تلافى عمل خليفه و ابن حاجب و انتقام گيرى از آن‌ها مشغول انجام آن ختم گرديد، تا آن كه دعايش به اجابت مقرون شد، و حضرت صاحب الأمر صلوات اللّه عليه او را بشارت داد كه حاجتت به دست كودكى روامى گردد و تو بايد آن كودك را تربيت كنى تا در آينده به قدرت برسد، و به شهر و بلد او اشاره فرمود. پس خواجه با رمل، محلّۀ آن كودك را تعيين كرد و خانۀ او را جستجو نمود. زنى را در آن خانه ديد كه دو طفل داشت، آن دو طفل را از او درخواست كرد و به تربيت آن‌ها پرداخت و به فراست دانست كه پادشاه آينده كدام يك از ايشان است و آن هلاكو خان بود. پس در تربيت او نهايت اهتمام را نمود تا هلاكو به حدّ رشد رسيد. روزى به او گفت: اگر تو پادشاه شوى زحمت مرا چگونه جبران مى كنى؟ هلاكو گفت: تو را وزير خود مى كنم. خواجه گفت: لازم است آنچه را مى گويى بنويسى. هلاكو آن را نوشت و به خواجه داد. پس از مدّت زمانى هلاكو حاكم خراسان را كشت و به جاى او نشست و خواجه را وزير خود كرد. پس از استيلاء بر خراسان، به سوى شهرهاى ديگر لشكر كشيد و شهربه شهر را در حيطۀ تصرّف خود درآورد تا آن كه به بغداد هجوم آورد و مستعصم خليفۀ عبّاسى را دستگير نموده و او را كشت و با مردم آن ديار به عدالت رفتار كرد. ابن حاجب چون واقعه را چنان ديد در خانۀ شخصى پنهان شد و طشتى را پر از خون كرد و بر آن طشت چيزى گذاشت و روى آن نشست تا از دلالت رمل خواجه در امان بماند. خواجه چون رمل انداخت ابن حاجب را در بالاى دريايى از خون ديد و حيران ماند هرچند از او جويا شد اثرى نيافت؛ آخر الأمر در اين مورد تدبير و انديشه نمود كه تعدادى گوسفند وزن كند و بين اهل بغداد تقسيم نمايد و با آنان شرط كند هركس گوسفندى را كه گرفته بايد به همان وزن اوّل تحويل دهد، و گوسفندى هم به ميزبان ابن حاجب داد. او در اين مورد كه آن گوسفند را چگونه نگهدارى كند تا در وقت تسليم در وزن آن تفاوتى نباشد با ابن حاجب مشورت كرد. ابن حاجب گفت: بايد بچّۀ گرگى به دست آورى و هر روز از صبح تا شام گوسفند را علوفۀ كافى داده و چون شب شود گرگ را به او نشان دهى تا هرچه در آن روز فربه گشته با ديدن گرگ از او كم شود و با مداومت بر اين عمل تا زمانى كه گوسفند نزد تو باشد در آن تفاوتى ظاهر نمى شود.👇
پس آن مرد به دستور ابن حاجب عمل كرد تا آن كه گوسفند را رد كرد، ديدند همۀ آن گوسفندها تفاوت وزن پيدا كرده اند مگر گوسفندى را كه در دست ميزبان ابن حاجب بوده است. خواجه به زيركى و فراست دانست كه ابن حاجب در خانۀ آن شخص است و اين تدبير او بوده است. غلامان را به دنبال ابن حاجب فرستاد و آن‌ها او را گرفته و نزد خواجه و هلاكو آوردند، خواجه به او گفت: شاخ من اين پادشاه است كه در طوس بود و من وعدۀ آوردن او را به تو دادم. بعد او را با خود به كنار شطّ برد و دستور داد همۀ كتاب هاى او را حاضر كردند؛ آنگاه تمام تأليفات او را جز شافيه، وافيه و مختصر كه براى مبتديان علم صرف و نحو مفيد است، در آب انداخت و گفت: «أعجبني تلمّه» ؛ يعنى صداى به آب افتادن آن، مرا به تعجّب درآورد، و سپس دستور قتل او را صادر كرد. اين جريان را دربارۀ صدور اين دعا از حضرت بقيّة اللّه ارواحنا فداه ذكر نموده اند . ♦️از مرحوم شيخ بهايى نقل شده كه ايشان فرموده اند: از مقدّس اردبيلى سؤال شد كه چه چيزى سبب شد تا به مقامات عاليه نايل شوى؟ ايشان در جواب فرمودند: مداومت به دعاى توسّل خواجه نصير. 📚 صحیفه مهدیه ، ص ۴۱۶ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 دعاى توسّل معروف به دعاى توسّل خواجه نصير رحمه اللّه 🔻اين دعا را سيّد بزرگوار، علىّ بن طاووس رحمه اللّه در «مهج الدعوات» نقل نموده است: بسم اللّه الرّحمن الرّحيم أللّهمّ صلّ و سلّم وزد و بارك على النّبيّ الامّيّ العربيّ الهاشميّ القرشيّ المكّيّ المدنيّ الأبطحيّ التّهاميّ، السّيّد البهيّ، السّراج المضيء، الكوكب الدّرّيّ، صاحب الوقار و السّكينة، المدفون بالمدينة، العبد المؤيّد، و الرّسول المسدّد، المصطفى الأمجد، المحمود الأحمد، حبيب إله العالمين، و سيّد المرسلين، و خاتم النّبيّين، و شفيع المذنبين، و رحمة للعالمين، أبي القاسم محمّد صلّى اللّه عليه و آله. الصّلاة و السّلام عليك يا أبا القاسم يا رسول اللّه، يا إمام الرّحمة، يا شفيع الامّة، يا حجّة اللّه على خلقه، يا سيّدنا و مولانا إنّا توجّهنا و استشفعنا و توسّلنا بك إلى اللّه، و قدّمناك بين يدي حاجاتنا في الدّنيا و الآخرة، يا وجيها عند اللّه، إشفع لنا عند اللّه. أللّهمّ صلّ و سلّم وزد و بارك على السّيّد المطهّر، و الإمام المظفّر، و الشّجاع الغضنفر، أبي شبير و شبر، قاسم طوبى و سقر، الأنزع البطين، الأشجع المتين، الأشرف المكين، العالم المبين، النّاصر المعين، وليّ الدّين، الوالي الوليّ، السّيّد الرّضيّ، الإمام الوصيّ، الحاكم بالنّصّ الجليّ، المخلص الصّفيّ، المدفون بالغريّ، ليث بني غالب، مظهر العجآئب، و مظهر الغرآئب، و مفرّق الكتآئب، و الشّهاب الثّاقب، و الهزبر السّالب، نقطة دآئرة المطالب، أسد اللّه الغالب، غالب كلّ غالب، و مطلوب كلّ طالب، صاحب المفاخر و المناقب، إمام المشارق و المغارب، مولانا و مولى الكونين، الإمام أبي الحسنين أمير المؤمنين عليّ بن أبي طالب صلوات اللّه عليه. الصّلاة و السّلام عليك يا أبا الحسن، يا أمير المؤمنين، يا عليّ بن أبي طالب، يا أخ الرّسول، يا زوج البتول، يا أبا السّبطين، يا حجّة اللّه على خلقه، يا سيّدنا يا مولانا، إنّا توجّهنا و استشفعنا و توسّلنا بك إلى اللّه، و قدّمناك بين يدي حاجاتنا في الدّنيا و الآخرة، يا وجيها عند اللّه، إشفع لنا عند اللّه. أللّهمّ صلّ و سلّم وزد و بارك على السّيّدة الجليلة الجميلة، المعصومة المظلومة، الكريمة النّبيلة، المكروبة العليلة، ذات الأحزان الطّويلة في المدّة القليلة، الرّضيّة الحليمة، العفيفة السّليمة، المجهولة قدرا، و المخفيّة قبرا، المدفونة سرّا، و المغصوبة جهرا، سيّدة النّسآء، الإنسيّة الحورآء، امّ الأئمّة النّقبآء النّجبآء، بنت خير الأنبيآء، الطّاهرة المطهّرة، البتول العذرآء، فاطمة التّقيّة الزّهرآء عليها السّلام. الصّلاة و السّلام عليك و على ذرّيّتك يا فاطمة الزّهرآء، يا بنت محمّد رسول اللّه، أيّتها البتول، يا قرّة عين الرّسول، يا بضعة النّبيّ، يا امّ السّبطين، يا حجّة اللّه على خلقه، يا سيّدتنا و مولاتنا، إنّا توجّهنا و استشفعنا و توسّلنا بك إلى اللّه، و قدّمناك بين يدي حاجاتنا في الدّنيا و الآخرة، يا وجيهة عند اللّه، إشفعي لنا عند اللّه. أللّهمّ صلّ و سلّم وزد و بارك على السّيّد المجتبى، و الإمام المرتجى، سبط المصطفى، و ابن المرتضى، علم الهدى، العالم الرّفيع، ذي الحسب المنيع، و الفضل الجميع، و الشّرف الرّفيع، الشّفيع ابن الشّفيع، المقتول بالسّمّ النّقيع، المدفون بأرض البقيع، العالم بالفرآئض و السّنن، صاحب الجود و المنن، كاشف الضّرّ و البلوى و المحن، ما ظهر منها و ما بطن، الّذي عجز عن عدّ مدآئحه لسان اللّسن، الإمام بالحقّ المؤتمن، أبي محمّد الحسن (صلوات اللّه و سلامه عليه). الصّلاة و السّلام عليك يا أبا محمّد، يا حسن بن عليّ، أيّها المجتبى، يابن رسول اللّه، يابن أمير المؤمنين، يابن فاطمة الزّهرآء، يا حجّة اللّه على خلقه، يا سيّد شباب أهل الجنّة، يا سيّدنا و مولانا إنّا توجّهنا و استشفعنا و توسّلنا بك إلى اللّه، و قدّمناك بين يدي حاجاتنا في الدّنيا و الآخرة، يا وجيها عند اللّه، إشفع لنا عند اللّه. أللّهمّ صلّ و سلّم وزد و بارك على السّيّد الزّاهد، و الإمام العابد، الرّاكع السّاجد، وليّ الملك الماجد، و قتيل الكافر الجاحد، زين المنابر و المساجد، صاحب المحنة و الكرب و البلاء، المدفون بأرض كربلاء، سبط رسول الثّقلين، و نور العينين، مولانا و مولى الكونين، الإمام بالحقّ أبي عبد اللّه الحسين (صلوات اللّه و سلامه عليه). الصّلاة و السّلام عليك يا أبا عبد اللّه، يا حسين بن عليّ، أيّها الشّهيد يابن رسول اللّه، يابن أمير المؤمنين، يابن فاطمة الزّهرآء، يا سيّد شباب أهل الجنّة، يا حجّة اللّه على خلقه، يا سيّدنا و مولانا إنّا توجّهنا و استشفعنا و توسّلنا بك إلى اللّه، و قدّمناك بين يدي حاجاتنا في الدّنيا و الآخرة، يا وجيها عند اللّه، إشفع لنا عند اللّه. 👇👇
أللّهمّ صلّ و سلّم وزد و بارك على أبي الأئمّة، و سراج الامّة، و كاشف الغمّة، و محيى السّنّة، و سنيّ الهمّة، و رفيع الرّتبة، و أنيس الكربة، و صاحب النّدبة، المدفون بأرض طيبة، المبرّء من كلّ شين، و أفضل المجاهدين، و أكمل الشّاكرين و الحامدين، شمس نهار المستغفرين، و قمر ليلة المتهجّدين، الإمام بالحقّ زين العابدين، أبي محمّد عليّ بن الحسين (صلوات اللّه و سلامه عليهما). الصّلاة و السّلام عليك يا أبا محمّد، يا عليّ بن الحسين، يا زين العابدين، أيّها السّجّاد يابن رسول اللّه، يابن أمير المؤمنين، يا حجّة اللّه على خلقه، يا سيّدنا و مولانا إنّا توجّهنا و استشفعنا و توسّلنا بك إلى اللّه، و قدّمناك بين يدي حاجاتنا في الدّنيا و الآخرة، يا وجيها عند اللّه، إشفع لنا عند اللّه. أللّهمّ صلّ و سلّم وزد و بارك على قمر الأقمار، و نور الأنوار، و قآئد الأخيار، و سيّد الأبرار، و الطّهر الطّاهر، و البدر الباهر، و النّجم الزّاهر، و البحر الزّاخر، و الدّرّ الفاخر، الملقّب بالباقر، السّيّد الوجيه، الإمام النّبيه، المدفون عند جدّه و أبيه، الحبر المليّ عند العدوّ و الوليّ، الإمام بالحقّ الأزليّ، أبي جعفر محمّد بن عليّ عليهما السّلام. الصّلاة و السّلام عليك يا أبا جعفر يا محمّد بن عليّ، أيّها الباقر يابن رسول اللّه، يابن أمير المؤمنين، يا حجّة اللّه على خلقه، يا سيّدنا و مولانا إنّا توجّهنا و استشفعنا و توسّلنا بك إلى اللّه، و قدّمناك بين يدي حاجاتنا في الدّنيا و الآخرة، يا وجيها عند اللّه، إشفع لنا عند اللّه. أللّهمّ صلّ و سلّم وزد و بارك على السّيّد الصّادق الصّدّيق، العالم الوثيق، الحليم الشّفيق، الهادي إلى الطّريق، السّاقي شيعته من الرّحيق، و مبلّغ أعدآئه إلى الحريق، صاحب الشّرف الرّفيع، و الحسب المنيع، و الفضل الجميع، الشّفيع ابن الشّفيع، المدفون بالبقيع، المهذّب المؤيّد، الإمام الممجّد أبي عبد اللّه جعفر بن محمّد (صلوات اللّه و سلامه عليه). الصّلاة و السّلام عليك يا أبا عبد اللّه، يا جعفر بن محمّد، أيّها الصّادق يابن رسول اللّه، يابن أمير المؤمنين، يا حجّة اللّه على خلقه، يا سيّدنا و مولانا إنّا توجّهنا و استشفعنا و توسّلنا بك إلى اللّه، و قدّمناك بين يدي حاجاتنا في الدّنيا و الآخرة، يا وجيها عند اللّه، إشفع لنا عند اللّه. أللّهمّ صلّ و سلّم وزد و بارك على السّيّد الكريم، و الإمام الحليم، و سميّ الكليم، الصّابر الكظيم، قآئد الجيش، المدفون بمقابر قريش، صاحب الشّرف الأنوار، و المجد الأظهر، و الجبين الأطهر [الأزهر خ]، الإمام بالحقّ أبي إبراهيم موسى بن جعفر (صلوات اللّه و سلامه عليه). الصّلاة و السّلام عليك يا أبا إبراهيم، يا موسى بن جعفر، أيّها الكاظم، و أيّها العبد الصّالح، يابن رسول اللّه، يابن أمير المؤمنين، يا حجّة اللّه على خلقه، يا سيّدنا و مولانا إنّا توجّهنا و استشفعنا و توسّلنا بك إلى اللّه، و قدّمناك بين يدي حاجاتنا في الدّنيا و الآخرة، يا وجيها عند اللّه، إشفع لنا عند اللّه. أللّهمّ صلّ و سلّم وزد و بارك على السّيّد المعصوم، و الإمام المظلوم، و الشّهيد المسموم، و الغريب المغموم، و القتيل المحروم، عالم علم المكتوم، بدر النّجوم، شمس الشّموس، و أنيس النّفوس، المدفون بأرض طوس، الرّضيّ المرتضى، المرتجى المجتبى، الإمام بالحقّ أبي الحسن عليّ بن موسى الرّضا (صلوات اللّه و سلامه عليه). الصّلاة و السّلام عليك يا أبا الحسن، يا عليّ بن موسى الرّضا، يابن رسول اللّه، يابن أمير المؤمنين، يا حجّة اللّه على خلقه، يا سيّدنا و مولانا إنّا توجّهنا و استشفعنا و توسّلنا بك إلى اللّه، و قدّمناك بين يدي حاجاتنا في الدّنيا و الآخرة، يا وجيها عند اللّه، إشفع لنا عند اللّه. أللّهمّ صلّ و سلّم وزد و بارك على السّيّد العادل العالم، العامل الكامل، الفاضل الباذل، الأجود الجواد، العارف بأسرار المبدء و المعاد و لكلّ قوم هاد، مناص المحبّين يوم يناد المناد، المذكور في الهداية و الإرشاد، المدفون بأرض بغداد، السّيّد العربيّ، و الإمام الأحمديّ، و النّور المحمّديّ، الملقّب بالتّقيّ، الإمام بالحقّ أبي جعفر محمّد بن عليّ عليه السّلام. الصّلاة و السّلام عليك يا أبا جعفر، يا محمّد بن عليّ، أيّها التّقيّ الجواد، يابن رسول اللّه، يابن أمير المؤمنين، يا حجّة اللّه على خلقه، يا سيّدنا و مولانا إنّا توجّهنا و استشفعنا و توسّلنا بك إلى اللّه، و قدّمناك بين يدي حاجاتنا في الدّنيا و الآخرة، يا وجيها عند اللّه، إشفع لنا عند اللّه. أللّهمّ صلّ و سلّم وزد و بارك على الإمامين الهمامين، السّيّدين السّندين، الفاضلين الكاملين، الباذلين العادلين، العالمين العاملين، الأورعين الأطهرين، النّورين النّيّرين، و الشّمسين القمرين، الكوكبين الأسعدين، وارثي المشعرين، و أهلي الحرمين، كهفي التّقى، غوثي 👇👇
الورى، بدري الدّجى، طودي النّهى، علمي الهدى، المدفونين بسرّ من رأى، كاشفي البلوى و المحن، صاحبي الجود و المنن، الإمامين بالحقّ أبي الحسن عليّ بن محمّد النّقيّ و أبي محمّد الحسن (صلوات اللّه و سلامه عليهما). الصّلاة و السّلام عليكما يا أبا الحسن و يا أبا محمّد، و يا عليّ بن محمّد و يا حسن بن عليّ، أيّها النّقيّ الهادي و أيّها الزّكيّ العسكريّ، يا بني رسول اللّه، يا بني أمير المؤمنين، يا حجّتي اللّه على الخلق أجمعين، يا سيّدينا و موليينا إنّا توجّهنا و استشفعنا و توسّلنا بكما إلى اللّه، و قدّمناكما بين يدي حاجاتنا في الدّنيا و الآخرة، يا وجيهين عند اللّه، إشفعا لنا عند اللّه. أللّهمّ صلّ و سلّم وزد و بارك على صاحب الدّعوة النّبويّة، و الصّولة الحيدريّة، و العصمة الفاطميّة، و الحلم الحسنيّة، و الشّجاعة الحسينيّة، و العبادة السّجّاديّة، و الماثر الباقريّة، و الآثار الجعفريّة، و العلوم الكاظميّة، و الحجج الرّضويّة، و الجود التّقويّة، و النّقاوة النّقويّة، و الهيبة العسكريّة، و الغيبة الإلهيّة، القآئم بالحقّ، و الدّاعي إلى الصّدق المطلق، كلمة اللّه و أمان اللّه و حجّة اللّه، الغالب بأمر اللّه، و الذّابّ عن حرم اللّه، إمام السّرّ و العلن، دافع الكرب و المحن، صاحب الجود و المنن، الإمام بالحقّ أبي القاسم محمّد بن الحسن، صاحب العصر و الزّمان، و خليفة الرّحمان، و إمام الإنس و الجانّ (صلوات اللّه و سلامه عليه). الصّلاة و السّلام عليك يا وصيّ الحسن، و الخلف الصّالح، يا إمام زماننا، القآئم المنتظر المهديّ، يا سيّدنا و مولانا إنّا توجّهنا و استشفعنا و توسّلنا بك إلى اللّه، و قدّمناك بين يدي حاجاتنا في الدّنيا و الآخرة، يا وجيها عند اللّه، إشفع لنا عند اللّه عزّ و جلّ. حاجت‌ها را از خداوند بخواهيد و سپس دست‌ها را بلند نموده بگوييد: يا سادتي و مواليّ، إنّي توجّهت بكم، أنتم أئمّتي و عدّتي ليوم فقري و فاقتي و حاجتي إلى اللّه، و توسّلت بكم إلى اللّه، و بحبّكم و بقربكم أرجو النّجاة من اللّه، فكونوا عند اللّه تعالى رجآئي، يا ساداتي يا أوليآء اللّه صلّى اللّه عليكم أجمعين. أللّهمّ إنّ هؤلاء أئمّتنا و سادتنا و قادتنا و كبرآئنا و شفعآءنا، بهم أتولّى و من أعدآئهم أتبرّء في الدّنيا و الآخرة. أللّهمّ وال من والاهم، و عاد من عاداهم، و انصر من نصرهم، و اخذل من خذلهم، و العن على من ظلمهم، و عجّل فرجهم، و أهلك عدوّهم من الجنّ و الإنس من الأوّلين و الاخرين، امين يا ربّ العالمين. أللّهمّ ارزقنا في الدّنيا زيارتهم، و في الآخرة شفاعتهم، و احشرنا معهم و في زمرتهم و تحت لوآئهم، و لا تفرّق بيننا و بينهم طرفة عين أبدا في الدّنيا و الآخرة، برحمتك يا أرحم الرّاحمين. 📚 صحیفه مهدیه ، ص ۴۲۰ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 سوره انعام، آیه ۲: «ثُمَّ قَضَىٰ أَجَلًا وَأَجَلٌ مُسَمًّى عِنْدَهُ ثُمَّ أَنْتُمْ تَمْتَرُونَ» 🔻غیبت نعمانی و الزام الناصب : حمران بن اعین از حضرت باقر سلام الله علیه روایت کرده که حضرت در تفسیر این آیه فرمود: اِنَّهُمَا أجَلانِ: أجَلٌ مَحتومٌ وأجَلٌ مَوقوفٌ. قالَ لَه حمران: مَا المَحتومُ؟ قالَ: اَلَّذي لايَكونُ غَيرَهُ. قالَ: و مَا المَوقوفُ؟ قالَ: هُوَ الَّذي للّهِِ فيهِ المَشِيَّةُ. قَالَ حُمْرَانُ: إِنِّي لَأَرْجُو أَنْ يَكُونَ أَجَلُ اَلسُّفْيَانِيِّ مِنَ اَلْمَوْقُوفِ، فَقَالَ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : لاَ وَ اَللَّهِ إِنَّهُ لَمِنَ اَلْمَحْتُومِ . فرمود: مراد از دو مدت، مدت محتوم و مدت موقوف است. حمران عرض کرد به حضرت که: مدت حتم شده کدام است؟ فرمود: آن است که غیر از آن نباشد. عرض کرد: مدت موقوف کدام است؟ فرمود: آن مدتی است که موقوف است به مشیّت و خواستن خدا- یعنی: اگر خدا بخواهد می‌شود، و اگر نخواهد نمی‌شود. حمران عرض کرد: بدرستی که من امید دارم که مدت سفیانی از مدت های موقوف به مشیّت باشد- یعنی: حتمی نباشد. فرمود: نه به ذات خدا قسم است که آن از مدت حتم شده است- یعنی: از علامات حتمیّه‌ای است که باید صورت گیرد. 📚 نوائب الدهور فی علائم ظهور ، ج ۱ ، ص ۱۲۷ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 منتظر 🔻صقر بن ابى دلف مى گويد: به امام جواد سلام الله علیه عرض كردم: چرا قائم را منتظر خوانند؟ فرمود:  «... لِأَنَّ لَهُ غَيْبَةً تَكْثُرُ أَيَّامُهَا وَ يَطُولُ أَمَدُهَا فَيَنْتَظِرُ خُرُوجَهُ الْمُخْلِصُونَ وَ يُنْكِرُهُ الْمُرْتَابُونَ ...» زيرا براى او غيبتى است كه روزهايش زياد و مدتش طولانى خواهد بود. مخلصين در انتظار خروج او به سر خواهند برد و شك كنندگان او را انكار خواهند كرد...) » 📚كمال الدين و تمام النعمة، ج ۲، ص ۳۷۸ 📚بحار الأنوار، ج ۵۱ ، ص ۳۰ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 واجب است در غیبتش منتظر ماند... 💢 عبدالعظيم حسنى مى گويد: «من بر آقايم محمد بن على بن موسى بن جعفر بن محمد بن على بن الحسين بن على بن ابيطالب(عليهم السلام) وارد شدم به قصد اينكه از او درباره قائم سؤال كنم كه آيا او مهدى است يا ديگرى؟ قبل از اینکه سؤال کنم حضرت فرمود:  «... يَا أَبَا الْقَاسِمِ إِنَّ الْقَائِمَ مِنَّا هُوَ الْمَهْدِيُّ الَّذِي يَجِبُ أَنْ يُنْتَظَرَ فِي غَيْبَتِهِ وَ يُطَاعَ فِي ظُهُورِهِ وَ هُوَ الثَّالِثُ مِنْ وُلْدِي...»؛ اى اباالقاسم! همانا قائم از ما همان مهدى است كه واجب است در غيبتش منتظر ماند و هنگام ظهورش از او اطاعت شود، او سومين از اولاد من است ... 📚كمال الدين و تمام النعمة، ابن بابويه، ج ‏۲، ص ۳۷۷ 📚 بحار الأنوار، مجلسى، ج ‏۵۱، ص ۱۵۶ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 دعای آن حضرت برای مؤمنین 🔻در توقیع شریفی که در آخر احتجاج روایت شده از آن حضرت آمده است: زیرا که ما در پی حفظ آنان هستیم، با دعایی که از خداوند زمین و آسمان پوشیده نیست، پس با این امر دلهای اولیا و دوستان ما مطمئن و آرام باشد . 🔸️سیّد اجل علی بن طاووس - خدایش رحمت کند - در کتاب مهج الدعوات گفته: و من در سُرَّ مَنْ رَآی (سامرا) بودم، پس سحرگاهان دعای آن بزرگوار را شنیدم، این مقدار از آن که راجع به زندگان و مردگانی است که از آنها یادی به میان آورد حفظ کردم: وَ اَبْقِهِمْ - اَوْ قالَ - وَ اَحیِهِمْ فی عِزِّنا وَ مُلْکِنا وَ سُلْطانِنا وَ دَوْلَتِنا؛ و آنان را باقی بدار - یا فرمود - زنده بدار در (روزگار) عزت ما و ملک ما و حکومت ما و دولت ما. این جریان در شب چهارشنبه سیزدهم ماه ذی القعده سال ششصد و سی و هشت واقع شد. 🔹️در کافی به سند خود از حضرت ابوعبداللَّه صادق علیه السلام از پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم روایت کرده که آن حضرت در خطبه ای که در مسجد خیف القا کرد فرمود: سه چیز است که قلب هیچ مسلمانی در آنها خیانت ندارد: ۱ - اخلاص عمل برای خدا. ۲ - نصیحت و خیراندیشی برای امامان و پیشوایان مسلمان. ۳ - ملازمت جماعت آنها، زیرا که دعوت آنان فراگیرنده است هر آنکه را به دنبال ایشان باشد . ▪️می گویم: مقصود، دعوت و دعای امامان علیهم السلام است. 📚 مکیال المکارم ، ج ۱، ص ۱۳۵ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 دعای آن حضرت برای مؤمنین 🔻در کافی نیز به سند خود از مردی از قریش از اهل مکّه روایت کرده که: سفیان ثوری به او گفت: مرا به خدمت جعفر بن محمد علیهما السلام ببر، می‌گوید با او به خدمت آن جناب رفتیم ولی وقتی رسیدیم که سوار مرکبش شده بود. سفیان عرضه داشت: ای اباعبداللَّه خطبه ای که رسولخدا صلی الله علیه وآله وسلم در مسجد خیف انشاء فرموده برایمان بازگو کن. فرمود: بگذار فعلاً دنبال کار خود بروم، بعد که برگشتم برایت بیان می‌کنم، چون سوار شده ام. عرضه داشت: تو را به خویشاوندیت با رسول خدا سوگند که این مطلب را برایم حدیث فرما. پس آن جناب پیاده شد و سفیان گفت: دستور فرمایید تا دوات و کاغد برایم بیاورند تا آن را از زبان شما بنویسم. پس آن حضرت دوات و کاغذ فراخواند و فرمود بنویس: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ. خطبه رسول خدا در مسجد خیف؛ خداوند خرّم بدارد بنده ای را که سخن مرا بشنود و آن را در دل جای دهد و به کسی که آن را نشنیده برساند. ای مردم باید حاضرین به غائبین برسانند، بسا کسی که فقه دارد ولی فقیه و درک کننده نیست؛ و بسا که کسی معارف و دستورات فقهی را به فقیه تر و داناتر از خویش نقل می‌کند. سه چیز هست که قلب هیچ فرد مسلمانی در آنها خیانت نکند: اخلاص عمل برای خدا؛ نصیحت و خیراندیشی برای ائمه مسلمین؛ و ملازمت جماعت ایشان. زیرا که دعوتشان (دعایشان) تمام کسانی را که پشت سر آنهایند فرا می‌گیرد، مؤمنین برادرند و خونشان برابر، آنان بر دیگران از غیر خودشان همدستند، کوچکترینشان برای اجرای پیمانشان کوشا است. سفیان این حدیث را نوشت و بر آن حضرت باز خواند. آنگاه حضرت صادق علیه السلام سوار شد و رفت. من و سفیان نیز آمدیم. در میان راه به من گفت: به جای خود باش تا من در این حدیث نظری بیفکنم و دقّتی کنم، به او گفتم: به خدا قسم ابوعبداللَّه علیه السلام با بیان این حدیث بر گردن تو حقّی انداخت که هرگز از گردنت نرود. گفت: کدام حق؟ گفتم: در این عبارت که سه چیز است که دل مسلمان در آنها خیانت نکند. اوّل: اخلاص عمل برای خدا که ما آن را فهمیدیم، ولی دوّمی که نصیحت و خیراندیشی برای ائمه مسلمین، اینها کدام ائمه هستند که خیراندیشی برای آنها بر ما لازم است؟ معاویة بن ابی سفیان و یزید بن معاویه و مروان بن حکم؟ و کسانی که شهادتشان نزد ما قبول نیست و نماز پشت سر آنها جایز نمی باشد! و سومی که ملازمت جماعت آنها است، منظور کدام جماعت است؟ آیا جماعت مُرجئه که می‌گویند هر که نماز نخواند روزه هم نگیرد غسل جنابت هم نکند خانه کعبه را هم خراب کند و مادرش را هم نکاح نماید تنها با نام مسلمانی که بر خود نهاده در ایمان به درجه جبرئیل و میکائیل است! یا مقصود قَدَری‌ها هستند که معتقدند آنچه خدا بخواهد نمی شود و آنچه ابلیس بخواهد می‌شود؟ یا جماعت حرُوری‌ها و خوارج که از علی بن ابی طالب بیزاری می‌جویند و او را کافر می‌دانند؟ یا جماعت جُهَمی که قائل است: ایمان تنها خداشناسی است و بس؟. سفیان گفت: وای بر تو در معنی این دو جمله از حدیث چه می‌گویند؟ گفتم: می‌گویند منظور از امامی که نصیحت و خیراندیشی برای او بر ما واجب است علی بن ابی طالب علیه السلام است و مقصود از جماعتی که ملازمت آنها واجب است خاندان اوست. راوی می‌گوید: دیدم آن نوشته را گرفت و پاره کرد سپس به من گفت: از این مطلب به کسی خبر مده . 📚 مکیال المکارم ، ج ۱ ، ص ۱۳۵ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا