هدایت شده از KHAMENEI.IR
فزون
پنجه از دستکش مخملیات زد بیرون
شرّ تو از سرمان کم شده حمداً لله
دشمنیهات مسلم شده حمداً لله
دولت ما شده هشیارتر، إنشاءالله
مجلس ما شده بیدارتر، إنشاءالله
دل به لبخند که بستیم؟ خدایا! توببخش
پای عهد که نشستیم؟ خدایا! توببخش
حیف از آن سعی و از آن آمدن و رفتنها
که شده با لگد بوالهوسی باد هوا
دشمن است او، چه سگ زرد و چه روباه سیاه
دشمن است او، چه دموکرات و چه جمهوریخواه
باید این تجربه در «مدرسه تدریس» شود
سند محکم بدعهدی ابلیس شود
دل به لبخند که بستیم، عدو غدار است
وقت اظهار«اَشداءُ علی الکُفار» است
پس اگر ذکر تبرای کسی گشته قضا
حال فریاد کند مرگ بر آمریکا را...
گفته بودند که امضای فلان تضمین است
نه فلان ماند و نه امضاش، حقیقت این است
زان هیاهو چه به جا مانده به غیر از اسمش
جسدی مانده ز برجام و ز روح و جسمش
بوی فاسدشدنش نیز بلند است بلند
اُدکلنهای اروپایی اگر بگذارند
اُدکلنهای اروپایی بیخاصیتی
که ندارند به جز گیج شدن منفعتی
این اروپا مگر آن نیست که در سعدآباد
بست پیمان و بلافاصله دادش بر باد؟
ترس و ترساندنِ از جنگ غلط بود غلط
ترس، دروازه به تحریم گشودهست فقط
مشکلی نیست که با همّت ما حل نشود
کارها کاش به برجام معطّل نشود
آنچه باعث شده تحریم شود طاقتسوز
اقتصادیست که وابسته به نفت است هنوز
نفت ما جوهر امضا شدن تحریم است
نفت ما خونِ دمادم به تن تحریم است
تکیه بر همت خود کن که فرج خواهد شد
ما برآنیم که تحریم، فلج خواهد شد
پشت سر لشکر فرعون و مقابل، دریاست
ذرهای ترس به دل راه مده، حق با ماست
نیل اگر هست عصا در کف موسا هم هست
مژده «إِنَّ مَعِیَ رَبِّی» آقا هم هست
باتوام ای سند جعلی باران دیده!
موریانهزده! طومارِ به هم پیچیده!
ای به هر جنگ جهان، نحسی نام تو دلیل
ننگ بادا به تو و مرگ به تو اسرائیل
ای که از عمر تو جز بیست خزان برجا نیست
حرص بیهوده نخور، نام تو در فردا نیست
از سوی کرب و بلا عازم راه قدسیم
روز پیکار همه عضو سپاه قدسیم
قدس ای قدس! پی یاری تو از همه سو
میرسد لشکر پیروز "رِجالٌ صَدَقوا"
میرسیم از ری و بلخ و نجف و شام و حجاز
صف به صف تا که بخوانیم به صحن تو نماز
مژده ای قدس که آیات رهایی با ماست
بزن ای قلب فلسطین که صدایت زیباست
رود، آن نیست که سنگی به رهش سد نشود
رود، آن است که در راه مردّد نشود
چشم این رود چهلساله به دریاست هنوز
یک جهان، نهر دعا پشت سر ماست هنوز
اولین بارقه صبح سپید است امید
نفس زخمی جانباز و شهید است امید
دشمنانی که گرفتند شهید از من و تو
وای از آن دم که بگیرند امید از من و تو
دل ما مانده به پیروزی فردا روشن
دل ما روشن و راه حججیها روشن
هدایت شده از سبکبالان
1_13390570.mp3
12.2M
شعرخوانی دکتر میثم مطیعی پیش از خطبه های نماز عید فطر سال ۱۳۹۷
#مذهبی
#قرآن
قرآن مجید《سرگذشت عبرت انگیز قوم سبأ》 را ضمن چند آیه (صفحه۴۳۰) بیان کرده است:
5⃣1⃣نخست مىفرماید:
🔰براى قوم سبأ در محل سکونتشان نشانه اى از قدرت الهى بود (لَقَدْ کانَ لِسَبَإ فِی مَسْکَنِهِمْ آیَةٌ).
5⃣1⃣پس از آن قرآن به شرح این آیت الهى که در اختیار قوم سبأ قرار داشت، پرداخته چنین میفرماید:
🔰دو باغ (بزرگ) بود از طرف راست و چپ (جَنَّتانِ عَنْ یَمِین وَ شِمال).
ماجرا چنین بود که: قوم سبأ توانستند، با استفاده از شرائط خاص مکانى، و چگونگى کوههاى اطراف آن منطقه، و هوش سرشار خدا داد،
سد عظیمى در میان کوههاى مهم آن ناحیه بر پا سازند؛ سیلابهاى فراوانى را که موجب ویرانى مى گشت، یا لااقل در بیابانها بیهوده تلف مى شد، در پشت آن سد عظیم ذخیره کنند، و با ایجاد دریچه هائى در سد، استفاده از آن مخزن عظیم آب را تحت کنترل خود قرار دهند، و به این ترتیب، سرزمینهاى وسیع و گسترده اى را زیر کشت در آورند.
البته آنها دو باغ ساده معمولى نبودند، بلکه یک رشته باغهاى به هم پیوسته در دو طرف نهر عظیمى بود که از آن سد بزرگ آبیارى مى شد، و به قدرى پر برکت بود که در تواریخ آمده: اگر کسى سبدى بر روى سر مى گذاشت، و در فصل میوه از زیر درختان عبور مى کرد، آن قدر میوه در آن مى ریخت که، بعد از مدت کوتاهى سبد پر مى شد!!!
آیا سیلابى که مایه خرابى است، این چنین مایه آبادانى شود، عجیب نیست؟ آیا این آیت بزرگ خداى محسوب نمى شود؟
5⃣1⃣علاوه بر همه اینها، امنیت فوق العاده اى بر آن سرزمین سایه افکن بود، که آن خود نیز از آیات حق محسوب مى شد،
🔰چنان که قرآن مىافزاید: ما به آنها گفتیم: از این روزى فراوان پروردگارتان بخورید و شکر او را به جا آورید (کُلُوا مِنْ رِزْقِ رَبِّکُمْ وَ اشْکُرُوا لَهُ).
شهرى است پاکیزه و پروردگارى آمرزنده مهربان (بَلْدَةٌ طَیِّبَةٌ وَ رَبٌّ غَفُورٌ).
این جمله کوتاه، مجموعه نعمتهاى مادى و معنوى را به زیباترین وجه منعکس ساخته، از نظر نعمتهاى مادى سرزمین پاک و پاکیزه داشتند، پاک از آلودگى هاى گوناگون، از دزدان و ظالمان، از آفات و بلاها، از خشکسالى و قحطى ، از ناامنى و وحشت... و حتى گفته مى شود از حشرات موذى نیز پاک بود.
هوائى پاک و نسیمى فرح افزا داشت، و سرزمینى حاصلخیز و درختانى پر بار و اما از نظر نعمت معنوى، غفران خداوند شامل حال آنها بود، از تقصیر و کوتاهى آنها صرفنظر مى کرد، و آنها را مشمول عذاب و سرزمینشان را گرفتار بلا نمى ساخت.
❌اما...
✅براي مطالعه اين مطالب مراجعه كنيد به:
🔰آيات ١٥تا٢١ سوره مباركه سبأ
Eitaa.com/AzharchamanGoli 👌
هدایت شده از اندیشکده مطالعات یهود
4_5798698533888459204.pdf
1.19M
📚 #دانلود_کتاب
✡ جنگ جمعیتی؛ ستیز صهیونیسم علیه ملتها
✍ تهیه توسط: شورای عالی انقلاب فرهنگی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
✳️ اطاعت شاه عباس از دستور مقدس اردبیلی
آیه ها و آینه ها (۳۸۷)؛
💠 آیه:
اِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا/ خدای رحمان کسانی را که ايمان آوردهاند و کارهای شايسته کردهاند، محبوب همه (دلها) میگرداند. مریم/96
💠 آینه:
حکایت؛ زمانى یکى از کارگزاران دربار صفوى مورد غضب شاه عباس قرار گرفت، به مقدس اردبیلى پناه برد و او نامهای به وى داد تا شاه از تقصیر او بگذرد.
نامه مقدس اردبیلى به شاه عباس چنین بود:
بانى ملک عاریت، عباس! بدان که چه این مرد اول ظالم بود اکنون مظلوم می نماید چنانچه از تقصیر او بگذرى شاید که حق سبحانه و تعالى از پارهای از تقصیرات تو بگذرد. بنده شاه ولایت، احمد اردبیلى
این از شگفت نامههایی است که در آن هیچ توصیف و تعریفى از شاه نشده و مقدس اردبیلى در آن خود را از پیروان و غلامان امام على علیهالسلام معرفى کرده است و نه از چاکران و غلامان شاه .
شاه عباس با توجه به علاقه و احترامی که نسبت به مقدس اردبیلی داشت، بدون تأخیر فرمان مقدس اردبیلى را اجرا کرد و پاسخى بدین گونه نوشت:
به عرض می رساند عباس خدماتى که فرموده بودید به جان منت داشته، به تقدیم رسانید که این محب را از دعاى خیر فراموش نکنید. کتبه کلب آستانه على، عباس.1
1. با اقتباس و ویراست از کتاب گلشن ابرار
➖➖➖
کانال رسمی خبرگزاری حوزه:🔻
eitaa.com/joinchat/415432704C8ae17cca99
#احکام
❓سؤال: ملاک تمییز موسیقی حلال از حرام چیست؟🎷🎸🎹🎺 و آیا موسیقی کلاسیک حلال است؟
✅جواب از آیت الله امام خامنهای:
🎼هر موسیقی که
1⃣ به نظر عرف موسیقی لهوی مُضِلّ عن سبیل الله (گمراه کننده از راه خدا)
2⃣ که مناسب با مجالس عیش و نوش است باشد،
موسیقی حرام محسوب می شود
🎶و فرقی نمی کند که موسیقی کلاسیک باشد یا غیر کلاسیک.
🎵تشخیص موضوع هم موکول به نظر عرفی مکلّف است.
🎼و اگر موسیقی اینگونه نباشد بهخودی خود اشکال ندارد.
آدرس سؤال وجواب: 👈 http://leader.ir/fa/content/21445/%D9%85%D8%B9%DB%8C%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5-%D9%85%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%82%DB%8C-%D8%AD%D9%84%D8%A7%D9%84
Eitaa.com/AzharchamanGoli 👌
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تلخترین خبری که خبرنگار فلسطینی مخابره کرد
🔹«مریم ابودقه» در حال مخابره شهادت چند فلسطینی در نوار غزه بود و بعد از دقایقی متوجه شد یکی از شهدا، برادر خودش است.
🔴به کمپین # بیداری- ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از متن | علیرضا پناهیان
⭕️«تقوای قبل از مسلمانی» چیست؟
⭕️بعضیها دیندار نیستند اما «تقوای عمومی» دارند
💎 #تقوا_طرحی_برای_اداره_جامعه-ج۱
📌تقوا در یک دستهبندی به «تقوای قبل از ایمان» و «تقوای بعد از ایمان» تقسیم میشود
🔻بعضیها مسلمان نیستند اما «تقوای عمومی» دارند؛ یعنی در زندگیشان اهل مراعاتها و مراقبتهایی هستند
📌«تقوای قبل از مسلمانی» یعنی: «اهل مراقبت و دقت هستی؟ یا اینکه با ولنگاری و بیدقتی و بینظمی زندگی میکنی؟»
🔻در مدارس بیش از اینکه بر «ایمان و عقایدِ» بچهها تأکید کنیم، باید بر «تقوای عمومی، یعنی تقوای قبل از ایمانِ» بچهها سرمایهگذاری کنیم
📌فسادخیزترین مدارس، مدارسی هستند که ایمان به بچهها آموزش میدهند اما تقوای قبل از ایمان را آموزش نمیدهند؛ لذا افرادی درست میکنند که بعداً یا دین را تحریف میکنند یا علیه دین قیام میکنند و قیامشان هم مؤثر است!
_____________
#علیرضا_پناهیان:
🔶خداوند متعال در قرآن حدود ۲۵۰ مرتبه از مفهوم «تقوا» استفاده فرموده است. در قرآن بیشترین دستور دربارۀ تقواست. تقوا در یک دستهبندی، به «تقوای قبل از ایمان» و «تقوای بعد از ایمان» تقسیم میگردد.
🔻کسی که هنوز مسلمان و مؤمن نشده و هنوز وارد دین نشده است، وقتی صفحۀ دوم قرآن را باز میکند، این آیه را میخواند: «ذلِكَ الْكِتابُ لا رَيْبَ فيهِ هُدىً لِلْمُتَّقينَ؛ این کتاب متقین را هدایت میکند» (بقره/۲) چرا قرآن در همین ابتدای کار، پای تقوا را وسط میکشد؟ معلوم میشود مقصود از این تقوا «تقوای قبل از دینداری» است!
🔶تقوای قبل از مسلمانی و دینداری یعنی «اهل مراقبت هستی؟ یا نه، کلاً، همینطوری ولنگار زندگی میکنی؟ اهل حسابوکتاب و دقت هستی؟ یا نه، بینظم و بیحسابوکتاب و بیدقت زندگی میکنی؟» اگر کلاً آدم هواپرستی هستی و اصلاً قدرت کنترل خودت را نداری، وقتی سراغ دین هم بیایی، او نمیتواند از تو دستگیری کند!
🔻بعضیها مسلمان نیستند ولی اهل تقوا هستند، یعنی در زندگی خودشان اهل مراعاتهایی هستند. چنین کسی تقوای به معنای عام کلمه را داراست. درست است که خدا و دستور خدا را نمیشناسد، اما وجدانش که بیدار است، اخلاقیات را که میفهمد، خیلی از امور را آدم همینطوری بدون دین هم میتواند درک بکند!
🔶مقام معظم رهبری در اینباره میفرماید: قرآن کریم میگوید: «هدی للمتقین»؛ نمیگوید «هدی للمؤمنین». «هدی للمتّقین»؛ یعنی اگر یک نفر باشد که دین هم نداشته باشد، اما تقوا داشته باشد -ممکن است کسی دین نداشته باشد، اما به همین معنایی که گفتم، تقوا داشته باشد- او بلاشک از قرآن هدایت خواهد گرفت و مؤمن خواهد شد. اما اگر مؤمن تقوا نداشته باشد، احتمالاً در ایمان هم پایدار نیست. بستگی به شانسش دارد: اگر در فضای خوبی قرار گرفت، در ایمان باقی میماند؛ اگر در فضای خوبی قرار نگرفت، در ایمان باقی نمیماند. (۷۷/۰۲/۰۷)
🔻حالا اگر کسی مؤمن بشود ولی این تقوای اولیه را نداشته باشد؛ سرانجامِ او چه میشود؟ آدم بیتقوا هیچوقت به سرانجام و فرجام خوب نمیرسد، او عاقبتبهخیر نمیشود! چرا که قرآن میفرماید: «وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقينَ؛ عاقبت و سرانجامِ نیک، برای متقین است»(قصص/۸۳)
🔶«تقوای عمومی» تقوای قبل از مسلمانی است که عبارت است از «اهلِ نظم، دقت، سختکوشی و مراقبت بودن» ما در مدارسمان بیش از اینکه بر ایمان و عقاید فرزندانمان تأکید بورزیم لازم است بر «تقوای عمومی» آنها سرمایهگذاری کنیم. بسیاری از مدرسهها، بچه را باتقوا بار نمیآورند، بلکه به دنبال این هستند که آنها را قانونمند یا حتی اخلاقی بار بیاورند اما دریغ از اینکه به فکر تقوای عمومی بچهها باشند! آنگاه میبینید، این اخلاق و قانونمداری بهراحتی و با کمترین بهانهای از دست میرود! چون ضامن این اخلاق و قانونمداری تقواست که بر آن تأکید نشده است.
🔻ما اگر شروع کنیم تقوای عمومی یعنی تقوای قبل از دین را به فرزندانمان آموزش دهیم، دیگر نیازی به این حجم فراوان از تبلیغات دینی نداریم! اگر تقوای قبل از دینداری را آموزش دهیم؛ کارمان آسانتر میشود، چون در جامعهای تنفس میکنیم که آدمها خارج از دین هم اهل تقوا هستند؛ یعنی خودشان را جمع میکنند!
🔶فسادخیزترین مدارس، مدارسی هستند که ایمان به بچهها آموزش میدهند، اما تقوای قبل از ایمان را آموزش نمیدهند! اینها آدمهایی درست میکنند که بعداً یا دین را تحریف میکنند، یا علیه دین قیام میکنند و قیامشان هم مؤثر است، چون قبلاً در مدرسۀ مذهبی درس خواندهاند! اینها وقتی دین را تحریف کنند، مردم راحتتر میپذیرند، چرا؟ چون اطلاعات دینیِ آنها عالی است (منتها مشکلشان این است که تقوا ندارند)
🚩 هیئت نور - ۹۶.۰۶.۳۰
📢صوت در:
@Panahian_mp3
@Panahian_text
هدایت شده از کانال تربیتی یک مربی
16-%d9%85%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%86-%d9%81%d8%b1%d8%b2%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%b9%d8%a7-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86.mp3
493.3K
🌱💕🌱💕🌱💕🌱💕🌱💕🌱💕
🌳{ #بیست_اصل_تربیت_فرزند }🌳
🍏قسمت 16 :
✅اصل مشارکت دادن فرزندان دردعا کردن
💠حجت الاسلام وافی
🌸یک مربی مرجعی برای مربیان ومبلغان👇
@yekmorabbi