💠 مومن عالم
🔸 امیرالمومنین امام على علیه السلام:
به عبد صالح یعنى لقمان گفته شد: کدام یک از مردمان با فضیلت ترند؟
گفت: مؤمنِ برخوردار
گفته شد:از مال؟
گفت: نه، برخوردار از دانشى که اگر به او محتاج شدند، از دانشش سود برند و اگر از او بى نیاز شدند، خودش به آن اکتفا کند.
📚 بحار/ج۱۳/ص۴۲۱
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دینداری در آخر الزمان چگونه است؟
⭕️ ویژه برنامه «محرم دل» با موضوع بررسی ابعاد شخصیتی حضرت زینب (سلام الله علیها) بعد از واقعه عاشورا
🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى
🔹فداك روحى
ج) اعدام مخبط
اين است آنچه صاحب ناسخ التواريخ و غير او در اين مورد ثبت و ضبط كرده اند و اين جريان از هر جهت با گفته پدرم موافق است مگر در دو مسئله:
اول اينكه پدرم آن سركرده صد نفرى را كه بر پشت گردن باب مى زده است نديده بود.
دوم: پدرم تصديق نمى كرد كه جثه باب را در كوچه و بازار تا كنار خندق كشيدند.
اينك متن كلام مرحوم پدرم:
«آنها دو نردبان آوردند و جُثّه را ميان آن نردبانها گذاشتند. از ميدان بيرون بردند و در ميان خندق مذكور انداختند. قول اول هم بُعدى ندارد؛ زيرا ممكن است بعد از بيرون بردن از ميدان جثه آنها را از نردبان پائين آورده باشند و چنانچه ذكر شد با طناب آنها را در ميان كوچه و بازار كشيده باشند ولى من اين قسمت را نديده باشم. كلام مرحوم والد تمام شد».
«اين واقعه در روز ۲۷ شعبان ۱۲۶۵ واقع شد و بنا به گفته بابيان در ۲۸ شعبان ۱۲۶۶ واقع گرديد». [۱]
----------
📗[۱]: مفتاح باب الابواب، ص ۱۷۵
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۲۵۴-۲۵۵
#بهائیت
#انکار_دعاوی
🚫@bahaiyat🚫
✅ نفوذ را جدّی بگیریم!(۵)
🔹من به این نتیجه رسیدهام که هماکنون لااقل در حدود صدهزار نفر از این افراد در جامعه پخشند، که یهودی بودهاند، بعداً بهائی شدهاند، و اینک متظاهر به اسلامند! و بهعنوان مسلمان در جامعهی ما پراکندهاند. اما کجاها؟ نمیدانیم!
بعد از انقلاب چون نظام ما شد نظام اسلامی طبعاً باید این تشکیلاتِ ظاهراً پراکنده، از نظر امنیّتی هم بهتوسط قدرتهای خارجی منسجم شده و مورد بهرهبرداری قرار گرفته باشد. الان هم در گوشه و کنار کشور افرادی هستند بهظاهر مسلمان و در عین حال بهائیان قبلی و یهودیان اسبق!! و کارشان این است که از هر طریقی که ممکن است ضربه بزنند. پُستها را اشغال کنند، اسناد را به دشمن برسانند، پشت انقلاب را خالی کنند، افراد متدین را ملکوک کنند، افراد هرزه را معروف کنند و قس علیهذا.
مهمترین کاری که اینها انجام میدهند سوءاستفاده از فقر و بیچارگی طبقات محروم و ساماندهی آنها در جهت منافع امپریالیسم خارجی و قدرتهای بینالملل است. اجازه دهید که نمونهای از این روزهای اخیر هم برایتان عرض کنم:
تقریباً حدود شش ماه قبل یگ گروهی را در شیراز دستگیر کردند. ۵٢ نفر. راه افتاده بودند در محلات فقیر شیراز، بچههای فقرا را (که معمولاً در کوچه ولند) جمع کرده بودند که بیائید ما برای شما کلاس مجانی بگذاریم، کیف و کتاب و قلم مجانی بدهیم. توی مسجد هم به آنها درس میدادند! حال همهاش مسجد نبوده، مسجد بوده و غیرمسجد هم بوده، من مسجد را میگویم برای اینکه عمق فتنه را نشان بدهم.
#نفوذی
🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل هشتم: چالشهای اعتقادی فراروی بهاییت
🔸۲. مشکل بهاییت با تناقضهای علمی و عملی رهبران خود
یکی دیگر از چالشهایی که بهاییت با آن روبه روست، وجود اختلاف در سخن و عمل رهبران بهایی است. اکنون به مواردی از این تناقض گوییها اشاره میکنیم:
شوقی افندی در قرن بدیع مینویسد:
در بین جواهر اسرار مخزونه و لئالی ثمینه مکنونه که از بحر زخار علم و حکمت حضرت بهاءالهز ظاهر گردیده، اعظم و اقدم آن کتاب مستطاب ایقان است که در سنین اخیره دوره اقامت بغداد ۱۲۷۸ هجری قمری مطابق ۱۸۶۲ میلادی طی دو شبانه روز از قلم مبارک نازل گردیده و با نزول آن بشارت حضرت باب تحقق پذیرفت و وعده الهی که حضرت موعود، بیان فارسی را که ناتمام مانده، تکمیل خواهد فرمود، به انجاز پیوست. [۱]
بیان فارسی و عربی بنا بر گفته باب، قرار بود ۳۶۱ باب داشته باشد که خود او فقط توانست ۱۶۲ باب از بیان فارسی و ۲۰۹ باب از بیان عربی را بنویسد. این در حالی است که:
۱. ایقان با سبک نوشتاری خاص خود شباهتی به بیان ندارد.
۲. ایقان تنها در دو باب و فقط به زبان فارسی نوشته شده است. بنابراین، نمی تواند متمّم بیان باشد.
از موارد دیگری که در آنها تناقض آشکارا دیده میشود، میتوان به این نمونه-ها اشاره کرد: نابرابری حقوق مردان و زنان در عمل با وجود ادعای برابری؛ خودبرتربینی و انکار آشکار وحدت عالم انسانی؛ درگیریهای دنیاطلبانه مدعیان صلح (بها و ازل، عباس و محمدعلی، شوقی و مبلّغان و ریمی و ایادی) و فحشها و اتهامهای عجیب و غریب آنها به یکدیگر.
----------
📗[۱]: قرن بدیع، ج ۲، ص ۱۴۷.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۵۳
#چالش_های_اعتقادی_بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده
زيرا كه كتاب اقدس را با كمال تجليل ذكر كردند و اين مسئله را نسبت به ساير كتب [ صفحه ۹] مراعات نكردند تمنا دارم در اسئله آتيه اين مسئله را در نظر داشته باشند تا بدون تعصب بتوانيم داخل تحقيق شويم. «عبدالله خان - سئوال به عكس مي كنم اظهاري كه در كتاب اقدس شد در نهايت بي طرفي نظر به زمينه اوليه براي تحقيق حق بود در اين صورت به قانون منطق و صبحت جائز است. (!) آقاي خالصي غرض بنده ايراد بر حضرت سائل نبود غرض من رعايت بي طرفي و الغاء تعصب است عبارت سئوال حاكي است كه بي طرفي نبود اگر حضرت سائل مي فرمايند با كمال بي طرفي بود با كمال خوشحالي قبول مي كنم هر چند عبارتشان مساعد نيست و خواهشمندم كه در آتيه كاملا تعصب لغو شود دو سه كلمه ماند در سئوالشان و آن (سئوال به عكس است و در قانون منطق جايز است) با اينكه من اول مدرس علم منطق در شرق هستم و منطق جديد و قديم را تدريس مي كنم و تأليفاتي دارم معذرت مي خواهم كه معناي اين عبارت را نفهميدم زيرا در كتب منطق جديد و قديم همچه عبارت نيست عكس نقيض و عكس مستوي و رد السئوال در كتب منطقي قديمه هست اما به اين مسئله ومطلب ما ارتباط ندارد علي اي حال حضرت سائل به ذيل جواب من نظر كردند هنوز از صدر جواب من فرمايشاتي ننمودند مستدعيم اين نزاع هاي لا طائل را دور انداخته و از اصل جوابي كه عرض كردم جواب بدهند.
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۹
#مبلغ_بهایی
🚫@bahaiyat🚫
🕸بهائیت در کلام مراجع
🔹 ۴- دیدگاه امام خمینی درباره بهائیت
حضرت امامخمینی"ره" در پاسخ به سؤالی در رابطه با جواز یا عدم جواز مطالعه کتب بهائیت فرمودهاند: اگر خوف انحراف در بین باشد باید ترک کنند.[۱] همچنین ایشان ازدواج با فرقه ضاله بهائیت را باطل اعلام کردند.[۲]
📗[۱]امام خمینی، استفتائات امام" ره"، ج۲، ص۴۰، س۱۱۲.
📗[۲]امام خمینی، استفتائات امام" ره"، ج۲، ص۴۰، س۱۱۲.
🚫@bahaiyat🚫