eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
18.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️بهائیت و تحریک قوم کرد در سالگرد اغتشاشــــــــــــــــــــــات 🔹سایت وابسته به بنیاد بهائی تسلیمی ۲۹ مرداد مطلبی با عنوان «زنان کُرد، زندگی‌ای گره‌ خورده با سیاست» منتشر کرد. 🔸رسانه بهائی تلاش کرده است در این نوشتار ضمن نسبت‌ دادن برخی آداب ضد دینی به قوم کرد، آنها را اقلیتی ستمدیده و همیشه معترض نسبت به جمهوری اسلامی معرفی کند. ♦️نویسنده زنان کرد را افرادی مظلوم، سیاسی، عضو تشکیلات ضد نظام، همیشه داغ‌ دیده، ناامید از خانواده، بی‌ تفاوت نسبت به مسائل دینی، علاقه‌مند به فساد و رقص و... معرفی می‌کند. 🔺 این سایت تلاش دارد در سالگرد اغتشاشات سال ۱۴۰۱ که به بهانه مرگ دختری کرد در تهران کلید خورد، با تحریک قوم کرد و معرفی آنها بعنوان اقلیتی مخالف جمهوری اسلامی تقابلی غیرواقعی را میان آنها و نظام ایجاد کند. 🔻فرقه ضاله بهائیت هموار تلاش کرده است از موضوعات قومیتی، اقلیت‌های دینی، فرق، زنان، جنسیتی، اقتصادی و... برای برهم‌زدن آرامش و سلامت اجتماعی در ایران بهره برده اختلافات مذهبی و قومیتی را در کشور به راه اندازد. 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق علیه السلام: 🔹ما أَنْعَمَ اَللَّهُ عَلَى عَبْدٍ مِنْ نِعْمَةٍ فَعَرَفَهَا بِقَلْبِهِ وَ حَمِدَ اَللَّهَ ظَاهِراً بِلِسَانِهِ فَتَمَّ كَلاَمُهُ حَتَّى يُؤْمَرَ لَهُ بِالْمَزِيدِ 🔸خداوند نعمتی را به بنده اش عطا نکرد جز آنکه وقتی انسان آن را شناخت و شکر آن را آشکارا به جا آورد، امر فرمود که آن نعمت افزون گردد. 📚 الکافی (باب ایمان و کفر) جلد ۲ صفحه ۹۵ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
27.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹مرکزِ هدایتی که تعطیل‌بردار نیست 💠داستانِ مسجدی آبی در منطقه توریستی هامبورگ! 🚫@bahaiyat🚫
🖼 طرح اربعین؛ نشانهٔ آخرالزمانی 🔻پیاده‌روی اربعین نشانه‌ای مهم از آمادگی برای یک تحول معنوی جهانی و آخرالزمانی است. من به عنوان یک مسیحی ارتدوکس با رویکرد آخرالزمانی انقلاب اسلامی که خود را حرکتی آماده‌گر برای ظهور مسیح و مهدی می‌داند، موافقم و امیدوارم با آن حادثه عظیم که پیروان همه ادیان منتظر آن هستند، فاصله زیادی نداشته باشیم... 🔸پروفسور الکساندر دوگین نظریه‌پرداز، نویسنده و استراتژیست روس 🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى 🔹فداك روحى 🔸چ) نقد آثار ۳- بر اساس دعاوى مذكور است كه حسينعلى ميرزا در كتاب: بديع [۱] چنين سفارش و تأكيد مى كند كه: «من بهمان حجت نقطه اولى ظاهر شده‌ام بل اعظم لوانتم تشعرون و اللَّه الذى لا اله الا هو كه ابداً دوست نداشته اند جز به نفس ظهور و آيات منزله احدى در اثبات امرشان استدلال نمايد.... و خود نقطه بيان هم روح ماسواه فداه جز به آيات استدلال نفرموده اند، چنانچه در مجالس عديده ايشان را حاضر نمودند و برهان طلبيدند جز آيات از اين مكمن اسماء و صفات ظاهر نشد و هر يك از عباد هم كه طلب حجت و برهان نمودند جواب صادر كه به آيات الهى ناظر باشيد كه چه حجت لم يزل آيات اللَّه بوده و كلّ من على الأرض را همين حجت كافى است». بدين روال، اساس نقد آثار على محمد شيرازى را بر اساس فضيلت هاى مورد ادعا، بنا مى نهيم. تا بيابيم آياتى كه حجت دعاوى اوست، چگونه آياتى هستند، كه هيچ كس نمى تواند مانند آن «حرفى» و يا كلمه و جمله اى آورد و رابطه چنين شاهكارهائى با مهارت «تند نويسى» على محمد شيرازى چگونه است؟ ---------- 📗[۱]: ص ۲۱۷. 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۵۹ 🚫@bahaiyat🚫
📗چرا از بهائیت برگشتم 🕸️قسمت(۶۴) 🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده (عبدالله خان - به حتي الامكان اطاعت مي شود - اگر نباشد مربي نخواهد زيرا كه در عرض بشر است معناي وحدانيت يعني هستي كه قائم به نفس باشند و آن اختصاص به نفس الوهيت است نظر به اظهار و جوابي كه در جمله قبل مبانيتي ندارد مطلقا و ابدا. آن صفاتي كه بايد مربي داشته باشد مستجمع جميع صفات كماليه ي الهيه بايد باشد به حكم عقل اگر نباشد مربي نخواهد بود و در عرض خلق. آقاي خالصي - بنده جواب فرمايشات آقا را مي دهم و قطع دارم از آن ها در اين محل جواب ندارند لهذا مهلت مي دهم هر قدر كه مي خواهند براي آوردن جواب به اختيار خودشان است فرمودند بوحدانيت معتقد هستند يعني خدا واحد است باز فرمودند معناي وحدانيت هستي كه قائم به نفس خود مي باشد و باز فرمودند مربي بايد مستجمع جميع صفات كماليه ي الهيه باشد اين حرف از غرائب حرف هائي كه در عالم مي شنوم و تازه دارم مي شنوم تصور مي كنم قبل از اين اگر به طور نقل شنيده باشم كه كسي همچو حرفي زده باور نمي كردم انسان چگونه در اين اشتباهات واقع مي شود البته اين حرف بر كمال بي مطالعه گي ابتناء دارد حقيقتا حيرانم راستي نمي توانم باور كنم كسي اين حرف را زده باشد خيلي غريب است بشر اين قدر هم دور مي شود از حرف منتظم بشر اين قدر مي تواند تناقض صريح در يك مجلس بگويد سبحان الله اين بي فكري چيست طول دادم به عرض خود خيلي معذرت از سائل مي خواهم اما حق دارم ميل دارم هميشه برادران خود و ساير افراد بشر با فكر و مشعر و عقل باشند 📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۱۳ 🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل نهم: بهاییت در قامت یک گروهک سیاسی 🔹۱. نظام و تشکیلات اداری 🔸الف) بیت العدل بیت العدل افزون بر مسئولیت اداره امور روحانی و اداری جامعه بین المللی بهایی، مسئولیت حفظ اماکن و دیگر املاک بهاییان در عکا و حیفا را نیز بر عهده دارد. این نهاد از سوی بنیان گذار این فرقه، اجازه صدور حکم در کارهای غیرعبادی را دارد و بهاءالله به بیت العدل اختیار داده است تا در مواردی که در کتاب‌ها و آثار بهایی درباره آنها سخنی گفته نشده، قانون وضع کند. این انجمن از نه نفر تشکیل شده است که هر پنج سال یک بار تمام اعضای محافل ملی بهاییان جهان، آنها را برمی-گزینند و البته به ضرورت و صلاح دید ممکن است تعداد افزایش یابد، ولی کاسته نمی شود. واحدهای سازمانی بیت العدل، از دارالتبلیغ بین المللی آغاز می‌شود و به هیئت‌ها و لجنه‌های محلی می‌انجامد. بالاترین مقام تصمیم گیری در بیت العدل، دارالتبلیغ بین المللی است. افزون بر آن، واحدهای دار الآثار، هیئت مهاجرین، دفتر بین المللی بهایی و دارالآثار بین المللی بهایی با شرح وظایف مخصوص، به طور مستقیم زیر نظر بیت العدل ادای وظیفه می‌کنند. هیئت‌ها و لجنه‌ها نیز از واحدهای سازمانی بیت العدلند که زیر نظر محفل ملی و محلی و متناسب با نیازها و ضرورت‌های ملی و منطقه ای بهاییان شکل می‌گیرند و هر یک در حوزه تعریف شده ای فعالیت می‌کنند. در حقیقت، آشناترین واحد سازمانی برای توده-های بهایی، هیئت‌ها و لجنه‌ها و محافل محلی اند. این واحد‌ها بر تمام فعالیت‌های اجتماعی و فردی بهاییان نظارت و اشراف کامل دارند. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۵۹ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🔵پيامبر خدا صلي الله عليه و آله فرمودند: 🔸برترى خاندان و اهل بيت و ذريّه من، مانند برترى آب بر چيزهاى ديگر است. با آب است كه همه چيز باقى و زنده مى ماند، 🔸چنان كه خداى تبارك و تعالى فرموده: «و هر چيز زنده اى را از آب پديد آورديم. آيا ايمان نمى آورند؟» 🔸با محبّت اهل بيت و خاندان و ذريّه من است كه دين كامل مى شود. 📚الاختصاص: ۳۷ عن الحسين بن عبد اللّه عن أبيه عن جدّه عن الإمام الصادق عن آبائه عليهم السلام. 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕸ث) انكار دعاوى 🔹فداك روحى 🔸چ) نقد آثار مؤلف قبل از دسترسى به منابع موثق باب و بهاء در كتب تحليلى و انتقادى و درگفتگوها و مباحثات با آگاهان به بهائيت از عدم آشنائى على محمد شيرازى به زبان عربى و «اغلاط فاحش نحوى» و «جعل كلمات» نادرست، سخن‌ها مى شنيد و در مواردى نيز با استماع يا خواندن نمونه هائى فاحش از آن اغلاط، احتمال تعصب و يا نقل اقوال بى سند را در ذهن خود خطور مى داد. تا اينكه بر حسب تصادف به كتاب: «دائرة المعارف بستانى» كه در موضوع خود يكى از برجسته ترين اثرهاى متأخر عالم عربى است برخوردم، ديدم ايشان نيز در ذيل كلمه «بابيه» مى نويسد: «كتابه هذا يحتوى على كثير من العربى المسجّع و بعض الفارسى إلّا أن العربى منه كان ملحوناً فلما سئل عن سبب وقوع اللحن في هذا الكتاب المنزل مع ان اللحن نقص، أجاب بأن الحروف و الكلمات كانت قد عصمت و اقترفت خطيئة فى الزمن الأوّل و عوقبت على خطيئتها بأن قيدّتْ بسلاسل الإعراب و حيث بعثتنا جائت رحمة للعالمين فقد حصل العفو عن جميع المذنبين و المخطئين حتى الحروف و الكلمات فاطلقت من قيدها تذهب إلى حيث شاءت من وجود اللحن والغلط». [۱] ---------- 📗[۱]: ج ۵، ص ۲۶، پطرس بستانى در آخر مقاله مذكور پيرامون بابيه تصريح كرده است: «فهذا مارواه عنهم السيد جمال الدين الافغانى المشهور و غيره» ص ۲۸. آقاى ابراهيم صفائى مى نويسند: فصل مربوط به مذهب بابى را در دائرة المعارف بستانى، چاپ بيروت نيز سيد نوشته كه محققانه است و حاكى از حسن عقيده او نسبت به باب مى باشد. كتاب: رهبران مشروطه ج ۱، ص ۳۱. اولًا: طبق تصريح بستانى: «فهذا رواه عنهم.... » مقاله را مرحوم سيد جمال الدين ننگاشته و بستانى سخنان او و ديگران را خود به نگارش درآورده است. ثانياً در مورد جمله: «حاكى از حسن عقيده او نسبت به باب مى باشد». بايد به آگاهى پژوهندگان رسانيد، كه بيان مذكور، مطابق منابع بهائيان و ديگر تواريخ موجود در خصوص شرح حال مرحوم سيد جمال الدين، نادرست و بى اساس است، چنانچه حسينعلى ميرزا در «لوح عالم» نوشت: «اين ايام ظاهر شد آنچه كه سبب حيرت است از قرارى كه شنيده شد نفسى وارد مقر سلطنت ايران گشت و مجلس بزرگان را به اراده خود مسخر نمود، فى الحقيقه اين مقام مقام نوحه و ندبه است، آيا چه شده كه مظاهر عزت كبرى ذلت عظيمى را براى خود پسنديدند، استقامت چه شد عزت نفس كجا رفت.... حال به مقامى تنزيل نموده اند كه بعضى از رجال خود را ملعب جاهلين نموده اند و شخص مذكور درباره اين حزب در جرايد مصر و دائرة المعارف بيروت ذكر نمود آنچه را كه سبب تحيّر صاحبان آگاهى و دانش گشت و بعد به پاريس توجه نمود و جريده اى به اسم عروة الوثقى طبع كرد به اطراف عالم فرستاد. مندرج در كتاب: «مجموعه الواح»، ص ۱۲۶ اين بيان به خوبى نشان مى دهد كه مقاله مورد نظر در دائرة المعارف بستانى، به هيچ وجه از نظر زعماى اين دعوى، حسن عقيده نسبت به باب نمى باشد و از اين روى سخن سيد حسن تقى زاده به نظر كاملًا منطقى و اصولى مى رسد كه نوشت: «سيد جمال الدين يك مسلمان مترقى و تجدد طلب و نسبت به اسلام بسيار پر شور بود مشاراليه اگر چه متعصب نبود، ولى پيرو انحرافى در دين هم نبوده مقاله او كه در دائرة المعاف پطرس بستانى راجع به مذهب بابيه نوشته دليل آن است كه وى احساسات خوبى به آن مذهب نداشته». مجله كاوه، سال ۲/ شماره ۳، دوره جديد، برلين. بدين لحاظ مرحوم سيد جمال الدين نسبت به بابيه نه تنها حسن عقيده نداشته است بلكه، مدارك متعددى حاكى از آن است كه مرحوم سيد جمال الدين مخالف بابيه و در مقام يك مسلمان آگاه مخالفى سرسخت بوده است: ۱- سيد حسن تقى زاده، در صفحه ۵ كتاب: «مردان خود ساخته» مى نويسد: «... شرحى هم راجع به بابيه و تاريخ آنها به طريق ردّ نيز در روزنامه عربى «مصر» از قول جمال الدين به قلم اديب اسحاق معروف ملاحظه شده كه در زمان اقامت سيد در مصر نوشته شده است ۲- مرخوم جلال الدين مؤيد الاسلام، مدير روزنامه حبل المتين در مقدمه كتاب: حاجى بابا، جلد اول، كلكته ۱۳۲۴ ه ق، مى نويسد: «سيد جمال الدين در يكى از مراسلات خود به نگارنده كه اينك موجود است، مى نويسد: «طائفه بابيه كه مصداق پهلوانان پنبه اند، صد سال پيشرفت اقدامات دانشمندان ايران را در ترقيات ملكى و ملتى عقب انداخته چرا كه امروزه هر كسى هر حرف مفيد به حال ملك و ملت بزند و سخنان صحيح ناشنيده بگويد، جاهلانه نسبتش را به اين گروه مى دهند و آن بيچاره را از پاى در مى آورند». ۳- مرحوم سيد جمال الدين در كتاب خود به نام: نيچريه يا ناتوراليسم صفحه ۳۸، تبريز ۱۳۲۸ ه ش، مى نويسد: «بابيانى كه در اين زمان اخير در ايران يافت شده و هزاران خون عباداللَّه را به ناحق ريختند، كوچك ابدال هاى همان نيچرهاى الموت مى باشند.... » مراجعه شود به دفاع از سيد جمال الدين حسينى، ص ۳۴. 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۵۹ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در زيارت اربعين سالار شهيدان(عليه‌ السلام) مي‏خوانيم كه حسين بن علي(عليهما السلام) خون جگرش را براي همين دو مطلب بذل كرد: و بذل مهجته فيك ليستنقذ عبادك من الجهالة و حيرة الضّلالة؛ يعنی حسين بن علی(عليهما السلام) كه عالم ربّانی اين امت است چنين دريافت كه در آن مقطع تاريخی با سخنرانی و نوشتن نمي‏تواند با جهل و ظلم مبارزه كند و فقط با خون جگر بايد مردم را هدايت كند، از اين‏رو خون قلب خود را داد تا مردم عالم عادل شوند. 📚کتاب روابط بين الملل در اسلام ص۱۲۸ ✍آيت الله 🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده ميل ندارم كه يكي از افراد همچو حرفي در همچو مجلسي بگويد حيف است بشر اين طور حرف بزند خود مطلب را عرض مي كنم و از حضرت سائل معذرت مي خواهم متأثر شدم و الا اينطور جسارت نمي كردم مطلب مي گويم و معذرت مي خواهم و از [ صفحه 12] خداوند متعال كه من و حضرت سائل معتقد هستيم توفيق خود و سائل را مسئلت مي نمايم. آقاي عزيزم فرموديد كه خدا يكي است باز فرموديد جميع صفات كماليه او در مربي هست به بينيم صفات الهي چيست. خدا واحد است پس مربي هم بايد واحد بشود وقتي كه هر يك واحد شدند دوئيت و وحدت جمع مي شود و يك وقت و يك شخص اگر به دوئيت قائليد نافي وحدت است و بالعكس اين چه فرمايشاتي بود از حضرت عالي. از جمله ي صفات الهي قديم است قديم يعني قبل از هر چيز اگر اين صفت هم در مربي باشد كدام يك اولند آيا خدا است يا مربي؟ از جمله صفات كماليه الهي ابدي است يعني آخر ندارد آيا اين صفت در شخص ديگر باشد كدام يك آخر خواهند بود خدا يا مربي؟ از جمله صفات كماليه الهي سرمدي است يعني قبل از هر چيز و بعد از هر چيز و هميشه هست اگر اين صفت در شخص ديگر باشد كدام يك سرمديت دارند آيا او يا مربي؟ از جمله صفات كماليه الهيه خالق است آيا اگر اين صفات از مربي باشد بگو ببينم آقاي سائل كدام يك خالقند و كدام يك مخلوق اين چه تناقض است هر دو خالق هم هستند يا يكي خالق ديگري يا هر يك هم خالق هم مخلوق يا هيچ خالقي در بين نيست الله كدام است مربي كدام است؟ 📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۱۴ 🚫@bahaiyat🚫
📗چرا از بهائیت برگشتم 🕸️قسمت(۶۵) 🚫@bahaiyat🚫
🕸بهائیت در کلام مراجع 🔹۵ - دیدگاه رهبری درباره بهائیت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در رابطه با کفر بهائیت و نیز نجس بودن آنها و همچنین در جواز یا عدم جواز معاشرت و داد و ستد با بهائی‌ها و نیز حاضر شدن بر سر سفره آنها و خوردن غذای آنها می‌فرمایند: جمیع افراد فرقه ضاله بهائی محکوم به کفر و نجاست هستند و از غذا و سایر چیزهایی که با رطوبت مسری در تماس با آنها بوده است باید اجتناب کرد و در صورت تماس آنها با چیزی، مراعات مسائل طهارت در رابطه با آنها، نسبت به اموری که مشروط به طهارت است، واجب است؛ ولی رفتار مدیران و معلمان و مربیان با دانش آموزان بهائی باید بر اساس مقررات قانونی و اخلاق اسلامی باشد و همه مؤمنین باید با حیله‌ها و مفاسد فرقه گمراه بهائیت مقابله نموده و از انحراف و پیوستن دیگران به آن جلوگیری کنند. آنها نجس و دشمن دین و ایمان شما هستند، پس فرزندان عزیزم جدا از آنها بپرهیزید. 🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل نهم: بهاییت در قامت یک گروهک سیاسی 🔹۱. نظام و تشکیلات اداری 🔸الف) بیت العدل نخستین انتخابات بیت العدل در سال ۱۹۶۳ و آخرین انتخابات در سال ۲۰۰۳ برگزار شده است. بیت العدل اعظم، در شهر حیفای اسرائیل بر فراز کوه کرمل قرار دارد. بهاءالله در سال ۱۸۹۰، حدود شصت سال پیش از ایجاد دولت اسرائیل، درحالی که به اجبار امپراتوری عثمانی (حکومت وقت) در این محل در تبعید بود، در یکی از لوح هایش به نام لوح کرمل، این مکان را برای ساخت مراکز اداری و روحانی بهایی برگزید. تشکیل بیت العدل، فصلی جدید در تاریخ بهاییت است. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۵۹ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 روایت‌هایی دل‌نشین درخصوص زیارت مزار امام حسین علیه‌السلام 1⃣ ثمره شنیدنی زیارت قبر امام حسین علیه‌السلام 🔹امام جعفر صادق علیه‌السلام: منْ زَارَ الْحُسَیْنَ (علیه السلام) مِنْ شِیعَتِنَا لَمْ یَرْجِعْ حَتَّى یُغْفَرَ لَهُ کُلُّ ذَنْبٍ وَ یُکْتَبَ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَةٍ خَطَاهَا وَ کُلِّ یَدٍ رَفَعَتْهَا دَابَّتُهُ أَلْفُ حَسَنَةٍ وَ مُحِیَ عَنْهُ أَلْفُ سَیِّئَةٍ وَ تُرْفَعُ لَهُ أَلْفُ دَرَجَةٍ ❇️ کسى از شیعیان ما که حسین (علیه‌السلام) را زیارت کند از زیارت برنمی‌گردد مگر آنکه تمام گناهانش آمرزیده می‌‏شود و براى هر قدمى که برمى‏دارد و هر دستى که بالا می‌رود و اسبش را حرکت داده و می‌راند، هزار حسنه ثبت شده و هزار گناه محو گشته و هزار درجه مرتبه‌‏اش بالا می‌‏رود 📚 کامل الزیارات، ص۱۳۴ ‌ ‌ 🚫@bahaiyat🚫