eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
18.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🕸فصل نهم: بهاییت در قامت یک گروهک سیاسی 🔹۸. معابد بهایی معبدهای بهایی را بنا بر اصطلاحی که از بهاءالله گرفته شده، مشرق الاذکار می‌گویند. طرح ظاهری مشرق الاذکارها دایره شکل است: نه خیابان، نه باغچه، نه حوض با فواره‌های آب و نه دروازه در اطراف دارد و هر خیابان به محلی می‌رود، مثل محل ایتام، دارالشفاء، مدرسه ابتدایی، [۱] کلیه (دانشگاه) و امثال اینها که از لوازم مشرق الاذکار است. داخل مشرق الاذکار از غنون و غرفات خواهد بود و کرسی خطابه مخصوص مناجات و عبادت، ولی خطابه هم در آنجا می‌توان داد. [۲] مبلغ مشهور بهایی، عبدالحمید اشراق خاوری می‌نویسد: اول مشرق الاذکار که در عالم تأسیس شد، مشرق الاذکار عشق آباد است که در ۲۸ ماه رجب ۱۳۲۰ هجری، سنه ۱۹۰۲ میلادی به تأسیس آن اقدام و در دهم ماه رمضان سال مزبور اساس آن گذاشته شد و این همه به همّت و جان فشانی جناب حاج میرزامحمّد تقی [۳] افنان وکیل الدّوله صورت گرفت.... دومین مشرق الاذکار که در جهان تأسیس شده، مشرق الاذکار امریکاست که جمیع یاران شرق و غرب مساعدت نمودند؛ حتی خانم محترمی در منچستر چون از مال دنیا چیزی نداشت، گیسوان خود را به رسم مساعدت تقدیم کرد و این اقدام صمیمانه او را حضرت عبدالبهاء جلّ ثنائه در لوح احبّای نجف آباد اصفهان ذکر فرموده اند. در لوح احبّای ایالات متحده می‌فرمایند قوله تعالی: اول مشرق الاذکار در امریک در شیکاگو تأسیس یافت و این شرف و منقبتی است که بی پایان است. البتّه از این مشرق الاذکار هزاران مشرق الاذکار تولّد خواهد یافت. در سایر نقاط جهان هم تاکنون چند مشرق الاذکار بنا شده، مانند مشرق الاذکار سیدنی در استرالیا و مشرق الاذکار کامپالا و مشرق الاذکار فرانکفورت و غیرها که در الواح مبارکه حضرت ولی امراللّه و مجلّدات اخیره عالم بهایی و اخبار امریکا و انگلستان و ایران شرح آن مندرج و عکس آنها موجود است. مشرق الاذکار ارض طا (طهران) نیز به عنایات الهیه تأسیس خواهد شد. [۴] 📗[۱]: مقصود از مدرسه ابتدایی مقاطع قبل از دانشگاه است. 📗[۲]: گلزار تعالیم بهایی، ص ۲۷۱. 📗[۳]: نک: گنجینه حدود و احکام، صص ۲۳۵، ۲۳۸ و ۲۴۰. 📗[۴]: نک: گنجینه حدود و احکام، صص ۲۳۵، ۲۳۸ و ۲۴۰ 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۱۷۰-۱۷۱ 🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى 🔹فداك روحى 🔸چ) نقد آثار على محمد شيرازى در اين خصوص حدود (۱۵) صفحه از كتاب خود را به علوم مذكور و اصطلاحات غريبه اختصاص داده است و در مقابل در باب عاشر از واحد رابع كتاب بيان مى نويسد: «و نهى شده از انشاء مالايسمن و لايغنى مثل اصول و منطق و قواعد فقهيه و حكميه و علم لغات غير مستعملة و ما يشبهه هذا و ماقد فصل فى الصرف و النحو فان قدر ما يكتفى للتأدبين ما يعرف الفاعل و المفعول و مادونهما من شؤنها اومادون ذلك لن يغفراللَّه العبد اذا اشتغل». (و نهى شده است از انشاء علومى كه فائده ندارد و انسان را بى نياز نمى كند مانند علم اصول و منطق و قواعد فقهيه و حكميه و علم لغاتى كه غير مستعمله است و نظير آنها و آنچه در علم صرف و نحو تفصيل داده مى شود، زيرا مقدارى كه كفايت مى كند اهل ادب و محصلين را، به اندازه يادگرفتن قواعدى است كه امتياز فاعل را از مفعول بدهد، و اما آنچه به جز اينها است خداوند نخواهد بخشيد كسانى را كه اشتغال به آنها داشته باشند). 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۷۷ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق علیه السلام: 🔹لاَ يَثْبُتُ لِمؤمنِ اَلْإِيمَانُ إِلاَّ بِالْعَمَلِ وَ اَلْعَمَلُ مِنْهُ. 🔸ایمان در مومن پابرجا نشود جز با عمل کردن، و عمل جزئی از ایمان است. 📚 وسائل الشیعه (باب الجهاد) جلد ۱۵ صفحه ۱۶۸ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بنام خدا مبارزه انجمن با بهاییت انجمن،رژیم و بهاییت (۵) 🔹۱- انجمن و رژیم پهلوی انجمن و موسس آن هیچگاه در برابر سیستم قرار نگرفت و چنین ادعایی هم نداشتند. وانگهی بازی انجمن در چارچوب سیاست مذهبی پهلوی چنان مشهود و محرز بود که برای دفاع از خود گفتند بدین خاطر به رژیم نزدیک شدیم تا از امکاناتش علیه بهاییت بهره گیریم. 🔸۲- مقدمات ورود انجمن ورود انجمن به تقابل با بهاییت با مقدمه چینی رژیم مقدور شد. از جمله اینکه با کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ تمام گروهها، انجمن ها، هیئت ها و سازمان هایی که طی دهه ۲۰ علیه بهاییت کار می کردند تعطیل شدند. سال ۱۳۳۴ هم وزارت کشور با صدور بخشنامه ای مواجهه با بهاییت را به انحصار خود دولت در آورد و بدین ترتیب روحانیت و مرجعیت، هیئت ها و حتی اشخاص منفردی که مشغول فعالیت علیه آن فرقه بودند مجبور به ترک میدان مبارزه با بهاییت شدند و بدین ترتیب راه برای ورود انجمن باز شد. 🔹۳- گسترش دو گروه طی سه دهه سی تا ۱۳۵۷ فقط و فقط دو گروه مجاز و قادر به گسترش و رشد شدند؛ بهاییت و انجمن. هیچ گروه دیگری اجازه نفس کشیدن نیافتند. چرا؟ 🔸۴- تاثیر انجمن پرسش جوانان انجمن از آقای حلبی در سال ۱۳۴۸ نشان داد که خود آنان تاثیری قائل نبودند، چون اوضاع و احوال را به سود بهاییت و رشد هندسی آن می دیدند. 🔹۵- فلسفه وجودی انجمن، فلسفه وجودی خود را مقابله با بهاییت می داند اما در سایه اقدامات انجمن، بهاییت سه برابر رشد و گسترش یافت و تمام ارکان قدرت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و نظامی و امنیتی را تصاحب کرد. برای درک موضوع مثالی می زنم. ارتش رضاخان با هزینه های هنگفت ساخته شد و تصور این بود که قرار است ایران را حفظ کند ولی در برابر قوای متفقین چند ساعت بیش دوام نیاورد. حال اگر بگوییم همینکه ارتش رضاخان فلان اندازه لشکر، کادر، سرباز و تجهیزات فراهم آورد، خود، موفقیتی بود. این نوع دستاورد سازی موجه نیست. چون مغالطه است. زیرا فرض آن بود که ارتش رضاخان از کشور دفاع کند ولی شهریور ۱۳۲۰ معلوم شد فقط برای سرکوب عشایر، تحکیم قدرت رضا خان و کارکردهای دیگر تاسیس شده بود نه حفظ ایران در برابر تهاجم بیگانه. ✍دکتر پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌آشنایی با فرقه ها ✍در این ویدئو بسیار عالی ، با برخی فرقه های موجود بیشتر آشنا می شویم... 📽 بخش دوم 🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى 🔹فداك روحى 🔸چ) نقد آثار جالب توجه در اين است كه حسينعلى ميرزا در كتاب «ايقان» كه در واقع آن را براى اثبات دعاوى على محمد شيرازى نگاشته است، بدون توجه به اين علائق على محمد شيرازى كه علوم مذكور را از جمله علوم الهى تلقى كرده! در رد نظريه حاج محمد كريم خان كرمانى مى نويسد: «از جمله علوم مهم فلسفه و علم كيميا و علم سيميا را مذكور نموده و ادراك اين علوم فانيه مردوده را شرط ادراك علوم باقيه قدسيه شمرده سبحان اللَّه با اين ادراك چه اعتراضات و تهمت‌ها كه به هياكل علم نامتناهى الهى وارد آورد.... هويدا است كه اينگونه علومات لم يزل مردود حق بوده و هست و چگونه علومى كه مردود است، نزد علماى حقيقى، ادراك آن شرط ادراك معارج معراج مى شود با اينكه صاحب معراج حرفى از اين علوم محدود محجوبه حمل نفرموده». 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۷۸ 🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل نهم: بهاییت در قامت یک گروهک سیاسی 🔹۹. بهاییت از دیدگاه فقیهان 🔸اشاره فقیهان اسلامی، کسانی را که مسلمان یا اهل کتاب نیستند، کافر می‌خوانند. بنابراین، اعضای فرقه گمراه کننده بهاییت نیز که واجبات دین و مذهب را انکار می‌کنند، در ردیف کافران به شمار می‌آیند. بر این اساس، آنها دوری از بهاییان را واجب و هرگونه رابطه با آنان را حرام دانسته اند. 🔹الف) دیدگاه شیعه آیت الله خامنه ای: همه پیروان فرقه گمراه بهاییت، محکوم به نجاست هستند و در صورت تماس آنها با چیزی، مراعات مسائل طهارت در رابطه با آنها، نسبت به اموری که مشروط به طهارت است، واجب است. ولی رفتار مدیران و معلمان و مربیان با دانش آموزان بهایی باید بر اساس مقررات قانونی و اخلاق اسلامی باشد. آیت الله مکارم شیرازی: پرسش: آیا کسانی که بهایی هستند، نجس هستند؟ پاسخ: از آنها اجتناب کنید. آیت الله موسوی اردبیلی: بهایی‌ها نجس هستند. آیت الله شاهرودی آیا جایز است کل مال پدری که از طریق ارث به تک فرزند مسلمانش می‌رسد، آن را بین برادران و خواهران بهایی اش هم تقسیم کند؟ بسمه تعالی بهایی از مسلمان ارث نمی برد. [۱] ---------- 📗[۱]: فتوای هریک از علمای شیعه، از پایگاه‌های اطلاع رسانی دفترهای ایشان گرفته شده است. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۱۷۲ 🚫@bahaiyat🚫
📗چرا از بهائیت برگشتم 🕸️قسمت(۷۳) 🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده و اين سه جمله تناقضش در برابر فكر بنده بديهي و مبرهن است و توضيح بنده هم متكي به همين مدعي بوده است اگر مظهر نباشد من جميع اسماء و صفات كماليه كه در مظهر بايد ثابت و محقق باشد بنابراين محقق است زيرا كه آن چيزي را كه عالم تناقض است مستلزم ذاتي عالم خلق است پس بدين جهت مربي بايد جامع جميع صفات كمالات باشد كه مقام تربيت را نسبت به عالم خلق دارا باشد اين جواب در قسمت قبل كاملا با دلائل (عقليه) ثابت شد تناقضش در صورتي است كه مقام مظهريت در او ثابت نباشد و ما با ادله عقليه (ثابت) كرديم كه مربي و يا مظهري كه موضوع بحث ما بود بايد داراي جميع صفات مظهريت باشد از قبل عرض شد كه در قسمت بشريت و هيكل عنصري مخلوق است و مثل عامه بشر است ولي من حيث مظهريت مستجمع جميع صفات كماليه مظهر بايد باشد و الا او مربي حقيقي نخواهد بود و در عرض بشر است جواب اين مطلب در قسمت قبل و ما قبل قبل كاملا با ادله عقليه معروض شد با آن دلائلي كه در قسمت قبل مشروحا معروض گرديد مراجعه فرمائيد تا مطلب مبرهن و مشهود آيد بيان اين قسمت در قبل با ادله عقليه مكرر در مكرر كاملا معروض گرديد چنانچه باز هم ميل مبارك باشد ولو اينكه صد سال در اين موضوع باشد بنده هم در نهايت روح ريحان و ادب خواهم معروض داشت. (بنده افصح لنگرودي شروع به تحرير نمودم) آقاي خالصي - باز تكرار مي كنم كه فرمايشات حضرت عالي خيلي مورث تعجب و حيرت است عرض مي كنم مطلب حضرت عالي معلوم نيست و جواب ساده بدهيد... 📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۲۰ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 امام حسن عسکری (علیه السلام): چه زشت است در مؤمن خواهشی باشد كه او را به خواری كشاند. ▪️سالروز شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) را به محضر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) و تمامی شیعیان تسلیت می گوییم. 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥صلوات خاصه امام حسن عسکری علیه السلام ▪️اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْبَرِّ التَّقِيِّ الصَّادِقِ الْوَفِيِّ النُّورِ الْمُضِي ءِ خَازِنِ عِلْمِكَ وَ الْمُذَكِّرِ بِتَوْحِيدِكَ وَ وَلِيِّ أَمْرِكَ وَ خَلَفِ أَئِمَّةِ الدِّينِ الْهُدَاةِ الرَّاشِدِينَ وَ الْحُجَّةِ عَلَى أَهْلِ الدُّنْيَا فَصَلِّ عَلَيْهِ يَا رَبِّ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَصْفِيَائِكَ وَ حُجَجِكَ وَ أَوْلادِ رُسُلِكَ يَا إِلَهَ الْعَالَمِينَ. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ علیه السلام 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️امام حسن عسكرى عليه‌السّلام در بخشی از نامۀ خود به اسحاق بن اسماعيل نيشابورى می‌فرمایند: كدام آيه بزرگ‌تر از حجّت خداست بر خلقش و امين او در شهرهايش و گواه و شاهد او بر بندگانش، پس از پدران گذشته‌اش: پيامبران و نياكانش، اوصيا، كه سلام و رحمت و بركات خدا بر تمامشان باد. ✨وَ أَيُّ آيَةٍ أَعْظَمُ مِنْ حُجَّةِ اَللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ وَ أَمِينِهِ فِي بِلاَدِهِ وَ شَهِيدِهِ عَلَى عِبَادِهِ مِنْ بَعْدِ مَنْ سَلَفَ مِنْ آبَائِهِ اَلْأَوَّلِينَ اَلنَّبِيِّينَ وَ آبَائِهِ الْآخِرِينَ اَلْوَصِيِّينَ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ اَلسَّلاَمُ وَ رَحْمَةُ اَللَّهِ وَ بَرَكَاتُه. 📖تحف العقول؛ ج ۱، ص ۴۸۴. علیه‌السلام 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شیعه از دیدگاه امام حسن عسکری علیه‌السلام 🎙حجت الاسلام علیه السلام 🥀 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 تدابیر امام عسکری (علیه السلام) که باعث گسترش دایره‌ی نفوذ ائمه و وسعت دایره‌ی شیعه در زمان ایشان شد ▪️ گوشه‌ای از زندگی سیاسی-مبارزاتی امام حسن عسکری علیه السلام در کلام رهبر انقلاب اسلامی 📚 برگرفته از کتاب انسان ۲۵۰ ساله (علیه السلام) 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 امام عسکری(علیه السلام) می‌فرمایند: کسی که این دو صفت رو داشته باشه، دلش پر میکشه به طرف امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)... 🎙سخنرانی حجت‌الاسلام 🏴 علیه السلام 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 زمینه سازی امام عسکری (علیه السلام) برای امام زمان ( ارواحنافداه) علیه السلام 🎙️ حجت‌الاسلام 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف: اللَّهُمَّ احجُبني عَن عُيونِ أعدائي، وَاجمَع بَيني وبَينَ أولِيائي، وأَنجِز لي ما وَعَدتَني، وَاحفَظني في غَيبَتي إلى‌ أن تَأذَنَ لي في ظُهوري، وأَحيِ بي ما دَرَسَ‌ مِن فُروضِكَ وسُنَنِكَ، ... 🔹خدايا! مرا از چشم دشمنانم پنهان بدار و من را با اوليايم گرد هم آور و آنچه را به من وعده داده‌اى، به انجام رسان و مرا در روزگار غيبتم حفظ كن تا آنگاه كه ظهورم را اجازه دهى و به دست من واجبات و سنّت‌هاى از يادرفته‌ات را زنده كن... 📚مهج الدعوات : ص ۳۶۰ عجل الله تعالی فرجه الشریف 🌺🌺🌺🌺 🕌@ziarat_et