eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
17.4هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
35 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
ب: دعوى بابيت آثار اوليۀ على محمد شيرازى، منطبق با مزاج شيخيه و مغاير با عقايد شيعه اماميه، مبنى بر دعوى بابيت بود، چنانچه در همان ايام در رسالۀ: «صحيفۀ مخزونه» اعتراف مى‌كند كه: «ولقد اخرجها الحجة بقية اللّٰه صاحب الزمان عليه السلام إلى بابه الذكر». (۱) و به نقل از فاضل مازندرانى در كتاب تفسير سورۀ يوسف گفته بود: «إعلموا يا أهل الأرض أن اللّٰه قد جعل مع الباب (خود آن حضرت) بابين من قبل (شيخ و سيد) ليعلّمكم أمره على الحق بالحق من حوله على الحق مشهودا و أنّ اللّٰه قد قدر لكم في الباب باباً (ملا حسين بشرويه) على الإذن ليبلغكم إلى الباب بإذنه.» (۲) ايضاً «اشراق خاورى» در كتاب: «محاضرات» (۳) و «على محمد فرهوش» در كتاب: «آئين باب» (۴) نيز قطعاتى از نوشتۀ على محمد باب را به نام «رسالۀ بين الحرمين» ۶ كه در پاسخ پرسشهاى «ميرزا محيط كرمانى» شيخى در همان آغاز سال دعوى بابيت (١٢۶٠ ه‍ .ق.) نوشته است. نقل كرده‌اند كه همگى در تأييد اعتقادات شيعۀ اماميه نسبت به غيبت و ظهور حضرت حجة بن الحسن عسكرى عليه السلام است. از آنجمله مى‌توانيم اين جملات على محمد شيرازى را در كتب مذكور بخوانيم: «وإنه لكتاب قد نزل من لدن بقية اللّٰه امام حق قديم و أنّه لأمام حىّ عظيم إنّنى أنا عبد من بقية اللّٰه و أشهد بعد رسول اللّٰه في حكم الولاية و أشهد أنّ أسمائهم في كتاب اللّٰه على والحسن و الحسين و على و محمد و جعفر و موسى و على و محمد و على و الحسن و محمد لمسطور. يا أيّها الملأ أن اسمعوا حكم بقية اللّٰه من لدن عبده». 📗۱) . رسالۀ صحيفۀ مخزونۀ باب. 📗۲) . اسرار الاثار، ج٢، ص١١ 📗۳) . صص۶٧٠ - ٧٣٠، كتاب محاضرات در دو جلد و شامل ١١٢٨ صفحه مى‌باشد. اشراق خاورى در جريان‌نگارش جلد سوم كتاب محاضرات بود كه در گذشت. مؤلف نمى‌داند كه آيا اين جلد از طرف بهائيان منتشر شده است يا نه؟. 📗۴) . آئين باب، صص١۴ - ١۵ 📗۵) . به استثناى نقل منتخباتى از رسالۀ (بين الحرمين) در آثار بابيان و بهائيان، خوشبختانه تعدادى نسخۀ خطى از رسالۀ مذكور در دسترس محققان مسلمان موجود است. 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص ۱۷۱_۱۷۲ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️به آنچه خودش را توصیف کرده...▪️ ــــــــــــــــــــ 📜قَالَ مُوسَى بْنُ جَعْفَرٍ عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ: أَنَّ اَللَّهَ أَعْلَى وَ أَجَلُّ وَ أَعْظَمُ مِنْ أَنْ يُبْلَغَ كُنْهُ صِفَتِهِ فَصِفُوهُ بِمَا وَصَفَ بِهِ نَفْسَهُ وَ كُفُّوا عَمَّا سِوَى ذَلِكَ. 📄 امام کاظم علیه السلام فرمودند: به راستى خداوند بالاتر و والاتر و بزرگتر است از آنكه حقيقت وصفش درک شود، پس او را به همان صورت توصيف كنيد كه خودش را توصيف كرده و از غير آن دست نگه دارید. ــــــــــــــــــــ 📚 کافی شریف ج ۱، ص ۱۰۲ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💬 | متن پیام: علت‌ اینهمه تنفر از بهائیت فقط مربوط به اختلافات ادیان و رهبران گذشته با اسلام هست یا چیز دیگری در میونه؟ ✍️علتش اینه دین نیست یک فرقه خودساخته برای گمراهی مردم هست.
ب: دعوى بابيت آثار اوليۀ على محمد شيرازى، منطبق با مزاج شيخيه و مغاير با عقايد شيعه اماميه، مبنى بر دعوى بابيت بود، چنانچه در همان ايام در رسالۀ: «صحيفۀ مخزونه» اعتراف مى‌كند كه: «ولقد اخرجها الحجة بقية اللّٰه صاحب الزمان عليه السلام إلى بابه الذكر». (۱) و به نقل از فاضل مازندرانى در كتاب تفسير سورۀ يوسف گفته بود: «إعلموا يا أهل الأرض أن اللّٰه قد جعل مع الباب (خود آن حضرت) بابين من قبل (شيخ و سيد) ليعلّمكم أمره على الحق بالحق من حوله على الحق مشهودا و أنّ اللّٰه قد قدر لكم في الباب باباً (ملا حسين بشرويه) على الإذن ليبلغكم إلى الباب بإذنه.» (۲) ايضاً «اشراق خاورى» در كتاب: «محاضرات» (۳) و «على محمد فرهوش» در كتاب: «آئين باب» (۴) نيز قطعاتى از نوشتۀ على محمد باب را به نام «رسالۀ بين الحرمين» ۶ كه در پاسخ پرسشهاى «ميرزا محيط كرمانى» شيخى در همان آغاز سال دعوى بابيت (١٢۶٠ ه‍ .ق.) نوشته است. نقل كرده‌اند كه همگى در تأييد اعتقادات شيعۀ اماميه نسبت به غيبت و ظهور حضرت حجة بن الحسن عسكرى عليه السلام است. از آنجمله مى‌توانيم اين جملات على محمد شيرازى را در كتب مذكور بخوانيم: «وإنه لكتاب قد نزل من لدن بقية اللّٰه امام حق قديم و أنّه لأمام حىّ عظيم إنّنى أنا عبد من بقية اللّٰه و أشهد بعد رسول اللّٰه في حكم الولاية و أشهد أنّ أسمائهم في كتاب اللّٰه على والحسن و الحسين و على و محمد و جعفر و موسى و على و محمد و على و الحسن و محمد لمسطور. يا أيّها الملأ أن اسمعوا حكم بقية اللّٰه من لدن عبده». 📗۱) . رسالۀ صحيفۀ مخزونۀ باب. 📗۲) . اسرار الاثار، ج٢، ص١١ 📗۳) . صص۶٧٠ - ٧٣٠، كتاب محاضرات در دو جلد و شامل ١١٢٨ صفحه مى‌باشد. اشراق خاورى در جريان‌نگارش جلد سوم كتاب محاضرات بود كه در گذشت. مؤلف نمى‌داند كه آيا اين جلد از طرف بهائيان منتشر شده است يا نه؟. 📗۴) . آئين باب، صص١۴ - ١۵ 📗۵) . به استثناى نقل منتخباتى از رسالۀ (بين الحرمين) در آثار بابيان و بهائيان، خوشبختانه تعدادى نسخۀ خطى از رسالۀ مذكور در دسترس محققان مسلمان موجود است. 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص ۱۷۱_۱۷۲ 💀@bahaiyat💀
13.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕸بهائیت و خشونت ورزی های رهبران 🎤 حجت‌الاسلام والمسلمین 💀@bahaiyat💀
7.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸یگانه تمثال علی، یا اباصالح منتقم آل علی، یا اباصالح... ✨ 💀@bahaiyat💀
🕸د) فتنه تهران (واقعه ترور ناصرالدین شاه قاجار) این واقعه را شاید از نظر سیاسی بتوان مهم ترین واقعه تاریخ بابیت و بهاییت ارزیابی کرد. پس از اعدام سید علی محمد باب به فرمان امیرکبیر، گروهی از بابیان به رهبری شیخ علی ترشیزی بر آن شدند تا ناصرالدین شاه، امیرکبیر و امام جمعه تهران را به قتل رسانند، ولی به دلیل ناکارآمدی نقشه طراحی شده، ۳۸ تن از سران آنها دستگیر شدند. امان الله شفا، مبلّغ بهایی برگشته از بهاییت معتقد است که حادثه ترور شاه با برنامه ریزی و دستور شخص بهاءالله بوده است و صدها نفر قربانی جاه طلبی و نقشه شوم او شده اند و اگر چنین نبود، چرا بهاءالله پریشان شد و خود را به سفارت روس انداخت. (۱)پیداست که نمی توان دست بیگانگانی را که در پی منافع دولت های متبوع خود در این قضیه بودند، نادیده انگاشت. 📗۱- نک: امان الله شفا، نامه ای از سن پالو، دارالکتب الاسلامیه، ص ۳۱۶. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۴۳ 💀@bahaiyat💀