eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
18.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 مومن عالم 🔸 امیرالمومنین امام على علیه السلام: به عبد صالح یعنى لقمان گفته شد: کدام یک از مردمان با فضیلت ترند؟ گفت: مؤمنِ برخوردار گفته شد:از مال؟ گفت: نه، برخوردار از دانشى که اگر به او محتاج شدند، از دانشش سود برند و اگر از او بى نیاز شدند، خودش به آن اکتفا کند. 📚 بحار/ج۱۳/ص۴۲۱ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دینداری در آخر الزمان چگونه است؟ ⭕️ ویژه برنامه «محرم دل» با موضوع بررسی ابعاد شخصیتی حضرت زینب (سلام الله علیها) بعد از واقعه عاشورا 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕸ث) انكار دعاوى 🔹فداك روحى ج) اعدام مخبط اين است آنچه صاحب ناسخ التواريخ و غير او در اين مورد ثبت و ضبط كرده اند و اين جريان از هر جهت با گفته پدرم موافق است مگر در دو مسئله: اول اينكه پدرم آن سركرده صد نفرى را كه بر پشت گردن باب مى زده است نديده بود. دوم: پدرم تصديق نمى كرد كه جثه باب را در كوچه و بازار تا كنار خندق كشيدند. اينك متن كلام مرحوم پدرم: «آنها دو نردبان آوردند و جُثّه را ميان آن نردبان‌ها گذاشتند. از ميدان بيرون بردند و در ميان خندق مذكور انداختند. قول اول هم بُعدى ندارد؛ زيرا ممكن است بعد از بيرون بردن از ميدان جثه آنها را از نردبان پائين آورده باشند و چنانچه ذكر شد با طناب آنها را در ميان كوچه و بازار كشيده باشند ولى من اين قسمت را نديده باشم. كلام مرحوم والد تمام شد». «اين واقعه در روز ۲۷ شعبان ۱۲۶۵ واقع شد و بنا به گفته بابيان در ۲۸ شعبان ۱۲۶۶ واقع گرديد». [۱] ---------- 📗[۱]: مفتاح باب الابواب، ص ۱۷۵ 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۲۵۴-۲۵۵ 🚫@bahaiyat🚫
✅ نفوذ را جدّی بگیریم!(۵) 🔹من به این نتیجه رسیده‌ام که هم‌اکنون لااقل در حدود صدهزار نفر از این افراد در جامعه پخشند، که یهودی بوده‌اند، بعداً بهائی شده‌اند، و اینک متظاهر به اسلامند! و به‌عنوان مسلمان در جامعه‌ی ما پراکنده‌اند. اما کجاها؟ نمی‌دانیم! بعد از انقلاب چون نظام ما شد نظام اسلامی طبعاً باید این تشکیلاتِ ظاهراً پراکنده، از نظر امنیّتی هم به‌توسط قدرت‌های خارجی منسجم شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته باشد. الان هم در گوشه و کنار کشور افرادی هستند به‌ظاهر مسلمان و در عین حال بهائیان قبلی و یهودیان اسبق!! و کارشان این است که از هر طریقی که ممکن است ضربه بزنند. پُست‌ها را اشغال کنند، اسناد را به دشمن برسانند، پشت انقلاب را خالی کنند، افراد متدین را ملکوک کنند، افراد هرزه را معروف کنند و قس علی‌هذا. مهم‌ترین کاری که این‌ها انجام می‌دهند سوءاستفاده از فقر و بیچارگی طبقات محروم و سامان‌دهی آنها در جهت منافع امپریالیسم خارجی و قدرت‌های بین‌الملل است. اجازه دهید که نمونه‌ای از این روزهای اخیر هم برایتان عرض کنم: تقریباً حدود شش ماه قبل یگ گروهی را در شیراز دستگیر کردند. ۵٢ نفر. راه افتاده بودند در محلات فقیر شیراز، بچه‌های فقرا را (که معمولاً در کوچه ولند) جمع کرده بودند که بیائید ما برای شما کلاس مجانی بگذاریم، کیف و کتاب و قلم مجانی بدهیم. توی مسجد هم به آن‌ها درس می‌دادند! حال همه‌اش مسجد نبوده، مسجد بوده و غیرمسجد هم بوده، من مسجد را می‌گویم برای این‌که عمق فتنه را نشان بدهم. 🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل هشتم: چالش‌های اعتقادی فراروی بهاییت 🔸۲. مشکل بهاییت با تناقض‌های علمی و عملی رهبران خود یکی دیگر از چالش‌هایی که بهاییت با آن روبه روست، وجود اختلاف در سخن و عمل رهبران بهایی است. اکنون به مواردی از این تناقض گویی‌ها اشاره می‌کنیم: شوقی افندی در قرن بدیع می‌نویسد: در بین جواهر اسرار مخزونه و لئالی ثمینه مکنونه که از بحر زخار علم و حکمت حضرت بهاءالهز ظاهر گردیده، اعظم و اقدم آن کتاب مستطاب ایقان است که در سنین اخیره دوره اقامت بغداد ۱۲۷۸ هجری قمری مطابق ۱۸۶۲ میلادی طی دو شبانه روز از قلم مبارک نازل گردیده و با نزول آن بشارت حضرت باب تحقق پذیرفت و وعده الهی که حضرت موعود، بیان فارسی را که ناتمام مانده، تکمیل خواهد فرمود، به انجاز پیوست. [۱] بیان فارسی و عربی بنا بر گفته باب، قرار بود ۳۶۱ باب داشته باشد که خود او فقط توانست ۱۶۲ باب از بیان فارسی و ۲۰۹ باب از بیان عربی را بنویسد. این در حالی است که: ۱. ایقان با سبک نوشتاری خاص خود شباهتی به بیان ندارد. ۲. ایقان تنها در دو باب و فقط به زبان فارسی نوشته شده است. بنابراین، نمی تواند متمّم بیان باشد. از موارد دیگری که در آنها تناقض آشکارا دیده می‌شود، می‌توان به این نمونه-ها اشاره کرد: نابرابری حقوق مردان و زنان در عمل با وجود ادعای برابری؛ خودبرتربینی و انکار آشکار وحدت عالم انسانی؛ درگیری‌های دنیاطلبانه مدعیان صلح (بها و ازل، عباس و محمدعلی، شوقی و مبلّغان و ریمی و ایادی) و فحش‌ها و اتهام‌های عجیب و غریب آنها به یکدیگر. ---------- 📗[۱]: قرن بدیع، ج ۲، ص ۱۴۷. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۵۳ 🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده زيرا كه كتاب اقدس را با كمال تجليل ذكر كردند و اين مسئله را نسبت به ساير كتب [ صفحه ۹] مراعات نكردند تمنا دارم در اسئله آتيه اين مسئله را در نظر داشته باشند تا بدون تعصب بتوانيم داخل تحقيق شويم. «عبدالله خان - سئوال به عكس مي كنم اظهاري كه در كتاب اقدس شد در نهايت بي طرفي نظر به زمينه اوليه براي تحقيق حق بود در اين صورت به قانون منطق و صبحت جائز است. (!) آقاي خالصي غرض بنده ايراد بر حضرت سائل نبود غرض من رعايت بي طرفي و الغاء تعصب است عبارت سئوال حاكي است كه بي طرفي نبود اگر حضرت سائل مي فرمايند با كمال بي طرفي بود با كمال خوشحالي قبول مي كنم هر چند عبارتشان مساعد نيست و خواهشمندم كه در آتيه كاملا تعصب لغو شود دو سه كلمه ماند در سئوالشان و آن (سئوال به عكس است و در قانون منطق جايز است) با اينكه من اول مدرس علم منطق در شرق هستم و منطق جديد و قديم را تدريس مي كنم و تأليفاتي دارم معذرت مي خواهم كه معناي اين عبارت را نفهميدم زيرا در كتب منطق جديد و قديم همچه عبارت نيست عكس نقيض و عكس مستوي و رد السئوال در كتب منطقي قديمه هست اما به اين مسئله ومطلب ما ارتباط ندارد علي اي حال حضرت سائل به ذيل جواب من نظر كردند هنوز از صدر جواب من فرمايشاتي ننمودند مستدعيم اين نزاع هاي لا طائل را دور انداخته و از اصل جوابي كه عرض كردم جواب بدهند. 📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۹ 🚫@bahaiyat🚫
🕸بهائیت در کلام مراجع 🔹 ۴- دیدگاه امام خمینی درباره بهائیت حضرت امامخمینی"ره" در پاسخ به سؤالی در رابطه با جواز یا عدم جواز مطالعه کتب بهائیت فرموده‌اند: اگر خوف انحراف در بین باشد باید ترک کنند.[۱] همچنین ایشان ازدواج با فرقه ضاله بهائیت را باطل اعلام کردند.[۲] 📗[۱]امام خمینی، استفتائات امام" ره"، ج۲، ص۴۰، س۱۱۲. 📗[۲]امام خمینی، استفتائات امام" ره"، ج۲، ص۴۰، س۱۱۲. 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به وصل خود دوایی کن، دل بشکسته‌ی ما را...💔 ▪️امام صادق علیه‌السلام: 🔸️ امام حسین علیه‌السلام با دلی شکسته به شهادت رسید، پس بر خدا سزاوار است که هر دل‌شکسته‌ای به زیارتش برود، شاد و مسرور به وطن برگرداند. 🔹️ إِنَّ الْحُسَيْنَ قُتِلَ مَكْرُوباً وَ حَقِيقٌ عَلَى اللَّهِ أَنْ لَا يَأْتِيَهُ مَكْرُوبٌ إِلَّا رَدَّهُ اللَّهُ مَسْرُوراً. 📚 كامل الزيارات، ص ۱۶۷. 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 نکته ای برای اربعین ⛔️مراقب باشیم بوق تبلیغاتی جریان های انحرافی و مدعیان دروغین نشویم. در مسیر پیاده روی اربعین جریان های مختلف ازجمله منحرفان و مدعیان دروغین موکب زده و تلاش در اطلاع رسانی خود به دیگران دارند. لازم است نکاتی را توجه کنیم. 🔺مسیر اربعین برای کسب معنویت و ایجاد ارتباط با امام است لذا ذهن خود را با رفتن به موکب های منحرف شناخته شده آلوده نکنید و بلکه از فرصت معنوی بهره کامل را ببرید. 🔺اربعین تجلی اتحاد و هم گرایی است. لذا رفتن درب برخی موکب های مدعیان دروغین و یا جریان های انحرافی برای پاسخ گویی یا طعن زدن ثمره ای جز ایجاد درگیری نخواهد داشت. 👈👈این مطلب آنقدر اهمیت دارد که رهبر حکیم انقلاب توصیه کردند،تصاویر ایشان در مراسم اربعین در بلوارها و مجامع عمومی زده نشود👏 🔺متاسفانه در دوره هایی در شهر ها و مراکز اطلاعیه مستقیم در نقد مدعیان نصب میشد و این خود منجر به تبلیغ آن مدعی میگردید. 📣الآن هم برخی از عزیزان برای اطلاع رسانی به زائران، تا گرفتار مدعیان نشوند؛اقدام به معرفی شماره موکب مدعیان میکنند.😳 👈خب بنده خدا، افرادی بوده اند که برای کنجکاوی و یا حتی نقد آن گروه انحرافی به موکب رفته اند و متاسفانه مورد هجوم شبهه قرار گرفته و جذب فرقه شده اند.😔 🔹لذا معتقدم اطلاع رسانی باید کلی و بدون تمرکز بر نامی خاص و نام موکب ها باشد. و در پیام های اطلاع رسانی، مراکز پاسخگوی معتبر که درصورت شبهه یا سوال عقیدتی می توانند پاسخ دهند را معرفی کنید . 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📗چرا از بهائیت برگشتم 🕸️قسمت(۶۲) 🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى 🔹فداك روحى ج) اعدام مخبط اعتضاد السلطنه در كتاب: فتنه باب [۱] در مورد جسد على محمد شيرازى پس از اعدام مى نويسد: «و جسد او را چند روز در ميان شهر به هر طرف مى كشيدند آنگاه در بيرون دروازه انداختند و طعمه سباع شد. » و مرحوم ميرزا محمد تقى لسان الملك در كتاب: ناسخ التواريخ- سلاطين قاجاريه- مى نويسد: «جسدش را روزى چند ميان شهر به هر سوى كشيده آنگاه در بيرون دروازه در انداختند و خورد جانوران ساختند». [۲] و «ميرزا محمد مهديخان زعيم الدوله» [۳] «ميرزا رضاقليخان هدايت» در روضة الصفا نظر مذكور را تأييد كرده و «كنت دوگوبينو فرانسوى» در فصل دهم از كتاب: «مذاهب و فلسفه در آسياى مركزى» [۴] به شهادت تمامى محققان و مورخان مى نويسد: «جسد او در خندق بيرون شهر تبريز خوراك درندگان شد». ---------- 📗[۱]: مفتاح باب الابواب،ص ۳۲ 📗[۲]: ج ۳، ص ۳۰۵ 📗[۳]: مفتاح باب الابواب، ص ۱۸۲ [۴]: Religions et Philozophies dansl Asienentrole ۵۶۸۱ ---------- 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۵۶ 🚫@bahaiyat🚫
سلام کانالتون عالیه یک اشتباه املایی داشتین گفتم عرض کنم در نفوذ را جدی بگیریم شماره ۴دومرتبه ذکرشده. واقعا بزرگترین خدمت روانجام میدهید.... حالا یک سوال گروهک منافقین آیا بهایی نیستند ومریم رجوی نقش طاهره قره العین نوین بهاییت نیست چون طاهره هم سلاح دست گرفت وعملیات نظامی انجام میداد ونوع کشتار این منافقهای خبیث شبیه ساواک که هسته مرکزی اش بهایی بود مثل پرویز ثابتی همین نوع شکنجه میکردند آیا وقت آن نرسیده درباره این موضوع که عرض میکنم بهتر وبیشتر پژوهش شود. ممنون ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬. سلام علیکم تشکراز دقت و توجه شما مورد مطرح شده اصلاح گردید ان شاءالله این موضوع در شورای پژوهش رسیدگی خواهد شد 🚫@bahaiyat🚫
نفوذ را جدّی بگیریم!(۶) 🔹در کلاس‌های خودشان، به این‌ها درس مهر و محبت و عشق و دوستی و فداکاری و نمی‌دانم از این حرف‌های قشنگ می‌دادند! ولی ته قضیه درآمد که گردانندگان این کار مسلمان‌نماهای فعلی، بهائی‌های سابق و احتمالاً یهودی‌های اسبقند! معلوم می‌شود این خطر هم خطر بزرگی است، ما دائماً هدف قرار می‌گیریم و نمی‌دانیم از کجا! به ما دائماً تیراندازی می‌شود، ولی نمی‌دانیم از کدام سو! ملت ما، مردم ما، افراد انقلابی ما در معرض آماج ترورهای فکری و فرهنگی و غیره قرار می‌گیرند و ما نمی‌دانیم این تیرها از کجا می‌آیند! این پوست خربزه‌ها را چه کسی زیر پای بچه‌های ما می‌اندازد، زیرا آن‌ها که ما را می‌زنند در میان جمعیت ما پنهانند! و ما اینک (بعد از ۱۵۰ سال) هیچ گزارشی نداریم که آنها در اصل چند نفر بوده‌اند؟ الان چند نفرند؟ زیادتر شده‌اند یا کمتر شده‌اند؟ کجاها رفته‌اند؟ اسم‌هایشان را چه‌طوری عوض کرده‌اند؟ و شناسنامه‌های جدیدشان را چه‌جور گرفته‌اند؟ الان کجا هستند؟ چه می‌کنند؟ چه‌جور با هم متحد و منسجم شده‌اند؟ 🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل هشتم: چالش‌های اعتقادی فراروی بهاییت 🔸۳. بحران نامشروع بودن بیت العدل یکی دیگر از مشکلات بهاییت، مشروعیت نداشتن بیت العدل به عنوان مهم ترین و بالاترین نهاد مذهبی این فرقه پس از مرگ شوقی افندی و پی آمدهای بحران ساز آن است. امروز پس از پنجاه سال از آغاز به کار اولین بیت العدل، این تشکیلات گسترده به جز توجیه‌هایی بی ارزش، برای مخالفان خود که بسیاری از آنها به بهاییت معتقدند، پاسخی نیافته است. عبدالبهاء، در پایان عمر، در لوح‌ها و وصیت‌های خود برای رهبری بهاییان، قرار تازه ای نهاد و سلسله ولایت امرالله را ساخت. او در این لوح‌ها مدعی شد که اولیاء امر بهایی ۲۴ نفرهستند: در هر دوری اوصیا و اصفیا دوازده نفر بودند؛ در ایام حضرت یعقوب، دوازده پسر بودند و در ایام حضرت موسی، دوازده نقیب رؤسای اسباط بودند و در ایام حضرت مسیح، دوازده حواری بودند و در ایام حضرت محمد، دوازده امام بودند. ولکن در این ظهور اعظم، ۲۴ نفر هستند دو برابر جمیع؛ زیرا عظمت این ظهور چنین اقتضا نماید. [۱] این افراد یکی پس از دیگری خواهند آمد و هریک باید جانشین خود را معین سازد. ایشان روشن کننده آثار بهایی و رهبر همگان و رئیس همیشگی مجلس بیت العدل هستند. [۲] بر اساس این نوشته، نخستین ولیّ امر، شوقی افندی است و پس از او ۲۳ نفر سلسله اولیاء امر، در نسل پسر او خواهند بود. شوقی افندی با لقب «ولی امرالله» می‌بایست برابر دستورهایی که عبدالبهاء از آیات بهاءالله استخراج کرده بود، در بالاترین پست بیت العدل، به عنوان تنفیذکننده قوانین مصوبه، حضور داشته باشد. دستور عبدالبهاء این بود: ... ولیّ امراللّه رئیس مقدس این مجلس و عضو اعظم ممتاز لاینعزل [است] و اگر در اجتماعات بالذات حاضر نشود، نایب و وکیلی تعیین فرماید.... این بیت عدل مصدر تشریع است و حکومت قوّه تنفیذ. تشریع باید مؤیّد تنفیذ گردد و تنفیذ باید ظهیر و معین تشریع شود. [۳] --------- 📗[۱]: مفاوضات، نسخهPDF از کتابخانه الکترونیکی جامع آثار بهایی، صص۴۵ و ۴۶. 📗[۲]: احمد یزدانی، نظر اجمالی در دیانت بهایی، لجنه ملی نشریات امری، ۱۳۲۷، ص ۶۶. 📗[۳]: گنجینه حدود و احکام، ص ۱۲۸؛ بدیع، ص ۲۱۷. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۱۵۳_۱۵۴ 🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده(عبدالله خان - اولا در عرايض بنده در جملات قبل به هيچ وجه تباين با اصل زمينه و اظهار ندارد سئوال به عكس هم نظر به اظهار خود آقا جائز است و اين هيچ مربوط تعصب ندارد زيرا كه كاملا بي طرفي را منظور مي كنم وسياق ظاهري عرايض من دال بر اين است كه به هيچ وجه شائبه تعصب در او مترتب نخواهد بود و اين منطقي كه منظور نظر شده است يعني صحبت صحيح كه سياق او در نزد اهل صحبت و محاوره ثابت و محقق باشد و چون مقصود بنده تحري حقيقت است آنچه را كه [ صفحه 10] اديان در عالم بشر وجود دارد و دين مي گويند وعده ي هر يك در ظل آن دين متمسك و معتقدند در اين صورت اظهار كتاب اقدس كردن با جملات مذكوره قبل و با زمينه اوليه كه طرح شده است به هيچ وجه تباين و تخالف نخواهد داشت. آقاي خالصي - از لغو تعصب كه از آقاي سائل ظاهر شد كمال تشكر دارم خوب است به حرف هاي خالي از معني خودمان را مشغول نكنيم تكرار مي كنم عرايض خود را مي گويم جواب از سئوال بدهيد و مجددا تكرار سئوال مي كنم - فرموديد كدام يك از كتب پنج گانه (كه حضرت عالي شش فرموديد) كدام يك بر حق است فرع سه مطلب اول است اعتراف به خدا قائل شدن به صفات او معتقد شدن به لزوم ارسال رسل آيا در اين سه مطلب اعتقاد داريد يا نه اگر معتقد نبوديد چرا سئوال از مرتبه چهارم نموديد اگر معتقد هستيد به چه نحو اعتقاد داريد مستدعي هستم بدون اشتغال به حرف هاي غير مفيد اين سئوال را جواب بفرمائيد 📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، صص۱۰_۱۱ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امیرالمومنین امام على عليه السلام: 🔹أفضَلُ العِبادَةِ الزَّهادَةُ برترين عبادت، دل بركندن از دنياست 📚غررالحكم حدیث ۲۸۷۲ 🔹پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ـ در دعايى كه پيوسته مى خواند ـ : اللّهُمَّ... لا تَجعَلِ الدنيا أكبَرَ هَمِّنا و لا مَبلَغَ عِلمِنا پروردگارا... دنيا را بزرگترين همّ ما و نهايت دانش ما قرار مده 📚ميزان الحكمه ج۴ ص ۱۱۱ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا