🕸 ۲. بهاییت در ایران
ج) بهاییان و جمهوری اسلامی ایران
تشکیلات بهاییت با این توجیه که تبلیغ، امری فردی است مانند نماز و روزه که هر بهایی جدا از علاقه و ارتباطش با بیت العدل، موظف به انجام آن است و کسی نمی تواند مانع تبلیغ فردی شود، میکوشد در برابر افکار عمومی جهان چنین وانمود کند که جمهوری اسلامی ایران، بهاییان را از انجام ابتدایی ترین امور عبادی دینشان که از حقوق اولیه هر فرد در قوانین در این زمینه چند ابهام وجود دارد:
۱. چرا تبلیغ در اسرائیل که مرکز تشکیلات اداری و سیاسی بهاییت است کاملاً ممنوع است؟ آیا در اسرائیل وظایف بهاییان چیز دیگری است؟
۲. با توجه به اینکه تبلیغ بهاییت در کشوری شیعی مانند ایران که گرایش عمومی مردم آن به دین بسیار بالاست، سبب بروز مشکلات اجتماعی میشود، و از سویی عبدالبهاء بی دینی را از دینی که سبب تفرقه شود بهتر دانسته است، پس هدف از تبلیغ این دینِ بدتر از بی دینی چیست؟
۳. در دوره پهلوی با وجود حضور حداقل نه وزیر بهایی در کابینه منصور و هویدا و صدها کارگزار بهایی در پستهای مهم رژیم و آزادی کامل در تبلیغ، بهاییت کاری از پیش نبرد و با توجه به حجم بالای تبلیغات، نه تنها بر جمعیت آنان افزوده نشد، بلکه تعدادی هم که بنا به دلایل کاملاً غیردینی به بهاییت پیوسته بودند، در سالهای آغازین انقلاب، جدایی خود را از این فرقه اعلام کردند و نمی توان گفت این کار از روی تقیه بوده است؛ زیرا در بهاییت، تقیه به ویژه برای سطوح پایین فرقه ممنوع است. بنابراین، تبلیغ بهاییت در جامعه شیعی ثمری ندارد و ادعای مخالفت قوانین
جمهوری اسلامی با تبلیغ ادیان، تنها با هدف وارد کردن اتهام نفی آزادی در ایران است. در واقع، بهاییان از طرح چنین بحث هایی، انگیزههای دیگری در سر دارند.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۴۸
#بهائیت_و_حکومت
🚫@bahaiyat🚫
امام صادق علیه السلام:
🔹علَيْكُمْ بِطُولِ اَلرُّكُوعِ وَ اَلسُّجُودِ فَإِنَّ أَحَدَكُمْ إِذَا أَطَالَ اَلرُّكُوعَ وَ اَلسُّجُودَ هَتَفَ إِبْلِيسُ مِنْ خَلْفِهِ وَ قَالَ يَا وَيْلَهُ أَطَاعَ وَ عَصَيْتُ وَ سَجَدَ وَ أَبَيْتُ.
🔸بر شما باد به طولانی کردن رکوع و سجده پس چنانچه شخصی رکوع و سجدهاش را طولانی کند شیطان فریاد میزند و میگوید ای وای که این بنده اطاعت کرد و من نافرمانی کردم، این بنده سجده کرد و من سرپیچی کردم.
📚 وسائل الشیعه (باب الجهاد)
جلد ۱۵ صفحه ۲۴۵
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
✅ نفوذ را جدّی بگیریم!(۳)
🔹حسب آنچه بعضیها نوشتهاند ایشان پسر میرزا یعقوب رفوگر بازار تهران است که در اصل یهودی بوده، از آن یهودیهای جدیدالاسلام! سپس بهائی شده! بعد از ۱۵ خرداد اعلام مسلمانی کرده، و بعد از آن ٢٢ بهمن رسماً به اداره ثبت مراجعه کرده و نام خودش را بهعنوان یک مسلمان ثبت کرده است! این میرزا یعقوب بهائی رفوگر بازار تهران (که نام فامیلیش رفاویان یا رفوئیان بوده و گاهی به اشتباه نوشته بودند رافیان) اسم پسرش را عباس گذاشت. او هم فامیلیش را تغییر داد به امیرانتظام. بعد به طرقی که در این امور طبیعی است! سخنگوی دولت موقت شد! و طبعاً شد از پرچمداران انقلاب تا وقتی که دستگیر شد.
از اول انقلاب تا حالا ۳۰ سال است. امیرانتظام مربوط به سالهای اول انقلاب است. اواخر سالهای وسط هم در داخل کشور ما یک مسألهای پیش آمد بسیار بسیار مهم، مسألهای که معروف شد بهعنوان «قتلهای زنجیرهای»، یک عدهای رفتند یک عدهای را کشتند و انداختند به گردن نظام و انقلاب، پروندهی سنگینی شد، پروندهی قطوری شد، که هنوز هم رسیدگی به آن کامل نشده، یک برگ نیست، هزار برگ نیست، دههزار برگ نیست، بیش از این حرفهاست. امنیّتیترین و محرمانهترین پروندهی کشور است.
در این پرونده هم وقتی به «انساب» دو سه نفر مهرههای اصلی آن رسیدگی شد، معلوم شد که اجداد آنها یهودی بوده، پدرانشان بهائی بوده و خودشان اظهار مسلمانی میکردند.
#نفوذی
🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل هشتم: چالشهای اعتقادی فراروی بهاییت
🔹اشاره
بهاییت در مسیر تاریخی و اعتقادی خود با چالشهای گوناگونی روبه رو است که مهم ترین آنها عبارتند از:
🔸۱. اختلاف بهاییت با آموزهها و متون معتبر اسلامی
🔹الف) مخالفت بهاییت با خاتمیت پیامبر اسلام
مسلمانان، حضرت محمد صلی الله علیه و آله را پیامبر اسلام و آخرین فرستاده خدا و اسلام را آخرین دین و کامل ترین آیینی میدانند که خداوند به بشر ارزانی داشته است و معتقدند پس از اسلام، دین دیگری نخواهد آمد. در زمینه خاتمیت پیامبر اسلام، آیهها و روایتهای زیادی در قرآن و منابع روایی وجود دارد. صریح ترین آیه در این زمینه آیه ۳۰ سوره احزاب است که میفرماید:
ما کان محمد ابا احد من رجالکم و لکن رسول الله و خاتم النبیین.
محمد، پدر هیچ یک از مردان شما نیست. همانا او فرستاده خدا و پایان بخش پیامبران است.
همچنین در روایت معروف و مشهور «منزلت» که شیعه و سنی آن را قبول دارند، پیامبر اسلام خطاب به امیر مؤمنان علی علیه السلام میفرماید:
یا عَلِی اَنتَ مِنّی بِمنزلةِ هارونَ مِن موسی اِلّا اَنَّه لا نَبی بَعدِی. [۱]
ای علی! جایگاه تو نسبت به من، همانند جایگاه هارون نسبت به موسی است، جز اینکه پیامبری پس از من نیست.
رهبران بهایی به گونه ای شگفت آور، از سویی آیات قرآن و حتی روایتها را تأیید میکنند و از سوی دیگر با معرفی خود به عنوان فرستادگان الهی، مدعی ادامه داشتن سلسله پیامبران الهی و منکر خاتمیت رسول خدا صلی الله علیه و آله شده اند. مبلّغان مختلف بهایی برای برطرف کردن این اختلاف، کوششهای نافرجامی کرده اند. ابوالفضل گلپایگانی، خاتمیت را وبای عام دینی می-نامد و در کتابهای خود از جمله کتاب فرائد، عاجزانه درصدد انکار آن با توجیههای بی اساس است. [۲]
----------
📗[۱]: . کافی، ج ۸، ص ۱۰۷.
📗[۲]: . علاقه مندان برای درک عمیق تر بینش شیعه درباره خاتمیت پیامبر بزرگ اسلام، به کتاب خاتمیت اثر ارزشمند آیت الله العظمی حاج شیخ جعفر سبحانی مراجعه فرمایند (بخش عمده این کتاب، پاسخ گویی به شبهات میرزا ابوالفضل گلپایگانی مبلغ مشهور بهایی - علیه الهاویه - در کتاب فرائد است).
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۱۴۹-۱۵۰
#چالش_های_اعتقادی_بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده
«آقاي عبدالله خان - شش كتاب است در عالم يكي زند و پا زند كه متمسكين آن آن ها را من جانب الله و از گفته ي زردشت مي دانند همين طور عده اي به اسم كليمي كتابي دارند به اسم تورات و نسبت آن را به موسي داده و من جانب الله مي دانند كتابي عيسوي ها معتقدند موسوم به انجيل و از جانب خدا مي دانند و معتقد به عيسي هستند و در ظل آن كتاب خود را ناجي مي شمارند و همين طور جمعي هستند كمه معتقدند به قرآن و اين كتاب را از جانب خدا مي دانند و نسبت به محمد مي دهند و در سايه آن خود را رستگار و ناجي مي دانند. كتابي است به اسم اقدس كه مي گويند حضرت بهاء الله گفته عده ي زيادي از تمام ملل در جميع دنيا به او سجده مي كنند و مي پرستند آيات [ صفحه ۸] آن دلالت دارد كه از جانب خدا است دلايل زيادي هم دارند كه اين كتاب من عند الله است و براهين (عقليه و منطقيه ي) هم بر او دلالت دارد. عقلا مطلقا عرض مي كنم كه مشروحه ي آسماني كه عرض كردم بالتمامه من جانب الله است يا بعضي از آن ها من جانب الله است و بعضي نيست
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۸
#مبلغ_بهایی
🚫@bahaiyat🚫
🕸بهائیت در کلام مراجع
🔹۳ - فرقه ضاله
یکی از جریانات خطرناک فکری که با حمایت بیگانگان و به مدد کج فکری و کجروی عدهای از مسلمانان ناآگاه در طی دو قرن اخیر در جامعه ایران رخنه کرده است، "فرقه انحرافی بهائیت" است. این فرقه انحرافی که با شعارها و ظاهر دینی سعی کرده خود را به جامعه ایرانی قالب کند به مدد روشنگری و راهنمائیهای فقهای بزرگوار شیعه نتوانسته به موفقیت برسد و به عنوان «فرقه ضاله»، ننگ انحراف بر پیشانی آن خورده شده است.
🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى
🔹فداك روحى
ج) اعدام مخبط
روى آنها به طرف ديوار بود ولى ملا محمد على به سر دسته مذكور التماس مى كرد كه روى او را به طرف تيراندازان برگردانند، تا تيرهائى را كه به سوى او مى آيد ببيند او هم خواهشش را قبول كرد.
باز خواهش كرد كه صورتش را مقابل پاى باب قرار بدهد ولى اين خواهشش پذيرفته نشد.
آنگاه فرمانده كل فوج يعنى سام خان فرمان پيش فنگ داد و سربازان تفنگها را به شكل سلام بلند كردند. مردم همه سكوت كردند، چنانكه گويا نفسها قطع شده بود، دلها به طپش افتاد، بندها به لرزه درآمد، صدائى مانند صداى مگس شنيده مى شد و چنان سكوت بر مردم حكومت پيدا كرد كه گويا مرغ بر سر آنها نشسته بود. دلها و نبضها چنان به زدن افتاد كه نزديك بود ضربانات آنها شنيده شود. در اين هنگام سام خان به رئيس دربانان والى كه حكم اعدام را در دست داشت نگاه كرد و او اشاره به تنفيذ حكم كرد، پس سام خان فرمانده فوج به صداى نظامى به سركرده صد نفرى اشاره كرد و فرمان تيراندازى از صف اول داد.
آنگاه صداى تيرها بلند گرديد و دود فضاى ميدان را فرا گرفت وقتى دودها بر طرف شد، معلوم شد كه ملا محمد على تير خورده است. ولى در اين حال باب را صدا مى زد و چنين مى گفت: آقاى من آيا از من راضى شدى؟
اما باب پس تير به طناب وى خورده، طناب بريده شده و او به زمين افتاده بود و فورى بدرون يكى از حجره هاى سربازخانه كه نزديك محل سقوط وى بود، فرار كرده و در آنجا پنهان شده بود.
تماشاچيان و سربازان از زيادى دود نتوانستند سقوط باب و فرارش را ببينند. و چون مردم باب را نديدند، فريادشان بلند شد و در وهم و خيال افتادند، پيش خود چنين فكر مى كردند: آيا باب به هوا پرواز كرده؟ آيا به آسمان بالا رفته؟ آيا از نظرها غائب شده؟
سركرده فوج و سرجوخه هاى لشكر از هيجان مردم و هجوم آنها به وحشت و اضطراب افتادند، لاجرم سام خان فرمان داد تا نظاميان خط سه گوش نظامى تشكيل دادند و بدين واسطه جلو هجوم مردم را گرفت، آنگاه سركردگان فوج را در فشار گذاشت تا حجرات ميدان را بگردند و باب را پيدا كنند.
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۵۴
#بهائیت
#انکار_دعاوی
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴«ما برای خواندن این قصه عشق به خاک، رنج دوران برده ایم.»
🔸دو سال بعد از اتمام جنگ، در بیست و ششم مرداد سال ۱۳۶۹، طی تبادل اسرا، اولین گروه از اسرای ایرانی زندان های رژیم بعث عراق، به خاک ایران برگشتند
🎙موسیقی متن بوی پیراهن یوسف اثر ماندگار استاد مجید انتظامی
#امام_حسین_علیه_السلام
🚫@bahaiyat🚫
🔴نمایشی دیگر از چهره براندازانه تشکیلات بهائی علیه ایـــــــــــــران
🔹سایت وابسته به بنیاد بهائی تسلیمی ۱۰ مرداد مقالهای با عنوان «تخیل امکان تغییر، ایده پردازی برای لحظه انفجار» منتشر کرد.
🔸این نوشتار که گفتگوی یکی از عوامل این سایت با جامعه شناس ایرانی که نخواسته نامش فاش شود عنوان شده است، کوشیده روحیه شکستخورده هنجارشکنان اجتماعی و مخالفان جمهوری اسلامی را تقویت کرده؛ با به کارگیری عباراتی متعدد، آنها را به ادامه هنجارشکنی و ایجاد چالش، ناامنی و... در کشور تشویق کند.
♦️"خیزش زن، زندگی، آزادی"، "انقلاب زندگی روزمره"، "دقیقه ژینا"، "لحظه انفجار"، "زیست غیررسمی"، "انقلاب کلاسیک"، "تخیل آینده"، "آتش زیر خاکستر" و "زمین سوخته" از جمله عباراتی است که تلاش شده با به کارگیری و تکرار آنها انگیزه مخالفت علیه کشور در میان افراد ایجاد شود.
🚫@bahaiyat🚫
فرقه های بابیت و بهائیت
🔴نمایشی دیگر از چهره براندازانه تشکیلات بهائی علیه ایـــــــــــــران 🔹سایت وابسته به بنیاد بهائی ت
🔹نویسنده در این نوشتار میکوشد ایده و استراتژی موفقی را جهت ایجاد اختلال در ساختار پایدار جامعه ایران معرفی کرده و مخالفان جمهوری اسلامی را به از میان بردن ثبات کنونی ایران طبق آن امیدوار کند.
🔸آنچه در این نوشتار آمده طرحی براندازانه است که آشکارا ایده و تئوری طولانی مدتی برای مبارزه با نظام اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی کشور معرفی و نام "انقلاب زندگی روزمره" بر آن نهاده است.
♦️در این نقشه از مخالفان خواسته شده که در زندگی روزمره و بدون هیچ هیاهوئی رفتار، گفتار و اعمالی را از خود نشان دهند که با هنجارهای اجتماعی، فرهنگی و عقائد و باورهای دینی و سنتی در تضاد باشد.
🔺با توجه به بروز چنین رفتارهای ضد امنیتی از ف قه ضاله بهائیت که آشکارا مردم را به اغتشاش و آشوب فرا میخواند، لازم است که مسئولین امر علاوه بر برخوردهای قضائی داخلی، با تشکیل پروندههای حقوقی و ارجاع آن به مراکز و سازمانهای بینالمللی با تشکیلات بهائیت برخوردهای حقوقی مناسبی انجام دهند.
🔹به نظر میرسد تغییر گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، سرعت عمل در این موضوع، جهت تأثیرگذاری بیشتر و بهتر را خواهان است، هر چند افراد انتخاب شده در این پستها همیشه عملکردی ضد ایرانی داشتهاند.
🔸تغییر سبک زندگی و ترویج فساد در کشور، به همراه استفاده از نارضایتی مردم از اوضاع اقتصادی و... همواره یکی از راهکارهای معرفی شده توسط معاندین بوده است.
🔻اما آنچه که بهائیت بر آن تأکید دارد ایجاد تشکلها و گروههای همسو و همراه برای تداوم چنین رفتارهائی در کشور است تا در زمان مناسب که آن را "دقیقه ژینا"، یا "لحظه انفجار" مینامد بتواند هیجانات ایجاد شده را سازماندهی کرده به بهترین نحو از آن جهت تخریب ساختارهای کشور بهرهگیری کند.
🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى
🔹فداك روحى
ج) اعدام مخبط
سركرده صد نفرى غوج على سلطان وى را در يكى از حجرات پيدا كرده با زور او را از حجره بيرون كشيد، با مشت بر پشت گردن او مى زد و او را به مردم معرفى مى كرد.
آنگاه دو مرتبه مانند اول با طناب بستند و تيربارانش كردند. در اين مرتبه چند تير بر پشت و بر بدنش اصابت كرد و تمام بدنش جز صورتش كه سالم مانده بود سوراخ سوراخ شد. پس جثه اش از حركت افتاد و مردم آسوده خاطر و از وسواس وهم و خيال بيرون آمدند. و بر آنها معلوم شد كه باب به هوا پرواز نكرده به آسمان بالا نرفته و از انظار غائب نگشته و فقط چند لحظه اى ميان حجره ميدان پنهان گشته است.
آنگاه جسد آنان را پائين آوردند، پاهاى آنها را با طناب بستند و در كوچه و بازار كشيدند تا دروازه خيابان و از آنجا به ميدان سربازخانه رسيدند. پس آنها را مقابل فوج وسط، ميان خندق انداخته خوراك سباع و طيور شدند. »
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۵۴
#بهائیت
#انکار_دعاوی
🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده
آقاي خالصي - در مقدمه عرض كرديم وقتي كه شخص درصدد تحقيق حق است بايد ابتداء فرض كند كه هيچ نديده و هيچ نشنيده كانه تازه به دنيا آمده و در مقام تحقيق بر آمده است سئوال آقا با آن مقدمه مطابقت ندارد كانه فراموش فرمودند زيرا كه سئوال از كتب من عند الله متوقف بر مسائلي است كه هنوز ثابت نشده و ما بدوا مشغول تحقيق آن هستيم و آن اين است كه آيا خدائي هست يا نيست و اگر باشد داراي چه اوصافي است و بعد از آن بايد تحقيق كرد كه آيا لازم است آن خدا كسي از جانب خود بفرستد و پيغمبر لازم است يا نيست و اگر عقلا ثابت شد كه فرستادن پيغمبر بر خدا لازم است آن وقت در مرحله ي سيم ثابت كرد كه كدام يك از آن ها پيغمبر است و هر گاه نبوت يك پيغمبري ثابت شد در مرتبه ي چهارم كتاب او را بايد ثابت كرد از اينجا معلوم شد كه سئوال آقا در مرتبه ي چهارم است اگر سائل عقيده به خدائي ندارد يا قائل به اوصاف خدا نيست يا معتقد به وجود پيغمبر نباشد اين سئوال موضوعي ندارد و اگر به وجود خدا قائل و به اوصاف او معتقد است و به لزوم ارسال رسول هم عقيده دارند استدعا دارم بيان بفرمائيد كه آيا خدائي هست و صفاتش چيست آيا پيغمبري لازم دارد يا نه تا در مرتبه چهارم تحقيق كنم كه آن پيغمبر كيست و كتاب حق كدام است در اين جواب معذرت مي خواهم اعتراض به نظر رسيده با كمال توقير اظهار مي دارم كه قرار ما در ابتداء امر بر لغو تعصب است كه مانع از تحقيق حق مي باشد حضرت سائل به زودي اين نكته را فراموش كردند
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۹
#مبلغ_بهایی
🚫@bahaiyat🚫
سلام وقت بخیر، ممکنه درباره جایگاه حقوق بشر در احکام بهائیان بهم منبع معرفی کنید. خواهش میکنم.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
سلام علیکم
درباره موضوع مورد اشاره در آثار و احکام اصلی بهائیت هیچ منبعی وجود ندارد
چون از اساس بهائیت هیچ گونه رعایتی درباره حقوق بشر وجود ندارد
🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل هشتم: چالشهای اعتقادی فراروی بهاییت
🔸۱. اختلاف بهاییت با آموزهها و متون معتبر اسلامی
🔹ب) اعتراف باب و بها به خاتمیت پیامبر اسلام
سید علی محمد شیرازی (باب) دراین باره آورده است:
و بعد از آنکه تکلیف به مقام خلق لحمیه تعلق گرفت، به علت اینکه تبدیلی از برای او مقدر نشده این شریعت مقدسه (اسلام) هم نسخ نخواهد شد، بل حلال محمد صلی الله علیه و آله حلال الی یوم القیامه و حرام محمد صلی الله علیه و آله حرام الی یوم القیامه. [۱]
و بهاءالله مینویسد:
۱. حضرت خاتم انبیاء روح ما سواه فداه، از مشرق امر الهی ظاهر و عنایت کبرا و فضل بی منتها ناس را به کلمه مبارکه توحید دعوت نمودند. مقصود آنکه نفوس غافله را آگاه فرمایند و از ظلمات شرک نجات بخشند، لکن قوم بر اعراض و اعتراض قیام کردند و وارد آوردند آنچه را که معشر انبیاء در جنت علیا نوحه نمودند. [۲]
۲. انتم تقرؤن فی الکتاب بان الله لما ختم النبوه بحبیبه بشر العباد بلقائه؛ [۳]
شما در قرآن میخوانید خدای بزرگ آن گاه که نبوت را به حبیبش (حضرت محمد) پایان بخشید، بندگان را به لقای خود بشارت داد.
۳. الصلوة و السلام علی سید العالم و مربی الامم الذی به انتهت الرسالة و النبوة و علی آله و اصحابه. [۴]
سلام و درود بر آقای اهل عالم و پرورش دهنده امت ها، کسی که به او نبوت و رسالت پایان یافته و برخاندان و دوستانش سلام و درود دایمی و ابدی و سرمدی باد.
۴. ناله منابری که در مدن و دیار آن اقلیم است، اصغاء شد و به این کلمات ذاکر: الهی خاتم رسل و سید کل رسول الله روح ماسواه فداه ما را از برای ذکر و ثنای تو تربیت داده... و حال معشر جهلا بر ما به سبّ و لعن حضرت مقصود مشغولند.... [۵]
۵. از این گذشته، خاتم النبیین از محکمات آیات کتاب رب العالمین است. اگر هزار و دویست و هفتاد سنه احدی به معنای آن مطلع شد، حال هم معانی کلمات منزله بیان را نفسی دون الله میتواند ادراک نماید. [۶]
برخی از مبلغان بهایی نیز به این مطلب اشاره کرده اند. عبدالحمید اشراق خاوری بهایی مینویسد:
در قرآن، سوره الاحزاب، محمد رسول الله را خاتم النبیین فرموده، جمال
مبارک جل جلاله در ضمن جمله مزبوره میفرماید که مقام این ظهور عظیم و موعود کریم از مظاهر سابقه بالاتر است؛ زیرا نبوت به ظهور محمد رسول الله ختم گردید و این دلیل است که ظهور موعود عظیم، ظهورالله است و دوره نبوت منتهی گردید؛ زیرا که رسول الله خاتم النبیین بوده [است]. [۷] خداوند همانا در قرآن مجید حضرت رسول را خاتم النبیین نامیده و سلسله نبوت را به وجود مبارکش ختم کرده و در سوره الاحزاب نازل شده «ما کانَ مُحَمَّدٌ أَبا أَحَدٍ مِّنْ رِّجالِکُمْ وَ لکِنْ رَّسُولَ اللهِ وَ خاتَمَ النَّبِیِّین» و از این مطلب در کمال وضوح، عظمت مقام مظهر الهی و موعود ملل و ادیان ظاهر میشود. به این معنا که مقام آن حضرت رسالت و نبوت نبوده و نیست، بلکه ظهورالله و مظهر مقدس نفس غیب الغیوب است که در قرآن مژده ظهورش به همین اسم نازل شده «هَلْ یَنْظُرون إلاّ أنْ یَأْتِیهُمُ الله فی ظُلَل مِنَ الغَمام... ». [۸]
نکته جالب توجه این است که با وجود همه اعترافهای صریح بهاءالله مبنی بر اینکه خاتمیت حضرت رسول را پذیرفته است و مقام خود را جز مقام نبوت معرفی و اعلام میکند، عبدالبهاء، فرزند و جانشین قطعی وی، بدون توجه به گفتههای پدر، در کتاب مفاوضات او را یکی از پیامبران اولوالعزم معرفی می-کند و مینویسد:
مظاهر نبوت کلیه که بالاستقلال اشراق نمودهاند، مانند حضرت ابراهیم، حضرت موسی، حضرت مسیح و حضرت محمد و حضرت اعلی و حضرت جمال مبارک.... [۹]
📗[۱]: سید علی محمد شیرازی، صحیفه عدلیه، تهران، چاپ بابیان، ص ۵.
📗[۲]: مجموعه الواح مبارکه بهاءالله، ص ۲۷۰.
📗[۳]: مائده آسمانی، ج۴، ص۲۶۰.
📗[۴]: بدیع، ص۲۹۳.
📗[۵]: اشراقات، ص۲۴۶.
📗[۶]: همان، ص۱۱۷.
📗[۷]: رحیق مختوم، تهران، مؤسسه ملی مطبوعات امری، ج۱، ص۷۸.
📗[۸]: عبدالحمید اشراق خاوری، قاموس توقیع منیع، ج ۱، ص ۱۱۴.
📗[۹]: مفاوضات، ص ۱۲۴، برای آگاهی بیشتر نک: آیت الله شیخ جعفر سبحانی، خاتمیت، قم، انتشارات توحید، ۱۳۶۹.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۱۵۰-۱۵۳
#چالش_های_اعتقادی_بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
✅ نفوذ را جدّی بگیریم!(۴)
🔹یعنی یهودیان یا بهائیان جدیدالاسلام! مختصراً عرض میکنم که در این پرونده هم بهطور تقریبی وقوف دارم، اشراف دارم، ابعادش را میدانم، مقدار زیادی از این پرونده را دیدهام، مطالعه کردهام، بعضی از افرادش را میشناسم، باقیماندههاشان را هم گاهی میشناسم، با گذشتههاشان آشنایم، یا بدون آشنایی نیستم.
از این پرونده هم بگذریم، برویم به حدود سال سیام انقلاب، یک کسی را پیشنهاد کردند برای اشغال یک مقام دولتی در مملکت ما، مقام بسیار عالی، فرض کنید در سطح وزارت، فرض کنید مهمترین وزارت، میخواهم علوّ آن مقام را بگویم، نمیخواهم بگویم وزارت! میخواهم علوّ آن مقام را در این سطح معرفی کنم! این آدم هروقت در مجلس به ما میرسید، خم میشد دستمان را ببوسد! احترام میکرد، حاجآقا من نوکر شمایم! اصلاً هرچه بفرمائید عمل میکنم!
وقتی صحبت اشغال آن مقام شد، لازم شد برویم ببینیم این شخص چهکاره است؟ به چه درد میخورد؟ رفتیم به سراغ سوابق این مرد! دیدیم این آقا از آن مسلمانهای محترمی هستند که اگر به بقیهی اصول و فروع اسلام کمتر توجه دارند، لااقل به جواز تعدد زوجات توجه کامل دارند! دائم، موقت، مشروع و غیرمشروع! یکی از زوجات دائم ایشان خانوادهاش یهودی بوده است، بعد بهائی شده است، و شاید تازه مسلمان شده است! و البته همهی اینها به یک کشور وصل میشوند، انگلستان!! همهی این راهها به یک رُم ختم میشود، لندن! (۱)
📗(۱) اشاره به ضربالمثل: «همهی راهها به رم ختم میشوند».
#نفوذی
🚫@bahaiyat🚫