eitaa logo
از بعثت تا ظهور
54 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
3.3هزار ویدیو
631 فایل
ارتباط با ادمین: @mostafa_soleimany
مشاهده در ایتا
دانلود
مجموعه پوسترهای نمایشگاهی تاثیر نماز اول وقت شماره 21 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.com
247.pdf
107.3K
هر روز با قرآن و عترت 📚 ✅برخی دعاهای قرآنی ✏️درخواست هدایت در شروع و پایان کارها 🗓1399/10/02 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.ir
🔹تربیت دینی فرزندان / خانواده الگو👇🏿👇🏿🔹 شماره 7 🔅خانواده الگو باید سراغ «خانوادۀ الگو» رفت و در پی «معیار» بود. برای ما، پیروان «قرآن و عترت»، الگوهای مکتبی فراوان است. شاخص ترین الگو، «اهل بیت علیهم السلام» است. پیامبر عزیز ما، در کنار قرآن، «عترت» را قرار داده و از آن به عنوان عِدل قرآن و همتای تفکیک ناپذیر کتاب خدا یاد کرده اند. نگاه ما به این خاندان، نه تنها به عنوان برگزیدگان الهی و معصوم از خطا و گناه و محبوب عرشیان و فرشتگان، بلکه به عنوان شاخص «چگونه بودن» و «چگونه زیستن» و الگوی عمل و رفتار است. «تمسّک به اهل بیت» که در روایات بسیاری آمده است، هم در جنبۀ سیاسی و اجتماعی و ولایت است، هم در زمینۀ مسائل اخلاقی، رفتاری و الگوگیری. پیامبر خدا صلی الله علیه واله رستگاری را در سایۀ تمسّک به عترت می دانند و می فرمایند: «من تَمسّک بِعترتی مِن بَعْدی، کانَ مِنَ الفائزین» (= هرکس پس از من به عترت من تمسّک بجوید، از رستگاران خواهد بود.)(کفایةالأثر، ص22) در حدیث دیگری فرمودند: «یا علی، شما حجت خدا بر مردمانید؛ هرکس به شما تمسّک جوید، هدایت شده و هرکس شما را رها کند، گمراه شود.»(امالی شیخ مفید، ص110.) پس برای «مشق زندگی» باید از این «سرمشق»ها آموخت و آنان را معیار قرار داد. عترت، خانواده ای الگوست که در علم، ایمان، تربیت، ایثار، نوع دوستی، عبادت، معاشرت شایسته، یتیم نوازی، مهرورزی به انسان ها، انفاق خالصانه، ادب و نیز احترام، برای همۀ ما سرمشق است. 🌸 @nedaye_tahzib 🌾tahzib-howzeh.ir
Clip-Panahian-CheraEjazeMidiZamanetBiKhodBegzare-128k.mp3
3.31M
چرا اجازه میدی زمانت بیخود بگذره؟ / یکی از عوامل فساد در روایات بیکاری است. بیکاری یعنی اجازه بدهی زمان همین جوری بیخود بگذرد. اجازه بدهی زمان همین‌جوری بیخود بگذرد. پدر و مادرهای محترم، خواهش می‌‌کنم جوان‌تان جوان دبیرستانی‌تان، مادرها پدرها، اجازه ندهید بیکار بمانند. حتماً کار بخواهد بکند لازم نیست حقوق بگیرد. بیکاری فاسد می‌‌کند انسان را. کسی کار نکند نابود می‌‌شود. می‌‌گوید بچه‌مان کار نیست! کار نیست؟ کار مفتکی ریخته همه جا. وقت را چرا می‌‌گذاری از دست برود؟ فعالیت آدم باید بکند اصلاً بیکاری معنا ندارد! هیچ چیزی در دوران دبیرستان عین بیکاری عامل فساد نیست. دخترها توی دبیرستان بیکارند. پسرها دوران دبیرستان بیکارند. یک مقدار زمان کمی را می‌‌گذارند برای درس بقیه‌اش بیکار. بهشان می‌‌گویند دانش‌آموز هستید شما. انسان کامل! چهارده سال، پانزده سالش رد شده دیگر هیکلش بعضی از کارها را قوی‌تر از بابا و مامانش می‌‌تواند انجام بدهد، ولی اسمش را گذاشتند دبیرستانی گفتند تو بیکار باش. خب این بندۀ خدا امام صادق(ع) می‌‌فرماید بیکاری جوان قطعاً او را به گناه می‌‌کشاند. بعد می‌‌گویی که چرا گناه اینقدر توی جامعه فراوان است؟ یک فکری برای نظام آموزش و پرورش بکنیم که بیکاری را رسمیّت ما بهش دادیم. 🌸 @nedaye_tahzib 🌾tahzib-howzeh.ir
🌾 / گستره ی تربیت دینی 👇🏿👇🏿🌾 گستره ی تربیت دینی تعریف تربیت دینی اثرگذار بر دیگران، برای رشد است. تربیت به این معنا نخواهد بود که یک کسی رشد دیگران را بعهده بگیرد و یا صاحب رشد دیگران بشود. رابطه را در تربیت دینی یک رابطه ی آزادتر تلقی کنیم. انسانها به زیبایی از کنار هم عبور می کنند مانند گلی که بوی خوشش را به مشام همه می رساند. اینگونه تاثیر گذاری در دیگران بکنند. معنی تربیت دینی را اگر این بگیریم، گستره ی تربیت دینی فقط در خانه و مدرسه محدود نخواهد شد. همه با هم کار تربیتی می کنند. شما یک لباسی می پوشید. فردی میگوید: چقدر این قشنگ است. چقدر به شما می آید. این را از کجا خریدی؟ این روی شما تاثیر می گذارد. نگاه دیگران روی شما تاثیرگذار است که دفعه دیگر چه لباسی بپوشید. یا وقتی دیگران درباره ی زندگی شما نظر می دهند، روی شما تاثیر می گذارند. یا از زندگی خودشان برای شما حرف می زنند و یک حادثه ی کوچک را خیلی بزرگ می کنند تا از دیگران کم نیاورند و روی دیگران تاثیر بگذارند. این تاثیرها وقتی ماندگار می شود و زیاد میشود و پشت سرهم می شود، اسمش تاثیر تربیتی است نه فقط تاثیر تبلیغی. بعضی افراد در یک لحظاتی خیلی آمادگی برای گرفتن پیامی از کسی یا از اطرافیان خودشان دارند. اگر آن لحظه یک پیام بد بفرستی و تاثیر بد تربیتی بگذارد، شما پیش خدا مسئولیت خواهید داشت. روز قیامت علاوه بر جواب خودت باید جواب او را هم بدهی. و می گویید: من نمیخواستم رویش تاثیر بگذارم، او در اوج آمادگی تاثیر پذیری بود. بعضی انسانها آمادگی شان برای تاثیر پذیری بالا است. کما اینکه بعضی مواقع انسانها تاثیر پذیری شان کم است. درگیر مسئله ی درونی هستند و پای منبری هم بنشینند تاثیر نمی پذیرند. ولی ما همه جا در حال تاثیر گذاری بر روی یکدیگر هستیم. شما تربیت را از یک محیط بسته و از یک رابطه ی دو طرفه ی محکم خارج کنید و در روابط آزادتر قرار بدهید. آن موقع خواهید دید که تربیت گستره ی وسیعی دارد. روایت می فرماید: مومنین به گردن هم حق پیدا می کنند. باید روز قیامت این حقی که گردن همدیگر پیدا کرده اند را پاسخ بدهند. یعنی تسویه حساب خودشان که انجام شد، حالا باید ببینند دین دیگران را هم ادا کردی یا نه؟ مثلاً چه کسی گردن ما حق پیدا می کند. فرمود: حداقل کسی که گردن شما حق پیدا می کند کسی است که چهل قدم با او راه رفته اید. روز قیامت سوال می کنند که حق او را ادا کردی یا نه؟ حالا ببینید در این عبور و مرورهایی که با هم داریم، دوست و یا همکار، چقدر باید دقت داشته باشیم. این فضا انسان را از حصار تن خودیت بیرون می آورد، وقتی حصار تنگ غم ها و افسردگی ها افزایش پیدا می کنند عصبانی شدن ها و خیلی مسائل پیش می آید. کافی است انسان در یک فضای قشنگی، فکر تاثیر گذاری بر دیگران هم باشد و هرکس خودش را مربی حساب بکند 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.ir
مداحی آنلاین - پاسخ به اظهارات محمود امجد - استاد مومنی.mp3
1.43M
💢پاسخ حجت الاسلام سید حسین به اظهارات اخیر 👈چند روز قبل، محمود امجد در سخنانی که فیلم آن در اینستاگرام منتشر شد، از اعدام روح‌الله زم انتقاد و او را "شهید" و "مظلوم" خطاب کرد و جملات توهین آمیزی را به رهبر انقلاب اظهار کرد.
پنج همنشین خوب؛ 🔰 همنشینات رو گزینش کن 1️⃣ امیرالمؤمنین فرمودند با بردباران همنشینی کن، حلم و بردباری‌ات زیاد می‌شود. غررالحکم، ج۳، ص۳۵۷ 2️⃣ امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند: با دانشمندان همنشینی کن خوشبخت می‌شوی. همان، ص۳۵۶ 3️⃣ حضرت علی عليه‌السلام فرمودند: با فقرا همنشینی کن، شکرگزاری‌ات زیاد می‌شود. همان، ص ۳۵۷ 4️⃣ مولا علی عليه‌السلام فرمودند: با دوراندیشان همنشینی کن، خردت کامل و نفست شریف و نادانی‌ات از بین می‌رود. همان، ص۳۷۲ 5️⃣ امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند: همنشینی با دوست عاقل [موجب] زندگانی روح است. همان، ص 206 https://eitaa.com/tahzibfeyzie
* 💠 بهترین مسیر 🔻این طُرقي كه برای سیر معنوی بوده اين ها فيلتر مي‏ خواهد. نمي‏ شود همين جور وارد شد. طُرق متعددي بوده است كه همه داعيه اين قضايا را داشته‏ اند. اما الآن كه در طول تاريخ به این طریق ها نگاه مي ‏كنيم می بینیم افراط و تفريط در این طریق ها زیاد بوده است تا جایی که صوفيه يا گروه‏ هاي مختلف از بین این طریق ها درآمده ‏اند. 🔸 آن چه كه علماي صالحِ زاهدِ راه رفته، از قرآن و اهل بيت (علیهم السلام) و سيره حواريين ائمه (علیهم السلام) ارائه می کنند بهترين مسیر است. این گروه صاف، پاک و زلال هستند. الگوهاي این مسیر را بايد در حوزه ‏ها پيدا كرد. در مسیری که اين ها ارائه می کرده اند كمتر خطر است. بقيه جاها آشوب، افراط و تفريط و مشكلات زياد هست. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
🌼‍🌻‍🌼‍🌻‍ امام رضا علیه السلام : خداوند سه‌ چيز رابه‌ سه‌ چيزديگر مربوط كرده‌ است‌ و به‌ طورجداگانه‌ نمى‌پذيرد. 1) نماز را با زكات‌ ذكر كرده‌ است‌ ،هركس‌ نماز بخواند و زكات‌ ندهد نمازش‌ پذيرفته‌ نيست‌ . 2) نيز شكرخود و شكر از والدين را با هم‌ ذكر كرده‌ است‌ . از اين‌ رو هركس‌ از والدين‌ خود قدردانى‌ نكند از خدا قدردانى نكرده‌ است‌ . 3) نيز در قرآن سفارش‌ به‌ تقوا و سفارش‌ به‌ ارحام‌(نزدیکان) در كنار هم‌ آمده‌ است‌. پس‌ اگركسى‌ به‌ خويشاوندانش‌ رسيدگى‌ و احسان‌ ننمايد، با تقوا محسوب‌ نمى‌شود. 📚عيون‌ اخبارالرضا ج‌۱ ص‌ ۲۵۸ 🌺کانال بصیرت زهرایی🌺👇👇👇 🍁🥀 eitaa.com/zahraei514
✅سوره مبارکه ، صفحه 327، آیات 58 تا 72 🗓1399/10/03 🌻 @nedaye_tahzib 🌿 tahzib-howzeh.ir
327.mp3
551K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 327 🗓1399/10/03 🌻 @nedaye_tahzib 🌿 tahzib-howzeh.ir
248.pdf
126.6K
هر روز با قرآن و عترت 📚 ✅برخی دعاهای قرآنی ✏️درخواست سعه صدر و تاثیر کلام 🗓1399/10/03 🌻 @nedaye_tahzib 🌿 tahzib-howzeh.ir
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی قنوت دل 🔸موضوع: نماز شب، مایه شرافت مومن شماره‌ ۱7 🌻 @nedaye_tahzib 🌿 tahzib-howzeh.ir
شماره ۱4 🌷زندگی در پرتو اخلاق »»»» اثر انزوا و گوشه گیری در اخلاق🌷 زیانهای گوشه گیری و انزوا/ قسمت دوم👇👇👇 در برابر منافع و فوایدی که در بالا برای عزلت و انزوا ذکر گردید زیانهای متعددی در تنهایی و فواید زیادی در معاشرت است که آنها را می توان دلایل برتری و فضیلت معاشرت شمرد: 1- نخستین چیزی که اهمیت و ارزش معاشرت را روشن می سازد این است که کسب غالب ملکات فاضله اخلاقی تنها در اجتماع میسر است و در تنهایی ممکن نیست، زیرا بیشتر این ملکات مربوط به طرز روابط با یکدیگر می باشد. تواضع و فروتنی و محبت و ایثار و عفو و گذشت و سخاوت و بردباری و کظم غیظ و عاطفه و ترحم و تملک نفس و... در چگونگی روابط و مناسبات انسانها پیدا می شود و برای کسب این فضائل حتماً باید در دل اجتماع زندگی نمود. از این گذشته سلامتی از مفاسد اخلاقی از قبیل حسد، تکبر، دروغ، غیبت و... بواسطه انزوا و گوشه گیری، در حقیقت فضیلت و افتخار نیست؛ بلکه از قبیل «منتفی به انتفاء موضوع» است و درست به این می ماند که شخصی برای رهایی از آلودگی به اعمال منافی عفت خود را با وسایلی محروم سازد، گرچه چنین شخصی از این آلودگی محفوظ می ماند ولی این نوع پاکدامنی فضیلت نیست بلکه سلامت است. فضیلت این است که انسان در اجتماع زندگی کند و در لحظات حساس یوسف وار تا لب پرتگاه برود و تسلط خود را بر نفس خویش حفظ نماید و بازگردد (البته نه اینکه انسان عمداً و با دست خویش چنین صحنه هایی را ایجاد نماید). بنابراین برای کسب ملکات فاضله که مقیاس ارزشهای انسانی محسوب می شوند راهی جز این نیست که در اجتماع زندگی کنیم و با مردم معاشرت داشته باشیم. و به عبارت دیگر این صفات برجسته از طریق مبارزه با شهوات و عوامل فساد بدست می آید، همانطور که استحکام و قدرت چوبهای جنگلی بواسطه پرورش در میان طوفانهای سخت حوادث است و اگر در گوشه انزوا و در محیطی دربسته و محدود پرورش یابند آن استحکام را از دست می دهند، همچنین افراد منزوی و گوشه گیر قدرتهای روحی و اخلاقی خود را تدریجاً از دست خواهند داد. شاید حدیث زیر نیز اشاره به همین حقیقت باشد: در زمان پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم یکی از مسلمانان برای عبادت به کوهی رفته و از مردم کناره گیری نموده بود، وی را نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم آوردند حضرت به او فرمود: «لا تَفْعَلْ انْتَ وَلا احَدٌ مِنْکُمْ، لَصَبْرُ احَدِکُمْ فِی بَعْضِ مَواطِنِ الْاسْلامِ خَیْرٌ مِنْ عِبادَهِ احَدِکُمْ ارْبَعِینَ عاماً»(فیض کاشانی، محجّه البیضاء 4/ 7.) نه تو و نه هیچ یک از مسلمانان چنین نکنید، چه اینکه صبر و استقامت یکی از شما در یکی از محیطهای اسلامی بهتر از چهل سال عبادت است. از این سخن پاسخ استدلال اول طرفداران انزوا روشن گردید. ادامه دارد... 🌻 @nedaye_tahzib 🌿 tahzib-howzeh.ir
دوستانی که حافظ قرآن و نهج البلاغه هستند حتما مشاهده بفرمایید
🔰 تسبیح ▶️ @einsad
🔰 انتقال معارف ▶️ @einsad
شرح و بررسی کتاب سه دقیقه در قیامت، جلسه پنجم.mp3
13.85M
5⃣قسمت پنجم شرح و تفصیل کتاب سه دقیقه در قیامت توسط حجت الاسلام امینی خواه برای آشنایی با حوادث پس از مرگ حتما گوش کنید. عالی است.
شرح و بررسی کتاب سه دقیقه در قیامت، جلسه ششم.mp3
12.54M
6⃣قسمت ششم شرح و تفصیل کتاب سه دقیقه در قیامت توسط حجت الاسلام امینی خواه برای آشنایی با حوادث پس از مرگ حتما گوش کنید. عالی است.
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
💠 حفظ اسرار 🔻 در زمان آیت الله حاج شیخ عبدالکریم چند نفر فقیر از اطراف زنجان، به امامزاده‏ ای می‏‌روند و بست می‏‌نشینند و از آن امامزاده می‏‌خواهند که این‌ها بتوانند به کربلا بروند. 🔸 چند روز آنجا می‏‌مانند تا اینکه یک روز همه آنها جدا جدا امامزاده را خواب می‏‌بینند که به آن‌ها می فرماید: اگر این هفت‏ آیه را بخوانید، زود به کربلا می‌رسید ولی شرطش این است که برای کسی نقل نکنید. 🔹 یکی به دیگری می‏‌گوید من یک‏ خواب دیدم و آن هم می‏‌گوید من هم یک خوابی دیدم... خلاصه آیات را می‏‌خوانند و پیاده راه می‏‌افتند شب به خرم شهر می‏‌رسند، به منزلی وارد می‏‌شوند. شام برایشان می‏‌آورند، یکی از آن‌ها که کم ظرفیت‏‌تر بود یک‏ جوری عنوان می‏‌کند که ما امروز صبح از زنجان پیاده راه افتادیم و الان رسیدیم اینجا... 🔸 آن صاحب منزل هم که یک ذوقی در او بوده، این‏ها را رها نمی‏‌کند و او هم آن آیات را درخواست می کند. آیات را به او می‏‌گوید و شب می‏‌خوابند، صبح که بیدار می‏‌شوند تمامشان سه-چهار آیه از آیات را فراموش کرده بودند و از یادشان رفته بود و دیگر هر چقدر فکر می‏‌کنند فایده‏ ای ندارد. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نفوذ یعنی اشعث که فرمانده سپاه امیرالمومنین بود وقتی پیام معاویه به او این بود که مابین سپاهیان حضرت علی تو را قبول داریم او گفت ببینم چه میکنم وامد وگفت مردم من از مرگ نمیترسم ولی تا کی جنگ... 🔻این سخن اشعث باعث شد قران سر نیزه شود سامری امت شعارش لا قتال است یعنی مذاکره وصلح با دشمنان مثل ابوموسی اشعری نفوذی بعدی بود امیر المومنین ۴ مرد را بعدنماز لعن میکردند واین دو نفر از اینهایند.. پناهیان وحسن عباسی میگویند .... این عمار @basirtafzaei313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیام تاریخی آیت‌الله به روحانیت ایران بازخوانی به مناسبت 20 آذر سالروز شهادت ایشان 🔻 هر عمامه به سری که از رهبر مکرم فاصله بگیرد؛ لعنت خدا بر او باد . تمام عمامه به سرها همه باید مطیع یک رهبر باشند. امام یکی است نائب امام هم یکیست. 🔻یکی این پیام من را به گوش عمامه به سرهای ایران برساند. هر کسی می خواهی باش! خودتو مجتهد می دانی؟ خودتو مقدمات خوان می دانی؟ بر تو واجب است تبعیت از یک نفر! @basirtafzaei313