eitaa logo
بیم موج
1.3هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
84 فایل
قال مولانا امیرالمؤمنین ❤ : وَ اللَهَ اللَهَ فِی الجِهَادِ بِاَموَالِکُم وَ اَنفُسِکُم وَ اَلسِنَتِکُم فِی سَبِیلِ اللَه چو غلام آفتابم هم از آفتاب گویم نه شبم نه شب پرستم که حدیث خواب گویم ادمین: @bimemoj1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 چه چیزهایی از غربی ها باید یاد بگیریم؟! 🔹 روح خطرپذیری - که انصافاً جزو خلقیات و خصال خوب اروپائی‌هاست - 🔹 روح ابتکار، اقدام و انضباط، چیزهای بسیار لازمی است؛ 🔹 در هر جامعه‌ای که اینها نباشد، پیشرفت حاصل نخواهد شد. 🔹 اینها هم لازم است. ما اگر باید اینها را یاد بگیریم، یاد هم میگیریم؛ اگر هم در منابع خودمان باشد، باید آنها را فرا بگیریم و عمل کنیم. بیانات در دیدار استادان و دانشجویان کردستان‌ ۱۳۸۸/۰۲/۲۷ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 جایگاه آموزش و پرورش در پیشرفت کشور کجاست؟! 🔹 شما نگاه کنید به یک کشور. شما به‌عنوان یک انسان، به‌عنوان یک مدیر، به‌عنوان یک رئیس و به‌عنوان یک دلسوز، می‌خواهید کشوری داشته باشید که افراد آن : ▪️از لحاظ استعداد، برجسته باشند؛ ▪️از لحاظ اخلاق، پاکیزه باشند؛ ▪️از لحاظ اقدام، شجاع باشند؛ ▪️از لحاظ فکر، دارای تدبیر باشند؛ 🔹افراد این کشور مردمانی : ▪️مستقل، ▪️دارای فکر، ▪️دارای ابتکار، ▪️دارای روح خلاقیت، ▪️پرهیزگار، ▪️پاکدامن، ▪️نظم‌پذیر، ▪️قانون‌پذیر، ▪️اهلِ اقدامهای بزرگ ▪️آرمان طلب باشند؛ 🔹می‌خواهید یک چنین کشور و جامعه‌ای بسازید. 🔹کیست که در دنیا آرزویش این نباشد که کشور و جامعه‌اش از مردان و زنانی تشکیل شده باشد که دارای این روحیات و خصوصیات باشند؟ یعنی: ▪️ظرفیتهای استعدادی را به کار ببندند، ▪️شجاعت در اقدام داشته باشند، ▪️آرمانهای بلند را دنبال کنند، ▪️خسته نشوند، ▪️شوق و نشاط داشته باشند، ▪️نظم و انضباط داشته باشند، ▪️در آنها ولنگاری و بی‌انضباطی و تن‌پروری وجود نداشته باشد. 🔹حالا می‌خواهیم کشوری با این خصوصیات درست کنیم. 🔹شما نگاه کنید و ببینید جای تربیت انسانها کجاست؟ 🔹از اول ولادت تا وقت مرگ، 🔹کدام نقطه و کدام منطقه و محیط، برای تربیت چنین انسانهایی مناسب‌تر از آموزش و پرورش است؟ بیانات در دیدار معلمان ۱۳۸۶/۰۲/۱۲ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 صداوسیما متولی پرورش چیست؟ 🔹صدا و سیما در زمینه‌ی پرورش و گسترش و تفهیم و تبیین فضیلت‌های اخلاقی باید برنامه‌ریزی کند؛ یکی از اهداف صدا و سیما در همه‌ی برنامه‌ها باید این باشد. 📌اخلاق‌های رفتاری افراد جامعه؛ مثل 📌انضباط اجتماعی، 📌وجدان کاری، 📌نظم و برنامه‌ریزی، 📌ادب اجتماعی، 📌توجه به خانواده، 📌رعایت حق دیگران 📌کرامت انسان، 📌احساس مسؤولیت، 📌اعتماد به نفس ملی، 📌شجاعت شخصی 📌شجاعت ملی، 📌قناعت 📌امانت، 📌درستکاری، 📌حق‌طلبی، 📌زیبایی‌طلبی (- یکی از خلقیات خوب، زیبایی‌طلبی است؛ یعنی به دنبال زیبایی بودن، زندگی را زیبا کردن؛ هم ظاهر زندگی را و هم باطن زندگی را؛ محیط خانواده، محیط بیرون، محیط خیابان، محیط پارک و محیط شهر - ) 📌نفی مصرف‌زدگی، 📌عفت، 📌احترام و ادب به والدین و به معلم. 🔹اینها خلقیات و فضایل اخلاقی ماست. 🔹صدا و سیما خودش را متکفل گسترش این خلقیات بداند. شما در هر برنامه‌یی که می‌سازید، در هر سریال تلویزیونی، در هر محاوره، در هر میزگرد، در هر گفتگوی تلفنی و در هر گزارش، متوجه باشید که این فضایل تقویت شود؛ این چیزها نقض و زیر پا انداخته نشود. بیانات در دیدار مسئولان سازمان صدا و سیما‌‌ ۱۳۸۳/۰۹/۱۱ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰نگران برای وفاق / جای نگرانیست؛ چرا؟ 🔹رئیس جمهور محترم به درستی از وفاق گفت. هرچند اهمیت وفاق برای امروز نیست. همیشه وفاق اصل است. در گذشته هم وفاق ضرورت داشت. اینکه عده ای توجه نکردند و با بداخلاقی و بی انصافی بر دولت مستقر تاختند، بماند؛ چه دل ها از این نامروتی سوخت. وفاق ضروری است. فرمود: "موفقیت دولت موفقیت همه ماست." هر کس به خودش رجوع کند و ببیند اگر در دل چنین باوری ندارد باید نگران خودش باشد. باید چاره ای کند و تدبیری سازد. اگر رئیس جمهور محترم از وفاق هم نمی گفت باید برای برقراری وفاق خون دل خورد و عرق ریخت. مگر بدون وفاق پیشرفت میسر است؟ 🔻وفاق چیست؟ وفاق تنازل است. یعنی بی آنکه کسی از اعتقاد و گرایش خود عدول کند برای هدف مشترک از موضعش تنازل کند. متن ساده است هرچند عمل بدان به سادگی متن نیست. 🔻حال نگرانی برای چیست؟ اینکه عده ای به نام رئیس جمهور محترم، وفاق را نقاب سازند و اسم رمز عبور از وفاق. افرادی که در جریان فتنه 88 و 98 و اغتشاش 1401 سهم داشتند چطور ممکن است اهل وفاق شوند؟ چطور ممکن است شعار وفاق رئیس جمهور را پیش برند؟ چطور ممکن است دور آرمان رئیس جمهور حلقه شوند؟ یقین داریم دور از چشم آقای رئیس است. خلاصه نگرانی برای وفاق؛ دلسوزی برای صداقت رئیس جمهور است. 🔻از اینرو چند پیشنهاد به دولت محترم؛ 1⃣یکم. برای وفاق خط قرمز قائل باشیم. اینکه وفاق تا کجاست؟ خط قرمز اصل انقلاب است ولاغیر. اما این مرز را مرزبان باشیم. 2⃣دوم. برای وفاق عزیمت قرار دهیم. اینکه قرار است با وفاق چه هدف مشترکی را رقم زنیم. مساله مشترک خودش وحدت ساز است. 3⃣سوم. برای وفاق پیش از دیگران هزینه دهیم. پیشرو باشیم. الگو شویم. دیگران ببینند که پرچم وفاق را اهلش بلند کردند. 4⃣چهارم. برای وفاق متعصب باشیم. از وفاق صیانت کنیم. رعایت وفاق خودش خط قرمز است. اجازه ندهیم اصل وفاق آسیب ببیند. آنکه وفاق را شکسته است و به این نام شهره است نمی تواند وفاق ساز باشد و از وفاق بگوید. حرمت امام زاده را متولی باید نگه دارد. بر این نام و تحقق آن متعصب باشیم. 5⃣پنجم و دست آخر برای وفاق شاخص قرار دهیم. شاخص اثرگذاری وفاق زمانیست که رافت و همدلی و تعاون بین مردم بیش از گذشته احساس شود. وفاق حقیقی آنجاست؛ کف جامعه نه تصنعی در اتاق احزاب. ثمره وفاق را مردم باید بچشند و میان خود حس کنند. مردم صداقت را در این شعار ببینند، باور می کنند و جلوتر از بقیه خواهند بود. خلاصه اینکه باید برای وفاق نگران بود و از آن خالصانه صیانت کرد. ✔️ محسن مهدیان 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 وحدت و یک تاکتیک نیست، یک اصل اسلامی است، 🔹 یک تاکتیک نیست، وحدت یک اصلی از اصول اسلام است، 🔹وحدت یک امر قرآنی است. 🔹اینکه میفرماید «وَ اعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعاً وَ لاتَفَرَّقوا»، خیلی مهم است؛ یعنی در اعتصامِ به حبل‌الله هم که مهم‌ترین کارها است، اجتمعوا؛ [یعنی] اتّفاق حتّی در اعتصام به حبل‌الله که مظهرش مثلاً حج است، مظهرش نماز جمعه است؛ یعنی اجتماع حتّی در اعتصام به حبل‌الله مورد نظر قرآن و شریعت اسلامی است؛ این خیلی به نظر مهم است. 🔹یا در این آیات سوره‌ی حجرات «وَ اِن طائِفَتانِ مِنَ المُؤمِنینَ اقتَتَلوا فَاَصلِحوا بَینَهُما فَاِن بَغَت اِحداهُما عَلَى الاُخرى‌ فَقاتِلُوا الَّتی‌ تَبغی حَتّىٰ تَفی‌ءَ اِلىٰ اَمرِ الله»؛ 🔹یعنی مسئله‌ی اتّفاق و اتّحاد این‌قدر مهم است که اگر کسی بَغی کرد، باید با او مقاتله کرد، با آن مسلمان باید مقاتله کرد برای اینکه او را به وحدت برگردانیم؛ این‌قدر وحدت مهم است! اینها را نمیشود نادیده گرفت. 🔹بعد هم که «اِنَّمَا المُؤمِنونَ اِخوَةٌ فَاَصلِحوا بَینَ‌ اَخَوَیکُم‌»؛ یعنی مسئله‌ی وحدت یک اصل قرآنی است و ما نباید از آن غفلت کنیم. بیانات در دیدار جمعی از علما و بزرگان اهل سنت کشور ۱۴۰۳/۰۶/۲۶ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔺دیکتاتورهای در بند! 🔹مهدی سعیدی/ جریان‌شناس سیاسی 🖊گروه پرونده 📝خواندن این نامه می‌تواند گوشه‌ای از حقیقت کمتر دیده شده در عرصه سیاست را آشکار کند. کاش فرصتی پیش می‌آمد که نوجوانان و جوانان دهه هفتادی و هشتادی که این روزها قدکشیده‌اند و به میدان سیاست وارد شده‌اند، داستان این دیکتاتورهای کوتاه قد تاریخ سیاسی این کشور را می‌خواندند تا به معنای واقعی متوجه می‌شدند که چگونه در جنگ تحریف شکل گرفته به مدد فضای مجازی، جای جلاد و شهید عوض شده است و چگونه اوباش سیاسی مدعی مبارزه، خودکامگانی هستند که جز سیاست حذف مخالفان، سیاستی نمی‌شناسند و اپورتونیست‌هایی هستند که برای کسب قدرت به هیچ اخلاق و مرامی پایبند نیستند و حتی به هم‌بندان خود نیز رحم نمی‌کنند! 📎 در سایت هفته نامه متن کامل را بخوانید 📥 پی دی اف این شماره را دریافت کنید 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 جنگ گرچه با خاک بیگانه‎ام کرد جنگ با دست‎های بلندش گرچه از من گرفت آسمان را با تمام دلم دوست دارم لحظه‎های برآشفتنش را که معیار مرد است  جنگ! بهزاد آیینه‎پوشان همزاد! کاش یک‎بار دیگر صدای تو را می‎شنیدم کومه‎ام بی‎تو خاموش و سرد است  من در این خاک جایی ندارم غربتی سهمگین سهم من بود کتف تا کتف زخمی، توان‎تاب جاده تا جاده هولی عنان‎گیر  بی‎تو من کیستم؟ سرد و رنجور سایه‎ای خسته، خاکستر آلود بر لبم نام خورشیدوارت در دلم یادی از استوایی‎ترین روزهای نبرد است  من چه دارم که بگذارد اینجا بمانم بی‎وطن از تمام زمین بی‎نصیب است جاده فرسود چشم انتظارم شیعه هرجا که باشد غریب است  جنگ باز آ که آیینه ام غرق گرد است.... 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 منطقي آن است كه كار دست خود ملت باشد 🔹وضع رژيم سلطنتي اصلا" اين است و از اول يك رژيم غلطي بوده است، از اول يك رژيمي بوده است كه بي‏ منطق بوده است، حالا يك كلمه‏ اش را براي شما مي‏گويم. 🔹ما فرض مي‏كنيم كه تمام ملت (فرض است والاَّ واقعيت كه ندارد) جمع شده ‏اند و يك كسي را انتخاب كنند، انتخاب كردند خوب، اين ملتي كه حالا هستند حق دارند، در حومه زندگي خودشان اختيار دارند كه كسي را قرار بدهند. 🔹خوب، براي صد سال بعدي كه اين آقايان هيچ نيستند، چه حقي دارند؟ 🔹شما چه حقي داريد كه براي اولادتان و اولاد اولادتان كه الان نيستند، سلطان انتخاب كنيد؟ 🔹سلطنت، سلطنت ميراثي بود. ما فرض مي‏كنيم با انتخاب دولت يك سلطنتي را امضاء كردند، به چه حقي ملت مي‏تواند براي نسل‏هاي آتيه‏اش سرپرست قرار بدهد؟ 🔹خودشان حق اختيار دارند، بايد خودشان انتخاب كنند 🔹و لهذا سلطنت از اول غلط بوده، 🔹جمهوري يك مطلب صحيحي است، 🔹براي اينكه هر مملكتي وقتي قرار دادند، خود اين چهار سال، پنج سال، بعد از چهار سال و پنج سال باز ثانياً بايد قرار بدهند، 🔹ديگر براي نسل‏هاي آتيه ارثي نيست كه كسي اگر چنانچه پسرش هر چيزي باشد بايد بشود. حالا كه رضاخان شد، بعدش محمدرضا باشد و بعد هم باز رضا و بعد هم باز محمدرضا و بعد رضا و همين طور ادامه پيدا كند. و لهذا اصلا" منطقي نيست سلطنت به اين معنايش، به اين معنا كه سلطنت ميراثي، اگر جمهوري ميراثي باشد، منطقي نيست، 🔹منطقي آن است كه كار دست خود ملت باشد. 🔹ملت يك كسي را مي‏آيد انتخاب مي‏كند، آن هم انتخاب آزاد مي‏كند، يك كسي را رئيس‌جمهور قرار مي‏دهد، اختيار دارد كه يك كسي را براي خودش رئيس جمهور قراردهد. بعد كه چهار سال گذشت با همين ملت است و همين بساط، بازيكي ديگر را قرار مي‏دهند، اگر اين آدم خوبي بود، همين را قرار مي‏دهند. 🔹تكليف صدسال بعد را من و تو نمي‏توانيم تعيين كنيم. حضرت امام خمینی 💚، صحیفه امام ج 9، ص 120، 26/4/58. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 «امت اسلام» در مسیر وحدت 🔹 حضرت امام خمینی (ره) را می‌توان بزرگ‌ترین منادی وحدت در عصر حاضر دانست که در اظهار نظرات خود بار‌ها به این مهم تأکید ورزیدند و ملت‌های مسلمان جهان اسلام و مسئولان و جریان‌های سیاسی را پایبندی به اصل وحدت دعوت کردند. ایشان وحدت را «رمز پیروزی» دانسته و خطاب به مسلمانان عالم اعلام می‌دارد: «ای مسلمانان جهان و‌ای پیروان مکتب توحید! رمز تمامی گرفتاری‌های کشور‌های اسلامی اختلاف کلمه و عدم هماهنگی است و رمز پیروزی، وحدت کلمه و ایجاد هماهنگی است... همه برای اسلام و به سوی اسلام و برای مصالح مسلمین و گریز از تفرقه و جدایی و گروه گرایی که اساس همه بدبختی‌ها و عقب افتادگی‌هاست» (۷/۷/۵۸) 🔹 شاید آن روز که حضرت امام ایام مبارک میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) را هفته وحدت نامگذاری کرد، کسی بر اهمیت این نامگذاری و ضرورت آن تا به این اندازه که امروز شاهد آن هستیم واقف نبود. گذر زمان و تحولات چهاردهه اخیر نشان داد که استراتژی «ایجاد تفرقه» همواره مهم‌ترین راهبرد تهاجم دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی بوده که در سطوح مختلف تلاش دارند تا ملت ایران و جهان اسلام را پاره پاره و در حال تنش و درگیری ببینند. 🔹 حضرت امام خامنه‌ای نیز در طول سال‌های اخیر بر همان راه حضرت امام (ره) تأکید فراوان داشته و از هر فرصتی برای همگرایی جهان اسلام بهره برده‌اند. حکیم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از علما و بزرگان اهل سنت کشور بر ضرورت توجه ویژه به مفهوم امت اسلامی تأکید ورزیدند و فرمودند: «من سال‌ها است که بر روی واژه "امت اسلامی"، بالخصوص متعمداً تکیه می‌کنم تا ما فراموش نکنیم که یک امتیم. بله، بعضی ایرانی هستیم، بعضی عراقی هستیم، بعضی شامی هستیم و غیر‌ذلک، لکن این مرز‌ها حقیقت "امت اسلامی" را تغییر نمی‌دهد. همه سعی دشمنان اسلام این بوده است که ما را نسبت به هویت واحده‌ای که اسمش "امت اسلامی" است بی‌تفاوت کنند. این نمی‌شود که من خودم را مسلمان بدانم، اما از رنجی که یک مسلمان در میانمار یا در غزه یا در هند یا در فلان جا می‌کشد، خودم را غافل بدانم؛ این امکان ندارد؛ این، خلاف تعالیم اسلامی و اصول اسلامی است. ممکن است شما، بشخصک، نتوانید یک کاری برای کمک به او انجام بدهید، اما همدلی و همدردی یک حقیقتی است؛ این بایست وجود داشته باشد.» 🔗🔗 متن کامل را اینجا در روزنامه جوان بخوانید: https://www.javanonline.ir/fa/news/1251891/ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
شرف دنیا و آخرت! 🔻 امام کاظم (ع) می‌فرمایند: ای هشام! همنشینی با کسانی که اهل دین هستند، شرف دنیا و آخرت است. شرف در این‌جا هم به‌معنای آبرو، هم به‌معنای عزت و هم به‌معنای ثروت و غناست. اهل دین کسانی هستند که به دین عمل می‌کنند، مراقب حلال و حرام زندگی‌شان هستند و اجازه نمی‌دهند که جان و روحشان با زشتی‌ها و پلیدی‌ها آلوده و آمیخته بشود، اهل گناه نیستند و اهل ذکر و یاد خدا هستند. ⚠ منظور از اهل دین این نیست که غیر اهل دین کسانی هستند که ضد دین هستند. نه، ممکن است به‌ظاهر دین‌دار هم باشند، ولی دین فقط در حد یک بستنی‌ای است که می‌لیسند یا غذایی که خانم‌ها هنگام آشپزی، یک سر انگشتی می‌زنند روی زبانشان تا ببینند طعمش چطور است و حتی ممکن است به گلویشان هم نرسد! همان‌که سیدالشهدا (ع) فرمود: «الدین لعق علی السنتهم» یک لیسیدنی روی زبان است. دیگر اینکه مبنای زندگی، دین و دین‌داری و مخالفت با هوای نفس و توجه به خدا و عدالت و... باشد، نه! این‌ها نیست. خوش‌گذرانی؛ همان زندگی دنیایی است؛ حالا یک اسم دین هم رویش باشد! 🔺 نه، می‌فرماید همنشینی با اهل دین. یعنی آن‌هایی که با دین زندگی می‌کنند؛ در متن، با دین زندگی می‌کنند، نه در حاشیه. در قرآن هم داریم: «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَعْبُدُ اللَّهَ عَلَىٰ حَرْفٍ» حرف یعنی حاشیه، کنار، پهلو؛ یعنی برخی از مردم عبادتشان در حاشیۀ زندگی است. دین و عبادت، برنامۀ اصلی زندگی‌شان نیست. 👤 🎙 ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ #⃣ ✅ اینجا بخوانید https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو طبیب دل بیمار منی سید و سرور و سالار منی 📌صل اله علیک یا ابالحسن یا علی بن موسی الرضا💚 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 کشور را دوقطبی نباید کرد / مردم را به دو دسته نباید تقسیم کرد / اقدامات ضدوفاق بنی صدر 🔹بنده تأیید میکنم که انسجام ملّی را باید حفظ کرد، اتّحاد ملّی را باید حفظ کرد. 🔹مشترکات را بایستی همواره در نظر داشت. 🔹این منافاتی ندارد با اینکه یک مخالفی هم در یک بخشی -که مخالفت با فلان سیاست یا با فلان برنامه دارد- مخالفت خودش را ابراز کند؛ هیچ منافاتی ندارد. امّا به معنای این نباید باشد که در زمینه‌ی مسائل کلان و اساسی کشور، کشمکش و بگومگو هست. 🔹ما این انسجام و اتّحاد و تأثیرش را در طول این قریب چهل سال آزموده‌ایم. 🔹خب در جنگ هم یک‌ عدّه‌ای بودند که مخالف بودند. در همان اوقاتی که ما گرفتار جنگ تحمیلی بودیم، یک ‌عدّه‌ای در همین خیابانها و سرِ چهارراه‌های تهران بودند -قاعدتاً خیلی‌ از شماها در یادتان هست- که ایستاده بودند و علیه جنگ اعلامیّه پخش میکردند. مخالفت ممکن است وجود داشته باشد 🔹لکن قاطبه‌ی ملّت، عمده‌ی ملّت، حرفشان یکی بود و ایستادگی کردند روی حرف، 🔹این همان ‌چیزی است که مورد نظر ما است که انسجام و اتّحاد ملّی است. 🔹کشور را دوقطبی نباید کرد، 🔹مردم را به دو دسته نباید تقسیم کرد؛ 🔹آن حالتی که در سال ۵۹ متأسّفانه از ناحیه‌ی رئیس‌جمهور آن ‌روز اتّفاق افتاد که مردم را به دو دسته‌ی موافق و مخالف تقسیم کرده بودند که چیز خطرناکی است. بیانات در دیدار مسئولان نظام، ۱۳۹۶/۰۳/۲۲ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 انتخابات ریاست جمهوری نهم و تلاش برای تحقق مشارکت حداکثری و رقابتی شدن انتخابات 🔹نامه‌ي آقاي دکتر حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي به مقام معظم رهبري به اين شرح است: «بسمه تعالي / محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامي، حضرت آيت‌اللَّه خامنه‌اي مدظله العالي / با سلام و تحيت / چنانکه مستحضريد شوراي محترم نگهبان اسامي شش تن از نامزدان انتخابات رياست جمهوري را که صلاحيتشان به تأييد آن شورا رسيده اعلام کرده است. اگر چه شوراي نگهبان همواره سعي داشته وظيفه خطير خود را بر اساس موازين شرعي و قانوني به انجام رساند، لکن گهگاه براساس رهنمودهاي برخاسته از مصلحت‌انديشي حضرتعالي در تصميم خود تجديد نظر کرده است. اينک استدعا آن است در مورد اخير نيز چنانکه تجديد نظر در اين امر را به مصلحت و مايه تقويت مشارکت عمومي بيشتر - که مخصوصاً مورد عنايت حضرتعالي در انتخابات رياست جمهوري بوده - مي‌دانيد، شوراي محترم نگهبان را به توسيع دايره نامزدهاي واجد صلاحيت، دلالت فرمائيد. / والامراليکم / غلامعلي حداد عادل، رئيس مجلس شوراي اسلامي« 🔹🔹حضرت آیت‌اللَّه خامنه‌ای در پی نامه رئیس مجلس شورای اسلامی، نامه‌ای خطاب به دبیر شورای نگهبان مرقوم فرمودند. متن نامه به این شرح است: بسمه تعالی آیت اللَّه جناب آقای جنتی دبیر محترم شورای نگهبان دامت برکاته با سلام و تحیت و تشکر از زحمات آن شورای محترم در تلاش برای احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری دوره‌ی نهم، با رعایت موازین قانونی در این امر، از آنجا که مطلوب آن است که همه‌ی افراد کشور از صاحبان سلائق گوناگون سیاسی فرصت و مجال حضور در آزمایش بزرگ انتخابات را بیابند، لذا به نظر می‌رسد نسبت به اعلام صلاحیت آقایان دکتر مصطفی معین و مهندس مهرعلیزاده تجدید نظر صورت گیرد. والسلام علیکم سیدعلی خامنه‌ای 2/3/1384 💢💢متن نامه دبير شوراي نگهبان به مقام معظم رهبري به اين شرح است: «محضر مبارك مقام معظم رهبري / حضرت آيت‌الله خامنه‌اي (دام الله ظله‌العالي) / با سلام و تحيت / از اظهار لطف و عنايت حضرتعالي در تأييد عملكرد اين شورا در خصوص بررسي و احراز صلاحيت داوطلبان رياست جمهوري با رعايت موازين قانوني تشكر مي‌گردد. شوراي نگهبان ضمن تقيد به ضوابط و قوانين و مقررات، معتقد و پايبند به اصل مترقي شرعي و قانوني ولايت فقيه بوده و در امر انتخابات نيز اين سيرت و سنت را مراعات كرده است. در اين دوره هم بر اساس ضوابط قانوني با بحث‌هاي مفصل و مراجعه به سوابق و اسناد و مدارك و انجام كارشناسي‌هاي لازم به همين منوال عمل و نتيجه اعلام گرديد. پس از وصول نامه جنابعالي جلسه فوق العاده شوراي نگهبان جهت تجديد نظر تشكيل گرديد و از آنجا كه حضرتعالي مطلوب را آن دانسته‌ايد كه همه افراد كشور از صاحبان سلايق گوناگون سياسي فرصت و مجال حضور در آزمايش بزرگ انتخابات را بيابند، در امتثال نظر ولايي آن مقام شريف صلاحيت آقايان مصطفي معين و محسن مهرعليزاده اعلام مي‌گردد. اميد است خداوند وجود مبارك حضرتعالي را مستدام و ما رادر انجام وظايف قانوني و شرعي خويش موفق بدارد.» 🔔🔔🔔پاراگراف کلیدی: از آنجا که مطلوب آن است که همه‌ی افراد کشور از صاحبان سلائق گوناگون سیاسی فرصت و مجال حضور در آزمایش بزرگ انتخابات را بیابند،" پی نوشت: جقدر دچار غفلت شده ایم!😔 چقدر از گفتمان حکیم فاصله گرفته ایم!😔 چقدر انتخابات را دچار انحطاط کرده ایم!😔 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
35.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰نبرد عقل و عقیده در جنگ! 👥 مناظره آقایان جواد منصوری و جعفر شیر علی نیا! 🔹منصوری جنگ خیلی قبل از شهریور ۵۹ آغاز شد./ قذافی صدام را صهیونیست ميدانست./ در شورای انقلاب؛ بنی صدر میگفت جنگ نمی‌شود./ در باب ادامه جنگ؛ بین افراد اختلاف نظر وجود داشت و این طبیعی است./ بی تجربگی فرماندهان را نباید دست کم گرفت./ هیچ جنگی غیر ایدئولوژیک نیست./ عدم‌پذیرش صبح از سوی حماس؛ غیر عقلانی است؟ 🔸شیر علی نیا در دوران جنگ؛ صلح کلمه ای منفور بود./ امام در سال ۶۷ گفت من از هر آنچه گفتم گذشتم و کار به یقه گیری از رئیس جمهور وقت آقای خامنه ای رسید./ نسل قدیم همچنان در مناصب است؛ و رها نمیکند؛ برای نسل های بعدی فقط پرسش مانده است./ ستاد کل آیین نامه ای نوشته که نتیجه اش نابودی تحقیق می شود./ مقدس نمایی مانند هاله ای باعث شد برخی واقعیت را نبینند./ رضایی بعد از فاو؛ ۱۸۰ درجه تغییر کرد. 📆 چهارشنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۳ ◀️ برای مشاهده فیلم کامل مناظره از طریق لینک زیر اقدام کنید. https://youtu.be/6zzc3JvQ_lY https://aparat.com/v/ohdg45m 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰معجزه چیست؟ 🔹کلمه «معجزه» اصطلاح متکلمین است و در قرآن به این تعبیر ذکر نشده یعنی همان چیزهایی که ما امروز معجزه می‌گوییم با کلمه «معجزه» بیان نشده، با کلمه «آیت» بیان شده است. آیت یعنی نشانه، یعنی چیزی که نشانه‌‏ای باشد بر صدق دعوی این پیغمبر. چون این پیغمبر ادعا می‌کند که من اطلاع و علم و خبر خودم را از جهان دیگر آورده‌ام، معجزه آن چیزی است که دلالت کند بر رابطه و اتصال او با جهان دیگر. به عبارت دیگر او ادعا می‌کند که علم و اطلاع من از جهان دیگر است؛ معجزه دلالت می‌کند که او که از جنبه علم و معرفت اتصالش با جهان دیگر را ادعا می‌کند، از جنبه قدرت هم باید نشانه‌‏ای از آن جهان بیاورد. 🔹متکلمین از این نشانه تعبیر به «معجزه» کرده‌اند برای اینکه یکی از لوازم آیت بودن این است که مردمِ دیگر ناتوان و عاجزند از آوردن مثل آن، و پیامبران هم مردم را به صورت تعجیز مخاطب قرار می‌دادند، می‌گفتند اگر می‌توانید، شما هم مثل این بیاورید. لهذا اسمش را گذاشته‌‏اند «معجزه» یعنی چیزی که آشکار می‌کند ناتوانی دیگران را 🌹 استاد مطهری، نبوت، ص ۹۶ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰ابراهیم عقیل که بود؟ 🔹در میانه جنگ ایران و رژیم بعث وقتی ایران تنها بود و غرب همه تسلیحاتش را روانه عراق می‌کرد فرانسوی ها در تحویل سوپراتانداردهایی که قراردادشان را پیشتر با صدام بسته بودند تردید کردند 🔹آمریکایی ها میانداری کردند و به فرانسوی‌ها گفتند از حکومت ضعیف ایران نترسد و جنگنده‌ها را برای استفاده صدام در اختیارش قرار دهد جنگنده ها روانه عراق شدند و هزاران جوان ایرانی را در چندعملیات پرپر کردند 🔹ایران تنها بود و حزب‌الله، جوان. ابراهیم عقیل آن روزها از نیروهای عملیاتی نسل اول حزب‌الله بود که می‌خواست انتقام جوانهای ایرانی را بگیرد 🔹نزدیک به صد فرانسوی و ۴۰۰ آمریکایی، در حملاتی که عقیل فرماندهی‌شان کرد به درک واصل شدند. 🔹آمریکا دیوانه شده بود فرانسه بعد از نبرد الجزایر، این میزان کشته را تجربه نکرده بود وزیر خارجه وقت فرانسه بعد از این حملات گفت:«ما تازه انقلاب ایران را شناختیم» 🔹آمریکا ۴۰ سال به دنبال طراح آن عملیات بود. 🔹یکی از طراحان و مجریان عملیات های موفق ۱۹۸۳, دیشب در ضاحیه، مهمان رسول الله شد. ❤️ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 تقاضا از حضرت امام برای موافقت با نامزدی روحانیت در انتخابات ریاست جمهوری ❗️خاطرات هاشمی رفسنجانی، 18 شهریور 1360 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 متهم کردن بهزاد نبوی به نقش داشتن در شهادت رجایی و باهنر ❗️خاطرات هاشمی رفسنجانی، 22 شهریور 1360 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 تلاش ها برای نامزدی آیت الله خامنه ای در انتخابات ریاست جمهوری ❗️خاطرات هاشمی رفسنجانی، 18 شهریور 1360 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 اخراج حجاج ایرانی ❗️خاطرات هاشمی رفسنجانی، 18 مهر 1360 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 انتظارات هواداران بازرگان و پیمان از هاشمی رفسنجانی ❗️خاطرات هاشمی رفسنجانی، 19 مهر 1360 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 مخالفان نخست وزیری علی اکبر ولایتی ❗️خاطرات هاشمی رفسنجانی، 27 مهر 1360 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj