eitaa logo
بیم موج
2.1هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
133 فایل
قال مولانا امیرالمؤمنین ❤ : وَ اللَهَ اللَهَ فِی الجِهَادِ بِاَموَالِکُم وَ اَنفُسِکُم وَ اَلسِنَتِکُم فِی سَبِیلِ اللَه چو غلام آفتابم هم از آفتاب گویم نه شبم نه شب پرستم که حدیث خواب گویم ادمین: @bimemoj1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰وای بر تو و امثال تو که رهبری علی‌رغم تفاوت اولیه نظرشان، در نهایت حمایت ش را از شعام و تصمیماتش اعلام کرده، اما شما همچنان بر طبل اختلاف و فتنه می‌کوبی! و کلام رهبری را مصادره و تحریف می‌کنی! 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰نظر حضرت امام درباره ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر 🔹یکی از سوالات و شبهاتی که طی سالیان گذشته بارها از سوی برخی افراد و گروه‌ها مطرح شده است، علت ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر است. آنها مدعی هستند که پس از اینکه ما به یک پیروزی بزرگ دست یافتیم و توانستیم خرمشهر را پس بگیریم، صدام نیز اعلام آمادگی کرد که نیروهایش را به پشت مرزهای بین‌المللی ببرد و برخی حامیان وی و سازمان ملل نیز بحث آتش‌بس را مطرح کردند، اما با وجود این، جنگ پس فتح خرمشهر ادامه یافت. 🔹آنچه مسلم است بعد از پیروزی ایران در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر و در واقع بازپس‌گیری برگ برنده صدام حسین در جنگ با ایران، موقعیت رژیم صدام در منطقه و در مواجه با ایران بشدت متزلزل شده بود و توازن قدرت به نفع جمهوری اسلامی ایران سنگینی می‌کرد و این خود حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی رژیم بعثی و در رأس آن آمریکائی‌ها را که با هدف تضعیف نظام جمهوری اسلامی و جلوگیری از شیوع آرمان‌ها و دیدگاه‌های انقلابیش به منطقه و سراسر جهان، صدام را برای حمله به ایران مجهز کرده بودند، بشدت نگران و مضطرب کرده بود. 🌳روایت‌هایی از نظر امام خمینی (ره) درباره ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر 🔹سه روایت از نظر امام خمینی (ره) در جلسه ایشان با اعضای شورای عالی دفاع، از سه تن از حاضران در جلسه نقل شده است. آقای هاشمی رفسنجانی تأکید می کند که امام خمینی (ره) در این جلسه با ورود ایران به خاک عراق مخالف بوده است نه با ادامه جنگ. روایت دیگر، سخنان صریح مرحوم حاج سید احمد خمینی است که سالها پیش از انتشار خاطرات آقای هاشمی در دو نوبت تأکید کرده است که نظر (اولیه) شخص امام خمینی (ره) بعد از فتح خرمشهر هم بر مخالفت با ادامه جنگ و هم بر ورود به خاک عراق بوده است. 🔹آقای هاشمی رفسنجانی جلسه شورای عالی دفاع با امام خمینی (ره) را اینگونه روایت می‌کند: «پس از فتح خرمشهر یک بار جلسه شورای عالی دفاع در خدمت امام تشکیل شد که برای ادامه جنگ چکار کنیم؟ امام در آن جلسه روی ادامه جنگ تأکید داشتند و کسی مخالف ادامه جنگ نبود. در ادامه جلسه، بحث شد که اگر قرار است جنگ را ادامه دهیم، باید وارد خاک عراق شویم. چون در آن مقطع حالت تهاجمی داشتیم. امام مخالف ورود به خاک عراق بودند. من و آیت‌الله خامنه‌ای هم در آن جلسه بودیم، اما وقتی بحث تخصصی شد، بیشتر فرماندهان نظامی صحبت می‌کردند. نتیجه بحث آن‌ها قانع شدن امام بود. 🔹فرماندهان نظامی پس از اینکه امام مخالفت خودشان را از ورود به خاک عراق در آن جلسه اعلام کردند، گفتند: این نمی‌شود. چون اگر عراق مطمئن شود ما وارد خاکش نمی‌شویم، احساس امنیت می‌کند و لشکریانش را بازسازی، نیرو‌هایش را آماده و تجهیزاتش را قوی می‌کند. الان هم نیرو‌هایش آسیب دیده‌اند و هم استحکاماتش ضعیف است. اگر وارد نشویم، عراق دوباره کار‌هایش را شروع می‌کند.» 🔹آقای هاشمی ادله امام خمینی (ره) را برای عدم ورود به خاک عراق اینگونه ذکر می‌کنند: « ۱- الان مردم عراق موافق جنگ نیستند و با صدام همراهی نمی‌کنند. اگر وارد خاک عراق شویم، مردم هم با حس وطن‌دوستی حمایت می‌کنند که حرف درستی بود. ۲- دنیا تحمل نمی‌کند ما عراق را اشغال کنیم. جهان بین‌الملل و کشورهای عربی نمی‌خواهند توازن سیاسی منطقه به نفع جمهوری اسلامی باشد. تا آن موقع و از زمان رژیم پهلوی بین ایران و عراق تعادل بود. اگر ما عراق را می‌گرفتیم، جغرافیای سیاسی منطقه عوض می‌شد. نفت، خلیج فارس، قدرت ایران و همسایگی خاکی با کشورهای جنوب خلیج فارس، از مسائلی بود که اتفاقات سیاسی را به نفع ایران می‌کرد. امام می‌گفتند: عرب‌ها و ابرقدرت‌ها تحمل نمی‌کنند. ۳- اگر جنگ را به خاک عراق ببریم، مردم عراق آسیب می‌بینند. الان مردم عراق، به خصوص در جنوب عراق که شیعه نشین و منطقه جنگی بود، بالقوه با ما هستند. چگونه می‌توانیم در شهری مثل بصره بجنگیم و مردم آسیب نبینند؟! این استدلال ایشان با هدف جنگ ما سازگار بود و تا آخر هم به این منطق خویش پایبند بودند. واقعاً در طول دفاع تا جایی که می‌توانستیم، به جز در مواردی که برای مقابله به مثل مجبور بودیم، سعی می‌کردیم به مردم عراق آسیب نرسانیم. 🔹فرماندهان نظامی پس از شنیدن استدلالات امام گفتند: با این شرایطی که می‌فرمایید، نمی‌توانیم بجنگیم. هنوز حدود بیش از هزار کیلومتر از خاک ایران، آن هم ارتفاعات سوق‌الجیشی مهم که جزو امتیازات مرزی ماست، در دست عراق بود. با آن ارتفاعات، داخل عراق را کنترل می‌کردیم که در آن مقطع برعکس شده و در دست عراق بود. در طول مرز ما این‌گونه بود و می‌توانستیم برای بازپس‌گیری آن‌ها بجنگیم، ولی نمی‌توانستیم حالت تهاجم وسیع خود را ادامه دهیم. این هم جزو مباحث آن جلسه بود.»[1] 👇👇👇👇
👇👇👇 🔹سیداحمد خمینی که از حاضران در جلسه شورای عالی دفاع بوده، نظر حضرت امام را اینگونه نقل می‌کند: «تلخترین خاطره‌ای که به یاد دارم پذیرش قطعنامه، و شیرینترین خاطره مربوط به فتح خرمشهر است. فتح خرمشهر زمانی اعلام شد که ساعت حدوداً چهار بعدازظهر بود و امام در حال قدم زدن بودند. امام هر روز سه مرتبه و هر مرتبه حدود نیم ساعت قدم می‌زدند و رادیو هم در دستشان بود چون ما از قبل می‌دانستیم که رزمندگان اسلام در حال انجام این کار هستند و درگیری هم از شب قبل شروع شده بود که خیلی هم شدید بود. امام در حال قدم زدن بودند که گوینده رادیو خبر آزادسازی خرمشهر را اعلام کرد. با شنیدن صدای گوینده، من به امام نگاه کردم و متوجه شدم که احساس خوبی به ایشان دست داد. البته در مجموع امام از مسائلی که خیلی تلخ بود اوقاتشان زیاد تلخ نمی‌شد و از مسائلی هم که شیرین بود خیلی خوشحال نمی‌شدند. 🔹در مقابل مسائل خرمشهر امام معتقد بودند که بهتر است جنگ تمام شود، اما بالاخره مسئولین جنگ گفتند که ما باید تا کنار شط‌العرب (اروند رود) برویم تا بتوانیم غرامت خودمان را از عراق بگیریم. امام اصلاً با این کار موافق نبودند و می‌گفتند اگر بناست که شما جنگ را ادامه بدهید بدانید که اگر این جنگ با این وضعی که شما دارید ادامه یابد و شما موفق نشوید دیگر این جنگ تمام شدنی نیست و ما باید این جنگ را تا نقطه‌ای خاص ادامه بدهیم و الان هم که قضیه فتح خرمشهر پیش آمده بهترین موقع برای پایان جنگ است.»[2] 🔹 محسن رضایی، فرمانده وقت سپاه نیز که از حاضران در جلسه است، می‌گوید: «ابتدا آقای هاشمی صحبت کردند و مقام معظم رهبری و آقای موسوی اردبیلی ساکت بودند، ولی معلوم بود که آن دو بزرگوار نظر آقای هاشمی را قبول دارند و آقای هاشمی، از طرف آن‌ها صحبت می‌کند. آقای هاشمی گفت که ما باید برویم و یک نقطه‌ای مثل چاه‌های نفت مجنون را بگیریم که وقتی اعلام آتش‌بس می‌کنیم و پای میز مذاکره می‌رویم، یک چیزی دستمان داشته باشیم تا بتوانیم فشار بیاوریم و حقوقمان را بگیریم. این استدلال آقای هاشمی بود.» 🔹سپس فرماندهان نظامی نظرات خود را بیان کردند. ابتدا ظهیرنژاد رئیس ستاد مشترک ارتش سخن گفت و استدلال کرد که اگر در کنار مرز عراق بمانیم و وارد خاک عراق نشویم، با منطق جنگ سازگار نیست. دشمن با خیال راحت، خود را تجهیز و آماده می‌کند و با اینکه در مناطق دیگر در خاک ماست، در این مناطق هم دوباره جلو می‌آید. 🔹محسن رضایی نیز نظرات ظهیرنژاد را تایید کرد و گفت: «ما الان از نظر نظامی در توازن نیستیم. ارتش عراق به فاصله پانصد متری از خرمشهر و آبادان است، ولی فاصله‌ی ما با بصره بیست کیلومتر است؛ لذا الان یک نابرابری دفاعی در جنوب ایران هست و مرز را انگلیسی‌ها طوری تعیین کرده‌اند که از نظر دفاعی، مرز جنوب به نفع عراقی‌ها و به ضرر ایران است. لذا اگر آتش‌بس شکسته شود، آن‌ها با خمپاره هم می‌توانند ما را اذیت کنند ولی ما فقط با توپ‌های برد بلند که حداقل ده، یازده کیلومتر از خط فاصله داشته باشد، می‌توانیم بصره را بزنیم تا دوباره آتش‌بس برقرار شود. اگر بخواهد موازنه‌ی قوای دفاعی به وجود بیاید به نفع آن‌ها و به ضرر ما تمام می‌شود.» 🔹آقای هاشمی درباره نظر نهایی امام خمینی (ره) می‌گوید: «امام پس از شنیدن سخنان منطقی و تخصصی نظامیان، مخالفت نکردند. البته معمولاً در اینگونه بحث‌ها دخالت نمی‌کردند و به فرماندهان واگذار می‌کردند، که انتخاب کنند؛ ایشان کلیات را می‌گفتند. به هر حال این استدلال، ایشان را قانع کرد و تا این حد پذیرفتند و گفتند: در جاهایی وارد خاک عراق شوید که مردم نیستند تا آسیب نبینند.»[3] همانگونه که از نظرات اعضای شورای عالی دفاع نیز نقل شد، حضرت امام پس از فتح خرمشهر موافق ادامه جنگ و ورود به خاک عراق نبودند، اما با توجه به در نظر گرفتن مصالح و مشورت با کارشناسان نظامی و سیاسی و موافقت اکثریت مسئولین و نمایندگان مجلس در آن زمان، نظرشان عوض شده و با تعیین برخی شروط، دستور به ادامه جنگ دادند. [1]- http://tarikhirani.ir/fa/news/805 [2]- https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1595644 [3]- https://tn.ai/2018213 🔗 منبع: 🔹https://www.javanonline.ir/004s4n 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 وقتی رییس جمهور تفاهم را با اجازه رهبری امضا کردند، ما حق مواجه با ایشان و این تفاهم را نداریم 🔹حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: 🔹مقام معظم رهبری رهبری فرمودند «علی الاصول نظر دیگری داشتیم»، اما از طرفی نیز فرمودند «از باب تعهدی که رییس جمهور محترم از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملت ایران و جبهه مقاومت دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازه آن را صادر نمودم»؛ پس اگر رییس جمهور تفاهم را امضا کرده با اجازه رهبری بوده است؛ بنابراین با اجازه رهبری تفاهم اجرا شده است، ما مسلمان و ولایتمدار هستیم، وقتی رییس جمهور تفاهم را با اجازه رهبری امضا کردند، ما حق مواجه با ایشان و این تفاهم را نداریم. 🔹وی با بیان اینکه البته حق مردم نقد است، گفت: مردم حق دارند که نقد و بحث کنند اما ما حق رویارویی با دولت و وزرای دولت را نداریم، وزیر ما وزیر این نظام است؛ با وزیر خارجه این نظام برخورد کردن، برخورد با خود نظام است. مقام معظم رهبری فرمودند «در مسیر رسیدن به این مرحله مسئولان از روی دلسوزی و با حسن نیت تلاشهای زیادی را انجام دادند»؛ این فرمایش مقام معظم رهبری است؛ وقتی رهبر ما میفرمایند که اینها حسن نظر داشتند و تلاش کردند ما نباید توهین کنیم، این با مبانی ولایتمداری ما نمیسازد، بسیاری از تحصنها و تجمعات که در این خصوص شکل گرفته است با مبانی ولایت پذیری سازگار نیست. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
محسن عباسی ولدی14050330 پیام صریح رهبری.mp3
زمان: حجم: 9.2M
🔰 پیام صریح رهبری نکاتی دربارهٔ پیام رهبری درمورد 🔹توجه به محکمات و مجملات پیام 🔸«علی الاصول...» یعنی چی؟! 🔹مقایسهٔ قضاوت ما نسبت به مسئولین و تفاهم‌نامه و قضاوت مقام معظم رهبری 🔸آیا به رهبری تحمیل نشد؟ 🔹جنبهٔ بین‌المللی این پیام 🎙حجت‌الاسلام: عباسی ولدی 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔺چرا به ارکان نظام حمله نمیکنیم؟! 🔹بسیاری به بنده پیام میدهند که چرا از نظام و ارکان نظام انتقاد نمیکنی؟ منظورشان از انتقاد هم لابد همان سبکی است که یک جریان خاص در پیش گرفته است! این حقیر اساسا عادت ندارد به جمهوری اسلامی انتقاد کند؛ این نقد به بنده نیز چیز جدیدی نیست؛ یادم می آید در دولت شهید رئیسی حتی گاهی بیشتر از امروز این مسئله را خطاب به بنده تکرار می کردند. پاسخ اما همواره یک چیز بود: من به نظام شهیدان انتقاد نمیکنم؛ چون به اندازه کافی سایت و کانال و خبرنگار و تحلیلگر برای کوبیدن جمهوری اسلامی در داخل و خارج وجود دارد. تا آنجا که بتوانم به سهم خود پاسدار ارکان نظام، شانیت نظام و رسمیت و تقدس این نظام هستم. دفاع امروز ما هم از شخص نیست؛ اگر بی طرفانه ببینید همگی در راستای حفظ جایگاه رفیع نظامی است که حاج قاسم آن را حرم می داند. همانقدر که از کوبیدن شورای عالی امنیت ملی توسط فلان جریان خاص متنفرم، یا از زیر سوال بردن شورای نگهبان توسط آن نماینده جنجالی مجلس بدم می آید، به همان اندازه هم سعی میکنم از نقد صدا و سیمایی که جلیلی و جبلی مدیریتش را بر عهده دارند پرهیز نمایم. من نمیگویم ارکان نظام جمهوری اسلامی همه در سطح عالی هستند یا در آنها هیچ اشتباهی وجود ندارد، خیر! حرفم این است که من این کار را نمیکنم، چون برای تخریب نظام به اندازه کافی آدم هست! 🔹درباره مسائل اخیر و مواضعی که بنده داشتم نیز اگر کسی بخواهد منصفانه نگاه کند، در خواهد یافت که همگی در حمایت از تصمیمات عالیه جمهوری اسلامی ایران است. تصمیماتی که در راس نظام پخت و پز میشود، بعضا رفت و برگشت های زیاد دارند، و سرانجام با گرفتن تعهد یا بدون گرفتن تعهد توسط رهبری روانه میدان اجرا میشوند. حرف بنده این است، حمایت از نظام با تهمت زدن و دروغ بافتن و پرخاشگری نمیشود؛ این نظام قوه عاقله دارد، الحمدلله رهبری حکیم دارد؛ و همانطور که دیدیم نه در حصر است، و نه تحمیل میپذیرد؛ آنجا که باید تعهد و تضمین میگیرد، و آنجا که لازم باشد قاطعانه و صریح مردم را در جریان همه چیز قرار میدهد. از همه تحلیل ها و توضیحاتی هم که درباره پیام اخیر رهبر عزیز انقلاب امام سید مجتبی خامنه ای توسط افراد گوناگون ارائه گردید، بنده مومنانه ترین، جامع ترین و شفاف ترین را توضیحات حجت الاسلام عباسی ولدی میدانم که در همین کانال نیز انتشار یافت. 🔹اما اینکه عده ای سعی میکنند برای دفاع از یک شخصیت سیاسی ما را وابسته به اردوگاه یک شخصیت سیاسی دیگر معرفی کنند، یا تهمت هایی بزنند، این هم غلط است که البته خود احتمالا در آخرت پاسخگو هستند. چون حداقل بنده نه به حزب و گروهی وابسته ام، نه با هیچکدام از چهره های سیاسی یا نزدیکان آنها در ارتباطم. سالها در جمع همین متقدین امروز خودم بودم، با آنها همراهی کردم، و از شخصیت محبوبشان دفاع نمودم. یعنی کسی نیستم که این جمع را نشناسد، خیر! من بین همین ها بودم و از حمایت های رسانه ای شان هم برخوردار بودم. اما حقیر، وقتی پای صلاح و مصلت مملکت به میان آمد، ترجیح دادم مغضوب دوستان سابق باشم، اما ذره ای به جمهوری اسلامی پشت نکنم. 🔹قالیباف ها و جلیلی ها می آیند و می روند، آنچه می ماند، [یعنی باید بماند] جمهوری اسلامی ایران است. و آن روزی که رئیسی را بر جلیلی ترجیح دادم و البته فحش هایش را شنیدم، سختی این مسیر را پیش بینی میکردم؛ میدانستم جریانی که خود نان دولت رئیسی را میخورد و همزمان به نفع یک شخص خاص علیه او توطئه میکند چقدر میتواند خطرناک باشد. این که میگویم البته خبر تازه ای نیست، چون قبلا هم اینجا داستان روزی که به آن جلسه کذایی دعوت شدم را گفته ام؛ جلسه ای که حدودا یک سال نیم قبل از انتخابات دور دوم ریاست جمهوری، با هدف پیاده کردن رئیسیِ شهید تشکیل شده بود. بگذریم! 🔹و اما امروز بعد از پیام رهبری، که عده ای آن را عامدانه طور دیگری تفسیر میکنند، و سعی در تخریب سربازان کف میدان و بزرگنمایی سیاستمداری دارند که اساسا اگر نگوییم از مسئولیت فراری است، حداقل از مسئولیت بدور است! آنها معتقدند چون فلانی در فلان جا مخالف یک تصمیم بوده، ارج کارش لابد از تمام رزمندگان میدان و دیپلماسی بیشتر است؛ حال آنکه آن فرد کار خاصی هم نکرده است، جز آنکه طبق روال همیشگی خود یک "نه" نوشته است که اگر جز این مینوشت جای تعجب داشت! 🔹مدیریت یک کشور در هیچ کجای دنیا صرفا گفتن "نه" نیست؛ مدیریت اساسا انعطاف در تصمیم گیری، سنجش شرایط و در نظر گرفتن همه ابعاد با رعایت اصول اساسی است. آنهایی که کار مدیریتی کرده اند میدانند هیچ کاری صرفا با خواسته های حداکثری یا مُرّ مقررات پیش نمیرود، و نقش رهبری دقیقا ایجاد هماهنگی و تنظیم همه مولفه ها، بر اساس یک آرمان، در جهت رسیدن به هدف است. آن هدف شاید همه آرمان مورد نظر را پوشش ندهد، اما بی شک درصد اعظمی از آن را شامل میشود. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰علی‌الاصول؛ واژه‌ای که بسیاری آن را اشتباه تفسیر کردند... 🔹گاهی یک واژه، اگر دقیق فهمیده نشود، می‌تواند منشأ ده‌ها برداشت نادرست شود. 🔹در پیام اخیر رهبر معظم انقلاب، واژه «علی‌الاصول» به کار رفت؛ اصطلاحی که ریشه‌ای حقوقی و ادبی دارد و معنای آن با «قطعاً» یا «حتماً» متفاوت است. 🔹«علی‌الاصول» یعنی: بر اساس اصل و قاعده کلی، مگر اینکه شرایط استثنایی یا مصلحت مهم‌تری وجود داشته باشد. 🔹در زبان حقوق، وقتی گفته می‌شود «علی‌الاصول نباید فلان کار انجام شود»، معنایش این نیست که انجام آن کار در هیچ شرایطی ممکن نیست؛ بلکه یعنی قاعده اولیه این است، اما قانون و مصلحت می‌تواند استثنا ایجاد کند. 🔹به همین دلیل، از نظر زبانی و حقوقی، عبارت «علی‌الاصول» به خودی خود این معنا را نمی‌رساند که دولت برخلاف نظر رهبری عمل کرده یا امر ولایت فقیه نادیده گرفته شده است. 🔹حتی می‌توان برداشت کرد که اصل و مبنای فکری دولت نیز همان قاعده بوده، اما با استناد به شرایط خاص، ضرورت‌ها یا مصالح، تصمیم دیگری اتخاذ شده است. 🔹اگر قرار باشد صرفاً به متن و قواعد زبان وفادار باشیم، پیام اخیر بیش از آنکه بیانگر تقابل میان دولت و رهبری باشد، بیانگر «اصل کلی همراه با امکان وجود استثنا بر اساس شرایط و مصلحت» است. ✍️زینب محبی پروشی 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 علی الاصول | ۱ 🔹علی الاصول یعنی: «امام بزرگوار ما فرمود: آمریکا بزرگ است؛ واقعاً این تعبیر، تعبیر فوق‌العاده‌ای است. ... تجربه به ما نشان داد که ما در هیچ مسئله‌ای نمیتوانیم [با او] مثل یک طرف مورد اعتماد بنشینیم صحبت کنیم. انسان گاهی با دشمن هم حرف میزند امّا دشمنی که به حرف خودش پایبند باشد و انسان بتواند اعتماد کند که او به هر دلیلی زیر قول خود و زیر تعهّدات خود نخواهد زد. با این دشمن میشود حرف هم زد، بله؛ امّا وقتی ثابت شد که دشمن، دشمن نابکار است، دشمنی است که در عمل، از نقض عهد هیچ ابائی ندارد و نقض عهد میکند، بعد هم وقتی میگوییم آقا چرا [نقض عهد] کردی، باز لبخند میزند، باز زبان چرب و نرم را باز میکند و یک جوری توجیه میکند، با این [دشمن‌] نمیشود وارد مذاکره شد. اینکه بنده سالها است دائم تکرار میکنم که با آمریکا مذاکره نمیکنیم علّتش این است.» ( ۱۳۹۵/۰۵/۱۱) 🔸ولی: «نظام جمهوری اسلامی درباره‌ی موضوعات خاصّی که بداند، با این برای رفع شرّ او و برای حلّ مشکل، مذاکره میکند.» ( ۱۳۹۲/۱۰/۱۹) 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 علی الاصول | ۲ 🔹علی الاصول یعنی: با یک چنین دولتی مذاکره نباید کرد؛ مذاکره کردن نیست، نیست، نیست.( ۱۴۰۳/۱۱/۱۹) 🔸ولی (دو ماه بعد): «یک جمله راجع به این گفتگوهای عمان عرض بکنیم. من این نکته را میخواهم بگویم که این گفتگوها، یکی از ده‌ها کار وزارت خارجه است؛ یعنی وزارت خارجه ده‌ها کار دارد که یکی‌اش هم این گفتگوهای عمان و این مسائلی است که حالا اخیراً مطرح شده...، به این گفتگوها هم نه به صورت افراطی خوش‌بین باشیم، نه به صورت افراطی بدبین باشیم؛ این هم بالاخره یک کاری است،‌ یک حرکتی است، تصمیم‌گیری شده، دارد اجرا میشود و در این قدمهای اوّل هم خوب حرکت شده، خوب اجرا شده، بعد از این هم بایستی کاملاً با دقّت دنبال بشود ــ خطوط قرمز مشخّص است؛ برای طرف مقابل هم مشخّص است، برای ما هم مشخّص است ــ و مذاکرات به شکل خوب دنبال بشود. ممکن است به نتیجه برسد، ممکن است نرسد؛ نه خیلی خوش‌بینیم، نه خیلی بدبینیم. البتّه به طرف مقابل خیلی بدبینیم، طرف مقابل را قبول نداریم، می‌شناسیم طرف مقابل را، امّا به توانایی‌های خودمان خوش‌بین هستیم، میدانیم که ما خیلی کارها میتوانیم انجام بدهیم، شیوه‌های خوبی بلد هستیم.» ( ۱۴۰۴/۰۱/۲۶) 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
5.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فدای زندگی ساده ات ... 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 افشای اسناد سری! 😔 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj