eitaa logo
بیم موج
2.1هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
133 فایل
قال مولانا امیرالمؤمنین ❤ : وَ اللَهَ اللَهَ فِی الجِهَادِ بِاَموَالِکُم وَ اَنفُسِکُم وَ اَلسِنَتِکُم فِی سَبِیلِ اللَه چو غلام آفتابم هم از آفتاب گویم نه شبم نه شب پرستم که حدیث خواب گویم ادمین: @bimemoj1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 علی الاصول | ۲ 🔹علی الاصول یعنی: با یک چنین دولتی مذاکره نباید کرد؛ مذاکره کردن نیست، نیست، نیست.( ۱۴۰۳/۱۱/۱۹) 🔸ولی (دو ماه بعد): «یک جمله راجع به این گفتگوهای عمان عرض بکنیم. من این نکته را میخواهم بگویم که این گفتگوها، یکی از ده‌ها کار وزارت خارجه است؛ یعنی وزارت خارجه ده‌ها کار دارد که یکی‌اش هم این گفتگوهای عمان و این مسائلی است که حالا اخیراً مطرح شده...، به این گفتگوها هم نه به صورت افراطی خوش‌بین باشیم، نه به صورت افراطی بدبین باشیم؛ این هم بالاخره یک کاری است،‌ یک حرکتی است، تصمیم‌گیری شده، دارد اجرا میشود و در این قدمهای اوّل هم خوب حرکت شده، خوب اجرا شده، بعد از این هم بایستی کاملاً با دقّت دنبال بشود ــ خطوط قرمز مشخّص است؛ برای طرف مقابل هم مشخّص است، برای ما هم مشخّص است ــ و مذاکرات به شکل خوب دنبال بشود. ممکن است به نتیجه برسد، ممکن است نرسد؛ نه خیلی خوش‌بینیم، نه خیلی بدبینیم. البتّه به طرف مقابل خیلی بدبینیم، طرف مقابل را قبول نداریم، می‌شناسیم طرف مقابل را، امّا به توانایی‌های خودمان خوش‌بین هستیم، میدانیم که ما خیلی کارها میتوانیم انجام بدهیم، شیوه‌های خوبی بلد هستیم.» ( ۱۴۰۴/۰۱/۲۶) 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
5.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فدای زندگی ساده ات ... 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 افشای اسناد سری! 😔 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 علی الاصول | ۳ 🔹علی الاصول یعنی: «امروز وزارت خارجه‌ي جمهوري اسلامي ايران يکي از پُرکارترين وزارت‌خارجه‌ها است. کارش همين است ديگر؛ با کشورهاي دنيا ــ شرقي، غربي، همه‌جور ــ مذاکره مي کنند، رفت‌وآمد مي کنند، حرف مي زنند، قرارداد مي بندند. ( ۱۴۰۳/۱۱/۱۹) 🔸ولی: «استثنائي که وجود دارد آمريکا است.... چرا استثنا است؟ علّت چيست؟... از مذاکره‌ي با آمريکا هيچ مشکلي حل نميشود. دليل: تجربه» ( ۱۴۰۳/۱۱/۱۹) 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 احکام اوليه – احکام ثانويه 🔹در اسلام با دو نوع احکام شرعی مواجه هستیم: احکام اولیه و احکام ثانویه 🔹احکام اوليه به آن دسته از احکام فقهي مي‌گويند که براساس مصالح عمومي صادر مي‌شوند و شرايط استثنايي را در نظر نمي‌گيرند مانند وجوب وضو. 🔹در مقابل احکام اوليه، احکام ثانويه قرار دارد که با در نظر گرفتن حالات خاص مانند اضطرار و سختي، براي رفع مشقت وضع مي‌شوند مانند وجوب تيمم هنگام سختي وضو. ▪️يکي از تفاوت‌هاي حکم اولي با حکم ثانوي اين است که حکم اولي هميشگي است؛ امّا حکم ثانوي موقت است. ▪️همچنين در احکام ديني، اصل و محوريت با حکم اولي است و حکم ثانوي جانشين و فرع حکم اولي است. ❗️علی الاصول یعنی طبق اصول و احکام اولیه اسلام رفتار کردن. ❗️طبق اصول اصلی جمهوری اسلامی در سیاست خارجه، ما نباید با بزرگ و استکبار جهانی مذاکره ای داشته باشیم و تفاهمی را امضا کنیم. ❗️ولی با توجه به مصلحت نظام و منطق احکام ثانویه «نظام جمهوری اسلامی درباره‌ی موضوعات خاصّی که بداند، با این برای رفع شرّ او و برای حلّ مشکل، مذاکره میکند.» ( ۱۳۹۲/۱۰/۱۹) 👌 آنچه در مذاکرات دولت شهید رئیسی (1400 تا 1403)، مذاکرات عمان(1404) و مذاکرات اسلام اباد 01405) دنبال شد، مصداق عمل به همین احکام ثانویه اسلامی است. 🔻مصاديق احكام ثانويه در شرع کدام اند؟ تعداد عناوين ثانويه، بنا بر مشهور اصوليان و فقها، موارد زیر اسـت: 1. حفـظ نظام، 2. مصلحت نظام، 3. اضطرار، 4. ضرورت، 5. ضرر، 6. عسر و حرج، 7. اكراه، 8. مقدميت، 9. تقيـه، 10. نـذر، 11. عهد، 12. قسم، 13. اطاعت از والدين، 14. اشتراط چيزي در ضـمن عقـد، اهـم و مهـم البته احكام ثانوي اختصاص بـه همـين مـوارد نـدارد. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 بیابید را ؟! 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 ... منهم مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا 💚 خار چشم خوارج زمانه 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
5.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما همه جان فدای این کشوریم علی الاصول پیرو رهبریم 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🖋 یادداشت وارده جانم به آن علی الاصول ۱. علی الاصول بعد از نزدیک بیست بار رفت و برگشت متن توافق بین شعام و رهبر معظم انقلاب نمی توان گفت متنی که تهیه شده با ایشان هماهنگ نبوده و منطقا آنها که می‌گفتند با رهبری هماهنگ است خلاف واقع نمی گفتند. و واضح است هماهنگ بود به معنای هم نظر بودن نیست. البته بعله! ایده آل و مسئول تراز، شهید رئیسی بود که می‌گفت من با رهبری هم آهنگ نیستم بلکه نظری جز نظر ایشان ندارم و تابع محض هستم. ۲. علی الاصول وقتی رهبر معظم انقلاب می فرمایند اجازه دادم یعنی اجبار و تحمیلی در کار نبوده والا این اصطلاح تهی از معنا میشد. و بدون تردید منظورشان این نیست که ملت بپاخیزید و نگذارید تصمیمی که من با آن موافقت کردم و اجرای آن را اجازه دادم تغییر دهید و نظر من را به کُرسی بنشانید! واقعا از بعضی عزیزان انسان انتظار چنین اظهاراتی را ندارد...! ۳. علی الاصول وقتی رهبر عزیز انقلاب به ساختار تصمیم گیری کشور در شورای عالی امنیت ملی و مسئولیت رئیس جمهور در آن شورا اشاره می کنند یعنی ایشان این ساختار را معتبر می دانند و بنای حفظ، تقویت و استمرار آن را دارند ۴. علی الاصول خوب است بدانیم ترکیب اعضای شورای عالی امنیت ملی صرفا دولتی ها نیستند و فرماندهان سپاه و ارتش و فرمانده ستاد کل و نمایندگان رهبری نیز عضو شورا بوده و اتفاقا اکثریت رای مثبت هم داده اند ۵. علی الاصول وقتی رهبر معظم انقلاب تصریح می فرمایند " از سر دلسوزی و حُسن نظر" یعنی نباید تلاش کنندگان برای تدوین این تفاهمنامه را تحمیل کننده چیزی به ایشان دانست و خائن و منافق و غیره خواند ۶. علی الاصول باید بفهمیم رئیس جمهور کسی است که با رای اکثریت مردم انتخاب شده و نماینده افکار و آراء آنهاست و طبق قانون و بلحاظ اداره کشور در بین مسئولین بعد از رهبری نفر دوم محسوب می شود. پس اگر هم فریادی داریم فعلا در دل نگهداریم تا موعد انتخاب رئیس جمهور بعدی ... ۷. علی الاصول باید درک کرد وقتی خونی در حدّ خون نائب امام زمان ریخته می شود و مردم مبعوث می شوند و می آیند در میدان دیگر هیچ چیز مثل گذشته نیست ، نه تصمیم گیری مسئولان و نه موضع گیری رهبر نظام. شواهد حاکی است مسیر موفقیت انقلاب بسیار هموارتر از گذشته خواهد بود. ۸. علی الاصول وقتی رهبری عزیزتر از جان می فرمایند "ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز" از غربت و بی کسی و مظلومیت و این حرف ها نیست که بعضی ها می گویند، بلکه با کمی تامل می‌شود فهمید بین مجریان و ناظران تفکیک قائل شدند. و اتفاقا این یادآوریِ نگاه امامین انقلاب است که همیشه مردم را صاحبان اصلی انقلاب می خواندن و به نقش نظارتی مردم تاکید می کردند. جمله آخر؛ وقتی قرار است مردم نظارت کنند یعنی باید سینه را برای آراء مختلف گشود و در کمال احترام و ادب نظرات متفاوت و حتی متناقض را شنید و هیچکس را به نفاق و خیانت و در جبه دشمن بودن متهم نکرد. هرکس هر چه می‌فهمد بگوید و بدانیم که برآیند این تضارب آراء اگر به قصد قرب و انجام تکلیف باشد بدون شک موجب اراده خیر حضرت حق برای این امت می شود ✍️ سیدمرتضی موسوی 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
بیم موج
🔰 احکام اوليه – احکام ثانويه 🔹در اسلام با دو نوع احکام شرعی مواجه هستیم: احکام اولیه و احکام ثانویه
🔰 مبنای مذاکرات 👌 آنچه در مذاکرات دولت شهید رئیسی (1400 تا 1403)، مذاکرات عمان(1404) و مذاکرات اسلام آباد (1405) دنبال شد، مصداق عمل به احکام ثانویه اسلامی است. 🔹بنظرتون حضرت آقای شهید چه نگاهی به مذاکرات دوران شهید رئیسی و مذاکرات عمان داشتند؟! 🔹آنجا هم سیدعلی خامنه ای حکیم ❤️ علي‌الاصول، نظر ديگري داشتند، 🔹ولي از باب تعهّدي که رئيس‌جمهوران محترم (آقای رئیسی و آقای پرشکیان ) به‌عنوان رئيس شوراي عالي امنيت ملّي از طرف خود و ساير اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ايران دادند و تصريح به قبول مسئوليت آن نمودند، اجازه‌ي آن را صادر کردند! 👌 منتها در آن مقاطع رادیکال ها و اتهام زنان، فرصت جولان پیدا نکردند و در مسیر اختلاف افکنی و وحدت شکنی نتوانستند گام بر دارند. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 انتشار نامه محرمانه و تعجیل در برکناری منتظری ▪️حجت الاسلام والمسلمین ری شهری وزیر اطلاعات وقت در خاطرات خود (سنجه انصاف ص274) می گوید: 🔹پیام امام به مهاجرین جنگ تحمیلی(2/1/68) به روشنی نشان می داد که ایشان تصمیم خود را در مورد برکناری آقای منتظری گرفته ؛ اما دو روز بعد از این پیام ، حادثه ای پیش آمد که ظاهرا موجب تسریع در این امر و تشدید برخورد امام با منتظری شد و آن این بود که نامه محرمانه منتظری به امام که مربوط به هشت ماه قبل می شد و در آن نامه ، آقای منتظری نسبت به اعدام منافقین اعتراض کرده بود از رادیو بی بی سی منتشر شد. 🔹برای این جانب تاکنون مشخص نیست که چه کسی نامه یاد شده را به بی بی سی داده؛ لیکن به نظر می رسد پس از انتشار پیام امام به مهاجرین جنگ و روشن شدن تصمیم امام در مورد برکناری آقای منتظری، برخی از هواداران ایشان که دسترسی به آن نامه داشته اند، برای نشان دادن منشا اختلاف امام و آقای منتظری، نامه مورد اشاره را منتشر کرده باشند.» ▪️آقای منتظری در مورد پخش نامه خود به امام از رادیو بی بی سی می گوید: 🔸با کمال تعجب مشاهده شد فردای آن روز که من نامه 4/1 را برای بیت امام فرستادم، نامه محرمانه من خطاب به مرحوم امام که درباره اعدام ها بود و مربوط به هشت ماه قبل می شد، از طریق بخش فارسی رادیو بی بی سی خوانده شد و پیدا بود که اگر امام این قضیه را می فهمیدند به شدت عصبانی می شدند، بخصوص اگر به ایشان بگویند این نامه از طریق بیت من برای بی بی سی فرستاده شده است. (خاطرات آقای منتظری ص 672) 🔹پس از این حادثه امام خمینی(ره) در تاریخ 6 فرودین 1368 طی نامه ای خطاب به آقای منتظری مخالفت خود را با قائم مقامی شان صریحا اعلام کرد و وی را برکنار نمود. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj